►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Te forțez să ai acest copil, chiar dacă apoi nu voi ridica un deget ca să te ajut să-l crești
Am aruncat cartoane mai voluminoase decât mobila pe care au învelit-o »
Cred că începe vacanța de vară în tech, sunt foarte puține știri de la o vreme.
Review MacBookPro cu M2. Interesante graficele privind performanța, era de așteptat ca M1 Pro și M1 Max să fie mult mai puternice.
« Te forțez să ai acest copil, chiar dacă apoi nu voi ridica un deget ca să te ajut să-l crești
Am aruncat cartoane mai voluminoase decât mobila pe care au învelit-o »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
27/06/2022 la 11:34 AM
Mercedes rupe la electrice. EQE și EQS fac concurență Model S la rază de acțiune, dar cu o calitate mult mai bună. Faptul că își asumă responsabilitatea pentru pilotul automat, chiar dacă doar în anumite condiții, e un pas peste ce face Tesla. În partea de sus a gamei, Mercedes e peste Tesla clar.
În partea de jos, VW încearcă. Mai greu, că nu e ușor să miști monstrul ăla, dar important e că merge înainte. Adică id3-4-5 n-or fi perfecte, dar pentru primele modele electrice sunt super. Următoarea generație va fi și mai bună.
Giani Mucea(Citează)
27/06/2022 la 11:47 AM
E impresionantă eficiența lui M2, dacă ține atâta bateria. Eu aș spune că e echilibrat testul ăla făcut de The Verge, cam asta fac cei ce cumpără un laptop de 13”.
Cu Intel nu te apropiai de o asemenea autonomie la MacBook-uri, ajungi pe la 8 ore de browsing sau video playback. Poate Air-ul va fi o afacere mai bună (mai ales din cauza ecranului), dar încă e un laptop foarte bun, în ciuda țipetelor unora că e design-ul vechi.
dam167(Citează)
27/06/2022 la 12:57 PM
La electrice nu e vorba de cat conduci fara oprire ca si autonomie. Ca-s si masini termice cu rezervoare mici sau consum mare. Si nici la astea autonomia nu e taman top. Un 500 km e ok ca autonomie. Sa nu mai vb de motociclete. Dar buba e alta. La benzinar/motorinar ma uit in bord, vad ca mai are o linie, trag la prima benzinarie, bag zeama in 5 min si-am plecat. Daca vreau o cafea sau pișu, e bonus. La electrica cand mai ai o liniuta incepe panica. Dai repede sa vezi unde e o statie de incarcare, apoi te rogi sa fie libera, apoi te rogi sa functioneze. Daca toate astea sint ok, te pui pe asteptat ca vorba aia la electrica nu bagi in 5 min. Te duci la pisu, apoi la caca, apoi iar pisu, apoi iei o cafea, apoi iar pisu si tot asa ca sa treaca macar juma de ora. Cafeaua, pisu si caca la electrica, nu-s bonus, sint obligatorii. Asta daca ai incarcare rapida. Ca altfel bagi si-un somnic.
Aud ca unii isi programeaza ruta functie de statiile de incarcare de pe traseu. Parca nu prea imi place sa-mi dicteze masina pe unde sa merg.
Blackskull(Citează)
27/06/2022 la 2:33 PM
Au spart legile fizicii ăștia cu EQXX. La 1700kg iese consumul ăla doar dacă ai gume super tari (când pui frână te oprești în satul următor), umflate de-ți clănțăne dinții, climatizare nema (poate doar pentru baterie) și accelerezi și frânezi așa de lent că te scuipă toți din spate. Și chiar și așa e la limită.
nea_caisă(Citează)
27/06/2022 la 2:55 PM
@ne_caisă, masina aia a consumat 8,3 kWh/100 km in conditii de test, cu sofer profesionist.
Avem pe aici, pe blog, oameni care se lauda cu un consum de 12,2 kWh/100 km in regim de circulatie normala, fara trasee predefinite:
https://www.nwradu.ro/2022/06/litrul-de-benzina-8-lei/#comment-1491805
Andrei G(Citează)
27/06/2022 la 8:34 PM
A mea are 14.3kWh/100km consum general și 9.5 cel mai mic în oraș fără nici un auxiliar și condus cuminte. Și are 300kg mai puțin. Viteza medie a fost 83kmh deci rezistența aerului în zona lineară și rezistența la rulare variază linear cu greutatea. Știu foarte bine cum se scot consumurile alea așa cum am scris mai sus. Problema e că nici o persoană normală nu o să scoată așa ceva în viața de zi cu zi. Nici pe departe.
Vezi că în general consumul la 100km e înșelător și nu scade liniar (indiferent că e fosil sau electric). De la 15 la 10l/100km nu e la fel ca de la 7 la 2 de exemplu.
nea_caisă(Citează)
27/06/2022 la 9:15 PM
Nu conteaza, scopul e doar de comparatie. Ca si aia care au scos 300 sau 600 tot asa au scos, cum zici tu. Si un om normal calculeaza cu 66%-75% ca sa stie cat va face el.
Oricum diferenta e mare, mai ca te-ai risca o Valea Oltului fara sa stai sa injuri niste Spring-uri prin Pitesti. Dar numai sa te rogi bine sa nu prinzi accident.
cris(Citează)
28/06/2022 la 8:48 AM
@nea_caisă, este la fel ca si la masinile cu motoare cu ardere interna cand cu un BMW 520d s-a reusit un consum de 4%. Normal ca astea sunt teste si sunt facute in anumite conditii de catre un sofer profesionist al carui unic scop era sa obtina unc onsum cat mai mic.
Daca si tu spui ca ai reusit in consum de 9,5, din nou putem sa spunem ca 8,3 pe o masina de teste este foarte credibil (chiar daca este cu 300 kg mai grea).
Andrei G(Citează)
27/06/2022 la 4:18 PM
Hai, Radule, cedeaza si cumpara-ti un Macbook pentru munca.
Metanoia(Citează)
27/06/2022 la 4:57 PM
Si o masina electrica in locul celei cu motor pe benzina.
Andrei G(Citează)
28/06/2022 la 11:08 AM
Mă gândesc la un Air în viitor, că ultrabookul meu cam scârțâie la baterie, dar probabil peste un an.
Dacă nu era apartamentul nou, anul acesta poate luam o electrică sau măcar o hibridă cu autonomie mare.
nwradu(Citează)
28/06/2022 la 1:57 PM
O hibrida cu autonomie de vreo 50 de km mi-ar placea si mie.
Andrei G(Citează)
28/06/2022 la 2:49 PM
Cred ca majoritatea PHEV de acum au in jur de 50km autonomie electrica. Gasesti si unele cu 100 mai sus in gama, gen c300e.
Electrica sau PHEV sunt si variantele mele pentru anul viitor. E pacat, un 508 first edition e cu cel putin 10k mai ieftin acum, dar asta e.
Giani Mucea(Citează)