►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cursele de Formula 1 din Ungaria sunt de obicei plictisitoare. După Monte Carlo, Ungaria este al doilea mare premiu în care depășirile sunt foarte dificile, așa că de obicei nu sunt multe schimbări față de ordinea de start. Nu și in 2022, însă, când am avut parte de o cursă foarte bună.
Nu știu cum a făcut Verstappen că a plecat de pe locul 10 și a câștigat totuși cursa. Adică știu cum a făcut, că l-am urmărit pilotând spre victorie, dar tot este greu de explicat. Un motiv ar fi că este un pilot excelent. Al doilea motiv ar fi că celelalte echipe au avut strategii neinspirate, precum niște schimburi de anvelope în plus la Ferrari, care i-au permis lui Verstappen să ajungă în top.
Ideea este că n-ar trebui să poți pleca de pe locul 10 și totuși să câștigi, nu într-un an în care și Ferrari are mașini la fel de competitive și piloți buni. Și totuși asta s-a întâmplat. Strategia neinspirată a altor echipe s-a văzut și în ascensiunea lui Hamilton, care a luat startul de pe 7 și a terminat pe locul 2, probabil un rezultat la fel de nesperat înainte de începere.
Russell a plecat din pole-position, dar nu a putut transforma asta într-o victorie. Într-un fel mă așteptam. Russell mi se pare un pilot bun, dar nu genial. Un pilot bun poate câștiga curse doar dacă are un monopost foarte performant sub el, iar momentan Mercedes încă nu este acolo. A terminat însă pe locul 3, iar un 2-3 Mercedes mă bucură foarte mult, chiar dacă distanța față de Ferrari rămâne la 30 de puncte în clasament.
Sainz pe 4 și Leclerc pe 6, după ce au luat startul de pe pozițiile 2 și 3, sună a cursă dezastru pentru Ferrari. Echipa a dat declarația lor uzuală, că oricum acesta nu este anul când încearcă să devină campioni mondiali, este ok dacă pierd.
Lando Norris pe 7, Ricciardo pe 15 după o penalizare de 5 secunde. Nu-l văd bine pe australian, nu cred că va fi în 2023 la McLaren.
Înainte de cursă, Vettel a anunțat că se va retrage la finalul acestui sezon. După cursă, Fernando Alonso a anunțat ca a semnat pe câțiva ani cu Aston Martin, urmând să-i ia astfel locul lui Vettel în acea echipă. Alonso încă pare în formă, obține rezultate bune cu Alpine și mă mir că pleacă de la francezi. Posibil să fi avut un salariu mult mai mare. Posibil ca Alpine să vrea sa aducă în Formula 1 pe Oscar Piastri, care vine cu rezultate excelente din Formula 2.
Perez este aproape de a prelua locul 2 în clasament, o lovitură în plus pentru Leclerc.
Din clasamentul constructorilor se vede cât de ușor ar securiza Mclaren locul 4 dacă Ricciardo ar obține puncte. 76 din cele 95 de puncte ale echipei sunt aduse de Norris în acest sezon.
Urmează Belgia pe 28 august. Acum sunt în vacanța de vară din Formula 1, o lună fără curse. Dă-mi putere, Doamne!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
02/08/2022 la 3:23 PM
sunt asa dezamagit de strategiile Ferrari… si mor de ciuda cand vad ca echipa dozei de aluminiu ia un avans destul de mare….
eBogdan(Citează)
02/08/2022 la 4:30 PM
Red Bull are o masina foarte buna, o strategie buna de schimba pneurile, victoria lui Verstappen s-a facut pe prostia celorlalti si a superioritatii tehnice. E interesant ca nu mai aduce agresiv, nu isi mai asuma riscuri ca in sezoanele precedente Verstappen.
Mercedes si-a mai revenit, sunt mai atenti la ce se intampla pe circuit, schimba corect pneurile, au imbunatatit performanta masinii. Hamilton este probabil un pilot foarte bun care pana acum s-a luptat cu masina pe care o avea si nu putea coopera cu ea.
Ferrari sunt idioti patentati, au pierdut un loc 4 in mod absolut penal, cu o schimbare de pneuri perfect inutila. Prostia lor este legendara, nu rateaza nici o ocazie sa o dea in bara, de gard, de orice numai de linia de finish primii nu.
Gaelex(Citează)
02/08/2022 la 5:07 PM
Ai uitat sa zici ca Verstappen a facut si un 360 si tot a castigat cu avans confortabil. Problema majora pentru Ferrari pare a fi fost reprezentata de conditiile meteo. Cursa uscata, dar in aer rece, ceva pentru care n-au avut sansa sa testeze si au facut alegeri total neinspirate legate de setup si pneuri.
Clipul asta mi se pare foarte bun in a evidentia momentele cheie din cursa care au dus la acest rezultat: https://www.youtube.com/watch?v=4wRhb71L11Q
Cu schimbarile de piloti e o telenovela intreaga si cred ca vor mai fi episoade spicy. Se pare ca Alpine i-a facut vant lui Alonso ca sa ii faca loc lui Piastri, dar acum Piatri ar avea o oferta de la McLaren. Si e o sansa ca astfel Ricciardo sa se intoarca din nou la Alpine.
Sol(Citează)
05/08/2022 la 3:31 PM
Bun clipul, mersi.
nwradu(Citează)
02/08/2022 la 5:12 PM
de ce toate sporturile ajung sa fie patronate de niste baieti destepti care fac jocurile si dicteaza tot?
fia, uefa, samd.
imi raspund singur: sunt multi bani la mijloc.
restul e cancan, muti mingea dintr o parte in alta, altii mai putin norocosi transpira 70 ture pe un circuit si fac shushu in costum, trist.
dar hai sa vorbim de lucruri frumi
mihnea(Citează)
02/08/2022 la 5:55 PM
Mda, ghinionisti rau aia care alearga 70 de ture de circuit si fac shushu in costum. Asta pana te gandesti ca primesc salarii intre 1 si 40 de milioane de dolari (+ diverse sume venite din contracte de sponsorizare).
Andrei G(Citează)
02/08/2022 la 8:19 PM
Saracii piloți, cum i-au luat băieții deștepți și i-au obligat să facă shushu in costum pe multe milioane anual, mai ceva ca Stalin și lagărele.
Facem o petiție ceva, sa nu mai transpire și eventual să fie și opriri la toaleta?
Tano(Citează)
05/08/2022 la 3:33 PM
Da, viaÈ›a e grea pentru săracii piloÈ›i. N-aÈ™ vrea să fi fost în locul lor la 21 de ani! Să te mulÈ›i în fiecare săptămână în altă È›ară, să mai respiri È™i praf de la frâne, cum zicea Bottas recent, doar pentru câteva milioane pe an… greu de tot.
nwradu(Citează)
02/08/2022 la 8:20 PM
Piastri este confirmat la Alpine în 2023. Ai știu tu ceva când ai scris articolul :)
Iulian c(Citează)
02/08/2022 la 10:30 PM
E telenovela: Alpine il are contractat ca pilot de cand era junior si anul asta se antreneaza pe masina lor de anul trecut asa ca l-a anuntat deja.
Dar Piastri s-a inteles deja cu McLaren sa il inlocuiasca pe Ricciardo, asa ca a negat ca va conduce pentru Alpine in 2023.
Popcorn time…
cris(Citează)
05/08/2022 la 3:33 PM
Da, e telenovelă, el zice că nu a semnat încă.
nwradu(Citează)
02/08/2022 la 9:27 PM
Mi-am ales bine prima cursa pe viu de Formula 1 din viata-mi, ca deh, la o aruncatura de bat (6 ore cu trenu’) de Timisoara, unde sa te si duci. Pana si din tribune, de unde nu prea intelegi mare lucru, fiind mai atent la atmosfera de Untold decat la cursa in sine, si tot am priceput ca a fost o cursa GENIALA.
Cum a facut Max ce a facut, ‘mnezau stie! Dar chiar i-a lasat pe toti cu gura cascata. Si bonus points, am vazut momentul in care Binotto a plecat spre “vestiare” in direct, si ce “buie minotto” si-a luat. E superb sa participi la o cursa dinasta live, cand pleaca 20 de masini cu 1000 cp de pe loc, esti Andra pentru cateva secunde si ti se ridica parul pe tine ca lui Maruta audienta, cand era la TVR 2.
Mai greu cu plecatul de la circuit, cam ca la Electric Castle. Dar de banii astia, sincer, a meritat din plin. Will go again. Si da, nu stiu cum o sa rezist atata fara curse. Probabil cu replay-uri in fiecare weekend, ca ai ce revedea, au fost curse geniale anul asta, dar si anul trecut. Merita 60 de euro F1 TV? Da.
Gabriel(Citează)
02/08/2022 la 11:27 PM
Ce tip de bilet ti-ai luat si care e timingul (e necesara vreo pre-inregistrare? se pun in vanzare la un moment anume, cam cand?)? Mersi.
Teo(Citează)
03/08/2022 la 9:18 AM
Mi-am luat General Admission, cel mai ieftin, adica stai pe coasta de deal si vezi ce vezi. Te poti totusi misca in jurul unei bucati mari de circuit, si vezi destul de mult din acesta. Nu am facut nimic special, am urmarit doar cand s-au pus in vanzare biletele si am prins prima tura, cu 100 de euro am luat pe tot weekend-ul. Am vazut doar cursa de duminica din motive organizatorice, dar clar merita 1. sa mergi tot weekend-ul si 2. sa iti iei un bilet mai bun, la tribuna, pentru confortul si vizibilitatea ta :))
Gabriel(Citează)
05/08/2022 la 3:39 PM
O rudă de-a mea parcă a dat 195 euro bilet în tribună, acolo unde începe linia dreaptă de start-sosire, cam în dreptul ultimelor mașini de pe grilă. Cumpărat prin martie, cred.
nwradu(Citează)