►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
1 Mar 2022 ·
TikTok a anunțat că va crește la 10 minute lungimea maximă a clipurilor video din platformă. Schimbarea este deja implementată, dar treptat.
Practic, TikTok devine un concurent pentru YouTube.
Treaba asta mi se pare amuzantă pentru că YouTube încearcă să concureze TikTok prin Shorts, varianta lor de clipuri scurte și cu muzică introdusă în ele (dacă vrei). Instagram și Facebook concurează TikTok cu Reels, ceva asemănător, după ce anterior au tot modificat Stories și IGTV în aceeași direcție. Și acum, iată, TikTok spune “nu, nu, stați că vin eu la voi acolo”. În timp ce toți ceilalți căutau să introducă cumva formate scurte de video, TikTok îl crește pe al lor.
Vestea este proastă pentru YouTube deoarece TikTok oricum este cel mai accesat site din lume. Așa zice Cloudflare pentru 2021, o știre care a făcut furori acum vreo lună. TikTok pe locul 1, Google pe 2, Facebook pe 3, YouTube pe 8. Și nu doar că asta înseamnă că utilizatorii petrec mult mai mult timp pe TikTok în detrimentul platformelor Alphabet și Meta, dar acum TikTok crește la 10 minute clipurile și deci le face o concurență și mai serioasă.
TikTok s-a lansat cu clipuri de 15 secunde. A crescut apoi la 60 de secunde, iar în iulie 2021 a crescut limita la 3 minute. Recent anunțase că testează 5 minute, dar se pare că va trece direct la 10 minute. O grămadă de timp, practic, adică acum pe TikTok poți aduce și știri, interviuri, podcast-uri sau măcar fragmente mai mari din ele și mult conținut tradițional de YouTube, de exemplu review-uri de produse, mașini, turism șamd. Programe precum Adobe Premiere Pro au funcția Autoframe prin care un clip landscape este automat convertit într-unul vertical, iar programul se prinde destul de bine de zona în care are loc “acțiunea” și taie lateralele în funcție de asta.
TikTok este cunoscută drept platforma pentru adolescenți, cu clipuri neserioase, muzică, dans, faze amuzante. Prin mișcarea aceasta, poate deveni mai mult. Păstrează tot ce-a făcut-o celebră și adaugă noi elemente, iar algoritmul le dă oamenilor ceea ce vor să vadă, așa că nu văd dezavantaje în această mutare. Decât pentru YouTube, desigur. O schimbare majoră este și față de ce se întâmpla acum vreun an sau doi, când TikTok trebuia ruptă și vândută unei companii americane, înainte ca decizia respectivă să fie invalidată, nu?
Sursa: TechCrunch, Gizmodo.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
01/03/2022 la 11:34 AM
Nu mi se pare ca e asa mare soc pentru youtube. In continuare multi nu intra acolo din cauza continutului… ca sa ajungi la un clip ok trebuie sa dai peste alte 10 in care se taie lemne, se face ciorba sau vezi memeuri depasite. Dar hei, concurenta e excelenta. Mai ales intre o platforma unde din 2 in 2 minute ai reclame vs una aproape free.
Robert(Citează)
01/03/2022 la 4:45 PM
Sunt de acord, dar dacă apar mai multe clipuri lungi, posibil să te abonezi la acei creatori de conținut și să îi urmărești pentru că au conținut care te atrage mai mult.
nwradu(Citează)
01/03/2022 la 11:41 AM
youtube a devenit un site de reclame cu putin video content
faptul ca au devenit hapsani, o sa le aduca incet dar sigur sfarsitul
Andrei M(Citează)
01/03/2022 la 4:44 PM
faptul ca esti “chitros” si obisnuit cu mocangeala nu inseamna ca youtube se va sfarsi in vre-un fel.
pe bune ca nu pot sa inteleg cum cineva se plange de reclame pe yt cand exista atat optiuni free dar si paid pt a isi usura viata, nervii si timpul petrecut vazand acele reclame.
aa, ca nu merge vanced pe tv si tre sa dai cat pe un pachet de tigari pe luna pt premium…da asta e o problema majora pt romanul nascut cu filelist in sange si cu pirateria in general.
pegasus(Citează)
01/03/2022 la 11:44 AM
Inutilizabil youtube din cauza mizeriilor de reclame. Noroc de youtube vanced. Cu screen mirroring ai youtube fara reclame si pe TV. Bine ca a aparut cineva pe piata sa le dea peste nas nesimtitilor de la google. Asteptam si un motor de cautare decent :)
david(Citează)
01/03/2022 la 11:50 AM
Ce mandru esti ca dai o mica teapa romaneasca.
Ionut(Citează)
01/03/2022 la 1:48 PM
@Ionut, numarul de utilizatori Vanced nu este atat de mare incat sa afecteze Google. In plus, chiar daca nu vezi reclamele puse de Youtube, vezi reclamele din interiorul clipurilor, puse direct de creatorii de continut. Si asta ii ajuta pe ei sa produca mai mult continut, chiar daca sunt platiti destul de putin de catre Google.
Andrei G(Citează)
01/03/2022 la 4:44 PM
@Andrei G: asta e ca și cum ai zice că e ok să furi 1 milion de la vreun miliardar, că nu se simte.
Nu zic, piraterie este în multe locuri și nu sunt eu imaculat în domeniu, cum de altfel nu cred că este cineva. Dar hai să nu ne lăudăm cu asta și nici să nu o încurajăm ca și cum ar fi vreo formă de a rezista vreunui abuz făcut de companii și nu furt digital.
nwradu(Citează)
01/03/2022 la 4:40 PM
YouTube Premium costă 26 de lei pe lună și îți elimină toate reclamele, plus că-ți dă YouTube Music Premium. Sau e mai simplu să furi decât să dai 26 de lei pe lună dacă te deranjează reclamele?
https://www.youtube.com/premium
nwradu(Citează)
01/03/2022 la 5:30 PM
Nu cred ca folosirea Vanced poate fi comparata cu un furt.
Daca tot facem analogii, mai potrivita este situatia in care urmaresti un concert desfasurat in Piata Universitatii de la balconul unuia dintre blocurile din zona. Nu platesti pentru spectacol, dar nici nu este ca si cum ai furat vreun ban de la organizator.
Cu ce se diferentiaza folosirea Vanced de folosirea unui adblocker? Nu stiu, poate nu am citit eu toate articolele, dar nu am vazut pana acum sa afirmi ca este vorba de furt atunci cand cineva foloseste un adblocker.
Andrei G(Citează)
01/03/2022 la 6:17 PM
La modul de bază, reclamele generează bani pentru site atunci când dă cineva click pe ele. Pe YouTube generează bani și la vizualizări.
De asemenea, reclamele YouTube nu mi se par intrusive. Durează 5 sau 15 secunde, dai skip.
Eu, de exemplu, folosesc Adblock fără vreun filtru activat. Adaug eu manual acele reclame foarte deranjante, gen jumătate de pagină sau care se pun peste conținut, dar atât.
nwradu(Citează)
01/03/2022 la 5:34 PM
@Andrei G cel putin canalele pe care le urmaresc eu nu fac promovari de produse in cadrul video urilor . Asa ca majoritatea castigului lor e din adsense. Dar nu asta e ideea. Ideea e ca nu mi se pare normal sa fii mandru ca ai dat o mica teapa.
Urasti asa mult pe google ca face bani ? Nu ii mai folosi serviciile.
Urasti asa mult reclamele da 20 lei pentru youtube premium si respecta munca oamenilor fie ei ca sunt creatorii de continut sau dezvoltatorii platformei care iti pun la dispozitie sute de mii de giga de video.
Ionut(Citează)
01/03/2022 la 7:04 PM
@Ionut, poate ca eu gresesc cu ce am spus si este vorba de furt.
Dar spune-mi te rog parerea ta despre urmatoarele situatii:
1. Persoane care folosesc AdBlock – furt sau nu?
2. Persoane care folosesc iOS si dezactiveaza tracking-ul in aplicatii precum Facebook – furt sau nu?
Facebook spune ca va pierde minim 10 miliarde de dolari anul acesta din cauza asta.
3. Versiunea de mobil a Google Chrome are un adblocker intergrat. Daca il activezi, este furt sau nu?
Daca Google este de acord cu existenta unui adblocker, asta ii face mai buni sau mai rai decat cei care au dezvoltat Vanced?
Andrei G(Citează)
02/03/2022 la 8:24 AM
@Andrei G eu nu am zis nimic de furt. Am zis de respect fata de munca unora care iti ofera ceva gratis in final.
Tu poti sa folosesti orice blocker si alta heckareala. E treaba ta.
Nu mi se pare ok sa jubilezi cu faptul ca ai gasit o mica portita sa dai o teapa. Atat tot.
Lipsa de respect pentru munca altora e un hobby prin cultura noasta est europeana.
Ionut(Citează)
02/03/2022 la 9:25 AM
Bun, dacă folosești asta ca să eviți răspunsul, îmi schimb întrebarea. Folosirea unui adblocker reprezintă lipsă de respect față de munca unor oameni? Folosirea oricăror mijloace care limitează posibilitatea de monetizare a unui site reprezintă sau nu lipsă de respect pentru acel site?
Nu are nici o legătură cu Europa de Est. Conform teoriei tale Google și Apple, două dintre cele mai mari companii vestice (americane), își bat joc de munca altor oameni și cumva asta este normal.
Dar tu te-ai gândit să comentezi numai de utilizatorii Vanced, nu și de cei care folosesc adblocker, care efectiv face același lucru.
Andrei G(Citează)
02/03/2022 la 10:25 AM
Unii (Linus Tech Tips de exemplu) au început să spună că a folosi ad blocker e piraterie pentru modifici tu personal conținutul care îți este servit – e complet aiurea, tu nu-l modifici, ci alegi să nu vizualizezi bucăți din el. La televiziunea clasică ai opțiunea să nu te uiți la reclame, se pare că pe YT n-ar trebui să avem opțiunea asta. De ce? pentru că spre deosebire de TV, pe YT cel cu reclama poate să nu plătească dacă oamenii nu se uită, ceea ce e normal (la TV plătește un preț în speranța că oamenii se uită). Asta a însemnat că dacă ăia cu reclamele plătesc mai puțin, că lumea nu se uită, evident că soluția a fost să băgăm mai multe reclame.
Discuția cu respectul nu se va termina niciodată atâta timp cât finanțarea depinde de reclame. Cine spune că nu-l deranjează reclamele e pentru că la rândul lui câștigă din așa ceva. Nu folosesc vreun ad blocker, dar reclamele sunt enervante absolut peste tot. Ajungi pe site-uri considerate serioase și cauți conținutul printre reclame. YT pe Safari, Apple TV sau iOS mi se pare mai ok decât în Chrome pe Windows unde am pățit să am loop-uri de reclame la care nu puteai da skip – refresh-uri, închis browserul, reload etc – ceva de-a dreptul stupid pentru a vedea un clip de 7 minute.
Sunt curios ăștia cu plătitul pentru premium dacă ați fi de acord ca la cinema să plătiți mai mult pe bilet ca să puteți intra în sală după reclame, iar la prețul normal să fie obligatoriu să vă uitați la reclame. Că de, să respectăm cinema-ul, că fără reclame biletele ar fi muuuult mai scumpe. Discuțiile astea poate n-ar fi așa înverșunate dacă unii ar înțelege că reclamele nu mai sunt în 2-3 locuri, ci absolut peste tot. Orice faci, ai reclame pe undeva. Poate doar dacă citești o carte în câmp n-ai parte de ele, dar în oraș dacă ridici privirea poate vezi un banner pe geam.
dam167(Citează)
01/03/2022 la 2:04 PM
incearca si tu….
Andrei M(Citează)
01/03/2022 la 9:37 PM
s-a rezolvat si TV-ul stai linistit!
spor la platit! Einstein!
Andrei M(Citează)
01/03/2022 la 11:12 PM
Te-ai gândit că poate reclamele alea intrusive generează cel mai mare profit pentru un site? Adică exact alea pe care tu le blochezi.
Mi se pare puțin ipocrizie să critici pe cineva că folosești Vanced ca să limiteze reclamele, dar să faci același lucru prin Adblock. Știu… ai zis ca doar o parte le blochezi.
Adică tu nu îi furi unuia toți banii, îi mai lași și lui ceva să supraviețuiască până a doua zi.
Folosind analogia ta, nu furi 1 milion de la un miliardar (a.k.a. Google), furi doar 500.000 de la un milionar (a.k.a. un site oarecare). Și aparent asta este în regulă.
Andrei G(Citează)