►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
29 Dec 2022 ·
AUTO ·
Guvernul va suspenda de la 1 ianuarie 2023 subvenția de 50 de bani din prețul litrului de benzină și motorină, așa că Revelionul ar fi bine să vă prindă cu rezervorul plin ochi la mașină. De a doua zi, prețul va crește cu 50 de bani, deci profitați de treaba asta și alimentați înainte de creșterea prețului.
Întâmplător am trecut astăzi pe lângă diverse benzinării Petrom din Galați și Brăila și erau full-full. Nu full, ci full-full, câte 4-5 mașini la coadă la fiecare pompă, cozi care se întindeau până pe banda 1 a străzii sau șoselei. Prețul benzinei în oraș? 5,99 lei/litru de obicei.
Un pic mai departe, Rompetrol sau MOL sau alte lanțuri cu prețul de 6,05 lei/litru pentru benzină. Prin aceste benzinării nu erau cozi, ci doar traficul normal.
Nu înțeleg oamenii la aceste faze. Să zicem că faci plinul, bagi 50 de litri de benzină. Stai la ditamai coada ca să te coste 299,5 lei în loc de 302,5 lei. Rezultă o diferență de 3 lei. Unu la mână, când cheltui 300 de lei mai contează încă 3 lei, practic o reducere de 1%? Că în orice altă situație, dacă-i spui cuiva că trebuie să stea vreo jumătate de oră la coadă pentru un discount de 1% față de magazinul vecin unde nu este coadă și care vinde același lucru, o să te înjure.
Doi la mână, ce faci cu 3 lei? O apă plată, o cafea la dozator?
Nu mai zic de oamenii care stăteau probabil jumătate de oră la coadă și nu făceau plinul, ci doar alimentau să zicem vreo 20 de litri. Înseamnă o economie de 1,2 lei față de stațiile de alimentare fără coadă.
De ce fac oamenii asta? Nu-și pun deloc valoare pe timpul lor sau nu-și dau seama de treaba asta? Ca să fie clar, vorbesc punctual despre situația asta în care aștepți o grămadă pentru o economie de 1%, 3 lei în valoare absolută.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
54 comentarii
29/12/2022 la 7:13 AM
Inteleg că s-a terminat cu boicotul omv petrom.
Beb(Citează)
29/12/2022 la 2:29 PM
Nu a fost niciodată unul. Dacă trei amețiți declară boicot pe internet, nu înseamnă că îi și ascultă cineva.
nwradu(Citează)
29/12/2022 la 8:31 PM
Pont: mașini de firmă sau de instituții, la volan angajați care plecau în concedii iar azi era una din ultimele zile în care putea alimenta oficial ca fiind în deplasare sau în curse locale.
Vali(Citează)
29/12/2022 la 7:57 AM
Radu ii vede pe toti la nivelul lui de bogatie. Nu se gadeste ca, poate cu acei 3 lei economisiti, omul care “baga doar 20 litri”, lua paine pentru copii.
Kopa_Kopan(Citează)
29/12/2022 la 8:55 AM
Daca ai nevoie sa economisesti 3 lei pentru paine la copii atunci problema este ca nu iti permiti masina.
Marean(Citează)
29/12/2022 la 9:22 AM
@Marian . Paradoxul saracului.
Și totuși o ai. Și totuși ai nevoie să o ai, că taxi îți permiți și mai puțin, iar transportul in comună foarte posibil nu te duce când și unde ai nevoie să ajungi și cu cât ești mai sărac cu atât e nevoie de la tine să fii mai punctual și să ajungi in locuri mai imposibile la ore dificile și nu ii pasă nimănui cum te descurci, toată lumea ține doar să îți atragă atenția că dacă ești sărac nu îți permiți să trăiești că și ceilalți, ci ar trebui să fi Banat undeva mai la marginea societății decât ești deja.
Trecut prin asta, sătul de romulani judicioși și sfătoși.
Catalinx(Citează)
29/12/2022 la 9:39 AM
@Catalinx
Inteleg ce zici si vreau sa spun ca ai dreptate, dar nu.
Situatiile in care esti sarac dar ai absoluta nevoie de masina sunt foarte putine daca nu chiar zero.
Romanii in general vor sa se faleasca cu ce au chiar daca nu isi permit, asa ca raman la ce am zis.
Marean(Citează)
29/12/2022 la 9:49 AM
Mareane, de ce crezi ca bagau oamenii aia doar 20 de litri? Pai tocmai pentru ca nu-si permiteau mai mult. Diferenta de 3 lei, 5 lei, conteaza in zilele astea. Sigur nu pentru Radu sau alti oameni cu bani, dar fiind intr-o bula, cei cu bani nu mai inteleg cum sta treaba la nivelul milioanelor de oameni care o duc mai greu. De aici si mirari de genul “sta la coada sa bage 20 de litri, ca sa scuteasca 3 lei”. Daca n-ai cei 3 lei intr-o zi, n-ai paine!
Iar teoria ta: “n-ai bani, nu iti iei masina” nu sta in picioare. Poate si-a luat masina cand o ducea mai bine, sau poate are vreun cazan cumparat cu 800 de euro, dar isi face treaba cu el, isi duce copiii la scoala, face piata, etc.
Kopa_Kopan(Citează)
29/12/2022 la 10:26 AM
Cred ca principalul motiv pt care oamenii stateau la coada este FOMO si / sau spiritul de turma. Adica o reactie automata si irationala. Cam la fel cum a fost cu hartia igienica in pandemie.
Marean(Citează)
29/12/2022 la 11:16 AM
Judicios , cum spuneam.
Pentru a fi luata in considerare ( satulul nu-i crede flamandului), trebuie ca nevoia sa fie absoluta, iar titlul de absolut il judeci tu.
Rabla personala nu reprezinta in general o nevoie absoluta, ci una derivata si inlocuibila.
Ca fost sarac cu decoratie pot sa spun ca am trait si cu si fara rabla.
Rabla aia iti elibereaza niste timp si iti ofera acces la unele lucruri la care altfel nu ai acces, sau fac accesul nefezabil. Timpul eliberat te poate ajuta sa iesi din paradigma saraciei, sau nu, dar macar traiesti mai relaxat cat sa nu iti pui tie sau altora streangul.
E interesant cum stii tu ca oamenii isi cumpara rable de pe vremea lu Cuza, aduse SH de la cimitire de masini de prin te miri ce tari “ca sa se faleasca” cu ele.
Daca te uiti la parcul auto din Romania ai sa observi rapid ca numarul masinilor cu care te poti lauda e infim. In general sar in ochi cateva si romanul, cum e judicios si sfatos stie el din start si trage concluzia ca aia e.
Iar oamenii aia stau la coada ca nu vor sa plateasca in plus pentru relativ acelasi produs, ca nu prea le pasa celor cu rable daca benzina sau motorina de la Rompetrol si MOL au gust mai bun. Pentru rabla lor e tot la fel si e o practica OK, daca vrei sa determini vanzatorul sa ajusteze pretul.
Eu bag motorina de la Rompetrol , din cea mai scumpa care este pe piata, si cea mai buna, ca imi permit si ma intereseaza asta. Altfel, peste tot e asa – la benzinariile Petrom ( unde e, de regula pretul cel mai mic) e mereu coada . Iar coada nu e numai de pret, uneori e si de comoditate.
Cand mergi drum lung ai alta perspectiva, dar pentru un om care circula mai mult in orasul lui si isi completeaza rezervorul sa aiba pentru circulat de sarbatori nu are musai sens sa mearga nu stiu unde sa bage de acolo. El nici nu stie ca acolo nu e coada, daca mereu baga de la aceeasi benzinarie mereu. Dimpotriva, vede coada, banuieste ca e posibil sa fie la fel peste tot si mai intra si-ntrun pic de panica, gen “bai, daca s-a facut coada, ia sa alimentez si eu, ca nu se stie”.
Catalinx(Citează)
29/12/2022 la 11:42 AM
acum insa Kopa_Kopan, daca 3 lei inseamna o avere pentru un posesor de masina nu e cazul sa ne intrebam cum suporta costul RCA, ITP, rovignetei, reviziilor, benzinei, cauciucurilor ?
Ionut(Citează)
29/12/2022 la 12:42 PM
@Ionut. 3 lei nu inseamna o avere, insa conteaza cate plinuri faci. Eu am facut un calcul si consum undeva la 2.5 tone de motorina pe an la cam 25k km/an. Un om cu o masina mai economica poate consuma mai putin, depinzand si unde se deplaseaza, eu nu merg mult in orase aglomerate.
La cantitatea asta, 3 lei la 50l inseamna 150 de lei pe an, care nu-i mult, dar cum zicea Joianis, ii dai, nu-i iei, sau invers.
Bagi cea mai ieftina benzina, faci cel mai ieftin RCA, revizii mai sumare, cu ulei mai ieftin pe care il mai lungesti niste km/ timp, pui cauciucuri mai ieftine si tragi mai mult de ele, aia e – fiecare supravietuieste cum poate.
Catalinx(Citează)
29/12/2022 la 1:25 PM
@Catalinx daca faci 25k km pe an pare ca esti unul dintre cei care folosesc masina ca sa faca bani, deci nu ti se aplica discutia de fata.
Adica pare ca tu ai nevoie de masina.
25k este dublu fata de medie,care e undeva la 11k-12k.
Marean(Citează)
29/12/2022 la 2:35 PM
@Kopa: mai citește o dată articolul, sunt 1,2 lei pentru 20 de litri. Cred că deja consumi acei bani stand în mașină 30 de minute la pompă și dând din când în când în față.
Ah, iar unii poate că alimentează doar 20 de litri pentru că au deja o parte din rezervor plin. Nu te mai lansa în presupuneri fanteziste de genul “ai nevoie de leul acela pentru copii” ca și cum ar fi certitudini bine studiate de tine. Cred că sunt șanse mult mai mari ca mulți dintre ei sa nu analizeze bine situația și să nu-și dea seama ce pierd și ce câștigă.
nwradu(Citează)
29/12/2022 la 3:29 PM
@Catalinx29 cand dai pe motorina lunar un salariu minim net nu cred ca mai conteaza cei 10 lei in plus. Oricate calcule ai face tu . Economisesti mai mult daca pleci mai usor de la semafor.
Ionut(Citează)
29/12/2022 la 3:57 PM
@Marean. Nu folosesc masina ca sa fac bani, nu e o nevoie absoluta, cum ai spune tu. Mi-as permite acum si taxi dar locuiesc in zone unde e mai greu cu taxiul, folosesc si transport in comun unde se preteaza.
Lucrăm de acasa si eu si partenera de destul de mult timp, in cea mai mare parte a timpului, iar cand nu, cel mai probabil include avion si n-am inclus consumul de kerosen in numarul de mai sus, uneori nici drumul la aeroport pentru munca nu-l fac cu masina personala.
Pur si simplu sunt 2 masini in 2 tari unde locuiesc.
Insa cei mai multi oameni folosesc masina de naveta – pana unde, difera. Poate sa fie o medie de 11k km pe an cum spui tu, habar n-am, insa daca-s prin oras e posibil tot sa insemne si aia undeva pana la 1.5 tone/an. Care-s doar 90 de lei. Putin, dar decat nimic… Plus ca nu-i mereu diferenta asa de mica ca acum intre benzinarii. Am vazut personal lunile trecute si 15-20 de bani pe litru. Trebuie sa iei in calcul ca omul nu sta sa verifice zilnic diferentele asta. Daca stie ca de la o benzinarie cumpara mai ieftin, instinctiv trage acolo. Cu cat e mai ieftin variaza.
@Ionut. Si ce te opreste din a economisi SI plecand usor de la semafor.
Eu inteleg perspectiva maruntisului care-ti scapa printre degete, care are sens cand are ce. Sunt aspecte diferite. Daca alimentez cu benzina ieftina nu ma oblig sa plec repede de la semafor.
Am platit IN PLUS, luna asta, echivalentul a 120 de lei la UN PLIN ( cca 52 litri ) pentru ca nu m-am hotarat la timp sa opresc intr-o benzinarie la iesirea dintr-un oras, i-ar pe autostrada erau preturile cu aproximativ 50 de eurocenti pe litru mai mari. Am ridicat din umeri si am platit.
Dar nu toti oamenii traiesc in paradigma mea si nu e nimic rau sa mergi la cel ce-ti ofera mai ieftin un produs, daca asta cauti.
Eu cumpar motorina de la Rompetrol – aia cea mai scumpa, la fel si de la MOL – la astia opream pentru cafea , dar in ultimul an cam nu prea am fost multumit, insa au fost vremuri cand alimentam de unde era mai ieftin si nu pot judeca pe nimeni pentru asta.
Ti se pare ca e coada prea mare, iar timpul tau face mai putin decat diferenta de 5 bani pe litru?
Perfect, nu sta la coada aia, o sa fie o coada mai scurta pentru cei ce au nevoie de aia 5 bani.
Ti se par mai importanti aia 5 bani pe litru , sau e mai important sa nu sustii cresterea pretului, cumparand de la cel mai ieftin, stai la coada. Simplu.
Catalinx(Citează)
29/12/2022 la 8:00 AM
La acelasi lucru m-am gandit si eu luna trecuta. Cat timp personal am pierdut in noiembrie vanand “ofertele” de Black Friday, cat timp am pierdut citind fiecare mail cu “Black Friday continua” (si au fost toata luna), verificand site-ul X sau Y de mai multe ori pe zi, mai multe zile pe saptamana, poate apare vreo oferta nemaiauzita. Cati bani au pierdut patronii ai caror angajati pierdeau vremea pe net in timpul programului.
In cazul meu (si sigur se aplica celorlalti) toata “reducerea” obtinuta in luna noiembrie de black friday, dupa multe ore pierdute online, e mult mai mica decat banii care ii castig in mod normal, in acelasi timp, din profesia mea. Totusi nu ma pot abtine sa fac acelasi lucru in fiecare an.
E acelasi lucru pretul care altii stau la coada pentru un pret de 5.99 in loc de 6 lei.
Costel(Citează)
29/12/2022 la 8:18 AM
Putem trece peste problema cu pierdut timpul, care pentru unii poate nu are mare valoare (fiecare își știe valoarea timpului).
Însă paguba e și de bani, cât stai cu motorul pornit și muti mașina cu câte 2-3 metri mai în fata, consumi orice bonus de benzina obținut din prețul mai mic.
Făcând naveta săptămânal, singurul loc în care evitam sa fac plinul erau benzinăriile de pe autostrada buc-Pitești, unde spre ex la Gazprom benzina era mai scumpa cu aproximativ 50 de bani!! fata de un Petrom din oraș, și de nevoie alimentam cu 10 litri doar cât sa ajung la destinație urmând sa fac acolo plinul.
Silviu(Citează)
29/12/2022 la 9:42 AM
Nu vreau sa fiu carcotas dar asa cum tie iti place o experienta mai slaba cu o aplicatie de parcare doar ca este cu un leu mai ieftin, asa sunt si cei din acele benzinarii.
M Andrei D(Citează)
29/12/2022 la 1:17 PM
Într-un fel ai dreptate, în alt fel dacă faci diferența procentuală o sa vezi ca e mai semnificativă.
Matilda(Citează)
29/12/2022 la 4:37 PM
Da, 20% versus 1%. Iar aplicația nu este mai slabă decât aproape infim, tot 10 secunde îmi ia să plătesc cu ea.
nwradu(Citează)
29/12/2022 la 9:48 AM
“De a doua zi, prețul va crește cu 50 de bani,”
Nu va creste cu 50 de bani, pentru ca vor scoate ceva accize. Cresterea va fi de 20-25 bani, deci economia la un plin de 50 litri de azi fata de unul de pe 1 ianuarie, va fi de ~12.5 lei.
Stefan(Citează)
29/12/2022 la 10:46 AM
Inginere, reducerea e de 50 de bani PE LITRU, la 50 de litri e 25 de lei economie!
Nu mai ridiculiza tu saracii, poate nu toti cistiga banii asa usor ca tine.
Emil C(Citează)
29/12/2022 la 11:03 AM
Emil draga, mai citește încă o dată textul. E de bun simț sa te asiguri că ai înțeles inainte sa te apuci sa spurci omul.
Mishu(Citează)
29/12/2022 la 11:07 AM
@Emil C – Ai citit inceputul si sfarsitul textului? Diferenta aia de 3 lei era la benzina 5.99 vs 6.05.
Despre stat la coada si bagat 20 de litri (@nwradu):
– poate are card cadou de la benzinaria X
– poate baga benzina doar de la benzinaria X
– poate doar atatia bani are in ziua aia
– poate avea deja 30 de litri si doar atat a mai intrat
De ce trebuie ca toata lumea sa faca plinul ? De ce trebuie toata lumea sa bage 50 de litri ?
mario(Citează)
29/12/2022 la 11:24 AM
Ahh, momentul ala cand citesti si nu intelegi ce ai citit dar vrei sa pari destept :)
Ionut(Citează)
29/12/2022 la 12:38 PM
Până la ora asta ești singurul care a observat ca lui Radu nu i-a plăcut aritmetica. Nu, nu e vorba de 2 su 3 lei ci 20 , 30 sau cât o fi rezervorul. Sper, pentru binele lui, să nu calculeze la fel și când investește la bursă.
Adi(Citează)
29/12/2022 la 12:54 PM
Adi, nici tu nu ai înțeles ce ai citit ? Este ?
Ionut(Citează)
29/12/2022 la 1:43 PM
Că Emil C nu a înțeles textul, aia e, atât s-a putut, dar după ce i-au zis toți că e analfabet funcțional a mai apărut și Adi să îl ajute. Am râs! :))
Cătălin Tănase(Citează)
29/12/2022 la 2:31 PM
Articolul începe într-un fel, după care se pierde în meandrele concretului. Logica a plecat la plimbare.
De să alimentezi acum ? Pentru că după 1 ianuarie crește prețul. La un plin economisești niște bani azi, plătești mai puțin decât dacă ai alimenta în 2 ianuarie.
Cine a stat la coadă nu a stat pentru ,,ca să te coste 299,5 lei în loc de 302,5 lei.,,Titlul articolului zice una, iar articolul abordează altceva. Sau cel puțin asta se înțelege.
Paco(Citează)
29/12/2022 la 2:45 PM
Au sarit hipsterii sa-i ia apararea autorului. Problema nu era intre 5.99 si 6.05, puisorilor!
Era pentru DUPA anul nou cind se elimina aia 50 de bani cadou de la stat.
Eu stiu ca majoritatea celor nascuti dupa ’90 nu prea intelege textele scrise si inghite numai sensul propriu al cuvintelor, dar problema la voi e ca v-ati specializat doar pe IT si ati ignorat restul disciplinelor care sa va asigure o buna cultura generala.
Emil C(Citează)
29/12/2022 la 3:30 PM
@Emil e clar ca nu ai inteles ce ai citit. Nu mai insista sa ne explici cum nu ai inteles.
Ionut(Citează)
29/12/2022 la 4:39 PM
@Emil, îți mulțumim pentru prezența de până acum, dar cred că te potrivești mai bine pe alte bloguri. Fă mișto de alții, mai ales când nu pricepi un text simplu.
nwradu(Citează)
29/12/2022 la 4:42 PM
Întrebarea mea era de ce să stai la coadă pentru o economie de 1% acum. Cred că am zis clar în text că doar la unele benzinării era coadă. Nu contează motivul pentru care alimentează lumea, ci doar mă întreb de ce o face din locul unde stai 30 de minute la coadă pentru 1% economie.
nwradu(Citează)
29/12/2022 la 3:09 PM
Diploma aia de inginer, poti sa ii dai foc. Iar pe restul, eu v-as trimite pe toti inapoi la scoala, la clasa ajutatoare.
50l * 0.5 lei = 25 de lei
Serios, cum reusiti sa mergeti si sa respirati in acelasi timp?
Gaelex(Citează)
29/12/2022 la 3:29 PM
Ah, bait and switch, acum înțeleg, nu era despre titlul articolul ci întoarsa ca la Ploieștii.
Gaelex(Citează)
29/12/2022 la 4:03 PM
Suntem o țară de IT-iști dar nu știm să facem o socoteală simplă si ne mai dăm și deștepți. Degeaba le explici ca la casa I. Ei sunt cocoși si se bagă in seamă. Acum, ce mai contează că sunt 30 de lei și nu 3? Dacă trebuie să te faci de kakao, te faci până la capăt. Lui Ionuț ii place și cu frișcă.
Adi(Citează)
29/12/2022 la 4:43 PM
Da, în general ajută să citești și articolul, nu doar titlul său. Acolo este de fapt textul important.
nwradu(Citează)
29/12/2022 la 5:10 PM
@Adi, chiar daca ți s-a explicat deja textul, tot nu ești capabil să înțelegi ?
Ionut(Citează)
29/12/2022 la 3:12 PM
Eu am fost azi sa alimentez si sa ma bucur de aia 50 de bani. Sunt dintre cei care trebuie sa alimenteze in ultimele zile lucratoare ale lunii din motive de politica a firmei [trebuie bon pe luna in curs si decont]. Pentru o firma mica ca a noastra acesti lei conteaza. Azi am alimentat 48l motorina extra de la Petrom si a fost redus 24 lei + TVA 56 lei. La 2 plinuri pe luna x 5 masini pentru noi conteaza ce se aduna. La momentul asta economic eu sunt dintre cei la care o economie la combustibil de 2-300 lei pe luna conteaza… Sper la vremuri mai bune dar acum suntem unde suntem.
Alina(Citează)
29/12/2022 la 3:54 PM
Inteleg ca stati la cutie in privinta boicotului ca sa nu riscati sa pierdeti vreun contract, dar macar nu-i faceti ametiti pe cei care macar au niste principii si nu se vand ieftin.
Ontopic, stai cam prost cu matematica: 50 de litri * 0.5 lei/litru ti-au rezultat 3 lei?!?
Mihai(Citează)
29/12/2022 la 4:00 PM
Nu e despre diferenta de 50 de bani care iese de la compensarea de la guvern, ci despre diferenta intre 2 benzinarii care e de 6 bani.
Gaelex(Citează)
29/12/2022 la 4:44 PM
@Mihai: încearcă te rog să citești articolul, te ajută să nu pari analfabet funcțional.
nwradu(Citează)
29/12/2022 la 5:16 PM
@nwradu
Mihai e gospodar. El nu trebuie sa citeasca un text, el ȘTIE.
nashu_mare(Citează)
29/12/2022 la 8:20 PM
Articolul sufera o deturnare, dupa primul paragraf se schimba subiectul discutiei, nu mai este cel din titlu.
Gaelex(Citează)
29/12/2022 la 6:03 PM
Mi-am făcut și eu plinul la canistra de 5 litri pentru drujbă și motocoasă, deși mai aveam 2 litri.
Că în mașină mai am vreo 30 litri.
Dar observ altă problemă în Brașov, cozi infernale la spălătoriile self-service și la pește în Selgros.
E un obicei nou, să te prindă anul nou cu mașina curată?
Costi(Citează)
29/12/2022 la 8:10 PM
Eu nu am spalat maina apraope două lunii pentru ca au fost lucrari pe stradă deci mocirlă și vremea rece după. Acum a fost cald, 10 grade fără vânt așa ca am fost la spălătorie. Posibil mulți sa fi facut la fel
@Marean. Eu știu săraci care locuiesc in Giurgiu dar muncesc in București. Dacă nu ar avea masina ar fi in căcat pentru ca acolo inde trebuie sa ajungă la muncă daca ar fi fără mașină pe lângă microbuzul care circulă la oră fixă ce nu prea pupă cu programul lor, ar mai fi schimbul a două mijloace de transport in comun și apoi ceva talpă. In Giurgiu nu oau banii ăștia nici dupa ce scad banii de transport la București, deci să lucreze la ei in oraș nu e o alternativă plăcută.
La fel mai știu că oameni din comune limitrofe Constanței care lucrează în port. Daca nu ar folosi mașina personală ar tripla timpul de transport. Dileci nu mai judeca pe alții!
Doru Vlad(Citează)
29/12/2022 la 10:27 PM
Vad ca si altii au inteles la fel.
Te-ai gandit ca poate e prost scris?
Mihai(Citează)
29/12/2022 la 10:38 PM
FOMO 100%. Pentru cine isi permite sa foloseasca masina personala (orice masina!) 1.2 lei la 20L sau 3 lei la 50L nu inseamna nimic. Si un homeless te va injura daca-l jignesti cu 1-3 lei.
Pe de alta parte, raspunsul la intrebarea lui Radu este ca timpul pentru romani, ca si petrolul in perioada inceputului de pandemie cand nu mai avea nimeni nevoie de el, are valoare negativa. Adica platesti sa te scape cineva de el: un job subplatit, statul 1-2 ore la o coada pentru a economisi 1% la o marfa de 60€, statul 5 ore in masina pana pe Valea Prahovei sau pana pe litoral, statul la cozi la ghiseele administratiei ca sa platesti datoriile la stat, you name it.
Timpul (urmat de viata insasi intr-un soi de clasament) sunt cele mai devalorizate si dispretuite bunuri in Romania.
Tom(Citează)
29/12/2022 la 11:30 PM
Cel mai devalorizat si dispretuit bun in Romania este banul. Și implicit valoarea lui. Pentru că majoritatea jonglează cu banii altora ( credite, IFN-uri, carduri de cumpăraturi, împrumuturi ). Deci e ușor să explici lucruri pe banii altora.
La cireșe cu 49,99 lei/ kg o să fie mai multe persoane la coadă decât la la cireșe cu 50 lei/ kg. Se numește marketing.
Radu are o nedumerire cu un procent de 1%, dar nici o problemă cu așteptat jumătate de oră pentru un burger de o calitate mediocră la o tarabă cu nume pompos.
Paco(Citează)
30/12/2022 la 12:13 AM
asta cu burgerul este geniala. Doar ca el face bani mai multi din timpul tau pretios pe acel articol si urmatoarele. In rest nu rezonez cu tine vreodata :))
florin(Citează)
31/12/2022 la 1:49 PM
Bună zisă și partea cu timpul, și completarea ulterioară
ipo(Citează)
30/12/2022 la 9:59 AM
Ai un card client la benzinarie cu reducere de 0.15 lei plus diferenta de pret de 3 lei ajungi in jur de 10 lei. Echivalentul a 8 role de curpaper.
puleimen(Citează)
12/01/2023 la 12:57 PM
Cred ca tine si de unde te-ai obisnuit sa alimentezi. Eu spre exemplu de cand am pus mana (sau piciorul) pe masina, am alimentat forever la Petrom (exceptie la OMV in Bulgaria ca deh, n-au Petrom).
La mine in orasul natal (unde agati harta’n cui – start the guessing) sunt 3 benzinarii (Petrom / Mol / Luqoil) si toate 3 erau aglomerate pe 28-29 Decembrie.
PaulT(Citează)