un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Știri despre tehnologie – 8 iulie 2022

8 Jul 2022  ·

ȘTIRI  ·

22 comentarii

Gameplay din noul joc Gollum:

asus s5507

    22 comentarii

  1. UE vrea ca din 2024 masinile sa aiba niste caracteristici mai moderne, mare parte din romani vor sa cumpere doar masini pe dizal si cu schimbator manual “sa simta masina”

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      08/07/2022 la 9:51 AM

      De acord cu tot ce ai scris, dar nu înțeleg ce ai cu transmisiile manuale :)

        (Citează)

    • 3 chestii de care unii nu tin cont: 1. o masina cu automata costa 2k euro in plus minim (noua)
      2. o masina second cu cutie automata e predispusa la niste cheltuieli semnificativ mai mari, decat aceasi masina cu manuala.
      3. pt unii nu o un capat de tara sa amestece in oala, ar fi fain sa fie automata, dar nu e un must have.

      Intr-o lume ideala toti si-ar permite masini noi cu cutii automate, dar traim in Romania unde cateva mii de euro conteaza. Nu toti pot trai dupa ideea ca daca nu-ti permiti sa-ti iei 2 inseamna ca nu-ti permiti acel lucru.

      Iesiti putin din bula voastra si uitati-va in jur, pt marea majoritate faptul ca s-a scumpit benzina ii afecteaza enorm, si vorbim de cateva sute de lei in plus pe luna.

        (Citează)

    • @Catalin: transmisiile automate sunt muuuult mai confortabile, inclusiv pentru ca permit ACC. Si iti zic asta ca fan transmisii manuale pana acum cativa ani. De cand am trecut la automata nu m-as mai intoarce.

        (Citează)

    • Practic intrebarea e, ce are lumea cu automatele? Si nu ma refer la cei care nu aleg automata din cauza costurilor. Ci la cei care “simt masina”.

        (Citează)

    • Am cutie automata pe benzina, dar tot nu inteleg ce treaba are dieselul manual cu ACC si ISA.
      As fi mai degraba ingrijorat de faptul ca vom fi obligati sa dam banii pe niste tehnologii inutilizabile la noi, din cauza marcajelor precare si a obiceiurilor de condus dubioase.

        (Citează)

    • @Alex, @kilroy, au nu am mai auzit pe nimeni in ultima vreme care sa spuna ca prefera cutie manuala ca sa simta masina. Sau poate am mai auzit 1-2 persoane care nu au condus niciodata o masina cu cutie automata si nu stiu care este senzatia.

      In cercul vostru de cunostinte (de nationalitate romana) sunt multi care militeaza pentru achizitia de masini cu cutie manuala doar pentru senzatia de condus?

        (Citează)

    • Dincolo de shaming-ul ăsta de 2 lei, e clar ce vor românii (și de ce): o mașină (măcar) de clasă medie la prețul uneia de clasă mică (că nu ne scot banii din casă) și care să consume cât mai puțin. Dacă e dizăl și cu cutie manuală poți reduce consumul circulând cu motorul sub turat (asta e, pentru majoritatea se pare că merită riscul). De asta preferă majoritatea o berlină SH în detrimentul unei mașini de clasă mică cu motor de 1l, chiar dacă asta ultima e nouă.

        (Citează)

    • Cred ca se poate implementa si pe manuale ACC si restul. Eu am avut pe masina din 2008 un regulator de viteza care mergea foarte ok, iar avertizorul de schimbare benzi sigur functioneaza pe orice cutie.
      Oricum nu mergi cu ACC tot timpul, mai mult pe autostrada.
      Luatul “la misto” al celor care prefera cutia manuala face parte din comportamentul hipsteresc de doi bani al unor baietasi care au avut norocul sa se nasca mai recent si au prins un job la corporatie, si pentru care cei “saraki” sint niste maimute inferioare. Asta pina au nevoie de un instalator (electrician, mecanic, you name it).

        (Citează)

    • Bine punctat, @monciu. Si eu la bugetul pe care il aveam, am preferat sa cumpar un SUV manual decat o compacta cu cutie automata.

        (Citează)

  2. Sorin: tot nu inteleg ce treaba are dieselul manual cu ACC si ISA

    Dieselul n-are, dar cutia manuala nu permite ACC si ISA.

      (Citează)

    • In cazul asta sa inteleg ca UE tocmai a interzis cutiile manuale?

        (Citează)

    • Asta ar fi implicatia, da. Altfel nu stiu cum ar putea functiona sistemele alea. Sa iti zica masina “boss, manca-ti-as, baga si tu a 4-a ca intram in oras”?

        (Citează)

    • Exista masini manuale cu ACC. Va las singuri sa cautati daca exista si cu ISA. Nu o sa va oblige nimeni sa luati automate.

        (Citează)

    • @Alin, am cautat, ai dreptate, exista. Doar ca nu prea e ACC “intreg” si nu situ cum ar putea sa functioneze ca limitator de viteza cand el se dezactiveaza la orice chestie.

        (Citează)

    • Nici eu nu stiu cum o sa functioneaza, dar exista. Acum la unele masini cu limitator clasic pus pe 50km/h daca schimbi vitezele el ramane fix si nu te lasa sa depasesti 50. Exceptie daca apesi pedala la fund(e un switch de override acolo)..

        (Citează)

    • acel ISA nu este periculos atunci cand nu te lasa sa depasesti limita de viteza?

      eu am condus recent o masina inchiriata care avea limitare si nu am putut sa o scot (manual in limba straina + niciodata nu e timp de bibilit) si a fost foarte enervant.

      dar macar stiam care este limitarea si a fost ok; daca insa limitarea variaza in functie de limita de viteza de pe sectiunea de drum, mi se pare periculos

        (Citează)

    • @Alin, asta da, pentru ca tu il pui la o viteza. Dar ce vrea sa faca EU e sa recunoasca viteza de pe bucata de drum pe care esti si sa nu iti permita sa o depasesti decat in caz de urgenta. Dar daca se dezactiveaza sistemul la prima schimbare de viteza, ce sens mai are?

        (Citează)

    • Pai daca la unele masini mai vechi nu se dezactiveaza limitatorul la schimbarile treptelor de viteza(la franare), de ce s-ar dezactiva la astea?Vede ca ai intrat in localitate, limita de 50 si nu o poti depasi..nu pare foarte complicat de implementat

        (Citează)

    • Daca e vorba de limitator de viteza, la masinile vechi nu se dezactiveaza pentru ca e dumb. Tu il activezi, tu il dezactivezi. Daca e vorba de ACC la manuale, ala se dezactiveaza la franare.

      Ce vrea EU e limitator smart. Asta inseamna ca masina stie ce viteza ar trebui sa aiba si se limiteaza singura la viteza aia. Deci daca intri in oras de pe autostrada unde aveai limita de 130, ai fi nevoit sa schimbi viteza. Iar ACC-ul se dezactiveaza cand schimbi tu viteza.

        (Citează)

  3. Pot sa va confirm ca exista ACC pe masini manuale.
    Eu am un Vw Tiguan din 2018, diesel, manual, si folosesc cu mare placere functia de ACC pe autostrada. Functioneaza foarte bine, cateodata cand se mai baga Dorei in fata ta ‘calca’ pe frana mai tare :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus