un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Arabia Saudită: devine evident că anul acesta va fi unul Ferrari vs Red Bull

30 Mar 2022  ·

AUTO  ·

17 comentarii

Nu sunt multe de zis despre cursa din Arabia Saudită. A fost una bună, dar fără nimic controversat.

În primele momente am crezut că voi vedea cele două mașini Alpine lovindu-se între ele și abandonând în pereche cursa. Au avut noroc. S-au depășit și șicanat de-a lungul a mai multe tururi pe un circuit flancat doar de parapet. Au scăpat cu bine.

Faptul că a câștigat Verstappen nu m-a surprins. Mi se pare favorit pentru campionat și în acest an, dar va fi la competiție cu Leclerc și este posibil să vedem încă un campionat foarte disputat precum în 2021. A devenit și mai clar că Ferrari și Red Bull luptă pentru titlul constructorilor, iar Mercedes este echipa de locul 3 în acest an, bazat pe performanța din prezent.

Nu m-ar mira ca la final să vedem Alphatauri pe locul 4 în clasamentul constructorilor. Se luptă cu Alpine pentru această poziție. McLaren a dezamăgit din nou.

Perez a plecat din pole position și este posibil ca safety-car-ul să-l fi costat victoria. Omul a schimbat pneurile cu 2 tururi înainte de safety car. Toți după el au schimbat pe safety car și Perez a ajuns de pe 1 pe 3 sau pe 4 cu această ocazie. Inclusiv Hamilton putea fi mai sus dacă echipa era pe fază. Britanicul trecea prin dreptul intrării la boxe când vede o mașină oprită acolo, întreabă ce se întâmplă și i se spune “ah, box box”. A început să înjure, că tocmai depășise cu 10 metri intrarea la boxe. Echipa n-a fost pe fază să-i dea mai rapid mesajul acesta (era clar că va fi un virtual safety car acolo), așa că a mai făcut un tur întreg de circuit ca să intre. Fără asta, poate termina pe 6-7, nu pe 10.

În rest, Verstappen l-a depășit frumos pe Leclerc cu câteva tururi înainte de final. La începutul cursei Ferrari-ul a fost clar mai rapid decât mașina Red Bull. Cred că pe finalul cursei, după ce s-a consumat combustibil, monopostul lui Verstappen a devenit mai competitiv decât cel Ferrari. Chestii de echilibru, pneuri mai bine conservate șamd.

Rezumatul cursei poate fi văzut aici. Australia pe 10 aprilie!

asus s5507

    17 comentarii

  1. O cursa absolut superba, in ciuda circuitului dubios.

    Mi s-a parut incredibil ca Leclerc si Verstappen au stat lipiti unul de altul si au schimbat pozitia de cateva ori timp de 10 ture. E clar ca noua specificatie tehnica functioneaza pentru scopul gandit (sa permita masinilor sa ruleze mai apropiat).

    Legat de campionat, ma tem ca RedBull sa nu sufere prea mult la capitolul fiabilitate si sa piarda puncte multe din cauza DNF-urile sau penalizarilor pentru depasirea cotelor motoare. 4 DNF-uri tehnice din 8 starturi e motiv de ingrijorare, in ciuda performantei evidente.

      (Citează)

  2. Eu cred ca e inca prea devreme ca sa tragem o concluzie..

      (Citează)

  3. Legat de Mercedes eu zic ca inca pot sa apara surprize in sensul ca au capacitatea de a reveni in orice moment. Sa nu uitam ca sunt aproape 1000 de oameni la Mercedes care lucreaza pentru asta. Ca si echipa de urmarit anul acesta si care cred ca se va lupta pentru locurile fruntase este Haas. Magnussen este in mare forma iar Schumacher clar se simte mai bine cu masina asta. Sper sa treaca repede peste accidentul din ultima cursa.

      (Citează)

    • Nu conteaza cate resurse ai, daca esti limitat in a le folosi. Anul asta sunt cost cap-uri foarte stricte si dezvoltarea motoarelor e inghetata pana in 2025, cu ceva portite, care ramane de vazut daca pot fi speculate. Practic sunt permise doar upgrade-uri de fiabilitate, nu de performanta. Teoretic asta i-ar ajuta si mai mult pe RedBull.

        (Citează)

    • Cred ca asta cu limitarea modificarilor pe care le poti face la motoare este motivul principal pentru care RedBull si-a permis sa ramana pe motoare Honda, desi ei s-au retras.

        (Citează)

  4. Eu cred ca ai vazut alta cursa, Verstappen l-a depasit in mod suspect si dubios pe Leclerc in ultimul tur, masina Ferrari dintr-o data nu mai fost in stare sa accelereze.

    Toata cursa l-a tinut in urma, nu conta care cauciucuri, a condus de nu a avut Verstappen loc pe unde sa treaca si dintr-o data se ineaca ca tiganul la mal Leclerc? Dubios si suspect.

    Hamilton, ca de obicei si traditional de la o vreme, pierde pozitii si loc pe podium din prostia de a nu schimba cauciucuri pe safety car. OK, la primul safety car avea pneurile prea proaspete si mediile nu l-ar fi tinut pana la final si nu era chiar garantat ca mai apare un safety car.

    Dar la al doilea trebuia sa intre imediat la boxe, nu sa astepte sa se inchida intrarea din cauza alora doi uluiti carora le-au murit masinile sub ei.

    Eu nu inteleg cum de nu fac o regula simpla, e safety car, vii la boxe pentru pneuri noi.

      (Citează)

    • Gaelex ii acuza pe altii ca s-au uitat la alta cursa, dar el afirma ca Verstappen l-a depasit pe Leclerc in ultimul tur :))) De partea cu “suspect” nu mai zic nimic.

        (Citează)

  5. Pai el nu a intrat la boxe pt ca avea impresia ca urmeaza safety car, atunci intra si schimba for free, fara sa piarda pozitii. Buba este ca nu stiu care din ei a blocat intrarea la boxe si atunci nu s-a mai putut intra la schimbat gumele. El a amanat intrarea la boxe sperand ca urmeaza safety car.. o decizie ce intital parea a fi una buna.. s-a dovedit a fi proasta..

      (Citează)

    • Pe safety car nu ar fi fost deloc for free, pe VSC era cadoul. Nu a indraznit sa intre fiindca a mai fost penalizat acu’ doi ani la Monza.

        (Citează)

  6. Mie imi pare bine ca nu-i mai merge negrului care era mai interesat de BLM si de proteste, decat de sport.

      (Citează)

    • dupa 8 titluri cred ca isi permite un start mai prost.. cred ca esti un pic cam rasist.. sa inteleg ca esti fan redbull

        (Citează)

    • Nu-mi amintesc ca Hamilton sa fi fost “mai interesat de BLM si de proteste, decat de sport”. Doar haterii rasisti spun asa ceva.

        (Citează)

    • eBogdan – nu sunt rasist, dar nici blm-ist.

      Emil C – esti prost informat (cu accent pe “prost”, daca tot o dam in cartacterizari la adresa altora): a participat inclusiv la manifestatii BLM.

        (Citează)

    • Ca si sportiv e unul din cei mai buni din lume.

        (Citează)

    • Kopane, aveam de mult o banuiala ca esti doar un nesimtit, acum mi s-a confirmat.

        (Citează)

    • Care 8 titluri?

      Iar în privința BLM, care e problema, ultima dată când l-am văzut încă era negru.

        (Citează)

    • eBogdan:
      dupa 8 titluri cred ca isi permite un start mai prost.. cred ca esti un pic cam rasist.. sa inteleg ca esti fan redbull

      Înțeleg că ești fan Merc, dar repetă după mine: 7 titluri, nu 8. Șapte.

      Gaelex:
      Iar în privința BLM, care e problema, ultima dată când l-am văzut încă era negru.

      Miacă-sa e albă, deci Ham e mulatru.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus