un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am comparat autonomia tuturor mașinilor electrice din piață

8 Feb 2022  ·

AUTO  ·

29 comentarii

Am pus pe un grafic autonomia tuturor mașinilor electrice din piața noastră. Mi se pare mai simplu de văzut în acest mod ce diferență este între anumite modele. Sper să vă fie de folos măcar pentru a compara modelele între ele.

Graficul se trage automat dintr-un Google Sheet, așa că este ușor de actualizat în viitor cu noi modele. Momentan nu cred că am uitat nici o mașină din cele prezente în Europa. Am sărit doar peste modele americane precum Genesis.

Last update: am adăugat BMW iX1.

Câteva observații:

  • cifrele sunt cele oficiale din testul WLTP combinat, ca să fie rezonabilă comparația. În practică așteptați-vă la rezultate cu până la 15% mai mici, mai ales iarna. În unele cazuri, însă, WLTP se potrivește exact cu observațiile șoferilor din teren. WLTP este un test bine gândit. Cel “mixt” sau “combinat” are mai multe faze ce simulează condiți de oraș, drumuri naționale și autostradă, simulând inclusiv opriri la semafoare și diverse regimuri de accelerație. Din observațiile mele, însă, WLTP se potrivește mai bine traficului din țările vestice, pe când în România viteza medie este mult mai mică. Dar na, asta avem. Puteți vedea aici etapele WLTP.
  • unele autovehicule au un interval de rezultate WLTP, nu o singură valoare. Poate sunt rezultate diferite în funcție de echiparea mașinii și deci de greutatea ei. Am pus în grafic rezultatul cel mai bun.
  • singurele modele despre care nu sunt sigur sunt Tesla Model S și Model X. Acolo site-ul oficial spune de autonomie estimată în SUA, deci posibil după standardele lor. Pe net găsești uneori că ar fi cea WLTP, dar nu am încredere 100% în asta. Oricum nu contează așa mult, Tesla estimează bine autonomia, ba chiar sunt unii care fac hypermileage și o duc mult mai sus.
  • dacă un model oferă mai multe tipuri de baterii sau motoare, le-am pus ca linii diferite. De exemplu Megane E-Tech EV40 are 300 km autonomie, dar EV60 are 450 km autonomie. Tot pe această idee, am pus ca linii diferite diversele variante de caroserie, câtă vreme existau date pentru fiecare. Porsche Taycan se duce pe arătură la acest capitol, sunt 18 modele diferite.
  • unele modele sunt clar gândite pentru oraș și împrejurimi, cu autonomie totală sub 300 km. Fiecare cu nevoile sale.

Graficul este cel de mai jos. Se afișează bine doar în pagina blogului, nu și în feed sau pe email:


asus s5507

    29 comentarii

  1. Super. Ai si prețuri pentru fiecare?

      (Citează)

  2. Salut. Vezi ca tocmai ce au lansat cei de la GSMArena un site nou dedicat mașinilor electrice. ArenaEV.
    https://m.arenaev.com/
    Acolo poți vedea specificații și compara mașinile precum telefoanele.

      (Citează)

    • Dar problema cea mare tot ramane.
      Ajung din Satu Mare in Mangalia cu o masina electrica in acelasi timp cat cu unda pe benzina.
      Nu.

      Cand se rezolva timpul de incarcare horor de lung, masinile electrice raman o jucarie pe baterie enorm de scumpa

        (Citează)

    • In 102.000km cu actualq masina am.mers de 3 ori foarte mult cu masina. Bucuresti sighetul marmatiei si targu jiu Luxembourg si retur..de exemplu cu o tesla 3 lr m as descurca lejer(daca as putea sa o incarc acasa).

        (Citează)

  3. A mea, la vremea asta, in oras, face jumate din cat scrie acolo. Ca sa va dati seama si de un real life usage. Cifrele astea is bune, doar ca is pe hartie. Iti trebuie una cu 550 ca sa faca 400.

      (Citează)

  4. WLTP e o referință decentă doar vara. Iarna scade dramatic autonomia. Cel puțin la phev ul meu

      (Citează)

    • Mi se pare amuzant cu toti ignora cu desavarsire componenta de temperatura atunci cand fac review-uri ale masinilor electrice.

        (Citează)

  5. Unde e Renault Captur?

      (Citează)

  6. Ca de obicei orice implică baterie sau acumulator trebuie corectat cu 0.7 pentru a avea o idee corectă despre performanța reală.

    Deci pentru un mers la mare îți trebuie mașina cu cel puțin 350km autonomie declarați de producător.

      (Citează)

  7. HeavyD:
    Dar problema cea mare tot ramane.
    Ajung din Satu Mare in Mangalia cu o masina electrica in acelasi timp cat cu unda pe benzina.
    Nu.

    Cand se rezolva timpul de incarcare horor de lung, masinile electrice raman o jucarie pe baterie enorm de scumpa

    :)) Cu drumurile de la noi si cu aglemeratiile create eu zic ca da :)

    normal car https://tinyurl.com/2p8d7rw3
    ev car https://tinyurl.com/2p8js229

      (Citează)

  8. HeavyD:
    Dar problema cea mare tot ramane.
    Ajung din Satu Mare in Mangalia cu o masina electrica in acelasi timp cat cu unda pe benzina.
    Nu.

    Cand se rezolva timpul de incarcare horor de lung, masinile electrice raman o jucarie pe baterie enorm de scumpa

    Problema cea mai mare rămîne motivul pentru care să călătorești de la Satu Mare la Mangalia cu masina. Adică vreo ~900 km ocolind un lanț muntos și traversând pieptiș un altul.
    Cu oricare din mașinile alea de 400km autonomie vei face maxim 2 opriri de 30-40 minute la stații de puteri generoase. Cam asta e timpul de încărcare cu putere maximă, peste acest timp stai fără eficiență, încărcarea devină lentă. Un fumător stă mai mult prin benzinării pentru fumat, cafea și sandwich.

    Mașină electrică va schimba pină la urmă modul de deplasare, in sensul că va fi folosita pentru distante apropiate de autonomia unei baterii pline, asta insemnind 400-600km. Peste distanțele astea iei alt mijloc de transport, tren rapid, avion. Plus că nu mai face orice cocalar figuri pe sosea, că orice figură din asta va însemna multa energie și multi km pierduți, timp stat pentru încărcare. Cred că mașinile electrice vor putea in sfârșit avea implementată funcția de limitare intrinsecă a vitezei corespunzător limitei pe acel sector de drum. Adio figuri in trafic.

      (Citează)

  9. Buna treaba, il voi consulta in viitor cu siguranta. Pentru usage-ul real probabil ca merge aplicat un 75%, nu?

    Ar merge facut un grafic si cu pret per km de autonomie.

      (Citează)

    • Nu e o regulă cu 75% autonomie. Poate fi și 50% autonomie.
      De exemplu eu pe timp de iarnă cu Spring-ul obțin între 100 și 130 km. Cu mențiunea că fac toate lucrurile pe care nu ar trebui să le faci dacă vrei autonomie mare: drumuri scurte (10-15 min), accelerații bruște, fără limitare de viteză (adică ating și 70-90 kmph pe anumite sectoare de drum), cu căldura pornită mai tot timpul. Am consum mediu 24kWh/100km, în condițiile în care WLTP spune că ar fi de 11.9 kWh/100km. Din această cauză cred că un grafic cu preț per km de autonomie ar fi destul de greu de luat în calcul. Variază foarte mult consumul/prețul în funcție de mediul exterior și de stilul de condus. Mai mult decât la cele cu motoare termice.

      Cred că cel mai important pentru autonomia unei mașini electrice pe timp de iarnă este prezența sau lipsa pompei de căldură. Spring nu are, deci consumă mult cu încălzirea (între 1 și 3 kw).

        (Citează)

    • @Revo, consumul ala cu incalzirea este de 1-3 kW/ora presupun, nu? Adica la viteza medie de deplasare prin Bucuresti de exemplu de 25 km/h, ai avea un consum intre 4-12 kW / 100 km.

        (Citează)

    • Poate se refera la autonomie raportata la pretul de vanzare?

      @nwradu multumim pentru tabel, daca timpul iti permite si ai cum adauga si preturile.

        (Citează)

  10. Care piata: Obor, Matache, 1Mai? Radem, glumim, dar suna ca dracu “masinile electrice din piata”. Pe mine tot timpul ma zgarie sintagma asta “din piata” atunci cand este folosita in locul mai uzualei “de pe piata”. Si exemple mai sunt: “zvonurile din piata”, “lider in piata” etc.

      (Citează)

  11. Tesla model 3 cu jantele Aero 18″ are autonomie de 510 km. Pe site cand schimbi jantele autonomia se schimba.

      (Citează)

  12. Dragut articolul, doar ca pe telefon (iphone) tabelul nu se vede cum trebuie.

      (Citează)

  13. Am citit în 20129 și 2020, pe automarket, testul cu mașinile electrice.
    Acolo sunt si valori de autonomie reală.
    https://www.automarket.ro/stiri/taguri/electric-romnia/

      (Citează)

  14. Lol la Spring la zero grade a ieșit autonomia 100Km. Ce-i drept fără nimic din ce ar fi trebuit făcut cand conduci o electrică, dar cand faci maxim 20 de Km cu ea până când o poți reincarca chiar devine irelevant. La fel de surprinzător nu e așa de greoaie in accelerație față de ce asteptari aveam. In 2, 3 ani o sa se umple orașele de chinezariile astea!

      (Citează)

  15. @Andrei G Da, între 1 și 3 kW pe oră, deci ai consuma între 4 și 12 kw la 100 km de mers în București. Ca să fiu sincer, 3 kW atinge foarte rar. Mai degrabă spre 2.

      (Citează)

  16. Skoda Enyaq?

      (Citează)

  17. Au progresat frumos.

    In doi-trei ani or sa prinda din urma chiar si o Skoda Octavia 1.9 TDI

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus