►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am încercat să comand ceva prin Glovo și am observat că mai nou apare și un Service fee de 0,5% din valoarea comenzii, dar nu mai mult de 6,99 lei. Întâmplător pe comanda mea era de 0,2 lei, probabil pentru că am depășit o anumită sumă, nu știu exact.
Dar serios, Glovo, service fee justificată ca fiind necesară pentru operarea aplicației și suportului? Adică nu pentru asta deja taxează Glovo cu vreo 35% restaurantele de la care comandă lumea, din valoarea comenzii?
Adică mă îndoiesc că Glovo a scăzut comisionul aplicat restaurantelor și a decis ca serviciile lor să fie împărțite acum de restaurante și de clienți. Cred că în continuare le ia restaurantelor același comision mărișor, dar acum taxează suplimentar și clienții care comandă prin Glovo.
Nu-mi place această idee. Poate că Glovo nu are suficienți bani de funcționare, cine știe, deși orașul pare a fi plin de curieri și livrare de mâncare. În lipsa unei astfel de transparențe în business, însă, nu pot decât să presupun că Glovo vrea să ia bani din două direcții.
Am comandat prin Tazz, evident, unde am ieșit cu vreo 4 lei mai ieftin oricum.
Știți care-i partea rea la faptul că toate aceste servicii de livrare iau un comision mare de la restaurante (și Glovo cel mai mare, zic sursele mele)? Că restaurantele s-au prins că deci clienții sunt dispuși să plătească mai mult pentru mâncarea lor, așa că au scumpit-o și în restaurant. Era o vreme când prețurile erau 25 de lei în restaurant și 35 de lei în aplicația de livrare. Acum au pus 35 și în restaurant, că s-a dovedit că merge. Și asta pe lângă creșterea generală a prețurilor în restaurante, cel puțin în București.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
03/11/2022 la 12:15 PM
E o foame de bani peste tot. Si Tazz taxeaza acum pt unele restaurante chiar daca esti genius(vezi Mac cu o taxa de 8.9 lei)indiferent de totalul comenzii.
Tazz pe langa asta are cei mai slabi curieri. Ultlima data nici nu s au prezentat la comanda si fac 3 livrari in acelasi timp (ca sa “se” merite). Unele restaurante nici nu colaboteaza cu Tazz din acelasi motiv.
florin(Citează)
03/11/2022 la 1:14 PM
De la Mec am luat, da. A mers însă perfect comanda, prima oară când primesc totul impecabil.
nwradu(Citează)
03/11/2022 la 12:16 PM
Le urez faliment rapid celor din restaurante, precum si celor cu aplicatiile.
Kopa_Kopan(Citează)
03/11/2022 la 12:21 PM
+1
HORECA din România trebuie să moară. Mâncare proastă la preț de Monaco.
Cristi(Citează)
03/11/2022 la 1:14 PM
Și apoi ce se întâmplă? Mâncăm tocană gătită acasă?
nwradu(Citează)
03/11/2022 la 3:31 PM
@nuradu – ce-i gresit la tocana gatita acasa?
GabrielG(Citează)
03/11/2022 la 12:28 PM
Multe din aceste companii care fac parte din asa numita “gig-economy” nu au fost niciodata profitable.
Ele au beneficiat de o avalansa de bani ieftini in ultimii 10 ani si au functionat in pierdere, omorand concurenta (daca sapati in actionariatul Glovo de exemplu o sa ajungeti la Tencent pana la urma) iar acum banii ieftini s-au terminat.
Deci urmeaza scumpiri si falimente.
Ceea ce e ok, sincer livratorii castiga prea putin pentru o slujba f grea. Iar clientii s-au cam obisnuit sa aiba practic servitori, ceea ce iar nu e ok.
Marean(Citează)
03/11/2022 la 12:58 PM
Aia ma gandeam si eu. Ok, mancare scumpa, dar si lumea prea s-a invatat sa stea in pat si sa le vina platoul de la restaurant moaca la nas.
andrei(Citează)
03/11/2022 la 1:17 PM
Păi să zicem că este normal. Trece perioada de expansiune pentru cotă de piață, apar și taxe mai mari. Dar în același timp, ai cucerit piața de livrare, nu ar fi normal să te întreții de acolo, mai ales că “flota” este asigurată de independenți care preiau ei costurile de întreținere?
nwradu(Citează)
03/11/2022 la 1:29 PM
ideea pe care voiam sa o transmit este ca de fapt modelul de business este nesustenabil, pentru ca livrarile costa mult mai mult decat s-a cerut pana acum iar clientii nu vor fi dispusi sa plateasca pretul real
nici cand primim pachetul de la emag nu platim pretul real al livrarii, diferenta e ca emag subventioneaza livrarea pentru ca e carlig pt client, asigura fidelitatea pt ca stii ca livreaza ieftin si rapid
Marean(Citează)
03/11/2022 la 2:40 PM
@Marean, avem de cel putin 20 de ani pizzerii si alte fast-food-uri similare care au reusit sa acopere costul livrarilor fara nici o problema.
Nu inteleg de ce ar fi nesustenabil sistemul actual, care teoretic ar trebui sa-ti aduca o economie fata de situatia in care administrezi tu flota proprie de masini si salariile livratorilor.
Singura explicatie pe care o vad ar fi ca serviciul in sine (aplicatia + publicitatea aferenta + angajatii) genereaza niste cheltuieli foarte mari.
Andrei G(Citează)
03/11/2022 la 2:54 PM
E un baiat in Amsterdam care explica bine problema asta cu “investor money”:
https://youtu.be/VpavEMVQpW8?t=402
C(Citează)
03/11/2022 la 4:06 PM
Clipul ala explica problemele generate de banii investitorilor. Dar nu explica de ce sistemul este in continuare ineficient in conditiile in care piata s-a cam consolidat si acum au mai ramas cate 3-4 servicii de livrare. Nu mai este nevoie sa cheltui bani pentru achizitia de clienti.
Ramane intrebarea pe care am pus-o mai sus. De ce o pizzerie poate sa livreze cu soferi proprii o pizza care costa sa spunem 50 de lei, dar prin serviciul de livrare se incaseaza 62 lei (50+12 livrarea) si totusi serviciile acestea merg in pierdere?
Andrei G(Citează)
03/11/2022 la 4:42 PM
@AndreiG
Glovo de ex are 10.000+ de angajati. Astia sunt angajati, nu curieri, adica ei lucreaza doar ca sa faca aplicatia sa mearga, plus reclama etc
Deci explicatia este ca costurile sunt enorme.
Pare contraintuitiv, pentru ca noi nu vedem decat aplicatia, dar in spate este evident o armata de oameni, o armata de servere, o armata de avocati care sa argumenteze in fiecare tara ca curierii nu sunt angajati ci contractori independenti :-), o gramada de publicitate samd
o pizzerie plateste salarii amarate pt 2-3-5 livratori + 1 receptionista si tot atatea motociclete
Marean(Citează)
03/11/2022 la 4:48 PM
un indiciu f bun ca costurile sunt nesustenabile este faptul ca multe din aceste companii s-au retras din tari in care nu au reusit sa convinga autoritatile ca curierii nu sunt contractori ci angajati, deci ar fi trebuit sa plateasca cheltuielile legate de angajati daca ar fi fost sa continue…
au preferat insa sa se retraga
Marean(Citează)
03/11/2022 la 4:59 PM
Ai încercat vreodată sa iei legătura cu cineva de la Glovo pentru o problema? Eu, da, de 2 ori, nu am găsit nicio modalitate de contact.
La polul opus, Tazz m a sunat ca de ce am dat 3 stele din 5 la o comanda, ce probleme am întâmpinat.
Marius(Citează)
03/11/2022 la 6:30 PM
@Marean, deci pe scurt sistemele precum Glovo sunt ineficiente si in loc sa aduca beneficii, aduc costuri suplimentare atat pentru restaurante, cat si pentru clienti.
Andrei G(Citează)
03/11/2022 la 1:25 PM
Ce imi place ca exista doar Tazz si Glovo. BoltFood nu exista prin onlineu romanesc.
Nu inteleg de ce va pierdeti vremea cu astfel de aplicatii cu Service fee, taxa de vremea rea, taxa de soare etc. In bolt e totul clar, ai comanda minima d X lei la restaurant si cost fix de livrare pe care il vezi inainte sa intri in meniul restaurantului.
lrpx(Citează)
03/11/2022 la 2:00 PM
Exact, Bolt Food bate de departe Glovo si Tazz.
Din ultimele 10 comenzi, 8 au fost la BoltFood. Chiar si cu Genius la Tazz, tot mai bine la pret ieși la Bolt.
Răzvan(Citează)
03/11/2022 la 2:07 PM
Glovo mereu au avut preturile cele mai mari. Am comandat o singura data si mi-a fost de ajuns.
Acum folosesc Bolt Food si Tazz. La Tazz am mai scazut comenzile deoarece acuma sunt taxe si pt genius.
AndreiD(Citează)
03/11/2022 la 2:10 PM
E normal sa fie un service fee transparent al prestatorului de servicii. Si Airbnb il are trecut separat in detaliile pretului. Banuiesc ca e singura taxa de servicii ce pe care o ia, nu e ca si cu imobiliarii romani ce i-au comision si de la vanzator si de la cumparator :)
Glovo sunt latini, iau comisioane de la oricine e dispus sa le plateasca :)
Iulian(Citează)
03/11/2022 la 2:12 PM
service fee exista dinaintea pandemiei sub forma de % si in alte tari de ceva timp (Spania, UK, Olanda). ce-am testat: Uber eats, glovo, deliveroo, Just eat.
Probabil au intarziat in a o adauga in Ro. ori gatim acasa ori comandam si nu ne plangem de preturi “mari”
Claudiu(Citează)
05/11/2022 la 11:55 AM
Corect. In Spania au bagat asta de ceva timp, cam 3-4 luni (sigur nu de dinainte de pandemie) si este 20 de eurocenti indiferent de marimea comenzii
Stefan(Citează)
03/11/2022 la 2:55 PM
Absurd mi se pare ca au acest service fee pe langa taxa de livrare – adica iau 35% de la restaurant, 7,5 lei taxa de livrare de la mine (sau chiar mai mult) + acest service fee, tot de la mine? Deci la o comanda de 30 de lei, ia vreo 20 lei? Iar eu ca si consumator dau pana la 14 lei doar pe livrare?
A.(Citează)
03/11/2022 la 3:23 PM
@Radu, legat de faptul ca au crescut tarifele si in restaurant ca sa fie egale cu cele din aplicatii:
– din cate am inteles, nu ai voie sa vinzi acelasi produs cu 2 preturi diferite, esti obligat sa pastrezi pretul indiferent de modalitatea de livrare.
Andrei G(Citează)
03/11/2022 la 4:35 PM
Am patit in Brasov, 0.69 lei. Fiind o suma atat de mica si pt ca in Brasov nu ai multe optiuni (unele restaurante sunt doar pe Glovo, iar Bolt Food nu exista, e doar Glovo sau Tazz), am mers mai departe. Am verificat acum, pt Bucuresti, de la Burger King, nu am acest fee. Posibil sa fie in concordanta si cu valoarea comenzii? Do not know.
Anda(Citează)
05/11/2022 la 2:25 PM
De reclamat la OPC, ANPC pentru taxare dublă a aceluiași serviciu. Nu e ok.
Gaelex(Citează)