►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
O știre recentă spune că India și-a lansat al doilea portavion, numit INS Vikrant. Mândria indienilor este că acest portavion a fost construit de la zero de ei.
Celălalt portavion, INS Vikramaditya care este în serviciu de mai mulți ani, dar de fapt a fost fabricat de sovietici, una dintre cele patru nave ale clasei numite Kiev. URSS le-a vândut apoi în diverse direcții, iar una dintre ele a ajuns la indieni și este în serviciu după câteva etape de modernizare în 2013.
Indienii au mai avut un portavion, INS Viraat, de proveniență britanică. Construit în 1959 ca HMS Hermes, cumpărat de India în 1987, retras în 2017 din serviciu.
Așa că să zicem că nu este un domeniu în care indienii nu au experiență. Este însă un proiect de anvergură foarte mare să construiești o astfel de navă, dovadă că o țară ca India abia acum reușește acest lucru.
India și China sunt într-un conflict mocnit în zona lor de lume. Cele două țări stau într-o situație tensionată în câteva puncte de graniță contestate. Poate vă amintiți acest clip care explică situația dintr-un articol de duminică de acum ceva vreme. Se mai luptă pentru autoritate și în alte mări din zonă. China își desfășoară forțele navale în multe locuri și obține diverse avantaje economice din acest motiv.
Dacă apare încă un jucător din zonă care poate asigura buna funcționare a rutelor comerciale, India își va atrage de partea ei diverse avantaje comerciale, contracte mai bune șamd. Este un mare joc economic întărit de pază armată, ca să zic așa.
Vikrant are un deplasament de 45.000 de tone și o lungime de 262 de metri. Are la bord vreo 25 de avioane MiG-29K și câteva elicoptere. Bănuiesc că deja lucrează la construcția unui nou portavion. Momentan au două, dar India este ditamai țara, probabil vor un grup naval pe fiecare coastă a subcontinentului, iar un al treilea portavion poate fi utilizat în misiuni în alte zone ale lumii sau ținut în rezervă pentru momentele când unul dintre celelalte două portavioane se întoarce la bază pentru mentenanță.
China este într-o poziție similară. Statul chinez are un portavion cumpărat de la ruși și unul construit prin resurse proprii și lansat în 2019. Lucrează la un al treilea. Portavioanele chinezești sunt însă mai mari, au un deplasament de peste 60.000 de tone, iar cel la care lucrează în prezent se spune că va fi de nivelul celor americane de 100.000 de tone.
O grămadă de bani băgați în insule plutitoare, care devin tot mai ușor de distrus de arme moderne. Un portavion o fi bun pentru protejat rute comerciale sau proiecție de forță împotriva unor țări mai mici. Un conflict între super-puteri care au portavioane probabil va duce la scufundarea rapidă a lor în era rachetelor supersonice și a avioanelor invizibile, așa cum și battleship-urile de mari dimensiuni au devenit brusc inutile odată cu dezvoltarea aviației.
sursa foto: CNN.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
09/09/2022 la 9:58 AM
Eu cand aud de armata indiana nu pot sa nu-mi amintesc de cum si-au inundat ei un submarin nuclear chiar la data lansarii la apa, pentru ca au uitat sa inchida trapa de acces.
https://www.newsweek.com/indian-india-nuclear-submarine-ballistic-missile-sank-hatch-left-open-777804
Bine, parca nici nu-ti mai vine sa razi de astia, cand ai nostri s-au facut de ras ieri cu mina aia…
Kopa_Kopan(Citează)
09/09/2022 la 11:42 AM
“India își va atrage de partea ei diverse avantaje comerciale, contracte mai bune șamd. Este un mare joc economic întărit de pază armată, ca să zic așa.”
paza contra ce? pirati?
ca nu cred ca alte state ataca navele comerciale.
si importiva piratilor navele astea sunt prea incete si overkill dpdv al capacitatii militare.
Mai degraba le vad folosite pe post de sperietori/ la intimidare.
Alex(Citează)
09/09/2022 la 12:34 PM
Este la fel ca bodyguarzii de la intrarea in cluburi, baruri, etc. Nu este nevoie sa se bata cu nimeni, sunt acolo doar la intimidare.
Doar simpla existenta a unui portavion in zona este suficienta pentru a impiedica China sa trimita un alt portavion care ar intimida tarile cu care India are aliante si intelegeri comerciale.
Andrei G(Citează)
09/09/2022 la 4:15 PM
Daca le fac cum fac software, sunt niste gunoaie de portavioane.
In treacat fie spus, asta e un portavion de buzunar, e mai mic de jumatate din cat e un portavion normal american.
Gaelex(Citează)
09/09/2022 la 5:03 PM
Ii bat chinezii de le suna apa in cap indienilor. Pe granita chiar ii bat cu bate si pietre din cand in cand (se evita folosirea armelor de foc ca sa nu degenereze situatia, dar conflicte se intampla des).
In rest, “yes, sir, i made it good sir, please pay my 10 usd, sir. Thank you, sir.” Nu-i de mirare ca indenii nostri tot de acolo vin, urata, lenesa si incompetenta natie.
Boris(Citează)