►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Primele rezultate ale Recensământului 2021 sunt demoralizante. Arată o situație destul de sumbră a României din multe aspecte.
Să zic din start că astfel de aspecte sunt greu de corectat. Șosele se pot construi. Digitalizare se poate face ca să nu mai stai cu dosar cu șină la ghișeu. Nu există însă soluții rapide (adică pe 10 ani, că nu vorbim oricum de rapiditate mare aici) pentru o populație îmbătrânită sau pentru cum 40,5% dintre români au cel mult gimnaziul absolvit. Pentru astfel de lucruri este nevoie de o strategie de țară cu bătaie lungă, pe 20-25 de ani în sus, pentru a îmbunătăți lucrurile. Nici măcar nu lucrează nimeni la vreuna, politicienii se gândesc doar la mațul lor de moment și atât.
Găsiți aici toate datele preliminarii făcute publice până acum. Mai jos sunt câteva statistici care mi-au atras mie atenția.
👥”Populația rezidentă a țării a scăzut la 19.053.815 locuitori.” Asta oficial. Câți români sunt de fapt plecați prin Italia sau Spania și părinții i-au declarat la recensământ ca locuind în continuare în România, din teama că cine știe ce le-ar putea face statul dacă află că au emigrat? Câți români s-au mutat în altă țară pentru un an la vreun job, dar de fapt nu se vor mai întoarce niciodată?
Bănuiala mea este că putem spune oricând că suntem de fapt 18 milioane prezenți în țară, dacă nu chiar mai puțin.
👴🏻”Indicele de îmbătrânire demografică s-a depreciat cu aproape 20 de puncte procentuale, crescând la 121,2 persoane vârstnice la 100 persoane tinere (RPL 2021) comparativ cu 101,8 (RPL2011)” și “raportul de dependență demografică a crescut în decurs de un deceniu de la 47,0 (RPL2011) la 55,5 persoane tinere și vârstnice la 100 persoane adulte (la RPL2021).”
Adică mult noroc cu susținerea pensiilor în viitor. Sunt mai mulți bătrâni decât adulți care plătesc contribuții la pensie din salariul lor, iar strategia statului pare a fi “hai să ne mai împrumutăm de undeva” și în viitor “hai să naționalizăm pensiile private pilon 2 ca să avem bani de plata pensiilor de la stat”.
“Informația privind etnia a fost disponibilă pentru 16.568,9 mii persoane (din totalul celor 19.053,8 mii persoane care formează populația rezidentă a României)”. Adică vreo 2,5 milioane nu și-au declarat etnia, din motive doar de ei știute.
Statisticile de mai jos sunt făcute pe cei care și-au declarat etnia, adică pe cei 16,5 milioane.
“S-au declarat români 14.801,4 mii persoane (89,3%). Populația de etnie maghiară înregistrată la recensământ a fost de 1.002,2 mii persoane (6,0%), iar numărul celor care s-au declarat romi a fost de 569,5 mii persoane (3,4%). Grupurile etnice pentru care s-a înregistrat un număr de persoane de peste 20 mii sunt: ucraineni (45,8 mii persoane), germani (22,9 mii persoane) și turci (20,9 mii persoane)”
Bine, dar ce sunt ceilalți 2,5 milioane de oameni?!?!?
⛪️”S-au declarat „fără religie” sau atei sau agnostici un procent de 0,9% din totalul populației.” Asta în caz că aveați impresia că România este plină de atei și că BOR profită pe nedrept de bani de la stat șamd. În practică, sunt mai mulți penticostali (2,5%) decât cei din categoria de mai sus.
“47,9% sunt căsătoriți. 2 persoane din 5 nu au fost niciodată căsătorite.”
Acum uitați partea cea mai tristă:
📚”43,5% au nivel mediu de educație (postliceal, liceal, profesional sau tehnic de maiștri), 40,5% nivel scăzut(primar, gimnazial sau fără școală absolvită) și 16,0% nivel superior. La RPL2021 erau analfabete 143,6 mii persoane (față de 245,4 mii la RPL2011).”
Nu știu dacă este o îmbunătățire față de recensământul din 2011, dar situația din prezent oricum este dezolantă. 40,5% dintre români au cel mult învățământ gimnazial, adică 8 clase.
Din păcate, trăim vremuri în care oamenii trebuie să înțeleagă concepte mai avansate de economie, finanțe, politică, digitalizare, impactul corupției pe termen lung șamd.
Societatea noastră este în tranziție, există constant crize mari sau mici, țările UE sunt mai interdependente decât oricând, avem război la granițe, încălzirea globală va determina o migrație fără precedent prin spațiul României. Sunt o mulțime de probleme sociale care se pot rezolva, dar primul pas pentru asta trebuie să fie înțelegerea lor în profunzime astfel încât fiecare cetățean să aibă dorința de a le vedea rezolvate. Și apoi acestea se rezolvă prin vot sau prin acțiuni personale.
Nu știu însă cum poți face acești prim pași dacă 40,5% dintre români au cel mult 8 clase. Nu-i vorba despre inteligență, ci despre piramida nevoilor și problemele de care te lovești—și pe care deci ai vrea să le vezi rezolvate—pe măsură ce îți continui studiile și apoi intri în câmpul muncii.
Nu zic că n-ai avea șanse egale în viață indiferent de nivelul de studii, dar, statistic vorbind, oamenii cu studii superioare au nu doar joburi mai bine plătite, ci și alt nivel de trai și alte probleme, o altă piramidă a nevoilor, față de cei cu mai puține studii. Pur și simplu astfel de lucruri creează diverse categorii sociale cu diferențe mari între ele, cel puțin în România.
Ne îndreptăm tot mai mult spre o lume în care trebuie să știi să folosești un PC sau servicii bancare sau ce înseamnă dobândă variabilă. Una în care este nevoie de reciclare, de utilizarea serviciilor digitale, de înțeles servicii medicale moderne, fake news-ul, importanța votului, nevoia unei pensii sau felul în care corupția generalizată ține în sărăcie țara. Vechile principii ale unei economii bazate pe agricultură sau viața în care îți permiți să nu-ți pese de nimic altceva câtă vreme îți crești roșii și găini în curtea casei tale sunt aproape de dispariție totală.
💪”Populația activă este de 8.185,0 mii persoane, fiind compusă din 7.689,0 mii persoane ocupate și din 496,1 mii șomeri. Populația inactivă cuprinde 10.868,8 mii persoane din care pensionarii și beneficiarii de ajutor social reprezentă două cincimi (39,5%), iar elevii și studenții aproape o treime (32,0%).”
Este încă o problemă mare a României, genul acela de problemă despre care spuneam că nu poate fi rezolvată decât cu o strategie amplă și pe multe planuri.
Simt că nu lucrează nimeni la astfel de strategii. Nu pot spune că ultimii 10 ani au adus măcar mici îmbunătățiri în astfel de privințe, emigrația continuă și din păcate se face din rândul populației active, sistemul educațional nu este mai performant, oamenii au și mai puțină răbdare să înțeleagă problemele țării și cum s-ar putea rezolva ele.
România se degradează, încet și sigur.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
62 comentarii
30/12/2022 la 1:29 PM
Ungurii au facut niste magarii (cum fac astia intotdeauna) ca sa obtina acel procent necesar in politica, romanii nu si-au dat interesul nici sa completeze online chestionarul.
Kopa_Kopan(Citează)
30/12/2022 la 7:20 PM
Ce magarii ar fi putut sa faca astfle incat sa iasa un procent mai mare decat in realitate?
Andrei G(Citează)
30/12/2022 la 7:25 PM
1 milion de persoane din 19 milioane în total s-au declarat de etnie maghiară. Asta înseamnă 5%. Oficial, au ieșit 6%, adică cu 20% mai mulți.
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 1:39 PM
Atat partidele aflate la putere, cat si BOR au interesul sa aiba o populatie needucata si saraca. Usor de manipulat si usor de cumparat
kilroy(Citează)
30/12/2022 la 1:55 PM
In primul rând cred ca e greu sa faci un recensământ atât timp cât fiecare poate sa declare ce vrea sau sa nu răspundă deloc.
E ușor sa arunci cu noroi in Biserica când ești legat la ochi, eu am văzut o grămada de preoți implicați in educarea copiilor din medii defavorizate, n-am văzut niciunul sa îndrume copiii sa renunțe la școala.
Dan.S(Citează)
30/12/2022 la 1:52 PM
Vai ce mulți atei
Vali(Citează)
30/12/2022 la 3:02 PM
Sunt 2 milioane si jumate de romani fara religie declarata.
Si, din aia cu cu religie declarata, multi au bifat doar ca/ce au fost botezati (fara voia lor)
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 4:17 PM
De unde stii motivele pentru care au bifat aia multi? Cu cati ai discutat despre motivele lor, dintre cei ce s-au declarat religiosi?
Recte, daca concluzia era ca e extensia unui botez fara voia lor, nu prea ii impiedica nimic sa se declare atei/ agnostici, satanisti, whatever, nu? Mai ales ca de data asta recensamantul s-a putut face cu mijloace mai moderne de raportare decat anterior, cand raportarea era influentata mai mult de subiectivismul raportorului?
Catalinx(Citează)
30/12/2022 la 4:21 PM
Cu destui din familie si cunoscuti. Au bifat “ortodox” ca aia stiu ei ca sunt, din obisnuinta, cum raspundeau si atunci cand ne intrbeau la scoala ca sa stie cum sa ne imparta la ora de religie. Asta nu inseamna ca sunt religiosi sau ca dau pe la biserica altfel decat pentru cumetrii.
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 4:32 PM
Apropo, cei mai relevanti pentru inertia asta a declararii religiei sunt românii ajunsi la munca in Germania. Acolo sunt intrebati de religie. Multi, din cauza acestei inertii raspund “ortodox, ca asa zice mamaie”. La multi tine aceasta declaratie până văd fluturasul de salariu si faptul ca aceasta religie declarata inseamna de fapt ca se duc la biserica din banii munciti de ei.
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 6:55 PM
Adică sunt de fapt niște mincinoși dar nu suficient de curajoși ca să își declare anonim o anume credință sau lipsa ei.
Pentru că despre credință era vorba, nu despre declarații fiscale.
Vali(Citează)
30/12/2022 la 7:01 PM
Până la final, despre declarație fiscală este vorba. De aia sunt ignorați cei 2 milioane.
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 7:09 PM
Evident că nu poți lua în seamă cetățeni care nu înțeleg o întrebare simplă
Vali(Citează)
30/12/2022 la 7:16 PM
Hahahahahaha
Deci facem un recensământ care acoperă toată pop oo lația dar nu ținem seama de feedbackul întregii pop oo lații, doar de partea aia care ne convine nouă.
Mai zi-ne!
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 7:25 PM
Nu doar atei. Ci și agnostici sau fără religie.
Mihai(Citează)
30/12/2022 la 7:28 PM
Qed
De atei era vorba
Vali(Citează)
31/12/2022 la 10:47 PM
Pai daca au bifat ortodox “că aia știu ei că sunt” – plum, poate e OK să considerăm că aia sunt. Că nu merg la biserică sau că nu se manifestă religios cât să ți se pară ție că sunt e o altă discuție.
In general, e destul de ușor de văzut cine și când sărbătorește Paștele și Crăciunul.
Sentimentul de apartenență religioasă nu e cu examen de admitere.
Zic asta în ideea in care am mai auzit vrajelile astea de mai bine de un deceniu. “Nu sunt atâția creștini/ortodocși/oameni care cred în Dumnezeu în România, ăia la recensământ mint, i-au trecut ei din burtă ( că așa era atunci)”.
Acum ca s-au schimbat sistemul de raportare, vedem alte negări, că nu e așa, că sunt mai multi agnostici, că plm.
Și vin la pachet cu “aia de la biserică ne fură” că primesc bani pe baza raportărilor .
Eh , uite atâția oameni s-au declarat ei cu mânuța lor ortodocși, mă rog, pe ai mei i-am declarat eu.
Faza cu românii din Germania e legitimă dar nu se explică cum spui tu. Acolo omul își dă seama că poate să facă ceva , individual , să nu îi mai ia statul taxe pentru biserică, pentru morți în cârcă și face aia, indiferent de ceea ce crede el, de apartenența religioasă își calculează că beneficiile nu acoperă costul și schimbă declarația, că declarația religiei îl costă .
Chiar și ăia, nu sunt atât de mulți cât crezi tu, cunosc oameni în Germania , inclusiv clerici ortodocși și nu duc lipsă de enoriași români, sunt comunități întregi, declarați plătesc taxă la salariu, iar biserica ortodoxă de acolo are grijă de ei pe partea asta, un pic mai bine decât cea din România.
Catalinx(Citează)
31/12/2022 la 11:37 PM
Știi ca Crăciunul (și Paștele) sunt sărbători precreștine, nu? Crăciunul e chiar păgân. Se sărbătoresc tradițional, nu religios. Se mănâncă friptură de porc și cozonac și sarmale. Pentru ca sunt bune, nu pentru ca sunt sfinte. Și vine și Moș Crăciun.
Și eu am fost ăla care a zis ca exista ortodoxi in Germania. Alții m-au contrazis.
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 1:52 PM
Populatia rezidenta este mult mult mai mica. Perioada de recenzare, mai exact finalul acesteia a coincis cu revenirea in tara pentru concediu a celor plecati in strainatate la munca pe perioada nedeterminata. Radu sustine ca acestia s-au inregistrat ca rezidenti ca sa nu primeasca amenzi sau ca sa nu se stie ca sunt plecati etc. Dar nu acesta este argumentul principal. Majoritatea celor din zonele rurale au fost “rugati” de catre autoritati sa se declare rezidenti pentru ca respectivele primarii sa primeasca fonduri mai mari de la buget. Ptr cei care nu cunosc, unul din criteriile de acordare a acestor sume defalcate este dimensiunea populatiei rezidenta. Din estimarile mele intre 50 si 75% din cei plecati in strainatate au fost declarati rezidenti la recenssamant, si nu exagerez cu nimic sustinand acest procent.
Si ar mai fi multe de spus.
Doru(Citează)
30/12/2022 la 3:06 PM
Deocamdata situatia e pistol cu apa fata de ce ne asteapta peste 10 ani cand vor incepe decreteii sa iasa la pensie.
Am zis-o si o sa o mai zic: Romania e condamnata sa aiba o politica de stanga, in max 2 decenii 1 persoana activa va trebui sa sustina in medie 3 inactive (2.5 pensionari si 0.5 copii). Doar 25% din populatia tarii va mai fi activa, ca sa facem vizualizarea si mai usoara.
Asta daca nu vom importa masiv forta de munca straina.
Cat priveste etnia, procentul de respondenti este deja statistic relevant. Singura diferenta ar fi ca foarte probabil etnicii romi sunt pe la 5-6% si nu doar 3. Posibil multi nu au declarat.
Morrissey(Citează)
30/12/2022 la 3:21 PM
Da, Radu, asta este tara in care vreti s-o cresteti pe Alice… Mult succes, iti urez sincer, eu am renuntat demult la orice speranta. Daca nici astea nu sunt ditamai semnalele de alarma si nu se aprind niste beculete rosii in privinta viitorului copilei si a societatii in care va trai, atunci nu stiu de ce altceva mai aveti nevoie.
Deea(Citează)
30/12/2022 la 6:55 PM
Bai, las-o, de cand ne ameninti ca pleci ajungeai naiba pe jos la destinatie. Serios, am inteles toti, Romania e de kkt, noroc ca te-ai prins la timp. Drum bun, ne auzim cand vii sa ne salvezi la alegeri
F.(Citează)
30/12/2022 la 6:57 PM
Ți-a scăpat momentul botezului..
Vali(Citează)
30/12/2022 la 7:23 PM
Mai grav este ca tu alegi cu buna stiinta sa iti cresti copiii intr-un mediu toxic. Adica esti convinsa ca viitorul va fi sumbru pentru ei, dar preferi sa ramai in tara asta si sa mai arunci cu venin pe net din cand in cand.
Andrei G(Citează)
30/12/2022 la 7:23 PM
Probail Deea are un post caldut pe undeva, sau sotul, daca exista.
Dr Love(Citează)
30/12/2022 la 7:28 PM
Bravo Deea. Urmați-vă drumul și lăsați–i pe frustrații dacopați să schelălăie despre minunățiile acestei țări.
Mihai(Citează)
30/12/2022 la 3:30 PM
Nu pot intelege de ce exista optiunea sa nu raspunzi la unele intrebari. Chiar nu te puteai identifica cu nimic din variantele de raspuns?! Pare greu de crezut.
Si la etnie si religie sunt foarte multi oameni care nu au raspuns nimic (aproximativ 2.6 milioane de oameni)
Kat(Citează)
30/12/2022 la 3:33 PM
Eu nu inteleg de ce se face raportarea doar la cei care au ales. Ei de ce nu exista in statistica? Fara religie declarata si fara nicio etnie declarata.
Sau dupa aia reiese ca de fapt sunt mult mai putini ortodoxi sau mult mai putini unguri?
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 3:35 PM
Romania educata a lui Iohanis..
RIO(Citează)
30/12/2022 la 4:02 PM
Nu poti fi lipsit de etnie, asa ca nu pot exista x % fara etnie. Asa ca este normal sa raporteze doar din baza respondentilor de la intrebare. Oricum, faptul ca aaprox 80% din recenzati au raspuns la aceste intrebari, valideaza deja procentele obtinute.
( desigur, putem specula ca in realitate procentul de romi si de atei este mai mare)
Dar oricum ai invarti lucrurile, realitatea simpla e ca tara are intre 85-90% etnici romani si tot intre 85 si 90 sunt crestini ortodocsi..
A nu se confunda crestin ortodocsii practicanti cu cei nepracticanti dar totusi credinciosi sau nu neaparat religiosi dar botezati ortodox si incapabili sa se identifice ca atei totusi. (In ultima categ ma includ pe mine de exemplu) Toti acestia au bifat crestin-ortodox. De aceea procentul de 85% poate parea mare, dar e cat se poate de real.
Morrissey(Citează)
30/12/2022 la 4:12 PM
Cum sa nu poti fi lipsit de etnie? Cred ca au fost destui care sa ii raspunda aluia: “nu sunt, domne, de nicio etnie. Ma vezi ca sunt de vreo etnie?”. 20% lipsa nu valideaza nimic. Nu poti spune ca x% din români sunt x sau y, atât timp cât nu iei in calcul opinia a 20% din români participanti la refendum. E referendum, nu sondaj de opinie.
Ii pui acolo: 6x% sunt declarati romani si ortodoxi, 20% se declara fara religie sau nationalitate si vreo 4% din totalul românilor s-au declarat de etnie maghiara.
Daca acesti oameni s-au declarat fara etnie sau religie (chestii absolut subiective), cine e Statul român sa ii ignore?
nashu_mare(Citează)
30/12/2022 la 4:08 PM
Pui prea mare preț pe ce școală a terminat fiecare — aș pune un pariu că cei cu studii superioare sunt angajați de cei fără școală și nu invers.
Am cunoscut persoane fără școală care sunt mai bine informați și mai bine pregătiți făță de cei cu studii superioare — și nu sunt puțini.
Claudiu(Citează)
30/12/2022 la 11:29 PM
Pai na, din postura de fost tocilar tre’ sa isi justifice alegerile in viata. Oricum, da bine sa zici ca 40% n-au decat gimnaziul, dar sa nu iei in calcul ca aia intre 0-14 ani oricum nu aveau cum sa aiba gimnaziul terminat, si ca populatia rurala e oricum pe la 40% ori nu iti trebuie mai mult de 8 clase ca sa fi taran.
Lasa sa ajungem noi natie doar de domni si doamne cu facultate si dupa aia sa nu avem de unde lua femei in casa sa nesteraga la cur la 80 de ani si sa aducem filipineze sau mai stiu eu ce.
boris(Citează)
30/12/2022 la 4:13 PM
Nu înțeleg de ce zici că statul nu face nimic. Au înființat ministerul familiei și au numit cel mai competent ministru din istorie.
Sărut mâna, duamna gabi!
Cipper(Citează)
30/12/2022 la 4:15 PM
Trist. Mai trist e faptu’ ca alea 8 clase nu sunt nici macar alea facute pe bune..
Metanoia(Citează)
30/12/2022 la 7:32 PM
Maxim 8 clase. Acolo intră și cei aproape 150 mii de analfabeți (declarați) dar și cei cu 2-4-6 clase.
Mihai(Citează)
30/12/2022 la 4:23 PM
Câți români sunt de fapt plecați prin Italia sau Spania și părinții i-au declarat la recensământ ca locuind în continuare în România, din teama că cine știe ce le-ar putea face statul dacă află că au emigrat?
In general e o chestiune simpla – ai CI romanesc, esti rezident intr-o forma sau alta.
E posibil sa fie si asa, insa e posibil sa fie si invers.De exemplu, eu am facut raportarea recensamantului ONLINE pentru parintii mei nu invers, ca invers trebuia sa mearga ei la consiliu si era mai complicat.
Banuiesc ca e posibil si-asa si-asa, nu stiu care caz e mai probabil, dar pot sa iti spun ca banuiesc ca cetanenii romani stabiliti in strainatate dar care mai au carti de identitate romanesti ( deci un domiciliu undeva) si legaturi cu tara, s-au declarat cum m-am declarat si eu – rezidenti.
Iar in cazul meu si al mai multora ca mine – estimez ca destul de multi -este si adevarat.
E de luat in calcul ca intr-o comunitate europeana vor exista multi cetateni cu rezidenta duala si nu-i nimic rau in asta. E absolut normal si util si pentru romani ( si cei cu rezidenta duala, si ceilalti) si pentru Romania.
Ar fi util de vazut o asemenea statistica, sunt niste intrebari acolo de unde se poate desprinde o asemenea informatie, fie si aproximativa, desi ne ferim sa declaram statului roman exact unde si ce mai facem cand nu suntem in Romania, din motive cat se poate de obiective.
Catalinx(Citează)
30/12/2022 la 5:21 PM
Nu este o surpriza rezultatul acestui recensamant. Solutii exista. Magie nu exista. Doar solutii pe termen lung, cu rezultate peste 20 de ani. Doar doua solutii (asa cum le-am regasit intr-o carte buna a lui Adrian Majuru):
1. cresterea profesionalismului. Romanii trebuie sa nu renunte niciodata de a evolua profesional.
2. Iar din punct de vedere educational se poate implementa sistemul de dirijare vocationala inca din gimnaziu. Copii ar trebui indrumati/ascultati/sfatuiti/consiliati privind alegerile lor privind viitorul lor. Si acest lucru inca din gimnaziu.
Masa critica a schimbarilor se rostogoleste ca un bulgare de zapada, care creste continuu, Va fi bine doar daca cei care vad departe vor fi lasati sa aplice strategii, viziuni. Din punct de vedere educational Romania a avut o elita in anii 1880-1910 care au dus Romania departe. Din pacate anii comunismului au erodat puternic toate sectoarele, in special cel educational.
Insa speranta trebuie sa fie vie in fiecare dintre noi, mai ales in cei care pot face ceva. Iar fiecare poate face ceva.
Sa ai un an activ, plin cu rezultate bune si foarte bune si sa va bucurati impreuna cu fetita voastra aici. In Romania. La multi ani !
Sorin(Citează)
30/12/2022 la 6:02 PM
Cred ca e important sa ne uitam la sursa principala a datelor nu la hotnews https://www.recensamantromania.ro/wp-content/uploads/2022/12/cp-date-provizorii-rpl_2.pdf
Ref la educatie: procentele se refera la total populatie (anexa 9). Cei care sunt in curs de absolvire sunt inclusi la o categorie inferioara.
Marius(Citează)
30/12/2022 la 6:27 PM
“40,5% dintre români au cel mult gimnaziul absolvit”
Vorba aia, macar un liceu. Macar o facultate. Macar un masterat. Macar un doctorat. Sa-ti zic doar un lucru, in Maramures castiga mai bine in majoritatea cazurilor, cei fara studii superioare! Ba mai mult, cu studii superioare nu prea gasesti locuri de munca! Si atunci se pune intrebarea, invatam sa muncim ceva util ca si meserias, sau invatam in petarzile numite universitati pana pe la 30+ ani ca mai apoi sa folosim diplomele pe post de hartie igienica?
Andrei M(Citează)
01/01/2023 la 11:11 AM
la ce-ti folosesc studiile, cand te exprimi CA SI cum nu le-ai avea?
daddy(Citează)
30/12/2022 la 6:36 PM
Foarte greșit. Vb din experiența. M-am declarat ortodox și mi s-a spus ca aceasta religie nu este susținută financiar de stat. Și, încă un fapt. Nu are importantă da a te declari ateu sau nu, taxa de biserica se ia automat la toată lumea.
Zodrac(Citează)
30/12/2022 la 6:40 PM
Nu e deloc foarte greșit. Este legislație care depinde de land.
https://allaboutberlin.com/glossary/Kirchensteuer#:~:text=The%20church%20tax%20is%208,church%20tax%20you%20should%20pay.
Nu știu in ce land ești tu, dar sunt destul de convins că biserica ortodoxă nu e chiar atât de inexistenta în toată Germania.
nashu_mare(Citează)
01/01/2023 la 12:51 PM
Eu in Bavaria m-am declarat atee ca și soțul. Biserica ortodoxa cel puțin aici, nu e susținută de stat, doar catolici, protestanți și musulmanii. Totuși avem catedrala metropolitana și o duce bine. Pentru copii am ales etica in loc de religie și e foarte bine așa.
Ioana(Citează)
30/12/2022 la 7:36 PM
România educată de “profesioniștii” marga (rusofonul), abramburica, tâmpeanu, liviu pop și ultimul pe listă domnu’ profesor kwj.
Mihai(Citează)
30/12/2022 la 7:48 PM
Citește de mai multe ori – fără religie, atei, agnostici – și poate vei pricepe.
Mihai(Citează)
30/12/2022 la 9:41 PM
Unde scrie ca pt religia ortodoxa se plateste impozit in DE ??
Da, religia ortodoxa e existenta in Germania, impozitul nu.
Freues Neues Jahr!
Brindusa(Citează)
31/12/2022 la 9:38 AM
Nu se plateste impozit pentru religia ortodoxa, cum de asemenea poti fi ateu si sa nu platesti impozit in Mecklenburg
AndreiofB(Citează)
30/12/2022 la 10:10 PM
Ia zi ceva de **** ***** care anii trecuți voiau desființarea salariului minim!
theSame(Citează)
30/12/2022 la 11:59 PM
Intrebarile despre religie si etnie nici n-ar trebui sa existe, oricum poti sa te declari ce vrei si e bine ca este asa. Eu m-am declarat crestin ordodox pentru ca asta sunt! Chiar cu inscrisuri! In ce cred e alta discutie; sunt agnostic, un anumit tip de agnostic. Oricum n-am dat mare atentie si am raspuns in asa fel incat sa-mi genereze cat mai putine intrebari.
ion(Citează)
31/12/2022 la 10:59 AM
Esti crestin ortodox dar nu crezi, ergo este varza in capul tau.
De aia nu o sa scapam de sugatorii de bani de la BOR niciodata – pentru ca oameni ca tine se declara ceva ce nu sunt.
Eu am participat la acest referendum special ca sa bifez acolo ca sunt ateu.
Marean(Citează)
01/01/2023 la 11:18 AM
ai semnat in inscrisuri?
de inscrisurile alea scapi doar prin moarte?
exista procedura de anulare?
pari romanul ortodox tipic, te-ai emancipa, dar nu ai taria de a iesi din turma!
daddy(Citează)
31/12/2022 la 12:03 AM
procentul de 6% este din total populatie care si-a declarat etnia. adica din 16,5 bulioane. se verifica si la cei 89% romani – tot din totalul celor care si-au declarat etnia.
Mogulu(Citează)
31/12/2022 la 12:11 AM
Așa, și?
Vorbim despre un recensământ pentru toți cetățenii români de pe acest teritoriu. Nu de alta, dar oamenii ăștia l-au plătit.
Nu știu ce înseamnă “bulioane”. Te rog, inventează niște norme.
nashu_mare(Citează)
31/12/2022 la 12:55 AM
continua sa te prefaci ca nu intelegi, nu e treaba mea sa iti mestec posmagii.
Mogulu(Citează)
31/12/2022 la 9:23 AM
Inherited ca te simți interesant când inventezi termeni pentru noțiuni care deja există și norme care să îți valideze concluziile, dar nu așa funcționeaza lumea rațională.
Altfel, ce s-ar întâmpla dacă doar 1 milion (ia uite ce cuvânt!) de români ar fi fost dispuși să își declare etnia și toți ar fi fost maghiari? Ar fi rezultat ca românii, în număr de 19 milioane, conform aceluiași referendum/aceleiași cercetări, ar fi fost 100% de naționalitate maghiară?
Nu poți sa începi o concluzie declarând un număr total și după aia să continui niște statistici eliminând o masă importantă de subiecți care au participat la studiu decât dacă vrei să masluiesti rezultatul.
Și, ca să fie evident cât de măsluit a fost rezultatul publicat, au trecut ateii la o categorie intitulata “masa confesională”, adică oameni cu religie, nu la cei fără religie declarată, cum ar fi fost logic. Ca să se bucure Trafalet că sunt puțini.
nashu_mare(Citează)
31/12/2022 la 7:56 AM
Care e procentul ideal de populație educată ( ma refer la studii superioare ) față de cea needucata (maxim 8 clase) ?
Adică doreii cu excavatorul să fie cât mai puțini si sa vină columbienii ? Să bag unu din ăla in casă la mine să repare o țeavă? De ce ?
Parcă in tarile nordice salariul e comparabil între cele 2 categorii . Nu ăla e idealul ? Care e atunci?
Dan(Citează)
31/12/2022 la 1:23 PM
Obisnuita, neobisnuita, nu-s cum se face, dar nu poti sa fii si ateu dar in acelasi timp sa sarbatoresti Craciunul sau Pastele. Astea sunt doar arogante de corporatist si stiu ce vb ca ma invart in mediu ala :)))
N(Citează)
01/01/2023 la 11:23 AM
daca atunci se dau libere la corporatie?
oricum, stiu destui parinti care si-au luat teapa de ”sarbatori” de la copiii deveniti ”corporatisti”.
daddy(Citează)
01/01/2023 la 12:29 PM
Poti sa fii ateu si sa sarbatoresti ce vrei tu. Oricum Craciunul este o sarbatoare pre-crestina – adica pagana.
Iar Isus nici macar nu s-a nascut pe 25 Dec conform Bibliei.
Marean(Citează)
31/12/2022 la 3:17 PM
Cu alte cuvinte Romania are urgenta nevoie de o politica de crestere demografica.
mac gregor(Citează)
31/12/2022 la 6:39 PM
“Informația privind etnia a fost disponibilă pentru 16.568,9 mii persoane (din totalul celor 19.053,8 mii persoane care formează populația rezidentă a României)”.
Se știe că nu au fost recenzați și nici nu s-au autorecenzat toți cei 19 milioane. Câteva milioane au fost extrași dun diverse baze de date la care INS a avut acces, gen ITM, pensii, permise de conducere etc. unde nu există informația despre etnie.
De asemenea, oare cum s-au declarat cei cu etnie mixtă?
alunelu(Citează)