►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Majoritatea sunt live acum, poate le mai prindeți pe flightradar24. Mai sus de Brașov, un avion-cisternă al US Airforce dă ture în zonă. Flightradar24 zice că este un McDonnell Douglas KC-10A ce a decolat tocmai de la baza Mildenhall din Marea Britanie pentru a da turele acestea în România.
Nu știu ce face acolo, poate realimentează în zbor avioanele militare străine care și acum patrulează spațiul aerian al României. Avem în România câteva Eurofighter și F-35 detașate pentru patrulare. Acestea nu se văd în FR24, că nu au transpondere de aviație civilă.
Un alt avion-cisternă, un Boeing Stratotanker decolat din Germania, tocmai a intrat în spațiul aerian al României. Poate îi va lua locul acestuia.
Un Bombardier Challenger 650 a făcut traseul de mai jos. A decolat de la Mihail Kogălniceanu, a zburat direct spre Suceava și a făcut stânga acolo, a întors la Zalău și a făcut înapoi aproape exact același traseu. Posibil să fie alt avion, de fapt, că în acel transponder recepționat de FR24 poți coda de vrei tu de fapt. Poate fi un avion militar care patrulează de-a lungul frontierei, poate fi și un Challenger 650 care… nu știu, își face rodajul.
Un Challenger 300 a zburat de la Izmir la Chișinău. O fi fost un zbor privat normal, cine știe.
Alt zbor privat pare să fi fost acest Cessna 560XL de la St Petersburg la București. A făcut ceva ocol în jurul Belarusului și Ucrainei. O fi adus banii pentru propaganda aia bună.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
01/03/2022 la 12:14 PM
Cel de la Mildenhall vine zilnic de la inceputul razboiului.
alex(Citează)
01/03/2022 la 12:20 PM
Avioanele alea de alimentare sunt acolo de la începutul conflictului. Ceva Stratotanker și Extender ale USAF și RAF care decolează din Germania sau UK.
Cel mai probabil alimentează avioane radar. Gurile rele spun că NATO le dau ponturi urcrainienilor despre unde ar putea să-și trimită dronele.
VOC(Citează)
01/03/2022 la 12:43 PM
Ponturi? Da, putem spune și așa… La fel cum putem spune că legiunea internațională de voluntari va avea doar voluntari.
Ucrainenii luptă eroic. Dar un rol foarte important îl au și tehnica și informațiile occidentale. La ora actuală Rusiei i se servește propria rețetă de cum să lupți fără a lupta în mod oficial.
Peredhil(Citează)
01/03/2022 la 1:02 PM
Da, AWACS se realimenteaza in aer. Si sunt non stop in aer.
nashu_mare(Citează)
01/03/2022 la 12:36 PM
Din cand in cand mai apare si un F16 – aseara era un Eurofighter. Se mai deschid “ochilor” si ele uneori :)
Fuzz(Citează)
01/03/2022 la 12:36 PM
Este intersant ce se intampla pe spatiul aerian din Romania, nu stiu cum e pe alte aeroporturi din tara, dar la Iasi s-a ajuns sa fie garate 9 avioane, un numar care nu a fost atins niciodata dar si companii aeriene noi (pentru Iasi) precum LOT, Fly One sau Smartwings ce a sosit de la Tel Aviv la Iasi: https://www.iasi4u.ro/razboiul-din-ucraina-aduce-noi-curse-la-aeroportul-iasi-35-de-miscari-de-aeronave-sunt-programate-intr-o-singura-zi/
La Iasi nu au fost niciodata garate 9 avioane desi capacitatea maxima e de 14. Cine stie poate in timp vad potential si raman si pe Aeroportul de la Iasi.
eBogdan(Citează)
01/03/2022 la 1:04 PM
Cu actualele terminale facute pe genunghi va fi greu sa fie tentat cineva sa ramana. Inghesuiala mare… Traficaul e mai crescut din cauza ca temporar aterizeaza aici in loc de Chisinau si se face apoi transfer terestru pana la Chisinau…Macar un terminal daca ar fi cu tunel direct, tot ar fi o realizare…
Dan(Citează)
01/03/2022 la 12:37 PM
Bombardier challenger 650 e o versiune specială “ARTEMIS Challenger Joins Ukraine Surveillance Effort | Defense News: Aviation International News” https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2022-02-24/artemis-challenger-joins-ukraine-surveillance-effort?amp
Kllaus(Citează)
01/03/2022 la 12:58 PM
https://mobile.facebook.com/creeq500/posts/5073351606065428?d=m&vh=i&_rdc=1&_rdr avioanele alea cisterna sunt de mult timp pe aici. Probabil e mai ieftin sa alimenteze in aer, decat sa riste furturi de la sol :))
Alin(Citează)
01/03/2022 la 3:24 PM
F16 nu poate decola cu rezervorul plin dacă e încărcat cu load maxim de armament, deci decolează cu rezervorul parțial plin și apoi este alimentat suplimentar in aer.
Yasin(Citează)
01/03/2022 la 1:10 PM
Vin pana acum din mai multe locuri: Mildenhall UK, Rammstein si inca una din Germania, Jeres Spania. Am prins unul din Olanda si unul din Cipru pana acum. Le tot urmaresc de vineri de cand le-am descoperit.
Challengerul de la Constanta a facut si sambata sau duminica exact acelasi tip de zbor linie dreapta curba si apoi iar linie dreapta si retur de cateva ori.
In ziare a aparut informatia ca cisternele alimentaza AWACS.
Sambata am vazut si o drona peste marea neagra. era model american plecata de la o baza din Italia.
Ce mi se pare ciudat este ca nu lasa aici doua cisterne si sa le umple local. Ma gandesc ca din moment ce sunt cu transponder pornit pot ateriza si pe aeroporturi civile sa faca plinul. Nu vad de ce trebuie sa arda atata gaz cu dus intors…
un om(Citează)
01/03/2022 la 1:13 PM
Probabil nu sunt local rezervoare destul de mari. Infrastructura noastra e gandita sa alimenteze cate un avion odata, nu o benzinarie zburatoare.
nashu_mare(Citează)
01/03/2022 la 1:12 PM
Da, de cand a inceput mizeria asta de razboi am observat ca sunt mai mereu cate 2 avioane US – acel McDonnell Douglas KC-10A din cate am inteles e pt alimentare, aseara era deasupra Brasovului . Faptul ca le vad acolo imi da o stare de liniste ca nu suntem singuri …imi aduc aminte de vremurile cand singurul avion din US pe care il vedeam/auzeam in fiecare noapte era cursa Washington DC – Buc
Diana(Citează)
01/03/2022 la 1:19 PM
a fost si un rc135 din cipru si cateva antonov 124 spre mk.
225 nu mai exista
Ionut(Citează)
01/03/2022 la 1:57 PM
Am prins un F16 venit de la Treviso când alimenta. A stat 7 ore in aer, cred că pilotul a făcut pipi in pampers.
Am mai prins dronă in Marea Neagră, supraveghere RiverJoint și bineînțeles conferința avioanelor cisternă, erau 3 la un moment dat. Acum e unul de la Ramstein.
https://photos.app.goo.gl/qde8YgepiLi5e1Jv9
Costi(Citează)
01/03/2022 la 2:29 PM
pe planefinder.net am vazut ieri vreo 2 avioane militare de lupta in spatiul aerian al Romaniei. Nu apareau pe FR24
C(Citează)
01/03/2022 la 3:23 PM
Tipul ala care il urmarea pe Elon Musk a facut serviciu de urmarit jet-urile oligarhilor rusi:
https://twitter.com/RUOligarchJets
Catalin I(Citează)
01/03/2022 la 3:57 PM
Pentru pasionati https://www.itamilradar.com/, puteti vedea aici, baietii astia monitorizeaza constant. Am vazut si un F35 in Polonia, o premiera.
Cristi(Citează)
01/03/2022 la 4:17 PM
Sunt drone NATO fara transpondere activate care sunt realimentate.
Furnizeaza intel pentru Ucraina.
ZuLu(Citează)
01/03/2022 la 5:27 PM
Totusi zborul de la St Petersburg cum a reusit sa zboare daca spatiul aerian UE e inchis avionelor din Rusia? Sau e doar Aeroflot? Daca esti oligarh cu avion privat poti sa zbori linistit?
Gabon(Citează)
01/03/2022 la 6:17 PM
Nu știu, poate era diplomatic sau cele private au alt regim. Sancțiunile sunt gândite să pedepsească niște companii de stat rusești, nu să interzică în general aviația.
nwradu(Citează)
01/03/2022 la 7:26 PM
Au de lucru, e un convoi lung ce se apropie de Kiev.
marinel(Citează)
02/03/2022 la 4:02 PM
razvane…tu esti ma?
alex(Citează)