►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
14 Apr 2022 ·
AUTO ·
România este țara din UE cu cei mai mulți morți în accidente rutiere, raportat la populație. Conducem detașat la acest capitol, de mulți ani, și de vină sunt mulți factori, inclusiv starea drumurilor și inactivitatea Poliției Rutiere, dar și faptul că românii nu au experiență în a conduce (preventiv) cu viteză. Toți se cred piloți, dar majoritatea sunt șoferi de weekend care încă n-au conștientizat că la 100 km/h nu-i ca la 50 km/h în oraș.
În acest context, Parlamentul României a adoptat un proiect de lege care prevede creșterea limitei de viteză de la 100 km/h la 120 km/h pe drumurile expres. Din fericire nu avem prea multe astfel de drumuri în România, se inaugurează peste câteva zile primii 18 km din Craiova-Pitești, un lot care ocolește orașul Balș.
18 km sunt un nimic raportat la problema accidentelor din România, dar intenția contează și ideea este proastă. Am spus-o și când a fost inițiat proiectul de către cei din USR că este una dintre cele mai neinspirate idei pe care le-au avut deputații acestui partid. În țara în care lumea moare pe capete pe șosele, noi creștem viteza maximă, chit că doar pe un ciot de drum, în loc să o micșorăm.
Oricum pe acolo s-ar fi circulat cu viteză mai mare decât cei 100 km/h. Sunt o mulțime de drumuri naționale unde 120 km/h este viteza uzuală a coloanei, cu riscurile de rigoare privind amenzile, pentru că drumul este bun și vizibilitatea mare. Problema este că, dacă pui 120 km/h viteză legală, atunci se va circula de fapt cu 130, poate 140 km/h, poate și mai mult. “Se poate dom’le, este ca o autostradă!”.
Cum justifică Cătălin Drulă, inițiatorul proiectului și președinte interimar USR, această idee?
Mă bucur că, prin ridicarea limitei de viteză pe drumurile expres, DEx12 nu va deveni o capcană de amenzi.” (Link Facebook)
Da, chiar era nevoie de găsit o metodă prin care Poliția Rutieră să aibă și mai puțin de muncă!
Poate că dl Drulă are impresia că românii au mașini care merg cu maxim 120 km/h. Nu, e cum am spus mai sus, indiferent ce limită va fi pusă pe un drum, se vor găsi destui care să întindă coarda cu încă 20-30 km/h în plus.
Postarea începe cu:
Veste extraordinară pentru infrastructura din România: la inițiativa USR, viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h.
Cum poate fi o veste extraordinară pentru infrastructură? Poate pentru șoferii grăbiți sau vitezomani, nu pentru infrastructură. Nu e ca și cum aveam o infrastructură de top, vreo rețea SF de drumuri, și o ținea limitată viteza maximă din lege. Veste extraordinară ar fi fost dacă se mărea infrastructura aceasta, nu dacă o declarăm mai rapidă.
Apoi, drumul expres are benzile un pic mai înguste decât autostrada și nu are bandă de urgență, ci un soi de acostament mai extins. Acest acostament ar putea fi în pericol să devină bandă de circulație, cum se întâmplă pe E85 “șoseaua morții”. Țară cu multe accidente și decese, drum mai îngust decât autostrada și fără bandă de urgență pe care echipajele de intervenție să poată ajunge rapid la un accident, dar cu regim de viteză aproape identic cu al autostrăzilor. What can go wrong?
Mie astfel de inițiative mi se par că te fac parțial responsabil de soarta unor oameni implicați în accidentele ce vor apărea acolo. Asta o fi vrut Drulă să fie, omul care a crescut viteza pe drumurile României, nu cel care le-a făcut mai sigure. Ar fi putut aștepta o astfel de inițiativă un an sau doi de exploatare a drumului expres? Poate chiar finalizarea sa integrală, apoi 1-2 ani de studiu pentru a vedea câte accidente au loc pe acolo și “cum se circulă” înainte de a propune o viteză crescută? Sigur că da! La noi însă viteza crește înainte să fie gata drumul la care se referă ea.
Poate îi vine mintea lui Iohannis și alege să nu promulge legea.
O să zic aici că poate nu mai apare ocazia: de Paști crește mereu numărul accidentelor. Aveți grijă pe șosele în perioada următoare, conduceți cu prudență, nu vă grăbiți nicăieri, 30 de minute în minus la drum nu merită efortul necesar în plus și consecințele unui accident. Apoi, ați văzut cât costă benzina, mergeți la consum, nu la viteză.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
56 comentarii
14/04/2022 la 6:42 AM
Vezi că drumurile expres pentru care s-a operat această modificare legislativă sunt proiectate pentru viteza de 120 km/h și au elemente de siguranță similare cu autostrăzile (parapeți pe ambele părți, sensurile sunt separate tot cu parapeți, intersecțiile cu alte drumuri sunt cu pasaje, au sisteme ITS de monitorizare al traficului etc).
Cel mai neplăcut lucru e lipsa benzii de staționare de urgență dar deja aia ar fi însemnat autostradă.
Vali(Citează)
14/04/2022 la 7:12 AM
Cum zice si Vali, drumul e deja proiectat pentru 120 km/h.
Eu unul m-am saturat de limitarile puse asupra tuturor, toti in aceiasi oala, din cauza a catorva ametiti.
Hai sa limitam toate vitezele pe toate drumurile, ca uite ce de accidente sunt. Nu, asta e tratarea simptomelor, nu e tratarea cauzei.
Foarte bine a facut USR.
BGDN(Citează)
14/04/2022 la 7:41 AM
Ba da, fix asta e solutia, sa micsorezi viteza. Cum zici tu, majoritatea vor respecta viteza legala fara sa fie nevoie de amenzi. Pentru restul se pot creste amenzile ca masura aditionala.
Pe langa asta viteza mai mare este cauza accidentelor pentru ca timpul de reactie necesar sa eviti un accident este mult mai mic.
Uite si un studiu relevand: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23791014/
etk(Citează)
14/04/2022 la 8:40 AM
@etk
stiai ca daca intr-o zona cu limita de (sa zicem) 60km/h daca esti intr-o coloana si toata coloana merge cu 80km/h e chiar mai in siguranta (pentru toata lumea) sa mergi tot cu 80 (cat timp te simti in siguranta si nu ti se pare prea mare raportat la drum) decat sa faci pe perfectionistul si sa mergi tu cu 60km/h, cum ar fi legal, obligand pe toti din spate sa te depaseasca pe contrasens?
D4n(Citează)
14/04/2022 la 9:23 AM
@etk, solutia este sa ai cat mai multe autostrazi (sau drumuri expres) astfel incat sa reduci spre zero accidentele cu victime. Asa, daca tot micsorezi viteza, la cat o sa ajungi? Care ar fi o viteza sigura pentru deplasarea pe sosele? 50-60 km/h?
Andrei G(Citează)
14/04/2022 la 9:44 AM
@D4n
Da, corect, e periculos sa mergi cu viteza legala, la fel cum e periculos sa porti centura pt ca daca ajungi cu masina in apa e greu sa te eliberezi.
Marean(Citează)
14/04/2022 la 11:32 AM
@marean
Nu generaliza aiurea, eu am dat un exemplu concret, tu te-ai apucat sa generalizezi aiurea ca si cum as fi indemnat la incalcarea constanta a legii, de rebel ce sunt. Nu de putine uneori s-a intamplat sa mearga bine o coloana pe Valea Oltului cu 90-100, mai scazute in curbe, pana da de un dobitoc ce merge cu maxim 70-80. Si s-a dus pe pula siguranta, numa depasiri dupaia, unele facute de alti dobitoci care isi asuma riscuri mult prea mari. Vii frumos de pe contrasens si mori ca prostul ca a intrat unul in depasire aiurea (categoric vina lui) dar si ala a mers ok pana sa dea peste un melc care nu e in stare sa pastreze o viteza rezonabila (nu vorbesc aici de viteze tampite, de 100+).
D4n(Citează)
14/04/2022 la 5:16 PM
Va certati degeaba ca oricum nu are cine sa dea amenzi! De vreo cativa ani parca nu mai exista politie pe strazi! toata lumea face ce vrea, depasiri aiurea, treceri pe rosu, parcari aiurea…
the_real_blue(Citează)
14/04/2022 la 7:41 AM
Drumurile exspres pentru care se opereaza modificarea vitezei maxime legale la 120 km/h deabia incep sa apara – o sa avem Craiova – Pitesti gata in totalitate undeva la inceput de 2024 si Galati – Braila pe la mijloc de 2023.
E normal ca pe un drum proiectat la 120 km/h sa ai legal 100 km/h.
Poate ar fi cazul sa fie revizuite si vitezele legale pe multe alte portiuni de drum din Romania.
Am impresia ca au fost pastrate limitarile legale din perioada de dinainte de 89 desi intre timp au aparut masini mult mai performante, au fost refacute si reproiectate multe din drumurile nationale.
Mi se intampla des sa vad indicatoare cu viteza maxima 30 km/h peste niste podete de pe DN-uri, pe care mergi in coloana cu 100 km/h, sau portiuni de drum limitat la 40 km/h pentru ca esti in limita unor localitati, desi drumul e pustiu. Sa nu mai zic de drumuri virajate de munte cu limite de 20 km/h.
ion marius(Citează)
14/04/2022 la 7:44 AM
Nu avem niciun mort în accidente pe drumurile expres.
Wtf e cu postul asta!
nashu_mare(Citează)
14/04/2022 la 7:55 AM
De fapt, principala cauza a accidentelor în România este “neadaptarea vitezei la condițiile de trafic” care nu e același lucru ca depășirea limitei de viteză. Aia e pe locurile 4-5. În schimb autoritățile folosesc această confuzie cu buna știință pentru a nu lua măsurile potrivite. În loc sa îmbunătățească condițiile de trafic, ei limitează viteza prin diverse moduri.
Și câteodată se întâmplă chestii din astea, când condițiile de îmbunătățesc, și se duce dragului narativă oficială. Și atunci e soc și groază. “Blasfemie! Gândiți-vă la copii!”
nashu_mare(Citează)
14/04/2022 la 7:58 AM
÷1
Dan(Citează)
14/04/2022 la 7:57 AM
Dacă sunt separate sensurile, nu văd de ce sa nu fie 120 limita, mai ales ca se dorea autostradă acel traseu, deci un mic compromis. Mulți intra in depășire și nu se asigură, dorm la volan, etc. Statisticile cu viteza sunt făcute bazate pe garcea … “rog dispuneți”.
Problema nu e viteza maximă ci distanța dintre vehicule, regula celor 2 secunde, că de aia se produc carambolaje si pe A1, A2, etc, condusul agresiv.
Dan(Citează)
14/04/2022 la 7:59 AM
Mă uit la primele 3 comentarii și nu imi vine sa cred. La primul accident în care cineva se face franjuri in parapet, le putem trimite și lor fotografiile, la fel ca și lui Drulă. Sa ne explice ei cum așa a fost proiectat sa avem intestine umane pe șosea.
Din poza lui Drulă, mie mi se pare că drumul ăla expres e un pasaj de la Basarab mai lung.
Andrei(Citează)
14/04/2022 la 8:17 AM
Am vazut accident grav pe autostrada, ..propun limita de 90 acolo.
Alin(Citează)
14/04/2022 la 8:44 AM
@Alin si cand inevitabil prostii se vor ciocni si la 90 eu propun 50, nu ca la 50 nu se vor gasi prosti sa se ciocneasca dar macar sansele sa moara tind spre 0. Deci…maxim 50km/0 in toata tara, si pe alocuri chiar mai mica. Probabil dupaia va fi si Radu multumit.
D4n(Citează)
14/04/2022 la 9:14 AM
@Alin și D4n: Deci accidentele și morții sunt ceva normal pe șosele și n-ar trebui sa ne deranjeze sau sa facem ceva împotrivă.
E cost of doing business, cum ar veni, ca sa se poată merge cu 120 și să economisești 15 minute
Andrei(Citează)
14/04/2022 la 9:15 AM
Nu te faci franjuri în parapet, că nu intri perpendicular în el. Rolul parapetului e să oprească intrarea pe contrasens și coloziunea frontală cu alt vehicul, adică accidentele alea grave
Cătălin Tănase(Citează)
14/04/2022 la 9:32 AM
@Andrei, accidentele pe sosele chiar sunt “cost of doing business” inclusiv in orase unde viteza maxima este de 50 km/h. Ce propui? Sa renuntam la deplasarea cu masina si sa revenim la deplasarea cu carutele? Desi si acolo s-au mai inregistrat accidente cu unii care au iesit de pe drum si s-au rasturnat in sant.
Fara sa vorbim tampenii… care ar fi recomandarea ta de viteza maxima pentru urmatoarele categorii:
1. Drum expres;
2. Drum national cu 2 benzi pe sens (automat aici trebuie sa mai scadem 10-20 de km pentru ca nu avem separare intre sensuri);
3. Drum national cu 1 banda pe sens (din nou logica spune sa mai scadem ceva pentru ca depasirile trebuie facute pe contrasens).
Andrei G(Citează)
14/04/2022 la 9:57 AM
Daca vrei sa nu mai ai accidente, educi populatia.
Daca vrei sa creada lumea ca faci ceva ca sa nu mai fie accidente, pui limite stupide iar focile vor aplauda.
Incetati cu limitarile si interzicerile pentru toata lumea. Da, cine nu stie sa circule sa fie limitat, lasati-ne in pace pe restul.
BGDN(Citează)
14/04/2022 la 10:07 AM
Exact, nu are sens sa limitezi viteza la 100 km/h in ideea ca majoritatea oricum vor merge cu 120 km/h. Pune limita de 120 cat este considerat relativ sigur pentru categoria respectiva de drumuri si asigura-te ca cei care depasesc viteza vor fi sanctionati.
Andrei G(Citează)
14/04/2022 la 8:01 AM
In Romania nu avem momentan niciun drum expres.
Primii km de drum expres care vor fi dați în folosință sunt construiți pentru a avea o limita de viteza de 120 km.
Ce e greșit în a avea viteza legala egala cu viteza pentru care a fost proiectat drumul? O țineam la 100 km/h fiindcă avem accidente în România?
In cazul asta de ce nu se limiteaza viteza in localități la 30, pe DN-uri la 70, pe autostrăzi la 110 și tot asa. Ca peste tot sunt accidente.
Marius M(Citează)
14/04/2022 la 8:06 AM
PS: “oricum pe acolo s-ar fi circulat cu o viteza mai mare decât 100”. Radu, cu fraza asta ți-ai demontat tot articolul.
Marius M(Citează)
14/04/2022 la 8:31 AM
Drumul expres e o autostrada fara banda de urgenta. In orice tara civilizate exista drumuri expres. La noi nu exista definitia de drum expres in legislatie si deci era limitata viteza la 100 pt ca nu e autostrada. Acum doar s-a definit drumul expres ca in orice alta tara, cu limita de viteza aferenta. Daca e cazul sunt sigur ca se va limita viteza pe portiuni asa cum sunt limitari si pe A2 dupa cernavoda sub 130km/h.
Marius(Citează)
14/04/2022 la 8:34 AM
Vai de capul tau. Cel mai prost articol de cand e blogul asta. Drumul expres e aproape ca o autostrada. E perfect normala viteza de 120km/h, de fapt drumul chiar a fost proiectat pentru viteza asta. Aici ai dat rau cu mucii-n fasole, scoate-ti aerele de influencer din cap si reanalizeaza.
D4n(Citează)
14/04/2022 la 8:37 AM
Pe cand initiative gen ridicat rabla de masina de pe care curge rugina? Fara notificari de 30 de zile, fara tolerat tampenii cu mutat 2m mai incolo. Gasit rabla, constatat ca e un pericol si impute strada, ridicat direct.
Gaelex(Citează)
14/04/2022 la 9:06 AM
TF? ia vezi un pic statistica cu accidente mortale pe autostrazi (drumurile expres sunt aproape autostrazi, creca ai vazut si tu).
cu cat rahat ai vrea sa mergi pe un drum expres, la care ai dat bani sa-l construiesti pentru viteze mari, sa misti marfuri repede?
e de o mie de ori mai safe decat drumul ala care e acum spre craiova sau E85, locuri unde se merge cu mult mai mult de 120.
ati sarit ca rata la muci cu stirea asta.
add(Citează)
14/04/2022 la 9:24 AM
Nu obligi pe nimeni sa te depaseasca. Ala care se “simte obligat” sa te depaseasca incalcand legea, ca nu-i place lui ritmu de mers, ala e bou
GabiD(Citează)
14/04/2022 la 9:33 AM
Radu, nu viteza cauzează accidentele ci neadaptarea acesteia la condițiile de drum. Era o perioadă când respectam cu sfințenie limitele de viteză. Știi ce mi se întâmpla? De la rabla de Dacie la TIR, toți ma claxonau pe drum enervați ca merg cu 60 in loc de 80. Crede-ma nu e deloc plăcut sa fii cu copiii in mașină și sa claxoneze și sa te orbească TIR-ul la 2m in spatele tău. Mărește limitele de viteză dar pune radare fixe peste tot! Ai grijă ca limitele alea sa fie respectate. Taxează condusul agresiv! Astea sunt măsurile ce trebuiesc luate. La realitatea din Romania, mai multe limite de viteza ar trebui ridicate fiind aberant de mici.
Ioan(Citează)
14/04/2022 la 9:39 AM
Eu vad lucrurile asa: daca ar fi limita la 100 + radar, vor fi destui grabiti care imediat ce trec de radar vor da blana sa compenseze. Sau daca majoritatea traficului va merge cu 100 kmh, vor fi multi care sa slalomeze, cu sau fara frica de politie.flashuri, schimbari dese de banda, da-te ba ca trece eu, etc..
In schimb, cu limita la 120, daca majoritatea traficului curge fluid cu 120-130 kmh (inteleg ca desenul drumului permite), vor fi mult mai putini grabiti d-astia.
Parerea mea.
Supararea lui Radu ar fi fost mai de inteles daca se decidea marirea limitei de viteza in localitati, atunci argumentul cu accidentele ar fi avut mai mult sens.
Cred ca stie toata lumea ca nr de accidente mortale per 100km autostrada/drumuri 2 benzi + separatoare sens este mult mai mic decat cel raportat la 100km drum “normal” fie el intra/extravilan.
Morrissey(Citează)
14/04/2022 la 9:44 AM
La noi nu este problema legilor ci mai degraba lipsa aplicarii lor. Daca s-ar face o masuratoare neoficiala pe orice drum din Romania cu privire la viteza pe acel drum o sa descoperim ca foarte putini vor merge cu viteza legala. Vrei sa rezolvi problema accidentelor pui radare fixe in zonele nasoale si gata.
Asdad2005(Citează)
14/04/2022 la 9:56 AM
Citesc comentariile de la acest articol si ma bucur ca am emigrat. Aici unde sunt eu, limita de viteza pe autostrada este 100 km la ora ziua.
Problemele de pe drumurile din Romania s-ar putea rezolva f simplu cu radare fixe (speed cams). Si atunci ar fi ok sa fie viteza maxima legala si 120.
Incerc sa nu ma mai enervez la gandul ca nu avem radare fixe pentru ca niste porci nu vor sa avem radare fixe.
Marean(Citează)
14/04/2022 la 10:12 AM
Nu porci, unii care circula și ei tot cu viteze mult peste limită și nu vor să își ia amenzi.
Em(Citează)
14/04/2022 la 10:12 AM
Nici măcar radare fixe. Poze cu timestamp din 30 in 30 de km. Daca media ta e peste limită, amendă.
In scurt timp se vor prinde toți comentatorii că e o tâmpenie sa mergi cu 200km/h vreme de 10km, ca sa mergi după aia cu 30 și să ieși în medie.
Andrei(Citează)
14/04/2022 la 10:29 AM
@Em – da, deci porci.
Porc e unul care atunci cand are putere de decizie in legatura cu chestiuni publice, decide in interesul lui. Partea care e amuzanta daca nu ar fi trista e ca de data asta nu e nici macar in interesul lui, pentru ca si el isi pune viata in pericol, doar ca e prea dobitoc ca sa inteleaga.
@Andrei – eh, da, sigur ca ideal ar fi sa se verifice si viteza medie, nu doar instantanee.
Dar pentru pozele alea ar trebui sa existe si un soft care sa le analizeze etc etc, deci ala e nivelul 2.
Mult mai simplu e cu radare fixe. Pana si bulgarii au, am fost anul trecut cu masina pe la ei si nu intelegeam de ce lumea este surprinzator de disciplinata pe drumuri fata de Romania… apoi am inteles ca e din cauza radarelor fixe (sau camere ce-or fi).
Marean(Citează)
14/04/2022 la 11:18 AM
@marean
acolo unde esti probabil nici nu mergi mai mult de 30-50 de km pe drum national la un capat si la celalalt al autostrazii, spre deosebire de Romania unde ai de parcurs aproape toata tara nu doar pe drumuri cu o singura banda pe sens dar care si trec prin toate localitatile. Asta face ca viteza medie sa fie cu totul alta. Incearca sa mergi cu jumate din viteza maxima acolo si vezi cat iti convine durata de deplasare
D4n(Citează)
14/04/2022 la 10:10 AM
Cand vad atatia cunoscatori si savanti care stiu ei cum e cu limitele de viteza relativ la conditiile de drum, ma gandesc ca suntem o tara de destepti si ca mare noroc pe capul nostru.
Apoi ma uit la statistica ce spune ca suntem pe locul 1 la decese rutiere si imi da cu virgula.
Nu trebuie sa ai diploma de savant sa intelegi ca statistica nu minte pe cand cunostintele noastre de fizica pot fi puse la indoiala.
Prin Grecia sau prin Ungaria sau prin Austria ati condus? Acolo sunt infrastructuri ceva mai bune… nu vi s-au parut si acolo limitarile alea de 80km/h ridicole, pe drum cu 2 benzi pe sens?
Ca drumul expres ar trebui sa aibe limita conform cu specificatiile tehnice ale drumului, sunt perfect de acord.
Dar comentariile noastre unde zicem ca stim noi mai bine, ca avem limite vechi si proaste sunt delicioase si ne reprezinta intocmai pe statistica aia.
vladutz(Citează)
14/04/2022 la 11:06 AM
In Austria sunt portiuni de autostrada cu 140 km/h. Sa nu mai zic ca in Germania ai portiuni fara limita de viteza si nu mai moare lumea pe capete acolo…
Ioan(Citează)
14/04/2022 la 11:17 AM
@vladutz, dar statistica de decese raportata la infrastructura ce spune?
Nu cumva suntem pe locul 1 la decese pentru ca avem cea mai proasta infrastructura dintre tarile analizate?
Cate tari dintre tarile respective sunt in situatia in care intre cele mai mari 2 orase se circula pe sosele cu 1 singura banda pe sens pe o distanta de aproape 400 km?
Andrei G(Citează)
14/04/2022 la 3:07 PM
E ok @vladutz, e plin de vitezomani aici, ce sa faci, noi sa fim sanatosi, conducem cu grija sa ne ferim de acesti soferi de raliu.
La o distanta de 100km, mergand CONSTANT cu 120km/h castigi 10 minute vs de 100 km/h. Spor la facut turul Romaniei in cel mai scurt timp.
Ciprian(Citează)
14/04/2022 la 10:11 AM
Ia sa stea toti acasa, ce atata plimbat cu masina?
sin(Citează)
14/04/2022 la 10:18 AM
Înțeleg că ești ocupat cu altele în perioada asta, dar încercă să nu mai preiei toate opiniile outrage populare din media (și social media). pe DX sensurile sunt complet separate, și intersecțiile sunt denivelate, și traseul e făcut pentru limita legală 120km/h (curbe, pante in lung).
Avem statistica aia la accidente mortale pentru că poliția lipsește aproape complet de pe drumuri și amenzile se dau rar. Mai intervine și lipsa mentenanței la drumuri, și reabilitării care nu s-au mai făcut serios de vreo 20 de ani.
De altfel, vezi ce s-a întâmplat cu accidentele pe secțiunea din DN2 pe care s-a făcut sistemul 2+1 alternativ și s-au instalat parapeți.
Em(Citează)
14/04/2022 la 10:54 AM
Cel mai bine ar fi să se bage ”sectoare de drum cu măsurarea vitezei medii”.
Asta presupune cava camere LPR (recunoaștere numere înmatriculare), la distanțe (cunoscute) medii/mari, cu efect garantat asupra comportamentului/vitezei participanților la trafic.
În altă ordine de idei, ”părerea” autorului că 120 e prea mult, că și-așa se depășea viteza, cu susținertea, ba chiar exemplificarea ”înțelegătoare” a unei depășiri cu 20-30 km/h a vitezei maxime … ”dănează grav” efectului moralizator al postării!
Trebuia să înțeleg că ar fi de dorit scăderea vitezei max în localități la 30 km/h, pentru a coborâ viteza reală de deplasare la 50-60 km/oră?!?!
Cât despre ”WTF”-ul din titlu… mi se pare total deplasat. Aveam alte pretenți pe aici…
lsorin(Citează)
14/04/2022 la 11:18 AM
Si prezentarea situatiei in presa a fost putin gresita. Parlamentul nu a crescut ci a “stabilit” viteza maxima pe drumurile expres. Nu exista o crestere daca pana acum nu ai avut asa ceva.
Andrei G(Citează)
14/04/2022 la 11:35 AM
@Andrei G
tehnic pentru ce-i 18 km ce vor fi dati in folosinta a fost crescuta viteza. Pentru ca nu aveau categoria lor se aplica ce-a “standard”. Ca dovada ca limitarile cu 100km/h fusesera instalate si acum trebuie inlocuite.
D4n(Citează)
14/04/2022 la 11:46 AM
Ai prea multe pretentii fata de cineva care considera OK sa isi faca viata personala subiect de blog (evolutia sarcinii sotiei, “state of nwradu” etc).
Gerry(Citează)
14/04/2022 la 12:29 PM
big fail!
Ender(Citează)
14/04/2022 la 2:52 PM
Din cand in cand Radu are nevoie de multe comentarii asa ca face pe prostu si scrie cate un articol ca asta. Bravo Radu!
Andrei(Citează)
14/04/2022 la 3:00 PM
Ce prosti olandejii astia, cum bah sa mergi cu 100 la ora, ce oameni…
https://nltimes.nl/2020/03/16/maximum-speed-limit-dutch-roads-100-kmh-starting-monday
Ciprian(Citează)
14/04/2022 la 3:20 PM
The maximum daytime speed limit on Dutch motorways was reduced to 100 km/h in March last year as part of the government’s effort to tackle climate change.
Nu au coborat limita datorita accidentelor dar na.. da bine ca si comentariu aici.. Poate ne spui si ce viteza medie au trenurile la ei si ca, poate exista alternative mai rapide/ecologice la mersul cu masina.
https://nltimes.nl/2021/06/04/majority-dutch-want-highway-speed-limit-raised#:~:text=The%20maximum%20daytime%20speed%20limit,effort%20to%20tackle%20climate%20change.
Ioan(Citează)
14/04/2022 la 6:39 PM
@Ciprian, cateva simulari de pe Google Maps valabile la ora asta:
Olanda: Groningen – Maastricht – 336 km in 3h 30 min
Romania: Bucuresti – Iasi – 389 km in 5h 40 min
Romania: Iasi – Brasov – 309 km in 4h 56 min
Unde spuneai ca se circula cu viteza mai mica?
Andrei G(Citează)
14/04/2022 la 3:51 PM
Buna argumentatia ta. Nu face decat sa confirme ce am zis eu.
Adica tu accepti sa fim pe primul loc la decese rutiere intrucat, daca nu avem infrastructura, putem incalca limitele ca oricum sunt proaste.
Daca statistica de primul loc la decese rutiere nu iti spune nimic pentru ca nu simti direct pe pielea ta acum, trebuie sa intelegi ca ai o sansa mai mare mori in trafic (din vina ta sau nu) decat in alte tari. Simpla relocare in alta tara iti mareste speranta de viata.
Mai exact, daca Suedia are cele mai sigure drumuri (18 victime la 1 milion de locuitori), România are cel mai ridicat procent din UE (85 de decese la 1 milion de locuitori). Media în UE este de 42 la milion.
Si vorbim de decese, in realitate problemele pleaca de la accidentele medii si grave care sunt seminificativ mai multe ca decesele.
vladutz(Citează)
14/04/2022 la 6:34 PM
@vladutz, nu am zis ca nu este tragic ce se intampla pe soselele noastre, am spus doar ca vina principala o reprezinta lipsa infrastructurii (nu neaparat viteza).
Cate accidente mortale sunt pe autostrada unde limita este 130 km/h si cate sunt pe sosele precum E85 cu o singura banda pe sens unde limita este de 100 km/h?
Ca sa intelegi, drumurile expres sunt similare cu autostrazile, singura diferenta fiind lipsa benzii de urgenta. Deci daca pe autostrada se circula in relativa siguranta cu 130 km/h nu vad de ce nu s-ar circula la fel de bine pe un drum expres cu 120 km/h.
Vrei sa limitezi accidentele prin scaderea vitezei? Atunci fa asta pe E85 sau pe oricare alt drum national cu o banda pe sens.
Andrei G(Citează)
14/04/2022 la 10:24 PM
Acolo unde infrastructura o permite nu se vor întâmpla accidente datorită vitezei. In Germania pe porțiunile fără limita de viteza au loc cele mai putine accidente…
Dan(Citează)
15/04/2022 la 11:46 AM
Eu tot n-am înțeles, cauza accidentelor multe e limita de viteză sau sărbătorile de Paști? Eu zic să nu riscăm și să interzicem: și limitele de viteză și Paștele.
PartidulCarantinaRomânia(Citează)
18/04/2022 la 12:09 PM
WTF
tudor(Citează)