un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Kia EV6 face parte din cele 5 modele electrice de viitor

3 Feb 2022  ·

AUTO  ·

16 comentarii

Am făcut recent un tabel cu autonomia mașinilor electrice vândute în România, ocazia cu care am observat Kia EV6 pe site-ul oficial românesc.

Mașina asta este foarte interesantă. Practic este similară cu Hyundai Ioniq 5, dar cu alt aspect, tot futurist și care atrage toate privirile. Ca și Ioniq 5, face parte dintr-o gamă de mașini electrice care și arată foarte diferit de ce altceva se găsește în piață. Modelul cu baterie mai mare are o autonomie oficială de 528 km, iar sistemul electric este gândit la 800 volți. N-am găsit date chiar despre EV6, dar Ioniq 5, care are aceeași baterie și tot sistem pe 800 de volți șî pot să pun pariu că este fix același, cele două companii fiind înfrățite, vine cu cifre foarte bune de încărcare: 18 minute de la 10 la 80% la stații de 220 kW DC și 56 de minute la stații de 50 kW. Stațiile de 50 kW sunt deja uzuale.

Iată EV6:

Mi se pare că a apărut un set de mașini electrice foarte atractive:

Toate au autonomie similară de peste 500 km. În afară de Model Y, care-i mult mai scump, celelalte costă în jur de 50.000 de euro. Ioniq 5 arată futurist, îmi plac stopurile acelea dot-matrix și interiorul ei. La EV6 nu-mi place partea din față, dar spatele este super. Cred că Mach-E și ID.4 rămân în continuare cele mai practice dintre ele, plus că sunt “mai SUV-uri” decât restul. Părerea mea este că în viitor aici va fi concurența mare din segment.

Ar mai putea fi adăugat acolo și Skoda Enyak IV, dar nu știu atât de multe despre ea.

asus s5507

    16 comentarii

  1. EV6 e probabil cea mai mișto din momentul ăsta. Dacă aș trece la electrică și aș fi ok cu un SUV și cu interiorul, asta ar fi alegerea.

      (Citează)

  2. Practic am dublat pretul la masini ca sa fim eco. Vai de steaua noastra. Cam cati au sa dea 50k pe o masina care in maxim 10 ani o schimba si la revanzare nu stii care o sa fie pretul iar momentan nu e nici o politica asupra bateriilor. Cam ce facem dupa 10 ani ?

    am motor de 1.8 pe hybrida si consum 5L/10 , masina costa noua 28k cu dotari , Toyota Corolla Sedan

      (Citează)

    • *7 ani în medie
      (^patent downgrade soft/baterie la măr mușcat)

        (Citează)

    • Totusi modelele la care se uita Radu sunt undeva intre CHR si RAV, deci 28k aia se fac vreo 35k. Scumpirea s-a facut mai intai prin trecerea la crossover si lipsa stocurilor, electricul e bomboana de pe coliva

        (Citează)

  3. As zice ca range-ul depinde de model. In cazul meu (Ford Mustang Mach-e RWD standard range) range-ul curent e de aprox 290km la temperaturi scazute. Am incarcat-o de la 9% la 80% in cam 44min la o statie de 50kw. Range-ul de 500km o fi la versiuni Long Range

      (Citează)

  4. Spatele e oribil pentru gustul meu. Ca la Honda Civic, rachetă cu aburi la spate. Sau Toyota CH-R. Mașini de NFS și atît.
    50 mii? Bun, super. Pina se uzează bateria cred că vom putea sa o schimbăm singuri unde vrem, la băieții din cartier.

    Glumesc și exagerez. Ne vom uita la ele și vom tot speră că early adopters vor cheltui banii ca să amortizeze tehnologia deja cunoscută. Preturile sunt exagerate că pentru orice chestie noua, dar nejustificate. Caroseria și interiorul costă la fel că pina acum. Motorul electric și controlerul nu sunt din aur pur și nici ceva extrem de greu de construit, ci chiar trivial. Bateria costă cam cu 50-80% mai mult decât un motor termic. Nu exista turnare de piese, frezare în coordonate, echilibrare, tratamente termice. Toate astea costă energie și timp. Bateria este produsă (elementele), asamblată. Done. Sunt scumpe materialele, litiu și cobalt. Și rare. Dar nu costa atîta energie pentru a o face. Știu, consumă alții energie și apă și chestii pina apare energia, dar costul bateriei este 100$ pe kwh la volum. Deci 10mii $ doar elementele la o baterie de 100kwh, mai costă proiectarea și asamblare încă 3mii. Pina la 50mii e mult profit.

      (Citează)

  5. Până la urmă articolul vorbea despre mașini și tehnologia lor, nu că un posesor de Golf TDI nu și le permite.

    Sunt de acord cu părerile despre progresul tehnologiei, atâta timp cât salturile sunt mari, nu are rost să dau bani pe ceva ce în 2 ani o sa fie deja învechit și generațiile mai noi vor fi cu 30% mai capabile. Cam cum era cu telefoanele mobile acum 15 ani. De la generație la generație erau salturi enorme.

    În rest designul de la Ioniq 5 mi se pare fain și poate și mult mai timeless decât celelalte chestii cu care am fost obișnuiți de către coreeni.

      (Citează)

  6. Sunt mai multe aspecte de urmarit:
    – Hyundai ofera pompa de căldură in standard (consum mai mic iarna)
    – Hyundai, Kia, Tesla au bateria climatizata complet (racire si incalzire la nevoie) (restul doar incalzire)
    – ID4, Enyaq, Q4 eTron sunt aceeasi masina
    – la VW, multi reclama degradare mare in primul an (intre 7 si 10%)
    – am avut VW electrica, si nu poti atinge capacitatea neta marketata nicicum. Tot timpul e cu 2-3 kW sub (a se vedea testele lui Bjorn)
    – conectivitatea cu telefonul se plătește la VW dupa primul an (kia si Hyundai au gratuitate 5 ani)
    – garantii de 5-7 ani in standard la Hyundai si Kia
    – posibilitate V2L la Hyundai-Kia (masina poate da 3.6kw 230V in exterior [poti alimenta casa in caz de pana la curent, incarca alte masini electrice, etc]

      (Citează)

    • Volsvaginul are clienții garantați, cu mare patriotism la corazon. Cum îmi zicea sunt fost șef pe la o firma germana, “eu iubesc BMW, cumpăr ultimul model de X5 la 4 ani, dau banii aia că sa prospere o firma autentic germană, sufletul bavarez”. Mă sugi? Un tembel cu bani, atît. Decit să cumpere ce e ok tehnologic, cumpăra de la firma lui locală, că așa sprijină comunitatea. Nu sprijină avansul tehnologic, ci doar pe puletele ăla de manager ce-și ia BMW X5 la fiecare 4 ani. Mașinile germane sunt mare mit. Rapandule cu ștaif. Daca tot cumperi rapandula, ia Renault. E la pretul corect. Am un Megane 2 din 2005. După trei ani de zăcut în curte, am dat-o unui prieten. In afara de niste puncte de rugina pe la aripi, făcute prin ciupiri de la alții, niste conducte de frînă ruginite și radiatorul corodat de un antigel prost, n-are nimic. Motorul e Euro3 și impecabil, compresie corecta la 160k km. E uimit cît de ok e o mașină de 17 ani in mai anul asta, care n-a mers ultimii 3 ani. A pornit la prima cheie după doi ani de la ultima pornire, cu ulei expirat de cel puțin 3 ani. Adică o tabla totală. 2005.

        (Citează)

  7. Toate din lista asta sunt masini foarte inutile din cauza proporțiilor și forțări producătorilor de a veni cu ceva diferit:
    Hyundai Ioniq 5
    Kia EV6
    Tesla Model Y
    Ford Mustang Mach-E
    Volkswagen ID.4 și viitorul ID.5

    Modelul Skoda Enyak specificat de tine la final pare interesant. O mașina de familie încăpătoare cu portbagaj generos. Prețul actual cerut pe astfel de mașini ii fac pana și pe majoritatea nemților sa nu își mai dorească schimbarea mașinii cu combustie. Cred ca mașinile electrice nu reprezintă viitorul și mi-aș dori ca aceasta tranziție sa fie una scurta. Sunt de acord ca dieselul nu are ce caută in orașe, dar sper ca peste 5-10ani sa uitam ca exista Tesla. Nimeni nu înțelege ca aceste mașini sunt mult mai poluante decât cele cu combustie, și mai mult, nici un producător de mașini nu are un circuit de reciclare a acumulatorilor. Tot litiul din bateriile actuale e foarte posibil sa nu mai fie recuperat niciodată…

      (Citează)

    • Masinile electrice sunt viitorul.

      Tranzitia va fi scurta, dar nu in directia in care iti doresti tu.

      Masinile electrice nu sunt mai poluante decat cele cu combustie.

      Faptul ca acumulatorii nu sunt usor reciclabili nu inseamna ca nu sunt reciclabili deloc, sau ca nu pot fi proiectati sa fie usor reciclabili in viitor.

        (Citează)

  8. Scuze dar nu ești informat..

    Printre cele 5 electrice de viitor si care fac istorie nu va lipsi Dacia Spring

    Deci si bunicuța..
    Ça n-are fund frumos sau kilowati la italieni li se rupe.. degeaba fac reclama la Skoda Eniaq inclusiv la Sanremo..

      (Citează)

  9. Dan:
    Toate din lista asta sunt masini foarte inutile din cauza proporțiilor și forțări producătorilor de a veni cu ceva diferit

    Poti sa dai niste explicatii privind motivul pentru care consideri masinile respective inutile din cauza proportiilor? Si care-s fortarile? Ca sunt tare curios, avand in vedere ca am testat Iconiq (mi-a placut foarte mult) si detin un Mach-e.

      (Citează)

    • Exista comparativ facut la noi de catre cei de la autovantage: ev6/ioniq5/id4.
      sunt prezentate multe informatii in comparativ care ar trebui sa aduca lumina pentru cine nu s-a dus la test drive sau doar vrea sa stie mai multe despre ele.
      La fel si pe car wow.
      Autonomia reala este inca departe de 500km. E un pas in directia buna insa la noi cel putin cu o infrastructura la pamant este doar pentru cei ce considera ca se pot descurca cu limitarile impuse de electrice: autonomia si lipsa statiilor rapide, adica deplasari pe distante scurte si de preferat locuit la casa sau undeva cu o densitate mare\ft mare de statii electrice.
      Daca concurenta se va da la masini de 40-50k pret retail vor fi dezamagiti.
      Va fi concurenta mare cand preturile se vor duce in zona de ~20k-25k-30k unde se da de fapt batalia in Europa pe volume de vanzari si cand autonomia reala va fi de 500km+ nu doar in simulator si in conditiile ideale de test. Cred ca mai avem de asteptat o generatie.
      Momentat PHEV sau hibride gen toyota par a fi compromisul pana la electrificare.

        (Citează)

    • Lucian:
      Exista comparativ facut la noi de catre cei de la autovantage: ev6/ioniq5/id4.
      sunt prezentate multe informatii in comparativ care ar trebui sa aduca lumina pentru cine nu s-a dus la test drive sau doar vrea sa stie mai multe despre ele.
      La fel si pe car wow.

      Replica mea era pentru Dan, ca el afirma ca sunt masini inutile din cauza proportiilor. Asteptam sa vad un argument, dar cred ca astept degeaba.

      In Romania ai avantajul densitatii localitatilor, unde ai putea gasi cateva incarcatoare. Dar probabil alea vor fi aglomerate ca naiba. Pana cand va realiza cineva ca, daca ar exista noduri de incarcare rapida la fiecare 250km pe drumurile cele mai folosite, ar face profit frumos. In plus, e posibil ca guvernul sa ofere subventii pentru instalarea lor, ca intra sub categoria “ecologic”.

      Concurenta se da la 40-50k pentru ca acolo merita bagati banii in cercetare. Nu la 20k. Aia e masina cu autonomie de acasa pana la piata.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus