►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Pe lângă state of nwradu, am zis să fac lunar și un articol despre burse, cum ați sugerat mulți. Am văzut că cel în care vorbeam despre aventurile mele financiare în 2021 v-a plăcut. Am zis mereu că un astfel de articol lunar nu are mare farmec—treburile bursiere trebuie trăite și discutate în timp real, nu în retrospectivă—dar este un început.
Despre ce s-a întâmplat în ultima lună pe bursă este ușor de vorbit: a fost dezastru. A fost una dintre cele mai slabe luni din ultimii ani, cu o scădere masivă ce nu a avut un singur motiv mare și clar, ci mai degrabă multe motive mici. S-au întâmplat multe deodată (Omicron, vești despre creșterea dobânzii de referință la americani, câteva companii cu rezultate proaste șamd) și a apărut un soi de perfect storm.
Am văzut multe meme despre asta, preferata mea fiind cea de mai jos:
Evident, sunt pe minus în continuare. Mă mulțumește măcar ideea că nimeni nu a intuit că se va întâmpla asta. Or fi fost vreo 3 analiști care au ghicit evoluția, dar scăderea i-a luat pe marea majoritate prin surprindere. Mai important, însă, este că piața își va reveni treptat. A fost o scădere cauzată de teamă și precauție, nu de probleme reale.
Sunt două învățăminte de tras în mod direct de aici: primul, că este un moment bun de cumpărat mai mult (buy the dip). De fapt momentul de minim a fost acum vreo săptămână, dar prețurile sunt încă jos față de noiembrie, de exemplu, și poate fi un moment bun de intrare pentru cei ce își doresc asta.
Al doilea: este periculos să investești în companii individuale. De asta multă lume preferă fondurile sau indicii care reprezintă un întreg domeniu de business, precum SPY pentru companiile Standard & Poor’s 500 sau Nasdaq 100 pentru companii predominant de tehnologie. Ideea este simplă, nu-ți pui toate ouăle într-un singur coș, ci fă hedging (cum se zice) în întreg domeniul pentru a scădea riscul unei scăderi masive dintr-un foc.
Și în special la această a doua lecție sunt acum exemplele perfecte.
În piață au scăzut în principal companiile de tehnologie, da? Au fost mai multe motive. Unii au vândut acțiuni pentru a se reorienta pe alte segmente. Netflix a postat cândva rezultate proaste și asta a dus la o scădere în cascadă a companiilor “stay at home”, cele care au mers bine în pandemie, pe ideea că în curând se redeschide plimbarea. Unii au vândut pentru că statul american dădea niște semne de luptă internă cu inflația și dobânzile pe termen lung.
Deci a fost o scădere generală pe tehnologie, da? Am zis și eu anterior că pe unele poziții aveam profit 50% și am scăzut la 30%, pe altele am trecut din profit bunicel în pierdere. Mă aștept ca multe să-și revină treptat în următoarele luni.
Câteva companii, însă, chiar au anunțat probleme, ceea ce a venit super prost pe fondul acestei scăderi. Aici lucrurile stau nasol de tot.
Block este un exemplu bun. Numită anterior Square, compania face soluții foarte bune de plată POS și Mobile POS. Apoi a anunțat Apple că iPhone-urile vor putea accepta direct plăți cu cardul, devenind practic POS-uri, ceea ce a determinat o scădere masivă a Block. Uitați graficul lor mai jos, acțiunile sunt acum la jumătate de la valoarea din noiembrie:
Barele de sub graficul principal arată volumul tranzacționat și se vede o vânzare de amploare în ultima perioadă.
NVIDIA a confirmat în această perioadă că renunță la achiziția ARM. Eu vândusem deja totul prin noiembrie, că mă temeam de o astfel de știre. Am scos profit bun atunci, dar cei care aveau în continuare acțiuni probabil n-au fost fericiți în aceste zile.
Meta a raportat probleme. Vreo 10 miliarde de dolari dispăruți din publicitate pentru că iPhone-urile nu mai permit tracking-ul și, pentru prima oară în istorie, o scădere a numărului de utilizatori trimestriali activi. Scăderea a fost infimă, de la 1.930 de milioane la 1.929 de milioane de utilizatori activi, dar a fost suficientă pentru a determina scăderea acțiunilor. Practic, vestea spune că s-a terminat creșterea companiei. Meta rămâne o companie de viitor, cu venituri mari din publicitate și un profit considerabil, dar bursa reacționează la potențialul de dezvoltare explozivă în viitor, de “bubuială”, iar aici e clar că urmează o stagnare sau doar o creștere modică.
Nu mai aveam multe acțiuni Meta. Am vândut cândva cu profit bun. Am cumpărat apoi din nou când a fost o scădere, dar puține. Acum au scăzut și mai mult, așa că sunt pe minus. Voi aștepta să-și revină, încă nu le consider un sunk cost, și mă voi gândi ulterior dacă le vând la break even sau le țin în continuare.
Uitați ce scădere a avut Meta:
Peloton și-a luat-o rău. Problemele au început de anul trecut, cu niște recall-uri de produse pentru că nu era sigure. Acum recent compania a raportat vânzări foarte mici în ultima perioadă, ceea ce mulți au considerat că înseamnă sfârșitul companiilor “stay at home”. Ca istoric: 120$ prin august 2021, 90$ în noiembrie, 36$ în ianuarie 2022 și apoi 23$ după anunțarea rezultatelor financiare. În ultima vreme, acțiunile au crescut din nou spre 35$ datorită zvonurilor că ar putea fi cumpărați de Nike sau Amazon.
Dacă nu se confirmă intenția, vor scădea iarăși. Chiar dacă se confirmă o negociere de achiziție, cât premium ar putea oferi aceste companii pe Peloton? Probabil ar lua-o la 50$ per acțiune. Cine a investit la mai mult de atât va fi în continuare pe pierdere.
Zoom a scăzut constant din noiembrie încoace. Acțiunile valorează de 3 ori mai puțin decât acum un an. Personal n-am avut niciodată, că am impresia că Microsoft Teams este mai bine poziționată în piață pentru termen lung. Zoom a anunțat scădere de venituri și estimări slabe pentru perioada următoare.
PayPal… nu știu ce s-a întâmplat. Erau bine până pe 2 februarie, când n-au mai fost bine și a avut loc scăderea bruscă din graficul de mai jos:
Motivele scăderii au fost explicate așa: business în scădere pe măsură ce oamenii se întorc în magazinele fizice și apoi un costul separării de eBay va fi de 600 de milioane de dolari în acest an, ceea ce i-a făcut pe șefii companiei să estimeze o înjumătățire a profitului. Așa că PayPal a trecut din categoria “companie de viitor în plăți și poate și crypto” în “s-a fâsâit”. Nu că ar fi proastă compania, nu că n-ar avea în continuare de muncă și profit, ci acțiunile au scăzut pentru că potențialul viitor al companiei pare mult mai limitat.
Scăderea aceasta, însă, a determinat un nou val de frică privind companiile de tehnologie, în special cele stay-at-home. Cum spuneam, a fost o perioadă proastă cu ocazionale averse puternice de “dezastruoasă”.
În concluzie, ultimele 2 luni au avut volatilitate mare, iar companiile care au avut ceva slab de anunțat în această perioadă au scăzut foarte mult și revenirea la valorile din vara anului trecut va fi foarte lentă, dacă nu chiar imposibilă pentru multe. De asta e bine să investești în indici. Nasdaq 100, unde cele 100 de companii sunt majoritar de tehnologie, a scăzut vreo 15% în această perioadă, dar deja a recuperat aproape întreaga pierdere. În schimb, dacă ai investit manual în Zoom, Peloton, Block sau alte “vedete” ale anilor trecuți, probabil nu stai foarte bine în prezent.
Aici de fapt este o a treia lecție de reținut: există companii vedetă, despre care analiștii spun că vor avea o creștere masivă din diverse motive. Trebuie avut în vedere că această creștere nu ține la infinit, iar perioada de “vedetă” este limitată în timp. Este ca la obiectivele SMART, unde ultima literă vine de la time frame. Dacă iei acțiuni la o vedetă, ar fi bine să stai mereu cu ochii bine ciuliți ca să vinzi atunci când creșterea puternică ia sfârșit. Puține companii pot crește constant de-a lungul multor ani, chiar și în ritm lent.
Am avut și surprize plăcute. Mă uitam într-o zi că pe Mastercard aveam un profit de sub 10%, iar pe Visa eram chiar la -1%. Cum? De ce? Ambele companii sunt pe creștere și se dezvoltă bine în domeniul plăților. Și iată că maxim două săptămâni mai târziu sunt cu ambele la +15%, o recuperare.
Microsoft și Google au crescut, de asemenea. Ambele companii au anunțat rezultate financiare foarte bune și au crescut mult după aceea. Probabil pe fondul dezamăgirii Meta din aceeași perioadă, mulți investitori s-au întors la companii privite ca fiind sigure long-term.
Cele două sunt acum cele mai profitabile dețineri. Urmează în ordine Snowflake, Apple, Pepsi și Coca-Cola, McDonald’s, Intuitive Surgical, Domino’s Pizza și eBay.
Am vândut unele acțiuni când încă erau pe profit (de exemplu Pfizer) și am mutat banii în indici (SPY și NASDAQ100) când erau la minim. Asta a contrabalansat un pic pierderile de până acum. Am pus mai mult din economiile anului trecut în fonduri mutuale de investiții, tot la ING, pentru că evident era un dip și acolo.
De remarcat însă că FAANG nu mai este o grupare de vedetă. FAANG este un acronim pentru câteva companii foarte bune: Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google. Facebook a scăzut 30% într-o zi, Netflix la fel, Amazon stagnează de un an. Topul companiilor de tehnologie după valoarea totală este acum Apple, Microsoft, Google, Amazon, Tesla, NVIDIA, Meta, TSMC, Tencent, Visa. Primele patru ar da un AMGA sau, mai degrabă, MAGA.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
33 comentarii
11/02/2022 la 6:57 AM
Salut, Radu. De unde te informezi despre toate aceste companii? Eu investesc doar în indici și fondurile mutuale de la ING pentru că nu cred că am suficienta experiență să investesc în companii individuale (știu ca nu e recomandat asta dar aș face asta doar cu sume mici)
Razvan(Citează)
11/02/2022 la 1:26 PM
Am zis-o si o mai repet. Pe termen lung, comisioanele ING sunt nesimtit de mari. Sincer, daca tot investesti doar in chestii sigure, fie iti faci cont pe tradeville pt BVB, fie pe interactivebrokers pt international.
N(Citează)
11/02/2022 la 6:57 AM
Salut, Radu. De unde te informezi despre toate aceste companii? Eu investesc doar în indici și fondurile mutuale de la ING pentru că nu cred că am suficienta experiență să investesc în companii individuale (știu ca nu e recomandat asta dar aș face asta doar cu sume mici)
Razvan(Citează)
11/02/2022 la 9:58 AM
Eu ma informez de pe https://en.wikipedia.org/wiki/Bloomberg_Terminal doar ca l-au scumpit in ultima vreme 25k $ pe an.
Costel(Citează)
11/02/2022 la 7:43 AM
Salut Radu,
Am inceput sa investesc si eu acum 1 an. pe BVB si XTB , Pe BVB am replicat indexul cu top 10 companii (sunt la 15% profit). Pe XTB 5 indexi mari – sunt ft putin profit.
Am facut asta dupa ce am trecut printr-un curs de investitii de la Valentin Nedelcu. Bogdan Dinu iar are un blog ft bine documentat. Tony Robbins are o carte ft faina care este si in limba romana:”Banii – Stapaneste jocul. 7 pasi simpli spre libertate financiara”
Long term statistic(10-30 de ani), buy and sell, stock picking, sunt sanse mari sa fi pe minus (daca iei si inflatia in considerare).
Iti sugerez sa citesti despre indexi, ce efect au taxele cand tot vinzi si cumperi , stock picking.
ovi(Citează)
11/02/2022 la 10:03 AM
INDECȘI, nu indexi.
Cosmin(Citează)
11/02/2022 la 8:20 AM
” Apple, Microsoft, Google, Amazon, Tesla, NVIDIA, Meta, TSMC, Tencent, Visa. Primele patru ar da un AMGA sau, mai degrabă, MAGA.”
Am vazut o imagine care zicea la fel .. FAANG is dead, long live MATANA (Microsoft Apple Tesla Amazon Nvidia Alphabet)
Catalin Istratoiu(Citează)
11/02/2022 la 8:53 AM
Eu urmăresc precum președintele nostru, cu atenție și îngrijorare, bursa americană. Am făcut cont de trading la Revolut, nu mă interesează un trading activ, ci doar termen mai lung. Încă nu am făcut nici o operațiune. Angajatorul meu e american, tehnologie, nu sunt multi veniți aici. Primesc bonusuri trimestriale sub forma de acțiuni. In 8 ani de cînd lucrez la firma asta, am acumulat niste bănișori bunicei. Prețul acțiunii a urcat cam de 4 ori de cînd sunt angajat, așa că anul trecut a făcut și stock split. Pe termen lung cîștig bine tinind de stock. O parte din acțiuni încă nu-s ale mele, au “vesting” la 4 ani după acordare, deci compania te și fidelizeaza, că dacă pleci, pierzi aproape 4 ani de bonusuri (la pensionare toate devin ale tale oricum). Nu am analizat posibilitatea de a cîștiga mai mult prin vinzarea acțiunilor pe maxime anuale și reinvestirea banilor in alte acțiuni diversificate. Din ce știu, cam toți angajații țin de ele, inclusiv americanii.
finch(Citează)
11/02/2022 la 8:55 AM
“Number one rule of Wall Street: Nobody – I don’t care if you’re Warren Buffett or Jimmy Buffett – Nobody knows if the stock’s going to go up, down, sideways, or in fucking circles, least of all stockbrokers. It’s all a Fugazzi. You know what a Fugazzi is?”
Okochea(Citează)
11/02/2022 la 3:46 PM
“sch sch sch sch it’s fairy dust. It’s not real, it doesn’t exist”
Daniel G(Citează)
11/02/2022 la 3:47 PM
Aparent sunt inapt in a da un reply…
Daniel G(Citează)
11/02/2022 la 8:56 AM
Deci ai terminat anul cu profit deci vei plati impozit, si 1 luna mai tarziu esti la minus 20%, asta inseamna sa fii mafiot :-))
Eu mai sunt si fortat sa lichidez detinerile zilele astea, ca asa cere angajatorul. Pe 30 dec aveam plus 10% :-)
Poate scrii si despre taxare, mie de ex nu mi-e foarte clar.
Marean(Citează)
11/02/2022 la 10:22 AM
Veniturile din vânzarea de acțiuni sunt capital gains, care intră în Box 3. Dacă ți se aplică regula de 30% (și presupun că ți se aplică), cred că nici nu trebuie să le declari măcar.
Giani Mucea(Citează)
11/02/2022 la 10:38 AM
Also, mi se pare puțin ciudat să îți ceară angajatorul să vinzi acțiuni. La mine, spre exemplu, singura regulă e să nu ai mai mult de 5% într-o companie direct concurentă. Dar și așa e discutabil, eu am 10% într-o firmă mică dar care nu activează în momentul ăsta și care nu va activa în viitorul apropiat, le-am zis dinainte și au fost ok.
Giani Mucea(Citează)
11/02/2022 la 10:39 AM
Da, dar trebuie sa declar veniturile in Romania, contul e deschis pe adresa din .ro
Ref la angajator – poti sa tranzactionezi, dar tb sa ai contul de trading la ei, ca sa te poata verifica (aproape toti angajatii au statut de insider). Cum eu am la etoro, teoretic as fi putut transfera detinerile, numai ca sunt 2 șpiluri: pe de o parte, eu nu tranzactionez activ, folosesc copytrade.
Pe de alta parte, la etoro multe din pozitii nu le detii tu, ci doar iei pozitii cu etoro pe post de contrapartida, deci nu ai ce transfera.
Marean(Citează)
11/02/2022 la 10:53 AM
Cu declaratul în România nu știu, cred că nu trebuie să faci nici asta pentru că ești rezident în Olanda deci plătești taxe în Olanda. Un avocat de taxe ar trebui să știe bine de tot chestia asta.
Da, dacă angajatorul e în domeniu are sens.
Giani Mucea(Citează)
11/02/2022 la 1:32 PM
Anul asta s-a dat liber la Box 3, cel mai probabil si la anul.
A fost un proces care a demonstrat ca presupunerea de la care pleaca Belastingdienst cum ca faci profit 5-6% din capital (si ei vor sa-l taxeze ca venit) nu este fondata.
C(Citează)
11/02/2022 la 9:07 AM
Am băgat cate 500 de lei în doua din fondurile mutuale ING cu risc mare conform explicatiilor lor. Sunt pe un mic plus, per total, creșterea de la unul din ele depășește un piiic scaderea de pe celălalt.
Mă gandesc ca pană la sfarsitul anului as putea ajunge sa am cate 5000 de lei băgați în fiecare, ca instrument de economisire sper eu. Olandezii de ING ar trebui sa se priceapă ce fac cu banii, de aia sunt banca si un wipe-out mi se pare foarte putin probabil.
Pentru bursa încă mi se pare ca nu sunt pregatit și mi se pare mult mai volatil domeniul decât cel al fondurilor mutuale unde pot contat pe priceperea și mai ales zgarcenia olandezilor.
Gaelex(Citează)
11/02/2022 la 9:15 AM
Pai daca fondul e de actiuni si bursa scade, nu te ajuta nici mama olandezilor.
Uita-te la evolutia fondurilor de actiuni din romania in martie-apr 2020, cred ca gasesti pe conso.ro sau ceva.
Dar evident, trebuie sa iti propui un orizont lung si sa nu verifici valoarea fondului :-) si vei fi ok. In the long run :-)
Marean(Citează)
11/02/2022 la 10:12 AM
Olandezii știu sa facă bani… Doar ca pentru ei, nu pentru tine.
Fondurile lor au comisioane uriase, doar ca sunt indirecte – comisioane de administrare fond care determina prețul final al unității de fond. Cel mai mic comision la ei este de 0.95% pe an, in condițiile în care sunt o tona de fonduri și etf-uri americane cu 0.1%
Inclusiv pt România au comisioane foarte mari – exemplu ING Bond (obligațiuni), comision 1.5% pe an, vs BT Obligatiuni 0.6% pe an
Vlad(Citează)
11/02/2022 la 10:00 AM
De curiozitate de ce fonduri mutuale? Am auzit ca sunt taxele mari! Poti sa imi spui pe ultimii ani ce return net ai avut dupa toate taxele? Multumesc.
e valabila si pt Radu intrebarea :)
sorin(Citează)
11/02/2022 la 10:42 AM
Băi nu știu, eu tot aștept să se apropie ASML de 500, că mi se pare puțin cam mult acum.
Giani Mucea(Citează)
11/02/2022 la 10:59 AM
las’ ca am citit ca la anul iese masina aia noua de litografiere care va revolutiona electronica, si o sa devii milionar :-)
Marean(Citează)
11/02/2022 la 11:06 AM
Păi au revoluționat deja electronica, acum doar o rerevoluționează.
Ideea e că oamenii oricum au 100% din piață și vând cât produc, problema e că prețul actual mi se pare dat de bula din ultimii 2 ani, iar ASML nu a anunțat nici o mișcare să crească producția sau să o consolideze, deci nu văd motiv să mai crească prețul chiar dacă scot o altă mașină.
Giani Mucea(Citează)
11/02/2022 la 11:46 AM
TVBETETF pe RO, orice ETF pe S&P500 (SPY spre exemplu) pe SUA și VGK FTSEurofirst 300 Index pe Europa
și gata, nu ai ouăle într-un singur coș ci în vreo 850 coșuri
randament 5 ani TVBETETF: 114%
randament 5 ani SPY: 90%
randament 5 ani VGK: 24%
crawlerp(Citează)
11/02/2022 la 11:48 AM
M-am apucat si eu de investit la bursa de anu trecut prin iulie. Initial am vrut sa investesc direct intr-un index fund, doar ca pretul prea mare plus faptul ca tranzactia se intampla la sfarsitul zilei m-a dat inapoi. Ulterior am incercat sa-mi fac un portofoliu asemanator cu un index fund, doar ca suma era foarte mare si lucrurile se complicau.
Dupa indelungi cercetari am ajuns la etf-uri(exchange traded fund) si am inceput sa ma documentez cu privire la avantaje si dezvantaje. Aici principalul avantaj este ca fiecare etf are o expunere variata(multi urmarind diversi indecsi bursieri esti protejat de volatilitate), respectiv poti sa mergi pe acumulare sau distribuire. Avantajul de a merge pe acumulare inseamna ca atunci cand ETF-ul da dividende acestea automat se investesc in el, la distribuire primesti bani in cont si tu decizi ce face cu ei. Motivul pentru care merg pe acumulare este din cauza faptului ca pe termen lung, castig mai mult din dobanda compusa fata de alte cele. Sunt diverse calculatoare unde explica fiecare ce si cum, dar 500-700 euro lunar investiti intr-un ETF pe 20-30 de ani ti-ar aduce undeva la 300k-500k eur. Pe langa asta investesc sume foarte mici sub 100 de eur pe penny stocks, iar orice castig il duc pe zona de ETF.
Ca ETF-uri pentru zona de europa fie Vanguard fie Blackrock si nu prea ai cum sa dai gres. Personal am ales Vanguard(comisioane mici 0.2%) intrucat ETF-ul lor urmareste destul de bine economia mondiala si nu vreau o expunere doar pe SUA cum este la SPY sau alte nebunii. Blackrock este mai variat si poti face combinatii de tipul ETF-uri pe tari dezvoltate cu ETF-uri de tari emergente plus un ETF compus de companii mici spre medii, doar ca este mai mult de urmarit si trebuie cumva sa fi mai atent cand cumperi.
De asemenea grija mare la brokerul pe care il alegeti si mai ales daca exista posibilitatea sa migrati actiunile detinute catre alt broker.
Asdad2005(Citează)
11/02/2022 la 5:19 PM
ce broker folosesti daca poti sa spui?
Tudors(Citează)
11/02/2022 la 6:19 PM
@Tudors
Eu folosesc Interactive Brokers. Initial comisioanele erau mai scumpe insa acum sunt decente si daca mergi pe zona tiered nu platesti foarte mult. Aici problema pe care o am este faptul ca modalitatea de alimentare a contului este greoaie(oarecum inteleg intrucat targetul lor sunt oamenii cu tranzactii mari). Mai precis transfer bancar catre JP Morgan din Germania. Intrucat suntem in Romania si comisioanele la banci sunt mari fac transfer prin Revolut o modalitate sa-i spunem la gri.
Workflowul meu este cam asa: Alimentez Revolutul->Transfer catre IB->Limit Order pe ce vreau sa cumpar.
Am cochetat si cu XTB, dar nu mi-au prezentat incredere iar eToro sau Trading212 nici atat. In principal m-a interesat ca brokerul sa aibe entitatea juridica intr-o tara cat de cat serioasa(SUA,UK,IRL,DE etc.), sa aiba ceva experienta in piata, sa nu faca nasoale si sa existe posibilitatea de transfer a actiunilor mele catre alt broker. Si asta deoarece vreau sa am libertate daca vreau sa-mi schimb brokerul in caz de vreo nasoala.
Singurul meu regret este ca m-am apucat tarziu de asta si nu acum 4-5 ani.
Asdad2005(Citează)
16/02/2022 la 10:26 AM
transferurile in eur sunt moca in europa, ce comisioane ?
add(Citează)
11/02/2022 la 7:17 PM
“ci mai degrabă multe motive mici” → ci mai degrabă multe motive MARI.
Cum am comentat si in articolul precedent, e momentul sa vindeti portofoliul, inainte sa pierdeti alti 20-40% in urmatoarele 2 luni.
Andu(Citează)
12/02/2022 la 9:32 AM
Corect, vindeți voi cât mai mult ca să poate alții sa cumpere și mai ieftin.
Unii ar spune ca acum este de fapt momentul sa cumperi.
Silviu(Citează)
12/02/2022 la 3:01 PM
La punctul II exista si alte opinii, depinde care sunt asteptarile setate vis-a-vis de acele companii.
Daca astepti sa creasca in cateva luni cu 50-100%, ca sa marchezi profitul si sa “joci” in continuare, e foarte posibil sa nu fie ok.
Daca strategia este pe ani buni si e mai important un dividend stabil si crescator, atunci cred ca se schimba abordarea.
ABBV, ENB, PBCT – am pus aici ceva indici, pentru o analiza mai detaliata.
miluch(Citează)
17/02/2022 la 11:19 PM
Ce broker/platformă utilizezi ? În afară de homebank-ul de la ING.
Mihai(Citează)