►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Uitați aici o situație dubioasă. Boeing a acceptat să plătească o amendă de 200 de milioane de dolari către SEC, Securities and Exchange Commission, adică instituția care se ocupă cu reglementarea bursei din SUA.
Altfel spus, Boeing plătește o amendă de 200 de milioane de dolari pentru că vreme de câteva luni a tot declarat public că avioanele Boeing 737 Max sunt sigure, fără probleme, iar două accidente în câteva luni de operare nu sunt din vina avioanelor. Asta a indus în eroare investitorii de la bursă, care au cumpărat în continuare acțiuni la Boeing.
Este o amendă pentru că oficialii Boeing au mințit public, știind că vina este a companiei, iar niște investitori au cumpărat acțiuni prea scumpe.
Suma aceasta de 200 de milioane de dolari este în contrast cu următoarele sume:
Practic Boeing plătește aproape la fel de mult pentru că nu a făcut suficient de rapid publice problemele avionului după accidente cât a plătit celor care chiar au murit în avioane aflate în picaj din cauza unui software prost gândit și insuficient testat, despre care inginerii companiei au tras semnale de alarmă, dar fără a fi ascultați.
CEO-ul Boeing din acea vreme s-a retras la final de 2019, pachetul său salarial incluzând acțiuni și alte bonusuri în valoare de peste 80 de milioane de dolari.
Bine, Boeing a pierdut vreo 21 de miliarde de dolari după acele accidente prin comenzi de 737 Max anulate de diverse companii și prin alte costuri suplimentare, iar compania a pierdut jumătate din valoare de piață după accidentele din 2019 și apoi perioada pandemiei.
Treaba asta ar trebui să le arate tuturor de ce siguranța unui avion (sau a altui produs ce pune vieți în pericol) n-ar trebui tratată altfel decât cu maximă atenție. Tai acum niște costuri de la asta pentru a crește profitul într-un an, dar apoi pierzi mult mai mult când apar problemele.
Nu că le-ar plânge cineva de milă. Sunt în continuare una dintre cele mai mari companii americane, au vreo 5000 de avioane comandate de construit în perioada următoare, se pregătesc să lanseze 777X, iar divizia militară mișcă și ea bine.
sursa: CNN.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
04/10/2022 la 4:45 PM
Am zburat vara asta cu 737MAX, mi-am dat seama cind am urcat in avion… am avut ceva emotii. Mi se paruse mie un pic dubios, are spatele motoarelor “dantelat” (la iesirea jetului acolo)
Din fericire a fost totul ok.
Emil C(Citează)
05/10/2022 la 9:24 AM
Am zburat de 5 ori cu 737MAX – La BlueAir. Pot spune ca este mult mai bine construit, antifonat iar spatiul este putin mai mare. Am stiut ca ma urc intr-un 737MAX cu cateva zile inainte, pe segmentul acela numai cu 737MAX se zboara. Avand in vedere ca le-au facut toate upgrade-urile, nu cred ca este o problema de zbor.
Rares(Citează)
05/10/2022 la 6:58 PM
Fabricantul Boeing plateste amenda ca mintit investitorii, iar in RO “Aerul Albastru” nu plateste nimic ptr abuzuri repetate!
Ne da, ca tot e la moda, “kind reminder” ca zborul dvs s-a anulat !
Noi ne si meritam soarta!
sfx(Citează)
06/10/2022 la 12:28 AM
Serios?
https://anpc.ro/anpc-sanctioneaza-blue-air-cu-peste-10-milioane-de-lei-pentru-cursele-anulate-din-15-iunie-2022-pana-acum/
dumy(Citează)
12/10/2022 la 9:20 PM
@dumy
Amendarea e una, iar plata e alta!
sfx(Citează)