►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Dacă nu am fi cumpărat apartamentul acela care ne-a secat de toate fondurile existente și inexistente, probabil că anul acesta aș fi cumpărat o mașină nouă.
Acesta era planul de ansamblu, cel puțin. Jeep-ul are 5 ani și acum este momentul bun de vândut, când încă valorează ceva, și plătit avansul la o mașină nouă. Și poate că ar fi fost una electrică—VW ID.4, ID.5 sau Ford Mach-E—sau măcar ceva hibrid plug-in cu autonomie pur-electrică mai mărișoară. De ce electrică? Pentru că am multe posturi de încărcare prin cartier și majoritatea încă sunt libere, iar bănuiala mea este că m-aș fi descurcat cu ele; nu-mi trebuie priză fix în locul meu de parcare.
Planul acesta a plecat însă spre țări calde și poate va fi aplicat la anul sau în 2024, dar șansele sunt mici. Simt însă că, orice aș face în 2023 sau 2024, va trebui să suport o pierdere de bani față de situația din 2021-2022.
S-au acumulat mai mulți factori în direcția aceasta:
Mașinile se scumpesc. Bateriile costă mai mult, semiconductoarele la fel. Industria auto depinde de dolar, iar dolarul se apreciază semnificativ. Transportul costă și el mai mult.
Dacia Spring s-a scumpit cu 4.500 de euro de la lansare și până astăzi, adică în decurs de un an. Felicitări primilor cumpărători, ce să zic. Ford a anunțat că produceau Mach-E cu un profit minim, dar creșterile de preț din ultima perioadă au dus mașina pe pierdere.
Și nu-i vorba doar de EVs. Analiștii spun că orice mașină ar putea fi mai scumpă în 2023 decât este în 2022, pe aceeași configurație.
Statul nu va mai putea da EcoTichete la nesfârșit. Sau cum se numesc ele, Rabla Plus, whatever. Ideea este că statul îți dădea 10.000 de euro la achiziția unei electrice și 5.000 de euro. Este un bonus foarte bun, poate cel mai bun din UE, gândit pentru a încuraja acest segment auto.
Personal nu cred că statul va mai putea da astfel de subvenții în viitor. Achizițiile de PHEV și BEV au crescut cu 500% în România. Trecem printr-o criză economică, statul își reduce cheltuielile, în curând vin alegeri și din nou intrăm în hora cu creșteri de pensii și salarii la bugetari contra voturi pentru PSD.
Mie mi se pare că achiziția de electrice a fost lansată și va continua și fără aceste tichete. Poate nu în aceleași volume, dar programul a fost lansat când se vindeau X mașini, acum se vând 10X mașini, iar fără aceste tichete probabil va fi o reducere la 6X sau 7X, dar tot mult mai bine față de situația inițială.
Practic. dacă statul anunță că nu mai dă bani în Rabla Plus sau că dă un număr foarte mic, mașinile electrice se scumpesc cu 10.000 de euro.
Criza semiconductoarelor va continua. Estimările sunt că sigur în 2023, probabil că și în 2024.
Asta înseamnă termene de livrare și mai lungi pentru mașini. Acum aștepți între 7 luni și 14 luni pentru un vehicul. Termenul va fi probabil același, poate chiar mai mare pe măsură ce se termină mașinile disponibile în stocul dealerilor. Poate mai mic, dacă vânzările scad, deși piața auto este una globală este posibil ca în alte țări să crească cererea pentru produsele acelei fabrici auto.
Industria auto lucrează pe dolar. Costurile sunt exprimate în dolari. Pentru mașinile produse în afara UE, transportul este în dolari. Dolarul crește. Dealerul doar face o conversie a prețului în euro sau lei.
Pe scurt, este posibil ca în 2023 sau 2024 o mașină electrică sau hibridă să coste chiar și 15.000 de euro în plus față de 2021 sau 2022. Și între timp mai îmbătrânește și a mea, deci va avea valoare de revânzare mai mică.
Am văzut ID.5 în Iași, apropo. Este un ID.4 cu aspect de SUV Coupe, cum este moda acum. Probabil va rupe la vânzări:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
58 comentarii
27/07/2022 la 6:47 AM
Durerea e ca, e tot un apartament. Macar de te seca o casa calumea in care nu auzi cum trage wc-ul vecinul… cat despre masina, trage cat poti de mult cu jeep-ul. Vor scadea incet preturile la electrice, nu or avea incotro.
Andrei M(Citează)
27/07/2022 la 7:11 AM
Nu merita sa cumperi electrocar.
Maidegraba un Phev nar nicidecum full electric.
Pana.nu poti o baterie sa reincarci in max 5 min la 100% si sa ai o autonomie de minim 800 km orce investitie in electrocar este initil!
HeavyD(Citează)
27/07/2022 la 7:55 AM
Asa e. La casa nu ai treaba cu vecinii, ai o curte din aia ca in filme, de mergi cu masina vreo 10 minute de la poarta pana la usa. Si se stie, casa nu prea necesita intretinere. Liniste si pace.
andrei(Citează)
27/07/2022 la 6:55 AM
Am mai zis cum SUV-urile sunt o abominatie, iar SUV-urile coupe sunt apogeul abominatiei si cum categoria asta de vehicule ar trebui sa dispara?
SUV-urile au portbagaj la fel sau mai mic decat un sedan, incap tot atatia oameni in ele cu confort similar dar: costa mai mult pt ca e mai multa tabla, motoarele sunt de cele mai multe ori aceleasi cu alea de pe sedanuri, sunt mai grele, costa mai mult orice serviciu pt ele (de la service pana la spalat si schimbat anvelope), ai nevoie de anvelope mai mari si implicit mai scumpe si mai greu de depozitat, ai aerodinamicitate mai proasta si cate si mai cate….. SI macar de-ar fi doar asta, dar faptul ca SUV-urile au motivatie sa aiba pret mai mare inseamna ca si celelalte masini din line-upul unui brand vor avea preturi marite, trase in sus de costul SUV-urilor.
NU MAI CUMPARATI SUVURI OAMENI BUNI!
BGDN(Citează)
27/07/2022 la 9:31 AM
Pozitie mai sus la volan = vezi mai bine in aglomeratie, noaptea nu iti baga toti berbecii faza lunga in fata sau farurile reglate in spatele blocului.
Multe SUV-uri au roti de 18″, la fel ca multe sedan-uri.
In rest, nu mai cumparati SUV-uri ca asa zice BGDN, ca sunt abominatii.
rdb(Citează)
27/07/2022 la 10:00 AM
De sedan-uri cu roti de 15-16″ am mai auzit, dar de SUV-uri nu. Au nevoie de roti mari ca sa nu arate caraghios.
Cat despre pozitia mai sus la volan… probabil esti femeie sau ceva, altfel nu inteleg boala asta. Nu iti mai baga luminile sedanurile, dar SUV-urile tot ti le baga, si ce sa vezi, toti isi iau suv-uri mai nou. Nu mai zic ca tu insuti le bagi farurile in ochi tuturor celorlalti cu magaoaia ta de masina nenecesar de mare.
BGDN(Citează)
27/07/2022 la 10:23 AM
@BGDN, pastrand aceeasi regula, in 90% din timp nu ai nevoie nici macar de un sedan. Presupun ca nu cari zilnic de acasa pana la serviciu cate 2-3 geamantane. Si atunci cand ai de transportat multe bagaje sau ai familie numeroasa, este mai util un hatchback.
Lumea isi cumpara SUV-uri pentru ca sunt mai confortabile, pentru ca arata mai bine, este mai usor de urcat si coborat, etc.
Andrei G(Citează)
27/07/2022 la 11:36 AM
@BGDN
Nu-s femeie, si nu vad care ar fi problema daca as fi. Majoritatea scaunelor de sofer se pot regla pe verticala. E mai comod de stat mai sus, mai usor urc decat sa ma las in jos in masina etc.
La aia cu farurile te-ai contrazis singur. Daca imi baga si sedan-urile si SUV-urile farurile in ochi, din SUV ma deranjeaza doar cele de la SUV-uri, care in cele mai multe cazuri sunt mai bine reglate decat passat/golf-urile cu xenon in faruri cu oglinda, care bat in copaci.
De un an si ceva n-am luat niciun flash in SUV, ca isi regleaza automat inaltimea la care bate lumina, in schimb ce in hatchback luam mai des, uitam farurile prea ridicate (am reglaj de la 0 la 3 in pasi de 0.5, de obicei tineam pe 1 sau 1.5).
Pentru majoritatea populatiei ajunge o masina gen Dacia Spring pentru 90% din drumuri, nu te mai da asa atacat.
rdb(Citează)
27/07/2022 la 3:35 PM
@ BGDN – parca as vrea sa cumpar ce vreau eu cu banii mei, nu ce vrei tu…
GabrielG(Citează)
27/07/2022 la 7:02 AM
Preturile la electrice sunt umflate tocmai pentru ca statul dadea acei 10.000 de euro, producatorii au putut sa mareasca pretul pe baza acestor bani gratis care nu il dureau pe cumparator. Nu am inteles ce cu acei 5000 de euro aruncati in text.
Si ca sa nu mai pierdem timpul, costul producerii unui automobil cu motor clasic este de aproximativ 30% din pretul cerut, restul este marketing, comisioane pentru vanzatori, profit pentru actionari.
Costuri de cercetare? Care naiba costuri de cercetare, ca nu e nici motor warp, nici flux capacitor cum inventase Doc Brown. Trebuie incetat cu tampenia asta cu costurile de cercetare in industria auto.
Pot sa ma uit sa vad exact cat au crescut preturile la power bank-uri vs. cat au crescut costurile de transport, diferenta fiind ce si-a pus producatorul si cat au crescut materialele. Nu este asa de mult pe cat ar vrea unii sa te faca sa crezi, vai cat sufera saracii producatori de automobile.
In schimb economie, da, astea sunt peste tot. Folosesc aceeasi platforma, sasiu, motor cu explozie sau electric, scaune, cauciucuri. De astea nu zice nimeni.
Gaelex(Citează)
27/07/2022 la 7:12 AM
Corect.
Adrian(Citează)
27/07/2022 la 8:15 AM
Cât de atotștiutor ești și cum știi totul despre mașini și industria auto, dar într-o postare nu știai cum funcționează frâna de mână la o mașină…
Silviu(Citează)
27/07/2022 la 8:19 AM
Frana de mana este chestie tehnica, vei fi surprins probabil sa stii ca nu am habar sa demontez un motor sau sa ii schimb ambreiajul.
Dar despre chestii economice stiu, economii de scara, costuri de transport, marketing si altele.
Gaelex(Citează)
27/07/2022 la 9:23 AM
@Gaelex, cum poti sa spui o asemenea prostie (costul producerii unui autovehicul este 30% din pretul de vanzare)? Profiturile medii ale producatorilor de autovehicule pentru vanzare autovehiculelor sunt intre 5-8%. Uite aici si o sursa: https://ztcorporate.com/blog/determining-automotive-industry-profitability-for-2021-and-beyond/#:~:text=What%20is%20a%20Good%20Profit,than%20general%20and%20budget%20brands.
Mihai(Citează)
27/07/2022 la 10:43 AM
“Trebuie incetat cu tampenia asta cu costurile de cercetare in industria auto.”
Hai ca ma ofer eu sa-ti raspund:
Avem un exemplu de renuntat la costuri de cercetare: Dacia inainte de a fi preluata de Renault. Fabrica aceeasi masina (proiectata in anii 50-60) pana in 2004.
Vezi aici cercetare la Mioveni: https://www.nwradu.ro/2022/05/holodeck-camere-speciale-centrul-cercetare-dezvoltare-titu-renault-dacia/
C(Citează)
27/07/2022 la 1:00 PM
Aham, centrul acela se reface in fiecare zi de la 0 pentru fiecare Dacie, Renault sau Nissan construit? Parca erau si cu Nissan in grup, de a fost si scandalul cu directorul care a fugit din Japonia, nu?
Dupa care cerceteaza pe fiecare model in parte acelasi motor, transmise, parbriz sau incalzire in scaun? Sau cumva le folosesc la milioane de automobile produse aceleasi piese, subansamble?
Gaelex(Citează)
27/07/2022 la 2:13 PM
Deci pretul unei electrice intr-o tara din vest e mai mare pentru ca in Romania da statul 10k Euro? Buna logica
Cipper(Citează)
27/07/2022 la 10:01 PM
“costul producerii unui automobil cu motor clasic este de aproximativ 30% din pretul cerut, restul este marketing, comisioane pentru vanzatori, profit pentru actionari.”
Loool, nu. Absolut deloc, sub nici o forma etc. Nici macar la Tesla nu e costul asta de productie si aia produc cel mai eficient.
Nu mai spune tampenii ca s-ar putea sa gasesti cativa sa te creada.
Giani Mucea(Citează)
28/07/2022 la 2:30 AM
In restul UE nu da statul nici un ajutor pentru cumpărarea unei mașini electrice? România este singura țară din UE unde este încurajată trecerea la automobile care poluează mai puțin? E fantastic, România verde și eco a mileniului 3.
Aham, Capital pe M6 a documentat acest 30% cost de producție. Un mare producător francez chiar a scos niște facilități pentru muncitorii săi care cumpărau automobilul la preț foarte bun, îl țineau 6 luni și îl vindeau pe piață considerabil sub prețul de nou și făceau și ceva bani.
Personal am văzut cu cât se vând piese de schimb diverse de fabrica din domeniu de injectoare, pompe, motoare diesel, supape. Se întâmplau și adaosuri de 300%, rar, dar se întâmplau.
Gaelex(Citează)
27/07/2022 la 7:51 AM
Vestea buna pentru tine e că pe măsură ce se scumpesc mașinile noi iar termenele de livrare sunt in continuare de imense, piata de sh-uri se duce și ea în sus, deci jeep-ul probabil va valora cat anul trecut.
Exemplu nerelevant: Loganul meu de 11500 luat cu Rabla cu vreo 10500, 2 ani vechime și 40.000 km costa acum la buyback la dealer 9200, iar pe olx vreo 10.000
Andrei(Citează)
27/07/2022 la 7:53 AM
Nu reusesc sa inteleg de ce sa schimbi masina doar pt ca are 5 ani. Bagi bani in ea, nu mai incapeti sau de ce?
Skoda mea are 6 ani si nu gasesc absolut nici un motiv sa o schimb. Ba din contra, nu imi mai fac griji cu zgarieturile acum, deci de abia acum e o placere sa am aceasta masina :-)
Mi se pare de neconceput sa dau niste zeci de mii de euro doar ca sa am masina noua.
PS m-am uitat recent de curiozitate la pretul pt Model 3 si… nu mai este 35K cat stiam eu :-)))
Marean(Citează)
27/07/2022 la 9:56 AM
Dupa 5 ani obtii un pret de vanzare ok, daca o tii mai mult (ex. 10 ani+) ajungi sa nu mai iei mare lucru pe ea. Cam asta e logica, de asta isi schimba multi masina la 5 ani.
A.(Citează)
27/07/2022 la 10:08 AM
Inteleg asta cu pretul, dar lipseste ceva din rationament, ca nu mi se pare ca are sens sa mai scoti niste zeci de mii din buzunar doar de dragul de a lua 5000 in plus pe masina existenta, nu?
Marean(Citează)
27/07/2022 la 10:29 AM
Se justifica schimbul unei masini dupa 4-5 ani in conditiile in care te deplasezi foarte mult. De obicei incep sa apara problemele si automat si cheltuieli suplimentare (fiindca deja ai depasit si perioada de garantie).
Dar daca mergi 10-15 mii de km pe an, nu prea merita investitia intr-o masina noua decat daca ai multi bani si vrei ceva mai modern.
Andrei G(Citează)
27/07/2022 la 1:35 PM
Sunt calculatoare pe net, îți fac ele calcule să ieși “cât mai ieftin”. Dacă iei mașina nouă o vinzi după 4-5 ani. Dacă iei SH atunci să aibă 1-2 ani vechime. Calculatorul nu avea însă și varianta “n-am bani dar vreau premium”, “ce mașină ieftina sh să iau să par bogat”.
Costel(Citează)
27/07/2022 la 9:59 PM
Peugeot-ul meu are aproape 3 ani si ma cam oftic ca trebuie sa il mai tin inca 1. Bine, sunt sanse mari sa iau acelasi model oricum.
Giani Mucea(Citează)
27/07/2022 la 8:27 AM
Automobilele electrice sunt o investiție in perioada asta, mai ales cât mai tine rabla. Sunt posesori de tesla care le-au luat cu 33 cât au fost la lansare și acum le dau cu 45+
Bogdan(Citează)
27/07/2022 la 8:31 AM
Bănuiesc ca ai putini km cum masina actuala și cred ca este înca un motiv bun sa o mai ții.
Nu știm ce vremuri urmeaza(eu cred ca nu tocmai bune) și e bine sa ții de bani.
luci(Citează)
27/07/2022 la 8:55 AM
@Radu .. nu te du pe BEV de la VW group .. nu sunt ce vrea producătorul sa para ca ar fi.
Capacitatea neta (77kWh) .. e mai mica decat declarata cu 5-7% .. (72-74 kWh)
Au sistem de racire al bateriei foarte ineficient (vezi Bjorn) .. (sa consume sistemul de AC pana la 10kW doar pentru racirea bateriei .. si sa o faca foarte lent ..)
Degradare rapida (multe cazuri cu 8-9% dupa 35k km)
Intereseaza-te inainte .. sa nu iti para rau dupa
Radu(Citează)
27/07/2022 la 9:03 AM
De acord. Daca e BEV “pentru saraci”, atunci clar Hyundai-KIA. VW e repetent la capitolul asta.
zetanu(Citează)
27/07/2022 la 9:36 AM
Poti da linistit comanda de o electrica. Eventual la una la care ramane si pretul din comanda. Oricum vine peste un an, mai vezi tu cum faci cu banii pana la momentul ala. Mai ales daca e “taxa de rezervare” si nu e 5% din valoarea masinii sau d-astea.
add(Citează)
27/07/2022 la 9:59 AM
De acord.
Lucian(Citează)
27/07/2022 la 10:12 AM
Asta cât încă nu avem toți SUV-uri că apoi vei vedea la fel de puțin în aglomerația și-ți vor intra la fel farurile celorlalte SUV-uri. Trecem la camioane apoi.
Marian(Citează)
27/07/2022 la 1:54 PM
Si dupa aceea la avioane.
Eu am zis din ce am observat in trafic, iar la condus noaptea e mai putin deranjant sa vezi toate luminile cum iti intra fix in ochi. Dupa camioane trecem la elicoptere.
rdb(Citează)
27/07/2022 la 8:53 PM
SUV e de la Touareg in sus. In ultimii ani au aparut tot felul de bude pe roti, inaltate putin si denumite pompos SUV.
Dr Love(Citează)
28/07/2022 la 3:46 PM
Ma bucur atunci, n-am Touareg deci n-am SUV. Problem solved.
rdb(Citează)
27/07/2022 la 10:26 AM
Sa nu uitam de prize si de faptul ca nu se inmultesc in acelasi ritm cu vanzarile de electrice, apoi lipsa de educatie a soferilor care nu se misca destul de repede la incarcat, sau blocheaza locurile respective cu masini care nu sunt electrice.
cartus(Citează)
27/07/2022 la 2:23 PM
Apropo, mă contram cu unu care zicea că i se pare normal să parcheze mașina cu motor convențional pe locurile de încărcare, pentru că și cei cu electrice parchează prin benzinării.
Efectiv, omu’ nu înțelegea că alea nu sunt locuri de parcare ci puncte de încărcare. Ca să îl fac să înțeleagă i-am zis că echivalentul ar fi o electrică parcată fix în pompă, la benzinărie
Cătălin Tănase(Citează)
27/07/2022 la 10:50 AM
Mașinile hibrid merită 100%, nu doar din perspectiva de consum de combustibil, dar și de experiență de condus. E mare diferența, si e o plăcere să conduci.
Hyundai sta foarte bine pe segmentul asta.
Em(Citează)
27/07/2022 la 11:26 AM
Sunt in aceasi situatie, dar m-am impacat cu ideea. O sa tin de masina asta cat pot si pana e nevoie sa o schimb sper ca se vor remedia problemele din industrie si economie.
Sol(Citează)
27/07/2022 la 11:28 AM
Vinzi Jeep-ul acum cand a crescut piata SH, investesti banii si peste 2-3 ani iti iei masina noua de banii aia ;)
Ciprian(Citează)
27/07/2022 la 6:18 PM
Ce investitii pe termen scurt si mediu recomanzi in perioada asta, astfel incat sa depasesti inflatia?
Andrei G(Citează)
28/07/2022 la 2:32 AM
Droguri, probabil.
Gaelex(Citează)
27/07/2022 la 12:26 PM
Dacia nu a cercetat nimic, au preluat totul de la Renault… și mai nou de la chinezi (inclusiv producția).
Există cercetare în industria auto, dar de obicei ajunge implementata în producție după 5-10 ani! Cum crezi ca farurile adaptive sau cu laser sau camerele pentru recunoașterea semnelor și Adas au ajuns pe mașini fără cercetare? Doar ca nu au fost cercetate și implementate de Dacia….
Dacian(Citează)
27/07/2022 la 2:34 PM
Ce-ti mai place la Palas Mall :))
eBogdan(Citează)
27/07/2022 la 2:37 PM
Salut, eu am un Tiguan din 2018 și ma gândeam sa îl schimb cu una electrica, m-am uitat la ID5gtx dar mi-a sărit în ochi o alta masina eu tot timpul am avut Volkswagen și aceasta alta masina este de la škoda.mai exact Škoda eniaq rs.(suv electric) Nu știu ce sa zic nu am avut contact niciodată cu o škoda, dacă ati avut sau aveți škoda lăsați o părere. multumesc👍
Madalin(Citează)
28/07/2022 la 3:47 PM
Škoda e tot VW.
rdb(Citează)
27/07/2022 la 3:21 PM
Merita, nu asculta de toți fraierii fara bani.
Așteaptă ioniq6, o sa fie Best buy. O să mergi ușor peste 700km daca o conduci lin, ei zic 600 însă Hyundai da cifre foarte conservatoare.
King rocker(Citează)
27/07/2022 la 3:44 PM
“Probabil va rupe la vânzări” . Da, da, o sa se inghesuie romanasii nostri la cumparat ID5 de 60.000E. Chiar si in vest vanzarile de electrice Vw sunt foarte, foarte slabe. Tocmai se schimba CEO-ul grupului Vag pe aceasta tema. Vanzarile totale din Europa de vest sunt sub 1000000 cu o tendinta clar descrescatoare. Sunt mult prea scumpe chiar si pentru average worker din vest.
tibi(Citează)
27/07/2022 la 4:39 PM
Pheeww, bine ca eu am trecut de momentul asta critic cu 5 ani. Cred ca atunci probabil eram bolnav sau ceva si nu am avut dilema asta existentiala.
Acum stau bine de tot, are 11 ani, 200k km, nu am problemele lui Radu
Morrissey(Citează)
27/07/2022 la 11:13 PM
Deocamdată avand timpul de încărcare ridicat și o autonomie mica nu cred că se merita cu toate că mi se pare tentant și mie pentru că am mers cu electrica și am fost incantat
Alex(Citează)
28/07/2022 la 1:47 AM
Mare, mare adevar ai grait!
Urasc ‘sa cobor’ intr-o masina, nimic mai nenatural si mai ne ergonomic din perspectiva mea.
Nea’ BGDN, poate n-ai mai frunzarit in ultimii 5-8 ani cataloage de masini sa vezi ce ciudatenii sunt incadrate azi la SUV. Nu trebuie sa aiba roti de 18′, sunt si cu roti de 15-16′ destule, au pozitie inalta de condus dar se uita la un Duster de exemplu cam de jos. Iar avortoanele astea tind sa fie majoritare pe strada pentru simplul motiv ca sunt majoritare in gusturile si alegera publicului.
In rest, acum e cea mai proasta perioada sa cumperi masini, nu doar in RO ci (cel putin) in toata Europa. Se fabrica pe sponci, livrarile dureaza de uiti ca ai comandat masina, SH au crescut mult la pret iar cele bune zboara ca painea calda. Este insa cea mai buna perioada sa vinzi SH.
In continuare electricele sunt un gamble caruia, pe masura ce razboiul in pacific devine o chestiune de timp (scurt), sansele ii cad in derizoriu.
Nici sa ii ai si sa nu-ti pese de ei, banii nu trebuie aruncati pe gogoasa de marketing numita masina electrica atata vreme cat este la pret mai mare sau egal cu o masina echivalenta ICE.
Cine are masina normala, e bine sa tina de ea in vremurile astea, daca e diesel, cu atat mai mult! Vin vremuri grele nu vrei sa te prinda cu o lanterna cu roti pe post de masina si cu o datorie la banca pe post de bani albi pentru zile negre! 😉
Tom(Citează)
28/07/2022 la 8:55 AM
Numai mie mi se pare ca ID.5 ala arata ca un logan cu facelift? Mult mai fain ID.4!
Catalin(Citează)
28/07/2022 la 10:25 AM
Nu stiu cum au reusit astia sa ne prosteasca atat de tare cu “masini electrice” cu orice pret, asta e viitorul, incalzire globala, reciclare etc. cand jumatate din tara asta e analfabeta functional si are wc in fundul curtii, iar strazile sunt cum sunt.
Nimeni nu vede nicio legatura intre aceste aspecte, doar copiem trend-uri din afara ca niste gusteri naivi ce suntem
fur(Citează)
28/07/2022 la 12:01 PM
Ai perfecta dreptate. Dacă mergi în fiecare zi 800 de km , încă nu s-a găsit bateria potrivita pentru tine.
Adi(Citează)
28/07/2022 la 3:58 PM
Un PHEV mi se pare si mie solutia perfecta pentru urmatorii cativa ani, daca ai unde sa il lasi peste noapte la incarcat.
In rest, majoritatea oamenilor fac <100 km in oras zilnic, eu vad o masina gen Spring ca perfecta pentru ei. Intentionez sa iau si eu una, dar peste un an sau doi. Bateria nu e atat de mare incat sa nu o incarci intr-o noapte, e fasneata prin oras, design frumos, cat timp primesti bonus-ul de la stat merita.
rdb(Citează)
28/07/2022 la 11:06 PM
Dacă aveam Peugeot, ma ofticam a doua zi de la achiziție
Korso(Citează)
30/07/2022 la 3:15 PM
Masinile hibrid cum au fost initial( detin o Toyota CHR 2.0l) au fost decazute in categoria masinilor poluante obisnuite si adio subventii in tarile unde se acorda.Un hibrib plug-in pare mai actualizata ca tehnologie si trend avand si un consum mai mic dar cu disconfortul unei prize necesare.Viitorul este insa al masinilor cu hidrogen.Pacat ca oferta e redusa asta si datorita pretului.
Valentin(Citează)