►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 26 ianuarie 2023
Benzi antiderapante de pus sub roată pe zăpadă, noroi sau nisip »
Are Linus Tech Tips un clip video în care arată cele mai bănoase clipuri video de pe canalul său de YouTube. Face un top 10 și arată câți bani a încasat fiecare clip din publicitatea din clip, dar și din banii primiți de la cei cu YouTube Premium.
Puteți urmări tot clipul la final, cu explicațiile lor. Pe scurt, însă, locurile de la 3 la 10 din clasament au generat între 33.000 de dolari și 46.000 de dolari venituri din YouTube.
Primele două, locurile 1 și 2, au un salt mare și au generat 68.000 de dolari și 74.000 de dolari. Vorba lui Linus, arăți cum poți construi un PC de 500 de dolari și îți iei o mașină bună cu banii încasați din reclame, plus pe lângă aceștia miile de dolari pe care le ia de la sponsorii respectivului clip, bani care nu intră în cifrele de mai sus.
Dar nu despre asta voiam să scriu. Ce m-a mirat este diferența mare de tot între veniturile clipurilor care de fapt au fost live streams și cele filmate, editate și urcate ulterior în YouTube.
De exemplu:
Ambele au generat aproximativ aceiași sumă, 36.000 versus 38.000 de dolari.
Practic, un clip cu număr dublu de views a generat cam aceiași bani cu un live stream. Balanța este total schimbată, streamingul live generează mulți bani din YouTube Premium, pe când clipurile on-demand din reclamele inserate de YouTube în clip.
La modul cel mai extrem, comparând două clipuri asemănătoare ca număr de views, avem așa:
Diferența este că locul 1 a fost un streaming live de aproape 4 ore. Locul 1 ca bani ar fi fost pe locul 7 ca număr de views, în acest clasament.
Zice Linus la un moment dat că explicația ar fi următoarea: YouTube dă bani creatorului de conținut de fiecare dată când cineva cu abonament Premium se uită la clipurile sale, dar banii primiți sunt proporționali cu timpul petrecut urmărind acel clip. Iar cum streaming-urile sunt de obicei de minim 2 ore, se strâng ceva bani acolo.
Pe reclame, în schimb, YouTube plătește niște cenți de câte ori un spectator se uită la o reclamă. În cazul lui Linus, veniturile sunt între 8 și 14 dolari pe mia de vizualizări. O variație mare, având în vedere că toate clipurile sunt în general despre tehnologie, dar e clar că unele subiecte sunt mai importante decât altele.
Pe scurt, pentru YouTuberi streaming-ul live este o mină de aur, veniturile sunt mari datorită privitorilor cu Premium.
Ce-i drept, asta nu înseamnă că direct poți face live streaming și îți intră banii în cont. Întâi trebuie să construiești un canal popular pentru ca oamenii să aibă motive să se uite 2 ore în acele ocazii când faci un streaming live.
Interesantă însă ponderea acestor tipuri de venituri și cum reclamele întră în plan secund în anumite condiții.
« Știrile zilei despre tehnologie – 26 ianuarie 2023
Benzi antiderapante de pus sub roată pe zăpadă, noroi sau nisip »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
26/01/2023 la 3:02 PM
Este totuși unul dintre cele mai mari canale de youtube, cu 15 milioane de abonați, conținut în engleză și contract preferențial. Nu orice dorel care se filmează ascultând manele cu soba în spate poate ajunge la sumele alea.
Adrian(Citează)
26/01/2023 la 8:43 PM
Evident
Matilda(Citează)
26/01/2023 la 5:18 PM
In SUA esti platit mai bine pe clipurile monetizate, fata de cele din Romania unde primesti alune.
Pompiliu-Ion Popescu(Citează)
27/01/2023 la 11:27 AM
Mi se pare corect ca veniturile sa difere, pentru ca depind mult si de bugetele de publicitate ale companiilor. Normal ca un business care targeteaza clienti din SUA va plati mai mult decat un business care targeteaza clienti din Romania.
Andrei G(Citează)
26/01/2023 la 8:29 PM
Până să ajungă ai noștri la sumele astea, haha.
Bogdan(Citează)
26/01/2023 la 8:45 PM
E o piață complet diferita pentru un canal în engleza vs orice altceva. Cred ca doar Looloo kids ar putea fi comparabili – romani, dar cu canal in engleza și alte limbi.
Matilda(Citează)
27/01/2023 la 12:12 PM
Sunt surprins de statistica asta, dar așa cum s-a spus, la noi Youtube dă mărunțiș. Probabil că Youtube prioritizează lungimea în timp pentru că poate servi mai multe reclame și cei care se uită la un live stream vor dori să rămână acolo să continue să se uite, pe când un video normal poate fi chiar descărcat ușor și asta aduce zero bani creatorului de conținut. M-aș uita la reclame și n-aș mai da skip dacă n-ar da atât de des reclame la pariuri sau prostiile alea de reclame la jocuri unde un dumb dumb pierde evident și strigător la cer. Cred că m-am uitat la reclame până la capăt de vreo 10 ori de când mă uit pe Youtube (pentru că erau interesante sau nostime).
Parcă era un canal românesc cu video-uri muzicale pentru bebeluși sau copii care făcea bani buni în jur de zeci de mii (20 de mii sau chiar 30 de mii în unele luni). Mi-au spus colegii care au copii că fac sute de vizualizări pe lună fiecare). Video-urile le făceau chiar ei.
Mihai(Citează)
27/01/2023 la 3:24 PM
LooLoo Kids.
https://www.nwradu.ro/2023/01/live-streaming-youtube-aduc-multime-bani/#comment-1526399
Vezi și:
Top 10 cele mai urmărite canale YouTube din România în 2022 | Kidsnews.ro https://www.kidsnews.ro/2022/06/15/top-10-cele-mai-urmarite-canale-youtube-din-romania-in-2022/
Olivian Breda(Citează)