un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am plătit de 6 ori mai mult la parcare. Când va face primăria de sector ceva cu acești bani în plus?

17 Feb 2022  ·

ȘTIRI  ·

46 comentarii

Am plătit online taxa de parcare rezidențială la noua ei valoare: 600 de lei/an, în creștere de la aproximativ 100 de lei/an cât a fost până acum. Nu a scumpit-o Primăria Sector 4, ci a fost o decizia a Consiliului General al Municipiului București de prin aprilie 2021. Se plătește online sau pe la automatele SelfPay.

N-am o problemă cu valoarea taxei. În continuare mi se pare mică. Pentru 1,65 lei/zi, am loc de parcare în fața blocului. În restul Europei, treaba asta ar fi considerată un lux și prețul derizoriu.

Ce aș vrea să știu, însă, este ce face PS4 cu banii pe care-i încasează în plus. O creștere a banilor încasați de 600% de la un an la altul este semnificativă, iar PS4 oricum a făcut multe locuri de parcare prin sector și cred că încasează o mulțime de bani pe ele în 2022.

Nu știu ce face primăria cu banii. La știri auzi doar despre clanurile mafiote care își fac loc în Poliția Locală și alte instituții. Pe străzile cartierului nu văd măsuri luate pentru a împiedica măcar parcarea ilegală. Când ai copil și îl plimbi cu căruciorul, remarci de 5 ori mai multe probleme de acest tip, de la mașini parcate complet pe trotuar și până la rampe prost construite la aceleași trotuare, plus treceri de pietoni cu vopseaua de mult ștearsă, gunoaie în stradă și altele.

Pe strada paralelă celei pe care parchez eu sunt unii care lasă mașina după cum vedeți mai jos. Pun pariu că în acte acela este spațiu verde. În realitate este o groapă de noroi, că verdeața supraviețuiește mai greu roților și uleiului.

Și da, atât de murdară este acea zonă, iar de reciclare selectivă în interiorul cartierului nu s-a auzit, toate containerele acelea sunt la bulevard. Mi-e silă de cum arată.

Inevitabil apare întrebarea: eu de ce plătesc 600 de lei/an când alții, la 30 de metri distanță în blocul vecin, pot parca așa? De ce nu ia măsuri primăria de sector pentru ca toți să-și plătească parcarea sau măcar cei care o fac să simtă că nu sunt proștii care dau banii pentru a întreține marele aparat administrativ?

De când mă știu, n-am văzut poliția intrând pe străduțe și nici platformele de ridicare auto, dacă nu vin la ordin special. PS4 ridică toată ziua autovehicule, dar v-am spus cum fac: ridică automobilele parcate la mai puțin de x metri de trecerea de pietoni de pe Văcărești sau alte locuri, acolo unde mereu au “clienți”. Teoretic o activitate justificată, dar în practică cetățenii sectorului ar fi mai câștigați dacă prin cartier ei n-ar mai circula pe stradă în timp ce mașinile stau parcate pe trotuar sau pe iarbă.

Cetățenii ar fi mai câștigați și dacă Primăria ar modifica regulamentul alocării parcărilor de reședință sau ar cere modificarea legii care poate că nu le permite asta. PSD sunt toți, #haicasepoate! (hashtag-ul oficial al primăriei, no joke). Regulamentul actual zice că se alocă un singur loc de parcare per apartament și asta doar celor care au acolo adresa din buletin, iar mașina este pe numele lor, înmatriculată cum ar fi tot la acea adresă. Bucureștiul este plin de oameni mutați în oraș de mai bine de 10 ani, dar care au buletinul tot pe alt oraș, la mama și tata acasă, la fel și mașina. Ei nu pot lua un loc de parcare de la primărie, așa că soluția este să parcheze unde s-o putea: pe trotuare, pe spațiul verde, pe bretele de legătură, dublat blocând o altă mașină șamd.

Primăria nu-i ajută cu o soluție. În fond nu votează aici, deci de ce i-ar ajuta? Oamenii aceia nu există pentru primăria de sector, deși trăiesc aici.

Eu plătesc anual o mulțime de taxe și impozite la bugetul de stat sau la cel local. De 33 de ani, autoritățile sunt incapabile să ia măsuri împotriva celor care fură, care fac evaziune, care fentează orice lege; de multe ori, autoritățile sunt mână în mână cu aceștia. Singura soluție pentru a strânge la buget sumele tot mai mari necesare în fiecare an (salariu mediu în domeniul bugetar este cu 50% mai mare decât în privat, de exemplu, iar nici un bugetar nu are salariul minim pe economie) este creșterea taxelor pentru oamenii cinstiți, care le vor plăti oricum, indiferent de valoarea lor. Și apoi să nu faci nimic pentru aceștia.

asus s5507

    46 comentarii

  1. Eu încă aștept sa ne spună Ponta unde s-au dus banii din supraacciza la carburant, ca sigur nu s-au dus în autostrăzi.

      (Citează)

  2. Eu inca astept o solutie in sectorul 1. Locurile de parcare cu plata sunt foarte putine si daca ai deja contract si platesti nu ti-l poate lua altcineva. Am nenumărați vecini in varsta cu masini uitate sub niste prelate in acele locuri cu care, poate, merg undeva o data pe luna. Dar isi permit taxa probabil, pentru ca suma nu este mare. Nici impozitul nu e mare.
    Eu sunt dispusa sa platesc mai mult de 600lei/an pe un loc. De ce nu putem face un sistem de licitatie (ca in alte orase)? Sau de ce nu reconfiguram zona de trotuare/strazi sa facem mai multe locuri de parcare cu plata?
    De 5 ani stau in blocul asta, de 5 ani depun actele pentru parcare si niciodata nu se elibereaza un loc. Asa ca parcarea este pe trotuar (lasand loc de pietoni si carucioare) sau la 3 strazi distanta in fata unor restaurante.

      (Citează)

    • De cate ori ai sunat la poliție sa reclami o mașină parcată pe trotuar?

      Eu am vazut destul de multe mașini ridicate ș/sau cu caracatița. Ideea e ca poliția mai trebuie și anunțată…

        (Citează)

    • In Brasov, unde se fac licitatii pentru locurile de parcare, din 39000 de locuri de parcare sunt supralicitate (adica se plateste mai mult decat tariful de baza) in jur de 1400 de locuri (3.6%). Media valorii supralicitate: 138 lei, mediana pe la 80 de lei, minima 1 leu, maxima peste 1700 lei. Ai impresia ca renteaza sa faci un astfel de sistem pentru banii astia?
      Pe de alta parte, cum faci sa ii protejezi fix pe cei care se deplaseaza mai greu pe jos si au venituri mici, adica pensionarii? E fain sa fii IT-ist si sa poti supralicita peste toti bosorogii din bloc, ia mai da-i undeva si pe aia, nu?

        (Citează)

    • @Kat, daca tot ai bani multi si esti dispusa sa platesti mai mult, de ce nu te muti intr-un bloc care sa aiba si locuri de parcare incluse? Esti foarte revoltata ca tu ti-ai cumparat apartament fara loc de parcare si acum nu face nimic Primaria pentru tine. Aceeasi mentalitate gresita peste tot… sa faca Primaria, sa creasca preturile pana la nivelul la care mi le pot permite eu.
      Cat de mult esti dispusa sa platesti anual?
      Sunt convins ca daca s-ar construi o parcare in zona unde taxa sa fie 1000-2000 euro pe an, ai cam sta pe ganduri.

      Mi se pare normal ca atunci cand primesti un loc de parcare sa poti sa il pastrezi pana vinzi masina. Pentru ca daca l-ai pierde anul urmator, ai ramane pur si simplu cu o masina pe care nu mai ai unde sa o pachezi.
      In schimb masinile abandonate pe domeniul public (nu au RCA, nu au ITP) ar trebui ridicate mai des de catre Politia Locala.

        (Citează)

    • @AndreG
      Pai doar Primaria are dreptul si obligatia sa rezolve/amelioreze situatia.
      Dincolo de a forta la sange developerii sa asigure la cladirile noi parcarile prevazute de lege, de a ridica cat mai rapid si eficient masinile abandonate si pe cele parcate aiurea de min 3x/zi, de a verifica continuu, zilnic, ca masinile din parcarile cu plata la ora au platit ar fi putut face un sistem de licitatie adaptat pe ecarturi de venit/pret.
      Hai sa cerem celor pe care ii platim sa faca treaba pt care au fost pusi acolo si dupa aia vedem daca si ce putem face noi!

        (Citează)

    • Ce inseamna sistem de licitatii adaptat pe ecarturi de venit/pret? Adica daca eu am un venit mai mic ma incadrez la un tarif mai mic? Asta nu ar anula idee de licitatie?

        (Citează)

  3. Ca sa raspund strict la intrebare/titlu: da, cu siguranta primaria va face ceva cu banii aia. Dar cu siguranta, ce va face cu ei, nu va fi ptr cetateni.

    P.S : te vaiti ca militia nu intra printre blocuri ca sa-i urecheze p-aia parcati aiurea? Pai militia nu-i deranjeaza nici p-aia parcati aiurea la vedere, d-apoi p-aia pititi pe stradute.

      (Citează)

  4. Dar de aia 100 de lei ce făcea? Acu’ face ce făcea și cu aia 100 că s-a scumpit energia :))
    Referitor la ideea că alții nu plătesc, poate sunt prea multe mașini raportat la numărul de locuri disponibile.

    Cartierele inghesuite de blocuri nu se împacă cu ideea de locuri libere de parcare.
    Cartierele de blocuri au fost gândite pentru persoane care nu vor avea mașini, sau oameni care nu își permit mașini.

    Vor plăti cetățenii, să zicem 2000 de euro de apartament ca să se facă parcări subterane? Taxe și mai mari ? Nu cred, deci situația asta va dăinui la infinit în București.

    Te vei frustra si enerva tot timpul. Cine nu rezistă, emigrează.

      (Citează)

  5. Si in Brasov au inceput sa prinda unii tupeu, majoritatea cu numere din alt judet, sa parcheze pe iarba, sau prin alte locuri aiurea.

    Dar le fac poza si fac reclamatie in aplicatia Primariei. Cam in doua saptamani primesc raspuns.

      (Citează)

  6. Mă distrează părinții ce spun că nu mai fac copiii lor mișcare dar n-au avut o problemă ca fostele locuri de joacă din spatele blocurilor să fie transformate în parcări.

    Licitații pe locuri de parcare sunt în București în sectorul 3. Cică în medie se da 1000 lei/an pe un loc de parcare.

    Scopul taxei nu e doar să facă locuri de parcare în neștire ci să îi descurajeze pe oameni să aibă multe mașini pentru că se poate.

      (Citează)

    • Poate 5000 lei pe an…unii au dat si 30 000 lei la licitatie….da, 30 0000 lei sa pentru dreptul de q inchiria un loc de parcare….va construi Negoita parcari supratejate/subterane noi si va trimite politia locala sa amendeze pe cei care parcheaza aiurea ? Evident ca nu….el este interesat de constructiile rezidentiale ale familiei lui, sa fie ‘bine’ zonele in care le vor face…dar daca ‘prostimea’ il voteaza in continuare…

        (Citează)

    • @car, daca au licitat pana la 30.000 lei nu insemna neaparat ca au si platit acel loc. Nu exista niciun sistem pus la punct care sa te oblige sa si platesti suma “promisa”.

        (Citează)

  7. Daca tot iti e sila , dc nu cureti locul , organizeaza te cu vecinii sau pleaca de acolo. Restaurante fancy, vacante exotice si totusi stai unde iti e sila, in bloc comunist. Daca s ar muta toti sau ar pune mana sa curete , poate s ar schimba treaba. Curtea aia de bloc, holurile , lifturile, instalatiile blocului trebuie intretinjte de voi. Iesi sa dai zapada din fata blocului? Ai asteptari prea mari de la primarie. La Primarie si Politie sunt tot romani ca si tine. Sa se faca, sa ne faca..

      (Citează)

    • Comentariu de 2 flegme, dupa ce ai citit in diagonala.
      Unde a zis omul ca nu ii place in bloc comunist?

      Scrie negru pe alb, mizeria aia e pe alta strada, unde nu e amenajat nimic.
      Ce sa faca, sa cumpere el pubele care sa nu stea la bulevard?

      Nu e saptamana sa nu citesc comentarii de doi lei in care sa musteasca invidia ca omul mananca la restaurant.

      Get a life.

        (Citează)

    • @Corcoran, nu este vorba neaparat de Radu aici, dar sunt multi locuitori de la bloc care se plang de aspectul neingrijit al cladirilor. Asta in conditiile in care si blocul lor este la fel de neingrijit. Desi este proprietate privata, majoritatea asteapta sa vina Primaria sa anvelopeze blocul, sa curete si sa amenajeze gradina din fata blocului, etc.

        (Citează)

    • Altul care nu are nici o treaba cu ce a scris omul.
      Voi scrieti doar ca sa va bagati in seama?

      M-ati sufocat cu atata spirit civic, din dorinta de a aduce un echilibru o dati intr o extrema la fel de proasta.

      Am ajuns de la “chiar trebuie sa le facem noi pe toate?” La “chiar trebuie sa faca primaria?”

      Amandoua sunt la fel de proaste, pentru ca sunt extreme. Exact cum zice si tovarasul mai sus, care ia ce scrie Radu si ii spune sa se mute daca nu ii convine.

      E chiar o moda asta, sa comentezi nu la subiect, dar la ce crezi tu ca nu scrie.

        (Citează)

  8. Radu, ai putea să le arati tu lor si să renunti la locul de parcare. Apoi ne povestesti cum parchezi regulamentar.
    Soluția cu locurile platite este depășită, cum spunea cineva sunt mașini care nu se misca cu anii atc. Trebuie introdusa o taxa să poti parca intr-o anumită regiune, fără să ai loc de parcare asigurat. Taxa unica pt toți. In felul asta mașinile abandonate dispar, sau oamenii vor renunta la a 3-a mașina. Locurile de parcare vor fi folosite mai eficient.

      (Citează)

    • Ar fi interesant. Asa poate mai dispar figurile din capul alora 30 care au prins loc de parcare cu plata. 30 din 200 apartamente de obicei. Pe ei ii doare in cur, restul sa renunte la masini, ghinion.

      Traiasca nea nicu ca a infometat tara ca sa faca si locurile de parcare de azi. Atunci era 1 dacie pe bloc, dar noi tot la nivelul ala am ramas cu infrastructura. Si ne miram ca de ce nu e ok in trafic sau de ce nu avem parcari. Ce jeg de cartier dar problema e masina aia parcata langa un perete vai mama lui.

        (Citează)

    • @valentinul, daca ai o taxa pentru a parca intr-o anumita zona, fara sa ai loc rezervat, cum rezolvi problema celor care isi lasa cu lunile masina parcata?
      Adica este clar ca tu vei pleca cu masina si atunci vine vecinul Gheorghita si parcheaza pe locul din fata blocului. Si apoi lasa masina acolo cateva saptamani/luni.
      Sau ca sa nu fie considerata abandonata, dupa 5-6 zile o muta pe locul de langa, loc care este liber pentru ca lumea circula cu masinile in timpul zilei sa spunem. Si uite asa, cei care folosesc masina o data la 3 luni au mereu loc de parcare, iar cei care o folosesc zilnic vin acasa si nu gasesc nimic liber.

      Solutia cea mai buna pentru a scapa de rable este sa pierzi locul de parcare daca nu prezinti in fiecare an ITP si RCA valabil.

        (Citează)

    • @ Andrei G Asa am vazut in Viena. Daca nu esti rezident trebuie sa platesti o taxa ca sa parchezi. Poti cumpara abonament sau prepay cu termene de 1h, 2h etc. Rezidentii au facilitati si platesc toti, probabil o taxa rezonabila.
      Binenteles cineva trece negresit si verifica daca masinile au platit parcarea. Eu am luat amenda in primele 30 minute.
      Avantajul este ca toate masinile platesc si ii face pe oameni sa se gandeasca daca mai tin o masina pe care o folosesc rar, sau chiar abandoate cu anii.

        (Citează)

  9. Pe vremea lui tanti Fiirea se luau Mercedesuri si aifoane de top. Poate se mai schimba lucrurile. Not.

      (Citează)

  10. Taxa este a primariei de sector . Anul trecut toti primarii de sector au semnat un memorandum pentru noile valori . Da , sunt relativ actuale . Da primarii harnici care au “creat” sau amenajat mai multe locuri isi vor freca mai bine mainile cu noii bani din taxe de parcare . Pana acum abia le ajungea de trasat dungile odata la x ani , acum ar putea sa faca mai multe . Stii cum e … cand ai mai multi parca te invartesti altfel .

    Eu cred ca trebuie taxate toate exact cum face PS4 , amenajate frumos si taxate , nu parcari la liber . Indiferent de modul in care parchezi , sa platesti – fie ca ai abonament ca stai in zona , sau lucrezi in zona sau doar tranzitezi , toti trebuie sa plateasca . Nu sunt platite , caracatita la roata x 50 tariful (in loc de 5 lei , 250 amenda) si asa usor usor lumea se civilizeaza .

    Poate nici nu mai vedem rable – eu de fiecare data cand trec pe la Tineretului dinspre Timpuri noi , numar` zeci de rable parcate si abandonate in spic langa blocuri , efectiv masini care nu s-au mai miscat de cel putin 3-5 ani . Nu au ITP , RCA , notificare si ridicare . Daca se misca (cum fac smecherii din sector 5) masinile , amenda si dosar proprietarului pentru condus fara ITP / RCA samd .

    Daca vrei civilizatie , te uiti la cei care au facut imbunatatiri – CLUJ , Oradea sunt exemple perfecte de urmat .

      (Citează)

  11. Au marit pretul si la Smart Parking in S6. 1560 lei pe an. Dar ai alte avantaje, nu contest.

      (Citează)

  12. Inevitabil apare întrebarea: eu de ce plătesc 600 de lei/an când alții, la 30 de metri distanță în blocul vecin, pot parca așa?

    Dacă îți permiți mai mult, singura întrebare e de ce mai locuiești acolo. Nu critic, doar zic. Că mai mult suferi, de schimbat ori nu poți, ori te costă efort și bani cât nu face și nu ai nicio garanție.

    Dacă nu îți permiți mai bune , ghinion, o spun cu simpatie, știu din experiența mea cum e. :/

    Trebuie introdusa o taxa să poti parca intr-o anumită regiune, fără să ai loc de parcare asigurat.

    Mă abțin de la a te jigni și îți pun doar cayecw întrebări.
    Ce fel de oameni își doresc și mai multe taxe după ce plătesc 43% taxe pe salarii , adică aproape cel mai mult din Europa pentru cele mai mici salarii din Europa, peste care mai plătesc 20% TVA , plătesc impozite auto printre cele mai mari, și primesc printre cele mai proaste servicii posibile?
    Nu sunteți tratați deja destul de prost și la mișto? Vreți să plătiți și mai mult pentru privilegiul de a se face mișto de voi? Pentru a vi se reduce mobilitatea , că doar nu credeți că o să aveți brusc încă 10 linii de metrou , autobuze mai multe și mai moderne…etc
    De ce ai vrea mai multe taxe , câtă vreme taxele alea nu produc nimic decât o segregare și mai mare între săraci și oameni ȘI mai săraci, care or să își permită și mai puține lucruri dacă trebuie să de-a mai mulți bani la stat?
    Știi cum arată sărăcia? Ca in pozele pe care le-a pus Radu in articol.
    Vrei mai multă?

    in UK plătesc cam 1200 de lei pe an la mașină , in România aproximativ 2200. La aceeași mașină din Romania as plati vreo 1600-1700 de lei. Prețul compustibilului e aproape la fel și taxele auto din combustibil sunt la fel de mari , atât că în România , până de curând mai erau și ceva taxe de solidaritate.

      (Citează)

    • @Catalinx Valentin se referea la modificarea taxarii. In Olanda de exemplu platesti un permis de parcare, nu ai un loc dedicat. In functie de oras incepe de la 60 de euro pe an, repet un permis sa parchezi in zona in care domiciliezi, asta dupa ce demonstrezi ca blocul in care stai nu are garaj sau nu mai exista locuri de inchiriat/cumparat in acel bloc.

      “Știi cum arată sărăcia?” serios :)) mai ales poza aia cu Audi, dudie de saracie. Asa arata nepasarea, nu saracia. Asa arata dupa ce 30 de ani toti am asteptat SA SE FACA si acum cand dam ochii cu realitatea din jurul nostru brusc nu ne place. 30 de ani fiecare si-a vazut de treaba lui, si-a facut bula lui, s-a plimbat pe unde a putut, ignorand mizeria si coruptia din jur.

        (Citează)

    • Confunzi puțin taxa pe mașină și combustibil cu tariful de ocupare a spațiului public, și Bucureștiul cu orașul în care locuiești tu în UK. Mă îndoiesc că tu plătești 1200 de lei pe mașină inclusiv condusul și parcatul ei în capitala țării în care locuiești, zilnic.

        (Citează)

    • In Olanda de exemplu platesti un permis de parcare, nu ai un loc dedicat … 60 de euro pe an

      Maruntis.
      Salariul minim brut in Olanda iese vreo 1600 de euro pe luna, la 40h/sapt. Din care ramai cu 1500 – pentru ca taxarea e diferita decat in Romania. Minim , da? Ala mediu e vreo 2900 brut , din care ramai cu 2350. In Romania salariul minim e 2300 de lei ( 469 EUR) din care ramai cu 282. Salariul mediu brut e 6096 lei (1244 EUR) din care ramai cu 3566 lei (727 EUR).
      Cati din blocurile din pozele astea, sau cati din Bucuresti crezi ca au salariul cat minimul din Olanda?
      In cat timp ajungi la munca in Olanda altfel? Ca e o chestie, cand castigi decent poate iti permiti sa inchiriezi sau sa cumperi casa mai aproape de lucru.

      Revin .

      “Știi cum arată sărăcia?” serios :)) mai ales poza aia cu Audi, dudie de saracie.

      Serios. Audi-ul ala are numar de Gorj, deci arata ca si cum ar putea sa fi parcat doar in saracie, ca ne fiind din zona nu poate inchiria loc de parcare ca Radu, intelegi ? Ca asa se dau astea, pe baza de adresa de domiciliu , nu nu poti cu viza de resedinta ( sau nu puteai in 2012-2018 ca am incercat) ca trebuie si rablamentul sa fie inmatriculat in Bucuresti.

      Dar problema e alta – care-s optiunile? Tot in 2012 -2018 eu aveam un venit care era undeva in top 1-4% venituri din Romania – statistic vorbind. Deci nu mediu sau minim. Pe familie iesea mai jos, dar oricum simtitor peste medie.

      Cumva toate joburile au fost FMM doar in zone unde eu nu imi prea permiteam, la venitul asta, sa cumpar o casa, sau apartament, ca n-aveam fite pe mine atunci; Pipera, 1 Mai, Victoriei, astea. Stii tu cum merge prin Bucuresti cu transportul in comun.

      Asa arata dupa ce 30 de ani toti am asteptat SA SE FACA si acum cand dam ochii cu realitatea din jurul nostru brusc nu ne place.

      Nu ai ce sa faci TU. Cei mai multi oameni din blocurile alea au venituri medii sau sub medii, vezi cati bani le raman dupa ce platesti chirie , rata, mancare ca sa faca ce. Taxe cam platesc minim jumatate din banii aia, deci asteptarea “SA SE FACA” e mai mult decat legitima; e cam imperativa zic eu. Ce crezi tu, ca olandezii aia au facut ei singuri dupa lucru?
      Legat de cate in astia 30 de ani, nu stiu cum o fi acum, dar stiu ca pana in 2012 ( cand am plecat eu de la ultimii exploatatori) lumea era cam exploatata asa. Aveai 8 ore pe zi, dar intrau si 9-10, dar altii bagau pe alte plantatii standard 10-11 + minim 2 pe transport, poate mai ai copii de dus de adus de pe la scoli. Bani am stabilit ca n-ai, timp nu-ti mai ramane nici sa traiesti pentru tine, dar sa mai faci SI CEVA IN PLUS pentru comunitate, dupa ce iti ia statul tot. Astia-s majoritatea. Iar daca vrei tu, ala care, castigi mai bine sa faci ceva, nu prea merge ( am incercat) ca observi repejor ca esti singurul care face, restul nu. Si da, e si lipsa de educatie si nesimtire, izvorasc din saracie.

      30 de ani fiecare si-a vazut de treaba lui, si-a facut bula lui, s-a plimbat pe unde a putut, ignorand mizeria si coruptia din jur.

      Pentru ca in sistemul asta cu blocuri n-ai ce sa faci altceva. Daca cumva o duci mai bine material tot ce poti sa faci e sa tragi tare si sa incerci sa nu calci in namol si strangi din dinti pana iti permiti sa te muti la mai bine si sa lasi saracii in urma .

      Problema e ca vin unii precum @Valentin si ca tine care nu-s de acord cu asta, ei vor mai multe taxe “ca-n Olanda” ( unde-s taxele impuse cetatenilor mai mici decat in Romania, apropo) ca sa nu mai scape nimeni din saracie, ca sigur o sa fie mai bine .

      Dupa parerea mea, cand traiesti intr-un gunoi ar trebui sa te gandesti la cum sa facem sa ne permitem sa ne ridicam sau sa plecam din gunoiul asta, nu cum sa facem sa ne batem cuie in sicriu cu taxe, ca sa ramanem pe veci in el.
      Dar e treaba voastra, voi va zbateti acolo.

        (Citează)

    • Mă îndoiesc că tu plătești 1200 de lei pe mașină inclusiv condusul și parcatul ei în capitala țării în care locuiești, zilnic.

      Nu locuiesc in capitala tarii. Nu mai locuiesc nici in Romania in capitala tarii, ca ambele sunt niste tomberoane, pline de gunoaie ( ma refer si la oamenii care le ocupa).
      Lasand asta la o parte, unde am locuit inainte aveam parcare pe strada, da, inclusa in aia 1200 de lei pe an “taxa de drum”. Unde locuiesc acum am parcare in curte, dar pot parca pe drum public.

      In Londra exista taxa de congestie in centru , iar in anumite zone mai aglomerate din orase exista parcare limitata rezidentilor si iti trebuie permis de la consiliu. Stiu ca in unele locuri e gratis, dar evident ca nu stiu cum e peste tot, posibil sa fie si cu bani, stiu ca ti se acorda daca locuiesti pe strada aia, e limitata la strada aia si in general ai locuri pe strada aia sa parchezi si de aia ai permisul ca sa nu parcheze altcineva , ca aia sunt amendati.

      Si nu confund nimic. Eu inteleg taxa de parcare pe spatiu public si nu am o problema cu asta. Se poate include in taxa de drum, ca in UK, sau NU, se poate plati separat. E ok in ambele feluri. Ce e amuzant e cand platesti separat MAI MULT decat platesti in alta tara impreuna si TOT NU AI locuri de parcare si mai vine cate unul si zice ca vrea taxe mai mari.
      Ca aia e problema, ca-s taxele prea mici.

      Si dupa ce ai taxe cat China, salarii foarte mici incepeti sa va plangeti ca de ce au romanii cele mai poluante si mai stricate rable din Europa , efectiv gunoaiele altora, ca ar trebui sa se faca ceva , ca saracii astia nu-si permit masini, sa li se ia mai multe taxe.

      Ca nu vedeti cat sunteti ( oarecum ma includ aici, ca nici eu nu-s miliardar) de saraci toti , vedeti doar ca sunt unii SI MAI saraci decat voi si ati vrea asa inca o taxa de departajare , sa ii excludeti si mai mult pe AIA care nu si-ar permite taxa aia.

        (Citează)

    • Exact, comparația ar trebui să fie la nivel de capitală. Sau cel puțin să compari un oraș superaglomerat cu alt oraș superaglomerat.

      Taxele de parcare, congestie sau poluare nu sunt neapărat să excludă săracii. Sunt să reducă aglomerația cumva. Iar Londra a luat niște măsuri de care București nu poate măcar să se apropie.

        (Citează)

    • @Catalinx Repet, el vorbea de modificarea aplicarii taxei, nu de adaugarea uneia. Respira, bea o gura de apa, sterge-te la gura de superioritate si calmeaza-te. Toti realizam ca se fura si nu vedem nicaieri palpabil rezultatul taxelor platite, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne batem joc si mai tare. Sa dai un mail zilnic la o primarie, la o institutie, nu este un capat de tara. Sa ceri lucruri de minima utilitate. Daca nimeni nu cere nici statul nu isi bate capul sa faca singur. Da, nu ma astept de la cetatenii care o duc de pe o zi pe alta cum pot, dar cu siguranta sunt destui care ar putea sa aiba un minim de implicare in comunitate si sa impinga lucrurile.

      Nu esti singurul plecat in zone civilizate, nici primul, nici ultimul. Nu esti singurul care a incercat si a vazut ca vecinii lui nici macar gunoiul la ghena nu puteau sa il arunce (si asta intr-un cartier rezidential, nou, din Bucuresti, nu din Ilfov, nu de la periferie).

      Sa traiesti intr-o comunitate si sa fi empatic nu tine de saracie sau educatie. E ceva uman. Ne-am adunat in comunitati sa ne ajutam si sa ne fie viata mai usoara, nu sa ne batem joc unii de altii.

      La final e vorba de nepasare, fiecare a inchis ochii, a intors capul, s-a prefacut ca nu vede chiar si cel mai mic act antisocial.

        (Citează)

    • Iar Londra a luat niște măsuri de care București nu poate măcar să se apropie.

      Din comentariu, ma indoiesc ca ai idee de masurile din Londra, cu privire la taxare.

      Taxa de congestie – este o taxa de trecere nu de parcare, nu de ocupare a spatiului public – se aplica zonei ultracentrale a Londrei ( ULEZ – City of London), vezi ca-s harti si e 15 lire pe zi. Cine lucreaza acolo e sarak daca castiga 3000 de lire pe luna. Deci 350 – 400 de lire pe luna e maruntis ( nu locuieste mai nimeni acolo). Ghici cine n-are bani , sarakii care oricum n-aveau treaba pe acolo.

      Apoi nu exista, din ce stiu eu de la prieteni care locuiesc in Londra taxa de parcare de resedinta. In anumite zone mai aglomerate nu poti parca daca nu esti rezident, iar daca esti iti iei permis. Exista taxa de parcare de resedinta pentru a doua , sau a treia resedinta – daca esti ultrabogatan.

      In rest masurile pe care le-au luat aia nu prea au de a face cu taxarea pe rable.
      As putea sa zic ca eu ajung din orasul meu la marginea ULEZ a Londrei in 30 de minute cu trenul (~65km ). Pentru ca nu locuiesc in gara, imi ia undeva la o ora de cand ies din casa, daca merg cu autobuzul la gara, pot sa ajung in 50 de minute daca merg cu masina si daca vine trenul “linie”. Un pic mai repede decat imi lua sa ajung de acasa din Titan ( cand locuiam in Bucuresti) pana la Victoriei cu Autobuz + doua metrouri. Daca mergeam cu masina la ora de varf n-are rost sa discutam.

      Asa ca da, e usor sa vorbesti de “masuri” si sa aduci in discutie doar taxe prohibitive pentru saraki. Problema e ca oricum majoritatea sunt saraci in Bucuresti, oricum n-au alte optiuni, oricum nu vor primi alte optiuni si doar sunt impovarati si li se iau bani, aia.
      Dar daca vreti mai multe taxe, de ce nu?

      @Catalinx Repet, el vorbea de modificarea aplicarii taxei, nu de adaugarea uneia

      Pentru aia care nu au unde parca e vorba de adaugarea uneia. Ce taxa de parcare e aia, fara garantie ca ai unde parca? Taxa ca ai voie?

      Respira, bea o gura de apa, sterge-te la gura de superioritate si calmeaza-te.

      Boss, eu respir ( aer curat, cum e cu PMI-ul zilele astea prin Bucuresti, sunteti bine?), beau apa curata, ca-mi permit sa cumpar imbuteliata, oricum mai buna ca aia de acolo, am unde parca – inclusiv in Bucuresti lol, am masina “de rezerva” parcata la un prieten, iar superior nu-s cu nimic, decat in gandire. In sensul ca nu imi place sa fiu sarak. Eu nu platesc 43% impozit pe venit, nu mie imi iau astia banii si eu am facut tot ce am putut sa nu mai stau in gunoi si sa platesc si taxe pentru asta

      Nu esti singurul plecat in zone civilizate, nici primul, nici ultimul.

      Nici nu cred asta.

      Ne-am adunat in comunitati sa ne ajutam si sa ne fie viata mai usoara, nu sa ne batem joc unii de altii.

      Da si eviti sa vezi ca e destul de dificil pentru majoritatea ( nu ca-i scuz, majoritatea sunt niste animale, dar la fel sunt si in tari mai civilizate, atata ca isi permit mai multe) sa mai ajute cand n-au destule pentru ei.
      Iar ce propuneti voi e “boss”, nu e OK ca mergi cu rabla la munca sa nu schimbi autobuzul de 5 ori, ca sa mai economisesti niste timp, trebuie sa iti punem o taxa, fara sa iti oferim vreun serviciu care sa te ajute, si urmarim cu taxa aia sa nu mai ai bani de ea si sa renunti la masina ( ca sa avem NOI loc sa parcam, ca asa ne ajutam in comunitate) si sa mergi cu transportul in comun, sa iti fie si mai greu, sa pierzi si mai mult timp) dupa care te asteptam in comunitate cand ajungi acasa de la munca cu autobuzul, ca sa ne mai ajutam la doua trei chestii.

      Na, eu am exprimat problema destul de empatic ( desi nu sunt, dar pot intelege unele aspecte) da’ dupa voi nu prea vad cum se scurge empatia aia, doar dorinta de a plati spatiul public, care nu are niciun sens cu exceptia cazului in care fie ai tu planuri cu banii aia , daca esti la primire, sau daca vrei sa ii excluzi pe aia mai saraci ca tine – pe asta o inteleg si SUNT DE ACORD dar nu o sa te ajute, ai sa locuiesti tot intr-un gunoi, doar ca alaturi de oameni si mai saraci si mai putin empatici.

      La final e vorba de nepasare, fiecare a inchis ochii, a intors capul, s-a prefacut ca nu vede chiar si cel mai mic act antisocial.

      Hai sa nu generalizam ca ne mutam in alt topic, discutam de o situatie simpla. Ai nevoie sa ajungi la lucru, ai o rabla pentru asta si nu ai unde o parca. Si o pui unde se nimereste. Antisocial da. Normal ca inchid ochii cand faci tu asta, daca nici eu nu am unde parca. Sa nu fac asta ar insemna ca sunt ipocrit, nu ca ma conformez social.

        (Citează)

    • @Catalinx, zi zău că 350-400 lire pe lună e mărunțis la salarii de 4k-ish.

        (Citează)

    • @Ciuby : Aia ai înțeles tu. Am zis că dacă câștigi sume din alea și lucrezi acolo ești sarak . După care am pus punct și am zis că ( in contextul ăsta) suma e mărunțiș.
      Acestea fiind spuse , dacă câștigi 3000-4000 pe lună ai totuși de unde să plătești suma aia. Dacă ești în București pe salariul mediu pe economie 727 de euro net, chiar și 72.7 Euro pe lună ar fi ceva mult, chit că e tot 10%. Pentru că vezi tu dacă din 3000, rămâi cu 1000 după restul costului vieții poate te deranjează , da , să dai 400 pe taxa aia și poate o să iei altceva , dacă ai opțiunea asta. Dar îți permiți. Repet, ești sarak dacă câștigi suma asta iar taxa e să scoată saracii din centru cu rablele.

      Dacă câștigi 727 euro net și rămâi cu 150 de euro după restul cheltuielilor la final de lună ( poate da, poate nu ) iar din aia ai de dat 72 pe taxa asta mai ramai cu 78 urma. Nu e tot aia cu 600, înțelegi? Că sunt saraci și săraci.

      Treaba e că majoritatea sunteți ipocriți . Nu știu fiecare cât câștigați și nu mă interesează, dar dacă facem o taxă din aia arbitrară , să zicem de 100 de euro pe lună parcarea pe domeniul public ( dar nu garantată ci unde găsești , musai la tine in cartier, dacă găsești, dacă nu – ia cucu ) , adică să dați 1200 de euro pe an, dacă vă iau și va scutur cred că nu prea pica ușor banii ăia după voi, adică o să faceți un pic de gât când ajungeți la metrou, dacă nu cumva sunteți deja acolo și doar va deranjează că alții merg cu mașina .
      Mie îmi e tot una și o zic foarte relaxat. Ca să nu credeți că vorbesc cu vreun interes personal lezat.
      Uite, eu țin mașina în București la un prieten să o am doar când aterizez și să plec unde am nevoie, dar la o adică ar putea fi taxa 1000 euro pe lună și să nu aibă voie ăia ca mine să parcheze deloc că nu sunt din localitate și să zicem că nu am unde să o țin. Să fie pentru voi destule. Eu îmi permit să cumpăr un loc de parcare de la un rezidential cu 17-18000 de euro , sau cât se mai vând acolo . Sau un garaj. Sau o casă demolabila cu curte doar ca sa țin o mașină acolo . Sau un apartament cu loc de parcare inclus doar pentru parcarea la mașina de rezervă. La fel cum pot ateriza in alt oraș sau merge cu taxiul 200 km și nici nu clipesc la cât costă. Eu tot cu rabla o să merg prin București orice taxe va pun ăia și culmea e că nici nu prea am nevoie dar probabil că o să coste ceva acceptabil pentru mine.

      Da’ voi puteți așa oricât, ia spuneți sincer ? Că nu e ca și cum v-ar face aia care vă iau banii mai multe locuri de parcare, e doar cu scopul tâmpit ca aia pe care nu îi ține buzunarul să renunțe , iar ceilalți să plătească , sanchi taxa de ocupare a spațiului public.
      Există vreun motiv pentru care vrei să fii mai sărac decât ești? Măcar când concurezi pe un loc de parcare clar știi că plătești pentru el, ai dreptul la el simplu.
      Când concurezi pentru un loc de parcare care nu există mie mi se pare că se numește altfel.

        (Citează)

  13. “Inevitabil apare întrebarea: eu de ce plătesc 600 de lei/an când alții, la 30 de metri distanță în blocul vecin, pot parca așa? ”

    Ah, sunteti atat de multi care puneti intrebarea asta…
    Gandeste-te ca suntem multi care va invidiem pe cei cu locuri de parcare. As plati si 2000 lei pe an pentru un loc. Eu daca plec oriunde cu masina, ma uit cu stres la ceas sa ma intorc la cel tarziu ora 19:00 sa am sperante ca mai gasesc un loc de parcare la liber. Tu nu ai niciun stres in aceasta privinta. Stresul locului de parcare contribuie destul de semnificativ la scaderea calitatii vietii. Drept urmare iti indrepti atentia acum spre alte intrebari: Ce face primaria cu banii mei? Eu nu am astfel de intrebari pentru ca prima data trebuie sa indeplinesc conditia asigurarii unui loc de parcare. Problemele astea vin etapizat in viata, in functie de ce am si de ce ne dorim mai departe.
    Comoditatea ne face pe unii irationali si nu ne punem in locul celorlalti.
    Asta e prima intrebare pe care sa ti-o pui si ai sa vezi ca multe raspunsuri vin imediat: DACA ERAM IN LOCUL LOR, CUM ERA?

    Sa nu se inteleaga ca sunt de acord cu astfel de parcari ca cele din poza. Din contra, de fel mi-e rusine sa parchez astfel si le atrag atentia celor care parcheaza asa sau pe trotuare unde blocheaza tot accesul.

      (Citează)

  14. Ca să răspund la întrebarea din titlu: probabil banii vor avea aceeași soartă ca alte taxe pe care le plătești – se vor duce la buget. Și de acolo… în funcție de priorități.

    La mine în cartier (prin alte țări) dacă vrei să parchezi pe stradă trebuie fie să ai abonament, fie să plătești în functie de timpul cât ai parcat. Abonamentul lunar pentru un loc e cam €52 pentru primul loc, și dacă ești boier și ai două mașini płătești €129 pentru al doilea loc. Asta într-un cartier oarecum mai mărginaș. În buricul târgului plătești €290 lunar pentru primul loc și €718 pentru al doilea.

    Primăria are o flotă de mașini cu o turelă cu camere foto pe acoperiș (arată cam așa: https://imgr.rgcdn.nl/1940467fe5b54ff9a363e923dd3f9a9a/opener/Scanwagen2.jpg). Mașinile alea intră de câteva ori pe zi prin toate străduțele din cartier și scanează automat toate plăcuțele de înmatriculare. Dacă nu ai abonament sau n-ai plătit în alt mod primești automat amenda în poștă. Presupun că mașinile alea își fac banii.

      (Citează)

  15. Cetățenii ar fi mai câștigați și dacă Primăria ar modifica regulamentul alocării parcărilor de reședință sau ar cere modificarea legii care poate că nu le permite asta. PSD sunt toți, #haicasepoate! (hashtag-ul oficial al primăriei, no joke). Regulamentul actual zice că se alocă un singur loc de parcare per apartament și asta doar celor care au acolo adresa din buletin, iar mașina este pe numele lor, înmatriculată cum ar fi tot la acea adresă. Bucureștiul este plin de oameni mutați în oraș de mai bine de 10 ani, dar care au buletinul tot pe alt oraș, la mama și tata acasă, la fel și mașina. Ei nu pot lua un loc de parcare de la primărie, așa că soluția este să parcheze unde s-o putea: pe trotuare, pe spațiul verde, pe bretele de legătură, dublat blocând o altă mașină șamd..

    Nu s-ar rezolva deloc problemele daca s-ar modifica legea asa cum ai scris:
    1. Acum oricum sunt prea putine locuri de parcare, daca ar putea sa ceara si locatari care au domiciliul in alt oras/sector, numarul parcarilor de domiciliu nu ar creste peste noapte. Ar fi acelasi numar finit pe care s-ar lupta mai multe persoane.
    Presupunem ca va obtine Gigel cu domiciliul in Iasi un loc in Sectorul 3, asta inseamna ca Ionel cu domiciliul in Sectorul 4 va ramane el fara loc si va parca pe iarba.

    2. Ti se pare normal ca Primaria sa-i ofere lui Gigel care plateste taxe in Iasi aceleasi beneficii pe care le are Gigel care plateste taxe in Sectorul 3?
    Pentru ca nu trebuie sa ne mintim, parcarea de domiciliu reprezinta un beneficiu oferit de Primarie. Chiar daca se plateste o anumita taxa, aceasta este mult mai mica decat valoarea reala de piata.

    3. Ce i-ar impiedica pe unii smecheri sa faca bisnita cu locurile de parcare? Ma duc si conving 30 de proprietari de masini din comuna X sa depuna cerere pentru loc de parcare in Bucuresti (le dau cate 200 de lei ca sa ma ajute). Din 30 de cereri sa spunem ca obtin 15 locuri de parcare pentru care platesc cate 600 de lei pe an la Primarie. Si apoi vin la tine si te intreb daca nu vrei sa inchiriezi un loc de parcare cu 150-200 de lei/luna.

      (Citează)

  16. Locurile de parcare sunt o resursă limitată in marile orașe. La noi poti parca gratuit 3 masini, sau o rabla pe post de debara. Sunt oameni care ajung târziu acasă si nu gasesc un loc de parcare. Sunt dispuși să plateasca si nu au unde.
    Taxa asta este pentru a descuraja abuzurile ocuparii spatiului public. Cat trebuie sa fie taxa este alta discutie.

      (Citează)

  17. Loc de parcare atribuit de primarie, 550 de lei pe an, sector 3, zona blocurilor de pe Mihai Bravu cu incendiul de anul trecut.

      (Citează)

  18. Au început să lipească din astea pe toate mașinile parcate pe străzile dintre blocuri : https://imgur.com/wMrU88q

      (Citează)

  19. Il citesc pe Radu de mult timp zilnic si stiu fiecare articol in cate mentionaeqzq viata lui si ce observa in Buc. Rezonez cu tot ce spune despre oras si ma bucur ca cineva scrie despre asta pt lumea s a invatat sa traiasca asa, printre gunoaie, masini pe trotuar, fatade distruse si imputite etc. Din pacate atunci cand te inveti, nu mai observi.
    Cand iti permiti nu mai stai acolo si scade valoarea zonei – artificial umflata.
    Cei care nu isi permit si nu au scoala, nu au fost afara poate ca au o scuza. De la Radu avem alte asteptari.

    Corcoran:
    Comentariu de 2 flegme, dupa ce ai citit in diagonala.
    Unde a zis omul ca nu ii place in bloc comunist?

    Scrie negru pe alb, mizeria aia e pe alta strada, unde nu e amenajat nimic.
    Ce sa faca, sa cumpere el pubele care sa nu stea la bulevard?

    Nu e saptamana sa nu citesc comentarii de doi lei in care sa musteasca invidia ca omul mananca la restaurant.

    Get a life.

      (Citează)

  20. SirNeo:
    De cate ori ai sunat la poliție sa reclami o mașină parcată pe trotuar?

    Eu am vazut destul de multe mașini ridicate ș/sau cu caracatița. Ideea e ca poliția mai trebuie și anunțată…

    Eu am sunat… De multe ori si degeaba.
    Se ocupa de acest aspect politia comunitara care se misca ca ochiul mortului.
    Pana vin ei intr-o ora (daca ai noroc), au plecat aia de acolo.

      (Citează)

  21. Catalinx: Taxa de congestie – este o taxa de trecere nu de parcare, nu de ocupare a spatiului public – se aplica zonei ultracentrale a Londrei ( ULEZ – City of London), vezi ca-s harti si e 15 lire pe zi. Cine lucreaza acolo e sarak daca castiga 3000 de lire pe luna. Deci 350 – 400 de lire pe luna e maruntis ( nu locuieste mai nimeni acolo). Ghici cine n-are bani , sarakii care oricum n-aveau treaba pe acolo.

    Apoi nu exista, din ce stiu eu de la prieteni care locuiesc in Londra taxa de parcare de resedinta. In anumite zone mai aglomerate nu poti parca daca nu esti rezident, iar daca esti iti iei permis. Exista taxa de parcare de resedinta pentru a doua , sau a treia resedinta – daca esti ultrabogatan.

    In rest masurile pe care le-au luat aia nu prea au de a face cu taxarea pe rable.
    As putea sa zic ca eu ajung din orasul meu la marginea ULEZ a Londrei in 30 de minute cu trenul (~65km ). Pentru ca nu locuiesc in gara, imi ia undeva la o ora de cand ies din casa, daca merg cu autobuzul la gara, pot sa ajung in 50 de minute daca merg cu masina si daca vine trenul “linie”. Un pic mai repede decat imi lua sa ajung de acasa din Titan ( cand locuiam in Bucuresti) pana la Victoriei cu Autobuz + doua metrouri. Daca mergeam cu masina la ora de varf n-are rost sa discutam.

    Asa ca da, e usor sa vorbesti de “masuri” si sa aduci in discutie doar taxe prohibitive pentru saraki. Problema e ca oricum majoritatea sunt saraci in Bucuresti, oricum n-au alte optiuni, oricum nu vor primi alte optiuni si doar sunt impovarati si li se iau bani, aia.
    Dar daca vreti mai multe taxe, de ce nu?

    Sunt mai multe taxe de fapt: aia de congestie și aia de emisii (ultra low in ULEZ și low în LEZ). Și permisul de parcare din câte știu eu e tot pe bani.

    Dar ideea e că taxele alea sunt practic pentru reducerea numărului de mașini din zona respectivă. Că tranzitează, că parchează e irelevant – important e să fie mai puține. Și taxele alea sunt efectiv prohibitive pentru săraci, chiar mai prohibitive pentru săracii lor decât cele din București pentru săracii din București.

    Ideea e că scopul nu e neapărat să pui taxe. Scopul e să reduci numărul mașinilor. În Londra au băgat taxe de congestie, de poluare (pe două nivele) și au limitat numărul parcărilor și numărul oamenilor care pot parca. Zici tu că astea sunt metode bune, pentru că (zici tu că) nu discriminează săracii? Ok, super, hai să le aplicăm pe astea. Hai taxă de intrare în centru de 15 lire raportate la venitul din Ro. Hai taxă de poluare de 12 lire raportată la venitul din Ro. Hai să limităm locurile de parcare ca în Londra, adică același procent din suprafața totală (habar n-am cât e) și să dăm permis de parcare la fel ca în Londra.

    Nimeni nu vrea să oblige oamenii să plătească mult, doar să existe mai puține mașini în București și, dacă se poate, mai puțin poluante. Problema e că e inevitabil ca măsurile astea să afecteze disproporționat săracii.

      (Citează)

  22. Andrei G:
    Ce inseamna sistem de licitatii adaptat pe ecarturi de venit/pret? Adica daca eu am un venit mai mic ma incadrez la un tarif mai mic? Asta nu ar anula idee de licitatie?

    Pai nu ar anula, nu.
    Ar fi cate o licitatie pe fiecare nivel de pret. Sa zicem, nu stiu, 3 niveluri: 600-1500, 1501-3000, 3001-5000. Nu intereseaza pe nimeni ce venit ai tu, se merge pe asumptia ca cei cu venituri mai mari nu vor avea probleme sa plateasca mai mult. Astfel, teoretic, fiecare liciteaza in grupa de pret pe care i-o permite venitul si care-i da o sansa mai mare sa prinda un loc.
    Ca sa participi la licitatie trebuie sa alegi o categorie de pret unde te inscrii.
    Nu te poti inscrie intr-un an decat la o singura categorie. Te-ai bagat la ieftin desi ti-ai fi permis categorie superioara, ieftinul se epuizeaza cel mai repede. Nu ai licitat destul, nu ai fost suficient de rapid, nu prinzi loc, ramai cu banii in buzunar si masina in brate.
    Daca de la categoriile superioare raman locuri nelicitate se distribuie in jos la urmatoarea categorie de pret, dar nu cred. Nici specula cu locuri ieftine nu cred ca ar fi. La ce lipsa de locuri de parcare este, cine a prins ieftin il tine pentru el iar cine poate plati mai mult, va plati, din acelasi motiv.

    Inca ceva: dreptul de inscriere doar in baza C.I. care trebuie sa rimeze cu numele titularului din talon. Adica dovedesti ca esti titularul masinii dar si ca locuiesti legal la adresa, care iti da dreptul de a te inscrie la licitatie pentru un loc in zona respectiva.

    Primaria poate face un serviciu dedicat administrarii parcarilor care sa se plimbe de mai multe ori pe zi prin oras sa dea amenzi si sa ridice masini. Directia (sau Compania Municipala) de Parking Enforcement ar fi cea mai profitabila Directie din primarie.

    Vise taica, parca aud…

      (Citează)

  23. Insist ca daca tot punem preturi maximale, nu vad care mai este scopul unei licitatii. De exemplu ce se intampla daca intr-o anumita zona sunt numai locatari cu multi bani si toti se inscriu pe plafonul 3001-5000 ca sa fie siguri ca primesc loc? Raman neocupate restul locurilor de la plafoanele inferioare?

    Bine, in teorie nu ar trebui sa existe situatia aceasta. Pentru ca oamenii care au multi bani isi cumpara apartament cu loc de parcare inclus, nu risca sa fie nevoiti sa isi parcheze masina in alt cartier daca nu prind un loc de parcare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus