►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știri despre tehnologie – 19 august 2022
Cineworld Group, proprietarul Cinema City, se pregătește de faliment »
Zic asta în sensul că durează 21 de minute să fie gata un sandviș, nu în sensul că-și schimbă localul profilu sau ceva așa. Atât am așteptat joi acolo, 21 de minute, pentru un sandviș Crispy Chicken Deluxe din acesta nou. Și asta a fost puțin. Acum vreo trei luni am așteptat 25 de minute pentru un meniu Big Mac.
Era pur și simplu foarte aglomerat. McDonald’s? Vreo 40 de persoane care așteptau să le fie pregătite comenzile. KFC? Vreo 10 persoane. Alte restaurante? Între nimeni și 2 persoane.
Într-o zi ar trebui să scrie cineva o carte despre marketingul McDonald’s și succes lor în România. După vreo 30 de ani de la intrarea în țară, McDonald’s-urile din toate mallurile au mereu cozi mari, este plin și de livratori, la drive-through este mereu un șir de mașini și lanțul conduce detașat în topul fast-food-urilor din România.
Dar ce se întâmplă în Sun Plaza nu mai este fast-food. Acolo este o bucătărie insuficient de mică pentru volumul de oameni, așa că în mult eore din zi este ceva normal să aștepți 20 de minute. M-am uitat în jurul meu și era plin de oameni nervoși. Nimeni nu-și mai aștepta încântat comanda, toți voiau să o ia și să plece odată de acolo, că poate îi așteptau prieteni pe la mese, prieteni care cumpăraseră din altă parte și deja terminaseră de mâncat. Cineva a făcut scandal, a vrut banii înapoi pentru că durează prea mult. It’s not fast-food.
Ca ideea, eu am avut comanda 012, care nici nu avea loc să intre pe ecran în acel moment. Mai erau alte 30 înaintea mea.
Și cât am stat acolo, toate cele 21 de minute dintre momentul când mi-a ieșit bonul din infochioșcul de comandă și până mi-a fost gata comanda, am avut timp să mă gândesc la multe. De exemplu, cum ar putea fi îmbunătățită situația.
O soluție ar fi să nu mai accepte comenzi noi. Este fast-food. Dacă nu le poți pregăti fast, nu mai lua comenzi noi! Mec SunPlaza ar trebui să-și seteze un SLA de timp, gen 12 minute, iar când văd că începe să dureze mai mult de atât, nu mai acceptă comenzi noi.
Treaba asta este simplu de implementat. Comenzile se dau din infochioșc. Angajații bifează în computerul lor când o comandă este gata, deci știu exact cât durează în medie pregătirea lor. Când nu mai vor să accepte comenzi noi, ar putea fi blocate automat infochioșcurile de comandă.
A doua soluție ar fi să te informeze înainte de comandă cât va dura prepararea ei. Dacă vrei să-ți asumi acest timp, bine. Dacă nu, te muți în altă parte și gata. Am zis deja că McDonald’s știe exact cât durează pregătirea unei comenzi în acel moment. Atunci când te apuci să butonezi infochioșcul de comandă, înainte să fii întrebat dacă o vrei acolo sau la pachet, ar putea să-ți spună “vezi că durata medie de așteptare este de 21 de minute”.
Altă soluție ar fi să se mute într-un spațiu mai mare. În Sun Plaza se închid și deschid constant localuri, că nu toți au succes. Par să fie câteva zone mai mari decât cea a McDonald’s.
În timpul cât am așteptat eu puteam să plec mai degrabă spre casă, să comand din telefon cu livrare și să primesc mâncarea de la curier cam în același timp pierdut de mine aici.
« Știri despre tehnologie – 19 august 2022
Cineworld Group, proprietarul Cinema City, se pregătește de faliment »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
36 comentarii
19/08/2022 la 11:25 AM
Foarte aglomerat este si la romana in fiecare seara, cred ca sunt doi oameni.
Stefan(Citează)
19/08/2022 la 11:36 AM
O buna parte din capacitate e luat si de livratori.
Faza e ca pe orice flux de productie exista un botlleneck.
Intr-un restaurant normal bottleneckul e numarul de mese (si tre’ sa iti scalezi bucataria si chelnerii sa poata servi numarul ala de mese).
La un fast-food (fara livrare si infochisocuri) bottleneckul era cate case ai deschise/coada de oameni, etc. Adica daca iti asumi sa stai 20 de min la coada dupa aia tot in 5 minute esti servit, ca ei iau X comenzi pe minut (in functie de cate case au deschise).
Doar ca de cand tehnologia, niste imbecili au decis sa scaleze cu infokioskuri si livrari, fara sa se gandeasca ca in cazul asta bottleneckul se muta direct in bucatarie si clientul nu e satisfacut. Sigur ca si la livrari si la info kioskuri ai putea sa bagi limitari, da’ de ce sa bagi, lasa sa munceasca sclavii, ca calculatorul poate procesa multe requesturi pe secunda, traiasca tehnologia si autistii din ea.
Boris(Citează)
19/08/2022 la 4:24 PM
“bucătărie insuficient de mică”? Să o facă și mai mică, să fie coadă mai multe “eore” pe zi. Ai scris textul când încă erai la coadă, nu? 😃
morocu(Citează)
19/08/2022 la 11:47 AM
Inseamna ca n-ai fost niciodata la McD Pipera, unde prioritate are linia de drive, că altfel se blochează giratoriul.
Recordul personal e 32 de minute pentru un puisor si un big tasty.
Andrei(Citează)
19/08/2022 la 11:47 AM
Shrinkflation-ul are mai multe variante, asta e una.
Dan(Citează)
19/08/2022 la 12:19 PM
“Când nu mai vor să accepte comenzi noi, ar putea fi blocate automat infochioșcurile de comandă.”
deci il pui pe om sa astepte 10 minute, apoi sa dea comanda care dureaza 11 minute.
erm, suma e tot 21?
sau pleaca omul si pierzi un client.
te rupe rau logica uneori. de aia si stergi comentarii care dau in samsung si alti sponsari cand iti zic ca e vina lor ca nu fac push la android12, nu e vina google cum pare sa zici in alte articole.
matthers(Citează)
19/08/2022 la 12:56 PM
Poate s-a lovit la cap, poate nu mai doarme cum trebuie decand cu copilul but who cares e blogul lui scrie ce vrea cum vrea cand vrea :)
SirNeo(Citează)
20/08/2022 la 11:15 PM
@matthers, SirNeo: tu dacă nu poți da comanda stai să aștepți 10 minute până se deblochează (de unde știi că o să dureze 10 minute, nu 30?), sau te duci la Mesopotamia de alături? Loviți la cap îmi păreți voi, nu Radu.
alunelu(Citează)
21/08/2022 la 2:57 PM
@alunelu, e stupid sa spui că soluția pentru McDonald’s e sa plece clienții altundeva.
Asta e soluția pentru clienți.
Dar nu-i ajută pe aia de la McDonald’s cu nimic soluția asta, de aia e o soluție tâmpită.
Matthers(Citează)
19/08/2022 la 12:23 PM
Dupa o varsta ar trebui sa te respecti suficient incat sa nu mai mananci toate mizeriile.
venom(Citează)
19/08/2022 la 12:31 PM
rezolvarea nu e spatiu mai mare sau alta bucatarie.
REZOLVAREA e sa nu mai manance prostii toti burtosii, mcd, kfc si alte RESTAURANTE de astea.
mihnea(Citează)
19/08/2022 la 12:36 PM
Mergi acolo, poti vedea coada, numarul de comenzi si totusi stai la coada…
Alin(Citează)
19/08/2022 la 12:47 PM
Tocmai ca daca vezi coada si tre sa stai la ea te gandesti sa pleci, sau eventual pleci dupa ce stai 10 minute si nu se misca deloc. Cand vezi infokioskul liber dai comanda si dupa aia vrei nu vrei tre’ stai la coada. Acu’ ca e bine (ca te tine client captiv daca tot ai dat comanda) sau ca e rau (ca te frustrezi si scrii pe blog) greu de zis. Dar concluzia e ca ii rupe de spinare pe aia de muncesc pe salariu minim.
Boris(Citează)
19/08/2022 la 1:09 PM
Cred ca @Alin se referea la faptul ca atunci cand panoul de comenzi plin, este un bun indicator ca vei astepta destul de mult.
Andrei G(Citează)
19/08/2022 la 1:37 PM
Da, sigur nu iti trebuie premiul nobel ca sa iti dai seama cand e aglomerat, eu ziceam de cum functioneaza mentalul colectiv. Una e sa vezi o coada de 50 de persoane, alta e sa vezi (daca te uiti) ca sunt 50 de comenzi in preparare. Mai ales ca nu tre’ sa stii tu exact daca o comanda dureaza 1 minut sau 10 zece.
Boris(Citează)
19/08/2022 la 12:43 PM
solutiile 1 si 3 nu sunt viabile. 1 – sinucidere. 3 – matematica
Mogulu(Citează)
19/08/2022 la 1:13 PM
De ce nu ar fi buna solutia 3?
Este clar ca in situatia actuala, chiar daca sunt clienti care astepta 21 de minute, sunt si unii care renunta la comanda. Si atunci varinta cu o bucatarie mai mare ar fi mai eficienta.
Uite un exemplu de situatie in care restaurantul pierde client:
– eu comand de mancare si astept 20 de minute;
– poate as fi vrut si o inghetata/placinta, dar nu o comand de la inceput ca se topeste/raceste;
– acum, cand am terminat mancarea, daca stiu ca trebuie sa mai astept inca 20 de minute, probabil ca voi renunta la desert.
Andrei G(Citează)
19/08/2022 la 2:23 PM
Varianta cu bucataria mai amre e la fel de eficienta cu varianta sa mai adaugi o banda de mers pe o strada circulata. E utila fix 2 sapt, dupa care back to normal.
Boris(Citează)
19/08/2022 la 7:12 PM
@Boris, vrei sa spui ca dupa 2 saptamani va creste numarul de clienti si din nou va fi un timp lung de asteptare?
Nu cumva ratezi un detaliu minor? Un numar dublu de clienti se traduce in profit dublu pentru patronul restaurantului.
Si oricum, numarul de clienti nu creste la infinit. Nu asa functioneaza industria alimentara.
Andrei G(Citează)
20/08/2022 la 9:43 PM
Nu, numarul de clienti nu creste la infinit, asa cum de exemplu poate creste bucataria intr-un mall, nu? Sigur ca inseamna mai multi clienti si chirie mai….. ?
Boris(Citează)
22/08/2022 la 10:43 AM
@Boris, mai multi clienti = mai multi bani. Automat vor fi si bani pentru costurile suplimentare cu chiria.
Andrei G(Citează)
19/08/2022 la 12:45 PM
Am observat si eu chesitunea cu asteptatul. Cred ca se datoreaza faptului ca toata lumea vrea mancarea cat mai particularizata (fara ketchup, mayo * 2, fara castravete murat, etc.)
Eu in momentele rare cand dau pe la McD ajunge pentru ca vreau ceva rapid, motiv pentru care comand chestiile uzuale pe care le “tin pe stoc” Hamburger / Cheesburger din alea “de saraci”. Cumva abordarea asta a mea am constatat ca functioneaza ceva mai repede.
Ariel(Citează)
19/08/2022 la 12:59 PM
Nu inceteaza sa ma uimeasca lumea ce se inghesuie la mancare cu gust de cauciuc.
Dan(Citează)
19/08/2022 la 1:18 PM
In primul rand este mai ieftin decat orice altceva ai putea sa mananci in oras. Iar partea cu gustul de cauciuc este discutabila: exista multe alte locuri unde hamburgerii sau cartofii prajiti au gust mai prost decat la McDonald’s.
Si sa nu uitam ca probabil au printre cele mai curate bucatarii din toata industria alimentara. In plus, la volumul lor de vanzari, ai “sanse” foarte reduse ca alimentele sa fie perisate.
Andrei G(Citează)
20/08/2022 la 12:48 PM
⬆ – un menu la mc este 30+ lei. de banii astia ai alternative in tot mall-ul: de ex un menu adana de la taksim, care e altcatuit din carne tocata pe gratar (facuta pe loc), legume, cartofi sau bulgur. ce zici? bate un ham de la mc?
gabi(Citează)
19/08/2022 la 3:29 PM
Amuzant când publicul pofticios si dependent oferă gratuit soluții unor afaceriști care își plătesc managerii ca nimeni alții.
Vali(Citează)
19/08/2022 la 4:47 PM
Nu este amuzant. este chiar noaptea mintii. Este un fel de emisiunea aia cu leii in arena in care niste oameni chiar aveau idei bune dar na, nu recunoastem, putem pune in aplicare mai tarziu si banii is ai nostri. nu?
toteu(Citează)
19/08/2022 la 4:04 PM
stati asa faceti loc ca vine deea sa ia un meculetz la copilutz, ca stie ea ce e bun pt puiul ei.
dar copiluuu, moare de foame copilu da doamna odata sandvisu alaaaaaaa, copiluuuuu
mihnea(Citează)
19/08/2022 la 4:51 PM
Tot la mecul de la Sun Plaza, am comandat din aplicatie si am stat 20 de minute urmarind cum numarul meu nu inainteaza deloc pe tabel. Am intrebat pe cineva de acolo si mi-a raspuns: “Pai de unde sa stim noi ca sunteti aici, trebuia sa ne anuntati ca ati dat comanda din aplicatie.” Lucrul asta se intampla doar acolo, comand din aplicatie si in multe alte locatii.
mouse(Citează)
19/08/2022 la 5:04 PM
Hamburgerii de la mac NU sunt hamburgeri, ar putea fi inlocuiti cu carton fiert si ketchup si nimeni nu ar simti diferenta.
Pe partea de marketing sunt zei.
mac gregor(Citează)
19/08/2022 la 7:22 PM
Depinde pe cine intrebi. Se pare ca al testele pe nevazute, expertii culinari au alta parere:
https://www.youtube.com/watch?v=4Qa6QXBxxWw
https://www.youtube.com/watch?v=RqOKuwOJHAs
Andrei G(Citează)
19/08/2022 la 6:17 PM
Intr-adevar, se sta foarte mult in noul tip de restaurant McDonalds.
Spun noul tip, pentru ca pana acum se gateau burgeri continuu, de diverse tipuri (astfel incat ii gaseai deja preparati), iar timpul de livrare era redus. Eu optam pentru genul asta, erau gata facuti, pusi in punga si pa (ba chiar intrebam ce e gata facut), desi downside-ul ar fi ca e posibil ca un ‘dublu cheese’ spre ex sa fi fost pe banda de mai mult timp, astfel incat il mancai rece.
Acum, au implementat sistemul de a iti ‘gati’ mancarea atunci (practic conceptul ‘ready to eat’ sau ceva de genul). In asa fel, ei pregatesc fix numarul de comenzi/burgeri cat e nevoie, nemaiexistand situatia de leftovers.
Dar aceasta schimbare vine cu o presiune foarte mare pe angajati si un timp mai mare de asteptare.
Old way >> new way.
holic(Citează)
19/08/2022 la 7:22 PM
Sa dai si bani si sa stai si la coada la mec, asta inseamna mafiot.
Blackskull(Citează)
19/08/2022 la 8:08 PM
Solutia pentru livratori ghost kitchen si sa pastreze restaurantele fizice pentru cine le frecventeaza….
iuli(Citează)
20/08/2022 la 2:38 PM
Si zii așa domn’ inginer bucataria e insuficient de mică.Pai si cat de mică ar trebui să fie ca sa ajungi la suficientă.
Andrei(Citează)
22/08/2022 la 1:48 PM
cum sa fie gol in restul mallului si tu sa mergi la mc?!
mihai(Citează)