►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 21 martie 2022
Mi-am făcut ordine 1S pe birou și am păstrat doar ceea ce folosesc des în fiecare zi »
21 Mar 2022 ·
AUTO ·
M-a entuziasmat prima cursă a sezonului, se pare că anul 2022 ne va aduce o competiție excelentă. Ferrari pare acum o echipă care se bate pentru locurile 1-2, ceea ce n-am mai văzut de multe sezoane.
Treaba asta s-a conturat încă din calificări, când Leclerc a luat pole position și Sainz locul 3. S-a văzut apoi și mai bine în cursă, când Leclerc nu a putut fi depășit. Verstappen a încercat depăsirea după start în trei tururi diferite, dar în fiecare dintre ele depășea într-un viraj și apoi Leclerc își recupera locul în următorul. După fiecare tur, diferența de timp dintre cei doi creștea, până când Verstappen a ieșit din secunda de DRS și a rămas în spate.
Ambele mașini Red Bull au abandonat cu câteva tururi înainte de final și probabil cu aceeași problemă tehnică. Dacă te uiți doar la clasamentul final, ai putea spune că deci victoria Ferrari nu este concludentă pentru performanța dovedită de monoposturile italienilor, dar dacă privești fiecare tur al cursei cam aceasta este concluzia. Inclusiv după un safety car care i-a adus din nou unul lângă altul pe Verstappen și Leclerc, olandezul tot nu a putut depăși. Sau ca să zic din altă perspectivă, gândiți-vă că Leclerc a făcut o triplă, a luat pole position, victoria în cursă și cel mai rapid tur.
Așa că am avut prima dublă Ferrari după mulți ani. Cred că în interiorul echipei se dă acum o altă cursă. Leclerc (născut în Monaco în 1997) și Sainz (Spania, 1994) sunt piloți destul de similari ca talent, iar în anii anteriori nu prea a fost nevoie de ordine de echipă între ei, ci cel mult punctual în anumite curse când unul era evident mai rapid decât altul. Acum, însă, amândoi vor să ia cât mai multe puncte în primele curse pentru că va veni acel moment inevitabil în care șefii echipei vor spune că pilotul cu mai multe puncte după 5-6 curse este cel principal, iar al doilea pilot trebuie să-l ajute să câștige, nu să-i fure puncte.
Hamilton a ajuns pe locul 3 și Russell pe 4, dar asta pentru că Verstappen și Perez au abandonat. 3 și 4 au fost locuri nesperate pentru ei. La cum au arătat lucrurile în cursă, Ferrari și Red Bull sunt primele două echipe ale acestui sezon, iar Mercedes este pe locul 3, chiar dacă acum au profitat de retragerea Red Bull. La un moment dat Hamilton era la un minut distanță de liderul cursei, de exemplu.
Red Bull și Alphatauri par a avea probleme similare pe la baterie sau motor. Nu-i de mirare, au sisteme similare bazate pe motorul Honda de anul trecut, oficial numite acum Red Bull Powertrains, că a preluat Red Bull investiția și dezvoltarea lor. Probabil se vor rezolva în viitor, trebuie identificată cauza și crescută fiabilitatea acelor piese. Se mai întâmplă astfel de lucruri în primele curse. Verstappen, însă, cred că este îngrijorat de faptul că Leclerc a fost mai rapid decât el în calificări și în cursă.
Mi se pare că și echipa Haas, care anul trecut nu a avut nici un punct, a pornit bine. Magnussen a terminat pe locul 5, Mick Schumacher pe 12, dar cu destul de mult ghinion pe final, că ar fi putut fi și pe locul 10. Debutantul chinez Zhou Guanyu a terminat pe 10 și în general mi s-a părut că s-a descurcat bine la prima sa cursă. Tsunoda a terminat pe 8, în fața lui Alonso, ceea ce arată din nou că este un pilot de viitor.
McLaren a făcut o cursă foarte slabă, ambii piloți fiind constant în ultima parte a clasamentului. Au terminat pe 14 și 15, dar dacă nu abandonau Red Bull-urile cu câteva tururi înainte de final, ar fi fost locurile 16 și 17 pentru ei. Anul trecut, McLaren au terminat campionatul pe locul 4. După cum s-au prezentat la cursa de ieri, anul acesta cred că vor fi mai jos, dacă nu-și rezolvă diversele probleme ale mașinilor. Renault, dar poate și Haas, Alphatauri și Alfa Romeo au șanse să le fie superiori dacă lucrurile nu evoluează spre mai bine.
Personal nu țin să văd o revenire a Ferrari, mi-a ajuns era Schumacher. Momentan însă nu putem vorbi de o dominare clară ca în acei ani. Îmi place să văd însă trei echipe luptând pentru victorie, nu două ca anul trecut. Considerând că Mercedes îmbunătățește un pic mașina, anul acesta vom vedea trei echipe luptând la vârf, ceea ce înseamnă spectacol mai mare. So far, so good.
Cred că regulamentul trebuia schimbat pentru a da 3 puncte celui care obține pole position în calificări. Mi se pare prea ușor că se dă un punct pentru fastest lap, ceea ce se poate face cu o schimbare strategică de pneuri în penultimul tur al cursei, dar pilotul care este cel mai rapid în toată sesiunea de calificări nu primește nimic în afară de primul loc pe grila de start, ceea ce de multe ori nu este un avantaj așa mare.
Now, more! More Formula 1!
« Știri despre tehnologie – 21 martie 2022
Mi-am făcut ordine 1S pe birou și am păstrat doar ceea ce folosesc des în fiecare zi »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
25 comentarii
21/03/2022 la 11:47 AM
Suntem intr-o noua era a F1 si directia e un pic alta fata de ce a fost in ultimii 8 ani. La asta adauga faptul ca multe masini sunt in faza initiala de dezvoltare, iar cei care s-au concentrat pe sezonul trecut au facut-o in detrimentul acestui sezon. Prin urmare rezultatul de ieri este normal avand in vedere ultimii 2 ani ai scuderiei. O sa fie foarte complicat de mentinut ritmul, deoarece sezonul este lung si pot repeta greseli vezi sezonul 2019 sau 2018.
Revenind la F1 si ce se vrea a fi, este destul de evident. Se doreste a fi mult divertisment, competitie acerba, dueluri roata la roata si mai putina strategie care trebuie explicata foarte mult publicului. IndyCar sau Nascar sunt spectaculoase pentru ca sunt accesibile maselor si oamenii inteleg usor ce se intampla acolo si este clar ca F1 spre asta se indreapta.
Asdad2005(Citează)
21/03/2022 la 12:05 PM
Radu, din cauza ta am vazut cursa de ieri dupa multi ani in care am mai vazut doar stiri.
A fost misto si sper sa le urmaresc si pe urmatoarele. Mi le-am setat in calendar si astept notificarile :))
Robert(Citează)
21/03/2022 la 12:13 PM
Execelenta cursa! Se pare ca modificarile aero chiar permit masinilor sa ruleze mai aproape si sa depaseasca mai usor. Duelul Leclerc Verstappen cu schimbari sucesive de lider a fost epic. Mare pacat pentru abandonul in masa de la RB/AT.
Se pare ca problema e la o pompa de combustibil care e produsa generic si livrata tuturor echipelor. Au mai fost raportate probleme si inainte de cursa si e posibil ca modul in care piesa e integrata in motorul RB sa o supuna unui stres suplimentar fata de alte echipe.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/tirvg9/enginemode11_if_both_red_bull_failures_are_the/
Mercedes imi pare ca au gafat-o pe partea de motor. Ei nu merg stralucit, iar echipele client (Aston, McLaren, Williams) au fost la coada in toate sesiunile. Problema mare e ca acum dezvoltarea motorului e inghetate in ideea de a reduce costurile, si s-ar putea ca Mercedes sa nu mai revina unde erau obisnuiti sa fie.
Eu sunt absolut OK cu revenirea Ferrari, o merita. BTW, era Scumacher a fost acum 20 de ani totusi. De atunci am mai avut era Alonso, era Vettel si era Hamilton. Ar fi timpul pentru o schimbare.
Sol(Citează)
21/03/2022 la 12:14 PM
Mick a iesit pe 11, nu pe 12*
Iar faptul ca poti intra la boxe sa schimbi pentru acel punct e un risc asumat pentru ca se da doar daca esti in top 10 unde deja faci alte puncte. Tot pentru spectacol e si e foarte bine asa.
Daca nu te avantajeaza pole’ul, nu e musai sa il iei. Bottas a ales locul 2-3 de multe ori ca un beneficiu care a dat roade.
Paul T(Citează)
21/03/2022 la 12:17 PM
Haha, asta e inceputul. In curand o sa te uiti si la calificari, iar mai apoi o sa analizezi in detaliu timpii din sesiunile de antrenament. :))
Si asta ajuta cand ai nevoie sa mai iei o doza de F1:
https://www.reddit.com/r/formula1/
Plus podcastul asta saptamanal:
https://open.spotify.com/show/372ltEFNF8MUiqbFmELmO5?si=b679c4bc0a7e4a53
Sol(Citează)
21/03/2022 la 12:18 PM
Ha, asteptam articolul asta :) Mare surpriza pt mine Haas, necazul RedBull si Tsunoda + Zhou in puncte. Like wow. Sa tot fie curse de genul, sa nu ne mai plictisim zic :)
Sabina(Citează)
21/03/2022 la 12:20 PM
Cursa a fost foarte plictisitoare pana in turul 55, cand au cedat masinile celor de la Red Bull.
S-a vazut clar ca motorul Ferrari este exceptional, Verstappen neputand sa faca nimic ca sa ajunga pe locul 1 mai mult de distanta intre 2 viraje.
Acum urmeaza sa isi rezolve Mercedes problemele de pe masina lui Hamilton, care la antrenament a dat cu burta de asfalt pe tot circuitul, constant.
Si daca se poate ca infectul de Verstappen sa nu castige, ar fi minunat, in rest nu am mari preferinte sau dorinte. Doar sa nu castige el, pentru ca este inconstient si periculos pe circuit.
Gaelex(Citează)
21/03/2022 la 12:42 PM
Erai la WC cand Leclerc si Verstappen s-au depasit succesiv pentru locul 1 timp de 3 tururi?
Sol(Citează)
21/03/2022 la 3:21 PM
Greu cu tradusul din limba romana in limba romana, nu?
Calibram un ecran de laptop, dar tot am vazut cum nu a reusit Verstappen sa il depaseasca mai mult de un viraj pe Leclerc.
Gaelex(Citează)
21/03/2022 la 12:22 PM
Putin off topic, dar iti scriu si aici fiindca la celalalt articol referitor la F1 ai o eroare.
Cred ca nu ai înțeles corect modificarea cu privire la pole în weekendurile cu sprint.
Se va pleca în ordinea clasării în cursele de sprint, însă titlul (trofeul) pentru pole îl va primi cel care are cel mai bun timp în calificările de vineri. Anul trecut trofeul îl primea cine câștiga cursa de sâmbătă. E vorba doar de tinichea.
Marius M(Citează)
21/03/2022 la 12:23 PM
Eu cred ca la Ferrari se stie clar cine e pilotul lor nr 1 – LeClerc. Sainz de cand a semnat a stiut ca e locotent. Anul trecut s-a clasat mai sus ca el, insa acum cred ca batalia sus o sa fie intre LeClerc si verstappen. Nu m-ar deranja o cursa in 3 pentru titluri ( piloti si constructori ) insa nu cred momentan. Azi, primele le vad asa – Ferrari, RB, Mercedes si pentru locul 4 la constructori lupta cred ca se da intra HAAS si Alfa Romeo. Motoarele Ferrari par super momentan.
Titi(Citează)
21/03/2022 la 4:41 PM
Desi mie imi place de el, nu stiu daca Leclerc are locul de lider asigurat. Sainz este ceva mai tanar si daca reuseste sa fie si mai rapid in primele curse, nu vad de ce ar alege Ferrari sa-l sustina pe Leclerc.
Andrei G(Citează)
21/03/2022 la 9:57 PM
Sainz nu este ceva mai tânăr*
Costin(Citează)
22/03/2022 la 9:41 AM
Nu stiu de ce am avut impresia gresita ca Sainz este mai tanar. Asta desi stiam ca participa de cativa ani buni in cursele de Formula 1.
Andrei G(Citează)
21/03/2022 la 12:29 PM
Cursa a fost superba – in sensul ca fishface a primit dreptul mijlociu in cor .
Ma bucur pentru Lec/Sai si Ferrari , bravo lor , imi place ca se lupta si au mereu ceva asi in maneca.
Merz pentru mine a fost o surpriza . Imi pare rau de McLaren , dar ma bucur pentru Alfa si Bottas .
O cursa cu de toate
Liviu(Citează)
21/03/2022 la 4:43 PM
Eu ma bucur foarte tare ca a revenit Ferrari in top. Dar cred ca le va fi destul de dificil sa se mentina pe prima pozitie, tinand cont ca de anul acesta se vor limita sumele pe care echipele le pot investi. Ei erau obisnuiti cu bugete aproape nelimitate (cel putin in perioada de glorie cu Schumacher).
Andrei G(Citează)
21/03/2022 la 12:55 PM
A fost tare frumos. Din cand in cand mutau camera de pe chinezoiul de la Alfa Romeo si ne mai aratau imagini si cu celelalte masini.
Morrissey(Citează)
21/03/2022 la 1:37 PM
Haha, da. Follow the money.
Sol(Citează)
21/03/2022 la 3:30 PM
In locul RedBull ii ziceam lui Max sa traga dreapta pe circuit, cursa se termina cu safety car si poate Perez ramanea pe 3. Bad strategy.
alunelu(Citează)
21/03/2022 la 4:51 PM
Probabil ca ar fi fost sanctionati pentru o astfel de miscare. In plus ei nu cred ca isi imaginau ca si Perez va avea exact aceeasi problema.
Andrei G(Citează)
21/03/2022 la 10:34 PM
Suntem abia la inceput. Scuderia a mai avut momente de varf, dar nici concurenta nu sta degeaba.
Sa fie competitie, sa fie corecta si sa nu se mai “indoaie” regulile. Asta vreau incepand cu acest sezon. Cel anterior oricat ar fi fost de dramatic, chiar si la final, a fost umbrit de decizii controversate si de nerespectarea regulilor. Nu platesc sa vad decat competitie, nu “cooperativa”.
Sfx(Citează)
22/03/2022 la 6:57 AM
LeClerc a fost un copil minune în racing, din cauza asta a si ajuns după doar un an in F1 la Ferrari. Ca si talent el, max si lewis cred ca sunt de departe cei mai inzestrati. Sainz e cu 3 ani mai mare decât LeClerc.
Titi(Citează)
22/03/2022 la 4:19 PM
Radu, de ce nu ai pus Ferrari ca si poza la articol? :))) sa inteleg ca ti cu RB?
Dan(Citează)
23/03/2022 la 11:04 AM
Ferrari a facut o cursa de zile mari si sincer sa fiu la cum au derulat testele era de asteptat. Eu cred ca Redbull stia de problemele cu masina si nici ei nu se asteptau la minuni. Plus ca Bugetul Redbull pe 2022 e ceva mai mic si sunt convins ca se asteapta la probleme tot anul. Si cei de la Mercedes stiau ca masinile lor sunt mai slabe dar Hamilton ca un vulpoi batran a stat si a asteptat pana a prins o oportunitate. Eu cred ca toata lumea e convinsa ca anul acesta lupta va fi intre trei monoposturi, stim cu totii care … cred ca adevarata lupta se va tine intre astia mici.. aici va fi adevaratul spectacol. toti is tineri si dornici de victorii.
eBogdan(Citează)
23/03/2022 la 11:12 AM
Cred ca oscileaza intre Redbull si Mercedes.. nu are la suflet pe Ferrari :))
eBogdan(Citează)