un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

BMW are o problemă de design și nemții par să o ignore

2 May 2022  ·

AUTO  ·

26 comentarii

Problema este că design-ul mașinilor BMW din ultimii ani nu este apreciat de toată lumea. Piața auto este destul de dură, în special la nivelul brandurilor de lux, unde competiția este acerbă. Acolo contează cele mai mici detalii de design pentru a-ți transmite ideea că ai cumpărat un produs premium.

Mie mi se pare și că, în industria auto, ținta este ca design-ul unei mașini noi, felul în care arată aceasta, să fie pe placul tuturor. Hai nu pe placul, acela este deja scenariul de vis, dar măcar să nu deranjeze. Nu-i musai să spună toți “vai ce mașină frumoasă”, ci măcar să nu ai ce îi reproșa.

Dacă 10% din oameni consideră că o mașină nu arată bine, deja ai o problemă. Ai 10% potențiali clienți care din start nu vor dori mașina ta. Dacă procentul crește, atunci problema este cu atât mai mare.

De câțiva ani, BMW a început să lanseze mașini cu o grilă supradimensionată. Ei îi spun kidney grille. Alții le spun dinți de castor, bot de hipopotam și alte denumiri nu foarte flatante. BMW seria 4 este un exemplu bun, iar exemplele continuă cu M3, M4, i4, iX și inclusiv noua Seria 7 și i7. De BMW X7 nu zic aici, că este o mașină atât de mare încât o grilă supradimensionată arată în regulă; mulți n-ar fi de acord cu mine.

Reacțiile n-au fost prea bune. Părerile sunt împărțite dacă aceste mașini arată sau nu bine. Când lansezi o mașină de 100.000 de euro, de obicei vrei ca toți oamenii care o văd să leșine după ea, să o declare mai frumoasă decât nevasta lor, să-și vândă casa pentru a lua acea mașină. În mod sigur nu vrei ca o parte dintre ei să spună că arată ca un hipopotam. Hipopotamii sunt animale bune la suflet, sunt sigur de asta, dar cam urâțele. Dacă ai unul, îl ții închis în spatele casei, nu-l scoți la plimbare prin oraș. Dar n-ar trebui să aveți un hipopotam oricum, că tot veni vorba, pentru că mănâncă foarte mult și au nevoie de o piscină mare.

 

Apoi au venit noile BMW X7 și Seria 7 și i7, varianta electrică. Sincer să fiu, mă așteptam ca BMW să dea înapoi cu grila uriașă, să o mai reducă, să accepte feedback-ul din piață și să oprească o idee de design care n-a avut succes. Se mai întâmplă, de la New Coke la logo-uri care nu prind.

BMW merge însă mai departe cu o nouă decizie ce va stârni discuții. Farurile sunt despărțite în două blocuri optice, DRL sus, farurile propriu-zise jos, un aspect mai puțin german și mai mult de inspirație asiatică, dar ce-i drept China este acum cea mai mare piață a companiei.

Reacțiile? Mai jos sunt primele comentarii de la un clip Top Gear cu noul BMW seria 7/i7:

Comentariile sunt ordonate default după cele mai bune și acestea sunt primele. Câteva comentarii peste care am sărit zic treburi precum “incredibilă tehnologia” sau laudă interiorul și atât. Nu-i niciunul care să laude aspectul mașinii.

Nu mi se pare că-i calea cea bună pentru BMW. Întotdeauna vor fi câțiva nemulțumiți de aspectul unei mașini, indiferent care este aceasta. Dar când prea mulți îți spun că ești beat, îți faci un test ca să vezi dacă ești sau nu. Nu de alta, dar sunt vreo 5 ani între o generație și alta. E un timp foarte lung în care să-ți ții departe potențiali clienți nemulțumiți de design.

Iată niște sondaje, că poate sunt eu ăla ciudat:

Vă place grila supradimensionată de pe noile BMW-uri?

Vă place grila supradimensionată de pe noile BMW-uri?

Loading ... Loading ...

și

Vă plac farurile duble de pe noile Seria 7 și X7?

Vă plac farurile duble de pe noile Seria 7 și X7?

Loading ... Loading ...
asus s5507

    26 comentarii

  1. De fapt e invers: 90% dintre comentatori si votanți nu au avut vreotldata BMW si nici nu isi vor cumpăra in viata asta unul. Pentru ca sunt saraci. Asta e adevărul.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      02/05/2022 la 8:52 AM

      Adevărat.

      Uite, eu sunt unul dintre aia. Dar recunosc că nu îi înțeleg pe aia care au de dat 100k pe o mașină nouă, de ce aleg tot BMW.

      Cu ce mai ieși în evidență alegând o marcă atât de comună?

        (Citează)

    • Da, in tara in care si ultimul taranus are macar un seria 3, de aia nu ne cumparam noi BMW, de saracie.

        (Citează)

    • Băbăieți nu vorbim de aia cu numere TR, DJ, OT mutați prin berceni și care au cazane 3 bucăți la 4.000.

        (Citează)

    • @Cătălin Tănase, tu ce masina din clasa limuzina ai alege la 100.000 euro?

        (Citează)

    • Cătălin Tănase

      02/05/2022 la 4:14 PM

      Este irelevant ce aș alege eu. Cert e că nu există doar BMW în zona aia de preț

        (Citează)

    • Da, e normal ca 90% să nu-și permită BMW. Dar eu ziceam dacă îți place sau nu design-ul mașinii.

      Pentru că e nasol și dacă 80% din cei 10% cumpărători spun că nu le place design-ul.

        (Citează)

    • @nwradu Dar cum cititorii tăi nu sunt preponderent clienți BMW, nu putem ajunge la concluzia asta din sondaj, corect?

      Cunosc două persoane clienți de BMW , prin asta zic că au avut unul numai BMW-uri de când conduce iar celălalt vreo 3, unul după celălalt. Ambii au cate un BMW din generația cu grila supradimensionată.

      Cel care a avut doar mașini BMW se gândește să treacă la Mercedes , dar nu din cauza a cum arată mașina, ci din cauza serviciilor de garanție și post garanție a reprezentatelor din Romania ( ultimul a mers și l-a cumpărat din Germania ) și pentru că a observat că în ultimele generații calitatea mașinilor BMW, in general, a scăzut.

      Mie personal îmi place grila aia și farurile de la noua generație, dar e la fel de irelevant, că nici eu nu sun client BMW, iar dacă aș fi, nu farurile și grila m-ar deranja , chiar dacă nu ar fi frumoase -> in sensul că ar trebui să fie foarte urâte să conteze, dar și că alte aspecte sunt mai importante, țin de fiabilitate, tehnologie și cât de practică e mașina.

        (Citează)

  2. Du-te bre de aici, astia sunt ca PSD-ul. Indiferent cine conduce partidul, hoti, plagiatori, ce vrei tu, lumea tot cu ei voteaza. Asa si BMW, cine vrea BMW cumpara indiferent ca e mai urata.

      (Citează)

  3. Un prieten care lucra de multi ani in industria auto imi spunea:
    CONTEAZA DOAR PARERILE CELOR CARE SI-O POT PERMITE.

    Degeaba imi dau eu cu parerea daca un iaht e sau nu pe placum meu, sau ca are nu stiu ce caracteristici. Conteaza ZERO.
    Cred ca asta lipseste din argumentatia de mai sus.

      (Citează)

    • Adevărat și asta, dar cine își ia o astfel de mașină o face ca să impresioneze, iar dacă râd până și sărakii de mașina ta scumpă atunci s-ar putea să conteze mult și părerile celor care nu și-o permit.

      Până la urmă, dacă se vând atunci înseamnă că BMW face o treabă bună cu design-ul ăsta. Cifrele din vânzări sunt cele care contează și au tot timpul dreptate.

        (Citează)

    • Da ovidiu, sigur n-o să își cumpere cei cu bani de teama că o să râdă mâncătorii de semințe de la colț de ei.

      Băieții de la colț se uită doar la siglă, daca ai ultimul model de BMW ești cel mai șmecher. Eventual poți să zici “așa a făcut dizainerii boss, știe ei mai bine”

        (Citează)

  4. Da bre, chiar e urata, aratau dubios seria 3 si 4 cu noua grila, dar ultimele arata de parca s-a asezat un babuin cu curul in nisip si aia a fost matrita pentru grila.

    Asta n-o sa-l impiedice pe Giani sa cumpere la mana a treia modelele astea peste 15 ani.

    Designul nu este pentru europeni ..e pentru chinezi, acolo se vinde bine si acolo lor le place cum arata asa ceva. Exista niste studii de piata inainte de a alege un anume model de desing …intrebarea e unde s-au facut si cine a participat la studiu.

    Vad ca merg pe modelul Apple, chiar daca facem un rahat si il ambalam frumos, punem logo-ul cu mar sau cu morisca, exista hardcore fans care vor cumpara asa ceva.

      (Citează)

  5. o mizerie
    intr o firma serioasa erai de mult concediat pt asa ceva

      (Citează)

    • Exact. De exemplu in firmele serioase care vand cartofi, poti fi concediat daca nu ai ales culoare sau dimensiunea optima a sacului.

        (Citează)

  6. Nu pricep de ce ar cumpara cineva vreodata bmw.
    La banii aia iti iei Audi sau mai pui ceva pe langa si-ti iei Porsche.

      (Citează)

    • Sau iti iei haudi si mai pui ceva si iti iei un treling de firma si lant gros de aur la gat, pe langa audi. Si iti raman bani si de o punga mare de seminte de floare.

        (Citează)

  7. Eu cred ca ei stiu exact ce fac. Banuiesc ca au o echipa puternica de research pe partea asta si fac studii ample in pietele unde vand cel mai mult (hint: China).
    E normal sa vina cu un design pe placul celor de acolo.
    Si Mercedes a schimbat puternic exteriorul/interiorul la ultimele modele, vezi EQS, EQE, etc.

      (Citează)

  8. mie sincer imi place, mi se mare un design mai modern, parea ca s-a cam plafonat BMW pe parte de design insa acum pare mai actuala.

      (Citează)

  9. In loc sa va bucurati ca s-au luat dupa Dacia Spring cu despartirea aia cu led-urile sus si farurile jos…

      (Citează)

  10. 1. inovatia in design nu se face venind cu mici retusuri si ajustari la solutii care au functionat pana acum. Asa s-a spus despre multe designuri initial.
    2. nici mie nu-mi plac, si eu cumpar bmw-uri.
    3. nu stiu daca asta m-ar face sa nu mai cumpar, cred ca e dupa multe alte motive gen retea de service, costul asigurarilor, ca nu fac inca electrice la modul serios…

      (Citează)

  11. Am mai zis si o mai zic. BMW nu se mai adreseaza europenilor ca pana acum. E pentru china, unde in ultimii ani bubuie. Europa: 750mil oameni, china: 1.5mld. Mai pui si japonia + alte tari din zona asta culturala opusa noua si ai o piata imensa fata de EU+america.
    Dap, arata oribil pentru average EU citizen. Dar vor conta si alte aspecte, cum se conduce, optiuni, cum te vede lumea, etc… Ca nici iphone nu e wow pe design si uite ca rupe la vanzari.

    Intre timp, mercedes, audi, sunt optiuni garla daca nu stii ce sa faci cu 100k euro.

      (Citează)

  12. „Problema este că design-ul mașinilor BMW din ultimii ani nu este apreciat de toată lumea.” problema e dacă nu se vând mașinile, că oricum nu pot toți aprecia același lucru. LOL, oricum.

    „Dacă 10% din oameni consideră că […]” – mai ales când ne uităm la comentariile la nu știu ce clip Top Gear, cel mai tare e tipul ăla cu Ford la avatar. Eu mă mir că atâta lume încă o dă cu potențialii clienți, când toate abordările companiilor și studiile de care dai zic opusul – te adresezi ălora care te plac, nu faci risipă încercând să-i atingi pe ăia pe care nu-i interesează.

    Asta cu sărăcia e complexul românesc, trebuie să ne facem săraci unii pe alții, am cetit că nici Musk nu e prea bogat că n-are banii în cont. Design-ul în schimb, e suficient să facă pe toată lumea să vorbească despre, nu trebuie să fie plăcut de toți. Așa câștigă și Apple publicitate gratuită, că sunt convins că sondaje despre produsele lor ar da măcar 10% din respondenți împotriva multor decizii privind design-ul. Bine, nu-i ca și cum nu se știe că o doză mare de intrnet îți afectează percepția despre realitate.

      (Citează)

  13. Grila nu e problema principala de design, farurile sunt. Daca avea niste faruri suficient de mari (si nu impartite in 2) compensau grila aia care arata ca niste dinti de iepure

      (Citează)

  14. De cand o grila mare a devenit brusc o problema? Ati uitat de Audi? Mereu a avut ditamai grila si nu zicea nimeni nimic. Nici cu Mercedes nu mi-e rusine, parca in ultima vreme le-au mai micsorat. Nu mai zic nimic de americane, ca acolo, Cadillac, Lincoln, au avut mereu grile mari. Si erau ok. BMW doar are o linie pe mijloc care desparte o grila mai mica decat avea Audi pe A6 prin 2010. Si acum le au mari, doar ca se pune numarul pe ele.

      (Citează)

  15. Io cînd văd făţăul cela de-i zice grilă, văd două buci care sînt prea apropiate ca să nu intru la bănuieli. Şi parcă de la o versiune la alta, bucile sînt tot mai mari şi mai apropiate, şi acum, aoleooo, deja sînt contopite… Poate că la interior estem altceva, dotări, perfromanţe, beculeţe, difuzoare, nebunii, dar faţa arată de parcă ar fi fost proiectat de un obsedat de posterioare(!) sau poate la o mahmureală cruntă, este total lipsită de imaginaţie, complet neinspirată… De altfel, problema asta este la multe maşini din ultimii ani, ceea ce mă duce cu gîndul la curba de regresie a inteligenţei dizainărilor de făţăie de maşini (gile, n.a.). Poate că la unii le place prostia asta de grilă, sau poate că au prea mulţi bani şi nu mai ştiu ce să facă cu ei, sau poate ca doar atît este şi coeficientul de inteligenţă, nu-mi dau sama.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus