►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 21 aprilie 2022
Memoria RAM DDR5: diferențe față de DDR4 și ce-i special la ele »
Noul Seria 7 arată inedit, asta nu se poate contesta. BMW a evitat să facă o grilă cu dinți de castor mare cât toate zilele, dar, ca și pe recent prezentatul BMW X7, a împărțit blocurile optice frontale în două. În partea de sus ai DRL-uri și semnalizare, iar sub acestea se află farurile de distanță.
Vă place acest design? Mie nu este că nu mi-ar plăcea, se potrivește per total cu aspectul mașinii, dar mi se pare că nu arată a mașină germană, ci a una asiatică. Seamănă cu un Hyundai mare și luxos, dacă ar fi posibil asta. Mă surprinde alegerea, având în vedere că nemții în general sunt foarte conservatori cu automobilele lor, în special cele de lux, dar comunicatul spune deja că piața cea mai importantă pentru BMW este China.
The DRLs are eyebrows, zice alt articol. Așa par.
Europa va primi la lansarea doar versiunea diesel. Nu știu cum se potrivește asta cu planurile europenilor de a reduce prezența motoarelor diesel, dar să presupunem că cele ale BMW sunt puțin poluante. Inițial va fi disponibil aici modelul 740d xDrive de 300 CP și un 750e xDrive de 490 CP, din care 210 CP sunt obținuți de motorul electric. 750e este un hibrid pe benzină cu autonomie pur-electrică de 80 km. Un M760e x Drive va fi de asemenea disponibil.
Ideea este că 735i, 740i și 760i nu vor fi disponibile în Europa.
BMW i7 este probabil modelul care vă stârnește curiozitatea mai mult. O limuzină pur-electrică, răspunsul BMW la Mercedes EQS, din care am început deja să văd mai multe prin București.
BMW i7 are o autonomie de 590-625 km în ciclul WLTP, probabil în funcție de dotări și greutatea finală. Asta pare mai puțin decât unele modele EQS, puteți vedea aici autonomia mașinilor electrice din piața noastră. Puterea maximă va fi de 544 CP, iar mașina are câte un motor electric în fiecare punte. Se încarcă 10-80% în 34 de minute la 195 KW. Este și foarte grea, 2,7 tone fără pasageri.
Interiorul este remarcabil, desigur. Ecrane curbate, HUD, asistent digital, uși automate, au de toate mașinile. Pasagerii din spate pot avea un ecran de 32 de inci în format 32:9 care coboară de pe plafon în fața lor, ceva numit Theatre Screen with Fire TV și cu rezoluție 8K. Asta înseamnă că practic sunt două ecrane 16:9 de rezoluție 4K unite pe orizontală. Cele 36 de difuzoare din mașină pot ajuta cu sunetul. Sunt sigur că poți alege și piele de unicorn pentru scaune sau ceva așa.
BMW a colaborat din nou cu Hans Zimmer pentru sunetele modelului electric i7, sunetul de pornire și probabil și de rulare. Simt că sunt bani dați de pomană acolo. Cred că celor care doar admiră mașina nu le pasă, iar oamenilor cu suficienți bani pentru a o cumpăra nu văd de ce le-ar păsa de cine a compus sunetele respective. Deja ai un BMW i7, dar nu-i destul să-i impresionezi pe cei din jur până nu le spui și de Hans Zimmer? Seems fishy.
« Știri despre tehnologie – 21 aprilie 2022
Memoria RAM DDR5: diferențe față de DDR4 și ce-i special la ele »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
21/04/2022 la 11:50 AM
Nu este neaparat nevoie sa te lauzi ca sunetul de pornire a masinii este compus de Hans Zimmer. Doar ca ai nevoie de un compozitor si Hans este printre cei mai buni. La nivelul de pret la care se situeaza BMW i7 pretentiile sunt foarte mari si orice “greseala” poate afecta modul in care este perceputa masina de potentialii clienti.
Andrei G(Citează)
24/04/2022 la 4:21 PM
As merge chiar mai departe zicand ca, daca la banii astia ai nevoie de un compozitor si nu de un mecanic ca sa-ti faca sunetul “motorului” tocmai ai aruncat banii pe geam.
In rest, diesel rules, stiu ei de ce lanseaza asa, dieselul inseamna europa. Daca vrei sa te sinucizi, scoate-l din gama.
Si dupa evenimentele recente cu epifania combustibiliilor ieftini si imorali din rusia, sunt convins ca mizeria cu energia verde o sa mai ia o pauza. Binemeritata. :-)
Tom(Citează)
27/04/2022 la 1:11 AM
@Tom, ce poate regla un mecanic la sunetul unui motor electric?
Andrei G(Citează)
21/04/2022 la 11:53 AM
La fel ca și la Mercedes EQS sau ce EQ mai există, designul mi se pare că n-o să îmbătrânească frumos. Zici că e un Kona :)
Iulian(Citează)
21/04/2022 la 12:19 PM
“2,7 tone fără pasageri”
Adaugam 4 persoane + bagaje si iesim la 3.2 tone. Aproape de limita categoriei B a permisului
C(Citează)
21/04/2022 la 12:29 PM
Este foarte grea masina, dar am vazut ca se cam incadreaza in linia celorlalte modele electrice.
Mercedes EQS – 2.650 kg in varianta de top;
Tesla Model S – 2.200 kg, dar este ceva mai mica si are mult mai putine dotari.
Andrei G(Citează)
21/04/2022 la 12:56 PM
@C, tre sa bagi 800 de kile in masina ca sa ajungi la limita. Banuiesc ca nu cari porumb sau porci cu un i7. Problema e doar daca isi cumpara vreun clanul sportivilor asa ceva si merg cu ea 5 ceafalata x 150kg bucata.
Costin(Citează)
21/04/2022 la 12:24 PM
eu sunt fan BMW, dar nu mi se pare un design potrivit pt o masina premium, poate mergea la Seria 3, hai Seria 5, dar Seria 7 e pt oameni mai conservatori (aia care o cumpara de noua, nu romanasii care o iau dupa ce iese din garantie).
de apreciat ca nu au umplut interiorul de LED-uri cum a facut Mercedes.
monciu(Citează)
21/04/2022 la 12:25 PM
Oribil. Un șifonier… sau mai degrabă o ladă frigorifică. Dar astea sînt vremurile, generațiile noi care nu știu să conducă decît cu cutie automată nu au oricum nici simț estetic, se uită doar la etichetă, și acolo scrie ce trebuie.
Emil C(Citează)
21/04/2022 la 12:48 PM
Nu se mai justifica o cutie manuala pe masinile din generatia actuala. Poate doar la cele foarte ieftine, unde cutia automata ar reprezenta o crestere a pretului cu 15-20%. In rest, sunt numai avantaje: economie de combustibil, timp mai bun de raspuns, etc. Ca sa nu mai spunem de factorul confort.
La fel cum noi nu mai avem nevoie sa stim sa reglam un carburator (sau macar sa suflam in jiclor cand se infunda), nici cei care s-au nascut in epoca cutiilor automate nu au nevoie sa invete sa foloseasca altceva.
Blocurile optice nu-mi plac nici mie, dar, asa cum spune Radu, probabil masina este gandita pentru piata din China.
Andrei G(Citează)
21/04/2022 la 12:56 PM
@Andrei G, la o masina de 24-25k euro, cutia automata e cam 2000 euro din pretul ala. Economia de carburant vine din subturarea masinii. Vezi la DSG cum baga a 7-a la 65km/h.
Economia de carburant si reviziile putine sunt strict pt primul cumparator care o ia de noua, ca sa cumpere si urmatorul model, fiindca e ieftina de intretinut, dar dupa aia 4 ani de utilizare, masina mai traieste minim vreo 10 ca si masina second, sa vezi tu acolo probleme la masinile astea “noi” cu revizii la 30k km si cutii automate care subtureaza maxim pt emisii si consum minim.
monciu(Citează)
21/04/2022 la 1:11 PM
Daca mi-as lua o masina noua de 24k euro, nici nu as sta pe ganduri daca sa aleg sau nu cutia automata.
Economia de carburant vine si din partea de mers subturat, dar si din faptul ca schimbul de viteze este mai rapid, iar computerul de bord stie sa “tina” motorul in valorile de cuplu maxim (unde eficienta este mai buna).
Producatorii se concentreaza in primul rand pe a face o masina atractiva pentru primul client, ala care o tine 3-4 ani. Nu prea ii intereseaza ce parere are cel de-al doilea client potential.
Andrei G(Citează)
21/04/2022 la 1:57 PM
E o întreagă discuție despre cutia automată, pînă la urmă e o chestie de gust și de confort din punctul meu de vedere.
Eu mă refeream strict la faptul că acum mașina nu mai reprezintă și ceva folosit din plăcere. E un “appliance”, un electrocasnic care trebuie să-și facă treaba și atît. Am constatat ca pentru din ce în ce mai puțini tineri e important să aibă carnet de conducere și mașină (ceea ce altădată era visul oricărui adolescent).
Emil C(Citează)
21/04/2022 la 2:37 PM
Partea mișto la cutiile automate e că poți să le treci pe modul sport, iar atunci nu mai subturează deloc. Sau să apeși pedala mai sănătos.
Giani Mucea(Citează)
21/04/2022 la 1:53 PM
Ledurile se pot opri
Om bun(Citează)
21/04/2022 la 2:30 PM
niste genii de au pus dumele alea cromate jos la praguri si la bara fata.
boss, stii cum se murdaresc alea, instant dupa ce ai scos masina din garaj.
mihnea(Citează)
21/04/2022 la 3:03 PM
Numai mie mi se pare ca botul e de inspiratie Rolls Royce? Bine, tot din grup, dar se cam suprapun putin pe clientela.
Octav(Citează)
21/04/2022 la 6:01 PM
Asta voiam si eu sa spun, designul pare de la RR. Care, macar, e RR.
ipo(Citează)
21/04/2022 la 4:38 PM
arata bine, dar sunt prea multe ecrane, mai bine o faceau controlabila doar din aplicatia de pe telefon, gen vrei sa deschizi geamul, scoti telefonul :-)
Marean(Citează)