►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mă gândesc să fac sâmbătă câte un articol în care să-mi dau cu părerea despre diversele controverse ale săptămânii în curs. Problema este că eu nu prea urmăresc genul acesta de știri, ci mă bazez pe ce mai ajunge la urechile mele din bulă, dar na… de asta e blog, să-ți dau cu părerea, așa că să facem asta!
Am găsit trei pentru această săptămână. În următoarea o să încerc să iau notițe, poate ies mai multe.
Am înțeles că ne-a bătut rău Muntenegru sau altă țară din aceasta fără mari pretenții sau tradiție în fotbal. De unde îmi vine deci să întreb: “dar noi ce tradiție sau pretenții avem?”.
Părerea mea: mai este vreo știre pentru cineva că România este praf la fotbal? Periodic revine acest subiect, după fiecare înfrângere a naționalei, dar astfel de înfrângeri mi se par o normalitate. Momentul de glorie a fost în 1994, acum 28 de ani! Ultima calificare în optimile unui campionat a fost… când? în 1998? În 2002? Nici nu mai știu.
Ideea este că o întreagă generație de români a văzut echipa națională doar pierzând. Nici nu știu cine mai este furios de astfel de rezultate, sunt deja o normalitate pentru mulți și cred că doar cei mai în vârstă își aduc aminte și de alte vremuri.
Eu cred că fotbalul trebuie să devină în România ca Eurovisionul. Trimitem și noi pe cineva, dar nu avem niciodată pretenția sau speranța să și câștigăm concursul. Iar la campionate ne uităm ca la un spectacol, spectacolul altora, fără emoții pentru echipa noastră și fără nervi că ne fură arbitrul. Ghinion pentru vânzările de semințe și televizoare, dar asta e viața.
Aici nu știu exact care este controversa. Am văzut pe Facebook diverse opinii: că stau copiii prea mult în soare la serbări, că sunt slab organizate, că forțează copiii la performanță și face shaming la cei cu note mici șamd.
Părerea mea: dacă nu vrei să-ți stea copilul în soare 3 ore la festivitate ca să ia o coroniță sau o mențiune, nu-l du acolo. Prezența este facultativă.
În viață poți să te vaiți de orice. La orice lucru-eveniment, film, slujbă de biserică, sticlă de vin, păsări care stau pe sârmă-poți găsi ceva negativ și ceva de care să te plângi. Nu mă așteptam să fie altfel aici.
Este ca și cum ai merge pe stadion și te-ai plânge că trebuie să intri cu 2 ore înainte de meci sau că este înghesuială sau că nu se respectă locurile din bilet sau că este o ciungă pe scaunul tău. Așa sunt lucrurile. Te duci știind la ce să te aștepți sau te prinzi după prima oară cum stau treburile și apoi stai acasă, că e mai confortabil.
Cât despre treaba cu egalitatea, why? Oare aceiași oameni care cer asta sunt cei care se supără că naționala de fotbal nu are rezultate?
Performanța este întotdeauna recompensată. Întotdeauna. Prin medalie la olimpiadă, prin salariu mai mare la companie, prin bârfe că ești bun la pat, prin bani mai mulți din YouTube etc. Mie nu mi se pare o lecție de evitat pentru copii. Nu e că și cum nu știu toți cine sunt ăia cu note mari din clasă.
S-a dus să fie neobservat pe acolo.
Părerea mea: da, neinspirată călătoria. Unu la mână, suntem țara vecină, putea merge mai devreme acolo. OK, s-au băgat Ciucă și Ciolacu și Cîțu în față, dar se ia alfabetic sau ce?
Doi la mână, nu știu de ce s-a dus la Kiev alături de grupul țărilor care sunt extra-prietene cu Putin și nu se pot rupe ușor de Rusia. Germania importă masiv gaz rusesc, Franța era pe prietenie cu Rusia, Italia era într-o vreme fieful lui Putin. Și alături de ei, Iohannis.
Şeful statului român se alătură delegaţiei celor trei lideri europeni: preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, cancelarul german Olaf Scholz şi premierul italian Mario Draghi.
Mă și mir că s-a întâlnit Zelenski cu ei. O fi zis să nu fie mârlan.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
18/06/2022 la 7:45 AM
Mi se pare inutil iohanis, ba chiar de când cu legile SRI cred ca este nociv.
Îmi place ce și cum scrii. Ești mai constructiv decât alți blogeri pe care ii citesc.
luci(Citează)
18/06/2022 la 12:36 PM
Ce inocent esti, auzi la el ca nociv doar de acum cu legea.
Sărăcuțul de tine
mihnea(Citează)
18/06/2022 la 8:10 AM
Radu, nu e vorba numai de fotbal. Cred ca romania e praf la orice capitol: educatie, sanatate, agricultura, volei, poduri, paduri, mediu etc. Simona Halep e o exceptie si nu are treaba cu romania, ba chiar e bine ca nu are treaba pentru ca altfel nu ar fi ajuns numarul 1 mondial. Clasa politica de dupa revolutie ne-a condus spre acest dezastru si singura noastra scapare este sa se dinamiteze totul si sa construim de la zero o tara civilizata ca Germania.
beb(Citează)
18/06/2022 la 11:29 AM
Radu s-a obisnuit ca Romania pierde, fiindca “suntem slabi”.
Dar nu-i asa.
Chestia e ca Ceausescu a facut un sistem pentru nationala, cu recrutari, salarii, antrenori, sali, sistemul ala cu sportivi care capata rang de general ca sa li se dea un salariu pe viata, etc.
Cu alte cuvinte o infrastructura.
Iar astia de dupa, au muls-o cat au putut fara sa o intretina pana s-a uzat complet si a disparut. Asta e scandalul.
mac gregor(Citează)
18/06/2022 la 4:38 PM
Referitor la Halep, nu te-ai mai uitat in ultima vreme la tenis. Simona s-a maritat, are familie, se gandeste la copii.
CatalinR(Citează)
18/06/2022 la 8:16 AM
Iohanis nici nu stia ca merge la kiev. L-au trezit consilierii la prima ora, pe la 11 si i-au zis “boss tre sa mergem undeva unde e la moda acu sa mearga toti barosanii lumii”. Si prostanu a crezut ca-l duc la schi in vreo statiune jmechera, cand colo s-a trezit la kiev.
Blackskull(Citează)
18/06/2022 la 9:09 AM
I au zis hai boss sa mergem la poza cu maimuța
mihnea(Citează)
18/06/2022 la 9:12 AM
M-am uitat la subiectele de bac, cred ca il luam, nu cu cine stie ce nota, dar cred ca reuseam pentru ca au inclus printre subiecte probleme destul de simple.
Gaelex(Citează)
18/06/2022 la 11:41 AM
Cred că ai scris lauda prea devreme, că bacul începe de luni, adică peste 2 zile – dar nu-i problema că poți să te lauzi de miercuri încolo.
Mirel(Citează)
20/06/2022 la 10:41 AM
Uite așa am aflat ca Gaelex se simte încrezător că poate lua notă de trecere la evaluarea națională de clasa a opta.
alunelu(Citează)
18/06/2022 la 9:14 AM
Serbările cu coronițe fie o să dispară fie se vor transforma exclusiv în celebrări fără clasamente (gen vine primarul care promite că face și drege iar profesorii aplaudă cu gândul la postul de inspector școlar cu salariu triplu).
În acest moment, notele sunt confidențiale și ar trebui să fie așa până la capăt.
Da, mie îmi plăceau serbările de final de an dar știam toți ce note aveam și nu existau surprize sau frustrări. Era altfel.
Dl. Iohannis este viitorul fost președinte al României.
Vali(Citează)
18/06/2022 la 9:45 AM
Coronitele se dau ca sa se poata lauda profesorii si parintii, ele nu ai nici o legatura cu copiii, de aia ar trebui scoase. Notele tb sa fie confidentiale.
Competitia e buna, dar cea mai buna e aia cu tine insuti.
Romania e o tara in care oamenii sunt deja de un individualism feroce, nu e nevoie de si mai multa competitie, serios.
Iar romanii sunt bolnavi sa se compare tot timpul cu altii, rezultatele fiind invidie, venin, sabotaj si nefericire.
Daca ti-a zis tac’tu cand erai mic ca de ce Popescu a luat coronita si tu nu, ai ajuns sa crezi ca scopul tau in viata e sa fii mai bun ca Popescu. Si la maturitate arati asta visand la BMW si alte rahaturi.
Marean(Citează)
18/06/2022 la 11:23 AM
Da’ de unde.
Comparativ cu ce, cu Coreea de Sud? Sa vezi acolo competitie intre copii. SI rezultatele se vad si pe plan economic.
Romania nu e un dezastru total tocmai pentru ca exista competitie, ambitii personale, si celelalte motoare ale progresului.
Acuma daca am si taia cultura mitei si am avea stat de drept, care e a doua jumatate a culturii…
mac gregor(Citează)
18/06/2022 la 11:31 AM
Da, pai ma asteptam sa aduca cineva vorba de modelul asiatic. Acolo discutia e lunga, are de-a face mai mult cu dorinta parintilor de a nu se face de ras, cu faptul ca sunt miliarde de oameni si daca nu ai scoala poti sa mori literalmente de foame samd
Dar intrebarea este: sunt acei copii fericiti?
E funny ca ai adus vorba de Coreea de Sud, unde exista o problema cu sinuciderile in randul elevilor tocmai din cauza presiunii academice.
Si 2: tarile vestice nu au modelul asta hiper competitiv in scoala dar totusi sunt prospere. Cum explicam asta?
Marean(Citează)
18/06/2022 la 11:43 AM
In lumea anglo-saxona, e adevarat ca s-au apucat sa dea unii premii de participare la toata lumea in scoli, dar lumea profesionala a ramas la fel de competitiva (nu is chiar asa de prosti incat sa isi taie craca de sub picioare)
Din cate imi dau seama, educatia asta cu premii de participare a avut efect extrem de negativ la ciocnirea cu o piata a muncii complet diferita: generatia crescuta cu metodele astea se plange ca nu isi permite apartament, nu isi permite familie, se compara negativ cu generatiile dinainte. Ei insisi zic ca sunt cea mai saraca si mai frustrata generatie de pana acum.
Poate educatia, cum era inainte sa-si bage stanga nasul, era mai adecvata societatii?
mac gregor(Citează)
18/06/2022 la 11:53 AM
Da, doar ca nu. Exista tari in vest (ex de Olanda si Elvetia stiu eu) in care mersul la facultate e aproape descurajat, spre deosebire de RO unde toata lumea are diploma si prin urmare diploma, ca si notele, nu mai inseamna absolut nimic.
Aceste tari au inteles ca nu toata lumea poate performa dpdv academic si au mai inteles ca tara are nevoie si de gunoieri, si de mecanici, si de vanzatori etc si ca unii oameni sunt fericiti cu aceste joburi, cu conditia sa fie tratati omeneste, adica plata si conditii de lucru decente. De aia magazinele se inchid in weekend in vest.
Tarile astea au mai inteles ca scopul educatiei publice de 12 clase nu este sa scoata 10% premianti si 50% analfabeti functionali cum este in Romania, ci ca nivelul tuturor elevilor trebuie sa fie cat mai sus si aproximativ la fel, ca sa poata deveni cetateni functionali ai societatii. Si ce sa vezi, in general abordarea asta functioneaza.
Marean(Citează)
18/06/2022 la 12:36 PM
Ce zici tu este abordarea mai curand social-democrata, nu woke.
Nu am o problema cu ea.
mac gregor(Citează)
19/06/2022 la 8:52 PM
@Marean, din nou iti place sa vorbesti prostii. Romania este tara din Uniunea Europeana cu cel mai mic procent al populatiei cuprinse intre 24 si 35 de ani cu studii superioare complete (25%), in timp ce Olanda este pe primul loc (52%).
https://www.economica.net/romania-pe-ultimul-loc-in-ue-la-procentul-cetatenilor-cu-varsta-intre-25-si-34-de-ani-cu-studii-superioare-complete_518877.html
Am crezut ca legenda asta cu Romania care are cei mai multi absolventi de facultate a dsparut, dar vad ca in continuare circula prin anumite cercuri.
Andrei G(Citează)
20/06/2022 la 10:15 AM
Unde am zis eu de nr de absolvent? Eu am zis ca in unele tari facultatea e descurajata, spre deoesebire de Romania.
Si nu inteleg ce relevanta are statistica privind populatia intre 25 si 34 de ani.
Analfabet functional much?
Marean(Citează)
20/06/2022 la 10:52 AM
1. Desigur ca atunci cand ai un procent de peste 50% din populatie absolventi de facultate te gandesti ca poate este cazul sa ii descurajezi putin.
Dar atunci cand procentul este foarte mic, ar fi o aberatie sa descurajezi oamenii sa faca o facultate. Faci comparatii in conditia in care situatiile sunt total diferite.
2. Cred ca esti putin analfabet functional.
Cum stabilesti daca este nevoie sa incurajezi populatia sa faca o facultate sau nu? Nu te uiti pe niste statistici din anii anteriori ca sa vezi ce procent din populatie are studii universitare?
Si clar nu te intereseaza cei de 50-60 de ani, pentru ca acei oameni au facut scoala in alte conditii socio-economice si nici cei sub 24 de ani, pentru ca aceia nu prea au avut timp sa termine studiile.
Uniune Europeana are ca target o medie de 44% absolventi de facultate, iar Romania este la 25%. Inteleg ca tu iti vei inbcuraja copii sa faca un liceu tehnic sau o scoala de meserii, dar totusi statul trebuie sa se zbata sa ridice nivelul de educatie din tara.
Andrei G(Citează)
20/06/2022 la 11:35 AM
In Olanda sistemul de educatie tertiara este complicat si include si ceea ce la noi in RO s-ar numi “scoli profesionale”, care la noi nu mai exista demult (de ex scoala de maistri cum a facut taica-miu dupa liceu).
Daca dai asta la o parte, procentul de absolventi de “facultate” in NL este similar cu Romania (30%). Iar procentul total de absolventi de educatie tertiara nu este “peste 50%”, ci este la 40%.
In plus, traiectoria educationala a unui copil este stabilita la 12 ani, in urma unui examen + recomandarea profesorilor, si exista critici serioase ref la faptul ca un procent f mare de copii sunt trimisi pe un traseu educational inferior desi ar face fata unui nivel superior. In sensul asta am spus ca “e descurajata”.
Marean(Citează)
20/06/2022 la 11:46 AM
As fi curios daca poti sa dai si vreun link de unde sa rezulte valoarea respectiva de 30% despre care spui.
Si chiar daca ar fi asa… tot au de 2 ori mai multi absolventi de studii tertiare fata de Romania.
Andrei G(Citează)
20/06/2022 la 11:49 AM
@Andrei G: ideea nu e să ai x% din populația țării absolvenți de facultate, ci 100% din ăia capabili să facă o facultate. Asta spunea Marean, că e important ca educația gimnazială+liceu să-i poată face capabili să facă o facultate. Altfel, așa s-a mers la noi până acum, pe o țintă impusă facultăților: ne trebuie mai mulți ingineri, îi trecem pe toți și aia e.
După ce ai cât mai mulți capabili să facă o facultate, direcția în care îi încurajezi să se ducă ține de piața muncii din fiecare țară. N-ai de ce să scoți arheologi dacă nu plănuiești să-i angajezi undeva după ce-și termină studiile.
Legat de ăia 44% absolvenți de facultate, cum spuneam, ține de nevoie și posibilitățile fiecărei țări. Se poate atinge, românește, dacă ăla e scopul, dar oamenii ăia nu-și vor putea valorifica diplomele – fie pentru că sunt prea mulți fie pentru că au fost trecuți la număr. Da, statul trebuie să ridice nivelul educației în țară, nu să bifeze statistici.
Momentan facultățile primesc bani în funcție de înscriși, probabil ar trebui să fie invers: să primească bani pentru cât ar trebui să producă, dacă aia ne dorim, un număr mare de absolvenți de facultate.
dam167(Citează)
18/06/2022 la 10:33 AM
Parca erau tari pe unde nu primeai note in clasele 1 – 8 ..poate e o idee buna si la noi .
Alin(Citează)
19/06/2022 la 8:55 PM
Nu este deloc o idee buna daca nu implementezi inclusiv sistemul de invatamant din scolile respective. Nu poti sa pastrezi programa si metodologia de predare actuale, care se bazeaza pe evaluarea si notarea elevilor, si sa scoti partea de notare.
Andrei G(Citează)
18/06/2022 la 10:47 AM
Las-o-n PNL de nationala de fotbal si scrie despre legile secu 2.0
Basil(Citează)
18/06/2022 la 11:28 AM
Sau despre cum organizează odrasle de polițiști festivaluri de muzică modernă.
Pentru că doar așa firma mamă din Olanda putea asigura participanților din România un climat propice traficului și consumului de stupefiante.
Vali(Citează)
18/06/2022 la 11:11 AM
Daca am batut Finlanda, poate Muntenegru e pur si simplu foarte bun. Sau poate trebuie alt selectioner , sa faca altfel echipa. Nu-i mare lucru.
S(Citează)
18/06/2022 la 11:30 AM
Din contra, mie mi se pare ca e printre primele miscari bune facute de Iohanis. A mers cu liderii din centrul UE, primele tari ca economie si cele care influenteaza deciziile majore. Inafara de drumul pana acolo unde a mers separat, a avut agenda comuna cu cei 3. A aratat ca suntem cu cei care conteaza.
Iar Zelinsky cum sa nu se intalneasca cu ei? Faptul ca astazi Kiev-ul nu este ca Mariopol e doar datorita ajutorului primit si de la aceste tari.
Alex(Citează)
18/06/2022 la 12:39 PM
Deci până și faptul că Iohannis a fost alături de șefii de stat din cele mai puternice 3 tari din Uniunea Europeană este văzut ca ceva negativ. Dacă s-a dus, de ce s-a dus, dacă nu mergea, de ce nu s-a dus. Nu ne mai facem bine!
Că toată presa mondială a vorbit cu ocazia asta despre România, nu mai contează.
P.S Chiar cred că unii îl merită pe Băsescu. Sau Iliescu. Iar alții o meritau pe Dăncilă.
Adi(Citează)
18/06/2022 la 2:48 PM
@Alex era o miscare buna daca mergea impreuna cu ei, nu venea separat ca un atarnache.
N(Citează)
18/06/2022 la 3:15 PM
@N, suntem vecini cu Ucraina, ce sens avea sa mearga pana in Polonia sa se urce in tren cu ei?
Alex(Citează)
18/06/2022 la 4:39 PM
E normal ca chiar și un retardat pus președinte să aibă fanii lui.
Emil C(Citează)
18/06/2022 la 11:49 AM
Omu s-a dus la Kiev sa discute ceva, ce conteaza ce parere are presa :)) conteaza ca l-au observat Zelenski si aia trei (plus rusii), nu ca ziarele nu l-au pomenit. Ca nu e vreun influencer care trebuie sa fie vizibil pe retele.
Iar la partea cu extra prieteni cu Putin, nici noi nu suntem vreo Polonie sau Lituanie, nu am fost cei mai vocali anti Putin, e clar.
S(Citează)
18/06/2022 la 11:57 AM
Au fost fix aia 3 ca semnal pentru invitarea Ucrainei în UE, ca membri fondatori. Și au avut nevoie și de cineva dintr-o țară mare est europeana, din cei veniți în club ultimii. Cum nu se înțeleg ăștia 3 prea bine cu polonezii, am rămas noi. Aialalti sunt neimportanti din cauza mărimii.
Cum sa nu ii primească Zelinski când tocmai se întâmplă o chestie pe care Ucraina și-a dorit-o
nashu_mare(Citează)
18/06/2022 la 2:59 PM
@nashu_mare imi pare rau, dar aici te inseli. Cei 3 au fost acolo ca sa ii consoleze pe Zelenski. Ucraina nu o sa intre prea curand in UE, in ultimele zile am citit prin mai multe parti ca vor sa acorde Ucrainei, Rep Moldova si Turciei adica tarilor care fie nu sunt pregatite fie nu vor sa le admita in UE vreodata, statut de membri intr-o comunitate europeana din care sa faca parte si tarile UE, imi scapa numele acum. Ideea e ca Macron a prezentat asta ca fiind un pas intermediar, un fel de anticamera pt tarile mentionate pana vor fi admisi cu drepturi depline in UE, doar ca nu, unii analisti politici din afara zic ca e doar un premiu de consolare. Si tind sa le dau dreptate pentru ca prea s-a dat heirup imediat dupa inceperea razboiului, mai marii UE incercand sa capitalizeze politic valul de simpatie fata de suferinta ucrainienilor, trecandu-se cu vederea toate problemele pe care le au tarile astea. Acum acel val de simpatie se diminueaza treptat ca restul lumii isi vede mai departe de viata si politicienii UE vor sa o dea la intors.
Intern am citit o analiza buna pe FB lui George Damian.
N(Citează)
18/06/2022 la 3:19 PM
Nu am zis ca Ucraina va intra în curând în UE. Cel puțin nu complet. Poate vor avea numere de înmatriculare cu steluțe, dar atât. E totuși un pas.
Nu vreau sa comentez nimic din ce a scris George Damian.
nashu_mare(Citează)
18/06/2022 la 6:37 PM
Dute cât mai repede la ceașcă comunistule! Și iai cu tine pe toți care-l regretă. Sau plecați în Coreea de Nord, Cuba, Belarus sau la muica voastră ruzzia nostalgicilor!
Mihai(Citează)
18/06/2022 la 2:31 PM
Lasă poate o sa afle ca sunt doar subiectele pentru cei de clasa a 8-a, de evaluare națională, capacitate sau treapta 1.
Cineva(Citează)
19/06/2022 la 9:03 PM
zelenski e mârlan oricum
Mihai(Citează)
20/06/2022 la 12:35 PM
Nu crezi ca e nevoie, cand toti conducatorii Rusiei (URSS-ului) din ultimii 120 de ani (da, si tarul) , in afara de Gorbaciov, au fost golani? Uita-te si la Batka 😃, ala e nivelul in zona aia.
Asta sau ajungi sa fii dat jos sau otravit.
S(Citează)