►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Câteva dovezi despre cât de mult s-a îmbunătățit plata cu cardul în România
Cele patru subiecte de la știri care chiar m-au interesant în vacanță »
Persoanele de sub 21 de ani nu au voie să cumpere frișcă la tub în statul New York. O nouă lege le interzice asta pentru că tinerii trăgeau pe nas oxidul de azot.
Statul indian a demolat două clădiri de 100 de metri înălțime, construite ilegal. Un mesaj împotriva celor care construiesc fără autorizațiile necesare. Așteptăm și noi asta cu Cathedral Plaza.
Australienii au încheiat un caz vechi de 40 de ani. Un profesor și-a omorât soția în 1982 pentru că avea o relație cu o elevă de 16 ani.
Fotografiile săptămânii în The Atlantic. Multe festivaluri în lume, iar printre ele război și catastrofe. Foarte ciudate alăturările.
Biletul de 9 euro nelimitat pe tren din Germania a economisit mult carburant.
Circumferința media a pieptului la americani. Si cum se măsoară. Într-un Articole NSFW de citit astăzi vom vorbi și despre alte măsurători.
Despre Mihail Gorbaciov. Poate vreți să citiți mai în detaliu despre cum a ajuns șef al URSS și pentru ce a rămas în istorie.
Analiza ADN arată ce s-a întâmplat cu cadavrele vechi de 800 de ani găsite într-un puț în Marea Britanie. Înainte de a pleca în cruciade împotriva arabilor, englezii din Norwich au omorât și evreii din oraș, astfel de obiceiuri fiind destul de dese în acea perioadă.
În SUA, mai mulți oameni fumează marijuana decât țigări normale.
Fotografii de la inundațiile din Pakistan, unu și doi. Așa cum estimau de mult americanii, probleme de acest tip în acea parte a lumii vor determina valuri de migrație spre Europa, pe măsură ce foametea forțează oamenii să plece.
Șeful Lukoil s-a sinucis aruncându-se de la o fereastră în Moscova. În ultimele luni, 6 oameni de afaceri au căzut de la ferestre prin Rusia.
Creatori de muzică fac bani din cântece cu nume amuzante. Unii copii cer Google sau Alexa să cânte poopy diaper, dog poop și alte asemenea termeni, iar unii au făcut muzică ce răspunde cererii. Și cum banii se plătesc per redare…
Cum se determină dacă un dozator de suc este bine calibrat.
Formula 1 astăzi, cursa din Olanda, de la ora 16.
« Câteva dovezi despre cât de mult s-a îmbunătățit plata cu cardul în România
Cele patru subiecte de la știri care chiar m-au interesant în vacanță »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
04/09/2022 la 7:24 AM
E o epidemie de defenestrită in Rusia, a început cu invadarea Ucrainei.
Gaelex(Citează)
04/09/2022 la 11:02 AM
Ferestroika
cris(Citează)
04/09/2022 la 8:23 AM
Între timp la noi un bilete pe ruta Constanta-Bucuresti dus întors costa 20 Euro (am verificat pentru perioada de week end din vara)
Un drum București Cluj dus întors costa tot 20 Euro și durează 12 ore
Un drum Berlin Dortmund costa tot 9 euro dar durează 4 ore (cu acel abonament)
Distantele sunt asemănătoare
Eu unu aș lua trenu in locu mașinii în acest caz chiar și pentru România chiar dacă raportul preț/ salariu în România e mi mic decât cel din Germania (în condițiile în care am aceeași viteza ca și în Germania)
nicolae(Citează)
05/09/2022 la 10:02 AM
Doar ca in Germania a fost un experiment, care s-a terminat. Iar concluzia finala a fost ca 3% din soferi au renuntat la masina si au ales varianta de a merge cu trenul, adica un procent aproape nesemnificativ.
Andrei G(Citează)
04/09/2022 la 9:07 AM
Cazul cathedral plaza este atat de complicat juridic si, pt mine, decizia instantei atat de bizara, încât nu il consider un exemplu bun. O sa fie extrem de scump pt toti bucurestenii sa demolezi acel turn si nu ai de la cine sa recuperezi costurile. Nu m-ar surpinde ca demolarea sa afecteze serios biserica de langa, o sa vedem. Tehnic vorbind, demolarea este foarte dificila.
In Bucuresti sunt constructii ilegale, care nu au avut niciodata autorizatie de construire, care stau bine mersi acolo. Nimeni nu le demoleaza desi nu au proiect, sunt periculoase pt cei care le ocupa si pentru cei din jur. Multe sunt blocuri dar este foarte greu pentru politicieni sa isi asume sa dea afara X familii dintr-un bloc ilegal si sa ii trimita in strada. Prefera sa ii lase acolo pana le ia foc mansarda si blocul devine de nelocuit. Poate ca unii locatari vor muri in aceste incendii, dar tot e mai bun PR decat sa ii scoata in strada acum.
Cazul cathedral Plaza este o greseala din punctul meu de vedere, este complet aiurea ca biserica si-a retras acordul de construire pt ca nu au primit mai multi bani decat in intelegerea initiala. Acolo o constructie legala, care a avut autorizatie de construire si proiect, a devenit ilegala pentru ca biserica nu si-a primit partea.
Kat(Citează)
04/09/2022 la 9:47 AM
Ce sa fie complicat juidica la Cathedral Plaza? Este o decizie definitiva a instantei care cere demolarea acelei constructii, construita ilegal. Statul ar trebui sa o demoleze, iar plata luata din blocarea conturilor proprietarului.
Demolarea si apoi executarea silita a proprietarului Cathedral Plaza ar fi un semn foarte bun de aplicare a legii in domeniul constructiilor ilegale. Iar apoi,alte constructii ilegale din Bucuresti sa fie demolate, dupa acelasi model.
Razvan(Citează)
05/09/2022 la 11:02 AM
Mi se pare o tampenie sa se demoleze aceasta cladire! Mai bine sa fie bagati in puscarie cei care au permis aceasta contructie si sa fie confiscata si sa se vanda la licitatie sau baga doua scoli in ea! Eu nu pot sa nu fac o asemanare intre aceasta cladire si cladirea de langa biserica armeneasca care a luat si foc! Acolo cum de este batista pe tambal? NU este ilegala constructia? Cred ca cei de la armeneasca au fost omeniti mai bine!
Cosmin(Citează)
04/09/2022 la 9:21 AM
Biserica catolică nu a fost niciodată de acord cu construcția și pe urmă nu a mai fost. Cei care au construit, au construit fără acordul lor, sperând să se înțeleagă….
BogdanP(Citează)
04/09/2022 la 9:32 AM
Câta civilizatie in America. Un exemplu pozitiv de țara.
In ritmul asta o sa ajungă o țara de drogati.
Dan(Citează)
04/09/2022 la 11:01 AM
Ei au fost primii care au interzis marijuana , din motive comerciale. Restul lumii s-a luat de fraiera dupa ei. Acum ca s-au razgandit (inca nu la nivel federal, dar se apropie, Canada a facut-o deja) restul lumii ar trebui sa o faca si ea. Cu atatea probleme in lume tre’ sa lasi omu’ sa se mai destinda. Dar da, sunt tara de drogati la cat de mult consuma cocaina, heroina, crack si multe altele :)
S(Citează)
04/09/2022 la 7:14 PM
dar nicotina (din tigari) ce e mai?
tu sti cum se manifesta unii cind nu au tigari? (am exemple in familie)
Daniel(Citează)
05/09/2022 la 10:14 AM
@Dan, prefer oricand in jurul meu un fumator inrait de iarba decat un alcoolic inrait.
Si in plus, studiul asta este o tampenie la fel de mare ca orice alt studiu “comparativ” care apare in presa. Nu este specificata nicaieri dimensiunea esantionului si statele in care s-a realizat.
Iar intrebarea pentru tigari a fost:
“Have you, yourself, smoked any cigarettes in the past week?”
In timp ce pentru marijuana a fost mult mai ambigua:
“Keeping in mind that all of your answers in this survey are confidential, do you, yourself, smoke marijuana?”
Mai mult, studiul lor arata ca intre Iulie 2021 si Iulie 2022, procentul celor care fumeaza tutun a scazut de la 16% la 11%, ceea ce mi se pare imposibil si neadevarat.
Andrei G(Citează)
04/09/2022 la 9:42 AM
Articolul ala cu biletul de 9 euro este o prostie. Se contrazice singur de alt fel titlul cu continutul.
Biletul de 9 euro a fost un succes in sensul ca lumea l-a cumparat. Dar nu a redus traficul cu masina, ci doar a crescut traficul cu trenul, ceea ce a creat multe probleme.
Deci oamenii au calatorit mai mult cu trenul doar pt ca a fost ieftin. Au vizitat locuri de placere, nu pt ca era nevoie – locuri pe care nu le-ar fi vizitat daca biletul nu era ieftin.
Fenomenul se numeste in economie “induced demand”. A fost bine pt turism, dar a creat probleme pt cei care chiar au nevoie de tren. Iar scopul a fost economie de carburant, ceea ce nu s-a intamplat.
Este aceeasi situatie ca atunci cand construiesti parcari sau drumuri pentru masini: rezultatul este intotdeauna ca o sa fie mai multe masini si congestia ramane cel putin la fel.
Marean(Citează)
04/09/2022 la 9:54 AM
“Only about three percent of people opted to use public transit over private vehicles in their everyday travels, meaning traffic congestion was only reduced by a similar amount, Vox says.”
Iar nu a citit Radu decat titlul articolului. Si cred ca nici macar pe ala, ca nu se zice nimic de carburant in el, zice doar ca a fost succes biletul.
Marean(Citează)
04/09/2022 la 11:18 PM
Am folosit acele bilete de 9 eur toata vara, la fel si multi alegi colegi sau cunoscuti. Si da, as putea zice ca masinile au stat mult mai mult timp parcate decat anii trecuti.
Adica, mai ales pe distante scurte (5-20km) unde mai toti luam masinile, vara asta majoritatea am venit cu trenul/metroul/tramvaiul. Ca era mult mai simplu sa sari dintr-un tren in altul fara a mai da 3-5 eur pe fiecare bilet. Daca bagai de doua ori pe zi asta, ajungeai lejer la 15 eur pe bilete. Daca eram doi, si mai rau. De 30 eur bagam destula benzina+parcare masina asa ca nu avea sens sa luam trenul.
Una peste alta vara asta am vazut multe parcari de la diverse deatinatii turistice nu cine stie ce ocupate, vizibil mai putin decat alte perioade din trecut.
Ps. Trenurile nu mi s-au parut aglomerate, intotdeauna mai erau locuri libere,uneori chiar multe
Add(Citează)
05/09/2022 la 10:16 AM
@Add, nu conteaza cum ai procedat tu si inca 2 colegi de la munca. Relevant este ca restul de 97 de colegi (conform studiului) nu au renuntat la masina.
Andrei G(Citează)
04/09/2022 la 9:51 AM
Mai cauta, au avut acord initial. Din cate imi amintesc, lucrurile s-au stricat cand biserica a vrut un spatiu din parterul noii cladiri de birouri.
Kat(Citează)
04/09/2022 la 9:58 AM
Proprietarul probabil este un srl cu capital social 200lei. Mult succes in recuperarea banilor.
Eu nu zic ca instanta nu a luat o decizie, ci ca, la vremea constructiei, aceasta nu era ilegala.
Daca tu iti faci o casa, ai autorizatie de construire data de primărie si apoi instanta o anuleaza, vina e 100% a ta sau cumva e si a primariei? Asta mi se pare partea tricky legal, de ce nu este vinovata si primaria si ministerul culturii ca a autorizat ceva gresit?
Kat(Citează)
04/09/2022 la 2:08 PM
Spania a introdus călătoriile gratuite cu trenul în limita a 300 de km, până la sfârșitul anului.
alunelu(Citează)
04/09/2022 la 2:51 PM
“Australienii au încheiat un caz vechi de 40 de ani. Un profesor și-a omorât soția în 1982 pentru că avea o relație cu o elevă de 16 ani.”
Din descrierea articolului se înțelege mai degrabă că soția avea o relație cu o elevă de 16 ani :) Oricum , după 40 de ani… e cam degeaba. La vârsta lui nu știu câtă pușcărie mai poate face. Mai degrabă se poate spune că l-a bătrânețe criminalul s-a ales cu un…azil gratuit.
cata_ro(Citează)
04/09/2022 la 5:33 PM
Da, chiar așa, cum au îndrăznit ticăloșii ceia să călătorească de plăcere?
Mai simplu, nu mai construiești nimic și lași legea junglei, care se descurcă bine, care nu, ghinion. N-ai fi vreun consilier de haimana politică ? Nu de alta, că am mai văzut idei din astea la nivel mai înalt în România…
Peredhil(Citează)
04/09/2022 la 7:49 PM
Nu-ti bate capul, e clar ca pt tine e prea greu de inteles ce zic eu.
Marean(Citează)