►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
În pandemie majoritatea conferințelor de presă s-au mutat în online, pe Zoom sau alte platforme. Foarte bine din partea mea, sper să continue așa în viitor pentru că sunt o mulțime de avantaje la mijloc: nu mai pierd minim 30 de minute ca să ajung la locul desfășurării ei, încep la ora programată, nu 45 de minute după acel ora anunțată, fac screenshoturi la ce mă interesează, pot să fiu atent la altceva pe acasă în timpul vorbăriei de umplutură care ocupă măcar 50% din timpul unei prezentări.
Puține evenimente justifică de fapt și prezența fizică. Dacă este doar un PowerPoint, nu vreun obiect fizic de văzut și ținut în mână sau ceva de vizitat, s-ar putea face online.
Dar altceva voiam să zic, adică partea din titlu. Sunt aproape 3 ani de astfel de conferințe și totuși întotdeauna, dar întotdeauna, sunt vreo 2-3 persoane care nu știu să dea Mute la propriul microfon. Ceea ce este de neînțeles, având în vedere că by default intri cu audio off. Și chiar dacă nu intri așa, ai zice că oricum vei fi atent la acest aspect, ca să nu afle toți că tocmai tragi apa în timp ce urli după soț prin casă. Sigur te-a deranjat pe tine vreodată cineva cu microfonul lăsat deschis, astfel încât să devii atent la acest aspect.
La o conferință acum ceva vreme, se auzea cineva vorbind la telefon. La un moment dat zice “stai că sunt la un căcat de la X” sau “stai că sunt la o lăbăreală de la X”, am uitat care variantă, X fiind compania care ținea prezentarea. Toți ceilalți prezenți online s-au făcut că nu aud.
În altă conferință online se auzea cineva vorbind la telefon despre probleme de sănătate și “poate îl ducem la un chirurg”. Cineva întrebat apoi la mișto despre ce era vorba. S-a pornit o discuție lungă în conferință despre cum a fost mâncată o prăjitură nasoală de la o cofetărie și nu s-a stricat la burtă, ci mai grav… N-am aflat ce mai grav, că a început gazda să vorbească.
Mute. Este jos în stânga. Ușor de folosit. În special dacă scrii despre tehnologie și nu știi să apeși pe Mute, râde lumea de tine.
Sunt sigur că voi ați fost martori la pățanii și mai grele, de fapt.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
23/01/2023 la 7:17 AM
Dar se pare ca nici organizatorii nu au gasit butonul de ‘mute all’
Sorin(Citează)
23/01/2023 la 9:04 AM
Sau nu s-au gandit sa spuna “va rugam intrerupeti sunetul”. Pare incredibil sa stea zeci de oameni sa asculte cum cineva vorbeste altceva si sa nu zica nimeni nimic.
Realmente greu de inteles. Mai ca as zice ca numai la romani se poate intampla. Adica e jenant sa spui “ba opreste sunetul ca te faci de ras si ne deranjezi”, asa ca preferam sa il lasam sa se faca de ras si sa ne deranjeze.
Aici unde sunt eu lumea zice sa inchidem sonorul chiar si cand este zgomot de fond normal de la birou.
Marean(Citează)
23/01/2023 la 8:04 AM
Asta arată de fapt productivitatea și atenția acordata de participanți când lucrurile se mută în online.
Mihai(Citează)
23/01/2023 la 8:33 AM
prin comparatie cu?
sau intalnirile fata in fata erau diferite?
(not my experience)
john2381(Citează)
23/01/2023 la 10:06 AM
Da, atunci cand esti fizic acolo esti oarecum obligat sa acorzi ceva mai multa atentie discutiei/prezentarii. Chiar daca te plictisesc anumite aspecte, nu prea poti sa incepi diverse discutii cu prietenii la telefon.
Andrei G(Citează)
23/01/2023 la 10:23 AM
e primul lucru pe care-l invat la orice aplicatie din asta: de unde tai sunetul. Pentru munca am si pe firul de la casti un buton ca sa fiu sigur.
un om(Citează)
23/01/2023 la 10:34 AM
Sau mai simplu, dezactivezi la conferință unmute them self și dai unmute doar la cei care trebuie să vorbească.
Razvan C(Citează)
23/01/2023 la 10:50 AM
Zoom are optiune de “Mute my mic when joining a meeting” care implicit nu e activata, dar ar trebui schimbat fie de user, fie de catre Zoom.
Organizatorii au si ei optiunea de a crea un Webinar, nu doar Meeting. Diferenta e ca la webinar ai prezentatori si ascultatori
C(Citează)
23/01/2023 la 11:57 AM
Se poate si mai rau: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/imagini-porno-afisate-la-dezbaterea-privind-proiectul-de-lege-pentru-apararea-cibernetica-a-romaniei-mcdi-o-situatie-regretabila-2156253
Puncte bonus pentru Digi24 care nu sunt in stare sa scrie corect si nici sa corecteze MCID.
Gaelex(Citează)
12/07/2024 la 6:13 PM
Dar pe mine m-ar interesa cum sa dau mute vorbitorului de la o sedinta zoom, la care sunt obligata sa fiu prezenta, desi nu ma intereseaza deloc, iar eu sa ma uit la un film pe Netflix, tot pe laptop, vreau sa zic? Adica nu sa dau mute sonorului laptop-ului, ci numai sonorului de pe zoom. Exista o asemenea optiune? Sa nu-l aud pe vorbitor? dar sa aud filmul de pe Netflix?
Niculina(Citează)
12/07/2024 la 7:16 PM
Windows îți permite să schimbi nivelul sonor al fiecărei aplicații, da.
nwradu(Citează)
16/07/2024 la 6:32 AM
Multumesc! Caut sa vad de unde setez sonorul pt aplicatii!
Niculina(Citează)