un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Cum mi s-a părut Formula 1 în Abu Dhabi și campionatul la final

21 Nov 2022  ·

AUTO  ·

22 comentarii

Well, s-a terminat Formula 1 în 2022. Sunt dezamăgit pentru că voiam să cumpăr și eu un spumant Ferrari, cum au piloții pe podium în Formula 1 și noi românii în Mega Image, și să-l beau în timpul ultimei curse. Am uitat să fac asta. #firstworldproblems

Aș vrea să zic apoi că în acest sezon de Formula 1 am scris un articol după absolut fiecare cursă (sau am ratat una, nu mai știu exact). Este ceva ce mi-am dorit să fac încă de la deschiderea blogului acum mulți ani, când eram sigur că Formula 1 va fi un subiect uzual pe blog. De fapt, chiar al 6-lea articol publicat pe blog a fost despre o cursă de Formula 1. Au fost însă foarte mulți ani când am scris poate doar două articole, unul la început de sezon, altul la final.

Anul acesta, însă? 27 de articole! 20% dintre articolele despre Formula 1 scris vreodată pe acest blog au fost scrise în 2022!

Mulțumesc celor care sunt la fel de interesați de Formula 1 și au participat la discuție! O vom face și la și la anul.

Iar acum, Abu Dhabi. O cursă destul de plictisitoare, de fapt. Verstappen și-a făcut numărul lui, a băgat tare, a condus de la început la final. Cumva s-a scos singur din situația complicată de a fi nevoit să-l ajute pe Perez să câștige locul 2 în campionat. Mergând primul și tare, poate spune “eram în față, nu aveam cum să ajut”.

Perez a pierdut locul 2 în clasamentul general. Cursa s-a terminat în aceeași ordine precum campionatul piloților, Verstappen, Leclerc și apoi Perez, deci pilotul Ferrari a câștigat și locul 2 la general. A fost o cursă frumoasă între el și Perez, pe final parea că mexicanul l-ar putea ajunge, poate cu 2-3 tururi în plus, dar nu a fost să fie.

Mercedes n-a oferit vreun miracol, Hamilton s-a retras aproape de final cu probleme la cutia de viteză. Vettel a încheiat ultimul său mare premiu pe locul 10, în puncte. Russell era să facă un accident la boxe, plecând cu un unsafe release de zile mari. Cam acestea au fost momentele “palpitante”, dar în practică nu ați pierdut nimic important.

Clasamentul final al sezonului 2022 este cel de mai jos:

Ferrari și-a confirmat forma bună din acest sezon și a încheiat pe 2 la echipe și cu Leclerc pe 2 la general. Totuși, parcă ne așteptam la mai mult după primele două curse ale sezonului, când Leclerc părea un adversar mult mai puternic pentru Verstappen în acest an.

Mie surpriza cea mai mare mi se pare Russell, care a terminat pe locul 4 în sezonul său de debut pentru Mercedes. Hamilton a fost aproape totuși, locul 6, și, dacă nu avea ghinion în câteva curse și dacă nu testau pe mașina lui prea multe schimbări de-a lungul sezonului, ar fi terminat sigur pe locul 5 și poate chiar înainte lui Russell. Oricum ar fi, este clar că Mercedes are un pilot talentat în Russell și probabil acesta va fi viitorul echipei după retragerea lui Hamilton, peste câteva sezoane.

Este de remarcat prezența lui Norris pe locul 7 general. Practic el este primul pilot după cei ai celor trei echipe de top. Altfel spus, mie Norris mi se pare că dovedește că este cel mai bun pilot din restul plutonului dincolo de Red Bull-Ferrari-Mercedes. Remarcați și că Alpine a terminat înaintea McLaren în clasamentul general, dar Norris a terminat înaintea ambilor piloți Alpine în clasamentul piloților. Probabil că Norris, dacă ar fi la o echipă din top trei, ar obține rezultate extraordinare. Sper să-l văd cândva și în astfel de situații.

Jos pălăria pentru Alonso, care încă poate să concureze la acest nivel, și pentru Bottas, care s-a dus de la Mercedes la Alfa Romeo în acest an și a terminat în top 10.

În ce privește echipele, părerea mea rămâne că McLaren este peste Alpine ca performanță, dar nu au avut doi piloți care să aducă puncte. Ricciardo a terminat pe 11, cu 37 de puncte, o treime din cât a avut Norris. Alfa Romeo a terminat la egalitate cu Aston Martin, dar sunt în fața lor în clasament pentru că departajarea la egalitate se face după clasări în curse și alte criterii.

Și acesta a fost 2022. La anul vor ieși din campionat Latifi, Mick Schumacher, Ricciardo și Vettel. Gasly se mută la Alpine, Alonso la Aston Martin.

Vor intra în locul lor și alți piloți. Norris va face echipă la McLaren cu Oscar Piastri. Magnussen va face echipă cu Hulkenberg la Haas, care revine astfel în Formula 1. Nyck de Vries va intra la AlphaTauri. La Williams cel mai probabil alături de Albon va veni Logan Sargeant, care a terminat în Formula 2 cu suficiente puncte pentru a primi licența de Formula 1, deci acum rămân doar ontracte de semnat. Cu 3 piloți noi și considerați foarte talentați, plus alte mutări și mici schimbări, plus Mercedes și Ferrari îmbunătățind monoposturile pentru a concura cu Red Bull, se anunță un sezon interesant.

Vom avea 24 de curse în 2023. Prima are loc în Bahrain, pe 5 martie.

asus s5507

    22 comentarii

  1. Trăgând linie la final de sezon, mie se pare doar mie sau doar Max și Red Bull au avut un sezon bun per total? :) Alonso a fost nervos mai tot timpul (aruncand jucăriile din cărucior la fiecare ocazie când nu-i convenea ceva), Hamilton abia aștepta să scape de W13, plus că l-a depășit juniorul; Leclerc, Ricciardo – no comment; Checo și Carlos eclipsați total; Mick out; șamd.

      (Citează)

    • Mi s-a părut mega lame Verstappen cu comentariile lui de genul “zi-i lui Checco ca poate sa bage tare pe cauciucurile alea, ca le-am testat eu”. Hai ma, du-te! Dacă voia sa ajute ajuta în cursa precedenta. Ce exercițiu de imagine complet ipocrit.

        (Citează)

    • Daca trecea perez de el cursa trecuta, pe ce loc termina campionatul ?

        (Citează)

    • Alin:
      Daca trecea perez de el cursa trecuta, pe ce loc termina campionatul ?

      Nu contează asta. Termina tot pe locul 3, dar vedea lumea că Verstappen este team player.

      Alonso a fost foarte nervos pentru că a avut multe DNF-uri din motive care nu țin de el.

        (Citează)

  2. Alin:
    Daca trecea perez de el cursa trecuta, pe ce loc termina campionatul ?

    Tot pe 3 :)

      (Citează)

  3. E fain ca vin astia noi si tineri, vor fi mai multe orgolii, dorinta de afirmare si setea de a castiga. Max mi-a lasat un gust amar prin lipsa lui de fair play pentru echipa. Sper ca la anul sa nu mai iasa campion si sa fie o competitie mai acerba… GO GO FERRARI !

      (Citează)

  4. Top 6 tot rb, ferari sau merc vor fi. Sunt piloti buni la alte echipe dar din pacate nu sunt masini. S-a vazut clar anu trecut cand Russell a terminat foarte jos dar cand a pilotat in locul lui hamilton era sa castige cu o masina pe care nu a testat-o aproape deloc. Cu aceeasi masina ca a lui hamilton a iesit in fata anul asta

      (Citează)

  5. Realist nu erau sanse sa ajunga Mercedes pe locul 2, ar fi fost frumos. Am consolarea ca macar nu au facut dubla Red Bull, cu locurile 1 si 2 la piloti. Ferrari au fost niste idioti tot sezonul, cu toate problemele de fiabilitate tot ar fi putut sa castige sezonul daca nu erau absolut tulumbe la boxe.

      (Citează)

    • Cred ca ai vazut doar rezumatele… Sunt multi factori printre care si strategia sau mecanicii. Dar ce zici de Sainz care a avut 6 DNF’uri in acest sezon: de 3 ori s-a stricat masina si de 3 ori au intrat altii in el, nici unul din cauza lui. Tine si de noroc si de multe altele.

        (Citează)

  6. Matilda:
    Mi s-a părut mega lame Verstappen cu comentariile lui de genul “zi-i lui Checco ca poate sa bage tare pe cauciucurile alea, ca le-am testat eu”. Hai ma, du-te! Dacă voia sa ajute ajuta în cursa precedenta. Ce exercițiu de imagine complet ipocrit.

    Prea mult talent, nu a mai fost loc si ptr caracter.

      (Citează)

  7. Matilda:
    Mi s-a părut mega lame Verstappen cu comentariile lui de genul “zi-i lui Checco ca poate sa bage tare pe cauciucurile alea, ca le-am testat eu”. Hai ma, du-te! Dacă voia sa ajute ajuta în cursa precedenta. Ce exercițiu de imagine complet ipocrit.

    In 98 cand Coulthard l-a lasqat pe Hakinnen sa treaca nu s-a numit fair play, toata lumea l-a blamat si au fost un scandal monstru. Atunci au si interzis ordinele de echipa. Nu poate fi numita lipsa de fair play cand conduci cursa si o castigi, lipsa de fair play ar fi sa truchezi rezultatul.

      (Citează)

    • Ordinele sunt foarte permise acum, se dau în fiecare cursă.

        (Citează)

    • @Florin, se da urmatoarea situatie:
      – colegul tau se da la o parte si te lasa sa treci pentru ca ai cauciucuri mai bune si poate ai sansa sa il prinzi pe cel din fata;
      – nu reusesti sa il prinzi;
      – primesti indicatii sa ii “cedezi” locul pe caare ti l-a dat mai devreme si refuzi.

      Cum se numeste acest gest? Nu cumva lipsa de fair play?

      PS: sa nu uitam ca anul trecut, acelasi coleg l-a tinut in urma cateva tururi bune pe contracandidatul tau la titlu, astfel uzandu-si anvelopele mai mult decat era necesar si ajutandu-te pe tine sa castigi campionatul mondial.

        (Citează)

  8. Subscriu partea referitoare la Lando, cred ca ar face minuni cu o masina de nivelul RB.

      (Citează)

  9. E amuzant câtă dramă se face pentru treaba cu Verstappen – Perez. Înțeleg de ce face presa asta, dar lumea ia treaba asta foarte în serios și nu cred e cazul.
    Inclusiv în cursa asta, e amuzant cum e lumea supărată că nu l-a ajutat pe Perez, în condițiile în care Verstappen era la ani lumină în față. În afară să-i dea informații, singurele alternative erau să intre în Leclerc sau să-și facă un attach la mașină unde să-l țină pe Perez (poză văzută pe formuladank).

    Toate astea se întâmplă des, numai sezonul ăsta au fost discuții la o mulțime de echipe când unul dintre piloți voia să fie lăsat în fața colegului.

    Tocmai ce s-a retras Vettel și toată lumea a vorbit frumos de el, s-au uitat părțile în care a fost implicat în certuri mai serioase (ex Multi 21).
    Rosberg și Hamilton se bușeau des când erau în aceeași echipă.
    Schumacher e văzut ca un erou, dar a avut o mulțime de mișcări nu tocmai civilizate (ex când a intrat în Hill să fie sigur că iese campion).

    Cum a zis un mare poet: ‘It’s called a motor race. We went car racing.’ Sunt niște oameni care conduc cu sute de km/h, cu personalități diferite și care sigur nu sunt perfecți.

    Și da, sunt fan Newey, Horner și Verstappen, așa că probabil n-am dreptate :))

      (Citează)

    • Formula 1 a fost mereu considerat un sport de gentlemani. Sunt multe situații în istoria sa în care șoferi de la echipe diferite s-au ajutat între ei sau au făcut gesturi frumoase. Prin comparație, în fotbal pare că unul dintre scopurile jocului este să fraierești cumva arbitrul, să faultezi fără să te prindă, să simulezi un fault în careu etc.

      Și când VER era deja campion mondial și în cursa din Brazilia se lupta pentru locul 6, chiar nu părea că are ceva de câștigat.

        (Citează)

    • @RV1923, comentarii au existat pentru ca gestul lui Perez de anul trecut cand l-a tinut pe Hamilton in spate l-a ajutat enorm pe Verstappen sa castige primul lui titlul din cariera. Iar acum, cand Verstappen putea sa-si ajute colegul, a refuzat desi nu il afecta cu nimic.

        (Citează)

    • @Andrei G atata doar ca Perez s-a ajutat pe el insusi in cursa aia. Fara ajutorul ala pe care l-a dat in Abu Dhabi anul trecut, nu ar mai fi primit prelungire de contract. Cand esti acolo la numar, parca tre sa joci dupa cum spune echipa. Si cand esti cel mai bun din lume, poti sa joci dupa propriile principii.

        (Citează)

    • @Costin, esti tu sigur ca Perez a ramas la echipa pentru ca l-a ajutat pe Max Verstappen si nu pentru ca este talentat sau pentru ca jumatate dintre sponsorii Red Bull sunt companii mexicane care au venit impreuna cu el?

        (Citează)

  10. nwradu:
    Formula 1 a fost mereu considerat un sport de gentlemani. Sunt multe situații în istoria sa în care șoferi de la echipe diferite s-au ajutat între ei sau au făcut gesturi frumoase. Prin comparație, în fotbal pare că unul dintre scopurile jocului este să fraierești cumva arbitrul, să faultezi fără să te prindă, să simulezi un fault în careu etc.

    Și când VER era deja campion mondial și în cursa din Brazilia se lupta pentru locul 6, chiar nu părea că are ceva de câștigat.

    Normal că n-avea nimic de câștigat și e clar că aveau ei alte supărări înainte, dar F1 și sport de gentlemani nu cred că am auzit vreodată. Poate în trecut, dar acum majoritatea sunt niște tineri, care au crescut în lumea asta a sportului, unde de mici au foarte multă presiune pe ei și s-au chinuit/au fost chinuiți să ajungă acolo / fie au părinți cu foarte mulți bani.

    Verstappen avea 17 ani când a început în F1, jumătate din piloții din 2022 cred că au sub 25, mulți care nu prea s-au ocupat de partea de educație (de asta probabil și Lando e foarte amuzant când nu știe chestii extrem de banale). Din nou, nu-i consider niște gentlemani, mai repede niște copiii care în loc să bată cu pumnul în tastatură au acces la niște mașini de milioane de euro. E amuzant cum avem pretenția de la ei să se comporte exemplar.

      (Citează)

  11. Andrei G:
    @Costin, esti tu sigur ca Perez a ramas la echipa pentru ca l-a ajutat pe Max Verstappen si nu pentru ca este talentat sau pentru ca jumatate dintre sponsorii Red Bull sunt companii mexicane care au venit impreuna cu el?

    Toți, sau aproape toți piloții au o listă de sponsori în spate. Iar Perez și-a făcut treaba bine la RedBull, dar să fim serioși, n-are nicio șansă la campionat oricât ar zice el. E mult în spatele lui Verstappen.
    Zicea cineva de Lando, el probabil ar fi mult mai aproape, sau ar putea să-l bată pe Verstappen, dar nu cred că ar fi în interesul RedBull, iese ca pe vremea lui Hamilton și Rosberg la Mercedes.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus