►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 16 februarie 2023
Super Bowl 2023 a fost cel mai bun meci de când mă uit eu la aceste partide »
16 Feb 2023 ·
Când văd astfel de știri mă apucă nervii:
Primăria Sectorului 3 a fost amendată cu 10.000 de Primăria Capitalei pentru lucrările din Piața Unirii, deoarece au fost făcute fără autorizație și fără drept, zona fiind în administrarea municipalității […]. În plus, Poliția Locală de la Primăria Capitalei a dispus oprirea lucrărilor și aducerea amplasamentului la starea inițială.
Începând din toamnă, Primăria Sectorului 3 a schimbat bordurile pe anumite porțiuni din Piața Unirii, a reconfigurat refugiile pentru pietoni, a amenajat câteva spații verzi și a plantat copaci. Recent, a spart toate dalele de granit de pe trotuarul din fața magazinului Unirea, dale reparate în 2022 de Primăria Capitalei și le-a înlocuit cu pavele de beton. Asta deși piața este în administrarea Primăriei Capitalei, iar reprezenanții instituției spun că nu și-au dat acordul pentru executarea acestor lucrări. (link)
Nu înțeleg cum poate vedea lumea astfel de știri și să nu ceară ca orașul să aibă un singur primar, nu 7 primari. Suntem de râsul curcilor cu un oraș cu 7 primari, dintre care unul mai primar peste ceilalți, cu atribuțiuni uneori neclar împărțite și 7 dorințe de afirmare politică și de atras aprecieri.
Sunt orașe mult mai mari în lume, chiar cu peste 10 milioane de locuitori, care au un singur primar. Nu zic doar de Europa, uitați-vă în general în lume. Un exemplu bun este New York, unde cartierele sunt foarte bine separate inclusiv geografic (insule și chestii) – și tot au un singur primar.
Evident că este nevoie de management și la scară mică. Perfect, împarți orașul în sectoare și numești guvernatori sau manageri locali. Poți face asta și la nivel de cartier, dacă este nevoie, dar cu un singur primar general căruia i se subordonează toți.
Bucureștiul are 7 primari. Fiecare cu programul său electoral, cu campania sa, cu interesele sale de partid. Fiecare primărie are aproape aceleași posturi și departamente. De 7 ori urbanism, de 7 ori evidența populației. Este o birocrație fantastic de mare.
Bucureștiul în sine arată tot mai rău. Nu mă refer la grafiti pe pereți sau poluare sau zone care sunt verzi doar pe hârtie, acelea sunt deja alt nivel de probleme. Uitați-vă însă în jur. Fiecare sector are mai multe tipuri de bolarzi pe trotuare, rotunzi, dreptunghiulari, piatră, metal, cu lanț, fără lanț. Fiecare sector are vreo 5 tipuri de plăcuțe cu numele străzii. Sunt o mulțime de tipuri diferite de chioșcuri. Fiecare panou de publicitate outdoor arată altfel, nici măcar aceeași culoare n-au putut să le impună primăriile celor care le instalează.
Pavaje? Vreo 8 tipuri. Borduri? Vreo 5 tipuri, pe trei niveluri desigur. Clădiri abandonate? O mulțime, fără nici un plan pentru ele. Piața Unirii este în continuare un gunoi, în ciuda noilor pavele puse ilegal de PS3. Prea multe modele de ghivece de flori cu mizerie în ele. 15 tipuri de coșuri de gunoi.
Bucureștiul este un monstru de-al lui Frankenstein, lipit din bucăți, făcut din ce s-a dorit și găsit pe la fiecare primărie, cu mobilier stradal și decorațiuni abandonate în stradă pe vecie. Se vrea oraș turistic, dar arată tot mai deprimant chiar și pentru locuitorii săi. Este un monstru foarte similar de fapt cu cel din carte. Se mișcă, pare funcțional, dar în practică este la fel de mort.
Și nimeni nu poate face nimic. Primarul general nu are putere în sectoare. Sectoarele nu colaborează între ele. La propriu avem 6 orașe lipite între ele, plus un primar general care de fapt nu este șef peste ele, ci mai degrabă se ocupă de “zona gri” dintre sectoare. Primăriile Bucureștiului au în total de zeci de ori mai mulți angajați decât Primăria Madridului, Berlinului sau chiar și Parisului.
Ah, și să nu uităm că metroul aflat în subordinea Ministerului Transporturilor, la fel ca și wc-ul public care este Gara de Nord.
Iar din când în când primăriile își mai dau și amenzi între ele, ca să mute banii publici dintr-un buzunar în altul.
Culmea este că, în timp ce în București lucrurile nu pot fi puse la punct în micile granițe ale orașului, în restul lumii există de zeci de ani zone metropolitane administrate central. Astfel s-au putut face rețele integrate de transport, s-a putut face o strategie coerentă de dezvoltare a orașelor, de planificat culoare de transport între zonele rezidențiale și cele de business, de unificat și digitalizat administrația și de micșorat amprenta ei.
Știți cum este Bucureștiul? Ieșiți pe autostrada A2 și în primii 8 kilometri de după IKEA Pallady deja sunt 6 localități prin al căror teritoriu trece autostrada: Cățelu, Manolache, Căldăraru, Fundeni, Cernica și Tânganu, aflate în două județe, Ilfov și Călărași. Situația este similară în orice direcție.
« Știrile zilei despre tehnologie – 16 februarie 2023
Super Bowl 2023 a fost cel mai bun meci de când mă uit eu la aceste partide »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
58 comentarii
16/02/2023 la 11:47 AM
Nu are legatura ce a facut Negoita cu necesitatea sau nu a unei singure administratii. Tocmai, Piata Unirii are un singur administrator.
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 2:05 PM
Ai baut gaz? Mai citește odată. O PRIMĂRIE AMENDEAZĂ O ALTĂ PRIMĂRIE. De aici absurditatea. Care a fost cauza, ce a făcut sau nu un primar nu are relevanță aici.
Dar până la urmă de aia sunt 7 primari. Prostimea (inclusiv de aici din comentarii) se ceartă care a greșit mai mult dintre primari sau care din ei fură mai puțin și așa nu văd pădurea din cauza copacilor.
nea_caisă(Citează)
16/02/2023 la 2:15 PM
Institutia numita Primaria care are atributii acolo (PMB) a amendat o entitate care nu avea atributii si autorizatii de constructie acolo. Ca, intamplator, ii zice acelei entitati Primarie de sector e altceva. Acea entitate nu are responsabilitate sau drepturi la fel cum nu am nici eu sa sparg trotuarul sau la fel cum acea entitate nu are dreptul si atributia de a ridica gunoiul din alt sector.
Maine-poimaine imi vine primaria de sector, eventual din alt sector decat ala in care am curtea, si imi asfalteaza in curte dar discutia va fi tot despre “de ce exista sectoare?”
Mai mult, vorbim despre o zona in care nu conteaza ca exista sectoare.
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 2:42 PM
Păi… da. Ar trebui să fie o singură entitate care asfaltează curți, ca să nu fie riscul să apară alta care nu are ce căuta acolo.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 2:48 PM
Deci tu vezi ca problema e ca exista mai multe entitati care asfalteaza curti decat ca vine o entitate, oricare, de la sine putere si imi asfalteaza curtea?
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 7:53 PM
Normal, tovarășe. E curtea noastră. Se face de la centru.
Catalinx(Citează)
17/02/2023 la 2:49 PM
Care “oricare”? Le zici de parcă din când în când vine cineva și asfaltează Piața Unirii. În practică, doar primăriile de sector se calcă pe bătături cu cea generală. Nu este primul scandal de acest gen din acest an.
nwradu(Citează)
17/02/2023 la 3:48 PM
Nu, nu “se calca pe bataturi”. Asta e relativizarea unei infractiuni. Una dintre primării a facut constient ceva ilegal. Unii functionari din primarie au semnat acte despre care stiau ca sunt ilegale. Poate tu sau average Gigă din Bucuresti nu stiti care este exact aria lor in care au drepturi de semnatura, ce trotuare si stradute au in administrare, dar ei stiu cu siguranta. In timpul procesului de obtinere a autorizatiei de constructie, se verifica planse, cadastre etc, se semneaza si se vizeaza.
Si, tocmai ca nu este primul scandal de acest gen, chestia asta e cu atat mai serioasa si nu, nu are legatura cu descentralizarea, centralizarea sau birocratia excesiva. Oamenii pusi sa vegheze la buna functionare a legii o incalca cu buna stiinta si in mod repetat.
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 11:53 AM
Ție ți se pare absurd că avem 7 primari? Nu cumva e mai absurd faptul că primăria sectorului 3 face lucrări fără autorizație și fără să aibă acest drept??? Mie asta mi se pare halucinant. Eu am indreptat, vopsit, întărit gardul casei mele. În 2 zile a venit politia locală. Am, atenție, o pagină cu 32 de puncte pe care trebuie sa le prezint la primărie. Altfel mi se întocmește dosar penal! Între cele 32: autorizație construcție, firma care a executat lucrarea cu toate datele, inclusiv cum am ales firma respectivă. Dovada garanției lucrării, proiect, materiale folosite, facturi, acceptul vecinilor, atenție, orele la care s-a executat lucrarea. Etc. Si tu spui ca problema este ca sunt 7 primari?
Adi(Citează)
16/02/2023 la 11:57 AM
@Adi – tocmai asta e si ideea in ce a scris Radu: daca ar fi un singur primar nu ar mai putea veni alt primar de sector sa faca ce vrea el, totul s-ar centraliza si ar trece printr-un singur filtru.
Nu asta ar stopa coruptia, clar.
Dar punctul lui Radu e valid.
Corcoran(Citează)
16/02/2023 la 12:15 PM
@Corcoran
Ai o fractura logica. Daca ar fi un singur primar sau daca sunt 7, entitatea numita acum Primar sector 3 aceleasi drepturi ar fi avut sa faca ce a facut.
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 12:56 PM
Să-ți ceară “firma care a executat lucrarea cu toate datele, inclusiv cum am ales firma respectivă” sună a abuz.
Adrian(Citează)
16/02/2023 la 2:20 PM
In cazul unui singur primar, entitatea (cum o numesti tu) numita Primar sector 3 nu ar mai exista, ca nu mai sunt 7 primari, e unul singur.
Corcoran(Citează)
16/02/2023 la 2:30 PM
@Corcoran
Nu imi dau seama care e firul logic.
Presupui vreun moment ca oamenii aia de la primaria de sector nu stiau ca nu au atributii acolo si ca au facut o greseala?
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 2:44 PM
N-ar fi avut cine să le zică acelor oameni “duceți-vă și refaceți Piața Unirii” dacă nu era primăria de sector. Cu un singur primar, un astfel de ordin n-ar fi putut veni decât dintr-o singură sursă, cea îndreaptățită să-l dea.
Tu tot spui “oricine ar fi putut veni să facă lucrări fără autorizație” de parcă exista cumva riscul să mă duc eu să asfaltez Piața Unirii.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 2:47 PM
Daca ai fi spart trotuarul, ca sa pui tu ceva frumi in loc, ai fi patit la fel.
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 3:10 PM
In cazul in care imobilul tau nu era monument istoric, construirea fara autorizatie este CONTRAVENTIE, nu este fapta penala. !!!
Legea 50/ 1991 Art 3
b) lucrări de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum şi orice alte lucrări, indiferent de valoarea lor, care urmează să fie efectuate la construcţii reprezentând monumente istorice, inclusiv la cele din zonele lor de protecţie, stabilite potrivit legii;
DOAR IN CAZUL ASTA E FAPTA PENALA. ALTFEL, NU
Daca tu ai pus botu’la ce mint aia , treaba ta
DaeHan(Citează)
16/02/2023 la 12:21 PM
Singura explicatie pentru ce a facut Negoita este ca probabil stia ca lucrarile vor fi oprite de Primaria Capitalei. A dat contractul unei firme, care a facut 10% din lucrari si acum trebuie sa se opreasca.
Desigur ca probabil exista si o clauza in contract care precizeaza ca sumele negociate vor fi achitate in totalitate de catre Primaria Sector 3 in caz de forta majora.
Andrei G(Citează)
16/02/2023 la 2:01 PM
Negoita e incoltit momentan ptr alte belele (vedea-l-as dupa piedone), asa ca nicusor a simtit miros de sange si-a scos si el capu. Altfel nu zicea nici pis.
Blackskull(Citează)
16/02/2023 la 2:23 PM
Nicusor Dan a fost mereu implicat in procese, asa a devenit si cunoscut. Chiar daca pare dubios si speriat, nu este genul de om care sa evite conflictele.
Andrei G(Citează)
16/02/2023 la 2:45 PM
Nu înțeleg ce are de câștigat oricare dintre părtile implicate într-un asemenea scenariu.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 2:56 PM
Sa cheltuie banii din buget in fabrica aia de borduri care produce doar pentru sectorul 3 si care nu va fi data in judecata de catre primaria de sector pentru a isi recupera prejuduciul. Daca nu ma insel, este chiar controlata de catre primarie.
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 3:33 PM
Este simplu… eu primesc toti banii pentru lucrare, dar nu fac decat 10%. Astfel imi raman cel putin 90% din valoarea contractului, bani pe care ii impart cu Primarul.
Andrei G(Citează)
17/02/2023 la 2:51 PM
Nu cred că merge așa. Există diverse instituții care se mai uită pe cum a fost cheltuit banul public.
Dacă are chef Negoiță de dat bani cuiva, o face în sectorul 3, sunt destule străzi și trotuare pe care poate pune borduri rotunjite.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 1:49 PM
un singur primar, si ala sa fie Firea. FML.
add(Citează)
16/02/2023 la 2:46 PM
Ceea ce nu este exclus prin 2024 sau 2025 sau când vor fi alegerile.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 7:55 PM
Firea doar până la centură. Dincolo, Pandele.
Catalinx(Citează)
16/02/2023 la 2:04 PM
Si la New York burgurile din care e format au consilii locale alese de cetateni. Queens, Brooklyn, Manhattan, Staten Island si Bronx. La Viena sunt parca vreo 30 de districte cu alesi locali.
Tocmai, la Bucuresti ar trebui sa fie mai multe sectoare, mulate pe cartiere cu identitatea lor, ca sectoarele nu au cine stie ce identitate. Iar centrul este cel mai vaduvit, e impartit intre 6 sectoare! Normal ar fi ca centrul sa fie un singur sector, Militari alt sector, Berceni sector, Dr.Taberei , sector, Bucurestii Noi, Stefan cel Mare sectoare etc. In Romania a fost obsesia asta administrativa de a face judetele si sectoarele intre x si y nr de locuitori si intre x si y suprafata. Normal e sa te iei dupa realitatea din teren , nu sa imparti Romania in bucati egale.
S(Citează)
16/02/2023 la 2:47 PM
Eu sunt de acord. MI-ar plăcea să fie un soi de manager al cartierului meu, care să știe situația de pe fiecare stradă și să propună mai departe un plan bine definit pentru situația din teren.
Dar decizia finală, responsabilitatea și aparatul birocratic din spate trebuie să aparțină unui singur om, un primar, nu doi.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 2:46 PM
Autostrada trece prin 3 entitati/UAT, nu 8: Cernica (satele Caldararu, Balaceanca, Posta, Tanganu, Cernica), Glina (sate: Glina, Manolache, Catelu), Fundeni(asta are cea mai ciudata alocare de teren, daca o cauti pe harta). Extrem de valid argumentul cu zona metropolitana, dar problema e, as zice, lipsa de autoritate a primariei centrale, nu faptul ca exista mai multe. A propos, New York are 5 borouhs…
BipBip(Citează)
16/02/2023 la 2:49 PM
Știu! Am fost recent la depozitul Lidl de pe A2. oficial este în Fundeni, Călărași. I was like “cum naiba, că sunt lângă București”?
Din partea mea, Ilfov ar trebui să dispară și să devină București cu totul, coordonat de primar, cu primarii fiecărui sat devenind un fel de subalterni ai acestuia. Dar na, “sunt interese mari”.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 3:12 PM
de ce sa ne oprim aici?
sa facem toata romania cu un singur primar.
asa nu or sa mai fie strazi asfaltate numai pe jumatate la limita dintre judete si alte neintelegeri din astea.
iti dai seama ca drumul din fata depozitului lidl nu ar fi fost asfaltat in acelasi timp cu cel din bucuresti + ilfov, nu?
deci sa adaugam si calarasi, si dambovita si prahova si brasov si tot asa..
john2381(Citează)
17/02/2023 la 2:54 PM
@john2381: tu ce vrei sa zici, că în restul lumii zonele metropolitane controlate central s-au dovedit un eșec? Pentru că eu, pe unde am fost, am văzut doar transporturi bine planificate, design unitar, planuri de dezvoltare făcute cu cap șamd.
Nu trebuie să inventăm roata ca să știm ce merge. Este suficient să ne uităm la orașe care au făcut asta acum 50 de ani și astăzi sunt foarte bine.
Este ușor să mergi în străinătate și să zici “ce frumos este la ăștia, ce bine organizat, cum merge totul, cum am luat un singur bilet pentru 100 de km de călătorie șamd”. De asta merge bine, pentru că au zone metropolitane și corupție puțină și mai puține niveluri de decizie.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 2:50 PM
De fapt, dacă țin minte bine, la origine primarii de sector erau doar un soi de administratori, se ocupau de curățenie, tuns iarba, chestii din astea.
Năstase a mărit puterile primarilor de sector, cînd la sectoare erau primari PSD, Băsescu era PD, ca să aibă și băieții de la sectoare bugete mai mari, și de atunci datează haosul ăsta, în care ăștia de la sectoare își bagă nasul peste tot, inclusiv să schimbe plăcuțele stațiilor de autobuz.
Ideea nu e rea, e pusă prost în practică.
Iar un efect secundar nedorit e că centrul e cel mai văduvit. Acolo locuiesc prea puțini alegători, așa că e lăsat de izbeliște.
Emil Ion(Citează)
16/02/2023 la 3:03 PM
NYC are un singur primar?
Dar Bruxelles?
Dar Paris?
ionut(Citează)
16/02/2023 la 3:24 PM
Tocmai azi discuția, când NicuShordan se pregătește să nu mai fie?
TheSame(Citează)
17/02/2023 la 2:54 PM
De ce, moare?
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 3:52 PM
Studiu de caz. A facut PS4 locuri de parcare cu plata chiar la hotarul cu sectorul 5. Asa ca, subit, trotuarul care e la 50 m, dar e in S5, s-a umplut de masini.
Sa nu mai zic de primarul interimar de la S5. Care inainte a fost vice si constilier local multi ani. Sunt masini abandonate la 3 m de usa blocului in care sta. Cum dreq sa ma astept sa faci treaba in tot sectorul cand tu nu vezi lucrurile flagrante de la usa ta…
Cipper(Citează)
16/02/2023 la 3:57 PM
Pai nu te astepti sa faca treaba. Asadar la primele alegeri il votezi pe contracandidatul care a aratat ca este in stare sa faca ceva.
Andrei G(Citează)
16/02/2023 la 4:07 PM
@Andrei G: Ce te faci cand primele alegeri ar fi trebuit organizate deja de vreo 6 luni, dar guvernul se face ca ploua?
Sorin(Citează)
17/02/2023 la 9:26 AM
Asta este cam neplacut si destul de dubios din partea Guvernului. Dar nu este neaparat problema principala. Ca doar nu mergea totul bine in sector si dupa ce a venit Mircea Nicolaidis s-a schimbat in rau. Masinile alea erau parcate si in 2021 acolo.
Andrei G(Citează)
17/02/2023 la 2:56 PM
Da, nu orice se poate schimba rapid în bine. Uneori durează. Măcar trebuie însă o intenție în acest sens. La București, mentalitatea politicienilor și a celor din partide este “this is fine”, pentru că sunt 7 vaci de muls, nu una singura, 7 primării în care îți poți angaja rudele șamd.
@Cipper: ai încercat să faci o reclamație?
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 5:17 PM
Asa e in Italia, provinciile Roma, Milano, Genova, Bari, Palermo, Napoli, Cagliari, Torino, Bologna si Florenta au devenit oficial orase metropolitane acum vreo 10 ani. Adica primarul Romei are autoritate si peste alte localitati din fosta provincie Roma, chiar daca respectivele au primarii lor. Iar populatia din localitatile respective alege si ea primarul Romei, nu doar cei din Roma propriu-zisa.
In Romania trebuie ca zonele metropolitane sa fie oficializate, macar la orasele de peste 100 mii locuitori. Pe criterii clare. Daca sunt lasate la latitudinea fiecarei zone, ca acum, in unele locuri administratiile locale o sa se inteleaga intre ele si o sa faca asociatii metropolitate, in altele nu. Faptul ca primariile din Ilfov nu sunt obligate prin nimic sa ne coordoneze cu cele din Bucuresti e o nebunie. Macar in judete au in comun cel putin si un consiliu judetean, in Bucuresti-Ilfov singurul lucru e ca sunt intr-o zona din aia de dezvoltare cu puteri limitate (cum sunt celelalte 7 din tara: Centru, Sud-Muntenia, Nord Vest etc)
S(Citează)
17/02/2023 la 9:29 AM
Adica vrei sa spui ca orasele din jurul Romei au primarul propriu la fel cum au sectoarele din Bucuresti, apoi mai exista si Primarul Romei care are autoritatea suplimentara si asupra acestor localitati. Adica la fel cum are Primarul Capitalei in Bucuresti.
Pana la urma este bine sa se suprapuna conducerile sau nu? Ca scopul principal al acestui articol a fost sa arate ca nu este bine acest lucru.
Andrei G(Citează)
17/02/2023 la 2:58 PM
Dar primarul capitalei nu are autoritate peste ceilalți. Sunt împărțiți inclusiv cu situații ridicole gen strada este la PMB, dar trotuarul la PS, și nu există relație de subordonare.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 5:25 PM
In multe tari orasele sunt legate administrativ de suburbii, fara ca ele sa-si piarda independenta. Ilfovul e o ciudatenie prin faptul ca nu e legat administrativ prin aproape nimic de Bucuresti. Nu exista un oras mare din Europa in care zona din jurul lui sa nu aiba un consiliu regional comun cu orasul respectiv. Adica niste alesi comuni si pentru oras, si pentru zona limitrofa. Par exceptii Londra si Berlin, dar acolo orasul a inghitit administrativ alte localitati din jur, care si-au pastrat partial administratia locala, ca niste sectoare. Apropo, cand se numea Sectorul Agricol Ilfov, cred ca primarul Bucurestiului avea putere si peste el.
S(Citează)
17/02/2023 la 2:59 PM
Cred că puțin știu că Ilfov are vreo 8 kilometri lățime, iar în unele locuri chiar mai puțin. La ieșirea pe A1, de exemplu, Ilfov ține fix 5,7 kilometri, apoi intri în Giurgiu.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 5:32 PM
Da, nu e nici o problema ca trece prin 8 localitati, conteaza de cate administratii locale (UAT) tin localitatile respective. UAT (comuna, oras, municipiu) este formata din una sau mai multe localitati. Localitatile o sa existe tot timpul, daca nu devin cartiere. Indiferent de ce primarie tin.
S(Citează)
16/02/2023 la 6:41 PM
Mai toti ati ratat esentialul tezei lui Radu in acest articol. Ati picat in capcana balcanismelor de tip Negoita versus Nicusor , cine a asfaltat si de ce.
Centralizarea administratiei publice din Bucuresti intr o institutie in loc de 7 ar avea urmatoarele beneficii logice
– Radu zice bine: standardizare amenajari, borduri, mobilier stradal, chioscuri magazine
– mai putini angajati pe functii dublate platiti din banii nostri si proceduri standardizate (ex plata impozitelor sau parcarii)
– optimizare costurilor. Negociere contracte cu un singur furnizor cu avantaje de cost. ex salubrizare. Strategie coerenta de reciclare cu sistem unic pt toate sectoarele.
– mai putine sinecuri si posturi de consilieri locali platiti sa frece menta, fara sefi de politie locala semi interlopi ca la S5
– buget centralizat si strategie comuna se investii nu ca acum cand se cearta toti fie pt parcuri fie pt bulevarde si ambele pica din cauza neglijentei
Administratia fragmentata cu obiective individuale e o relicva iar disputele de tipul adrese PMB care primarii de sector si amenzi intre institutii sunt de Kafka.
Dar va rog, reluati disputa despre Negoita si trotuarele de la Unirii ca imaginea de ansamblu e mai putin importantă.
Cosmin T.(Citează)
16/02/2023 la 6:52 PM
Problema e ca nu exista legatura intre cele doua subiecte. Articolul a pornit de la un caz de mafie institutionalizata, nu de la cauze de birocratie. Ce repede treci peste un caz care ar trebui sa aduca niste puscarioara pentru multa lume!
nashu_mare(Citează)
16/02/2023 la 7:08 PM
Bugetele centralizate sunt rele, o sa fie ignorate anumite zone mai mult decat acum
S(Citează)
17/02/2023 la 3:00 PM
@Cosmin T: plus o singură primărie în care să poată fi angajate rude, nu șapte șamd. Corupție mult mai mică ar fi pe această cale.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 8:57 PM
Imi place ca te miri:)) asa se sifoneaza banii, schimbam anual chestii
Cristi(Citează)
16/02/2023 la 9:07 PM
Cam in același mod mi-am dat seama acum 5-6 ani ca nu este nici o sansa sa vad o îmbunătățire in calitatea vieții in București cat timp traiesc. Cand ADP S2 a luat de 3 ori amenda de la Politia Rutiera pentru ca nu trasa linii pe Doamna Ghica timp de 1 an de zile. Am tot facut sesizari si doar mutam bani de la ADP la Politie… Case closed.
Concluzia: fiecare trăiește in bula lui cum poate mai bine si corect sau pleacă. Oricum nici una din situatii nu este buna. Nici plecat nici ramas…
Ciprian(Citează)
17/02/2023 la 9:32 AM
Daca seful ADP S2 ar fi primit si el cate o sanctiune la salariu pentru fiecare amenda primita de institutia condusa, ar fi fost altceva. Dar cum nu pateste nimic, este normal sa nu ii pese de aceste amenzi.
Andrei G(Citează)
17/02/2023 la 3:01 PM
O idee ar fi ca toți primarii să fie de la același partid și puși pe treabă bună, nu pe furat. Măcar atunci ar mai colabora între ei.
nwradu(Citează)
17/02/2023 la 3:02 PM
Asta este altă problemă mare din România: nimeni nu este evaluat după rezultatele muncii sale. Toți șefii sunt numiți politic și nu contorizează nimeni dacă au micșorat numărul de accidente, daca au redus poluarea, dacă s-a luat gunoiul mai des, dacă a scăzut numărul de reclamații șamd.
nwradu(Citează)
21/02/2023 la 2:01 PM
aici e simplu, drumurile naționale și cele care trec dintr-un județ în altul ar trebui să fie administrate la nivel național, de CNAIR. deci un ministru.
județele să-și asfalteze drumurile locale, din județ
Flat(Citează)