►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
14 Nov 2022 ·
GÂNDURI ·
Saga popririi de la ANAF continuă cu niște observații despre Banca Transilvania și politica lor arhaică pentru clienți.
Pe scurt, situația este următoarea: le-am scris celor de la ING să facă plata sumei necesare către ANAF, dar asta va dura câteva zile, apoi Trezoreria se prinde că am făcut plățile, apoi ANAF trimite către bănci depoprirea și apoi asta este tot. Ne continuăm viața fericiți că statul și-a luat toți banii pe care îi datoram fără ca eu să știu asta pentru că nu m-am informat niciodată cu frumosul înainte de a da cu ciocanul lui Poprithor™.
Între timp, accesul meu la banii mei este următorul:
ING mi-a blocat suma poprită de ANAF și în rest pot face ce vreau eu cu banii. Cardurile funcționează fără probleme, la fel și contul business. Ba chiar, dacă n-aș avea bani, aș putea să le cer deblocarea unor sume din poprire pentru plata unor urgențe, că există o astfel de facilitate.
Raiffeisen mi-a blocat suma poprită de ANAF. N-aveam oricum bani în contul curent acolo, așa că acum apare cu minus. Am sunat eu la bancă și le-am spus să nu facă automat vreo plată și apoi să-mi ceară banii, că se ocupă ING de astfel de treburi. Mi-au confirmat însă că cardul meu de credit de la ei funcționează fără nici o problemă în continuare.
Banca Transilvania mi-a blocat toate conturile și cardurile de credit. Problema este că eu cardul de credit al BT îl foloseam zilnic, este cel cu care fac plățile cu telefonul, este cel introdus în Uber, Tazz, Spotify, Netflix și alte servicii. Sper să nu fie vreun abonament de plată în acest timp, că de obicei serviciile străine se sperie când nu merge plata și cer direct să bagi alt card, nu le poți zice “mai încearcă peste două zile, boss de boss, că se rezolvă!”
Am sunat la Banca Transilvania ca să întreb de cardul de credit în vremuri de poprire. Discuția a fost următoarea:
“—Bună ziua, am poprire, știu de ea, nevermind that, îmi puteți confirma că și cardul de credit este blocat?”
“—Da, este blocat și el, asta este politica băncii, am blocat totul.”
“—Păi și nu puteți să-l deblocați? Mi-ați blocat contul curent, cardul de credit este altceva, cred ca nici ANAF nu cere blocarea instrumentelor de creditare.”
“—Nu, asta este politica băncii, blocăm totul.”
“—Dar nu puteți bloca din cardul de credit doar suma datorată la ANAF? Și să-mi lăsați disponibili restul banilor până la limita cardului, ca să comand și eu un Uber, o shaorma? Mi-e poftă de o shaorma!”
“—Nu, asta este politica băncii.”
Am senzația că vorbesc cu pereții acolo, asta după cele 22 de minute de așteptare la call-center și un sistem cam dubios in care iți trimite un link prin SMS, în timpul apelului, și îl accesezi pe acela în browser pe telefon pentru diverse informații.
Celelalte bănci, v-am spus, sunt mult mai flexibile. ING a blocat doar suma respectivă, în rest nici o problemă. Raiffeisen a blocat contul curent, cardul de credit nu are nici o limitare, am confirmat telefonic cu ei și asta. Banca Transilvania? Destroy everything! Și sunt client de vreo 6-7 ani și n-am întârziat în nici o lună cu plățile.
Asta se adaugă celeilalte mari probleme pe care o avem cu Banca Transilvania. Acum ceva vreme au decis ei că poți pune un card bancar doar pe un singur telefon mobil. Noi avem două carduri conectate la același cont. Eu am unul al meu, Matilda are un card al ei, pe numele ei, cu altă serie, pe care l-a folosit ani de zile în BT Pay făra problema.
Într-o zi a decis BT că nu mai merge așa. Titularul de cont poate avea un singur card conectat pe un singur telefon mobil. Ai două telefoane mobile? Ghinion, faci plăți doar cu unul. Ai poate încă un card pe numele soției sau al unui copil? Ghinion din nou.
S-ar putea ca în curând să schimbe politica în legătură cu acest lucru, ne zicea cineva de la suport telefonic. Între timp, însă, Matilda a zis mulțumesc la revedere și a început să plătească mai mult cu cardul ei ING pus în telefon, abandonând Banca Transilvania pentru o vreme.
Este timpul să devii o bancă modernă, Banca Transilvania! Please grow up și termină cu limitări nejustificate!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
67 comentarii
14/11/2022 la 12:26 PM
Ai incercat sa platesti datoria la Posta si sa mergi cu hartia la ANAF? Cel putin pentru firme merge. Se sterge datoria instant cand depui hârtiuța de la Posta la ghiseu.
nashu_mare(Citează)
14/11/2022 la 12:32 PM
Unde lucrez eu unii colegi au card de firma de la Banca Transilvania, cred ca in total vreo 10 carduri unde se invart ceva sume, trebuia pe un card sa schimbam numarul la care vine sms cand vrei sa faci o plata online sau de ex. sa bagi cardul intr-o aplicatie sa iti incarci masina electrica. Am sunat cred ca de vreo 10 ori la ei, de fiecare data cu alta persoana si fiecare ne zicea diferit, pana la urma am ajuns la CFO sa sune chiar ea, nici asa nu s-a putut rezolva a trebuit omul sa mearga intr-o agentie locala .
Avem manager de cont “care ne rezolva toate problemele”, i-am dat printscreen cu ce nu am putut face efectiv degeaba, am pierdut cateva ore bune din viata mea.
EU personal nu vreau sa mai aud de Banca aceasta niciodata in viata mea si nici colegii mei, cineva cred ca are o cunostinta la ei de prin financiar ca altfel nu imi explic de ce se mai colaboreaza cu ei.
O zi faina !
Tudor Butiulca(Citează)
14/11/2022 la 10:47 PM
Deja s-a plătit prin ing. Mai avem răbdare, era mai mult o nemulțumire fata de BT acum
Matilda(Citează)
19/11/2022 la 1:05 PM
De ce să mă chinui cu cozi și adeverințe? ING blocase doar suma poprită, în restul totul mergea bine. Am folosit ING și Raiffeisen în loc de BT câteva zile și asta a fost totul.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 12:35 PM
Eu daca as fi in locul tau as inceta sa fiu client al BT instantaneu.
Oricum, nu inteleg de ce ai conturi pe persoana fizica la 3 banci. Presupun ca e din cauza ca vrei sa sustii sistemul bancar si ti se pare prea putin sa platesti comisioane doar la o banca.
Marean(Citează)
14/11/2022 la 12:37 PM
Same here, închis conturi imediat la ei. Go F yourselves cu “politica băncii”
Tano(Citează)
14/11/2022 la 1:09 PM
Treci la altii, dai de alte probleme. Vorba aia, scapi de dracu si dai de tat-su.
La brd de ex, doamna are cont si a vrut sa-i faca si lu soacra-mea ca-i tot la brd cu pensia. Trebuie alt device si musai mers la o agentie/sucursala, ceea ce am si facut. Asta e de acu juma de an. Nu stiu daca acum e la fel. Bube au toti.
Io-s la BT, nu pot sa zic ca_s multumit suta-n suta, dar stiu ca daca ma mut, garantat dau de alte dude.
Blackskull(Citează)
14/11/2022 la 1:58 PM
sa te muti e mai greu, dar daca ai deja conturi la 3 banci, poti renunta la una cand esti nemultumit, ma gandesc
si sotia mea avea la 2 banci dar a renuntat la BT, internet banking-ul lor e stupid iar procedurile greoaie, se pare ca BT e inca in anii 2000 cand trebuia sa te duci la banca pt orice prostie
Marean(Citează)
14/11/2022 la 3:28 PM
Nu inteleg de ce-ar mai fi cineva clientul acestei banci de doi lei. Am folosit BT pe vremuri, cand avea servicii bune, dar de multi am am scapat de ei…
Kopa_Kopan(Citează)
19/11/2022 la 1:08 PM
Încă n-am ajuns la acel punct. BT are câteva avantaje precum card de credit cu mile skyteam bonus, aplicație de telefon excelentă pentru plăți șamd. Asta nu înseamnă că nu pot cere să fie și mai buni.
Păi tocmai s-a dovedit că e bine să am conturi la mai multe bănci. Dacă avem doar BT, rămâneam blocat total. Așa am avut alternative și practic nu am trecut prin nici un deranj, dincolo de a mă minuna de politici bancare.
În particular, la BT am un card de credit avantajos, la ING am contul de business și vine și cu cont personal, iar la Raiffeisen am un alt card de credit care este singurul meu mastercard și pentru asta îl țin. Comisioanele sunt foarte mici spre deloc.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 12:35 PM
De curiozitate, de ce faci plati online cu un card de credit, in loc de un debit non-risk gen Revolut, unde sa ai doar sume mici?
Tano(Citează)
14/11/2022 la 12:45 PM
Eu cred ca este o greșeală. O fi vrut sa spună card de debit. Nu ai cum să faci plățile alea cu cardul de credit. E absurd.
Adi(Citează)
14/11/2022 la 12:45 PM
Are cardul acela de credit de la bt cu care adună mile de zbor când face plăți cu cardul.
Faci suficiente plăți într-un an și scoți bilet gratis de avion pentru vacanță
Florin(Citează)
14/11/2022 la 1:17 PM
De fapt e logic ce face. Eu nu fac asta, dar daca platesti cu credit si te organizezi bine e avantajos si ai un disponibil mai mare pt altele. E ca si cum ai avea termen de plata la toate de 30 de zile, alaturi de faptul ca ai credit score si mai acumulezi si bonusuri. Pt ca la cc daca platesti la timp nu ai dobanzi, etc.
KMean(Citează)
14/11/2022 la 10:49 PM
Exact, mile.
Matilda(Citează)
15/11/2022 la 5:49 AM
E cam de saraci atitudinea asta ca platesc cu cardul de credit sa adun mile.
Vlad(Citează)
19/11/2022 la 1:02 PM
Cu cardul de credit sunt zero riscuri, că sunt banii băncii. În plus, cardul BT îmi aduce puncte Skyteam, aplicația de plată cu telefonul este foarte bună etc. Sunt diverse avantaje mici care se adună.
nwradu(Citează)
19/11/2022 la 1:10 PM
Da, bun comentariu. Este greșit să vrei să obții ceva bonus de la bancă pentru că folosești serviciile lor și nu pe alte altora. Să ghicesc, tu te-ai dus la banca ce are cele mai mari comisioane, ca să arăți că nu ești sărac?
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 12:38 PM
De asta nu trebuie ca sa dispara cash-ul.
Marius(Citează)
14/11/2022 la 1:10 PM
Salut, eu zic sa renunti la BT si sa te muti frumos la BCR. Mi se pare ca sunt cei mai apropiati in momentul de fata de Revolut dpdv tehnologizare.
DAniel(Citează)
19/11/2022 la 1:10 PM
Da, este în plan să deschid un cont la BCR, dar mai degrabă cred că închid Raiffeisen pentru asta.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 1:38 PM
” că cardul ”
oh come on, doar nu esti de la tv…
Mihai(Citează)
14/11/2022 la 1:44 PM
Fix in aceasi perioada m-am trezit si eu cu o poprire. Se pare ca erau niste amenzi neachitate. Desi normal e sa te anunte ca dac anu platesti in termen de x zile/luni se va pune poprire, ei prefera sa-ti blocheze conturile si la revedere. Am sunat la Primarie pentru ca ea cerea poprirea si se pare ca din toate cardurile au pus poprire doar pe 2. Cel de la ING unde au blocat doar suma datorata dar si contul de BRD unde am cardul de credit, conform legii nu au voie sa ia bani din cardurile de credit sau sa le blocheze. In fine.. dupa cateva zile bune, la solicitarile facute cei de la ING au facut plata si acum mai trebuie sa astept inca vreo 3 zile ca documentele sa le trimita primaria catre BRD ca sa deblocheze cardul. O adevarata prostie da nah…
eBogdan(Citează)
14/11/2022 la 10:50 PM
Da, mega enervanta birocrația asta.
Matilda(Citează)
19/11/2022 la 1:11 PM
Asta înseamnă lipsa digitalizării. În mod normal un sistem IT performant ar fi procesat instantaneu schimbările.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 1:49 PM
Asa isi imbunatateste si credit score-ul, prin intermediul cardului de credit.
Pompiliu-Ion Popescu(Citează)
14/11/2022 la 1:50 PM
Mi-a fost aplicata și mie o poprire pe o suma de bani în mod eronat. Am fost azi la anaf sector 4 și doamna de acolo mi-a zis ca va ridica poprirea.
Aveti idee dacă va trebui sa fac un drum la banca în sensul asta sau suma va fi automat deblocata? Momentan e într-un cont BCR de depozit colateral.
John(Citează)
19/11/2022 la 1:23 PM
Trebuia să întrebi la ei. De obicei anunță ei băncile, dar poți urgenta treaba dacă ridici de la ANAF o adeverință și o duci personal la bancă.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 2:29 PM
Ce intrebare mai e si asta, de ce are omul trei carduri la trei banci? Pentru ca depozitele bancare sunt garantate in limita a 100,000 euro. Deci daca ai mai mult, ai banii in mai multe banci :))
Revenind la subiect, BT a fost o banca ok pana au inghitit Volksbank. Apoi, au devenit o banca idioata. Din ce in ce mai idioata, din ce se vede.
georgel007(Citează)
14/11/2022 la 10:51 PM
Life goals acolo 😆 n-avem noi atatea depozite dar iată, ceva către care sa tind.
Matilda(Citează)
15/11/2022 la 12:44 PM
Plus ca era o vreme cand erau garantati doar 20000
S(Citează)
14/11/2022 la 2:42 PM
persoana fizica (cea juridica inca nu are cont bancar) si am conturi la 3 banci… niciun credit, doar stocuri – BRD a fost de burse, din facultate, si a ramas cu ele acolo, unul a fost de salariu la Raiff – nu acceptau aia BRD, si a ramas pt unul dintre salarii, si ING, pentru ca e in blocul de dupa al meu si au cele mai moderne servicii digitale.
Dude Raiff:
– ai Developer Options activ? problema de securitate, aplicatia RaiPay nu pleaca!
– au TREI APLICATII, frate. trei! una de plata, un token generator si una de e-banking…
– rar, dar si lor le mai pica serviciile in plina zi de lucru
– nu accepta plata facturilor cu cash! pe mine nu ma afecteaza dar pe clientii mei de la tzara, care nu au conturi si aplicatii, da. magarilor!
– ca sunt 3 aplicatii e una, dar ca sunt legate una de alta, gen trebuie sa ai eToken autorizat ca sa poti accesa pe cea de banking… mindf#inkg!
Dude BRD:
– ca sa poti face plati electronice trebuia sa te duci PERSONAL in agentia unde ai facut contul, si sa declari acel cont ca “prieten”. Asta era acu peste zece ani, ca de atunci am uitat de ei ca Internet Banking. nu mai zic cat de saracacioasa in functionalitati era interfata lor web… pe atunci nu aveam aplicatii mobile, deci nu comentez.
– ca sa fac actualizarea nenorocitelor de date personale, neschimbate de multi ani, mi-au trimis IN 2021, an pandemic, SCRISOARE cu CONFIRMARE DE PRIMIRE. deci, desi se zicea sa lucrezi de acasa, m-am dus PERSONAL sa o ridic, sa aflu ce vor de la mine…
Dude ING:
– cand nu le pica intreg datacenter-ul, le pica serviciile… https://www.nwradu.ro/2016/09/cauza-problemelor-ing-un-test-al-sistemului-de-stingere-cu-inergen-a-afectat-intreg-data-center-ul/
– cand mi-a expirat cardul (cum o fi asta, se descompune plasticul si nu-l mai poti manca?!) mi-au blocat si platile cu telefonul, desi aveam bani in cont!! atunci am trecut la Raiff pentru plata, si am cerut card nou ING. care a stat nedesfacut juma de an, si, cand am avut nevoie de el NU ERA FOLOSIBIL. de ce?? sunat la tzarani, rezolvat… bine ca nu eram peste granita undeva si ramaneam in aer, ca isi luau un scandal de toata frumusetea
– primii care au inchis casieria! inteleg ca ii costa transportul, dar pnm, AVEM NEVOIE!!!
– fac update la aplicatie, BANG, nu mai au datele tale, trebuie sa reintroduci codul ala pe care l-ai uitat de cand l-ai aflat…
WhiteLion(Citează)
14/11/2022 la 3:27 PM
Nu cred ca au picat serviciile ING atat de des. Cel putin eu cred ca m-am lovit de asta o singura data in peste 10 ani de cand am cont.
Cardurile au o data de expirare pe ele si trebuie schimbate dupa data aia. Anul trecut cand mi-a expirat cel de debit ING mi-a emis automat un card nou. Daca imi aduc bine aminte cardurile noi trebuie activate la un bancomat inainte sa le poti folosi prima oara din motive de siguranta pentru ca au acelasi numar, acelasi pin si sunt legate de acelasi cont (se schimba doar data si codul de siguranta).
Cu caseria sunt de acord, era buna una in fiecare oras.
etk(Citează)
14/11/2022 la 5:31 PM
A mai fost un articol cu propriile la care am comentat spunând ca BT blochează tot indiferent de suma datorată statului. Au sărit cu gura diverși ca nu e asa. Na! As renunța la Transilvania dar imi e ca sar din lac in baltă.
Coco(Citează)
14/11/2022 la 7:34 PM
la ING iti poti genera in cateva secunde un card virtual direct din aplicatie, dupa aia poti plati cu telefonul. cel putin asa e pe iPhone, dar nu vad de ce nu ar fi ceva similar si pe Android.
zup(Citează)
19/11/2022 la 1:14 PM
Și BT are minim două. Eu folosesc doar BT Pay, nu și aplicația de mobile banking. Dar au BT Pay pentru plăți cu telefonul și Mobile Banking pentru managementul contului.
Asta cred că s-a rezolvat între timp, că acum poți face card virtual pe telefon, fără să fie legat de cel fizic.
Ce-i drept, ING mi-a trimis mesaj zilele trecute că mi-a dezactivat cardul virtual de pe telefon pentru că m-am logat în homebank și de pe iPad. Eram… bine boss, cum vrei tu.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 2:50 PM
Un mister pentru mine cum de BT are asa de multi clienti. Am fost obligat sa imi deschid cont la ei pentru microgrant. Am stat juma de zi in filiala ca o tanti obosita sa imi faca toate actele si sa imi deschida un cont. Nu mai zic de comisioanele aberante. La sfarsit am inchis instant tot, chiar daca m-au sunat sa devin client: le-am zis ca in alta viata, in asta sunt pe lista neagra cu romtelecom si altii. Sinistra experienta.
david(Citează)
14/11/2022 la 9:56 PM
Ai putut inchide dupa folosirea micrograntului. Mie mi au zis ca nu pot decat dupa ca se inchide automat din centrala. Si de 5 luni nu se mai inchide contul de microgrant desi e pe. 0.Te rog mai multe info!. Ms
Dorin(Citează)
14/11/2022 la 3:09 PM
Daca te referi la mobile banking de la BRD, e nevoie de alt device pt ca “securitate”. Stii ca daca ai root la android nu merge aplicatia, pt ca riscuri de hacking (chestii patite de alte aplicatii). Iar aia cu mersul la banca era pt ca nu functiona activarea de la distanta (chestie cu sms, care nu tine de banca). Nu stiu daca au reparat-o intre timp.
Danyzus(Citează)
14/11/2022 la 3:31 PM
Faza la BT – acum multi ani (poate intre timp s-a schimbat, eu i-am lasat balta) – aveam venituri in EUR din afara. Merg sa scot EUR din cont de EUR – nu se poate, ca esti persoana juridica in Romania, deci daca vrei iti facem schimb valutar din contul tau de EUR in cel de RON, de acolo apoi iti facem schimb valutar si iti dam EUR. Faza 2: am nevoie de EUR cash pt ca plec in UE. Aveti foaie de delegatie? Poftim? Dar sunt banii firmei mele? Fara foaie de delegatie nu dam. Revin cu delegatia, sa vada bilet de avion, rezervare la hotel etc. Apoi in final iau cash EUR, iar inainte de plecare doamna imi spune – cand reveniti, sa faceti decontul si tot ce nu ati cheltuit, sa puneti la loc in contul de EUR. La Unicredit, Raif., ING – nu am avut asa ceva.
Cata Lin(Citează)
19/11/2022 la 1:24 PM
În cazul povestit de tine cu euro cred că renunțam și eu la bancă :))
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 4:10 PM
La BT e bine să fi doar acționar, nu client :)
Tre să știi bine de care parte țepei stai.
Și vorbesc în strictă cunoștință de cauză, am avut la BTRL atât cont de firmă cât și de pf. Acum 15 ani am trecut la ING și când am închis contul mi-a zis doamna de la BT: O să vă pară rău, o să reveniți, o să vedeți, o să se schimbe lucrurile și la noi.
Asta în perioada în care extrasele se puteau lua lunar, doar fizic, doar de la bancă. Apoi au introdus un fel de aplicație homebank care mergea doar cu IE6 (mare progres) dar și de-acolo lipseau niște chestii elementare.
La BRD și BCR țin minte că puteai face plăți online doar spre conturi care trebuiau prestabilite dinainte, mergeai cu hârtiuța la ghișeu la tanti ca să-ți aprobe conturile IBAN ce urmau să-ți apară în aplicație și să poți face plăți.
Știu că acum nu mai e așa dar erau vremuri faine. În afară de popriri, da, BTRL blochează TOT, dacă ar putea, ar bloca și conturile familiei, bunicii, cățelului, tot. Nu-și asumă nici o responsabilitate. Au observat ei după 1-2 ani că ceva nu e în regulă cu actele? Blocat. Ai respirat greșit? Blocat tot.
Sunt efectiv un fel de ANAF privatizat :)
manu144x(Citează)
14/11/2022 la 6:15 PM
la brd cu siguranta acum mai bine de 15 ani puteai face plati catre orice iban fara preinrolare.
aveau un internet banking cu token fizic cu care faceai multe chestii uzuale.
stiu ca aveau si un serviciu cu preinrolare, dar avea alt scop.
problema de atunci era informarea pentru ca la ghiseu nu stiau mereu detalii despre net si poate clientii nu alegeau corect (am avut prieteni care se mirau ca pot face platile oriunde, in timp ce ei aveau procedura de care povesteai).
john2381(Citează)
14/11/2022 la 11:15 PM
Banca germana, mutat cu rezidenta intrgun oras german anul acesta: in nici 4 saptamani am avut cont curent si card de credit blocate.
Si blocaj complet aiurea, am putut face plati inca vreo 3 zile dar banii “nu plecau” dar nu exista nici un mesaj de atentionare; mai mult, pentru ca in aplicatia mobila nu imi apareau platile deloc dar nici soldul nu eea actualizat, le-am mai facut odata..sau de trei ori.
M-am prins la cateva zile cand m-a atentionat cineva ca nu a primit banii. In acel moment aveam o lista complet diferita de plati intre aplicatia mobila si cea din browser si o diferenta de sold de peste 2000eur. Nici un mesaj de atentionare nicaieri, doar plati pending.
Am sunat la banca si mi-au explicat cum de sunt blocate conturile dar nu si diferenta de solduri. M-au trimis la sucursala, obligatoriu pentru deblocare.
Am mers la o sucursala (alta aventura, 3 ore de stat la coada in picioare, in soare). Acolo s-a rezolvat, au deblocat conturile; totusi si-au revenit dupa cateva ore, nu imediat. Cu platile in asteptare nu m-au putut ajuta.. In final unele plati s-au facut de doua ori, altele de trei ori iar altele deloc.. random :(. Pe banca a durut-o in ccr, tot eu am alergat sa recuperez banii.
Bonus: de aproape 10 luni astept sa primesc cardul de credit, plasticul. Pare imposibil, am sunat de 6-7 ori, am converstat pe email, am platit 15 eur comision.. De fiecare data cica sa astept 4 saptamani ca vine. Nu a venit. Ultimul e mail a fost interesant, intrebau daca mai imi trebuie si daca e cazul sa il mai trimita.
E un haos si acolo. Iar asta e a doua banca germana, cu prima a fost si mai rau. Bcr din ro unde mai am conturi e la ani lumina distanta, in bine.
Add(Citează)
19/11/2022 la 1:17 PM
@add: nemții oricum sunt ciudați cu sistemul lor propriu de carduri. Unele țări au rămas în urmă cu tehnologiile bancare așa cum au rămas și cu Internetul. Le-au dezvoltat acum multă vreme și este greu să le schimbe și să le modernizeze. România a pornit cu un avantaj.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 4:42 PM
Mi-am dat seama ca nu se merita sa ai cont la Banca Transilvania acum 5 ani, iar de atunci nici nu vreau sa mai aud de ei. Nu inteleg de ce nu renunti si tu la ei avand in vedere cele intamplate?
rafa(Citează)
19/11/2022 la 1:26 PM
Au și diverse avantaje, am explicat mai sus. Mile skyteam pe cardul meu, aplicație BT Pay bună, mai nou plătesc și niște facturi cu o apăsare de buton în ea etc. Mie îmi plac serviciile BT, aș vrea doar să schimbe niște politici prea dure.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 4:45 PM
Am uitat sa comentez la celalalt articol dar impozitul este pe persoana fizica sau juridica? Si daca este pe persoana juridica, de ce ti-au blocat conturile personale?
M Andrei D(Citează)
16/11/2022 la 4:54 PM
poate are intreprindere individuala?
daddy(Citează)
19/11/2022 la 1:17 PM
Fizică. Contul de business nu a fost blocat.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 6:46 PM
Comentez la primul articol cu poprirea.
Eu am în spațiul virtual documente din 2015, care vor fi arhivate în 2025.
Cele de anul ăsta vor fi arhivate în 2031.
Nu știu de ce zici că sunt disponibile doar 60 de zile
Adrian(Citează)
19/11/2022 la 1:27 PM
Așa mi-a spus contabila când am discutat situația. Diverse documente au diverse momente de arhivare. O să verific mai des pe viitor.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 7:50 PM
Nu-ti place banca, inchide contul si muta-te la alta.
Gaelex(Citează)
14/11/2022 la 8:50 PM
Mulți pe aici recomandă mutarea la altă bancă. Exceptînd idioțenia asta cu blocarea tuturor conturilor mi se pare că BT are mai multe avantaje decît ing și raiff.
Sly(Citează)
15/11/2022 la 10:14 AM
Si presupun ca nu vrei sa ne spui care sunt alea…
Andrei I(Citează)
19/11/2022 la 1:18 PM
Și mie mi se pare că BT are diverse avantaje, de asta le sunt client în continuare. Doar ca ar putea avea și mai multe avantaje sau măcar mai puține dezavantaje prin politici inutil de stricte.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 10:49 PM
Nu am inteles exact faza cu cele 2 carduri…
De ex eu am “linia de credit” sau cum se numeste pe numele meu iar atasate ei fizic 1 card de credit pe numele meu si 1 card de credit pe numele sotiei. Ambele functioneaza fara probleme in BTpay fiecare pe telefonul lui.
alexul(Citează)
15/11/2022 la 7:21 AM
Doua posibilități aici:
– nu și-a schimbat soția telefonul ca să fie nevoita sa reinstalez BT pay – mie la reinstalare nu m-a mai lăsat sa adaug cardul. Dacă rămâneam pe telefonul vechi, mergea și azi bine merci.
– sau ziceau cei de la BT suport ca încep sa facă roll-out din nou și către noi ăștia care avem doar cardul, nu și contul, pe numele nostru. Doar ca mi-au zis asta acum jumate de an și încă n-au ajuns la mine, asa ca nu mai îmi pasa.
Matilda(Citează)
15/11/2022 la 8:13 AM
A schimbat telefonul in martie parca. Vedem la urmatorul :)
alexul(Citează)
19/11/2022 la 1:19 PM
Fix la fel avem și noi. Problema a apărut când Matilda și-a schimbat telefonul și a trebuit înrolat cardul ei în BT Pay în noul telefon. Asta se întâmpla în februarie sau martie la noi, când am trecut la S22 Ultra și ea a luat telefonul meu vechi.
nwradu(Citează)
14/11/2022 la 11:10 PM
La Revolut ți-au pus poprire?🤔
Gabi Udrescu(Citează)
15/11/2022 la 7:21 AM
N-avem
Matilda(Citează)
14/11/2022 la 11:54 PM
Bine de stiut. Insa si mai bine ar fi de stiut niste alternative gen revolut sau ceva intermediar.
Dragos(Citează)
19/11/2022 la 1:20 PM
ING. Blochează doar suma poprită, nu tot. Ba chiar poți negocia cu ei să deblocheze niște sume pentru plăți de utilități sau alte treburi urgente.
La Revolut nu mi-e clar cum stau lucrurile. Posibil să blocheze și acolo, din moment ce lucrează tot mai aproape cu ANAF și BNR. Oricum, dacă nu ai bani mulți în Revolut, cum muți bani acolo din banca în care ai poprire?
nwradu(Citează)
16/11/2022 la 2:35 PM
Banca Transilvania are un regulament idiot pe care nici macar angajatii nu il inteleg mereu. O tampenie mai mare este ca la platile online prin paypal, Transilvania blocheaza de 2 ori suma platita pana nu stiu la ce decontari interne, motiv pentru care am si renuntat sa folosesc serviciile lor.
AdrianC(Citează)
18/11/2022 la 10:57 AM
Nu mai intru timp de vreo săptămână și se dezlănțuie iadul la tine. Sunt client BT din 2005 și din fericire n-am avut vreo problemă cu banca, nici un fel de poprire. BT e încă banca principală, dar am și ING. Poate poprirea la BT e mai arhaică, dar la o simulare de credit pentru vreo 5000 de euro BT a ieșit mai bine față de ING (eram logat în ambele conturi când am făcut simularea). La BT dobânda era mai mare, la ING mai mică, dar suma totală în aceleași condiții era cu câteva mii de lei mai mare la ING. Poate ING se comportă mai bine în unele situații, dar nu e deloc banca ideală.
BT m-a avertizat de vreo 3 ori când am făcut plăți către comercianți suspecți. Am cont PSN UK și cumpăr credit de pe diverse site-uri pentru că nu am de ales și pentru că folosesc de prea mult timp contul ca să trec pe unul de România. Am fost nevoit să sun la ei ca să deblocheze tranzacția cu acel comerciant pentru 15 minute, am făcut niște căutări și apoi am decis să renunț la acel comerciant (Eneba). Ultima dată mi-au blocat de tot cardul pentru că am plătit pe un site legit de licitații. N-a fost așa de rău, cardul expira la anul, dar reacția lor a fost excesivă, dar poate justificată.
Chiar dacă acum BT s-a comportat aiurea, nu e bine să ai conturi doar la o singură bancă (Revolut iese din schemă pentru că acolo lumea are probleme și nu prea are unde să se ducă fizic, iar suportul Revolut e mediocru).
Mihai(Citează)
19/11/2022 la 1:22 PM
Nu mă plâng de BT decât în sensul că ar putea renunța la politici prea stricte. Serviciile în rest sunt bune.
Mie mi-au blocat anul trecut cardul pentru că au detectat ei o intenție de plată suspectă undeva. Fără multe explicații, direct “cardul poți să-l arunci la gunoi, vino peste 3 zile după altul”.
nwradu(Citează)