►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Care sunt componentele prețului benzinei și cât ia statul din TVA și accize
Bombardiere B-52 Stratofortress au zburat pe deasupra României »
Acesta este noul Renault Austral, un SUV hybrid care înlocuiește Kadjar și care probabil va fi popular și pe străzile noastre.
Îmi place mașina. A făcut mult teasing Renault, dar are pentru ce. Partea frontală arată bine cu acel mozaic de hexagoane și dreptunghiuri, iar spatele nu are spații moarte pentru că stopurile sunt ample și există multe linii de design pe haion. Nu sunt foarte impresionat de ecran central orientat spre șofer. Aș prefera o poziție normală, care să-l facă ușor de privit și operat și de pasagerul din dreapta.
Este un SUV de clasă C, adică un concurent pentru Tiguan, Tucson și alte modele populare în România.
Interiorul vine cu ecran de 12 inci în fața șoferului, 12 inci vertical în centru și un HUD în fața ochilor, desigur dacă vrei toate aceste dotări. Lemn și piele în interior, un sistem de lumini ambientale numit Living Lights, jante de până la 20 de inci și alte asemenea detalii caracteristice unor modele premium.
Motoarele sunt mici, cum este moda acum. Varianta E-tech Hybrid are 200 CP dintr-un motor electric și un motor de 1,2 litri în 3 cilindri, iar consumul coboară spre 4,6 litri/100 km.
Variantele mild-hybrid sunt trei la număr: 130 CP din 1,2 litri în 3 cilindri cu sistem electric la 48 volți; 140 CP din 1,3 litri în 4 cilindri cu sistem electric la 12 volți; 160 CP tot pe configurația anterioară.
Toate au frânare regenerativă, iar software-ul merge chiar mai departe. Folosind camera video ce detectează semne de circulație, mașina îți poate spune când să iei piciorul de pe accelerație pentru a frâna optim pentru un semn de stop sau de cedează trecerea.
Ca dotare suplimentară este disponibil și un sistem de virare pe puntea spate, cu maxim 5 grade, ceea ce face mașina să întoarcă mai din scurt. Mai ai și autonomie de nivel 2 cu adaptive cruise control și stop&go, cameră 360 de grade și alte asemenea funcții moderne.
Livrările încep în ultimul trimestru al anului și, având în vedere criza semiconductoarelor, s-ar putea să se întindă pe ceva vreme. Despre prețuri n-am văzut nimic.
« Care sunt componentele prețului benzinei și cât ia statul din TVA și accize
Bombardiere B-52 Stratofortress au zburat pe deasupra României »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
10/03/2022 la 3:58 PM
Sunt curios daca incape un geamantan normal, de cala, in portbagajul ei….
Nu pare. Probabil de aia nici nu are vreo poza cu el.
Niles(Citează)
10/03/2022 la 3:58 PM
chestie de gust, Exteriorul e ok dar display urile alea sunt foarte colturoase dupa parerea mea.
dny(Citează)
10/03/2022 la 4:05 PM
E dat in masa renault pe design. Arata bine interior exterior. Si motorizarile sunt decente, putin electric, putina ardere, putere destula aparent. Chiar sunt curios de preturi.
Totusi ca sa fiu carcotas, in spate sigur nu ai atata spatiu la picioare, poate doar daca lipesti scaunele din fata de bord :)
Robert(Citează)
10/03/2022 la 4:35 PM
Mie nu-mi place.
Designul actual al Renault inca sta bine pe Megan, dar aici pare putin obosit si fortat. Masina pare putin ca si cum ai comprima o poza 16:9 si a ajuns 4:3.
Apoi un suv cu motor de 1.2 in 3 cilindri nu mi-as lua. Ok eu nu mi-as lua suv deloc, dar unul cu motor mic nici atat. Probabil o sa prinda ceva clienti cu o politica buna de preturi si poate o prezenta mai mare pe piata acum ca li s-a restrans aria datorita razboiului.
l-as prefera probabil inaintea unui Tucson, dar cu siguranta nu inaintea unui Tiguan.
un om(Citează)
10/03/2022 la 5:02 PM
Am auzit chestii bune despre motorul de 1.2 – 3 cilindri de pe Peugeot 5008.
Giani Mucea(Citează)
10/03/2022 la 6:35 PM
Bune, pana cand se dezintegreaza cureaua in ulei si-ti pica motorul :)
Pyro(Citează)
10/03/2022 la 10:37 PM
A, da? Nu stiu ca n-am avut, 5008 era pe lista la un moment dat dar pana la urma am renuntat de tot la SUV-uri. Eu auzisem doar ca e suficient de capabil pentru monstrul ala de masina, nimic de fiabilitate.
Giani Mucea(Citează)
10/03/2022 la 11:07 PM
Capabil este, e fasnet, din pacate are niste probleme de fiabilitate.
Pyro(Citează)
10/03/2022 la 4:36 PM
Am si eu o curiozitate.
Cat considerati ca ar trebui sa coste o masina raportat la venituri? Venitul pe un an? Venitul pe 6 luni?
Chiar daca nu e specificat pretul, masina asta trebuie sa coste de la 25.000 euro in sus.
Okochea(Citează)
10/03/2022 la 5:27 PM
Eu calculez TCO sa nu depaseasca 10% din venit.
Acum depinde cum folosesti masinile, eu prefer sa impart pretul de cumparare la 10 ani, pentru ca nu sunt genul care sa vanda masina dupa 3 ani sa ia alta (ultima masina am dat-o la REMAT, avea 13 ani).
Deci la o masina de 25000 as calcula 3000-3500 de euro/an cu tot cu asigurari, revizii, impozit etc. La un venit pe familie peste 3000 euro/luna esti ok.
Sigur, daca nu ai alte cheltuieli gen chirie, rate, copii, probabil poti sa te duci la un 20%
Nu bag benzina aici, ca aia depinde de cat freci masina si in ce scop. La mine benzina ar intra mai mult la cheltuieli de vacanta.
Sorin(Citează)
10/03/2022 la 5:37 PM
A fost la digi prezentat un calcul, pe care il consider adevarat, si pe care l-am aplicat si eu recent.
“În primul rând, trebuie să-ți cumperi o mașină al cărei preț este egal cu veniturile anuale ale familiei, -10% dacă o cumperi cu banii jos sau -20% dacă o cumperi pe credit și mai scazi 5% pentru fiecare copil. Ai venituri anuale de 20.000 de euro pe familie, vrei să cumperi o mașină pe credit, ai doi copii? Scazi -20%, -10%, deci rămâi cu 14.000 de euro, maxim. ”
” dacă cumperi o mașină pe credit, jumătate să fie credit, jumătate să fie cash. ”
Si in final, sa achiti mereu o rata in avans impreuna cu cea curenta, si asa reduci dobanda si scapi si mai rapid de credit
Mihai(Citează)
10/03/2022 la 7:52 PM
O regula de bun simt ar fi ca toate creditele (inclusiv chiria, daca ai) sa nu depaseasca 40% din veniturile lunare daca esti singur, sau 30% din venitul familiei. In functie de restul creditelor sau chiria pe care le mai ai, as zice ca un credit la masina pe max 3 ani ar trebui sa fie cam 20% din venitul lunar.
Deci da, cam cat salariul pe 6-7 luni.
A.(Citează)
10/03/2022 la 9:23 PM
Varianta conservatoare: venitul pe 6 luni.
Varianta agresiva: venitul pe 3 luni.
Gabriel(Citează)
10/03/2022 la 9:25 PM
@A. 40% din venituri sa fie credite e de bun simt? Parca era ceva legislatie ca nu au voie sa fie mai mult de o treime sau ceva de genul (ca depindea daca sunt in lei sau valuta). 40% credite e enorm.
Boris(Citează)
10/03/2022 la 10:34 PM
@Boris 40% mi se pare realist pt Romania, ai nevoie de vreo 7000 lei pe luna pt ca o chirie si rata la masina sa reprezinte atat.
A.(Citează)
10/03/2022 la 10:41 PM
La mine e cam 6% si as merge pana la 8%.
Giani Mucea(Citează)
10/03/2022 la 5:21 PM
Sunt curios cate panel-uri de comanda le-au ramas pe stoc celor de la Mercedes. Butoanele de clima sunt 100% aceeasi dimensiune, pozitionare si grafica cu panoul de clima de la mercedes E class :D.
cosminv(Citează)
10/03/2022 la 5:27 PM
Sunt curios daca ei chiar si-au dorit intr-un render sa arate ca e atat de mare si prost pozitionata tableta centrala incat ti se reflecta mereu in ea/in ochi lumina care iti bate prin luneta. Altfel nu inteleg de ce ai arata ca ecranul e asa de slab incat nu acopera reflexiile din jur. Detalii, detalii.
cosminv(Citează)
10/03/2022 la 6:47 PM
Radu asta e articol plătit de Renault Commercial România?
Toate bune si frumoase cu aceste mașini Renault, problema e cand ajungi cu ele in service ori pentru probleme de rezolvat pe garanție ori pentru revizii. Nu se mai duc la cursuri cei ce lucrează in service-urile Renault, fac școală direct pe mașinile clienților, pe nervii si timpul nostru.
Apropo, atentie maximă la livrarea autoturismului Renault…au obiceiul sa vândă ca si autoturisme noi, masini lovite și reparate fara sa ii anunțe pe clienți…
Reno(Citează)
10/03/2022 la 7:48 PM
Bai, vreau doar sa te felicit.
Este rarissim sa vezi oameni care gandesc posesia unui automobil in termeni de TCO
Eu bag si combustibilul langa TCO obtinand un Total Cost of Usage si apoi il transform in cost/km cu care pot compara cu alte mijloace de transport.
Eu de exmplu sunt la 0.73 eur/km. Dar asta pt ca masina e scumpa (deci amortizarea anuala mare), intretinere exclusiv cu piese & consumabile OEM, motor mare, iar km nu depasesc 9,500/an medie. Fara combustibil (TOC only) sunt undeva la 0.60 eur/km.
TCO este proportional cu si determinat de valoarea masinii si de respectarea standardului de service indicat de producator.
Acum cat reprezinta din venit depinde de cat isi asuma fiecare, dar 10% este o regula de bun simt.
Noul Renault arata bine, mai putin artificiul ala de design la faruri si stopuri gen codita de “9” care coboara sub blocul optic principal. Singura problema este ca e Renault, dpmdv este la nivelul Fiat (nu e peiorativ, doar realist) si cu pret cam mare pt ce masina cumperi.
Nu as cumpara Renault, dar nu exclud ca rent a car.
Tom(Citează)
11/03/2022 la 4:55 PM
maneta aia de pe tunelul central, sper ca nu e frana de mana.. adica nplm exista frana de mana electrica automana, sper ca nu baga manuala :) ar fi de kkt.
vad ca switch-ul PRND l-au pus langa volan, nu ar fi mare problema, desi ar fi preferat un switch mic pe tunelul central
Minus pentru lipsa buton fizic de volum :(
In rest, nici o poza cu interiorul reala, doar randari 3d, deci cumva sigur va arata diferit la lansare.
gabi(Citează)
12/03/2022 la 12:35 PM
Frînă de mînă electrică pentru ce? Ca atunci cînd schimbi plăcuțele să schimbi și pompa (la 30k)…
marinel(Citează)