►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am văzut/auzit vreo două reclame inedite dintr-un punct de vedere: se duc pe longtail, parcă vor să gâdile neîncrederea unui grup mic de oameni în acele servicii, lămurindu-i că de fapt sunt bune.
O reclamă este la Altex. La final spune ceva de genul “Altex – livrăm cu doi oameni până la ușa apartamentului tău” sau ceva așa. Accentul meu este pus pe “livrăm cu doi oameni”.
Adică pe mine m-ar interesa să aud că se livrează până în casă, that’s good enough. Nu-mi pasă dacă aduc produsul cu un om sau cu un batalion, e problema lor asta. Sunt sigur însă că sunt o mulțime de oameni care își spun ceva de genul “lasă că știu eu cum e treaba, vine un slăbuț care nu-mi poate căra frigiderul în casă și îl lasă jos la parter și fuge. Sau mă cheamă pe mine să-l ajut și-mi rup spatele cărându-l”.
Așa că reclama le spune direct de livrarea cu doi oameni, ca să elimine și aceste potențiale griji.
În altă zi, am trecut pe lângă un Lidl. Pe stâlpul de la intrare, unde e trecut programul magazinului, mai scrie și ceva de genul “pâine coaptă în cuptor, de mai multe ori pe zi!”. Și mi s-a părut interesant că scriu “de mai multe ori pe zi”, probabil pentru cei care zic “eh, este ora 15, acum prind doar pâinea aia nasoală coaptă la prima oră!”. Ba nu, Lidl coace de mai multe ori pe zi!
Aveam impresia că oricine vizitează Lidl se prinde că se coace pâine de mai multe ori pe zi. Parcă veșnic personalul de la brutărie adaugă pâine sau chifle sau altceva acolo în galantar, tocmai scoase din cuptor (lipiile ftw!). Dar na, acum scrie mare acest lucru și sub numele magazinului, la intrarea în parcare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
26 comentarii
17/06/2022 la 2:54 PM
asa-i cand publicul tau sunt maimute, trebuie sa le arati banana.
trist la ce s-a ajuns
mihnea(Citează)
23/06/2022 la 11:29 PM
Nu stiu exact cine este maimuta aici…Cei care cred ca li se va livra masina de spalat la usa sau celor care li se “garanteaza” asta fie si printr-o reclama de genul asta….
P.S. Publicul lui Radu se pare ca esti si tu…monkey boy..
Traian(Citează)
17/06/2022 la 3:14 PM
Asta cu livrarea electrocasnicelor mari in care vine doar soferul si o descarca in fata blocului era destul de frecventa (mai ales in orase mici). Bucurestiul e o bula.
Catalin(Citează)
17/06/2022 la 3:35 PM
Literlamente ieri mi-a venit frigiderul de la stanciu, si baietii m-au sunat sa vin sa le tin usa la bloc. Cumva m-am gandit ca incepe ceva tiganeala ca nu o sa intre mastodontul in lift.
Boris(Citează)
17/06/2022 la 3:47 PM
Mie mi-a venit de la Fan Curier si a intarziat cateva zile, fiind in depozit la ei, ca nu au oameni sa il aduca.
Pana la urma a venit doar soferul, a parcat in curte si a zis sa il ajut sa il dea jos.
GG fan
rdb(Citează)
17/06/2022 la 4:28 PM
F interesant cum romanii vor sa nu plateasca nici macar transport (ca e comanda dr valoare mare) dar vor sa le aduca cineva frigiderul sau etc direct in casa – sa-l si monteze eventual.
Marean(Citează)
17/06/2022 la 4:44 PM
Mda, este foarte interesant cum romanii vor sa primeasca serviciile care li s-au promis. Ce nesimtire din partea lor.
Daca spui pe site ca oferi transport pana in apartament/pana in casa, atunci trebuie sa te ocupi de asta indiferent daca ceri bani sau incluzi acest serviciu in pretul produsului comercializat.
Andrei G(Citează)
17/06/2022 la 4:46 PM
Tie ti se pare normal sa bagi frigiderul in casa apeland la vecini, cum se facea inainte? Mie nu. Eu as obliga prin lege ca orice produs voluminos sa fie livrat pana in locuinta cumparatorului.
Kopa_Kopan(Citează)
17/06/2022 la 6:18 PM
Transportul aparatelor mari ar trebui taxat separat, la fel ca si montajul, pentru ca e munca grea.
Dar da, eu sunt de acord ca e vina companiilor, care de fapt isi forteaza angajatii lor sa faca aceasta munca neplatita – adica furt.
Si evident ca angajatii fac tot ce pot ca sa se fofileasca, pentru ca nimeni nu e prost sa munceasca pe gratis, mai ales cand munca e grea.
Dar tot gasesc interesant ca noi romanii am ajuns sa ne asteptam sa nu punem mana la faze din astea – toti vrem servitori.
Eu intotdeauna fie ajut, fie dau bacsis mai mare cand vin lucruri grele. Inclusiv cand comandam online la Mega Image etc
Deci da, mi se pare normal sa bag frigiderul in casa apeland la vecini sau platind oameni, ca nu consider ca e cineva obligat sa faca asta pt mine gratis.
Marean(Citează)
17/06/2022 la 6:39 PM
Deci tu spui asa: angajatii se fofileaza cand este vorba de munca grea, pentru ca firmele dau salarii foarte mici. Iar noi, clientii, ar trebui sa compensam salariile mici ale angajatilor muncind in locul lor sau platindu-le niste bani in plus.
Dar daca procedam cu totii asa, crezi ca se va schimba vreodata ceva? Crezi ca vreun angajat se va duce sa spuna ca el nu mai vrea sa transporte frigidere decat daca este platit corespunzator? Cel mai probabil nu va face asta pentru ca stie ca oricum primeste bani de la client.
Deci efectiv, ai transferat un serviciu pe care deja il platesti (plata separata sau inclusa in pretul frigiderului) din sarcina angajatorului in sarcina clientului.
Si legate de faza cu servitorii: presupun ca atunci cand te duci la restaurant nu dai o fuga si prin bucatarie sa il ajuti pe baiatul care curata cartofi. Desi, daca te gandesti bine, s-ar putea sa castige mai prost decat un livrator.
Andrei G(Citează)
17/06/2022 la 6:50 PM
Angajatii se fofileaza nu pentru ca firmele dau salarii foarte mici, aia e altceva.
Se fofileaza pt ca firmele considera ca aceasta munca face parte neoficial din fisa postului de curier – adica incearca sa ii fure pe oameni neplatindu-i pt munca asta. Unde mai pui ca poate unii curieri nu vor sau nu pot sa faca si aceasta munca – ar trebui sa poata alege, nu?
Stiu asta de la un transportator de marfa, care mi-a zis foarte clar ca soferul lui nu are in atributii manipularea marfii – spre deosebire de firmele de curierat la care nu este in fisa postului in mod explicit dar firmele tot le cer sa faca asta curierilor. Mi-a spus ca daca vreau sa ma inteleg cu soferul sa ma ajute contra cost e treaba mea, dar firma lui nu presteaza aceste servicii.
Ref la restaurant: exemplul pica tot din cauza ca nu salariile mici sunt problema, ci faptul ca manipularea marfii este o munca separata de cea de transport, care ar trebui platita separat si nu este. La chelneri / bucatari nu este aceeasi situatie.
Marean(Citează)
18/06/2022 la 12:00 AM
Marean, vezi cum fac băieții in Olanda, că îți place de ei :) dacă au promis că livrează până în casă, max 2 sau 4 etaje fără lift de obicei, nu există să îți lase la ușa blocului mașina de spălat. Excepție când nu încape pe scări, mai ales în clădirile foarte vechi, și trebuie să te ocupi singur cu o sfoară și un scripete.
Dar băieții care livrează electrocasnice mari știu la ce se înhamă și nu sunt aceiași cu ăia care livrează plicuri. Asta e problema în Ro.
Costin(Citează)
18/06/2022 la 12:19 AM
@Costin
Exact, in NL nu iti urca DHL-ul masina de spalat 2 etaje, in pod. Ori sunt magazine specializate care au serviciul inclus in pretul produsului ori platesti separat, cum e normal si civilizat.
Asta e si problema mea, ca in Ro firma incearca sa-l fure pe curier bagandu-i pe gat aceasta munca, iar curierul evident face tot ce poate ca sa se fofileze. Dar nici clientul nu vrea sa plateasca, considera ca i se cuvine, pt ca el stie ca la comenzi de valoare mare transportul e gratis. Toata lumea incearca deci sa fraiereasca pe toata lumea, ca la romani si evident rezultatul e ca toata lumea e nemultumita.
Marean(Citează)
18/06/2022 la 12:39 AM
@Marean, daca tie ti-a spus cineva, candva ca un sofer nu are voie sa fie si manipulator de marfa, poate ca asa este.
Dar pe mine in calitate de client nu ma intereseaza asta. Daca in “contractul semnat” atunci cand am dat comanda scrie ca mi se va livra produsul pana in casa, atunci firma de curierat (sau magazinul) sa trimita echipe de 3 oameni (1 sofer + 2 manipulatori).
Daca tu il ajuti pe curier sa care produsul in casa cu ce schimba asta lucrurile? Adica firma il va forta si mai tare sa munceasca pentru ca il va trimite in continuare singur pe teren in loc sa trimita o echipa formata din minim 2 oameni. Chiar daca il ajuti si tu, el tot face activitatea aia de care spuneai mai sus ca este ilegala.
Daca in schimb la finalul zilei se intoarce cu 10 frigidere inapoi fiindca nu a putut sa le care singur si clientul nu a fost dispus/nu a putut sa-l ajute, atunci cu siguranta in ziua urmatoare va “primi” si un coleg.
Andrei G(Citează)
18/06/2022 la 8:42 AM
Marean, zi drept, cand ti-ai luat frigider ultima oara? Unde anume e gratis transportul? Ca eu la stanciu, cu toata genialitatea lui de program, si cu tot cu frigider de peste 3000 ron, tot am platit livrare vreo 75 de lei parca. Le-am dat si baietilor vreo 60 de lei, nu asta e problema. Problema e ca marean a venit el sa manance rahat pe net ca “asa-s romanii”
Boris(Citează)
18/06/2022 la 10:29 PM
@Marean, daca DHL trebuie să livreze până in pod conform contractului cu ăla de mi-a vândut mie serviciul, livrează până în pod. Doar că niciodată nu vine cu mașina de spălat cel care aduce și plicurile. Am avut livrate multe pachete de zeci de kile, inclusiv când locuiam într-un bloc cu scară foarte îngustă (tipic Amsterdam), și niciodată nu a venit doar șoferul să îmi lase pachetul in fața blocului. Că a fost transport plătit sau inclus în prețul produsului, nu m-am interesat. E treabă magazinului să își respecte clientul.
Costin(Citează)
20/06/2022 la 9:58 AM
1. angajatorii nu plătesc corespunzător livratorii pentru livrări grele
2. livratorii se fofilează
3. clientul final își ia țeapă. cară el, chiar daca e bătrân, sau poate are probleme cu spatele sau cu altele.
4. Marean: așa e normal! așa e bine!
Nicky(Citează)
17/06/2022 la 4:43 PM
La Lidl e o smecherie: coc ei paine de mai multe ori pe zi, doar ca asta se intampla mai mult dimineata. Seara gasesti numai produse obosite. Unele produse sunt nasoale chiar si pe la 10 dimineata. Au pizza rotunda, cu putin cascaval, cateva masline, un pic de sos – ceva spartan, dar imi place. De cele mai multe ori este tare ca piatra. Am luat obiceiul de a pune mana pe toate (intotdeauna cu manusa, sa n-avem vorbe) sa vad daca nimeresc macar una care sa devina mancabila dupa ce o incalzesc in cuptor. Eu cumpar de obicei dimineata. Cum poate sa ajunga o astfel de pizza tare ca piatra pana la orele 9-10? Si daca e coapta la 7 dimineata tot ar trebui sa fie intr-o stare acceptabila pentru cateva ore. Singura concluzie ca sunt produse ramase de seara treacuta. Stiu ca (teoretic) nu au voie sa pastreze nimic peste noapte, dar altfel nu-mi explic consistenta si lipsa de prospetime a unor produse (s-a intamplat si-n Mega, cu o lipie).
Kopa_Kopan(Citează)
17/06/2022 la 8:24 PM
Pai nah, copt din produs congelat. Adica o țâră incalzit iar cand se raceste aia e.
Albert(Citează)
17/06/2022 la 5:13 PM
Reclama aia la altex cu livram cu 2 oameni e buna ca ideea, dar prost jucata din punctul meu de vedere: cei 2 actori care care cu liza produsul parca se înghesuie, sunt cumva”mândrii “ca sunt 2.
Cristi(Citează)
17/06/2022 la 6:59 PM
Într-un oraș din țară, EMAG i-a livrat un frigider de 70kg mamei mele cu un singur curier, curier care nu avea atâtea kg nici măcar ud. Mama, cu problemele ei, nu avea nicio șansă să urce frigiderul până la etaj, noroc cu tata că a ajuns acasă în timp util și de abia a găsit pe cineva să-l ajute.
Cum adică de abia a găsit pe cineva să-l ajute? Păi simplu, băiatul de la curier a lăsat frigiderul la 5 metri de UȘA SCĂRII DE LA BLOC și a plecat, a zis că ori lasă frigiderul acolo, ori îi face retur. Frigider care era deja plătit.
Deci, pentru mine, reclama Altex este TOT CE VREAU SĂ ȘTIU, iar eu nu mai iau electrocasnice de la EMAG. Radule, știu că nu-ți place să auzi asta, că primești bani de la ăștia, dar asta e realitatea din teren. Nu e peste tot la fel ca-n capitală.
Lucian(Citează)
17/06/2022 la 7:23 PM
Sincer, am fost inselat de cuvantul sistem din titlu, care, pentru multa lume semnifica altceva. Am crezut ca Radu isi ia inima-n dinti si ne propune ceva mai serios. Mare deceptie…
Nicu(Citează)
17/06/2022 la 11:19 PM
Eu nu știam ca Lidl coace pâine și altele când se termină ce au pe raft. Am văzut într-o zi cum puneau unele proaspete scoase atunci de la cuptor.
Până atunci credeam ca fac o data și alea sunt toată ziua. La mega image am mai văzut cum puneau noi produse la raft, dar nu am realizat ca e procedură standard.
Gaelex(Citează)
17/06/2022 la 11:44 PM
Eu îl lăsăm în fata scării și făceam reclamație la eMAG și anpc, luam banii înapoi și cumpărăm de altundeva.
Doar ca eu am avut norocul sa iau tot de la eMAG și sa urce mașina de spălat de 70 de kg pana la etajul 4, fără lift. Ba chiar m-au întrebat unde sa o lase în apartament.
Contează mult și curierul, au primit și bacșiș chiar dacă am plătit transport dar numai după ce mașina a fost sus, nu înainte.
Liviu(Citează)
20/06/2022 la 9:43 AM
Comandat mașină de spalat de la Altex (acum vreo 2-3 ani), la Iași, la bunicul meu acasă. Comanda era cu livrare și instalare. A venit un nene slăbuț și a sunat sa vin să iau chestia de jos, afirmând ca el e doar șofer, dar mă ajută dacă nu reușesc să car singur mașina de spălat la etajul 4, pe scări. Păi daca nu eram eu, trebuia să care bunicul? Unde găsea bunicul singur instalator?
Deci țeapă. Bravo ALTEX!
Deci de acum, da, DACĂ am nevoie de Altex, întâi sun și întreb cam câți curieri o să vină. Cu tot cu reclama asta.
Nicky(Citează)
23/06/2022 la 11:32 PM
Traian(Citează)