►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Prima Toyota electrică are numele ciudat bZ4X (și îmi place și noul Yaris Cross)
Google prezintă noile Pixel 6a (cam scump), Pixel Buds Pro (nice!) și ceasul Pixel Watch (meh) »
O veste bună: începând cu 16 mai, autoritățile au aprobat vaccinarea anti-covid cu doza 4. Se va folosi doar vaccinul Pfizer și vor fi eligibile toate persoanele de peste 18 ani care au făcut anterior 3 doze cu vaccin mRNA, adică Pfizer sau Moderna.
Prin urmare, începând de lunea viitoare vă puteți vaccina cu doza 4, dacă vreți asta și îndepliniți condițiile. Este chiar recomandată persoanelor mai vârstnice sau cu diverse probleme ce ar putea agrava covidul.
Singura problemă pe care o văd eu aici este că probabil statul român va folosi doze mai vechi de Pfizer, nu un vaccin “cu facelift”, adaptat mai bine la Omicron. Nici nu știu încă dacă există așa ceva, de fapt. Toți producătorii de vaccinuri au studiat adaptarea formulelor la variantele moderne de covid, dar nu știu dacă acestea au fost aprobate de autoritățile din domeniu.
Ca idee, România stă pe la 700 de cazuri noi de covid în fiecare zi, dar naiba știe câte sunt de fapt, că mulți se testează singuri și stau liniștiți acasă până le trece. Nu m-ar mira să fie de 5 ori mai multe cazuri zilnice. Decesele se învârt pe la 10-15 în fiecare zi.
Cu această ocazie, se va emite și un certificat verde actualizat, pentru 4 doze. Acesta ar putea fi bun în anumite călătorii pe care intenționați să le faceți. Unele țări cer călătorilor să fi făcut o doză de vaccin cu mai puțin de 9 luni în urmă, ceea ce îi sare pe unii din schemă. Eu m-am vaccinat cu doza 3 în octombrie, de exemplu. Sigur că există alte alternative de a intra în orice țară, teste și din astea, dar certificatul rămâne cea mai ieftină soluție.
Îmi închipui însă că vor fi puțini doritori. Românii nu s-au înghesuit nici la doza 3, iar prin ianuarie-februarie au fost atât de multe cazuri de omicron încât o mare parte din populație s-a imunizat natural.
« Prima Toyota electrică are numele ciudat bZ4X (și îmi place și noul Yaris Cross)
Google prezintă noile Pixel 6a (cam scump), Pixel Buds Pro (nice!) și ceasul Pixel Watch (meh) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
43 comentarii
11/05/2022 la 12:24 PM
Ne facem abonament…
Andrei Muresean(Citează)
11/05/2022 la 12:29 PM
Probabil va deveni un vaccin sezonier, cum este cel gripal.
Victor S.(Citează)
11/05/2022 la 12:31 PM
Va salut.
Eu vreau sa fac doza 4 undeva prin octombrie , dar o sa “alerg” dupa cei 2, 3 medici de familie, de la mine din oras, care vor accepta sa (mai) fie umiliti de statul roman si sa faca munca voluntara. (caci circa 75% din personalul vaccinator are restante la plata de jde luni de zile).
Oricum centrele de vaccinare am inteles ca se inchid de la 1 iulie si boborul doritor doar la medicul de familie se va mai putea vaccina, despre ce vorbim acum ?!?
O sa avem val 6 covid la toamna (“pitic” cum o fi , nu conteaza) ,cei ce vor dori sa se vaccineze atunci ce vor face ?!?
Nu mai bine intra vaccinul in farmacii , contra cost ?
(dar stati ca vor cere farmacistii si ei niscaiva norme metodologice si alte hartii birocratice…)
George(Citează)
11/05/2022 la 2:14 PM
Medicii astia de familie doar drepturi au. Ii auzeam in timpul pandemiei cum ei spuneau ca “aia nu e treaba mea” si mereu cand le mai aparea ceva de facut sa dadeau de ortul popii de cat de asupriti sunt ei.
Asemanator si cu profesorii ce au refuzat sa fata teste covid claselor lor spunand ca nu se poate. Culmea, in scolile private s-a facut asta fara sa fie discutiile astea penibile.
Iulian(Citează)
11/05/2022 la 12:34 PM
O sa o fac probabil cand/daca o sa inceapa un nou “val”. Tu, Radu?
Sol(Citează)
11/05/2022 la 12:35 PM
Am vazut ca ai tot scris. Nu exista pe nicaieri vaccin updatat pentru omicron sau altceva. Este inca in stadiul de testare. In toate tarile, este acelasi vaccin ca in ziua 1.
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 12:37 PM
Sa-ti faci 4 doze in 12-16 luni trebuie sa fii nebun. Am facut deja 3, ma opresc cu riscul de a nu mai putea merge in Grecia la iarna.
Coco(Citează)
11/05/2022 la 12:37 PM
lasaneeeeeeeeee lasaneeeeee
nu poti baga doze ca berila in tine doar pt ca… batman
mai ales daca ai si facut guvidel.
mihnea(Citează)
11/05/2022 la 12:45 PM
Inainte de de reactia asta, zi zau ca tu nu ai luat niciodata antibiotice fara sa ti le prescrie medicul.
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 12:43 PM
Nu. Am 3 doze, am trecut prin Covid, iar vaccinul nu are update pentru noile variante.
Deea(Citează)
11/05/2022 la 1:01 PM
Am 3 doze și sunt trecut prin omicron. O să decid asupra dozei 4 în funcție de niște factori:
– varianta care circulă în mometul respectiv va fi tot omicron sau una similară?
– vaccinul are update pentru o variantă nouă?
– urmează un val?
– urmează restricții pentru cei fără doza 4?
Nu am o formulă exactă pentru cum voi lua decizia, dar în principiu mă consider protejat față de omicron în momentul ăsta și n-am motive să fac doza 4.
Giani Mucea(Citează)
11/05/2022 la 1:04 PM
compari un atibiotic cu 10 doze de covid?
antibiotic il iei ca tragi o gripa sau ceva, nu ca bomboane.
a 5a doze de covid o faci pt ce?
mihnea(Citează)
11/05/2022 la 1:08 PM
In acest text tocmai ai scris ca iei antibitoc aiurea.
E OK.
Da, compar antibiticele cu vaccinul. Sunt tot medicamente. Cumva, iei antibitoce aiurea dar ti se pare ca vaccinul facut la indicatia medicilor ar fi mai rau.
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 1:11 PM
Varianta Omicron este semnificativ diferită față de varianta inițială. Ori vaccinurilor au fost concepute pentru varianta inițială. Plus că apar “pui” de Omicron. Ce facem, pompăm in noi vaccinuri la fiecare 5-6 luni, chit că nu sunt actualizate?
Deea(Citează)
11/05/2022 la 1:14 PM
@Deea,
Bineinteles ca nu. Exista unii carora le este insa recomandat.
Mai sunt totusi si alte tulpini in libertate, nu numai omicron.
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 1:49 PM
Cum gestioneaza pt cei care au sarit doza 3?
KMean(Citează)
11/05/2022 la 1:50 PM
nu stiu, mai exista Covid? :-))
acu’ serios, de cand a inceput razboiul Covidul a disparut aproape complet de pe radarul meu.
in ultimele 2-3 luni m-am expus cum nu credeam posibil cu doar 6 luni inainte, si de nevoie dar si de nepasare.
De 2 ori am fost la munca si am stat toata ziua langa 2 persoane care a doua zi au fost confirmate. Am fost in multime, am fost in concediu in afara tarii, nu mai purtam masti etc etc
cu toate astea, in continuare suntem singura familie pe care o cunoastem care nu a avut covid… sau ma rog, care nu a avut covid cu simptome sau covid detectabil cu teste (inclusiv PCR).
Deci in concluzie eu cred ca cele 3 vaccinuri facute sunt suficiente si sper ca am depasit pandemia, acu’ne stresam cu alte lucruri (inflatie de exemplu)
Marean(Citează)
11/05/2022 la 3:12 PM
nu sefu, 3 sau 30 doze de vaccin NU te protejeaza de covid.
tine de alti factori faptul ca nu ai facut sau nu ai fost confirmat
mihnea(Citează)
11/05/2022 la 3:59 PM
bine boss, dupa 1 an de cand s-a stabilit ce face si ce nu face vaccinul, tu vii si spui ca nu te protejeaza de covid.
ok.
Marean(Citează)
11/05/2022 la 1:57 PM
Omicron e de fapt vaccinul :)
S(Citează)
11/05/2022 la 2:04 PM
Perfect! abia astept doza 4721!!
Mihai(Citează)
11/05/2022 la 2:25 PM
Da, dar mai incolo, de abia am facut doza 3.
Gaelex(Citează)
11/05/2022 la 2:29 PM
E comic. 29 la suta din cititorii blogului vor in China.
Emil C(Citează)
11/05/2022 la 2:36 PM
Cum ai ajuns la concluzia asta? Adica daca vrei sa te vaccinezi, vrei in China? Cum functioneaza logica asta?
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 4:02 PM
Pai odata ce s-a vazut ca vaccinul nu ajuta la nimic, nu inteleg ce motiv ai avea sa mai faci o doza. Singurul motiv valid e ca te obliga statul, sau vreo conditionare pentru diverse actiuni (turism). Ceea ce eu vad ca o forma de totalitarism.
Hence – China.
Emil C(Citează)
11/05/2022 la 4:12 PM
Aha, “s-a vazut”. Cine “s-a vazut”?
Faptul ca eu am avut (forma usoara ce-i drept) dar nu am reusit sa dau la nimeni, desi am stat in sauna sau in acelasi pat, e doar asa intamplator, nu ca toti cu care am intrat in contact erau vaccinati.
Deci daca cineva vrea sa faca ceva asta inseamna ca il obliga statul? Mai ai frati pe acasa?
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 7:09 PM
Bai nașule, te rog sa nu mai vii cu atacuri personale. Baga-ti cite vaccinuri doresti, nu e problema mea. Asa cum nu trebuie sa fie problema ta despre ce parere am eu despre vaccin si daca am frati pe acasa. Tu ai?
Emil C(Citează)
11/05/2022 la 7:37 PM
Sărăcuțul de tine… Te simți atacat? Vii cu deductii de analfabet funcțional prin care tu ataci cititorii acestui blog și după aia tot tu te victimizezi când faci o demonstrație logică de gâgă și ți se atrage atenția?
Eram și eu curios dacă mai sunt alții ca tine.
Apropo, eu nu intenționez să fac doza 4. Vezi, nici asta nu ai dedus corect.
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 2:39 PM
https://pbs.twimg.com/media/FJTDxwFWYAMjVyi?format=jpg&name=large
atat :D
Mihai(Citează)
11/05/2022 la 3:40 PM
Am cele 3 doze făcute, acum 3 luni am avut și covid și voi face și doza 4 dar prin august/septembrie.
Mihai(Citează)
11/05/2022 la 3:49 PM
Am 3 doze deja. Acu’ daca tot mi-am fwtut adeneul si m-am umplut de cipuri, bag si numaru 4 ca tot e moca.
Blackskull(Citează)
11/05/2022 la 4:21 PM
2 linkuri las pentru documentare, poate e cineva interesat
https://thecountersignal.com/pfizer-documents-over-1200-died-during-pfizer-vaccine-trials/
https://www.kusi.com/bill-gates-says-covid-is-kind-of-like-the-flu-and-that-the-vaccines-are-imperfect/
0Minime0(Citează)
11/05/2022 la 4:54 PM
I-ai luat paine de la gura lui nashu_mare. E si pacat de ele ca s-au cumparat cate 10 pe cap de locuitor.
Marius(Citează)
11/05/2022 la 5:04 PM
hai ma nene, nu mai fiti nesimtiti sau creduli. ce site-uri sunt astea? facute de gicu in pauza de livrat comenzi prin glovo?
primul link… dau pe homepage… din n stiri 3-4 articole despre vaccinuri.
al doilea link… chestii cu iz “inflamatoriu”… ce a zis nu stiu cine necunoscut despre nu stiu ce subiect depasit.
au trecut 2 ani de pandemie, va mai treziti la realitate? sau tot o tineti ca nu exista asa ceva. spor la citit kusi.com, un site de mare anvergura
Robert(Citează)
11/05/2022 la 5:15 PM
In ce sens, Mariusica?
https://thedispatch.com/p/fact-checking-a-bill-gates-coronavirus?s=r
Siteuri de adevaruri “alternative”…
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 5:51 PM
@Robert
Sunt site-uri pentru oamenii care cred ca, daca ar fi declarat chestia aia Bill Gates intr-un interviu public, primele care ar publica informatia ar fi acele site-uri.
Interviu public…
nashu_mare(Citează)
11/05/2022 la 5:03 PM
Radu, abia m-am obisnuit sa nu dau cu destul pe reply scroland pe telefon pe aici, cand ai mutat butonul pe centru si apas pe el aproape la fiecare scroll. Inainte apasam mai rar, acum e cumplit.
“Noroc” ca sunt de obicei mai putine comentarii la articole.
Baltha Zerus(Citează)
11/05/2022 la 5:29 PM
Și eu as face doza 4 la începutul toamnei. Ma bucur ca se pun din nou la dispoziție oricum. Era ciudat sa avem acces oricând la vaccin anti gripal, dar nu și la asta de covid.
Matilda(Citează)
11/05/2022 la 7:20 PM
Ai vedenii. -1
Mihai(Citează)
11/05/2022 la 7:37 PM
Nu il fac, cel putin nu acum. Poate la toamna, mai vedem cum mai evolueaza lucrurile, dar in principiu nu. Am deja 3 doze (2 astra+pfizer) si omicron.
Sincer nici nu stiu cand imi expira certificatul (pt vizite in alte tari mai refer) o sa ma interesez in iulie inainte sa plec in concediu si daca e nevoie fac test.
Daca in toamna se intoarce iar covidul o sa reevaluez situatia si o sa decid atunci
Kat(Citează)
11/05/2022 la 9:56 PM
avand in vedere ca asa zisul covid este strangere de bani pentru ,,,,,,,, vai
toteu(Citează)
14/05/2022 la 9:59 AM
Da, ma duc chiar saptamana viitoare. Au trecut fix 6 luni.
mArS(Citează)
14/05/2022 la 11:03 AM
eu voi face la toamna doza 4, dar doar daca va fi disponibil vaccin fara arn modificat.
daddy(Citează)