►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Cum a fost la Burger Fest 2022 È™i cine a câștigat (plus topul meu personal de burgeri mâncaÈ›i) »
O conferință eMAG de ieri a dat mai multe detalii despre evoluția companiei în ultimii ani și evoluția pieței și rezultatele investițiilor făcute.
Să încep întâi însă cu planurile de viitor. De exemplu, abonamentele Genius își vor păstra același preț, dar vin cu câteva funcții și beneficii în plus. Cel mai important este că și Fashion Days va intra în Genius, probabil oferind transport gratuit și foarte rapid clienților. Asta mă bucură pentru că zilele trecute am dat o comandă la FD și termenul de livrare prin curier era peste alte două zile. Am luat la easybox, ca să am produsele a doua zi. Cu Genius, îmi vor sosi mai rapid.
Tazz, Freshful È™i Fashion Days se vor adăuga clar sistemului “Genius”, de fapt. Poate tot important: vei putea adăuga încă un membru al familiei în abonamentul tău Genius. Asta este bine pentru că, de când cu Genius (È™i se fac doi ani în curând), Matilda a renunÈ›at la contul ei È™i dăm toate comenzile de pe contul meu. Acum probabil că vei mai putea lega încă un cont de Genius-ul tău, ceea ce îl va face mai uÈ™or de împărÈ›it È™i de colegi de apartament sau cu părinÈ›ii sau alte persoane.
În acest moment sunt 2.836 de easybox-uri în țară, iar la finalul anului numărul lor ar putea fi de 4.000. Jumătate dintre comenzile eMAG sunt acum livrate la easybox, deci sistemul este foarte important pentru ei și avantajos pentru curieri. Un curier poate livra maxim 100 de colete pe zi la diverse adrese, dar cei care livrează la easybox duc cam 500 pe zi, că este mult mai ușor să călătorească între depozit și câteva dulapuri din oraș.
Depozitul mare eMAG de pe autostrada A1 va fi echipat cu roboți Knapp pentru eficientizarea logisticii. În acest moment, din depozit pleacă în jur de 250.000 de produse în fiecare zi. Cam pe la acest număr a devenit rentabilă instalarea de roboți Knapp, care sunt o investiție mare, cu șine și lifturi pentru toate nivelurile rafturilor, dar care vor crește livrările la 500.000 de produse/zi.
Am vorbit un pic mai mult cu cei de la eMAG despre acești roboți (I love robots!) și mi-au explicat diferențele față de modul actual de lucru. În prezent, depozitul este atât de mare încât un om culege dintr-un capăt o parte din comanda ta (detergent și saci de gunoi, să zicem), le pune pe banda transportoare, iar acestea ajung la zona de împachetare. În altă parte a depozitului, un alt om culege din alt sector o altă parte din comandă, să zicem un SSD și un monitor. De multe ori, cei care fac coletăria nu așteaptă întreaga comandă, că ar însemna să aibă în jurul lor zeci de comenzi incomplete; împachetează ce au acolo într-un colet, trimis spre curierat și de asta primești o comandă de 8 produse în 3-4 pachete.
Cu roboții aceștia, se schimbă treaba. Roboții vor culege ei toate produsele din comandă și vor gestiona lista ei astfel încât la coletărie să ajungă deodată toate produsele. Mai mult, din ce înțeleg acolo se va tăia pe loc carton exact pe dimensiunea necesară împachetării comenzii, ceea ce va reduce risipa de materiale de ambalare. Un alt robot face treaba asta de calcul de volum și tăiare de carton.
Personal nu cred că se poate trece la ceva și mai high-tech decât atât, dar vom vedea în viitor.
2.500 de comercianți români vând prin eMAG Marketplace în alte țări, probabil în Ungaria și Bulgaria. Pentru aceștia, eMAG va dezvolta un marketplace unificat, de unde să gestioneze prețurile și ofertele din toate țările simultan și să facă mai ușoară vânzarea. Ei estimează că numărul va crește la 4.000 de comercianți.
Au anunțat niște rezultate care mie mi se par impresionante, eMAG devine un soi de Amazon regional. eMAG România a vândut în 2021 de 5,682 miliarde de lei, iar adunat cu eMAG Bulgaria și Ungaria, un total de 7,346 miliarde lei. Per total, Grupul eMAG, care include și Sameday și Fashion Days și alte câteva companii, a avut o cifră de afaceri de 9,572 miliarde lei, aproape 2 miliarde de euro, în 2021.
Și știți care este culmea? Că retailul online reprezintă doar 10% din totalul comerțului non-alimentar în România. Mai este mult loc de crescut, de unde și investițiile de mai sus. Nu prea se tem nici de recesiune sau criză sau altceva. Au spus că, spre deosebire de 2008, șomajul este mic și cursul de schimb este stabil, ceea ce sunt semne bune. Eu cred că nu se tem și pentru că online-ul reprezintă doar 10% din comerțul total. Cu alte cuvinte, eMAG nu trebuie musai să-și convingă clienții să cumpere mai mult, ci este suficient să atragă clienți noi din offline în online pentru a-și crește vânzările.
Ca ordin de mărime, eMAG Ungaria este numărul 1 în comertul online de acolo și cea mai mare companie românească din Ungaria. Aceeași situație o are și eMAG Bulgaria în țara de la sud.
În România, am spus deja că eMAG vinde 250.000 de produse în fiecare zi. 75% dintre ele sunt non-electro, adică eMAG nu mai este de mult un vânzător de electro-IT. Un client eMAG comandă în medie 15,1 produse pe an, au trecut de 5 milioane de aplicații de mobil active, au 342.000 de abonați Genius. Comenzile în easybox au sărit de la 31% în 2021 la 52% în 2022, saltul mare fiind în ultima perioadă, când au anunțat tarife mai bune pentru livrarea din marketplace în easybox.
Conform unui studio pe anul 2020, eMAG și toți partenerii lor care lucrează pentru eMAG, în diverse ponderi, aduc o valoare adăugată brută în economie de 4,8 miliarde lei, adică 0,5% din PIB-ul României. Activitatea eMAG a generat în jur de 53.000 de locuri de muncă directe sau indirecte, cam 0,95% din forța de muncă salariată a țării.
Au dat date È™i despre diversele lor iniÈ›iative în educaÈ›ie. Programul “Nouă ne pasă”, care asigură ore suplimentare elevilor care rămân în urmă cu È™coala, a adunat 2.422 de copii care È™i-au îmbunătățit notele. “Hai la olimpiadă” face pregătire specială în 54 de centre din 26 de oraÈ™e, “Școala de programare” adună 300 de copii, iar un program de granturi a dat câte 12.000 de euro la vreo 30 de fundaÈ›ii care îi folosesc tot în diverse domenii din educaÈ›ie.
60% din comenzile actuale sunt plătite cu cardul. Uite că se poate să nu mai fim o È›ară “cash la retur”. 5% dintre comenzi sunt plătite cu acel wallet de tip pay later sau în rate, integrat direct în cont. Mult mai mult decât mă aÈ™teptam, trebuie să recunosc.
Pandemia È™i războiul le-au dat peste cap câteva planuri. Unul era de intrare într-o È›ară nouă (Moldova? Grecia? Serbia? n-au precizat), dar s-a amânat cu minim un an. Un impact mai mare este pe partea de livrări. Faptul că sunt un vânzător mare i-a ajutat să facă din timp comenzi È™i stocuri de produse, dar sunt È™i multe care aÈ™teaptă să se redeschidă China sau transporturile. Doar eu È™tiu câțiva oameni care aÈ™teaptă un baby monitor Mappy de multă vreme…
Toate s-au făcut cu investiÈ›ii totale în 2021 de 1,044 miliarde lei, parte dintr-un plan pe trei ani ce prevede investiÈ›ii de 3,2 miliarde lei. Și È™tiÈ›i vorba aceea cu “trebuie să ai bani ca să faci bani”? La eMAG mi se pare că se confirmă. Spuneau È™i ei că investiÈ›ia din timp în panouri fotovoltaice pe depozitul lor de marfă i-a ajutat foarte mult acum, când s-a scumpit energia electrică, plus că o parte din flota de livrare este tot electrică. InvestiÈ›iile în acei roboÈ›i de prin depozit îi va face să fie pregătiÈ›i pentru viitori clienÈ›i eMAG È™i trecerea aceea a comerÈ›ului online la peste 10% din totalul retailului. Angajarea a mii de programatori îi face să poată dezvolta soluÈ›ii de marketplace pentru mii de comercianÈ›i (eMAG este, practic, cel mai mare mall din România, dacă ne gândim din acest aspect). Este un business uriaÈ™ acolo în spate prin depozite È™i servere.
Cum a fost la Burger Fest 2022 È™i cine a câștigat (plus topul meu personal de burgeri mâncaÈ›i) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
27/05/2022 la 2:33 PM
eMag polonia cum mai merge? Aaa stai, i-au calcat pe cap de nu s-au vazut cand au intrat si ei pe o piata non-bananiera.
Boris(Citează)
27/05/2022 la 2:40 PM
E vina emag ca in Ro toti retailerii au fost neseriosi si nu s-au putut adapta astfel incat ori au dat faliment, sunt irelevanti sau au fost acaparati ? Cam cine mai e pe piata inafara de eMag si Altex ? NImeni. Altex a ramas ca era cel mai mare dintre dinozauri. Flanco a fost cumparat de emag iar Domo a dat faliment.
Cand te duci pe o piata straina altfel sta treaba mai ales cand ai amazon in zona si niste brand-uri mult mai bine impamantenite acolo.
Din ce vad eMag copiaza modelul Amazon, pe cand Streaming si cloud computing ?
L!nuX(Citează)
27/05/2022 la 3:38 PM
Sa avem pardon, Flanco a fost cumparat de Iulian Stanciu pe persoana fizica.
Gaelex(Citează)
27/05/2022 la 2:36 PM
Mai bine ar pune mana sa isi mai curete site-ul de produse fake, produse listate gresit si/sau multiplu de catre mai multi vanzatori, alte gogomarle de la sistemului lor care nu functioneaza cu coduri ce contin spatii.
Mai putine conferinte pe la care sa se duca x vicepresedinte sau y director si mai multa atentie la chestiile simple care se pot rezolva verificand un EAN. Ce naiba, la unele produse nici timbrele verzi nu le au pus, atat de competenti sunt.
Gaelex(Citează)
27/05/2022 la 2:50 PM
Bun, cred ca am mai multe comenzi la tazz decat la emag, de cand au intrat in genius.
Sorin(Citează)
27/05/2022 la 4:48 PM
Tragand linie, Emag rulz. Si sunt in pas cu vremurile.
P.S: sunt interesanti si robotii Bossanova.
Bine, dupa ce i-a decomisionat Walmartul, cota lor a cam scazut..
Morrissey(Citează)
27/05/2022 la 6:20 PM
Am Genius cred ca de cand a aparut si da comand mult mai des :) Ce bine ar fi sa rezolve cat mai curand treaba aia cu ambalajele, de cele mai multe ori nu mai iau 3-4 chestii de casa doar ca sa nu mai vina fiecare intr-o cutie care de multe ori e uriasa pt o rezerva de sapun de ex . Legat de FD nu cred ca am mai dat direct comanda de la ei direct de foarte mult timp , in caz ca vad ceva pe FD caut dupa pe Emag ca deh Genius si comand de pe Emag .
Diana(Citează)
27/05/2022 la 7:16 PM
Treaba cu cont genius de familie suna f bine. Noi avem fiecare contul lui, ca e mai comod decat sa impartim un cont, si implicit platim genius de 2 ori. Nu e mare cheltuiala, dar tot am economisi de cate un burger de caciula :)
A.(Citează)
27/05/2022 la 11:16 PM
E mai comod sa platiti doua abonamente genius in aceeasi casa si aceeasi familie. Asta da genius:)
Corneli(Citează)
28/05/2022 la 7:02 AM
Voi aveti 2 conturi ca nu vrea ea sa sti tu ce cauta sau comanda.
cris(Citează)
27/05/2022 la 7:35 PM
mi-as dori mai putin ambalaj.
cumpar detergent de vase si vine abalalat cu bule in cutie de carton: cam multe de aruncat pentru ceva care nu se poate sparge.
cumpar sapun de spalat pe maini si e ambalat de parca as fi luat oua.
imi doresc mai putin ambalaj care ajunge la gunoi. prea multe resturi de la ambalaje, prea multe.
VR(Citează)
27/05/2022 la 9:07 PM
E reciclat cartonul ala, respira calm
Nici un pinguin nu a fost rănit pt comenzile tale cu nimic de la eMAG
mihnea(Citează)
28/05/2022 la 3:30 AM
Dacă acel carton este din hârtie reciclată înseamnă că nu se consumă deloc energie și alte resurse pentru producția acestuia?
Andrei G(Citează)
27/05/2022 la 10:41 PM
E cat se poate de logica posibilitatea de a avea mai multe conturi in Genius. Cand de pe aceeași cont se cumpără și din Ro si din Germania si toate produsele se duc întotdeauna la același easybox e clar ca oameni diferiți folosesc un singur cont și atunci de ce să nu faci lucrurile sa se desfășoare mai ușor?
Oricum nu e ceva nou Emag tot timpul și-a analizat datele survenite din vânzări și s-a adaptat on consecință.
Doru Vlad(Citează)
28/05/2022 la 1:23 AM
Ce mi se pare mie impresionant este ca altex a avut vanzari mai mari ca emag in 2021, respectiv 5 876 miliarde.
Andrei(Citează)
28/05/2022 la 8:58 AM
Eu cred ca astea sunt doar gogosi de marketing. Niciun magazin nu da “avantaje” clientilor daca treaba merge bine. Dealtfel, nici de BF emag nu-si mai atinge tintele. Asa ca se tot lauda cat de bine le merge, ce de avantaje ofera ei, etc.
Kopa_Kopan(Citează)
28/05/2022 la 12:00 PM
Nu tu salvezi planeta ca reduci cutiile de la eMAG, problema de waste e in alte părți
mihnea(Citează)
29/05/2022 la 5:58 PM
Nu salvezi planeta reducand cutiile de la Emag, nu salvezi planeta reducand pungile de plastic din supermarket, nu salvezi planeta renuntand la paiele de plastic sau la termocentrale.
Doar ca nu are sens sa faci risipa, atunci cand nu este cazul. De exemplu imi place cand sticlele de bautura sunt ambalate foarte bine in cutiile alea de cartion speciale, dar nu inteleg de ce este nevoie de folie cu bule de aer cand comand o cutie de detergent sa spunem.
Andrei G(Citează)
29/05/2022 la 9:11 PM
Asa se spune cand esti platit pentru reclama .:)
Claudiu(Citează)
30/05/2022 la 12:35 PM
Nu folosesc emag, au marit preturile in ultimii ani peste supermarketuri.
david(Citează)