►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Goana după review-urile bune pe Google sau TripAdvisor poate ajunge la cote foarte enervante. În SUA, într-un lanț de restaurante cu vreo 10 locații prin New Jersey, s-a dat ordin pe unitate că angajații care nu obțin minim 5 review-uri Google pe lună vor fi concediați.
Se iau în considerare doar review-urile de 5 stele și dacă menționează numele angajatului. Treaba asta a ajuns pe Reddit, a ieșit scandal, review bombing, tot tacâmul. Reprezentanții companiei au zis că oricum n-au angajați suficienți acum și n-ar concedia pe nimeni dacă nu obține review-urile… apoi l-au concediat pe managerul care a avut ideea să facă această regulă.
Articolul se încheie cu “the restaurant group has already hired a scrubbing company to neutralize the many horrid reviews to appear since last weekend.”
Treaba asta cu cerutul de review-uri se practică în multe locuri. Am pățit și în România ca la finalul mesei să lase ospătarul un cartonaș cu numele lui și să ne roage să scriem review pe TripAdvisor. Mi s-a părut prea forțat gestul. Eu las în general review-uri, dar dacă mă simt bine și după ce merg de mai multe ori acolo. Este de 5 stele sau nu las deloc. Mi se pare că las review pentru că vreau să recomand acel local, nu fac o cronică a tuturor locurilor prin care umblu. Iar numele angajaților, dacă le rețin, le uit destul de repede, că sunt bătrân.
TripAdvisor aduce mulți clienți. Îmi spunea altădată un ospătar că intraseră recent în top 25 restaurante din acel oraș și nu mai făceau față la vizitatori. Eram în străinătate, oraș turistic, unde TripAdvisor are cel mai mare impact. Cred însă că este la fel de important și în orașe cu puțini turiști, ca în București, unde este bătaie și mai mare pe clienți.
O metodă mai bună mi s-ar părea să-ți dea un mic voucher cu reducere 5 lei la următoarea vizită și pe el să scrie ceva de lăsat review. Nu să condiționeze asta de aplicarea voucherului respectiv, ci doar să fie un reminder pentru lăsat un review. De multe ori, oamenii au nevoie doar să le reamintești de acest aspect. Mulți ar lăsa oricum review ca un quid pro quo pentru că au primit acea reducere.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
02/02/2022 la 4:06 PM
Lăsatul de reviewuri contra bani e penalizat și interzis de toți. (Ce au platforme de reviewuri, desigur)
Iulian(Citează)
02/02/2022 la 4:34 PM
In Asia de SE am vazut prima data practica asta prin 2015 – toti angajatii (chelneri, ghizi, soferi etc) rugau insistent sa incluzi numele lor in review pe TA sau Google. Unii chiar stateau langa tine sa lasi review-ul acolo, de fata cu ei
C(Citează)
02/02/2022 la 7:43 PM
Pai cum sa stea langa tine… practic, te obliga sa lasi review cum vrea el, sau ce? N-am auzit as aceva si nici n-as fi de acord sa las review pentru ca asa vrea chelnerul.
Kopa_Kopan(Citează)
02/02/2022 la 4:42 PM
Am pățit și eu recent. Nu aveam cash să las bacșiș, mi-am cerut scuze că nu pot să îi las nimic și a zis că în schimb pot să las un review pe Maps în care să îi menționez numele.
Nu mi-a adus nota până nu am publicat review-ul. :))))
Catalin(Citează)
02/02/2022 la 7:44 PM
Incredibil asa ceva. Daca nu-mi aducea nota cand i-o ceream, pur si simplu plecam…
Kopa_Kopan(Citează)
02/02/2022 la 6:08 PM
“Lasati-mi un review de 5 stele, va rog”
“Tu ai impresia ca meriti 5 stele?”
*Isi ia cartonasul inapoi.
mouse(Citează)
03/02/2022 la 7:03 AM
Asa se asigură managementul ca angajații fac treaba bine și e în interesul tuturor sa le vină clienți în continuare.
Gaelex(Citează)
03/02/2022 la 8:07 AM
daca ar cere cineva insistent un review, nu cred ca as mai calca pe acolo.
Anda(Citează)
03/02/2022 la 11:42 AM
Oh no.. Anyway,
bogdan(Citează)
03/02/2022 la 11:51 AM
bogdanel, nu exista doua puncte de suspensie. Anyway…
Anda(Citează)
03/02/2022 la 8:18 AM
Tripadvisor e super spamat cu reviewuri fake. O gramada de restaurante au tone de reviewuri de 5 stele de la oameni care au un singur review. Si evident ca tripadvisor nu face nimic in acest sens. Sau de fapt nu face nimic pozitiv, la un moment dat nu au mai afisat cate rrviewuri are fiecare user
Vlad(Citează)
04/02/2022 la 10:43 PM
la compania unde lucreaza o prietena au concursuri lunare prin care pot castiga premii daca lasa revieweruri de 5* pe glassdoor despre cum e viata in companie :)
singura data cand mi s-a cerut sa mentionez numele persoanei intr-un review pe trip advisor e cand am participat la un “free walking tour”, ghizii fiind comisionati mai putin daca sunt mentionati in reviews de compania care-i angajeaza
Miha(Citează)
05/02/2022 la 1:51 PM
Ma surprinde asta cu tripadvisor. Eu p-afara folosesc aproape numai google maps pt orice. Las si reviews destule acolo. Tripadvisor folosesc destul de rar mai degraba pt travel map sau recomandari de things to see.
Ce e oarescum enervant pt mine e cumva separarea asta a platformelor si informatiilor. Ai google maps, tripadvisor, booking. Dupa ce rezerv prin booking, dau review acolo. Apoi mai dau unu similar si pe google. Cum ar fi sa ii cumpere google si sa rezolve problema?
mikel(Citează)