►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Xiaomi a lansat telefoanele 12T și 12T Pro, variante mai performante ale celor inițiale. Le-am văzut și eu ieri. Arată similar cu Xiaomi 12, au același design. Modelul 12T are Dimensity 8100 și cameră de 108 megapixeli, 12T urcă la Snapdragon 8+ Gen 1 și cameră de 200 megapixeli. Procesoarele sunt puternice, ecranele de 6,67″ au 120 Hz, bateriile de 5.000 mAh se încarcă la 120W. Iată o comparație de specificații.
Camera de 200 de megapixeli pare foarte performantă, cu un senzor de 1/1,22 sub capac, destul de mare. Mai are și o funcție numită ProCut, care face automat crop dintr-o astfel de fotografie uriașă și uneori reușește să izoleze diverse elemente din ea, precum persoane diferite.
Preț: 2.799 lei Xiaomi 12T, 3.799 lei Xiaomi 12T Pro pentru 8+256 GB. Prețuri un pic cam mari pentru ce oferă (sau de fapt nu oferă, că nu au cameră cu zoom sau IP68, ci doar IP53), dar probabil vor mai scădea după lansare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
05/10/2022 la 9:21 AM
Ce lege ciudata este asta, sa obligi un producator sa foloseasca o anumita tehnologie.
Mai proasta ca asta nu este decat GDPR, aia e mama si tata infractorilor.
Dan(Citează)
05/10/2022 la 10:41 AM
Exact, ce legi tampite sunt astea care cer ca motoarele de masini sa se incadreze la niste norme de poluare de exemplu? De ce limiteaza inovatia si nu ii lasa pe toti sa foloseasca ce motoare vor?
Si GDPR-ul este destul de nasol. De exemplu in Europa patronii de restaurante nu pot sa faca o baza de date cu clientii care au rezervat o masa, baza de date care sa contina informatii despre numarul de persoane si despre ce a consumat fiecare. Si chiar daca au o astfel de baza de date, nu pot sa o imparta cu alte restaurante din acelasi lant.
Acum serios, nu sunt Apple aia care au renuntat primii la incarcatorul din cutie tocmai pentru a proteja planeta? Atunci de ce nu ar trece si ei la mufa standard folosita de toata lumea? De ce te-ar obliga sa cumperi alte cabluri de alimentare cand le poti folosi pe cele existente?
Andrei G(Citează)
05/10/2022 la 10:50 AM
Exact, asta și aia anti-monopol. Ce, nu mai are voie producătorul să își folosească poziția pe o piață pentru a acapara alte piețe?
Plm, producătorul trebuie să facă ce vrea pla lui, atâta timp cât nu omoară pe nimeni (dar și acolo e discutabil). De-aia nu ne mai facem bine.
Giani Mucea(Citează)
05/10/2022 la 11:14 AM
Voi comparați anti-monopopul și normele de poluare cu conectorul mobilelor? serios? Nu te obligă nimeni să cumperi de la x sau y. Eu dacă inventez acum un jack audio n-ar trebui să-l pot pune pe un player pe care îl produc? Dacă nu aduc nimic în plus n-o să cumpere nimeni ce produc și o să ies de pe piață, ce rost are să-mi impui absolut orice prostie? Standardul e important, degeaba am avea un singur conector pentru orice dacă cablurile sunt de n feluri.
@Andrei G: O să aibă și Apple usb-c, doar că n-aveau motiv să se grăbească – consumatorul nu câștigă mare lucru la iPhone. Într-un an sau doi n-o să ai nici cablu în cutie, asta că tot ziceai că lumea n-are încă usb-c.
dam167(Citează)
05/10/2022 la 11:31 AM
Noi (eu adică) dorim să punctăm faptul că, în societate, comportamentul se reglementează folosind legi, important fiind ca acele legi să rezolve o problemă reală și să nu creeze altele. Cu cât iei mai multe aspecte în considerare și analizezi costurile și beneficiile pe termen lung, cu atât mai bine. Așa au apărut legile anti-monopol și normele de poluare.
E interesant că nu ți se pare că anti-monopolul are vreo legătură cu o companie care își folosește poziția pe piață a unui produs pentru a forța controlul asupra pieței de accesorii a acelui produs. Realitatea e asta: Apple nu schimbă conectorul pentru că are control asupra ecosistemului și câștigă bine din asta. Consumatorilor nu le pasă, deci n-au cum să împingă Apple să facă ceva. Oricum, consumatorii Apple nu împing Apple să facă nimic ci își schimbă comportamentul după cum li se dictează. Dacă accepți că problema nu e că telefonul ăla e prost proiectat ci că nu îl ții tu bine în mână, accepți orice.
Giani Mucea(Citează)
05/10/2022 la 1:55 PM
Cred că sunt niște termeni pentru un asemenea comportament, dar îmi scapă pe moment…
Peredhil(Citează)
06/10/2022 la 2:11 AM
GDPR-ul este ceea mai buna lene de la drepturile omului incoace, asta cu protejarea infractorilor e mare bs din partea ta, stii foarte bine ca vorbim defapt de problema vanzarii de date personale si cel mai important de dreptul la intimitate. Stai tu linistit ca hotii fura cu si fara GDPR asa ca lasa-ne cu mentalitatea asta de securist. Daca tie iti place sa te stie toata lumea unde, cum si ce faci este problema ta, muta-te in in korea. si lasa-ne pe noi astia care ne pasa de drepturi fundamentale sa ne bucuram de ele ;).
Alex(Citează)
05/10/2022 la 9:46 AM
Ia sa vada si Apple cum e sa fie in partea cealalta, cu cresteri de pret, cum au facut ei clientilor fara nici o justificare. Macar la TSMC stim de ce, curentul costa mai mult, materia prima costa mai mult sau se gaseste mai greu, transportul si costa si dureaza mai mult.
Ce bine ca nu sunt prins in sistemul Apple, mai plateam un supliment la taxa de prostie.
Gaelex(Citează)
05/10/2022 la 10:10 AM
Nu e musai sa-ti placa tot sistemul Apple. Poti folosi doar ce vrei tu.
Mie nu-mi place iMac, Watch, Airpods sau ce mai au ei. Imi place doar iPhone si iPad. Sunt performante, stabile, fac poze bune, au update de software multi ani. Iar daca iei una, doua generatii in urma, pretul e chiar bunicel.
Acum daca iti faci rata sa-ti cumperi iPhone 14, da, acolo e o problema.
Dan(Citează)
05/10/2022 la 10:53 AM
Mie mi se pare foarte tristă obsesia asta pentru usb-c ca formă a conectorului. Bine, sună a trafic când Apple trebuie să facă ceva, ne frecăm mâinile, dar în rest problemele sunt mult mai mari. Înțeleg că lightning e mai robust ca usb-c, deși nu e așa performant – pentru consumator nu contează forma, dar e important standardul și tipurile de cabluri, că e nasol să trebuiască să știi de ce cablu ai nevoie, când ele arată în mare la fel.
Laptopurile rămân cu încărcătoare diferite, că nu toate sunt sub 100W. S-o vedem apoi p-asta:
„All devices that support fast charging will now have the same charging speed, allowing users to charge their devices at the same speed with any compatible charger.”
Apoi mai sunt restul electronicelor, să vedem acolo risipă de cabluri când ai nevoie de transfer de date sau audio – video. Cablul „intră”, dar nu tot timpul rezultatul e ce sperai să fie.
dam167(Citează)
05/10/2022 la 12:00 PM
Lightning e mai bun dpdv mecanic dar Apple fiind Apple au vrut să-și țină cumparătorii captivi și nu le-a păsat. Puteau să-l facă open source gen USB și probabil mulți din sfera Android l-ar fi adoptat că a ieșit cu ani buni înaintea USB-C dar riscau ca clienții Apple să migreze la Android. Plus că mizeria de “made for Apple” n-ar fi acceptat-o nimeni în Android. Nimeni nu vrea să plătească un extra cip la Apple în fiecare cablu.
Apropo, standardul USB-C specifică posibilitatea de a avea un cip de identificare fix pentru că așa a vrut Apple. Sunt convins că toți din Apple își screm mințile la maxim acum ce mizerie de marketing să inventeze ca să justifice MFi și la cablurile USB-C. E posibil și să renunțe la cabluri doar așa de ciudă.
Bine că USB-C a fost extins la deja la 240W, altfel venea Apple cu 200W MFi.
nea_caisă(Citează)
05/10/2022 la 4:45 PM
@dam167, eu nu am o obsesie in folosirea USB-C, se poate folosi ca standard universal si portul Lightning daca se ajunge la concluzia ca este mai eficient. Insa consider utila aceasta lege inclusiv pentru misiunea Apple de a reduce nivelul de deseuri electronice.
PS: din experienta, chiar daca se spune ca portul Lightning este mai robust, din cauza modului in care este conceputa mufa “mama”, este mai predispus la acumularea de praf, scame, umezeala, etc. Asadar, in practica am vazut mai putine echipament cu USB-C care sa aiba probleme cu incarcarea fata de Lightning.
Dar aici este doar o parere persoanal, nu inseamna neaparata ca este si corecta 100%.
Andrei G(Citează)
05/10/2022 la 10:53 AM
Din câte am înțeles, Intel a cumpărat primele mașini high-NA, așa că nu știu cum vor trece Samsung la producția de 2 și 1,4nm.
Giani Mucea(Citează)
05/10/2022 la 11:57 AM
@Giani Mucea: Eu zic că realitatea e mai complexă. Apple proiectează un conector pentru că usb-ul nu e gata la timp. Apple permite și altora să producă conectorul cu un standard de calitate. Între timp e gata (oarecum) și usb-ul, Apple face încet trecerea. Asta în ansamblu, pentru că au început acum vreo 7 ani cu laptopurile.
Chestia e că ai opțiuni chiar și acum – Apple vinde în magazine accesorii de la alți producători – poți să consideri că le dai bani doar că sunt răi sau ca ai un standard de calitate prin acea licențiere. Sau poți cumpăra cabluri ieftine și proaste fără să le dai bani și te chinui cu ele.
Toți au proiectat ceva prost la un moment dat, iar consumatorul rămâne de obicei fidel ăluia care proiectează prost mai rar, sau celui care face ceva ce i se potrivește, chiar dacă are compromisuri. Ce a zis Jobs legat de ținutul telefonului nu e chiar cum a apărut în presă. Dar chiar și așa, ăla nici măcar nu e un exemplu de produs Apple proiectat prost. Consumatorii nu acceptă orice, aia e fals, ei doar pun preț pe ceva anume și acceptă anumite compromisuri – în cazul telefonului respectiv, puteai să nu ții degetul fix pe antenă. Sau, dacă ți se părea o problemă așa mare îl puteai returna și gata. Nu e logic ca ceva considerat anti consumator să aibă în același timp popularitate mare.
În rest, control da, monopol nu. Există și alte opțiuni pe piață, nu doar Apple. Cât despre comportament, ăla se schimbă foarte greu, în general schimbările întâmpină rezistență.
dam167(Citează)
05/10/2022 la 12:34 PM
Ideea era că e ok să se legifereze comportamentul producătorilor. Ar fi o problemă dacă standardul ăla ar fi fix și n-ar accepta îmbunătățiri sau dacă entitatea care legiferează ar face asta fără consultări și fără să țină cont de diferite aspecte. Nu e cazul aici.
Apple a inventat ceva când era nevoie, corect. Apple știe acum că nu mai e nevoie, a și început să treacă la noul standard, i-ar fi foarte ușor să facă schimbarea și acum, dar la profituri moca renunți greu. Partea amuzantă e că legea asta nu era dată dacă Apple trecea mai repede la USB-C din proprie inițiativă. Asta e, poate învață lecția.
Sau cine știe, poate nu. Apple e liber să continue cu lightning și să producă două telefoane diferite, sau să renunțe la EU. O să facă asta? Probabil nu, că profituri.
Giani Mucea(Citează)
05/10/2022 la 12:13 PM
Musk si-a dat sema că pierde procesul.
Em(Citează)
05/10/2022 la 10:44 PM
Așa este, nu este corectă. USB-C e predispus la rupere din păcate. Nu cred că am mai văzut de când mă știu un conector atât de lipsit de logică dpdv al rezistenței mecanice precum USB-C. Și am prins și vremea LPT sau PS/2.
Asta fără să mai vorbesc de 50 shades of USB-C. Chiar Radu a avut un articol pe acest subiect: https://www.nwradu.ro/2022/09/usb4-trece-80-gbps-complicat-standardul/
dumy(Citează)
06/10/2022 la 12:23 PM
Lasand teoria la o parte, cate cabluri sau mufe USB-C ti s-au rupt pana acum? Eu nu am avut nici o problema in cei 6-7 ani de cand le folosesc la diverse echipamente.
Andrei G(Citează)
06/10/2022 la 12:33 PM
Am uitat sa iti raspund si in legatura cu articolul lui Radu pe care l-ai dat ca exemplu. Cablurile lightning actuale sunt la nivelul USB 2.0, asadar orice cablu USB-C pe care il cumperi iti ofera performanta similara.
Problemele cu denumirile apar doar cand discutam de niveluri de performanta la care lightning oricum nu poate ajunge.
Andrei G(Citează)