un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Am mers mai încet ca să consum mai puțină benzină

23 Jun 2022  ·

AUTO  ·

90 comentarii

Am fost recent la Galați, după cum spuneam. O parte din drumul până acolo se face pe Autostrada A2.

Am circulat mai încet decât de obicei, adică am pus cruise controlul la 125 km/h. Aceasta este viteza maximă la care mașina mea are un consum acceptabil, adică 7%. Peste această viteză urcă la 8% și chiar 9%. La cât costă benzina acum, a fost o decizie bună.

Ce m-a mirat, însă, este că nu am luat-o doar eu. Foarte mulți circulau tot cu 125 km/h. Aș putea spune chiar majoritatea, că se făcuse o coloană lungă și bine spațiată de mașini ce circulau pe banda 1 cu această viteză, și puțini ne depășeau pe banda 2. Poate că încep mai mulți să țină de carburant, nu știu. Am mers ceva mai reținut și de la Drajna la Galați, după aceea, și am avut impresia că toți ceilalți mergeau chiar mai încet decât mine. Nu prea avea nimeni chef de depășiri.

Apropo, mi se pare dezamăgitor că statul român nu vine cu o politică oficială de a sugera cetățenilor să consume mai puțin carburant. M-a deranjat acest lucru și acum câteva luni, când gazul s-a scumpit mult. Chiar aveam scris un articol în acest sens, dar nu l-am mai publicat.

Practic, autoritățile ar putea da niște sfaturi de bun simț. Să zică “până ne tot gândim noi dacă să luăm măsuri de limitare a prețului benzinei sau nu, iată niște sugestii ca să vă reduceți consumul.” Și sugestiile ar putea fi diverse:

  • eliminarea drumurilor nenecesare cu mașina prin oraș
  • mersul în afara orelor de vârf
  • car pooling cu colegii de muncă
  • “vezi că și trenul ajunge pe litoral și o face cu viteză mare”
  • mergi cu 10 km/h mai încet
  • accelerează în ritm mai lent la ieșirea din localități
  • nu mai accelera de-i sar capacele mașinii doar ca să frânezi puternic la semaforul pe care-l vezi pe roșu în depărtare

și altele asemenea. Poate aveți voi unele mai bune.

Pentru reducerea consumului de gaz: micșorează temperatura casei cu 1-2 grade, nu lăsa mâncarea pe foc un timp inutil de lung, fă duș împreună cu nevasta etc. Se găsesc sugestii la care poate alții nu se gândesc și trebuie doar ca cineva să le deschidă ochii.

 

asus s5507

    90 comentarii

  1. Facut si eu un frum lung weekend-ul trecut, mers tot la consum, passat 2.0tdi, scos consum de 4.6% pe board in 400km, nu am observat diferente in comportamentul soferilor.

      (Citează)

  2. – Scoate cruise control-ul

      (Citează)

    • Nu are legătură, nu consumă în plus și nici nu vreau să renunț la acest confort. Poate dacă aș conduce pe manual ca să obțin o turație mai joasă. Am testat cândva, dar nu contează la consum.

        (Citează)

    • Cruise control-ul consuma in plus. Masina nu isi ajusteaza viteza sa eficientizeze consumul ci incearca sa mentina o viteza anume. Mai ales daca mergi pe dealuri, sigur o sa consume mai mult decat daca ai conduce tu.

      Dar nu ziceam ca ar trebui sa renunti neaparat la confort, ziceam doar ca e o masura de a reduce consumul. Eu, spre exemplu, merg mereu cu ACC on si in 50% din timp in modul sport, ca nu-mi pasa de consum.

        (Citează)

    • @Giani Mucea: habar nu ai cum functioneaza cruise controlul, cand cobori un deal uita-te la consumul instant si o sa vezi ca e 0 sau apropae 0 (masina intra in frana de motor). Cruise controlul e cea mai eficienta varianta pentru ca mentine viteza constanta, cel mai mare consum il ai atunci cand accelerezi.

        (Citează)

    • Stiu boss ca merge in frana de motor si ca aia nu consuma combustibil. Dar la deal accelereaza sa mentina viteza constanta, lucru care nu e neaparat eficient. Cea mai buna varianta e sa depaseasca putin viteza la vale si sa accepte o scadere a vitezei la deal. Bineinteles, depinde de deal si de vale.

      Da, pe autostrada pe teren plat e ok, dar la deal/vale nu mai e la fel de eficient.

        (Citează)

    • Also, mai e vorba si de ACC. In trafic, chestia aia e misto din punct de vedere al confortului, dar e foarte prost la a estima ce se va intampla in viitor. Daca gigelul din fata mea pleaca mai repede de pe loc, ACC demareaza de zici ca s-a eliberat ambuteiajul, chiar daca e evident ca ala o sa franeze peste 20 de metri.

      Nu ma intelege gresit, folosesc ACC mereu pentru ca nu prea ma gandesc la consum, dar in afara drumurilor plane si libere eu as conduce mai eficient, daca mi-ar pasa.

        (Citează)

    • @MihaiDB, scot cu cel puțin 0.5% mai puțin când nu folosesc cruise control. Și asta în Olanda, unde nu am văi și dealuri. Când mai ajung prin țări cu alte forme de relief, diferența de consum este mult mai mare.

        (Citează)

  3. Asa se merge mereu in zona aia, 100-125kmh, de cand lumea si pamantul, exceptand vitejii cu “bolizi” cand merg la mare.

      (Citează)

    • care e problema ca eu merg cu viteza mai mare decat tine?
      daca eu vreau sa am consum 10 la suta si sa merg cu 180, vreau sa fac aia fara sa sufar de public shaming.
      e asa de greu sa acceptam faptul ca sunt si oameni cu opinii diferite si care nu vor sa mearga ca turma cu 125 la consum??

        (Citează)

    • @mihnea nu ai vrea si felicitari cand incalci legea ?

        (Citează)

    • @mihnea
      Vezi ca e foarte normal sa iti iei public shaming daca mergi cu 180
      Nu zic doar ca incalci legea, dar ma pui pe mine in pericol, deci iti trimit nu doar shaming, ci mult mai multe vorbe dulci…

        (Citează)

    • Sunt de acord cu mihnea aici. Public shaming-ul oamenilor care merg cu 180 in zone de 130 mi se pare stupid.

      Parnaie direct. Nu inchisoare, parnaie.

        (Citează)

    • @mihnea: în general este o problemă când încalci legea și alți oameni îți pot reproșa asta sau măcar atrage atenția. Nu e cu siguranță motiv de mândrie. Oricine poate apăsa o pedală, nu e vreo mare scofală.

        (Citează)

  4. Fa un dus la vecina, doar asa ai costuri zero :))

      (Citează)

  5. “fă duș împreună cu nevasta” – nevasta cui? :)

      (Citează)

  6. DE CAND A DEVENIT SI ASTA VINA NOASTRA??
    sa si faca statul treaba sa ma protejeze ca cetatean, nu sa dea vina pe mine ca vreau sa merg cu masina.
    la fel au facut si cu pungile de plastic, tot noi suntem de vina pt ele. dar alternativa tot mie mi o fura din buzunar.

      (Citează)

    • E vina noastra de cand suntem niste maimute needucate, de cand aruncam ca proastele totul pe strada. Daca nu se umpleau oceanele de plastic poate nu mai era nevoie acuma sa platim pentru pungi biodegradabile.
      Vezi stirile cu voluntari care curata albiile raurilor de gunoaie o data la 3 luni, ca e plin de cretini care nu au rabdare sa gaseasca un cos de gunoi.

        (Citează)

    • De obicei orice masura de protectie a mediului se transforma intr-o oportunitate de castig suplimentar pentru anumite persoane/companii.
      Daca discutam de exemplu de pungile biodegradabile, acestea costa in jur de 30 de bani in comert. Dar supermarket-urile le vand cu peste 1 leu. Probabil este articolul cu cea mai mare marja de profit.

        (Citează)

    • @mihnea: nu este vina ta, este doar interesul tău să faci economie și niște idei despre cum să faci asta nu strică niciodată.

        (Citează)

  7. Deci 125 km/h e mers la consum pt unii? Interesant. Daca ai fi mers cu 110 km/h pe autostrada, ai fi avut consum undeva in jurul valorii de ~6 % si ai fi ajuns cu doar 11 minute mai tarziu. Te costa 1.4 lei minutul, merita sa-l platesti ca sa ajungi mai devreme?
    Eu sunt permanent surprins pe autostrada sa vad oameni care circula cu 120, unde consumul e cu 1 litru mai mare decat la 110. Si pentru ce? Toti se duc sa stea, ca ajungi cu 10-15 minute mai tarziu sau mai devreme chiar nu face nicio diferenta. Dar n-avem rabdare.

      (Citează)

    • Daca vrei s-o luam asa, cel mai mic consum e pe la 80-90, la fel si cea mai putina poluare.

        (Citează)

    • La 110 toata lumea trebuie sa te depaseasca sau sa franeze inainte sa te depaseasca. E un pic periculos sa mergi prea incet pe autostrada (sub 100 as zice ca e o problema, sugestia ta nu e rea dar nici nu as aplica-o).

        (Citează)

    • Bogdan:
      La 110 toata lumea trebuie sa te depaseasca sau sa franeze inainte sa te depaseasca. E un pic periculos sa mergi prea incet pe autostrada (sub 100 as zice ca e o problema, sugestia ta nu e rea dar nici nu as aplica-o).

      Care toata lumea? Daca ar merge majoritatea cu 110, cine trebuie sa te depaseasca? Stai pe B1 si depasesti TIR-uri, that’s it. Concluzia mea e ca romanii (inca) au prea multi bani si prea putina ratiune.

        (Citează)

    • Deci statul:
      – a permis triplarea preturilor la gaze, desi nu exista nici o justificare pentru acest lucru in conditiile in care am putea sa ne asiguram tot consumul din productia nterna;
      – a permis triplarea pretului la energie electrica prin liberalizarea preturilor si sistemul asta stupid de cumparare energie de pe bursa; adica niste baieti destepti fac doar pe intermediarii si se umplu de bani;
      – a permis cresterea preturilor la carburanti doar pentru a incasa mai multi bani la buget din accize si TVA;

      Dar poporul trebuie sa faca toate sacrificiile posibile sa suporte toate aceste preturi crescute.

      Si sa nu ne mintim singuri, impactul cresterii preturilor la combustibil nu se simte in plimbarea pana la Galati, se simte in cresterea tuturor preturilor din cauza costurilor crescute de transport.
      La fel si cresterea preturilor la energie electrica si la gaze, nu se simt doar in facturile clientilor casnici, se simt si in preturile crescute la absolut toate produsele.

        (Citează)

    • @BGDN si C: am testat, că treci și prin 90 și 110 ajungând la 125 km/h. A același consum peste tot. La 90 este chiar 6%. De la 90 și până la 125 oscilează între 6 și 7%, depinde dacă drumul este în ușoară rampă. Ceea ce este normal, având 9 trepte de viteză.

      Mai puțin de 6 nu scoate la nici o viteză.

        (Citează)

    • Andrei G: Dar poporul trebuie sa faca toate sacrificiile posibile sa suporte toate aceste preturi crescute.

      Nu trebuie să faci nimic. Dacă vrei să faci o economie, aplici diverse măsuri. Nu este obligatoriu, nu trebuie, nu te forțează nimeni.

        (Citează)

    • Sigur ca nu “trebuie” sa fac nimic. Eu incercam sa spun ca nu mi se pare corect sa vina statul si sa-mi explice din nou cum as putea sa strang cureaua pentru ca ei au luat niste masuri care, impreuna cu un context international nefavorabil, au dus la scumpiri exagerate.
      Mai ales dupa ce tot statul, prin vocea Ministrului Energiei, a promis ca preturile la carburant nu vor creste, ca nu exista niciun motiv sa creasca. Si surpriza, 3 luni mai tarziu avem o crestere cu 50%.

        (Citează)

  8. Saptamanal bag buc-pitesti. De cand cu preturile astea, ma pun frumos in spatele unui tir si o las asa. 3.5%. 1.5 dci.
    La primele drumuri imi venea sa ma dau jos si sa alerg pe langa masina. Acu m-am obisnuit. Cand te arde la portofel n-ai de ales. La ultimu plin mi-am sters o lacrima. Aproape 500 lei.

      (Citează)

    • Pana spargi primul parbriz :)

        (Citează)

    • Ah, la aspirație și apoi aștepți zonele cu DRS, frumos!

        (Citează)

    • Las distanta suficienta cat sa n-am probleme.

        (Citează)

    • Ce distanta lasi? Calculele sunt cele de mai jos, au testat la MythBusters. Pe de alta parte la 90km/h faci 25m pe secunda si e general acceptat ca o distanta sigura este distanta parcursa in 2 secunde, deci ar trebui sa stai la 50m de tir.

      Daca stai suficient de aproape cat sa conteze diferenta de consum ai asa:
      1. Te pui in pericol (daca stai la sub 30m de tir pun pariu ca daca franeaza brusc sau ii explodeaza o anvelopa te infigi in el)
      2. Pietrele si nisipul aruncate de tir vor distruge bara/capota/parbriz
      3. Racirea masinii se va face mai greu si e posibil sa ajungi sa consumi mai mult din cauza ca temperatura motorului este peste cea optima

      30m – consum redus cu 11%
      15m – consum redus cu 20%
      6m – consum redus cu 27%
      3m – consum redus cu 39%

        (Citează)

    • Racirea motorului nu ar fi o problema pentru ca se presupune ca atunci cand mergi la aspiratie il tii oricum la o turatie redusa.
      Restul situatiilor prezentate pot reprezenta niste riscuri pe care fiecare decide daca si le asuma sau nu,

        (Citează)

  9. haha, funny you should mention that.
    aici unde m-am mutat eu limita de viteza pe autostrada este 100kmph, asa ca am inceput sa vad si eu pe bord consumuri long term de 5 litri la suta sau chiar mai jos :-)
    (1.4 TSI)

    ref la subiectul “comsumati mai putin”, a fost cel putin un asemenea mesaj din partea unui ministru sau ceva si evident facebook-ul s-a suparat: “cum sa imi spui mie sa scad temperatura in casa – ce, sunt sarac?”

      (Citează)

    • @Marean, te-ai obisnuit deja cu 20 grade temperatura in casa iarna?

        (Citează)

    • Ziua am tinut 21 de grade cat a fost iarna, doar noaptea 20.
      Ne-am obisnuit in vreo 2 luni eu si sotia (in Romania aveam 22-23).
      Copiii in schimb au stat desculti si in pantaloni scurti/ tricou din prima clipa cand au ajuns (ianuarie), nu am inteles cum a fost posibil.

      Acum evident ne este prea cald daca sunt peste 23 de grade :-))

        (Citează)

    • Dar unde te-ai mutat? Că am uitat.

      Copiii preferă temperaturi mai mici. La bebeluși este recomandat să doarmă la 20 grade. Eu la temperatura aia iau pulover pe mine.

        (Citează)

    • @Marean, bravo, eu m-am obisnuit la a doua iarna. Copiii asa fac, cred ca ai observat si pe strada ca sunt mai salbatici asa, nu cu trei straturi de haine plus caciula ca astia din est.

        (Citează)

    • Suspectez ca in Olanda, cu restul găștii (Geani Mucea, Costin, VoC etc)
      Din ce stiu eu, aici recomandarea oficiala pentru temperatura in casa iarna, cand ai copii este intre 16 si 18 grade.

        (Citează)

  10. Eu am plecat o data cu prea putina motorina si abia adormisera astia in spate, asa ca n-am mai vrut sa opresc sa pun motorina. Asa am aflat ca masina poate consuma si 5% (are 2.2 tone).

      (Citează)

  11. SI CARE E PROBLEMA TA??
    e un risc pe care mi-l asum. platesc din banii tai amenda??

    Ionut:
    @mihnea nu ai vrea si felicitari cand incalci legea ?

      (Citează)

    • Pai s-ar putea odata, intr-o zi, cu aia 180km/h ai tai sa ma spulberi pe mine care circul legal pentru ca nu ai putu opri la timp, sau pentru ca ai scapat volanu din mana pe o denivelare, sau ca s-a bagat unul in fata ta si ai tras de volat etc etc.

      Cam asta e problema mea.

      Se vedem ca ai zero ganduri la siguranta. Pare ca doar amenda e problema ta

        (Citează)

    • Riscul meu nu ti-l asumi tu
      Multumesc

        (Citează)

    • Asa a zis si mario. E treaba mea ca merg cu 300, io platesc amenda…..

        (Citează)

    • Blackskull: E treaba mea ca merg cu 300, io platesc amenda…..

      … dacă reușește poliția să mă găsească.

        (Citează)

  12. Ionut draga,
    toate situatiile descrise de tine sunt cauzate de alte persoane si nu de mine.
    da, daca tu pe b2 pe autostrada te opresti ca ai vazut o caprioara, ti o meriti.
    ori cu 130 ori cu 180, ti o meriti.
    vezi ca era si desteptul ala de la protv de facea 0-100 pe autostrada. tot eu cu 180 sunt de vina? evident dupa logica ta.
    sa te vad pe tine atunci cu full stop de la 130 cand iti apare ala.

    dupa tine, are sens si 50 la ora in sat pustiu, pt ca masinile de acum 20 ani opreau in 50 metri.
    dar nuuu, hai sa tinem o limita stupida desi masinile pot opri acum mult mai rapid.

    Ionut:
    Pai s-ar putea odata, intr-o zi,cu aia 180km/h ai tai sa ma spulberi pe mine care circul legal pentru ca nu ai putu opri la timp, sau pentru ca ai scapat volanu din mana pe o denivelare, sau ca s-a bagat unul in fata ta si ai tras de volat etc etc.

    Cam asta e problema mea.

    Se vedem ca ai zero ganduri la siguranta. Pare ca doar amenda e problema ta

      (Citează)

    • Tu esti Huidu “bă”?????

        (Citează)

    • @Mihnea nu vreau sa astept pe autostrada blocata cat te descarcereaza cei de lSU. Nu vei fi nici primul si nici ultimul! Iar interventia, spitalizarea(daca supravetuiesti), chiar si adunatul restutilor masinii tale si nu doar sunt platite din banii mei.
      Nici cu Mario Iorgulescu nu avem nimic, s-a distrat un pic, s-a urcat la volan, a omorat un om, s-a mutat in Italia, nu?
      Daca vrei sa ii dai “blana” legal mergi pe circuit si te joaca acolo, nu mai omori si pe altii.

        (Citează)

    • Mihnea este exemplul perfect de analfabet functional care a trecut prin scoala degeaba.

      Ca daca nu ar fi trecut prin clasa a 8-a degeaba, ar fi stiut ca energia cinetica creste proportional cu patratul vitezei, nu cu viteza. Deci daca de exemplu dublezi viteza, energia masinii si implicit distanta de franare creste de 4 ori.

      De asemenea, ar fi stiut ca inainte sa franzei, trebuie sa iti dai seama ca trebuie sa franzei (ceea ce se numeste viteza de reactie).

      Sa zicem ca viteza de reactie este 1 secunda: la 180 kmph parcurgi 50 metri intr-o secunda, cu 14 metri mai mult decat la 130kmph.

      Si de-abia dupa aia incepi sa franezi si se aplica regula cu patratul vitezei. La 180 kmph distanta de oprire este aproape dubla fata de 130kmph, indiferent de tipul de masina.

      Si de asemenea conteaza cu ce viteza intri in coliziune, ca una e sa intri in coliziune la 60 la ora franat de la 130 si alta e sa intri la 90 la ora franat de la 180.

      Numai imbecilii merg cu 180 kmph si cred ca e ok ce fac.

        (Citează)

    • @mihnea
      Pe de-o parte ma bucur ca vei deveni donator de organe

      Pe de alta parte, imi pare rau de cel ce va primi creierul tau…

        (Citează)

    • @mihnea: presupui greșit că un accident ți se poate întâmpla doar din vina altuia, că în rest tu conduci perfect. Și chiar dacă ar fi așa, în caz că se sperie vreunul sau nu te vede sau altceva și faci accident cu el din vina lui, mai bine sa-l faci la 130 decât la 180 km/h.

      Serios, nu-i vreun motiv de laudă că mergi cu viteză. Oricine poate face asta, orice mașină duce peste 200. O faci pe riscul tău și cu riscul de a le face și altora mult mai mult rău, indiferent a cui este vina în fața legii. Nu m-aș lăuda foarte tare cu asta, măcar ține-o pentru tine.

        (Citează)

  13. Realizezi ca tu la 180 km/h opresti in medie cu 100m mai departe decat mine cu 130km/h.

    E absolut fix irelevant cine e de vina, important e ca intro zi tu poti evita sa omori pe cineva daca ai respecta niste legi. Asta e tot ce conteaza.

    Daca tie iti permite constiinta sa traiesti impacat daca intr-o zi ai putea omori alt participant la trafic (nu iau in calcul pasagerii tai sau pe tine, pentru ca ai zis ca iti asumi ca iti poti omori copilul, sotia, parintii etc) pentru ca tu ai crezut ca e dreptul tau sa mergi cu 180 nu mai am ce sa zic.

      (Citează)

  14. Andrei G:
    Deci statul:
    – a permis triplarea preturilor la gaze, desi nu exista nici o justificare pentru acest lucru in conditiile in care am putea sa ne asiguram tot consumul din productia nterna;
    – a permis triplarea pretului la energie electrica prin liberalizarea preturilor si sistemul asta stupid de cumparare energie de pe bursa; adica niste baieti destepti fac doar pe intermediarii si se umplu de bani;
    – a permis cresterea preturilor la carburanti doar pentru a incasa mai multi bani la buget din accize si TVA;

    Dar poporul trebuie sa faca toate sacrificiile posibile sa suporte toate aceste preturi crescute.

    Si sa nu ne mintim singuri, impactul cresterii preturilor la combustibil nu se simte in plimbarea pana la Galati, se simte in cresterea tuturor preturilor din cauza costurilor crescute de transport.
    La fel si cresterea preturilor la energie electrica si la gaze, nu se simt doar in facturile clientilor casnici, se simt si in preturile crescute la absolut toate produsele.

    1. nu ne putem asigura tot consumul din productie interna, mai citeste.
    2. liberalizarea si tranzactionarea pe bursa se fac deoarece suntem in UE si pietele trebuie sa fie libere, problemele sunt altele, dar cine sa aiba rabdare sa citeasca si sa inteleaga, dam vina pe piata libera…
    3. da, a permis, putea sa interzica ?

    Nu iau apararea statului, a facut si face multe greseli, dar hai sa ne informam mai bine, problemele sunt altele, iar solutia nu e sa iesim de pe burse si piete libere si sa dictam preturile.

      (Citează)

    • 1. Nu ne putem asigura consumul din productia interna in conditiile in care tot statul nu a facut nimic in ultimii ani sa creasca capacitatea de extractie.

      2. Da, avem o bursa in care cateva companii fac abuz de pozitie dominanta si statul se preface ca nu vede acest lucru. In plus, din nou revenim la masurile care puteau fi luate din timp. In conditiile in care toata lumea stia ca cererea de energie electrica este in crestere, care sunt masurile luate de statul roman pentrju cresterea capacitatii de productie? Oare banii care acum sunt cheltuiti pentru subventii/plafonare nu ar fi fost mai bine investiti in cresterea capacitatii de productie?

      3. Pai cred ca putea sa interzica cresterea preturilor. Cel putin asa vad ca se intampla in Ungaria si nu pare sa falimenteze niciuna dintre companiile de acolo. Nici macar nu este penurie de carburanti, asa cum se zvonea initial.

        (Citează)

  15. eu stiu, dar saracul BGDN nu pricepe cum se invarte pamantul

    Andrei G:
    De obicei orice masura de protectie a mediului se transforma intr-o oportunitate de castig suplimentar pentru anumite persoane/companii.
    Daca discutam de exemplu de pungile biodegradabile, acestea costa in jur de 30 de bani in comert. Dar supermarket-urile le vand cu peste 1 leu. Probabil este articolul cu cea mai mare marja de profit.

      (Citează)

  16. boss, de ce vorbesti prostii??
    mario a fost drogat, baut, a mers cu 300.

    observi diferenta? schita nu iti fac

    Blackskull:
    Asa a zis si mario. E treaba mea ca merg cu 300, io platesc amenda…..

      (Citează)

  17. Raducu, baga o cafea in plus, te rog.
    1. eu nu ma dadeam in talent ca merg cu 180, punctul meu era sa fiu lasat in pace daca vreau sa merg mai tare decat media. nu vreau public shaming sau urari de donari de organe, hai serios.
    2. nici tu nu ai inteles. MARIO A CONDUS DROGAT, BAUT SI ALTE CELE.
    putea omori 10 oameni si daca mergea cu 50 la ora. este? despre ce vorbim.

    nwradu:
    Ideea este că și ăla credea că nu poate păți nimic decât poate din vina altora.

      (Citează)

    • Mergi mai repede decât legea, nu decât media. Asta e problema. Eu am văzut accident cu morți din cauza vitezei. Și șoferi care au rămas în viata, și terminați pe viata. Nu asta îți dorești. Chiar nu merita riscul.

      1. Conștiința ca ai omorât pe cineva
      2. Posibila sentința de inchisoare
      3. Dacă ai familie care depinde de tine și venitul tău, they’re fucked.

        (Citează)

  18. mareane, nu te cunosc DAR VREAU SI OFER RESPECT!
    EU NU TE AM FACUT ANALFABET SI NICI IMBECIL, DA??!!

    iti urez succes in continuare sa mergi cu 120 sa nu ti se adune tie fortele de impact, eu am stilul meu. crezi ca poti sa respecti aia?
    eu nu ti am spus ca esti ANALFABET SI IMBECIL pt ca mergi cu 120 pe autostrada.
    e treaba ta, daca stai cuminte pe b1 si nu incurci, linistit.

    Marean:
    Mihnea este exemplul perfect de analfabet functional care a trecut prin scoala degeaba.

    Ca daca nu ar fi trecut prin clasa a 8-a degeaba, ar fi stiut ca energia cinetica creste proportional cu patratul vitezei, nu cu viteza. Deci daca de exemplu dublezi viteza, energia masinii si implicit distanta de franare creste de 4 ori.

    De asemenea, ar fi stiut ca inainte sa franzei, trebuie sa iti dai seama ca trebuie sa franzei (ceea ce se numeste viteza de reactie).

    Sa zicem ca viteza de reactie este 1 secunda: la 180 kmph parcurgi 50 metri intr-o secunda, cu 14 metri mai mult decat la 130kmph.

    Si de-abia dupa aia incepi sa franezi si se aplica regula cu patratul vitezei. La 180 kmph distanta de oprire este aproape dubla fata de 130kmph, indiferent de tipul de masina.

    Si de asemenea conteaza cu ce viteza intri in coliziune, ca una e sa intri in coliziune la 60 la ora franat de la 130 si alta e sa intri la 90 la ora franat de la 180.

    Numai imbecilii merg cu 180 kmph si cred ca e ok ce fac.

      (Citează)

    • Draga Mihnea, nu, din pacate nu pot sa respect “stilul tau”.

      Gizas, are you for real sau trolezi? Faptul ca nu respecti legea si bunul simt, ca pui in pericol pe tine si pe altii se numeste mai nou ca “asta e stilul tau”?

      Ai impresia ca asta e o chestiune de preferinte, de opinie, similara cu decizia de a te imbraca intr-un anumit fel sau cu decizia de a tine cu Steaua si nu cu Dinamo?

      Faptul ca tu mergi cu 180 kmph si consideri ca e ok este o lipsa de respect la adresa celor ca mine, care se gandesc ca pot sa moara din cauza unuia ca tine, deci cum pot eu sa te respect cand e clar ca tu ma respecti nici macar cat sa nu vrei sa ma omori, adica minimul posibil?

      doamne apara si pazeste, cati ani ai, esti cumva milenial?
      cum e posibil sa iesi din scoala neintelegand nimic despre cum functioneaza o societate?

      Serios, scoala romaneasca ar trebui desfiintata, e complet inutila.

        (Citează)

    • CU CE TE DERANJEAZA PE TINE CA MERG EU CU 139 PE B2?!?!?!?!?!

      mErGi cU 180 uNdE aI lOc, nU cHeF

        (Citează)

    • de ce ai vrea respect cand nu oferi ?
      faptul ca ti se pare normal sa pui traficul in pericol mergand cu 180 e cea mai mare lipsa de repect.

        (Citează)

    • @mihnea pentru respect la180km/h ai nevoie de soseaua proprie, de circuit.
      Pentru drumurile PUBLICE, exista reglementari/legi, date in baza unor studii, statistici, legate de siguranta. Iar acele legi sunt obligatorii si pentru ca prea multi nevinoti au murit ca unii au fost zmei la180km/h.
      Imi doresc sa nu ne intalnim in trafic!
      Deocamdata esti un inconstient.

        (Citează)

  19. ba. am zis clar – tu mergi pe b1 cu 120, eu merg pe b2 cu 180, job done.
    bafta in continuare.

    Ionut:
    de ce ai vrea respect cand nu oferi ?
    faptul ca ti se pare normal sa pui traficul in pericol mergand cu 180 e cea mai mare lipsa de repect.

      (Citează)

    • Nu mergi pe b2 cu 180 gunoi mic, ca traficul nu e adaptat la 180 si cresc sansele sa omori oameni.

      Idioti ca tine sunt motivul pentru care strazile se vor umple de camere de supraveghere. Ca singurul mod de a va educa e ciomagul.

        (Citează)

    • cum procedam daca tu de pe b2 ricosezi in mine pe b1 din cauza ca nu ai putu frana la timp mergand cu 180 ?

        (Citează)

    • Nu credeti ca exagerati putin cu jignirile?
      Sigur ca 180 de km/h este o viteza foarte mare pentru autostrazile din Romania, dar sunt convins ca @mihnea nu merge constant cu viteza aceasta fiindca dupa cateva drumuri ar ramane fara permis.

      In plus, cand discutam de siguranta, este important sa ai o viteza cat mai mica pentru a preintampina un eventual accident. Dar mai conteaza si masina pe care o conduci.
      Stiu ca asta nu este o opinie populara, dar cu siguranta un seria 7 va fi mai sigur la 180 km/h decat un Logan la 130 km/h.
      Prefer sa ma depaseasca un BMW cu 180 km/h decat sa mi se bage in fata in ultima secunda un Logan care merge cu 100 km/h si a decis sa depaseasca un TIR.

        (Citează)

    • @Andrei, inteleg ca iti place sa faci pe avocatul diavolului dar nu stiu daca e cazul aici.

      Omul isi sustine dreptul moral de a merge cu 180. Ca merge constant sau nu, e irelevant. Ca are masina buna sau nu, e irelevant. Ca are reflexe de Senna sau nu, e irelevant. Ca exista si alt gen de situatii periculoase in afara vitezei excesive, e irelevant.

      Eu l-am jignit si n-am nici o problema sa il jignesc din nou, pentru ca el n-are nici un fel de respect pentru societate sau pentru viata altora. Ca e un gunoi, de-aia.

        (Citează)

  20. @Mihnea – cum poti sa zici ca ai vrea respect? Cum naiba sa te respecte cineva cand mergi asa pe drumurile publice? Este mult prea usor sa mergi tare, oricine poate sa o faca. Mai greu este sa mergi legal. Am mers si eu cu 180 si ceva peste unde a fost legat, mare rahat.

    Atata timp cat tu ne pui pe toti restul in pericol la viteza aia, nu imi pasa ce motive ai. Zero respect

      (Citează)

  21. Vad ca agitata lumea ca un individ a zis ca merge cu 180km/h….eu sunt curios cati din agitatii astia nu a depasit niciodata viteza legala. Numai lupi moralisti…

      (Citează)

    • Cred ca mai degrabă atitudinea de “normal ca merg cu 50km peste limita” e scary.

        (Citează)

    • Problema nu e ca merge cu 180, problema e ca e ferm convins ca asta e o treaba care tine de alegerea personala. 27 de oameni ii explica in diverse moduri ca e ilegal si periculos pentru ceilalti ce face, el nimic.
      “Da, dar si altii fura” nu e un argument valid in nicio discutie serioasa.

        (Citează)

  22. Giani Mucea:
    Also, mai e vorba si de ACC. In trafic, chestia aia e misto din punct de vedere al confortului, dar e foarte prost la a estima ce se va intampla in viitor. Daca gigelul din fata mea pleaca mai repede de pe loc, ACC demareaza de zici ca s-a eliberat ambuteiajul, chiar daca e evident ca ala o sa franeze peste 20 de metri.

    Nu ma intelege gresit, folosesc ACC mereu pentru ca nu prea ma gandesc la consum, dar in afara drumurilor plane si libere eu as conduce mai eficient, daca mi-ar pasa.

    Tu cand urci un deal, nu accelerezi, asa-i?

      (Citează)

    • Sa zicem că ai un deal și o vale de aceeași lungime. Daca mergi constant cu aceeași viteză consumi mai mult decât dacă începi dealul cu 100 și îl termini cu 90 și începi valea cu 90 și o termini cu 110. Timpul va fi aproape același.
      De-asta consumi mai mult cu cruise control activat.

        (Citează)

    • @Morrissey, cred ca depinde si de masina, dar de obicei cruise controlul este setat sa accelereze foarte agresiv ca sa pastreze o viteza fixa.
      Eu de exemplu daca am 110 km/h si am un mic deal in fata, nu accelerez foarte tare la urcare pentru ca nu ma deranjeaza sa ajung in varsul dealului cu doar 100 km/h, urmand ca apoi sa revin la viteza anterioara pe partea de coborare.
      In schimb, sistemul de cruise control creste turatia motorului pe toata zona de urcare pentru a mentine exact viteza de 110 km/h.

        (Citează)

  23. Pe ruta asa este disponibil si trenul; face mai putin de 4 ore. / Pe la noi NU mai circula trenuri deloc, pana acum cativa ani, nu multi, inca mai circulau cinci perechi de trenuri puse la ore smechere care ii ajuta pe astia de omora lumea cu microbuzele. Abia dupa ce n-au mai circulat am inteles cu adevarat ce am pierdut. Nici nu cred ca vor mai circula vreodata; probabil se vor moderniza, impinsi de UE, rutele principale si restul….

      (Citează)

  24. Mai dati-i pace lui Mihnea ăla, pare genul de prostie adolescentină, rezulta din argumentație și din fala specifica unuia care abia și-a luat permisul.
    Va pierdeți vremea, nici noi n-am avut cu mult mai multă minte la 18 ani.

      (Citează)

  25. Din punctul meu de vedere, timpul meu costa mai mult decât 4-5l salvați la 2-300km. Dar nu se aplica la toți…eu as plăti o suma(rezonabila ca altfel as închiria elicopter) de bani ca sa pot circula fără limita de viteza pe anumite segmente de autostrada.

      (Citează)

  26. Andrei G:
    Nu credeti ca exagerati putin cu jignirile?
    Sigur ca 180 de km/h este o viteza foarte mare pentru autostrazile din Romania, dar sunt convins ca @mihnea nu merge constant cu viteza aceasta fiindca dupa cateva drumuri ar ramane fara permis.

    In plus, cand discutam de siguranta, este important sa ai o viteza cat mai mica pentru a preintampina un eventual accident. Dar mai conteaza si masina pe care o conduci.
    Stiu ca asta nu este o opinie populara, dar cu siguranta un seria 7 va fi mai sigur la 180 km/h decat un Logan la 130 km/h.
    Prefer sa ma depaseasca un BMW cu 180 km/h decat sa mi se bage in fata in ultima secunda un Logan care merge cu 100 km/h si a decis sa depaseasca un TIR.

    Ciudat sau nu si eu sunt deacord cu aceasta abordare, intr-o anumita masura…Si eu mai depasesc cu 10-20-30km limita legala (uneori si mai mult, recunosc), de cele mai multe ori in depasiri, mi se pare o chestiune de siguranta sa iesi cat mai repede dintr-o depasire, si, pe de alta parte…nu poti compara reactia de franare a unuia de 30 de ani cu a unuia de 60 sau mai mult…nu poti compara un logan cu un q8..niste cauciucuri proaste cu unele bune…placute, etc..Legile sunt clar facute pt un minim de singuranta avand in vedere standardul itp-urilor noastre si varsta maxima la care poti conduce, ceea ce nu e normal…Inteleg principiul de “legea e lege” dar legea e facuta, uneori, sa acopere incompetenta autoritatilor…
    Ideea e ca sunt drumuri unde se poate merge si mai bine dar atat au putut accepta autoritatile, 130km/h, din motivele, probabil, exprimate mai sus..
    Dau un exemplu pertinent, am un unchi de 82 de ani care are un accident pe luna, el nu ar mai trebui sa aiba dreptul de a conduce, clar..Cine e mai periculos, el sau eu ca depasesc viteza legala cu 20-30km si n-am avut nici un accident in15 ani?

      (Citează)

    • @Traian
      Fiecare dintre voi, in felul lui
      Unchiul tau are accidente minore, dovada ca mai traieste la varsta asta dupa atatea accidente lunare. Probabilitate mare de accident, impact mic
      Tu, in schimb… la mai mult de 30km/h peste viteza maxima, probabilitate mica, impact mare :)

      Apropo, nu doar in Ro este limita de viteza pe autostrada de 130km/h
      In afara de Germania (unde doar vreo 60% din ele sunt fara limita, dar se va schimba si asta se pare), restul sunt fix ca noi sau chiar mai jos: in Europa sunt limite intre 90-130 pe autostrazi
      NU cred ca absolut toate autoritatile sunt incompetente

      Uite, nu am nicio problema ca marian sa sara fara parasuta, sau sa nu poarte centura, sau sa fumeze la el acasa, etc
      Am o problema insa cand vorbeste nonsalant ca el merge cu 180 pe b2 si toti ceilalti care respecta limita de viteza sa stea pe b1.
      Am senzatia ca e doar un trol, in cautare de scandal.
      Eu cel putin o sa il ignor de fiecare data de acum inainte, fix ca pe un om de nimic

        (Citează)

  27. Trenul e mai ieftin, consuma mai putin, autocarul e ceva mai rau, dar tot o imbunatatire…e crima ca nu se introduc trenuri ritmate sau ritmice, cum le-o zice . Sunt o multime de locuri in care nu am fost in Romania din motivul asta, in timp ce in vest am explorat mult mai mult.
    Nu poti sa zici ca stat roman ca faci ceva pt diminuarea traficului, accidentelor, poluarii si cresterea turismului cand lasi traficul feroviar in halul in care e. Ca autostrazile si modernizarile de drumuri nu le fac din motivele astea , astea sunt doar consecinte pozitive ale altor interese si presiuni. Sper sa apara presiunile alea si la feroviar.

      (Citează)

    • Calatoria cu trenul este mai ieftina doar daca alegi sa calatoresti la clasa a 2-a si sunt maxim 2 persoane. Pentru ca deja la 3 bilete clasa a 2-a sau 2 bilete la clasa 1, pretul este mai mare decat costul benzinei/motorinei. Si asta fara sa mai luam in calcul faptul ca multi iau taxiul de la gara catre hotel/pensiune.

      Ai in schimb avantajul ca esti mai relaxat. Te urci in tren, nu iti faci griji in legatura cu aglomeratia, daca ti-ai luat bilet din timp nu te mai intereseaza daca la aceeasi ora pleaca jumatate din turistii de pe Valea Prahovei spre Bucuresti.

        (Citează)

    • Complet de acord cu Andrei. Dar daca macar ai ajunge cu trenul mai repde decat cu masina, sunt sigur ca ar fi mai mult calatori cu CFR. Dau un exemplu banal: in 2004 trenul de la Iasi-Constanta facea 5:58min, cam la fel ca masina; astazi acelasi tren parcurge distanta in 7:38min. sunt ~2ore in plus si comforul este mai rau decat in 2004, iar custele, desi este un tren de noapte, sunt adaugate doar pe timpul veri. Sistemul feroviar este la pamant.

        (Citează)

  28. In conditiile utilizarii zilnice a unei masini imi simplific gandirea la ce bani cheltui pe saptamana cu benzina, model de gandire nord-american. De cand cu criza ucraineano/petroliera aceasta cheltuiala a crescut, deasemenea au crescut preturile la toate cele legate de intretinere, reparatii etc. Surpriza mea a fost ca am auzit totusi in mod exceptional o discutie legata de consum , la un coleg care e intr-adevar pasionat de masini, nimeni altul nu s-a angrenat in discutie, sa comenteze stilul de condus nici atat, dar se vorbeste de bani si iar de bani, cum naiba sa facem mai multi sa mai compensam. Practic lumea gandeste acum la consum strict la cumparare, plus ce se facea si inainte de criza, evaluat cheltuielile cu masina, in Romania e sport national la laudatul cat de putin iti consuma masina. Ar fi multe de spus, citesc saptamanal blogul dar unele discutii mi se par de o agresivitate inutila, uneori suntem tare jos ca gandire.

      (Citează)

  29. Andrei G:
    Calatoria cu trenul este mai ieftina doar daca alegi sa calatoresti la clasa a 2-a si sunt maxim 2 persoane. Pentru ca deja la 3 bilete clasa a 2-a sau 2 bilete la clasa 1, pretul este mai mare decat costul benzinei/motorinei. Si asta fara sa mai luam in calcul faptul ca multi iau taxiul de la gara catre hotel/pensiune.

    Ai in schimb avantajul ca esti mai relaxat. Te urci in tren, nu iti faci griji in legatura cu aglomeratia, daca ti-ai luat bilet din timp nu te mai intereseaza daca la aceeasi ora pleaca jumatate din turistii de pe Valea Prahovei spre Bucuresti.

    Daca-s trei persoane, nu mai fiti saraci, simplu. Sau zgarciti, de fapt.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus