►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 21 iunie 2022
Noi produse Philips Hue. Acum vreau o lampă Gradient Signe de podea și o veioză portabilă cu baterie »
Cursa din Canada a fost printre cele mai bune văzute în ultima vreme. Treaba asta s-a datorat în primul rând calificărilor desfășurate pe ploaie, unde ordinea “clasică” a fost dată peste cap de diverse incidente.
Uitați ce grilă de start inedită am avut: Verstappen, Alonso, Sainz, Hamilton, Magnussen, Mick Schumacher, Ocon, Russell, Ricciardo, Zhou. Perez pleca de pe 13, Leclerc de pe 19 după un schimb de motor, Norris de pe 14.
Și cursa a fost bună, cu multe depășiri, vreo două safety car-uri, încurcături hilare la standuri și suspans până la final.
Verstappen a condus magistral, și-a arătat clasa. În ultimele 15 tururi a rezistat cu brio lui Sainz, deși spaniolul avea anvelope un pic mai noi și avantajul DRS. Cu toate acestea, Sainz a stat mereu la 0,5-0,8 secunde în spatele său, nereușind nici măcar o dată să încerce o depășire.
Comentatorii de pe Digi au exagerat zicând că acum Sainz trebuie să demonstreze că-și merită locul la Ferrari și șansa la titlu. Trebuie să demonstrezi acestea fiind mai bun decât campionul mondial en-titre, care are și cea mai bună mașină din competiție? Eu zic că Sainz s-a descurcat onorabil ținându-se atât de aproape de Verstappen și fiind practic la fel de rapid ca și acesta.
Hamilton, de exemplu, n-a reușit să țină pasul cu cei doi. A terminat însă pe locul 3, bravo lui, iar Russell a pornit de pe 8 și a încheiat pe 4, un rezultat bun pentru Mercedes și care m-a făcut warm and fuzzy.
Alonso a plecat de pe locul 2 și n-a reușit mare lucru, terminând pe 7 și apoi fiind retrogradat pe 9 după aplicarea a 5 secunde de penalizare. Schimbase de prea multe ori direcția pe linia dreaptă.
Mick Schumacher a dezamăgit din nou, pornind de pe 6 și abandonând destul de rapid. Un an și jumătate în Formula 1 fără nici un punct.
Și McLaren a dezamăgit, Ricciardo a terminat pe 11 și Norris pe 15. Mai rar așa rezultate proaste de la echipa care concurează pentru locul 4 în campionat. Puteți vedea aici schimbul lor ciudat de pneuri, a fost un fockup ca la carte (sorry, nu embed).
Leclerc a fost omul cursei pentru mine (așa am și votat pe f1.com/vote), a plecat ultimul și a terminat pe locul 5. Zhou a terminat pe 8, plecând de pe 10, ceea ce mi se pare un rezultat bun pentru debutant.
Mi-a părut rău pentru Magnussen. A plecat de pe locul 5, l-a acroșat minim pe Hamilton și și-a rupt un micuț accesoriu aerodinamic de pe aripa față, a intrat la boxe ca să o schimbe cu totul și a pierdut atât de mult timp încât a terminat cursa ultimul. Cred că ar fi putut concura în continuare fără probleme cu acea micuță bucată de aripă atârnând pe mașină, dar arbitrii au considerat ca poate fi un pericol, i-au arătat steagul negru cu portocaliu care îl forțează să revină la boxe pentru rezolvarea probleme și asta a fost cursa lui, a ieșit de acolo ultimul.
« Știri despre tehnologie – 21 iunie 2022
Noi produse Philips Hue. Acum vreau o lampă Gradient Signe de podea și o veioză portabilă cu baterie »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
21/06/2022 la 11:36 AM
Performanta lui Leclerc a fost surprinzatoare, la fel si rezistenta motoarelor Ferrari care nu au mai crapat in timpul cursei. A tras tare si ajuns bine in puncte.
Verstappen a condus surprinzator de normal, fara atacurile lui agresive obisnuite, fara magariile pe care le face de obicei. Si echipa i-a zis ca a condus foarte matur, probabil nici ei nu se asteptau.
Poate daca Sainz era mai agresiv, si risca mai mult il depasea pe Verstappen. S-a vazut ca este un pilot bun dar sub Leclerc. Desi Ferrari au teoretic cea mai buna masina din campionatul de anul acesta, problema este fiabilitatea.
In fine pare ca si-au bagat mintile in cap Ferrari si Mercedes si au n-au treaba, schimba pneurile pe safety car.
Gaelex(Citează)
21/06/2022 la 11:41 AM
Mi s-a parut ca Sainz de fapt nici nu a incercat sa depaseasca. A fost multumit de locul 2 si nu a vrut sa riste nimic, fiind cunoscut faptul ca Verstappen se apara destul de agresiv si este greu sa treci de el.
Andrei G(Citează)
21/06/2022 la 11:48 AM
Doar Hamilton imi vine in minte cu destul curaj sa se puna cu nebunul, avand multe acrosaje cu Verstappen in anii trecuti.
Posibil ca masina Ferrari sa nu fi putut sustine cu bateriile accelerarea necesara depasirii lui Verstappen. Si pe DRS a fost vizibil de mai multe ori cum Sainz baga tare si se apropie pentru ca dintr-o data sa ramana fara puterea necesara sa mentina viteza si accelaratia.
Gaelex(Citează)
21/06/2022 la 11:44 AM
Da, ciudat ca l-au obligat pe KMag sa schimbe botul masinii, cand anul trecut Hamilton a termiant si castigat o cursa cu damage mult mai mare pe aripa fata.
Merita mentionat si tot fuckery-ul care se intampla acum in fundal, cu unele echipe (Mercedes) incercand sa forteze schimari de regulament tehnic, care sa le anuleze avantajul echipelor care au proiectat masini mai stabile si care nu sufera de bouncing/propoising.
Sol(Citează)
21/06/2022 la 12:31 PM
S-or mai fi schimbat reguli de safety, cine știe.
nwradu(Citează)
21/06/2022 la 12:59 PM
Nu cred ca problema a fost faptul ca masina era avariata, ci mai degraba faptul ca exista o bucata din aripa fata care flutura in aer si se putea desprinde oricand.
Andrei G(Citează)
21/06/2022 la 12:23 PM
sa mi explice si mie cineva cum de in cel mai competitiv sport bla bla, unu ca schumaker cu 0 puncte rezista atat?
el ca el, dar producatorul de masini cum tolereaza sa fie pe ultimul loc si cu 0 puncte 2 sezoane.
imi pare rau pt taicasu, nu merita asa ceva, dar aici vorbim strict de rezultatele lui junior.
si daca a fost asa bun in f2 sau altundeva, de ce nu face fallback acolo si sa fie pe primul loc in continuare?
mihnea(Citează)
21/06/2022 la 12:32 PM
Câtă vreme atrage spectatori și sponsori prin numele său, e ok. Nu cred că-l mai ține mult echipa, dar nici nu-i ușor de dat afară.
nwradu(Citează)
21/06/2022 la 12:31 PM
Slabi comentatorii Digi, înțeleg că sunt fani Ferrari dar sunt deja obositori .
Am început să mă bucur pentru orice nereușită Ferrari, doar pentru a auzi dezamăgirea din vocile lor.
Cristi(Citează)
21/06/2022 la 1:25 PM
Petenghea in mod special este idiot, merita caramizi peste bot de fiecare data cand deschide gura.
Bine macar ca am scapat de ala care parca era la TVR, ii stia pe absolut toti de la toate standurile, practic el ii pusese volanul in mana lui Schumacher senior, cu Sena se tragea de sireturi…
Enervant mai era.
Gaelex(Citează)
21/06/2022 la 2:00 PM
@gaelex: “ala de la TVR” chiar ii cunoscuse pe toti, se ducea (pe banii lui!) la curse acolo la circuit, nu avea condtii bune deloc. Nu zic ca era bun, era groaznic uneori, dar lumea l-a perceput un pic gresit. El a fost chiar si pilot de curse pe circuit in tinerete.
Si a murit de citiva ani.
@Cristi: e normal sa fii un pic dezamagit daca la fiecare cursa e acelasi cistigator.
Emil C(Citează)
21/06/2022 la 6:35 PM
Miki Alexandrescu…cred ca era comentatorul de care vorbiti.
Abandonul lui Schumacher am impresia ca a fost din motive tehnice de data aceasta.
Razvan C(Citează)