►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
25 Oct 2022 ·
V-ați gândit vreodată ce disruptor puternic în industria de curierat au fost dulapurile easybox?
Citeam știrea despre cum Nemo Express și-a cerut insolvența pentru că lucrurile nu merg foarte bine. Companie de 20 de ani, cândva în top 3 mari, cel puțin dacă întrebai 100 de români. 137 de milioane lei cifră de afacere anul trecut, pierderi de 1 milion lei, datorii de 67 de milioane lei.
Lucrurile or fi mai complicate acolo, dar cert este că Nemo nu duduie, deși piața online este în creștere continuă și deci curierii livrează non-stop.
Sunt tare curios cum stau alte companii din domeniu și ce a însemnat easybox pentru afacerile lor. De exemplu, acum câțiva ani eMAG livra vreo 75% din comenzi prin FAN Courier, deși dețineau de ceva vreme și Sameday Courier. Pur și simplu FAN avea hubul de sortare, numărul de mașini și numărul de clienți necesar unui business de o anvergură atât de mare.
Apoi au apărut easybox-urile, lansate oficial în 2018. În martie 2021, la mine în cartier se instala Easybox-ul cu numărul 1.000, scris mare pe el. În mai 2022 numărul era de 2.800 de unități instalate. Astăzi sunt 3.500 de astfel de dulapuri în toată țara, conform site-ului Sameday, care le operează.
Și uitați schimbarea, disruptorul de care spuneam: tot în luna mai 2022, la o conferință de presă, eMAG anunța că mai mult de 50% dintre comenzile lor se livrează către un easybox. Nu la ușa clientului, ci la dulapul din cartier. Vă dați seama cât business a fost pierdut de firmele de curierat care livrau door-to-door, în favoarea easyboxului?
Și lucrurile evoluează în continuare în direcția dulapurilor. Fashion Days cred că a fost primul magazin dincolo de eMAG cu livrări la easybox, dar rețeaua a devenit apoi accesibilă și pentru PC Garage și, acum un an, și celor de la evoMAG. De fapt, multe magazine livrează în easybox-uri, deși nu au nici o legătură cu eMAG, dar nu le țin eu socoteala. Sistemul este probabil deschis tuturor celor dispuși să plătească pentru asta. Un articol din ZF spune că 21% dintre clienții tuturor magazinelor online vor livrare în easybox sau în dulapurile altor companii de curierat, iar cifra este sub media europeană.
Și mai este un lucru. Rețeaua easybox o fi operată de Sameday acum, dar în practică orice firmă de curierat o poate deservi, la nevoie, în cazul în care mașinile și curierii Sameday nu mai fac față. Diferența este că acel alt curier va primi 50 de colete pe care să le ducă la easybox-ul din Calea Văcărești 216, nu 50 de colete pe care să le ducă la 50 de adrese diferite, deci va fi plătit mult mai puțin pentru asta.
Mai mult, sunt sigur că pentru un magazin care vrea să livreze și în Ungaria este mult mai simplu să o facă acum că sunt easybox-uri și acolo, decât să negocieze cu firmele de curierat livrări internaționale door to door.
Așa se schimbă o industrie în doar 4 ani. Ideea de easybox nu-i nouă, sunt astfel de dulapuri de multă vreme în alte țări gen packetomatele din Germania. La noi, cred că primii care au implementat-o au fost cei de la DPD, dar timid, aveau vreo 5 dulapuri în tot orașul. eMAG sunt cei care au venit cu banii necesari pentru a instala, iată, 4000 de dulapuri în 4 ani de zile, câștigând astfel detașat cursa dulăpiorului, mai ales după ce le-au cuplat cu Genius și retur gratuit. Ajută să ai un business gândit bine, îmbinat ca un puzzle. Asta face de multe ori diferența între magazine, deși toate vând același model de telefon și de laptop.
Alți curieri s-au prins prea târziu că li se fură covorul de sub picioare. FAN Courier, Cargus și alții fac acum eforturi de a dezvolta rețele proprii de dulapuri pe care să le pună la dispoziția magazinelor online de toate felurile. Unii curieri au chiar alt sistem, pot face livrări la magazine de proximitate ce funcționează ca puncte de ridicare. Câți dintre voi știau însă de astfel de sisteme? Eu nu, am aflat asta când am scris un articol despre câte rețele de dulapuri și livrare există în România (este încă în drafts).
Cert este că toți acești curieri care dezvoltă acum rețele de dulapuri trebuie să bage și mulți bani în ele. Dacă instalezi 35 pe an nu este suficient, trebuie să instalezi 1.000 ca să recuperezi terenul în fața investiției enorme făcute de eMAG. Și iată, unii încep să se predea și să iasă din luptă.
Sunt chiar curios acum cine fabrică easybox-urile, ce software rulează și cum sunt gestionate de la distanță, că am lucrat cândva într-un domeniu similar și mi-a plăcut partea de inginerie mecanică din spate. Am văzut că softul de gestiune este destul de deștept. Am comandat cândva două colete la același easybox, au ajuns în zile diferite, dar al doilea colet a fost pus în sertarul în care se afla deja primul colet, că software-ul știa că ambele sunt pentru mine.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
50 comentarii
25/10/2022 la 11:39 AM
Primul dulap pe care l-am folosit vreodata a fost un pachetomat Posta Panduri, pentru ca Bebetei livra acolo. Avea deja si emag easybox-uri, dar erau rare si un pic peste mana pentru mine.
Am inceput folosesc easybox cu adevarat la inceputul pandemiei, erau un bun motiv sa mai ies din casa, plus ca ma scuteau de interactiunea de 10 secunde cu un curier potential purtator de virusuri mortale.
Acum nu mai comand direct acasa decat daca nu am de ales.
Sorin(Citează)
25/10/2022 la 11:39 AM
Daca 50% din comenzile Emag se fac la Easybox, asta nu inseamna neaparat ca firmele de curierat au pierdut 50% din livrarile clasice door-to-door. Inseamna doar ca multi clientii au inceput sa faca si comenzi mai mici, in loc sa faca o singura comanda mare.
Legat de Nemo, nu pare sa existe o legatura directa intre EasyBox-uri si falimentul companiei. Asa cum ai spus si tu, anul trecut au avut o pierdere de doar 1 milion de lei la o cifra de afaceri de 140 de milioane (adica sub 1%).
Problemele lor principale sunt de fapt legate de datoriile vechi, pe care nu au mai putut sa le rostogoleasca.
PS: din cate imi aduc aminte, cei de la Nemo au fost primii din Romania care au implementat efectiv conceptul de livrare door-to-door, undeva prin 2008.
Pana atunci, ceilalti curieri asteptau sa duci tu coletul la unul dintre sediile lor si de acolo il livrau mai departe in alte localitati.
Andrei G(Citează)
25/10/2022 la 12:42 PM
Asta inseamna ca asa comanda romanii (myself included) de cand emagul nu mai face dumping sa ofere livrare gratuita (sau f. ieftina) la botul calului.
Nu era corect, dar sa fim seriosi, overall easyboxurile astea nu sunt vreun beneficiu pentru client. Urmatorul pas e sa va lase emag sa va duceti direct la ei la depozit sa ridicati, si dupa aia sa le si multumiti.
Boris(Citează)
25/10/2022 la 1:12 PM
nu stiu cum e cu overall,
dar pentru mine (client) beneficiul principal e ca imi pot lua coletul CAND vreau eu, nu cand vrea curierul (nu stiu cum fac altii cu statul pe acasa si cu orarul protrivit in functie de curierul din zona, dar pentru mine nu prea mergea partea asta).
alt beneficiu e costul mai mic.
si da, de cele mai multe ori tot la beneficiu contorizez si cei cativa pasi (cam cat lungimea unui bloc) pe care ii fac in plus pentru asta.
john2381(Citează)
25/10/2022 la 1:53 PM
@Boris, pai si livrarea gratuita la Easy Box nu este tot dumping? Adica uneori ai un produs de 10 lei la care Emag are profit de maxim 2-3 lei. Eee… din profitul asta potential trebuie sa plateasca ambalajul, transportul, curentul electric pentru Easy Box, salariul celui care il ambaleaza, etc.
Andrei G(Citează)
25/10/2022 la 2:19 PM
Andrei, pai e evident ca e mai ieftin pentru emag livrarea la easybox decat la usa. Si nu, dumping era acum nu mai departe de 5-6 ani cand orice livrare peste 100 de lei erar gratis la usa (fara genius, fara prostii). Deci efortul emagului e mult mai mic acum.
John, simplu, cata vreme lucram la birou, livrarea se facea la birou unde in 90% din cazuri se lasa la receptie sau in 10% din cazuri ieseam eu. Nu inteleg care este problema cata vreme lucrezi undeva unde ai voie sa te duci la toaleta fara ceri voie de la superior (ca sa ridici un pachet dureaza cam tot atat cat mersul al toaleta).
Boris(Citează)
25/10/2022 la 4:07 PM
La birou mai ai sedinte si poate nu poti pleca exact atunci. Nu ma intereseaza ca face emag ul mai multi bani, ma intereseaza sa fie mai simplu pentru mine. Si e mai simplu sa trec cand vreau eu la easybox si sa ridic coletul.
Alin(Citează)
25/10/2022 la 9:26 PM
Ma, da’ voi nu aveti receptie/secretara pe unde lucrati?Lucrati toti in mina? Banuiesc ca tot voi sunteti aia bucurosi cu casele selfservice de la supermarket, ca nu-i asa merge mai repede la selfservice (adevarat!) decat sa plateasca supermarketul 20 de sclaveti sa dea la scan, cum ar fi normal.
Boris(Citează)
26/10/2022 la 12:42 AM
programul meu nu presupune acelasi birou intre aceleasi ore.
daca mai adaug work from home, zile cu intalniri, zile pe teren, zile cu program de “foarte” dimineata.. deja lucrurile se complica.
in plus.. si daca lucram in acelasi loc in fiecare zi.. preferam sa nu imi car singur coletele acasa cand puteam sa le ridic direct de la “secretara” (easyboxul) de langa casa.
john2381(Citează)
26/10/2022 la 9:22 AM
@Boris, parerea mea este ca daca ai mai mult de 2-3 produse mai greu la casele de self scan. Dar de multe ori le aleg doar pentru ca prefer sa fac eu ceva decat sa stau pur si simplu si sa astept la coada.
Andrei G(Citează)
26/10/2022 la 12:34 PM
Andrei asa e, si eu la fel, dar ce zic eu e ca nu vrem sa intelegem ca “stam si asteptam la coada” pentru ca nu sunt destule case/casieri, si nu sunt tocmai ca sa se duca lumea la seflservice.
Pana la urma oricum te resemnezi si folosesti si easyboxul si casa selfserice si spalatoria manuala de masini si multe altele. Dar macar hai sa nu aplaudam ca focile ce frumos suntem fortati prin diverse tehnici sa facem noi munca altora. Si sa ne fortam sa ne gasim argumente si justificari cum ca “nu domne, de fapt e mai bine asa, eu imi doresc asta n-are cum sa fiu manipulat”.
Boris(Citează)
26/10/2022 la 9:40 PM
Foarte adevarat. Toate masurile astea cu case selfscan sau easybox au ca scop reducerea numarului de angajati, in niciun caz nu se gandeste nimeni sa ne ajute pe noi, clientii.
Andrei G(Citează)
25/10/2022 la 11:44 AM
Chiar ma gandeam ca pe o raza de 300 metri in jurul casei am vreo 4. Urmatorul pas ar fi sa introduca si freshful, sa modifice cateva cutii sa poata raci alimente si boom, cred ca ar rupe freshful pe Bucuresti.
Bogdan.m(Citează)
25/10/2022 la 11:50 AM
> Vă dați seama cât business a fost pierdut de firmele de curierat care livrau door-to-door, în favoarea easyboxului?
Eu de la începutul pandemiei nu am mai prins niciun curier care să vină în fața scării, darămite să urce la etaj. Dacă tot ies din casă când catadicsește curierul să ajungă la mine în zonă, ce mi-e 200m în plus ca să-mi iau coletul când am eu timp? Ducă-se învârtindu-se.
ovi sirb(Citează)
25/10/2022 la 12:11 PM
Femeile comanda in general o groaza de haine nelivrabile prin easybox. Sunt multi curieri la mine in zona.
Tano(Citează)
25/10/2022 la 12:39 PM
@ovi, tu ai ghinion. La mine absolut toti curierii urca in bloc si imi livreaza coletele la usa. S-a intamplat de 2-3 ori sa fie probleme seara cu livratorii de la Tazz / Bolt Food care au venit in spatele blocului unde nu este interfon ca sa le pot deschide.
Si atunci am fost eu de acord sa cobor, ca sa nu ii pun sa ocoleasca tot blocul ca sa ajunga la intrarea din fata.
Andrei G(Citează)
25/10/2022 la 12:58 PM
@Andrei G, mai degrabă tu ai noroc. În ultimii 6 ani am primit regulat colete în 4 locații și doar în una venea curierul la ușă, acolo mai mult din cauză că aducea mai multe colete la același partament (era vorba de o firmă). În rest, sunat și coborât după colet.
ov1d1u(Citează)
25/10/2022 la 1:55 PM
Uite chiar astazi a venit DPD curier cu un colet de 12 kg pe care mi l-a adus pana in fata usii. In plus, a mai si gresit coletul intial si a fost nevoit sa coboare cu el pana la masina si sa-l aduca pe cel corect. Nici macar nu s-a pus problema sa ma roage sa cobor eu cu el ca sa nu mai piarda timpul.
Andrei G(Citează)
25/10/2022 la 9:28 PM
Confirm ce zice Andrei, nu mi s-a intamplat niciodata din sute de comenzi sa fiu chemat afara. Nici de curieri clasici nici de astia de food. Insa daca m-ar suna una cu aceste pretentii coletul s-ar intoarce frumos la firma.
Boris(Citează)
25/10/2022 la 11:52 AM
Sa nu uitam ca nici Sameday nu merge prea bine. Doar e mai bine vopsita.
Si are in spate un finantator puternic care doar incearca sa isi reduca din cheltuielile cu transportul.
Chiar tu ai pus articolul asta ieri: https://www.profit.ro/stiri/emag-isi-capitalizeaza-compania-de-curierat-cu-doua-imprumuturi-de-la-actionarul-majoritar-20893415
Adica nu trebuie sa fie pe profit ca firmele concurente.
Niles(Citează)
25/10/2022 la 11:53 AM
si cand te gandesti ca poti face cerere ca sa-ti instalezi un pachetomat in bloc … desigur, sub contract.
Victor S.(Citează)
25/10/2022 la 11:59 AM
Eu nu mai comand de pe absolut nici un site, daca nu are livrare la easybox. Nu imi place sa stau dupa curier, nu imi place sa ma sune curierul, nu imi place intervalul de livrare care mi-l da firma de curierat… veti fi contactat intre ora si 9 si 17… da, m-ai ajutat de m-ai rupt, ce sa zic.
Anonim(Citează)
25/10/2022 la 12:09 PM
Sunt făcute și gestionate de Printec. Le-am trimis vreo 4 buguri și 2 reclamații, nu am primit niciodată vreun răspuns.
Tano(Citează)
25/10/2022 la 12:22 PM
Easybox combinat cu livrare moca (genius) e fain. Comanzi kkturi ieftine fara sa mai platesti transport. In ultima perioada am luat un cablu de 7 lei, o surubelnita de 8 lei, o folie de 10 lei, niste suc, bere, rom. Am scapat de aia 9 lei transport ,ptr fiecare comanda. Easybox langa bloc.
Plus retur la easybox care iar e fain. L-am folosit o singura data si a mers rapid. A doua zi aveam banii inapoi, desi sellerul nu era emag.
Dar recomand totusi sa beliti ochii la pret si sa nu va incante genius si easybox si bla bla. Ca unele produse sint mai ieftine in alta parte, cu tot geniusu si easyboxu lor.
Blackskull(Citează)
25/10/2022 la 12:22 PM
Inainte grupai produse si aveai o singura comanda livrata prin curier, acum cu easybox’urile si genius dai si 3-4 comenzi pe zi/la doua zile, la fel de des cum mergi la mega. Teoretic asta inseamna 4 drumuri pentru curieri pana la easybox (pentru ca ti le trimit inediat dupa comanda ca sa respecte ceea ce promit + ambalaje separate per produs) in loc de 1 grupat pana la usa.
Nu cred neaparat ca easybox’urile au omorat concurenta ci faptul ca ceilalti n’au inovat nimic si au asteptat sa dea fail cel care avea curajul sa iasa din plictiseala.
Paul T(Citează)
25/10/2022 la 12:35 PM
Eu, daca vreau sa comand mai multe produse de pe emag, de la seller diferiti, dau comanda la toate o data si vin toate intr-un box. Adica un drum pana la cutie.
mArius(Citează)
25/10/2022 la 2:10 PM
Nici inainte nu se omora emag cu grupatul coletelor, am patit sa comand 4 pachete de scutece identice, in aceeasi comanda, si sa vina 2 intr-o cutie, 1 intr-o alta cutie, si al patrulea intr-o punga. Si ocupand 2 celule de easybox, ca de la atata ambalaj nu au mai incaput
Sorin(Citează)
25/10/2022 la 7:36 PM
De ce sa ‘dai comanda toate odata’ cand poti sa le dai separat si sa ti le grupeze ei in box? Poate dispare pretul sau stocul pana stai sa le aduni si sa dai comanda la final de zi.
Paul T(Citează)
25/10/2022 la 12:22 PM
mama, chiar se apropie black friday…al 2lea articol in 2 zile despre emag. nu trebuie neaparat sa fie marcat ca publicitate/link afiliat, e de ajuns doar sa ni se aduca aminte ca EMAG exista
GabrielG(Citează)
25/10/2022 la 12:24 PM
Am vazut un clip pe youtube facut de cei de la Cargus. Lockerul lor pare atat de simplu incat nu are nici display, scanner sau modem GSM. Deblochezi sertarul folosind aplicatia lor ce se conecteaza pe bluetooth la locker. Folosirea aplicatiei mi se pare un mare dezavantaj pentru ca nu poti ca sa ceri cuiva care vine spre casa sa-si instaleze o aplicatie pe telefon pentru a-ti ridica pachetul. La marginea Bucurestiului nu sunt nici macar easybox-urile foarte aproape, ale lor nici macar atat. La mine in localitate este easybox la 5km si se scrie pe grupul de Whatsapp cand pleaca cineva ca sa ridice pentru toata lumea. La Cargus nu cred se va putea.
Marius(Citează)
25/10/2022 la 5:43 PM
Locke-urile cu Bluetooth sunt următoarele în evoluția lockerelor, pt ca implica costuri mai mici pt ei. DHL a început sa pună în Germania de astea noi și sa le înlocuiască pe cele vechi.
Donion(Citează)
25/10/2022 la 12:33 PM
Nu e chiar abuz de pozitie dominanta faptul ca eMAG baga in fata business-ul SameDay care este tot al lor. Dar ceva nu e chiar in regula la cum favorizeaza SameDay, la fel cum nu era in regula ca Microsoft impingea Internet Explorer in Windows.
Btw, stiai ca Stanciu insusi ar fi facut misto zicand ca numele corect ar fi trebuit sa fie SomeDay?
FashionDays este tot eMAG, nu ar trebu sa se numare ca magazin distinct. Farmec cu livrare in easybox, da, este alt magazin. Gratis livrarea si destul de rapida de altfel – dar nu aveau in lista actualizata, un easybox deschis mai recent si deja folosit pentru mai multe comenzi eMAG nu era deloc.
La Posta Romana exista de o vesnicie posibilitatea de a inchiria o casuta postala in sediile lor, ideea nu este noua, implentarea in schimb este reusita.
Gaelex(Citează)
26/10/2022 la 8:36 AM
Își face și Poșta rețea de cutii: https://economedia.ro/posta-romana-a-lansat-cutii-postale-digitale-pe-modelul-easybox-3-000-de-lockere-urmeaza-sa-fie-instalate-la-nivel-national.html#.Y1jGZ3bP1D8
Adrian Enache(Citează)
25/10/2022 la 12:56 PM
Sa nu uitam ca oamenii au trecut pe easybox pentru ca curierii isi bateau joc de clienti si de coletele lor-ma rog isi mai bat joc si in continuare.
Tomas(Citează)
25/10/2022 la 1:01 PM
Eu cred ca oamenii aleg Easy Box pentru confortul de a putea ridica oricand coletul. Nu mai trebuie sa astepti jumatate de zi acasa in speranta ca va veni candva curierul.
Plus, in cazul comenzilor de la Emag, ai livrarea gratuita la valori sub 100 de lei.
Andrei G(Citează)
25/10/2022 la 1:11 PM
Easybox-urile astea sunt un castig pentru toata lumea. Clientul se misca 200-300 metri pana la prima cutie, cand vrea el in timpul zilei, deci nu mai asteapta dupa curier. Si nici nu trebuie sa lase bacsis. Iar curierul preia toate coletele pentru easybox si le duce rapid in acel loc (eventual si alte locatii) dupa un traseu bine stabilit si optimizat, fara a suna dupa clienti, interfon etc.
Danyzus(Citează)
25/10/2022 la 1:55 PM
De lăsat bacșiș niciodată nu trebuie, dar asta nu înseamnă că nu poți: https://i.imgur.com/GJ8SUJn.jpg
ov1d1u(Citează)
25/10/2022 la 2:11 PM
Softul e facut de Zitec. Verisor cu eMag (o parte dintre actiuni sunt deținute de fondul care detine si eMag).
Olivia(Citează)
25/10/2022 la 3:28 PM
Am folosit Nemo de 2 ori in viata si nici pe altii nu i am auzit, nu stiu cum de au rezistat atata
Catalin(Citează)
25/10/2022 la 4:31 PM
0) acum vreo 2 luni mi-a livrat iluminatIeftin gratis in easybox. Am scutit bani de curier
1) azi am ridicat din easybox un colet livrat de Decathlon, deci lista creste.
2) am inceput sa solicit companiilor de unde cumpar diverse sa-si implementeze livrarea in easybox (sunt multe). Nu am tot timpul chef sa fiu la dispozitia curierului, la easybox e mai comod ca am destule in jur si am perioada aia de 48h sa le preiau.
Am folosit de 2 ori ridicare dintr-un magazin partener (inlocuitor de locker) dar acolo am stat un pic la coada, fiind servit dupa ce 2 persoane din fata mea au au cumparat salam si ceva branza :)
Ariel(Citează)
25/10/2022 la 4:52 PM
Eu comand by default la easybox. Doar ce e prea mare sau nu are optiunea comand cu curier. Opresc masina inainte sa ajung acasa si aia e. Plus, retur la easybox. Intr-o seara am comadat un rahat, a venit dimineata la easybox, am vazut ca nu-i ce trebuie, am comandat altul, si seara cand m-am dus dupa el l-am lasat pe primul. Banii mei, timpul meu.
I love them.
add(Citează)
25/10/2022 la 5:01 PM
Easybox-urile sunt un Win/Win pentru toata lumea.
Curierii nu mai alearga dupa clienti, clientii nu mai trebuie sa fie neaparat acasa cand au ceva de primit.
E mai ieftin transportul, programul de colectare este super flexibil si cum ai sesizat si tu, tot mai multe companii aleg Easybox – ceea ce inseamna bani mai multi la eMag care sper totusi sa faca un BackFriday decent anul asta :)
Ideea nu este noua, dar e relativ noua in Romania. Bravo celor care au reusit s-o implementeze si aici.
Mihai(Citează)
26/10/2022 la 9:35 AM
Si eu sper ca Emag sa faca un Black Friday la fel de decent ca anul trecut. Adica reducerile afisate sa fie cele reale.
Sa ne rugam ca ANPC-ul sa fie cu ochii pe ei in continuare, altfel iar avem penibilitatile alea cu reduceri de 50% la produse al caror pret s-a dublat in ultima saptamana.
Andrei G(Citează)
25/10/2022 la 5:22 PM
Am aşteptat mult până să primim acces la Easybox pentru Aceeaşi Mărie, la început nu aveau acces decât afacerile mai mari, selectate de Sameday.
Dar după ce am implementat sistemul ăsta de livrare oamenii au început să comande foarte mult aşa, peste 50% este procentul. N-am stat să calculez exact, dar cred că se duce chiar spre 70%.
hoinaru(Citează)
25/10/2022 la 10:41 PM
Dar adrese de email proprii la tine in localitate nu s-au inventat ??
mArS(Citează)
26/10/2022 la 12:59 AM
Da, șmecher softul de grupare a comenzilor diferite, dar voiam să renunț la prima și să o las neridicată la easybox și a venit al doilea colet pe care îl voiam. A trebuit să le ridic pe ambele și să fac retur.
Mai puțin șmecher softul când mi-a deschis pentru alt retur o cutie care avea alt colet înăuntru. Am dat pe ecran că nu încape coletul meu (nu era variantă “e ocupat”), așa că mi-a deschis altă cutie, goală de data asta, dar de aceeași dimensiune. Păi nu v-am zis că nu încape?
La fel de neșmecher tot la un retur (primul, așa că nu știam procedura) când a dat mesaj că sunt mai multe uși deschise. Ce am înțeles eu de aici? Că îmi aleg o ușă deschisă, bag coletul și închid, iar el își dă seama care e după faptul că s-a închis. Gândit și făcut, și îmi apare apoi mesaj că îmi deschide ușa x pe rândul y, și țoc! se deschide, coletul meu fiind deja încuiat altundeva. Am sunat la suport, domnișoara a zis să îi zic în ce cutie am pus coletul, dar nu știa să îmi zică dacă să număr de sus în jos și de la stânga la dreapta sau invers.
alunelu(Citează)
26/10/2022 la 9:43 AM
La problema cu mai multe usi deschise, eu as fi gandit ca trebuie sa le inchid pe toate si abia apoi sa astept sa imi deschida cutia corecta. In niciun caz nu as fi procedat ca tine.
Ce vreau sa spun nu este ca tu ai gresit, ci ca oamenii gandesc diferit. Si atunci cei care fac softul pentru Emag nu prea ar avea cum sa acopere toate situatiile.
PS: suntem in Romania, asa ca logica spune ca numaratoarea se face de sus in jos si de la stanga la dreapta. Adica la fel cum scriem sau citim un text.
Andrei G(Citează)
26/10/2022 la 9:19 PM
Eu aveam doar pretenția să îmi zică “deschid ușa x”, o identificam eu că face țac!. Ce relevanță aveau pentru mine celelalte uși deschise? La modul tău de gândire, dacă o ușă e defectă (am pățit) nu mai pot face returul că nu se închid toate înainte.
Plus că după ce a apărut avertizarea de uși deschise a durat destul de mult până m-a anunțat despre ușa mea, deci am rămas cu impresia că așteaptă ceva de la mine.
alunelu(Citează)
26/10/2022 la 9:48 PM
Pai are relevanta daca sunt mai multe usi deschise. Ca poate mai sunt si altii ca tine care se gandesc trebuie sa numere de la dreapta la stanga sau de jos in sus si te trezesti ca sunt 2 cutii deschise una langa alta, iar ei o aleg pe cea gresita.
Andrei G(Citează)
26/10/2022 la 1:04 AM
Am uitat să zic, mă enervează că emag nu mai livrează baterii de ceas la easybox. În schimb PcGarage livrează. Nu-s la fel de inflamabile, indiferent de furnizori? Că mă gândesc că ăsta e motivul pentru nelivrare.
alunelu(Citează)