►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Blocul unde am luat apartamentul nou are o intrare înaltă de vreo 4 metri făcută din travertin, iluminare ambientală discretă, un design plăcut cu elemente negre, gri și lemn natur, două niveluri de parcare subterană cu posibilitatea de încărcare electrică și parcare de biciclete. Scara blocului arată bine cu tot felul de zone decorate cu lemn, marcaje mari pe la fiecare etaj și inclusiv numere de apartament luminoase, ceea ce mi se pare inutil, .
Dar asta nu înseamnă că blocurile vechi se lasă mai prejos. Iată ce minunăție am fotografiat cândva prin cartier:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
33 comentarii
09/06/2022 la 7:08 AM
Nu caut nimic, doar ma laud
M(Citează)
09/06/2022 la 3:19 PM
=))))))))
GabrielG(Citează)
09/06/2022 la 4:51 PM
Asta se cheama weird flex.
Sol(Citează)
09/06/2022 la 7:27 AM
Tot un apartament…to intr-un bloc. The end.
Andrei M(Citează)
09/06/2022 la 7:41 AM
Au pus covorul ala slinos ca sa ascunda jegul de pe gresie, cimentat de-a lungul deceniilor.
Deea(Citează)
09/06/2022 la 3:31 PM
Care gresie? E doar ciment 😂😅
Matilda(Citează)
09/06/2022 la 7:46 AM
Intamplator am trecut prin zona unde e blocu ala cu intrare inalta si travertin. Sincer nu stiu cum au aprobat construirea unui bloc acolo. Cred ca numa in romania vezi asa ceva. Zona de case si zbang un bloc intre ele. Sa nu mai zic de blocu mai din fata (spre splai) care e pe colt intr-o intersectie pe-o bucata de teren cu forma incerta. Fix asa e si forma blocului. Urat oras o sa ajunga bucurestiu. Si extrem de ingramadit.
Blackskull(Citează)
09/06/2022 la 8:40 AM
Cei din zona deranjati de aparitia blocului contruit fara studiu de insorire, proprietarii caselor umbrite vor obtine in curand demolarea constructiei cu intrare inalta de vreo 4 metri facuta din travertin
Mihai Dobre(Citează)
09/06/2022 la 10:06 AM
@Blackskull: E puțin probabil ca într-un oraș așa mare, care mai e și capitală, să mai ai zone de case. Cum scapi de ele și ce măsuri se iau gradual ține de urbanism și de viziune, iar din păcate n-avem așa ceva acum. Așa că dezvoltarea e haotică, dar trebuie să fie. Poate la un moment dat mai lăsăm politica și ne îdreptăm privirile și spre educație.
@Mihai Dobre: mă îndoiesc că demolează cineva ceva. Studiul de însorire nu e obligatoriu, se cere doar în anumite cazuri și nu e chiar ce crede lumea. Dacă țin bine minte, trebuie să ai lumină 2-3 ore pe zi, nu e vorba că nu ai voie să umbrești. Există niște reglementări foarte clare legate de distanțele dintre construcții pentru diverse regimuri de înălțime și mi-e greu să cred că se poate anula prea ușor o autorizație de construire. Dar chiar și așa, dacă proprietarii caselor cer în instanță anularea autorizației, fapta s-ar putea prescrie până la pronunțarea unei sentințe.
Ideea e că nu lipsa studiului de însorire ar duce la anularea autorizației de construire, ci multe alte posibile nereguli. Și poate nu există nereguli din punct de vedere legal.
dam167(Citează)
09/06/2022 la 12:58 PM
@dam167, cum scapi de case? WTF?
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 1:11 PM
@Andrei G: permiți construirea de blocuri printre ele (cu adaptarea legislației și a hotărârilor de consiliu local dacă e nevoie) și cu timpul oamenii vor vinde și vor pleca de acolo.
De obicei în zonele în dezvoltare cei cu case sunt tot mai des abordați de dezvoltatori, iar dacă se bat mai mulți prețurile ajung să fie destul de mari.
dam167(Citează)
09/06/2022 la 1:19 PM
Oau! Ca puz-urile alea sunt degeaba, nu?
Sunt de acord ca in timp nivelul de inaltime se ridica, dar nu incepand din mijloc, ca nu suntem tara bananiera, ci dinspre zonele cu nivel inalt spre cele cu nivel jos.
nashu_mare(Citează)
09/06/2022 la 1:59 PM
@nashu: Eu vorbesc de zone de case in mijlocul orașelor, unde cineva poate să cumpere mai multe parcele și să facă un bloc. Cumpără altul alte parcele și face altul și tot așa. N-am zis că trebuie încălcată legislația sau că se face fără viziune, dar e greu de crezut că în orașe mari vor mai fi zone de case.
Nu peste tot ai variația aia de regimuri de înălțime pentru că s-a construit haotic – dacă n-a avut nimeni viziune sau vreo direcție urbanistică ăsta e rezultatul.
dam167(Citează)
09/06/2022 la 2:04 PM
Daca cumperi mai multe parcele, poti contrui pe mai multe parcele respectand conditia de inaltime si gradul maxim de ocupare al spatiului, atat pe suprafata cat si in volum.
Ce se poate poate face legal este ca atunci cand PUZ-ul zice P+2+M regim maxim si deja toata lumea are P+2+M si, in imediata vecinatate este o zona cu P+3, sa ceri ca si in zona cu P+2+M sa sa poti construi P+3.
nashu_mare(Citează)
09/06/2022 la 2:35 PM
Sunt mai multe probleme:
1. Asa cum spune @nashu_mare, exista niste PUZ-uri si alea intr-o tara normala ar trebui respectate. Cresterea regimului de inaltime se face treptat.
2. Nu stiu daca ar trebui sa ne dorim ca in Bucuresti sa crestem densitatea de locuitori mai mult decat este in acest moment. Nici nu avem de ce sa facem asta in conditiile in care Romania este o tara cu spor natural negativ.
Sunt foarte multe orase (inclusiv capitale) din Europa care au limite stricte legate de inaltimea constructiilor ce pot fi ridicate. Si, deloc surprinzator, orasele alea arata mai bine decat Bucurestiul.
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 3:22 PM
Hai să nu discutam aberații. În majoritatea(dacă nu toate) capitalele europene ai zone de case. Pornind de la o ipoteză greșită nu poți ajunge la concluzii corecte..
Andrei(Citează)
09/06/2022 la 3:26 PM
@Andrei G: nu știu ce PUZ-uri există și care se fac noi, normal că de alea trebuie ținut cont, dar la modul general vorbim degeaba. Nici eu nu știu dacă ar trebui să creștem densitatea sau la ce regim de înălțime ar trebui să ne oprim și în ce zone, că n-am nici o calificare. De asta trebuie angajați oameni care au. Nu contează sporul negativ la nivel de oraș, că poate se mută trei sfert de țară în București, sau vin de afară. Trebuie avută în vedere dezvoltarea orașului/județului și luate măsuri de perspectivă.
Alte capitale au reglementări pentru orice, că s-au hotărât cum vor să arate orașele, la noi se mișcă totul mai încet. Plus că nu ne putem compara cu țări mai bogate sau foste capitale de imperii unde cultura e alta.
dam167(Citează)
09/06/2022 la 4:25 PM
@dam167, tu ai zis asa: “E puțin probabil ca într-un oraș așa mare, care mai e și capitală, să mai ai zone de case.”
Adica ai plecat de la o premiza gresita pentru ca majoritatea oraselor mari au si zone extinse de case. Si chiar daca dezvoltatorii incearca sa profite de fiecare mp de teren pentru a-si maximiza profiturile, reprezentantii Primariei ar trebui sa se asigure ca nu “rasar” blocuri de 10-15 etaje in zone de case.
Chiar daca nu ne putem compara cu tari mai bogate decat Romania, ar trebui sa tindem spre forma lor de organizare, sa luam ca exemplu masurile impuse de orasele mari din aceste tari bogate.
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 8:09 AM
Faza mai interesanta o zicea cineva pe la tv zilele trecute. Ok, toti stim ca o sa cada multe cladiri vechi la urmatorul cutremur serios. Dar sa vedeti cate cladiri noi vor cadea.
Anda(Citează)
09/06/2022 la 9:14 AM
Urmatorul cutremur serios va face moloz multe dintre blocurile pre-77, o parte din blocurile post-77 (ca romanii vero au apart cu frenezie ce le-a picat in mana, incepand cu anii ’90, Inclusiv stalpi de rezistenta), precum si o parte din residence-uri. Bucurestiul e un urias cu picioarele de lut, asteptand prabusirea.
Deea(Citează)
09/06/2022 la 10:21 AM
Sunt atâtea răutăți misogine care vi s-ar putea arunca pentru că nu știți despre ce vorbiți, încât nici nu e amuzant. Eu vă recomand să fiți mai optimiste, până la cutremur principala problemă e lipsa de întreținere a clădirilor, iar unde e există proprietari, ăia sunt responsabili de asta.
Legat de ce vedeți la TV, luați cu sare.
dam167(Citează)
09/06/2022 la 1:01 PM
Eu sunt de acord cu comentariile de mai sus. Am vazut o multime de blocuri nou construite la care nu s-au respectat planurile de rezistenta, incat ma gandesc cu groaza la ce o sa se intample in cazul unui cutremur ca in ’77.
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 8:36 AM
https://www.instagram.com/scarafrumos/
iulian c(Citează)
09/06/2022 la 9:04 AM
La partea cu incarcarea electrica exista deja aceste locuri, sau teoretic iti poti trage cabluri la subsol…
Alin(Citează)
10/06/2022 la 12:28 AM
stii care sunt pasii?
florin(Citează)
09/06/2022 la 9:50 AM
Vedem cum o sa arate blocurile noi peste 30 de ani. Alea noi-vechi (adica facute pe la inceput de 2000) am vazut cum arata deja, mai rau ca alea din dr. taberei care au de 3 ori varsta lor.
Boris(Citează)
09/06/2022 la 10:09 AM
Nu e nevoie sa astepti 30 ani. Vezi cum arata blocurile din Militari Residence, de exemplu. Fatadele arata groaznic, tencuiala cazuta, crapata, fiecare si-a inchis balconul dupa cum l-a dus capul, deja e o favela acolo. E doar in exemplu, in loc de Militari Residence poti sa pui Prelungirea Ghencea, Popesti Leordeni etc.
Deea(Citează)
09/06/2022 la 10:41 AM
Sa compari un bloc construit ieri cu un bloc locuit de 30+ ani si sa te minunezi ca cel vechi arata mai urat e cam pueril.
Mileul de la intrare in schimb e ceva artistic :))
Catalin(Citează)
09/06/2022 la 12:42 PM
Pai mileul era ideea, nu restul, asa inteleg eu
S(Citează)
09/06/2022 la 12:51 PM
Cate articole te-ai inteles cu dezvoltatorul sa scrii?
Basil(Citează)
09/06/2022 la 2:28 PM
Cam asta s-a aplicat si la acest ansamblu rezidential evident de la P+2+M la P+10 cat este langa, dar nu stiu ce sa zic daca e ok sau nu. Daca ne uitam pe StreetView din 2009 terenul ala era liber. Se vede cum incep sa se ridice in zona blocuri P+6, P+8, imediat langa zona veche de P+10.
https://www.google.com/maps/@44.4156217,26.1227569,3a,75y,260.28h,92.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1suI-RYi41IfOTdl8REQEwsg!2e0!7i13312!8i6656
Ciprian(Citează)
09/06/2022 la 3:14 PM
Daca ne uitam pe PUZ-ul din Sectorul 3, pare ca acea constructie se incadreaza in zona M2 (sper ca m-am uitat bine pe harta).
Asta inseamna ca limitele de constructie sunt:
– regim maxim de inaltime P+14;
– POT (procentul de ocupare al terenului) = 70%;
– CUT (suprafata construita desfasurata/suprafata teren = 3,5
Regimul de constructie este P+8, deci, conform CUT cladirea trebuie sa ocupe maxim 3,5 / 9 = 39% din suprafata terenului. Daca mai faci niste manevre cu spatiile tehnice, ajungi undeva la vreo 45%.
Acum daca dezvoltatorul a lasat liber cel putin 55% din teren, oamenii din zona nu prea au nici o sansa in cazul in care fac o reclamatie.
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 2:58 PM
Poate e ramas de la pandemie. Cum erau covoarele alea mbibate cu clor intinse pe strazile care treceau pe langa fermele de porci in timpul epidemiei de pesta porcina. Sa curete virusul de pe rotile masinilor. Aici, sa ia covidul pe galosi.
nashu_mare(Citează)