►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cu Hyundai Ioniq 5 până în Halkidiki. “Costuri totale de încărcare pe întreg traseul dus-întors plus în jur de 500 de kilometri în timpul vacanței din Grecia: 81.1 euro. Adică în jur de 400 lei.”
Rușii arestează pentru trădare un cercetător de top din domeniul rachetelor hipersonice. Probabil tot în favoarea Chinei.
Construcția Zidului Berlinului a început acum 61 de ani, pe 13 august 1961. Încă o surpriză făcută peste noapte de ruși europenilor. Oficial proteja populația Berlinului ocupat de sovietici de forțele fasciste din partea cealaltă. 61 de ani mai târziu, rușii încă se luptă cu “naziștii”.
Vs.Realfood. Interesant conceptul, o pagină care compară fotografia de produs alimentar cu produsul real. Problema este că majoritatea mâncării pare comandată acasă, iar transportul face orice să arate mai rău decât iese din bucătărie.
BMW M5 CS 2022:
Apropo de asta, am văzut în București un X6M Competition, pentru momentele când un X6M normal nu este suficient de puternic.
Un primar din Vaslui spune că avioanele militare au risipit norii de ploaie. Probabil au dat și cu 5G peste recolte.
La Senat s-au tăiat copacii din parcare, că nu încăpeau corturi și o scenă. Ce vă așteptați?
Locurile de parcare din jurul PMB devin publice cu taxă. Foarte bine. Uneori era ridicol că nici în weekend nu te lăsau să parchezi acolo, că sunt alte funcționarilor.
Despre Salman Rushdie. În cele din urmă, extremiștii islamiști l-au prins. Aiatolahul Iranului a cerut asasinarea sa în 1989. A fost înjunghiat ieri la New York, este în comă. Religia is the best!
Femeia care a omorât doi oameni pe șos Andronache acum un an a fost condamnată la 4 ani și 6 luni cu executare. O fetiță de 6 ani și o tânără de 20 de ani. Statul român nu pune mare preț pe viața oamenilor, deși avem cel mai mare număr de decese în accidente rutiere. Decizia nu este finală.
Un test nou de salivă poate detecta cancerul de gât și gură încă din stadii incipiente.
Noul BMW X7 prezentat de un dealer:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
56 comentarii
14/08/2022 la 7:29 AM
A murit Piero Angela, un fel de David Attenborough al Italiei..70 de ani de Superquark si nu numai..
Petronius(Citează)
14/08/2022 la 8:26 AM
Acel primar din Vaslui oricum nu mai consuma de mult h2O deci nu are nevoie de nori.
kllaus(Citează)
14/08/2022 la 8:40 AM
O gramada bani pe curent pentru o electrica care probabil a mers cu 100 kmh pentru a nu se duce bateria. Cu o combustie normala de 100-150cp faceai 2k km cu 1000 lei.
In schimb, pentru cine sta la casa si face o investitie si in fotovoltaice e ideala o electrica pentru drumuri zilnice.
Nici nu vreau sa ma gandesc cat o sa coste o incarcare electrica peste 5 ani cand vor fi mult mai multe electrice pe strazi si cand curentul probabil va fi 4x fata de ce este acum.
alexEAT(Citează)
14/08/2022 la 10:54 AM
Doar cu 100km la ora, de zici ca Romania e plina de autostrazi. Din cauza astora care le pute viteza maxima legala suntem campioni la accidente si la preturile asigurarilor.
Din articolul accidentul: “judecătorii au decis ca SC Asigurare Reasigurare City Insurance SA (companie aflată în faliment) să plătească, prin lichidator judiciar CITR filiala Cluj SPRL, peste 800.000 de euro reprezentând daune morale şi materiale”. Banii astia tot de la noi veneau fie ca City era sa nu in faliment.
Marius(Citează)
14/08/2022 la 11:44 AM
Cu o benzina normala(nu hybrid), motor, 1.5 litri, consum de 8 si putin, la 2000km depasesti lejer 1000lei. Adauga si costurile cu parcarea(care e gratis pentru electrice in multe locuri) si vezi cat este economia.
Alin(Citează)
14/08/2022 la 12:36 PM
Nu stiu altii cum procedeaza dar eu cand vad “probabil ca” intr-un comentariu, presupun ca tot ce scrie dupa e un bullshit absolut.
Giani Mucea(Citează)
14/08/2022 la 1:23 PM
Sincer mi s-a parut interesant articolul, mai ales ca m-am intersectat pe drum cu ei si ma intrebam cine a avut curajul.
Si ca paranteza, eu am mers cu un diesel de 150cp si tot cu 100km/h am mers, pe drumurile alea (cu exceptia autostrazilor) e sinucidere sa mergi mai tare
Actzipild(Citează)
14/08/2022 la 1:28 PM
Da, 2 sau 4 zile pe an trebuie sa faci planuri. Celelalte 360 ți se rupe, mergi aproape gratis. Hai să ne uităm la imaginea de ansamblu.
Dar astea sunt oricum probleme sud est europene. Motiv pentru care am preferat momentan un plugin hybrid in loc de full electric.
Cipper(Citează)
14/08/2022 la 10:26 PM
Am făcut și eu mai demult un drum italia românia cu o electrica, mai exact un model 3.
Pot spune că diferența față de o mașină normală în cazul Tesla e neglijabilă.
Superchargerele își fac treaba cu lejeritate, minimul este 150kwh, și dacă prinzi v3 ai și de 250kwh. Bine-nțeles, nu încarci la viteza aia decât dacă era pe la 5% bateria, dar încărca extrem de repede. Băgai o țigară (nu eu că nu fumez, șoferul) mergea până la baie și aia era, 10 minute fie 15 uneori că doream să avem o rezervă că era prima oară și pentru noi.
Dar a mers ok, ba chiar peste unele superchargere am sărit că nu avea rost, era mai rentabil să ajungi la supercharger cu bateria goală pentru că se-ncărca mai repede, decât să te oprești mereu.
Cu electrice normale încă nu aș avea curajul la drum lung, efectiv 50kwh mi se par o bătaie de joc să le numești ‘fast charger’. Foarte foarte puține sunt de peste 100-150kwh, am văzut la budapesta, viena, și prin germania dar le numeri pe degete. Și pe lângă asta e o adevărată loterie, ajungi acolo și dacă nu merge stația, ai încurcat-o dacă n-ai range până la alta.
Iar cu 50kwh nu are nici un sens să bați drumuri lungi, stai minim 1 oră la fiecare încărcare pentru că ăia 50kwh teoretici devin 20-30 practic, rar am văzut 40.
manu144x(Citează)
14/08/2022 la 11:37 PM
@manu144x: Tesla a inceput sa deschida reteaua si pentru celelalte EV-uri. Nu inca in toata Europa si nu inca toate statiile (cu exceptia Olandei pentru ca aici oricum e plin de puncte de incarcare, inclusiv de 150, 175 si mai nou 300kW) dar e pe calea cea buna.
Giani Mucea(Citează)
15/08/2022 la 10:56 AM
Cu o benzina normala(nu hybrid), motor, 1.5 litri, consum de 8 si putin, la 2000km depasesti lejer 1000lei
Nu stiu de ce unii cred ca termicelele au ramas tot in epoca de piatra. Skoda Octavia 4, motor 1,5 TSI, incarcata cu 5 oameni, bagaje si portbagaj plin. Consum mediu 5,5 litri/100 km. Real. Cu aer conditionat pornit si mers pe autostrada cu 130 de km/ora. Pe scurt, autonomie de 800 km cu un plin, cat vechea Octavia 1,9 TDI. Da, nu se compara la costuri cu una electrica, unde deocamdata discutam si de multe gratuitati. Dar nici nu imi place sa traiesc periculos prin insulele din Grecia sau sa imi planific la sange fiecare oprire. Iar costul combustibilului e mai putin de 10% din costul total al vacantei. Electricele nu sunt inca gata pentru astfel de excursii. Timpul curge in favoarea lor, dar inca nu sunt acolo
silicon_v(Citează)
14/08/2022 la 9:00 AM
Mi-a placut cum a deschis capota BMW-ului, chipurile ca sa ne arate motorul in timp ce vorbeste despre el.
In loc de motor insa, se vedea o cutie cu logo-ul BMW acolo.
Acuma eu nu sunt genul care sa vrea sa sufle in jiclor (sau cum se scrie) dar nu pot sa nu observ cum din ce in ce mai multe lucruri in ziua de azi sunt black box-uri.
Marean(Citează)
14/08/2022 la 9:13 AM
Nu-i inteleg p-astia care la plecarea in concediu, la un drum lung (care ar trebui sa fie ceva relaxant) deja sint stresati cu electricele lor: programari la incarcat, morcov in dos ca nu merge statia sau ca e ocupata, zeci de minute state sa bage corent. Ptr ce toate astea? Ptr cateva sute de lei.
Blackskull(Citează)
14/08/2022 la 9:41 AM
Da, dar esti cool si avangardist. Si in plus mai salvezi si planeta… sau poate ca nu prea o salvezi.
Andrei G(Citează)
14/08/2022 la 10:09 AM
Pentru ca să îți reduci poluarea din orașul în care trăiești.
Eu unu personal încerc sa găsesc o companie care sa îmi facă reconversia la masina mea pe combustie interna la una electrica dar din ce am văzut e ilegal sa faci asta în România
Nicolae(Citează)
14/08/2022 la 11:12 AM
Articolul era despre o calatorie Bucuresti-Halkidiki si retur, nu despre plimbatul prin orasul in care locuiesti.
PS: nu crezi ca ar costa foarte mult reconversia masinii tale, chiar daca ar fi legala?
Adica trebuie sa inlocuiesti motorul termic cu unul electric (asta ar fi partea usoara). Dar apoi trebuie sa gasesti o solutie sa integrezi cate sute de kg de baterii astfel incat sa ai ceva autonomie. Sunt multe componente de luat in calcul:
1. Costul bateriilor;
2. Amplasamentul acestora astfel incat sa le poti asigura si racirea necesara plus sa poti pastra o oarecare stabilitate a masinii.
Andrei G(Citează)
14/08/2022 la 11:40 AM
Care zeci de minute? A scris destul de clar de timpul petrecut la incarcat. Iar statiile le gasesti usor pe maps(la tesla le gasesti si in aplicatia nativa masina, probabil ca si la altele). Si lipsa vibratiilor, acceleratia buna, etc sunt si alte avantaje. Eu am mers Bucuresti-Butea(pe langa iasi) si media vitezei a fost mai mica de 100km/h.. da, nu iti cumperi spring si te duci cu el la 2000km, dar cu masinile care au fast charge e ok. Si cred ca si la inceputurile masinilor termice erau multi care nu vedeau nici un avantaj m.
Alin(Citează)
14/08/2022 la 11:42 AM
Sunt ca femeile boss, nu le poți înțelege. Asa și pe ăștia cu Duracell care salvează ei planeta.
mihnea(Citează)
14/08/2022 la 3:41 PM
Andrei, articolul era despre un drum Romania-Grecia, dar asta e un caz particular al folosirii unei masini. Articolul demonstreaza ca si cazul asta particular e posibil.
Decizia de cumparare se ia cu gandul la folosirea obisnuita, adica in orasul in care traiesti. De-aia accepti putin deranj in alea 5 zile pe an in care mergi mai mult de 300km intr-o zi.
Giani Mucea(Citează)
14/08/2022 la 3:45 PM
Daca am adunat bine minutele alea, mie imi da aproape o zi intreaga petrecuta cu incarcatu. Considerand ca noaptea inseamna 8 ore. Mi se pare mult sincer la un concediu sa am mijlocu de transport imobilizat o zi intreaga.
La drum lung, o electrica, nu mi se pare alegerea buna. Parerea mea.
Blackskull(Citează)
14/08/2022 la 4:14 PM
@AndreiG
Dacă vrei sa ai o singura pe care sa o folosești în oraș și în afara lui.
Dacă scoți motorul cu toate anexele și le înlocuiești cu un motor electric și cu o materie de 36kwh vei avea la final o masa totala mai mică(pe bateriile curente de LI-I).
În ceea ce privește salvatul planetei, eu nu cred în încălzirea globală, dar știu ca în orașe exista poluare de la mașini & alte surse și dacă scăpăm de una vom avea un aer mai curat și mai putine boli deci la final știu ca o voi duce mai bine.
Nicolae(Citează)
15/08/2022 la 10:22 AM
@Nicolae, o baterie de 36 kWh are o greutate de cel putin 250 kg. Nu ma pricep foarte bine, dar sunt sigur ca adaugand si motorul plus restul componentelor ajungi pe la 400 kg. Adica cel putin dublu fata de un motor pe benzina de 1.4 litri + rezervorul aferent.
Si asta pentru o autonomie de maxim 150 km.
Andrei G(Citează)
14/08/2022 la 9:18 AM
Chiar știi cât costă “curentul” acum?
(căci sunt mai multe variante)
theSame(Citează)
14/08/2022 la 11:13 AM
Tariful mediu pentru energie electrica fara compensare/plafonare este undeva pe la 1,5 – 1,7 lei/kWh.
Andrei G(Citează)
14/08/2022 la 2:54 PM
Mai exact, la Casnic, acum oferta este
-Enel 2,07
-Eon 2,60
Eu sper să dispară compensarea și să se revină la preturi de piață, semireglementate (dacă mai are de gând careva să reglementeze specula generalizată).
theSame(Citează)
14/08/2022 la 3:15 PM
Nu mai revine nimeni la preturi semireglementate. Oricum nu înțeleg cum vine asta: vrei prețuri de piață, dar totuși să fie reglementate.
Andrei G(Citează)
14/08/2022 la 4:22 PM
@AndreiG:
La acest moment, energia e dereglementată, lăsând specula să fie regină.
Ce e ieftin am vândut deja și la iarnă, cu kurul gol, cumpărăm cu pret x10.
*mi se pare sacrilegiu ca oemve arde gaz ca să producă energie electrică.
theSame(Citează)
14/08/2022 la 9:18 AM
Superiorii ăia care tot fac mișto de primarul ăla primitiv din Vaslui care zice că avioanele au alungat norii de ploaie cred în știința că rachetele îndepărtează grindina și sunt incapabili să sesizeze o ruptură de logică între cele două.
Cristian Banu(Citează)
14/08/2022 la 11:40 AM
Mai există și genul care cred că sunetul produs de clopotul din turla bisericii atinge norii într-un anumit fel și declanșează ploaia, alți au mare încredere în efectul Paparudelor asupra circuitului apei în natură! Alți au fost capabili să-l voteze pe geniul ăsta de primat, alții, tot în Vaslui au șef al Consiliului Județean un “profesor” ceaușist de materialism dialectic numit Buzatu (flancat de soția conspiraționistă în fază terminală și deputată! și de feciorașul ceva atârnător pe la guvern), Asta e! Cam ăștia au păreri despre aviația României! Unii care nu produc cât consumă și cărora le mor gândacii de foame în bucătărie.
Dragos Iancu(Citează)
14/08/2022 la 9:38 AM
Ce s-a intamplat cu articolele “controversa saptamanii”? Nu poti termina seria la buhnici…
Sorin c(Citează)
14/08/2022 la 11:32 AM
Nu iti înțeleg logica! Omul a scris ca pentru 2180 km a plătit 400 de lei și tu zici ca e mai scump decat cu o mașină clasica unde pentru 2000 km plătești 600 de lei in plus.
Doru Vlad(Citează)
14/08/2022 la 1:24 PM
“Religia is the best!”
Sa fim ceva mai specifici, religia pacii.
Foarte dragut, avem o serie de oameni politici care au folosit sintagma asta pentru islam: George W Bush, Jacques Chirac, David Cameron, Tony Blair, Hollande, Obama… si fiecare a zis-o dupa un masacru sau o serie de decapitari comise de muslmani.
mac gregor(Citează)
14/08/2022 la 10:21 PM
Da, hai sa generalizam…presupun ca e plin de atentate in Dobrogea…
S(Citează)
14/08/2022 la 2:09 PM
In articol nu specifica de unde are masina, prin urmare cred ca este o masina cadou, deci o reclama mascata.
1. Nenea spune ca masina are o baterie de 75kw si o autonomie ideala de 450km, atunci consumul “la pompa” ar fi 16.7kw la suta.
2. Lungimea “reclamei” este de 2180km atunci cu un consum de 15kw la suta ar veni 327kw totali. Nu stiu cat a platit pe kw, insa cu siguranta cel putin 2 lei.
Andrei(Citează)
14/08/2022 la 2:16 PM
Masina mea, vw passat B7 2.0 tdi consuma plin pe plin intre 5 si 6litri la suta in functie de conditii. Ca sa merg 2180km mi ar trebui 131 de litri motorina, inmultit cu 9lei litrul vine 1180lei.
Andrei(Citează)
14/08/2022 la 2:38 PM
E mașina lui. Știi că sunt și stații gratuite nu? Multe hoteluri te lasă să încarci gratis, la fel și multe restaurante.
Și găsești și în București cu sub 2 lei kwh să încarci.
Plus că plecase cu plinul făcut de acasă, cât crezi că e kilowattul?
Cipper(Citează)
14/08/2022 la 11:10 PM
Pare masina personala, in articol spune ca a avut un consum mediu de 18.6kw la suta, rezulta un total de 405kw per 2180km.
Costul incarcarii a fost cam de 50centi per kwh, si gratis la hotel si lidl, altfel ar fi trebuit sa plateasca 202euro pe “combustibil”, cam 990lei.
Andrei(Citează)
14/08/2022 la 2:53 PM
Special m-am uitat chiar acum in contul Myenel, pentru piata concurentiala, Enel iti propune acum un pret de 3.07 lei/kwh cu toate hangaralele incluse. Dementa, nu? Cetatenii nostri stau prost cu notiunile astea si mai ales uita ca pretul este plafonat in functie de consum. Dar dupa 31 martie 2023? (daca mai apucam…°
Nicu(Citează)
14/08/2022 la 3:21 PM
M-am uitat acum pe comparatorul de preturi de pe site-ul ANRE.
Digi îți propune o oferta cu 1,47 lei, iar Electrica are 1,69 lei.
Andrei G(Citează)
14/08/2022 la 3:57 PM
Asigura-te, te rog, ca pretul nu reprezinta doar componenta de energie! S-au smecherit cu ofertele. Si Enel, daca te uiti in Myenel, spune ca iti propune un pret de 2.246 lei/kwh, dar este doar componenta energetica. Alaturi iti arunca un cost de 307 lei pe luna si doar daca apesi pe un buton iti spune ca e pentru un consum de 100 kwh.
Nicu(Citează)
15/08/2022 la 10:26 AM
In loc sa-mi spui mie sa ma asigur, de ce nu te uiti tu si verifici daca am dreptate sau nu? Dureaza maxim 1 minut toata verificarea.
Si ca sa-ti fac totusi pe plac, uite ce scrie pe site-ul ANRE:
“Valorile afisate in campul “Valoare factura (lei)” si “Valoare unitara factura (lei/kWh)” includ pretul energiei, valoarea componentei fixe (daca oferta contine acest element), tarifele reglementate pentru servicii (transport, serviciu de sistem si serviciul de distributie), contributia pentru cogenerare de inalta eficienta, contravaloarea certificatelor verzi, acciza si TVA-ul.”
Andrei G(Citează)
14/08/2022 la 11:16 PM
Religia is the best
Asta zic si ei, tot din lipsă de informare ( zic asa ca sunt musafir si nu e politicos ca altfel .. ): democrația sunt necredincioșii ăia cu crime, droguri si lgbt . de aia au adepți.
E ca si cum ai zice ca creștinii sunt criciatii, inchiziția, deci religia sucks..
Se pare ca ochelarii de cal sunt și de o parte si de alta religiei
Dan(Citează)
14/08/2022 la 11:26 PM
Mai baieti, terminati cu cat te costa, ati innebunit? Iti iei masina de 40-50k euro si te uiti la cateva sute de lei pana in Sithonia? WTF?
Costul real e timpul, iar electricele sug in momentul asta la drum lung.
Ba e statia ocupata, ba e statia defecta, ba stai ca am uitat AC-ul pornit…
Pentru oras, daca ai priza, sunt perfecte, scoti fumul din oras, perfect de acord (dar las ca baga aia de la Sintesti compensare…), dar sa vorbesti de mers in concediu in asa conditii de stres, excuse me, I’ll let myself out.
PS: Nu va faceti iluzii ca electricele nu polueaza, pur si simplu mutati poluarea in alta parte; iar ce se intampla cu bateriile cand ajung la casat… Nobody knows, problem for future us.
DPMDV solutia cu adevarat eco este hidrogenul, din nefericire a avut nesansa ca electricele sa prinda teren primele, dar cine stie, poate se desteapta lumea, mai nou pe langa Kia/Hyundai si Toyota si BMW a anuntat ca se “intereseaza” de hidrogen.
Plus niste studii la nivel de UE… The future’s bright, the future’s hydrogen.
Pyro(Citează)
14/08/2022 la 11:32 PM
Nu mai zic, serios, faci oprire intermediara pana in Halkidiki, din Bucuresti, really? REALLY? Pana in Lefkada face doua? Trei?
Sau poate le face din cauza ca-i limitat de incarcari and… oh wait!
Pyro(Citează)
14/08/2022 la 11:44 PM
Hidrogenul are aceeasi problema pe care o au ICE-urile, doar ceva mai redusa: eficienta.
Problema cu ICE-uri e ca 1. e ineficient sa transformi multe explozii mici in miscare si 2. e ineficient lantul de transmisie a miscarii de la motor la roata.
Problema cu hidrogenul e ca e mai ineficient decat BEV pentru ca include o transformare in plus. In cazul BEV, transformi ceva in curent electric, pe care il stochezi in baterie si apoi il consumi sa misti masina. In cazul hidrogenului, consumi curent electric sa produci hidrogen, pe care il stochezi in masina, apoi il consumi sa produci curent electric ca sa misti masina. Prima varianta e mai eficienta.
Nu zic ca n-are si hidrogenul un caz de utilizare, ca la nave si TIR-uri s-ar putea sa fie cea mai buna varianta. Dar la masini nu e cazul. Am condus recent pana in Spania si era plin de masini electrice cu numar de NL. Si nu doar Tesla.
Giani Mucea(Citează)
15/08/2022 la 10:13 PM
@Giani generalizezi in sensul negativ hidrogenul.
Diferenta intre petrol si hidrogen indiferent de eficienta e ca hidrogenul nu polueaza, si este cam infinit.
Apoi exagerezi cu ciclul, cu bateria… da, o masina pe hidrogen are nevoie de o baterie la fel ca si termicele clasice, insa este incomparabila capacitatea cand o compari cu o baterie de masina full electric.
Concret: Toyota Mirai sau Hyundai Nexo 1.5 kWh, versus Ioniq 5 are are 59 kWh; parca e si un pack mai mare de 77 kWh , iar Teslele mari au 100 kWh.
As spune ca argumentul tau e cam eronat.
Nu mai vorbim de timpi de incarcare si range la hidrogen.
Pyro(Citează)
16/08/2022 la 10:16 AM
@Pyro, poate ca nu m-am exprimat eu corect, dar nu mi-ai adresat argumentul macar. Nu zic ca n-ai dreptate in ce zici, ca ai, dar nu are legatura cu ce zic eu.
Eu ziceam ca metoda actuala de a folosi hidrogenul ca mijloc de propulsie e mai ineficienta decat de a incarca bateriile direct, pentru ca implica o transformare in plus fata de BEV. Asta e o problema structurala, nu poate fi rezolvata cu mai multa tehnologie. Orice ai face, oricat ai cerceta si dezvolta, tot va fi nevoie sa consumi curent ca sa produci hidrogen. Asta e un pas care nu e necesar in cazul BEV. Da, poti sa cresti eficienta procesului etc, dar consumul asta extra va exista mereu.
Giani Mucea(Citează)
16/08/2022 la 11:22 AM
Vom vedea, dpmdv e irelevant ca e mai putin eficient atata timp cat nu polueaza iar tu ca utilizator nu esti impactat de asta.
Gandindu-ma la eficienta la hidrogen versus tone de baterii de la EV-uri, as zice ca-l prefer pe primul.
Nu mai zic (din nou) de timpii de alimentare.
Daca ai timp rupe-ti 10 minute sa te uiti la asta: https://www.youtube.com/watch?v=NoPLxldm_ME
In orice caz, tot mai multe institutii anunta proiecte de cercetare in hidrogen; din punctul meu de vedere este singura alternativa sustenabila pentru viitor.
Dar vom vedea, ne vedem in comment-uri peste 10-20 de ani :-)
Pyro(Citează)
16/08/2022 la 11:35 AM
Ideea e ca eu compar cele doua tehnologii gandindu-ma la nivelul lor de dezvoltare maxima, atunci cand le-ai avansat la limita data de legile fizicii. Ca zic eu ca asa alegi o tehnologie pe termen lung, nu? Si daca le gandesti asa, hidrogenul pierde clar, din cauza etapei aia extra pe care trebuie sa o executi si care nu va disparea niciodata.
As fi fost de acord cu tine daca tehnologia bateriilor nu evolua atat de mult, atat de repede. Adica teoretic tot BEV ar fi fost o varianta mai buna, dar in cazul ala puteai zice ca tehnologia nu exista in momentul asta. Dar sincer sunt impresionat de cat de repede s-au miscat.
Giani Mucea(Citează)
14/08/2022 la 11:41 PM
Probabil nu stii sa conduci sau ai “suv” cu motor de 1.5. :)
alexEAT(Citează)
15/08/2022 la 8:47 AM
Masina nu e suv, e break, automata. Si atat a avut media, pe un drum de iasi thassos.
Alin(Citează)
15/08/2022 la 10:05 PM
Dar nimic, nimic despre Salam? Hai Radu ca nu se poate, doar manelele devenisera cultura, ce naiba
EGO(Citează)
15/08/2022 la 10:22 PM
Ce e interesant la valul de “hai sa ne cumparam masini electrice” este ca nimeni nu se gandeste ce s-ar intampla daca brusc ar exploda numarul lor. Unde mai incarci la drum lung? ce faci daca sunt 2-3 masini in fata ta la coada? stai 1-2 ore ? Sau credeti ca o sa explodeze numarul statiilor deodata?
Farmecul acum este ca ai sanse mari sa gasesti statiile libere fiindca au prea putini oameni masini electrice.
venom(Citează)
16/08/2022 la 9:17 AM
PLus ca toti aduc in discutie avantajul statiilor de incarcare gratuite. Desi si astea exista doar pentru ca numarul masinilor electrice este foarte mic raportat la numarul total de autovehicule de pe sosele.
Andrei G(Citează)
16/08/2022 la 10:35 AM
In Olanda a explodat numarul lor. Si a explodat si numarul statiilor de incarcare, in paralel. Problemele au fost localizate, minore si de scurta durata, iar acum reteaua de incarcare e beton.
Giani Mucea(Citează)
16/08/2022 la 10:07 AM
Jesus cat hate pt electrice.
Norvegienii cumpara doar electrice, iar la ei toate distantele is mari. Cu toate astea functioneaza. Si mai e si tara exploatatoare de petrol.
Va duceti in concediu o data pe an in Grecia cu masina, dar in rest stati la semafor toata ziua. Eu zic ca merge si electrica pentru asta.
add(Citează)