►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Pe 9 martie, un litru de benzină 95 costa 7,6 lei la MOL la Timpuri Noi. Zic de benzinăria aceasta pentru că trec des pe lângă ea.
Pe 9 iunie, 8,55 lei costa același litru de benzină. M-am uitat pe Monitorul Prețurilor și la Petrom costă 8,49 lei, la Lukoil 8,42 lei, la OMV 8,58 lei. Mulțumim, Putin!
Acum doi ani, în plin lockdown, un litru de benzină scăzuse de pe la 6 lei la 4,2 lei. Asta înseamnă politica internațională, ambiția idioată a unor criminali, the game of thrones și criza economică ce se prefigurează în diverse domenii.
Am ajuns să dau aproape 450 de lei pe un plin de benzină. Norocoși cei ce au mașini electrice în perioada asta. Pe ei îi costă vreo 12 lei să parcurgă o sută de kilometri. Pe voi, cu benzină, cât vă costă?
Statul român n-are nici un motiv să intervină. Face bani la greu din benzină. Nu este în stare să oprească evaziunea și să încaseze dările ce i se cuvin, dar benzina îi taxează oricum pe toți…
Care sunt componentele prețului benzinei și cât ia statul din TVA și accize
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
33 comentarii
09/06/2022 la 8:03 PM
Toate EV-urile alea nu se vand singure.
Si oricum, uitandu-ma la traficul din Bucuresti, nu e scumpa benzina
Morrissey(Citează)
09/06/2022 la 8:30 PM
Exact! Aglomeratia inca este la locul ei. Prea putini au renuntat la masina
Dragos(Citează)
09/06/2022 la 10:39 PM
In medie, pentru deplasarea zilnica cu masina prin oras, platesti cu vreo 150-200 de lei/luna mai mult. Nu este o tragedie atat de mare pentru nimeni.
Problema apare insa atunci cand iti dai seama ca din cauza costurilor crescute cu transportul s-au scumpit toate produsele. Si acolo pierderea lunara este mai mare.
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 8:18 PM
La Loganul meu cu GPL mă costă vreo 30 de lei sută de km
Andrei(Citează)
09/06/2022 la 8:20 PM
Eu as multumi in doua directii: pe de o parte lui Biden si pe de alta parte lui Putin.
Oricum nu mai e Trump la conducere, care stia sa conduca o diplomatie eficienta, dansa cu sauditii in jurul focului, invartea o sabie, si in schimb primea cooperarea lor in materie petroliera.
Acum il avem pe Biden, care s-a purtat cu acreala fata de ei din motive de superioritate morala, si acum nu mai poate obtine nimic de la nimeni.
mac gregor(Citează)
10/06/2022 la 12:53 AM
Da, clar, Trump era miezul din curcanul umplut de Thanksgiving. Nu rețin cine-l pupa mai jos de coccis pe Putin, ba mai și cerea să-i dea date despre adversarul politic intern, în timp ce muscalii începuseră deja operațiunea ucraineană. Cred că Biden, că doar nu zeul agramaților cu ceafă roșie…
Asta ca să nu amintim toate manevrele de neam prost menite să provoace fricțiuni în Europa și neîncredere în NATO, sau apetitul pentru dictatori, în general. Vorbesc tot de Biden, bien sur.
Peredhil(Citează)
10/06/2022 la 1:20 AM
Dada, pacat ca nu mai e Trump la conducere, sa scoata US din NATO fix inainte sa intre Rusia in Ucraina. Ce-i drept era benzina ieftina in cazul asta, macar un beneficiu sa avem si noi ca parte din noul URSS.
Giani Mucea(Citează)
10/06/2022 la 8:14 AM
Faceti un tabel cu trei randuri cu ce a pierdut Ucraina pe timpul lui: Obama (Crimeea); Trump (nimic, atacuri sporadice, pacea ii permite intarirea armatei); Biden (razboi, orase intregi distruse)
Puteti face asta cu orice subiect, de la pretul benzinei, la numarul mortilor de covid, la fel iese. Endless fun!
Si atunci daca Trump era asa de incapabil, cum se face ca democratii sunt mai incapabili ca el?
mac gregor(Citează)
10/06/2022 la 9:15 AM
@mac gregor, ce ai scris tu este exact retorica lui Trump.
Dar totusi, desi el era destul de nebun, avea niste idei bune. De exemplu a fost primul presedinte in multi ani care a militat pentru mutarea productiei inapoi in SUA. Adevarul este ca vedem cu totii ce se intampla cand o tara / un continent se bazeaza foarte mult pe importuri.
Andrei G(Citează)
10/06/2022 la 9:59 AM
@macgregor: chestia asta merge dacă ți-e lene să gândești mai mult de două secunde.
Da, Obama a greșit grav când vine vorba de Rusia, la fel ca majoritatea politicienilor din vest.
Da, Rusia nu a invadat în primul mandat al lui Trump. De ce ar fi făcut asta în loc să aștepte mandatul 2, să scoată omul US din NATO, să crească și mai mult trade war cu China și EU? Dacă inamicul își dă cu tesla-n coaie nu îl întrerupi până nu dă în amândouă.
4 ani de Trump sunt motivul pentru care Putin a crezut că poate face ce a făcut. Încă 4 ani ar fi fost și mai buni, dar realitatea e că din momentul în care dobitocul ăla a început să rupă relațiile cu aliații și să slăbească încrederea în NATO, decizia a fost luată.
Giani Mucea(Citează)
10/06/2022 la 10:06 AM
Hipsterimea nu vrea sa recunoasca ca a gresit, normal.
Trump avea multe bube, dar a zdruncinat establishmentul, si din orice parte ai privi, Biden e mult mai prost. Nepotismul lui Trump macar era pe fata, acum Biden isi serveste camarila cu aerul ca face lumii un serviciu. Iar junkie-ul Hunter nu e cu nimic mai bun decit progeniturile lui Trump.
Emil C(Citează)
10/06/2022 la 11:53 AM
@Giani
aaaaa, cunoscutul gen de fictiune “ce credem noi ca s-ar fi intamplat daca Trump devine/ramane/este reales presedinte”.
Imi amintesc previziunea unui premiat Nobel pe economie ca daca ajunge presedinte o sa cada bursa catastrofal, urmata de realitatea in care bursa a doborat un record.
mac gregor(Citează)
10/06/2022 la 12:09 PM
Nu știu ce previziuni a avut băiatul ăla, dar bursa era clar că o să crească atunci când alegi un președinte pro-business. Că n-o să îl acuz pe Trump că n-ar fi fost pro-business.
Ce cred eu că s-ar fi întâmplat se bazează strict pe ce a făcut Trump în singurul lui mandat, din care poți extrapola ușor ce ar fi făcut în al doilea mandat. Plus declarațiile lui recente, făcute imediat după invazia Ucrainei. Nu e magie, oamenii au capacitatea asta de a estima aproximativ viitorul pe baza informațiilor extrase din evenimentele trecute.
Orice ai zice despre Trump, e izolaționist și mercantilist și doar atât. Sunt 100% sigur că ar fi lăsat Rusia să facă ce vrea, doar să nu crească prețul benzinei în US. Și ar fi prezentat asta ca pe o victorie.
Giani Mucea(Citează)
10/06/2022 la 6:13 PM
Ba chiar ar fi zis “iată, păcat că nu ați cotizat mai mult la NATO ca să vă apărăm”.
nwradu(Citează)
10/06/2022 la 7:57 PM
Din nou, cunoscutul gen de fictiune. Daca vreunul dintre cititorii astia in stele ar fi prevazut vreodata ceva corect despre Trump, verificabil, adica pe timpul mandatului lui, aproape ca as lua in serios genul.
Dar cum mereu au prevazut dezastre care nu s-au intamplat, iar acum nu au prevazut nimic din dezastrele de pe timpul lui Biden, permite-mi sa-i vad ca partizani politici orbi.
Dar nu asta e intrebarea. Am zis, fa un tabel cu situatiile de pe timpul lui Trump, din toate domeniile, si apoi din timpul lui Biden. Ar fi incorect sa procedam cum ai propus tu, sa comparam realitatile masurabile din prezent/trecut cu imaginatia ta despre viitor.
mac gregor(Citează)
10/06/2022 la 10:06 PM
Mi se pare fascinant cum naiba unii oameni relativ inteligenți și anti-ruși pot fi captivați de individul ăsta. Înțeleg, cozile de topor clasice promoscovite, anti occidentale, anti-vaxxerii, toate scursurile societății moderne ce i-a ridicat unde sunt, dar cumva ar vrea s-o saboteze pe cât se poate, dar restul? Individul e cât se poate de transparent, un grobian egoist, ce inventează schimbări și crize doar pentru a ocupa locul de lider, fără cel mai mic respect pentru tratate sau alianțe dacă nu-i iese și lui ceva.
O Americă izolaționistă ? Era suficient să citești istoria, că ideea nu-i nouă, iar Statele Unite sunt unde sunt exact pentru că au abandonat izolaționismul. Ignorarea sau șantajarea aliaților vechi, marea iubire cu pioni ruși gen Orban, refuzul de a ajuta Ucraina dacă nu-i furnizează ceva material pentru campania anti Biden , refuzul de a accepta înfrîngerea, mergând până la a instiga la război civil. E suficient să vezi ce poziții pro ruse au lacheii și lătrăii lui fideli, cum să-ți poți închipui că ar fi ridicat un deget împotriva lui Putin, pe care îl admiră ?
Nu, planul rus n-a fost conceput de pe o zi pe alta, iar Trump retrăgând US din NATO, sau măcar castrând de facto alianța era inclus în el. Dar și-au mușcat propria propagandă, cu senilul de Biden și Occidentul slab, și au dat pedală oricum (apropo, doar 4 ani diferență între „senil” și vițelul de aur MAGA). Să vezi chestie, Biden nu mi-era simpatic (în general democrații mi se pare că au luat-o pe ulei cu multe porcării woke și pierd din vedere chestiile importante, asta-i altă discuție), dar se descurcă bine în cea mai serioasă criză de la al doilea război mondial. Trump? Ucraina era pierdută, NATO o glumă, iar estul Europei s-ar fi aliniat din nou Moscovei, Franța și Germania abia așteptau un pretext să nu-și altereze bunele relații economice cu rușii, iar englezii nu erau suficienți de capul lor.
Nu e vorba de ghicit în cafea, e vorba de analizat reacțiile în situații date și proiectat, oamenii fac asta de când lumea. Cumva, greu de văzut asta când te orbește iubirea față de gloriosul lider. Sper sincer să nu ajungă fanii înfocați să-mi dea dreptate după 2024, va fi prea târziu pentru toată lumea, iar Occidentul va pierde războiul cu autoritarismul.
Peredhil(Citează)
11/06/2022 la 12:28 AM
@Perendhill
raspunsul e simplu: woke crap si comportament impotriva naturii in partea stanga.
Pe partea cu Ucraina, da, apreciez, cu jumatate de gura. Dar nu pot sa uit prostia cu “raspunsul la o invazie ruseasca va fi proportional cu gravitatea incursiunii.”
Deci “aha, daca incerc sa fac o operatiune foarte scurta, incercand sa nu lovesc civili, si daca reusesc sa il capturez pe Zelensky, vor fi foarte putine repercursiuni, pana reactioneaza astia nu va nai fi motiv”.
Practic l-a invitat pe Putin sa atace.
mac gregor(Citează)
09/06/2022 la 8:23 PM
am ras cu multumesc putin, haha
victor(Citează)
10/06/2022 la 12:11 AM
Media consumului meu pe ultimii 6k km este de 12,2kwh/100km. La un calcul de 0.8 lei/kw nu mai da așa de rău. Bine, daca încarc la statie de cc, prețul este altul. Dar acasă și la stații Free e altceva.
Coco Moll(Citează)
10/06/2022 la 9:30 AM
@Coco Moll, presupun ca acel consum de 12,2 kWh l-ai facut pe o Dacia Spring, dar eu facusem calcule pe o masina de dimensiuni normale. Asa si la VW Up de exemplu ai o medie a costului cu benzina de pana in 50 de lei.
Iar pentru pretul energiei, nu prea merg calculele tale:
– ai pret subventionat doar daca ai avut un consum mediu sub 300 kWh/luna, dar daca incarci zilnic masina acasa + restul echipamentelor electrocasnice nu prea ai cum sa te incadrezi in limita aceasta;
– la majoritatea blocurilor nu prea ai cum sa incarci acasa, fiindca nu ai instalatii pentru asa ceva; si daca nu a fost gandita direct din constructie parcarea cu statii de incarcare, este foarte dificil sa tragi un circuit destul de puternic pentru 5-10 masini care se incarca simultan;
– chiar si in cazul celor care stau la curte, in functie de cat de mult utilizeaza masina electrica este posibil sa nu fie viabila incarcarea la un circuit standard de 7 kW.
Asa cum am spus mai sus, sunt de acord ca este mai ieftina folosirea unei masini electrice, dar asta doar pentru ca numarul acestora este momentan destul de scazut si mai poti gasi statii de incarcare plus faptul ca primesti aproape 11.000 euro la achizitie din parte statului.
Daca ar fi trebuit ca toata lumea sa platesca 20.000 euro pe o Dacia Spring, sunt convins ca nu vedeai niciuna pe strazile din Romania.
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 8:30 PM
12 lei deocamdata. Daca sint 12 lei, ca la calculele mele imi da mai mult. Si ce te face sa crezi ca si in viitor va fi la fel? Astia anunta si o criza energetica.
Blackskull(Citează)
09/06/2022 la 10:33 PM
Pretul nesubventionat al energiei este de 1,5 lei/kWh. O masina electrica consuma in medie 20 kWh / 100 km, deci ajungem la 30 de lei. Mai adaugam si pierderea de vreo 15% la transformarea din curent alternativ in curent continuu si avem in jur de 35 de lei / 100 km.
Bine, tot este mai ieftin fata de o medie de 70-80 de lei in cazul masinilor cu motoare pe benzina/motorina.
Andrei G(Citează)
09/06/2022 la 10:44 PM
Sunt tare curios cum i-a dat lui Radu 12 lei…
Tano(Citează)
10/06/2022 la 10:13 AM
Am un VW ID4. consum mediu pe vară 16 Kwh / iarnă 18-20kwh.
– încărcare acasă = 16 kwh*0.65 (preț hidroelectrica, nu au prag) = 10.4 lei i / 100km
– încărcare la muncă = 16 kwh * 0 lei i; încărcare gratuită
– încărcare rapidă (stații autostradă, etc) = 18kwh*2.5 lei = 45 lei / 100km
da, e un stress cu planificarea drumului, opriri etc + riscurile de a fi stația ocupată sau defectă, dar dpdv costuri ieși mai bine.
conduc mașina de vreo 12.000 km, deci nu spun povești
dan(Citează)
10/06/2022 la 3:29 PM
Ptr mine, momentan, mai importanta este autonomia si timpul de alimentare, decat pretul per litru.
Miercurea trecuta am plecat la bulgari cu revenire duminica. In total 1200 km pana s-a aprins becu in bord. Cu un plin. Motor : celebrul 1.5 dci montat pe un clio. Am mers ca tatae ce e drept, dar si 1200 km sint 1200 km. Am alimentat la intrare in buc in 5 min (cu tot cu pipilica) si am plecat iar in treaba mea.
Blackskull(Citează)
09/06/2022 la 10:19 PM
La Petrom benzina extra era, azi, 8,95 lei. M-a costat plinul 368 lei. Teoretic imi ajunge cam 2 saptamani, dar nu ma plimb prea mult.
Andrei(Citează)
09/06/2022 la 10:53 PM
Să văd cine a mai rîde cînd a fi 3 ieuro litru… că spre așa ceava ne îndireptăm… pen’ că dacă acuma e un picuț piste 9 lei, asta însamnă deci că se apropie de 2 heuroi… și tot asta însamnă că a hi trii heuroi… să nu-mi ziceți mie popă dacă nu !… doamne feri…
Sorin A.(Citează)
09/06/2022 la 11:32 PM
Se va scumpi si mai mult! Dar am putea face ceva sa nu se mai intample asta?
In alte tari (in cele civilizate) cum este?
Julian(Citează)
10/06/2022 la 1:59 AM
Daa, sigur, nu din cauza sinuciderii economice care a insemnat masurile anti covid, ci din cauza lui Putin. Fix din 26 februarie e inflatie mare, pana atunci era 2%. E doar cireasa de pe tort ce au facut si fac aia in Ucraina.
S(Citează)
10/06/2022 la 6:48 AM
nu exista capacitate suficienta sa incarce nici 10% din parcul auto actual trecut pe electric.
Ionut(Citează)
10/06/2022 la 9:31 AM
Eu am un plugin. Consuma evident mai mult curent decat un EV si totusi merg 50 km cu 9 lei. Asta cand incarc pe bani, Ca uneori ma costa 0 lei, atunci cand incarc in parcare la birou… Aici vobim strict de oras. Si nu am nici emotii ca nu gasesc statii pe autostrada, mi se par un compromis ideal.
Cipper(Citează)
10/06/2022 la 9:44 AM
@Andrei
nu am mai auzit nimic de la Trump de cand a pierdut alegerile, deci nu cred.
Si nici retorica nu e, e vorba de rezultate, puse frumos in tabel.
mac gregor(Citează)
17/06/2022 la 10:31 AM
De cand s-a scumpit carburantul, mi-am luat un 308 cu consum de 3.5 extra si 5.5 mediu, tot cam atat alimentez. Poate ca ne-am si obisnuit cu carburant ieftin si ne-am lafait
Gabudean Sebastian(Citează)