►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am pus pe un grafic autonomia tuturor mașinilor electrice din piața noastră. Mi se pare mai simplu de văzut în acest mod ce diferență este între anumite modele. Sper să vă fie de folos măcar pentru a compara modelele între ele.
Graficul se trage automat dintr-un Google Sheet, așa că este ușor de actualizat în viitor cu noi modele. Momentan nu cred că am uitat nici o mașină din cele prezente în Europa. Am sărit doar peste modele americane precum Genesis.
Last update: am adăugat BMW iX1.
Câteva observații:
Graficul este cel de mai jos. Se afișează bine doar în pagina blogului, nu și în feed sau pe email:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
29 comentarii
08/02/2022 la 6:45 AM
Super. Ai si prețuri pentru fiecare?
Teo(Citează)
08/02/2022 la 6:53 AM
Salut. Vezi ca tocmai ce au lansat cei de la GSMArena un site nou dedicat mașinilor electrice. ArenaEV.
https://m.arenaev.com/
Acolo poți vedea specificații și compara mașinile precum telefoanele.
Okochea(Citează)
08/02/2022 la 8:09 AM
Dar problema cea mare tot ramane.
Ajung din Satu Mare in Mangalia cu o masina electrica in acelasi timp cat cu unda pe benzina.
Nu.
Cand se rezolva timpul de incarcare horor de lung, masinile electrice raman o jucarie pe baterie enorm de scumpa
HeavyD(Citează)
08/02/2022 la 11:22 AM
In 102.000km cu actualq masina am.mers de 3 ori foarte mult cu masina. Bucuresti sighetul marmatiei si targu jiu Luxembourg si retur..de exemplu cu o tesla 3 lr m as descurca lejer(daca as putea sa o incarc acasa).
Alin(Citează)
08/02/2022 la 7:09 AM
A mea, la vremea asta, in oras, face jumate din cat scrie acolo. Ca sa va dati seama si de un real life usage. Cifrele astea is bune, doar ca is pe hartie. Iti trebuie una cu 550 ca sa faca 400.
add(Citează)
08/02/2022 la 7:10 AM
WLTP e o referință decentă doar vara. Iarna scade dramatic autonomia. Cel puțin la phev ul meu
Cipper(Citează)
08/02/2022 la 11:21 AM
Mi se pare amuzant cu toti ignora cu desavarsire componenta de temperatura atunci cand fac review-uri ale masinilor electrice.
Andrei G(Citează)
08/02/2022 la 7:17 AM
Unde e Renault Captur?
theSame(Citează)
08/02/2022 la 11:23 AM
Nu exista captur electric.
Alin(Citează)
08/02/2022 la 7:25 AM
Ca de obicei orice implică baterie sau acumulator trebuie corectat cu 0.7 pentru a avea o idee corectă despre performanța reală.
Deci pentru un mers la mare îți trebuie mașina cu cel puțin 350km autonomie declarați de producător.
Gaelex(Citează)
08/02/2022 la 12:27 PM
Corect, cu model 3 long range din buc la Constanța consuma de la 90% la 15% cu mers 130-140kmh.
razorsbk(Citează)
08/02/2022 la 8:38 AM
:)) Cu drumurile de la noi si cu aglemeratiile create eu zic ca da :)
normal car https://tinyurl.com/2p8d7rw3
ev car https://tinyurl.com/2p8js229
Teo(Citează)
08/02/2022 la 1:33 PM
si daca ai tesla ajungi chiar mai rpd: https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=34c82032-7ffb-4cff-8df1-e527031ac384
bogdan(Citează)
08/02/2022 la 8:57 AM
Problema cea mai mare rămîne motivul pentru care să călătorești de la Satu Mare la Mangalia cu masina. Adică vreo ~900 km ocolind un lanț muntos și traversând pieptiș un altul.
Cu oricare din mașinile alea de 400km autonomie vei face maxim 2 opriri de 30-40 minute la stații de puteri generoase. Cam asta e timpul de încărcare cu putere maximă, peste acest timp stai fără eficiență, încărcarea devină lentă. Un fumător stă mai mult prin benzinării pentru fumat, cafea și sandwich.
Mașină electrică va schimba pină la urmă modul de deplasare, in sensul că va fi folosita pentru distante apropiate de autonomia unei baterii pline, asta insemnind 400-600km. Peste distanțele astea iei alt mijloc de transport, tren rapid, avion. Plus că nu mai face orice cocalar figuri pe sosea, că orice figură din asta va însemna multa energie și multi km pierduți, timp stat pentru încărcare. Cred că mașinile electrice vor putea in sfârșit avea implementată funcția de limitare intrinsecă a vitezei corespunzător limitei pe acel sector de drum. Adio figuri in trafic.
finch(Citează)
08/02/2022 la 9:29 AM
Buna treaba, il voi consulta in viitor cu siguranta. Pentru usage-ul real probabil ca merge aplicat un 75%, nu?
Ar merge facut un grafic si cu pret per km de autonomie.
Marean(Citează)
08/02/2022 la 10:08 AM
Nu e o regulă cu 75% autonomie. Poate fi și 50% autonomie.
De exemplu eu pe timp de iarnă cu Spring-ul obțin între 100 și 130 km. Cu mențiunea că fac toate lucrurile pe care nu ar trebui să le faci dacă vrei autonomie mare: drumuri scurte (10-15 min), accelerații bruște, fără limitare de viteză (adică ating și 70-90 kmph pe anumite sectoare de drum), cu căldura pornită mai tot timpul. Am consum mediu 24kWh/100km, în condițiile în care WLTP spune că ar fi de 11.9 kWh/100km. Din această cauză cred că un grafic cu preț per km de autonomie ar fi destul de greu de luat în calcul. Variază foarte mult consumul/prețul în funcție de mediul exterior și de stilul de condus. Mai mult decât la cele cu motoare termice.
Cred că cel mai important pentru autonomia unei mașini electrice pe timp de iarnă este prezența sau lipsa pompei de căldură. Spring nu are, deci consumă mult cu încălzirea (între 1 și 3 kw).
Revo(Citează)
08/02/2022 la 11:27 AM
@Revo, consumul ala cu incalzirea este de 1-3 kW/ora presupun, nu? Adica la viteza medie de deplasare prin Bucuresti de exemplu de 25 km/h, ai avea un consum intre 4-12 kW / 100 km.
Andrei G(Citează)
08/02/2022 la 1:35 PM
Poate se refera la autonomie raportata la pretul de vanzare?
@nwradu multumim pentru tabel, daca timpul iti permite si ai cum adauga si preturile.
Ciprian(Citează)
08/02/2022 la 10:09 AM
Care piata: Obor, Matache, 1Mai? Radem, glumim, dar suna ca dracu “masinile electrice din piata”. Pe mine tot timpul ma zgarie sintagma asta “din piata” atunci cand este folosita in locul mai uzualei “de pe piata”. Si exemple mai sunt: “zvonurile din piata”, “lider in piata” etc.
Octav(Citează)
08/02/2022 la 10:49 AM
Tesla model 3 cu jantele Aero 18″ are autonomie de 510 km. Pe site cand schimbi jantele autonomia se schimba.
Johny(Citează)
08/02/2022 la 11:29 AM
Eu chiar nu am inteles de ce nu vin default toate masinile Tesla cu jante optimizate pentru consum.
Andrei G(Citează)
08/02/2022 la 10:55 AM
Dragut articolul, doar ca pe telefon (iphone) tabelul nu se vede cum trebuie.
alexEAT(Citează)
08/02/2022 la 12:33 PM
Pe iPhone 12 se vede perfect, folosesc chrome.
razorsbk(Citează)
08/02/2022 la 1:16 PM
Am citit în 20129 și 2020, pe automarket, testul cu mașinile electrice.
Acolo sunt si valori de autonomie reală.
https://www.automarket.ro/stiri/taguri/electric-romnia/
Adrian(Citează)
08/02/2022 la 1:32 PM
Exista si varianta 2021 :) Doar ca s-a mutat Mester la alta adresa: https://www.autocritica.ro/rocharge-2021/
Ciprian(Citează)
08/02/2022 la 5:45 PM
Lol la Spring la zero grade a ieșit autonomia 100Km. Ce-i drept fără nimic din ce ar fi trebuit făcut cand conduci o electrică, dar cand faci maxim 20 de Km cu ea până când o poți reincarca chiar devine irelevant. La fel de surprinzător nu e așa de greoaie in accelerație față de ce asteptari aveam. In 2, 3 ani o sa se umple orașele de chinezariile astea!
Doru Vlad(Citează)
08/02/2022 la 6:33 PM
@Andrei G Da, între 1 și 3 kW pe oră, deci ai consuma între 4 și 12 kw la 100 km de mers în București. Ca să fiu sincer, 3 kW atinge foarte rar. Mai degrabă spre 2.
Revo(Citează)
08/02/2022 la 10:05 PM
Skoda Enyaq?
Lucian(Citează)
09/02/2022 la 11:17 AM
Au progresat frumos.
In doi-trei ani or sa prinda din urma chiar si o Skoda Octavia 1.9 TDI
silicon_v(Citează)