►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 17 noiembrie 2022
Se pare că o unitate multimedia de Jeep Compass este scumpuță »
Ca să închei cu subiectul poprire, Doamne ajută!, trebuie să zic că în continuare căile băncilor sunt misterioase.
V-am mai spus cum cei de la Banca Transilvania au blocat total cardul de credit, deși alte bănci nu fac asta. Cu toate acestea, mi-am dat seama recent că pot plăti în continuare cu cardul BT respectiv, câtă vreme fac plățile cu telefonul. Sau poate că este vorba de plăți ce nu implică 3D Secure, nu e clar.
Cert este că am plătit de câteva ori cu telefonul mobil la POS, din obișnuință, și apoi mi-am dat seama “băi, dar nu era blocat?”. Am plătit și online pe Tazz, de exemplu.
Cu toate acestea, nu a funcționat să plătesc online pe site-ul unui magazin unde am introdus manual datele cardului și apoi am validat plata prin 3D Secure cu amprenta în telefon. Poate că are legătură cu 3D Secure, nu știu. Rămâne un mister.
Cât despre ING, v-am povestit că vinerea trecută, după ce am aflat de poprire, am cerut celor de la ING să facă plata sumei respective de bani. Este o facilitate pe care o oferă chiar ei. În mesajul primit de la bancă scria că, dacă vreau urgentarea depopririi, să le scriu pe o anumită adresă de email ca să facă ei plata. Am făcut asta.
Am dat apoi și telefon la ING și am vorbit cu cineva de la Suport care mi-a confirmat primirea emailului și că vor face plata, dar va dura un pic pentru că au primit multe popriri.
Asta se întâmpla vineri. Sincer să fiu, mă așteptam să se efectueze încă de vineri plata. Cât poate să dureze? Îmi închipuiam că este vreun sistem automat în care un operator bifează rapid ce trebuie făcut pentru plată, nu stă să tasteze manual contul trezoreriei din vreo foaie de hârtie în interfața de pe ecran, verificând de două ori cifrele și suma de plată. Nu?
Nu s-a făcut nici luni plata. Nu s-a făcut nici marți plata. Știind că oricum după ce se efectuează plata mai durează încă 2-3 zile minim să vină depoprirea, am sunat din nou la bancă, am supraviețuit robotului Maria și am ajuns din nou la un operator telefonic. Am întrebat când se va face plata. “Ah, păi vineri sau luni”. Altfel spus, durează 7-10 zile ca ING să plătească o poprire, timp în care eu stau cu conturile semi-blocate, funcție de politica băncilor la care le am.
“-Se poate urgenta cumva plata?” Nu, pur și simplu au multe de făcut și asta este situația, vineri sau luni se va face plata. Eu am tradus în mintea mea asta prin “deci luni se va face plata”.
Și culmea este că a doua zi, miercuri, în cursul dimineții, primesc mesaj de la ING că au făcut plata. Bine, mulțumesc, dar de ce această neconcordanță între estimarea făcută cu o zi înainte și realitatea din teren? Pentru că, auzind că trebuie să mai aștept între 3 și 6 zile doar ca să se efectueze o plată, am fost aproape de a zice ING-ului să nu mai facă nici o plată, că o fac eu manual sau pe site-ul SPV sau la o casierie a ANAF, ca să meargă mai repede totul. N-am făcut asta pentru că mi-am zis “asta e, nu voi mânca 3-6 zile, e ok”. Și cumva s-a rezolvat de fapt chiar a doua zi totul.
Eu știu că ING face dezvoltare serioasă de aplicații bancare, au ditamai sediul și mulți oameni pentru asta. Credeam că depopririle sunt un proces automatizat, în care poate că un operator doar apasă butonul de “depoprizează-l pe ăsta” și serverele iau automat bani din contul meu și îi transferă statului român. În realitate, pare că este un proces foarte manual efectuat de cineva. Poate că s-ar putea îmbunătăți asta?
« Știrile zilei despre tehnologie – 17 noiembrie 2022
Se pare că o unitate multimedia de Jeep Compass este scumpuță »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
17/11/2022 la 11:24 AM
Salut! Răspoprit sună mai neaoș :)
Honorius(Citează)
17/11/2022 la 11:27 AM
Având în vedere cât de bine funcționează aplicația HomeBank, bănuiesc că la fel merge și sistemul lor intern, din cauza aceasta apar acele discrepanțe.
Operatorul nu are nici o vină în cazul acesta, el neavând de unde să știe când se trezesc programatorii ING din beție sau când au chef de muncă, astfel încât sistemul să funcționeze cât de cât.
Emilian(Citează)
18/11/2022 la 12:06 AM
Eu sunt mulțumită de home bank, pentru persoane fizice. Am făcut cam orice online de acolo. Ce te-a nemulțumit pe tine?
Matilda(Citează)
17/11/2022 la 11:28 AM
“aveți ” vs “nu mai ai”
theSame(Citează)
17/11/2022 la 11:32 AM
Lol ING si dezvoltarea aplicatiilor. Sunt mai buni decat celelalte banci, dar mai au de imbunatatit.
Gaelex(Citează)
17/11/2022 la 12:01 PM
De aceea e bine sa ai bani lichizi/cash.
O proptire si o viteza in ridicarea ei te poate intoarce la troc.
cineva(Citează)
17/11/2022 la 12:11 PM
Am eu una mai buna cu ING si serviciile pentru firme.
Acum cativa ani aveam o firma cu conturi la ING. Firma nu mai avusese activitate vreo 2 ani deci nici incasari si aparent aparuse ceva datorie minora la stat. Pentru ca am facut rost de niste business nou, am vrut sa redeschid activitatea, ocazie cu care am descoperit ca ING imi blocase conturile pana plateam datoria la stat.
Conturile fiind goale, nu aveam cum sa platesc datoria la stat. Si uite asa am ajuns intr-o bucla logica unde ING nu voia sa imi deblocheze conturile pentru ca aveam o datorie de platit, iar eu nu puteam sa platesc datoria pentru ca ING nu voia sa imi deblocheze conturile. Am rezolvat pana la urma inchizand contractul cu ING si deschizand conturi la alta banca.
Noaptea mintii.
Claudiu(Citează)
18/11/2022 la 12:07 AM
Da, asta chiar e comic tare 😂
Matilda(Citează)
17/11/2022 la 12:52 PM
Daca nu lucrezi in banca, nu prea ai cum sa intelegi ce dezastru este prin banci dpdv al datelor, sistemelor si proceselor.
I cannot even begin to describe.
Partea surprinzatoare nu este ca unele chestii functioneaza prost la banci, partea surprinzatoare este ca majoritatea lucrurilor totusi functioneaza cat de cat ok majoritatea timpului.
Marean(Citează)
17/11/2022 la 4:58 PM
Felicitări, dar prin același mecanism am plătit și eu poprirea prin ING, dar ajuns după vreo 2 ani la ghișeul DITL Sector 3, plățile respective (impozit auto) nu le apăreau în sistem deși funcționase să-mi ridice poprirea (de două ori se întâmplase, sunt cetățean iresponsabil). Eu deja nu mai eram client ING, nu mai aveam nici extras de cont, nici nimic, in afară de email.
Soluția a fost să mai plătesc încă o dată și am primit și dovadă pentru ridicarea popririi inexistente de pe contul ING închis în urmă cu un an.
alex(Citează)