►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am observat despre mine un lucru care mi-a plăcut mult: mă lasă rece mașinile scumpe. Pur și simplu nu mai simt dorință sau invidie, nu mai râvnesc, nu mai am pe lista de “things to buy when you’re a millionaire” (sau cum vreți să-i spuneți) mașini pe benzină.
Sigur, dacă-mi dă cineva un Lamborghini Urus, nu o să refuz, îmi place mașina. Sau un BMW X5M. Dar nu mai simt nici o admirație deosebită, nu mai întorc capul după ele pe stradă, nu mai gândesc “băi ce mișto trebuie să fie” când văd astfel de mașini scumpe și/sau puternice.
Mai degrabă am reacția inversă. “Wow, ai dat toți banii ăia pe mașina asta zgomotoasă? Și care poluează pe aici alături de un milion altele, de o să trăim cu 3 ani mai puțin din cauza asta?”. E o mașină. Ridic din umeri și trec mai departe.
Singurele mașini pe care le-aș vrea pentru mine sunt cele electrice. Asta chiar admir, ba chiar sunt invidios pe cei ce și le permit și au unde să le încarce, deși sunt tot mai convins că m-aș putea descurca și la bloc cu una cu autonomie mare, că am vreo 6-8 posturi de încărcare prin zona mea.
Dacă aș avea bani nelimitați, aș vrea un Tesla Model X. Este mare, este puternică, este înaltă, are toate tehnologiile posibile la bord. Costă mult și se produce rar, dar aici este wishful thinking, nu realitate.
Dacă ar trebui să mă încadrez în vreo 60.000 de euro, alegerea ar fi între Ford Mustang Mach-E GT sau VW ID.4 GTX. Îmi plac ambele, ar trebui să le conduc o vreme ca să fac alegerea finală. Sunt convins că Model Y sau Ioniq 5 sunt modele foarte bune, dar vreau SUV. That’s it. Pe acestea aș da banii, nici o mașină cu combustie internă nu mai este pe lista mea.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
50 comentarii
03/06/2022 la 6:33 AM
Siii pt ce anume vrei suv cu garda la sol mai mica decat la golf?
add(Citează)
03/06/2022 la 11:00 AM
Like.
Preferințele lui, teoretic banii lui, dar obiectiv vorbind e decizie proastă. Nu numai garda, dar și suspensiile, greutatea.
raiiar(Citează)
03/06/2022 la 6:51 AM
Nu te uiți destul la Wheelers Dealers.
Gaelex(Citează)
03/06/2022 la 11:21 AM
+1
Emil C(Citează)
03/06/2022 la 6:57 AM
Nici pe mine nu ma mai intereseaza sau impresioneaza masinile extrem de scumpe, dar tot mai am cateva non-BEVs pe lista: asta actuala intr-o varianta mai echipata si mai competenta si un Volvo V60 T6.
Asa, masina preferata? Ar fi fost Tesla daca nu aparea EQS.
Giani Mucea(Citează)
03/06/2022 la 7:14 AM
Cu EQS-ul e puțin delicată treaba cu autonomia. Pe youtube face Andrei Vereștiuc (parcă așa îl cheamă) o plimbare din Ungaria până la Cluj, parcă, și se cam chinuie să ajungă. Cu toate asigurările de autonomie pe care i le dădea mașina.
Florian(Citează)
03/06/2022 la 9:52 AM
Din cate am inteles, EQS chiar are cea mai mare autonomie. Ca n-o fi cat zic ei, e posibil, dar cred ca nu e mare diferenta comparativ cu ceilalti producatori.
In alta ordine de idei, nu e vorba DOAR de autonomie. EQS e singura aprobata de nivel 3. Vreau si eu sa stau pe bloguri in trafic, plm.
Giani Mucea(Citează)
03/06/2022 la 5:00 PM
Adică trebuie sa nu uit ca sa îmi iau timp sa iau porția de electroni de la mall, vreau sau nu vreau să dorm in mașină. Vezi ca scula asta electrica nu o ai tot timpul încărcată o mai lași si pe 30%.
Nu înțelege greșit, electrica ca a doua mașină de fiță, da, altfel stres bani…
Gândește-te la garanție, poate dureaza o lună, ca deh cipuri.. etc, dau altele.
Dan(Citează)
03/06/2022 la 7:17 AM
La bloc e nașpa rău cu electrice la noi, adică e un stres mare cu planificarea până la stația de încărcare. Vii seara acasă cu baterie 10%, că ești obosit si musai a doua zi trebuie planificat drumul la încărcare, te grăbești sau nu. Așa pe clasic in drum sigur găsești o benzinărie.
Eu am un V8 pe gpl si tot e un oarecare stres, darămite cu electrice. Poate in US sau la alții e altceva, dar la noi, încă e stresant
Dan(Citează)
03/06/2022 la 8:30 AM
Tu mergi zilnic 300-400km cu masina ? De cate ori ajungi acasa dupa un astfel de drum si ai neaparat nevoie sa pleci a doua zi? Dar da, daca poti incarca acasa o electrica e perfect
Alin(Citează)
03/06/2022 la 12:24 PM
Tesla de Timiș în parcarea mallului din Sibiu, la orele amiezei, teoretic proprietarii aveau ce face până se încărca mașina la stația dedicată, practic trăgeau un pui de somn în mașină. Lux electricele astea, parol!
alunelu(Citează)
03/06/2022 la 7:20 AM
Eu cred ca masinile electrice or să domine in oras. Pe distante lungi avantajele electricelor se estompează. Daca as avea parcare as vrea una compacta care să aiba autonomia de 120km. Autonomie nare unseaman pret mare si greutate cărată inutil.
valentinul(Citează)
03/06/2022 la 7:37 AM
mie imi plac masinile cu motor mare, aspirat, pe benzina, V6 :)
Widsith(Citează)
03/06/2022 la 11:50 PM
Lasă bre, că nici cu 1.9 tdi nu-mi este rușine să merg…
marinel(Citează)
03/06/2022 la 8:21 AM
Ai dreptate cu o mica specificatie: bateria se va deteriora în timp și după câțiva ani vei ajunge sa faci iarna 30km sau 40max fără încălzire. Asta ca să nu mai zic ca cei 120km se ating în condiții ideale.
Deci tot pe la 200km e minimul decent, zic eu.
luci(Citează)
03/06/2022 la 9:21 AM
oh ffs. inca mai puneti botul la degradarea masiva bateriei? Arata-mi unu care mai are doar jumate din capacitatea bateriei, indiferent cat de veche e masina!
add(Citează)
03/06/2022 la 9:47 AM
Asta cu bateria care se deterioreaza e o tampenie. In mod normal o sa ajunga la 80% capacitate dupa 10 ani, o nu, incredibil, poti sa o arunci.
Giani Mucea(Citează)
03/06/2022 la 12:21 PM
Lumea probabil nu crede ca o baterie va rezista prea mult pentru ca avem exemplele telefoanelor mobile unde dupa 3-4 ani se intampla destul de des sa ajungi la 50% din capacitate. Plus povestile in care multe masini au doar jumatate din autonomie iarna.
Andrei G(Citează)
03/06/2022 la 8:24 AM
E side effect de la covid
Apar după luni bune și sunt tot felul de fixații ciudate
mihnea(Citează)
03/06/2022 la 8:45 AM
La noi in Romania, pe măsură ce parcul actual de vehicule euro 4 și euro 5 se va consuma natural din motive de vârstă, rable, taxe, etc, viitorul va fi hibrid, gpl, diesel cu adblue care este pain in the ass, benzinare turbo GDI.
Eu zic că fenomenul diesel o sa scadă în 10 ani. Eu conduc acuma o mașină euro 4, pe care la un moment dat o sa o trag pe dreapta din motive normale. Următoarea mașină probabil o sa fie un hatch back cu gpl.
Ionut M(Citează)
03/06/2022 la 1:03 PM
Greșit, ro este mormântul cojilor din ieuropa și jermania.
O sa mai respiri diesel mult timp de acum încolo.
Și vezi ca un euro 6 e mai curat decât un benzinar, dar csf
mihnea(Citează)
03/06/2022 la 9:06 AM
Asa e după primul copil.. după al doilea nici după doamne nu te mai uiți..
[Era interesant un sondaj aici cu care are cea mai veche și neinteresanta mașina..]
Apoi lași Formula1, fotbalul etc… ramai cu biliard și alte câteva care trec peste 70 ani..
Petronius(Citează)
03/06/2022 la 9:52 AM
Vroiam sa cumpar un Skoda ENYAQ IV 80X. Dar nu am incarcare acasa si din varii motive nu pot sa pun statie de incarcare. Autonomie este de 500km – de fapt 400km reali. Comparat cu 1000km la diesel cat am acuma.
Deci pe luna as incarca de 5 ori electrica versus de 2 ori masina pe diesel.
Iar incarcarea pe electrica este altfel – dureaza mai mult, cauta statie, nu gasesti loc etc.
Practic imi schimb semnificativ – cu cateva ore in plus pe luna stilul de viata.
Asa ca i-am dat drop.
ovi(Citează)
03/06/2022 la 10:05 AM
Nu stiu de ce spui ca Model Y nu este SUV? Are 1624 mm inaltime, fata de 1640 la ID.4, absolut neglijabil.
Ciprian(Citează)
03/06/2022 la 10:11 AM
Ioniq5 nu e neaparat SUV (cat un X5) dar e comparabila cu ID4:
(Ioniq L:4635/W:1890/H:1605 vs ID4 L:4584/W:1852/H1631)
Intre cele doua astazi as alege Ioniq.
un om(Citează)
03/06/2022 la 10:50 AM
Tom(Citează)
03/06/2022 la 10:59 AM
Nu cred ca producatorii mint cu privire la autonomie. Exista niste teste, iar modul in care sunt efectuate ele poate diferi de modul tau de condus.
Nu cred ca electrica e doar pentru condus urban. Astea din ultima vreme au range real de 400km, ceea ce e peste cat conduc eu in 99% din timp. Si nu cred ca electrica trebuie sa fie mai ieftina decat un ICE, nu stiu cum ai ajuns la concluzia asta. E ok sa fie mai scumpa, pentru ca e important sa iei in calcul TCO pe o perioada, nu doar pretul de cumparare. Iar cand vine vorba de TCO, deja electricele sunt mai ieftine decat ICE, iar distanta dintre ele va creste cu pretul benzinei.
Giani Mucea(Citează)
03/06/2022 la 12:34 PM
Producatorii nu mint cu privire la autonomie, la fel cum nu mint nici cu privire la consumul pe 100 km in cazul masinilor pe benzina/motorina. Doar ca testele alea sunt facute in anumite conditii standard, care nu se aplica in viata de zi cu zi. Deci din autonomie declarata, mai scazi undeva pe la 20% ca sa ajungi la realitate.
Andrei G(Citează)
03/06/2022 la 11:26 AM
Ai ajuns in perioada aia a vietii cand iti trebuie o Skoda Octavia…
silicon_v(Citează)
04/06/2022 la 1:55 AM
Nu si daca vrea o sansa la Bianca Dragusanu.
boglous(Citează)
03/06/2022 la 11:56 AM
Tico din ‘99. ITP, RCA valabile, utilizat din cand in cand.
Vlad(Citează)
03/06/2022 la 12:08 PM
Si pe subiect: sunt masini care sunt wow (fiecare are lista lui) dar probabil multi ne uitam si la partea practica, de la potrivirea cu scopul utilizarii pana la costuri (inclusiv de intretinere).
Noi stam langa Bucuresti, avem doua masini, le folosim zilnic. Ne-am gandit la o electrica si ne-am permite si ceva mai fancy (decat Spring 🤣) dar:
– Nu facem nicio economie, din diferenta de costuri intre masina electrica si benzina/diesel putem merge linistiti 10 ani.
– Nu poluam mai putin. Masinile actuale sunt relativ noi (3-4 ani), inlocuirea lor (chiar si cu o electrica) genereaza mai multa poluare neta decat sa le folosim civilizat inca 5-6 ani.
– Nu am avea confort mai bun. Daca as vrea confort, mi-as luat un E sau seria 5, hibrid.
– Nu ne intereseaza imaginea/status-ul. Vrem doar niste masini decente si pe care te poti baza.
Teoretic suntem deja potentiali cumparatori, practic m-as uita la niste plugin-hibrid-e acum. Peste 4-5 ani mai vedem!
Vlad(Citează)
03/06/2022 la 2:29 PM
Exact, un mesaj de la cineva nespălat pe creier ca electrică or die
mihnea(Citează)
03/06/2022 la 4:32 PM
Nu facem nicio economie, din diferenta de costuri intre masina electrica si benzina/diesel putem merge linistiti 10 ani.
Eu am Spring, pe care îl folosesc zilnic cam 100-150 km, fac livrări pentru restaurantul nostru. Îţi pot spune că în 3000 Km 7800 km făcuţi în 2 luni (de fapt pe 6 se fac 2 luni) de când o avem, am băgat curent de 1000 lei. În condiţiile în care înainte livram cu o maşină cu motor de 1L şi băgam lunar benzină între 1800-2500 lei. Nu am mai pornit maşina aceea de când a venit Springul. Eu zic că este o economie destul de mare. Dacă ştii pentru ce îţi iei o maşină electrică.
laufer(Citează)
03/06/2022 la 11:51 PM
Absolut corect.
Phev este azi singura solutie care combina the best of both worlds asigurand mobilitatea si confortul utilizarii carefree pe orice distanta si va ramane asa mult timp de aici incolo.
Pentru mobilitate urbana merge electrica 100% cat mai ieftina cu putinta ca oricum nu cumperi mai multa masina daca platesti mai mult ci doar mult marketing si niste electronica inutila in plus.
Tom(Citează)
03/06/2022 la 12:11 PM
Din nou faza cu “vreau SUV, deci ID.4, nu Ioniq 5”. Daca ai verifica inginereste, ai vedea ca masinile au dimensiuni aproape identice.
Sol(Citează)
03/06/2022 la 1:06 PM
Nu e deloc ok sa fie mai scumpa decat daca premisa este ca profitul producatorului trebuie sa fie in centrul interesului cumparatorului chiar daca aduce atingere calitatii produsului si a buzunarului propriu.
Constructiv masina electrica este cu mult mai simpla decat un ICE echivalent.
Tot sistemul de propulsie si alimentare cu agregatele aferente unui ICE au la baza industrial machining, oameni multi cu inalta pregatire pe tot lantul, scule de fabricatie de precizie, etc care insumate depasesc cu mult complexitatea si pretul electronicii si al bateriilor dintr-o electrica. De ce credeti ca Tesla are o calitate execrabila a interiorului si imbunarilor? Pentru ca a aduce calitate in zona asta costa mult iar targetul este mai atras de dimensiunea tabletei decat intrigat de vantul care ii vajaie pe la urechi si ca bateria poate intra in autocombustie din senin, chestie valabila la majoritatea electricelor.
Un motor electric il cumperi cu banii de buzunar cu care mergi Duminica la Mall in plimbare. Bateriile costa ceva mai mult, poate cat o vacanta in Ciclade. Softurile sunt ceva mai complexe decat la un ICE dar tot nu explica diferenta uriasa per total.
In plus cred ca a bateriile ca forma de inmagazinare a energiei pe care se bazeaza electromobilitatea sunt un dead end.
Again, my 2 cents
Tom(Citează)
03/06/2022 la 1:11 PM
Uite fac eu o comparatie.
De 13k de km / 18 luni tin condica unui Tiguan 2.0TDI. Distanta medie parcursa e de 724km pe luna. Consumul mediu pe luna e de 10.25l / 100km. Merg preponderent urban, cu cateva varfuri externe (350+ km). Costul meu mediu lunar e de ~600 de lei la 8 lei litrul de motorina.
Un ID4 are un consum (zic ei) de 0.162kWh / km. Mergem pe 0.2, cu toate ca la stilul meu (preponderent urban) se preteaza un consum mai mic. Media mea, cu o electrica, ar fi de 144.8 kWh pe luna. Daca curentul ar fi 2 lei, ar insemna ~300 de lei. Deci jumatate.
Cel putin lunar ajung intr-un centru comercial cu statie (Kaufland, IKEA, etc.) unde stau cel putin o ora. Alternativ, ma duc specific sa alimentez de ~2 ori pe luna, si dureaza cel putin 30 de minute pe tura (dus-intors + timp acolo). Zic specific fiindca drumurile mele zilnice nu au o benzinarie in preajma.
DPDV timp pierdut alimentand, nu vad neaparat o problema pentru mine (pentru 95% din modul meu de utilizare). DPDV cost, in 13k de km am platit 9622 RON pe motorina. Ar fi fost la jumatate pe electrica, deci sa zicem ca as fi economisit 1k de euro doar din combustibil. Mai punem 250 de euro revizia anuala (care nu costa atat la electrica).
Si acum voi presupune ceva ce mi se aplica specific mie (si mai mult sau mai putin altora). Lucrez de acasa si am loc de parcare subteran. Drumurile mele zilnice sunt dus si adus copilul de la gradinita (initial era langa locul de munca, dar de cand cu pandemia lucrez de acasa, nu dati cu pietre). Strict aplicabil mie, o Dacia Spring, cu incarcare la priza normala (adica in loc de masina de spalat), cu timp de incarcare de 7 ore, mi-ar acoperi 95% din orice fel de drum as avea de facut si as pierde 0 minute incarcand si as avea 0 stres daca ajung sau nu la destinatie si inapoi.
Mergand mai sus, orice masina cu autonomie 350+ km reali ar putea sa imi acopere 99.99% din drumuri, cu micul inconvenient ca de 3-4 ori pe an va trebui sa dedic 3-4 ore incarcard masina cat sa ajung la destinatie, unde se presupune ca as putea sa o las la incarcat cateva ore.
Andrei(Citează)
03/06/2022 la 2:18 PM
Din punct de vedere al preturilor, nu prea merita sa faci comparatie in acest moment. Varianta de top pentru Tiguan este in jur de 40.000 euro, pe cand varianta de top pentru ID.4 (echivalentul ca dimensiuni) se invarte in jurul valorii de 60.000 euro. Deci, la consumul tau anual, ar trebui sa mergi minim 15 ani ca sa economisesti diferenta aia de pret (luam in calcul atat pretul mororina vs electricitate, cat si reviziile anuale si eventualele mici reparatii).
Poti sa aduci in discutie alte avantaje ale masinilor electrice, dar nu economia.
Andrei G(Citează)
03/06/2022 la 3:05 PM
Da, doar ca nu. Versiunea de top de la Tiguan e R-ul, care e pleaca de la 80k si are 320 de cai. Versiunea de top a ID.4 e GTX-ul, are 299 de cai si pleaca de la 60k.
Mergand pe variantele cele mai ieftine, dar pastrand puterea motorului, ID.4 pleaca de la 49k, pe cand Tiguan pleaca de la…. 42k (2.0TSI). Deci o diferenta de 8k.
Mai este si acel eco tichet care, vrei nu vrei, exista si influenteaza comparatia de astazi. Pentru varianta ICE, 1.2k. Pentru electric, 10.8k. Deci comparatia de pret ICE – electric devine 40.8k pentru ICE vs 38.2 pentru electric. Acum, cu situatia actuala, iesi mai ieftin cu 2.6k doar din pretul de cumparare. Si da, tichetul nu va fi vesnic disponibil, doar ca acum este, deci este relevant in calcul.
Sa zicem si o sa fie tinuta 5 ani deci mai punem aia 5k de euro din combustibil, vs 10k pentru motorina. Si mai iesi si prin oras 5 ore pe saptamana, la 2 lei / ora parcarea vs. gratis ca e electrica. Inca 500 de euro in acei 5 ani. Si inca 1k de euro reviziile. Si inca 200 de euro impozitul pe 5 ani.
Cand tragi linie dupa astea, economia cu electrica vs ICE e de 9300 de euro, pentru un orizont de utilizare de 5 ani in conditiile de astazi.
Dar, considerand cele de mai sus, sa mergem pe cea mai ieftina configuratie Tiguan (DSG, fara alte extraoptiuni) vs. ID.4 (voi scoate impozitul din ecuatie).
Tiguan, 1.5TSI DSG si chel -> 33.7k
ID.4, chel -> 49.1k minus cele de mai sus, 40k. Raman 6300 de euro pentru extraoptiunile pe care nu le are ICE-ul, sa o aduci la acelasi nivel de dotari.
Andrei(Citează)
03/06/2022 la 6:13 PM
Nu stiu ce variante de masini compari tu.
Tiguan 2.0 TSI 4Mot Highline 190 CP – 35.000 euro
ID.4 Pro tractiune spate 174 CP – 49.000 euro
Desigur, daca iei in calcul si programul Rabla, mai ai un bonus de 9.000 euro in favoare masinii electice, deci diferenta ajunge pe la 5.000 euro.
Dar tine cont ca versiunea Highline de la Tiguan este mai bine dotata decat versiunea de baza de la ID.4.
Andrei G(Citează)
03/06/2022 la 6:55 PM
Compar variantele gasite pe configurator Volkswagen ro
Și, din ce am văzut pe topgear, highline nu mai este versiune de echipare pe tiguan de anul trecut.
Andrei(Citează)
03/06/2022 la 2:06 PM
Tesla X are ca dezavantaj marimea. E foarte greu sa o bagi in locuri de parcare, mai ales daca sunt subdimensionate. Ioniq 5 nu e de lepadat, are cateva feature-uri care sunt faine (hud, iti afiseaza camera pe display cand semnalizezi stanga sau dreapta, incarcare rapida).
Mustang-ul e o masina tare faina, n-am condus varianta GT, doar cea cu echipare de top (awd) si cea standard (zilnic, rwd). La orice electrica te-ai uita, alege intotdeauna varianta cu bateria cea mai mare. Eu cu baterie standard am aprox 350km autonomie, cu o durata medie de 35-40min de la 10% la 80% incarcare la 50W. Mai are cateva bube la selectia profilelor, uneori trece pe celalalt profil, uneori nu vede de nici o culoare telefonul dar banuiesc ca problema e la android auto ca se rezolva cu un restart. Portbagajul este foarte incapator, iar cu banchetele pliate poti duce chestii chiar voluminoase (de ex un pat de la Ikea de 2m).
Actzipild(Citează)
03/06/2022 la 3:28 PM
Abia astept sa-mi vina noua masinuta. Clasa mica. 140 CP. Motor clasic benzina. Electricele le las altora ptr moment.
Blackskull(Citează)
03/06/2022 la 3:41 PM
Posesor de Spring. Luată ca și capriciul soției in condițiile in care conducea un Sandero care face anul ăsta 14 ani. După doua lunisi aproape 2k Km parcurși din ce trebuia sa fie a doua mașină cu care se duce ea la serviciu a devenit masina principală. A contat și faptul că mai mult de jumătate din Km parcurși au fost gratis, masina nu plătește niciun fel de parcare iar in traficul bară la bară e excepțional ca și exper9 de condus. La 30 de Km zilnici o încarc odată la 5 zile cu baterie 20-25%. A costat 8800 și dacă mai scad și cei 2000 E luați pe vechiul Sandero ajung la mașină nouă cu preț de India. Da știu o conserva mori in ea in caz de accident. Chestia e ca din 4 accidente trei le-am avut cu mașina staționată toate implicand viteze de sub 40 la oră așa că imi asum riscul.
Ca și concluzie prevăd un asalt de Springuri și o revoluție mai mare decât ce a însemnat primul Logan.
Doru Vlad(Citează)
03/06/2022 la 4:48 PM
Kona ev 64kW .. a doua electrica detinuta .. prima eUp de 32kW… ~60k km in 12 luni.
cheltuit ~1700 ron pe curent la unele incarcari de acasa .. restul gratuit in oras.
revizii de la 135 ron .. la 400 ron (o data la 60k km)
pe ultimii 420 km am consumat doar 55% din baterie (de la 88% la 33%).
fiecare isi face calculul singur .. eu nu mai cumpar ICE.
nu recomand nimic din grupul Vag pe electrice pt ca nu sunt adevărate cifrele declarate la capacitate neta, pompa de caldura e optionala si costa binisor, degradare mare in primul an, garantie masina mica (nu la baterie) ..
Hyundai cu garanție 5 ani fara limita de km, capacitate neta conforma, eficienta la un pret corect e din alt film.
Ioniq5 e aproape cat ID4 .. size wise .. e inselatoare forma.
Radu(Citează)
03/06/2022 la 9:02 PM
Unde sint facuti aia 420 km? Si cata baterie iti haleste daca vrei sa mergi la mare de ex. Din buc pana la mamaia, mergand cu 120 la ora, cu AC pornit. Te duci si te intorci cu un “plin” pe aia 500 de km?
Si cat te-a costat masina de noua.
Blackskull(Citează)
04/06/2022 la 2:00 AM
Hyundai Kona Luxury și la mine, 64kw, merg de mă plictisesc cu ea. La 80% baterie am ~460km range. In ultimii 5400km am average de 12,2Kwh/100Km. Fac zilnic circa 200km. Pentru ce-mi trebuie mie e perfecta. Cine nu are electrica găsește tot felul de motive, cine are, idem. Eu nu regret achiziția.
Coco Moll(Citează)
04/06/2022 la 1:31 PM
Coco Mall: faci buc-mamaia si retur cu un singur “plin”. La mers pe autostrada cu 120-130 la ora, AC pornit. In oras inteleg ca e ok cu autonomia, dar la drum mai lung cum e?
Blackskull(Citează)
05/06/2022 la 11:48 AM
Nu știu, poate ca nu, dar ce mă împiedică să bag curent în Mamaia? Clima îmi consuma cam 25km din autonomie când o țin pe 21°C. Sigur la 120-130 sa nu mai vorbim de consumul de 12kwh%. Mai iute 16-18. Merg gratis sau aproape gratis de câteva zeci de mii de km… In teorie as putea merge București-Mamaia și retur cu un plin. In practica n-am făcut-o. Am fost Sibiu-Nisipuri cu un stop de încărcare prin Giurgiu.
Coco Moll(Citează)