un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄

asus s5507

Un Porsche Taycan a circulat 4.560 de km cu doar 2 ore și 27 de minute pauze de încărcare

31 Jan 2022  ·

AUTO  ·

37 comentarii

Ăsta da record. Cineva a condus un Porsche Taycan din Los Angeles în New York, un drum de 4.560 km în total, și a stabilit un nou record pentru cel mai puțin timp petrecut încărcând o mașină electrică la acest drum: 2 ore, 26 de minute și 48 de secunde. Totul a fost super-supravegheat și măsurat pentru certificarea recordului în Guinness World Record.

Recordul anterior, cu altă mașină electrică, era de 7 ore și 10 minute. Asta înseamnă dezvoltarea rețelelor de încărcare și a încărcării rapide. Taycan-ul se încarcă la 350 kW și cei care au condus mașina spuneau că de la 6% la 82% dura doar 22 de minute.

Mi se pare remarcabil acest record. 4.560 km, ffs! Prin comparație, de la mine de acasă și până la Calais sunt 2.500 de km. De la mine de acasă și până în Lisabona, în cel mai vestic punct al Europei continentale, sunt 3.900 de km pe șosea. Spre est, aș ajunge în capitala Kazahstanului după 4.366 km de condus.

America este foarte mare. Să o străbați în diagonală și să faci doar 2 ore și 27 de minute pauze pentru încărcare mi se pare extraordinar. Sigur, sunt alte probleme de rezolvat: scalarea sistemului de încărcare, mai multe mașini cu încărcare ultra-rapidă pentru a beneficia de aceste puteri șamd. Și, sigur, acum trebuie să apară diverși șoferi care să declare că 2 ore și 27 de minute la un drum de 4.500 km e prea mult, ei conduc atât cu pauză de maxim 30 de minute și își vor lua mașină electrică doar când nu va fi nevoie să oprească deloc.

sursa: Porsche.

asus s5507

    37 comentarii

  1. Pai la drum liber da, dar nu cred ca face un militari-pipera in zi de lucru, fara sa bagi niste wati la victoriei.

      (Citează)

    • Tocmai ca in trafic sunt si mai eficiente masinile electrice. La viteza mare e problema lor.

        (Citează)

    • Nu prea are de ce sa încarce pe parcurs, deoarece nu consumă “juice” stand in coloană, sau consumă foarte puțin.
      Plus cu frânarea regenerativă mai recuperează din curent.
      Dezavantajul la noi este infrastructura stațiilor de încărcare, sunt foarte slabe ca putere de încărcare, nu cred că depășesc 25-30kwh, exceptând cele de la Tesla.

        (Citează)

    • Parca cele de la KFL ajung la 50 kw.

        (Citează)

    • @Fuzz, in general la viteze sub 100 km/h nu scade foarte mult autonomia. Probleme mai importante apar pe la 130 km/h. Desigur, depinde in principal de aerodinamica masinii.

        (Citează)

    • Pai asta ziceam si eu :) Parca din ce am mai citit, 90-100 e sweet-spot-ul. Poate unele sa sara mai spre 110 (aprox 70 mph).

        (Citează)

  2. Ca fapt divers, Primaria Sector 6 a aprobat o hotărâre de consiliu, parca pe 27.01, prin care dorește sa amplaseze 40 de stații de încărcare în sector, in 28 de locații, parca 24 de luni ar dura proiectul pana la execuție, au deja făcut studiul de fezabilitate, este tot pe site
    https://www.primarie6.ro/proiecte-de-hotarare-dezbatere-publica/

      (Citează)

  3. is curios in ce conditii au facut astia calculul asta…
    Autonomia maxima: 504 km (ideala in conditii de laborator, ma rog )
    9 X 504 km = 4536. Asta inseamna: 8 incarcari…aproape 3 H…cum or facut aia 2 H si 27 -mister..I-or mai fi adaugat baterii in portbagaj

      (Citează)

    • Dai seama ca este marketing. Ala nu este un taycan stock. Dar tehnologia cu siguranta evolueaza.

        (Citează)

    • In text scrie ca de la 6 la 82% a incarcat in 22 minute. Sa simplificam pana la 80% in 20 minute, deci 3 incarcari pe ora. Poate au incarcat la mai putin nu chiar la 80, cand incarcarea e mai rapida.

      Ei au spus 2 ore 27, asa ca sunt 2 *3 + 1 (simplificat) => 7 incarcari si ceva teoretic.

      Parca range-ul respectiv e in WLTP – nu erau mai apropiate de realitate ? Oricum, soferii/pilotii sunt clar antrenati pentru a optimiza la maxim consumul.

        (Citează)

    • Îți zic eu șmecheria.

      Au încărcat doar atâta timp cât viteza de încărcare rentează. Adică de la 0 la 50%. După ce scade sub anumiți kwh au pornit iar la drum.

      Sursa: am făcut și eu un drum cu o Tesla de România Italia și dacă ascultam de estimările calculatorului ajungeam cu 2 ore mai repede, dar noi batman, mai stăm 15-20 minute-n plus să fim siguri.

      De fapt ea ne calcula de la 10% la 50% când superchargerul putea băga maxim, apoi ne zicea să ne continuăm drumul că avem destul curent. Noi stăteam ca fraierii să-ncărcăm până la 80% și ajungeam cu 30% și se încărca lent iar până la 80%.

        (Citează)

  4. Usor usor ne apropiem de timpi de incarcare mai normali. Gen 10-20 min. Daca ar fi si statii de incarcare suficiente, aproape ca devine viabila o masina electrica. Si nu o hipstareala cum este acu’.

      (Citează)

  5. trebuie să apară diverși șoferi care să declare că 2 ore și 27 de minute la un drum de 4.500 km e prea mult

    Nu zic ca e prea mult. Zic ca alea 2 ore 27 de minute sunt doar timpul de incarcare efectiv. Daca au asteptat sa prinda rand la incarcare inca 5 ore ce zici?
    Ca sa simplific: sa zicem ca o benzinarie clasica, cu 6 pompe, deserveste 50 de masini pe ora (o medie de o masina la 7 minute, pe fiecare pompa, e un timp rezonabil). Probabil 20% din clienti muta masina dupa ce alimenteaza si fac pauza de toaleta si/sau cafea.
    Pentru a exista echivalenta, o statie de incarcare electrica ar trebui sa deserveasca tot 50 de masini pe ora. La 22 de minute / incarcare, e triplu, deci 18 posturi de incarcare. Noi avem benzinarii unde nici locuri de parcare nu sunt atatea.

      (Citează)

  6. Acel cineva care a condus, nu s-a mai si odihnit/dormit? Sau a mers doar cu pilot automat toata diagonala aia?

      (Citează)

    • Fiind o chestie de record, sigur au fost mai multi piloti – ca pana la urma se testeaza capacitatea masinii, nu a unui om.

        (Citează)

    • Au avut mai multe pauze, tot traseul a durat aproape 5 zile. Ei au luat in calcul doar timpul efectiv petrecut din momentul in care au conectat masina si pana au oprit incarcarea.

        (Citează)

    • Si cat a dormi/ s-a odihnit soferul/soferii nu gaseau o statie sa lase la incarcat?
      Deja sunt limite la care nu prea mai conteaza, pentru ca nu duce soferul cat duce masina. O pauza de masa tot mai trebuie sa faci, una de dus la baie.

        (Citează)

  7. Cele mai scula masini electrice = taycan si e-tron gt. 😜

      (Citează)

  8. Super….banii de ” Porche” imi “lipseste”, in rest de un plin gasesc eu :) …
    On topic – unii chiar evolueaza, in timp ce noi suntem scut, pavaza, pres, etc…

      (Citează)

  9. cineva:
    Acel cineva care a condus, nu s-a mai si odihnit/dormit?Sau a mers doar cu pilot automat toata diagonala aia?

    zice de pauze de incarcare, nu de pauze de odihna. de ex cand s-a cazat la hotel a pus masina in parcare dar nu si la incarcat.

      (Citează)

  10. Eu nu inteleg o chestie , la telefoane, care au tot litiu la acumulator, cu cat e mai fast charge cu atat durata de viata a bateriei scade dramatic. nu e valabil si la tesla& co ?
    adica chestia asta cu fast charge nu te ustura la resell, ca doar nu o duci tesla la remat dupa 6 ani cand mai ai 40% din capacitate ( daca ai ars-o cu fast charge)
    Adica nu o sa devina iar europa de est gunoiul europei la electrice ??

      (Citează)

    • Ba asa este, dar nu se strica bateria de tot, ci se degradeaza mai rapid daca o supui in mod constant la incarcari rapide. Teoretic se degradeaza si daca o incarci pana la 100% si o descarci pana la 0%. Pana acum doar putine modele au avut probleme cu degradarea mai mare, la inceput (nissan leaf din perioada 2010ish), sau anumite exemplare care aveau diverse defecte specifice, pentru ca statistic nu ai cum sa ai 100% produse conforme. Momentan la scara larga nu vad semne ca se strica sau degradeaza atat de rapid bateriile, ba chiar dimpotriva. Desi eu conduc o masina electrica si vad un plus per total – ajuta ca nu sufar din cauza timpilor de incarcare pt ca incarc acasa – sunt curios daca vor aparea in cativa ani probleme la garantie din cauza “utilizarii inadecvate” (ex: prea multe incarcari rapide). Altfel garantia ca bateria nu se va degrada mai mult de 30% in 8 ani sau 160K Km este destul de generoasa (si obligatorie prin lege, parca).

        (Citează)

    • Exact asta se intampla si la masinile electrice, fast-charge-ul omoara bateria. De exemplu masinile Tesla care au fost folosite mai intens si depisteaza softul ca bateria este deteriorata, nu mai pot fi incarcate rapid decat de la statii Tesla.
      Explicatia ar fi ca statiile third party nu au sisteme de protectie care sa comunice cu masina si sa verifice temperatura bateriei.

        (Citează)

  11. Exemplul ăsta e fix ca testele alea la Passat Bluemotion ( :) ) 2.0 TDI care consumau pe câteva mii de km doar 3%.
    Deși alea erau cu muuuult mai aproape de realitate decât un drum cu o mașină de peste 100.000 de euro pe un traseu ideal de prize existente, libere și funcționale.
    Viteza de Dacie 1300 și temperaturile probabil perfecte sunt detalii nespuse de lăudătorii de pe insideeevs, pupători de electrificate.

      (Citează)

    • Vin si eu cu hate-ul! Ca posesor de Spring găselnița asta de marketing mă ajută sau îmi influențează viața la fel ca și faptul că nu-s stații de încărcare in Somalia!

        (Citează)

    • În primul rând eu n-am ”dat cu hate” la electrice.
      Urăsc doar manipulările prin care ni se bagă pe gât aceste vehicule cu o mie de bube: mult prea scumpe, greu de încărcat, cu autonomie mult mai fluctuantă la temperatură….dar al dracului de subvenționate din banii noștri.
      Acest bullshit de marketing ar trebui să poleiască niște vehicule neviabile din multe considerente obiective.

      Și ca să evităm ”cascadarea” multor comentarii în serie: în oraș ar trebui să ne mișcăm curul pe jos, să folosim transportul în comun sau bicicleta. Conceptul ”mașină de oraș” a fost inventat să spoiască limitele de autonomie ale electroacelor și să le marketeze ca jucării de fițe pentru snobii de oraș.

      Iar dacă toți cei care v-ați luat Spring și chiar aveați nevoie în lipsa unui autobuz, mai bine de aceiași bani vă luați un Sandero sau Logan cu GPL, care vă ajuta și-n concediu. Iar subvenția aia exagerată de peste 9000 de euro se cheltuia pentru scopuri mai bune: subvenții pentru pompe de căldură sau mai bine către urgentarea reactorului 3.

        (Citează)

  12. Momentan masinile si statiile capabile sa livreze rezultatul asta sunt putine si scumpe oriunde in lume, dar atatea cate sunt, ele exista acum in realitate si nu in vreun studiu teoretic.

    Si apoi trebuie privit in perspectiva: daca proiectam folosind evolutia din ultimii 10 ani, inseamna ca in urmatorii 10 ani sunt sanse mari sa vedem masini electrice din clasa de pret a unui passat care sa se apropie de zona asta de viteza de incarcare. Si statii ultra-rapide de incarcat in numere covarsitoare. Procesul de alimentare cu combustibili fosili este barbar ca si concept, dar este optimizat iar in modul asta este comod de folosit. Ce proces necesita mai mult efort: sa tragi o retea mare de cabluri groase care sa deserveasca apoi multe statii de incarcare pentru o vreme indelungata? Sau sa transporti cu regularitate un lichid inflamabil cu cisterna la fiecare benzinarie de pe Terra? Se mai defecteaza si statiile de incarcare si au nevoie de mentenanta, dar pe de alta parte cat costa un cauciuc de cisterna?

      (Citează)

    • @Cosmin, nu trebuie sa iei in calcul doar cablurile alea care sunt trase de la punctul de generare pana la tine. Trebuie analizate si costurile ecologice ale productiei de energie electrica. Putem lua ca exemplu palele de la eoliene pentru care nu exista nici o metoda de reciclare si singura solutie este sa fie taiate in bucati si ingropate.

      Desigur, avem avantajul ca mutam poluarea din oras cu mult in afara lui, in zone in care sunt mult mai putin locuite.

        (Citează)

  13. Pe masura ce progreseaza acumulatorii si sistemele de incarcare, creste autonomia, scade timpul necesar incarcarii.

    Eu raman la o idee fixa, dar simpla, vreau sa pot ajunge la mare cu o singura incarcare de masina electrica.

    Nu ca prostul ala de Cadar care si-a riscat familia si era sa ramana cu femeile in mijlocul autostrazii.

      (Citează)

    • Masini care pot ajunge vara mergand cu 130Km/h de la Bucuresti la Constanta si care ajung si cu rezerva consistenta de baterie la destinatie: Hyundai Kona electric, VW ID3, ID4, Skoda Enyaq cu bateria mare de 77Kwh (eu am ajuns si cu ZOE ZE40 mergand cu 96Km/h – neplacut, dar si cu ID3 58Kwh cu 130Km/h fara sa raman in pana) – astea pana pe la 27-35K EUR. Mai sunt si masini cu baterii mai mari – ex: Tesla Model 3 Long Range. Sau multe alte masini cu baterii utilizabile in zona de 50-60Kwh, in caz ca este OK sa ajungi cu 15 minute mai tarziu mergand cu 115-120Km/h pe autostrada. Nu poti avea o baterie care sa acopere toate drumurile posibile. Dar poti avea incarcatoare rapide la max 50Km, ceea ce nu avem momentan in mod special pe A2.

        (Citează)

    • Dar a ajuns pana la urma, si ala era un amarat de Fiat 500(o masina pe care nici nu o consideri daca ai o familie si vrei sa mergi la mare). Cu Kona probabil ajungea lejer sau Enyaq, asteptam cuminti si Nissan Ariya (445km) deci optiuni sunt deja disponibile sau dupa colt, fara sa dai 100k pe Porsche,BMW, Mercedes. Problema e ca fara sa stai la casa si cu panouri solare e mai greu sa amortizezi diferenta intre o masina normala si electrica. Statiile free dispar incet incet, iar la bloc e mai greu sa cobori triplu pe geam de la etajul 8 (nu toti stam in blocuri noi cu parcare subterana unde poti instala o statie de incarcare).

      Eu era sa fac “greseala” sa iau un Spring, noroc mi-au venit mintiile in cap si nu o cumpar o masina fara test drive. Deci mai trag de fosila si vedem ce mai apare anul asta pentru noi astia care au si copii si carucioare de carat.

        (Citează)

  14. Ceea mai mare prostie din viata mea a fost cand a murit mama mea. Am condus fara oprire din uk pana in romania. Am facut in 26 de ore, 2326 de km, unele chestii in viata iti intuneca judecata din nefericire. Electric power is the future dar din nefericire metodele de creare/stocare sunt cam nocive. Nu mi-as lua full electric. Chiar ma uit sa imi cumpar o noua masina si cochetez intre 3-6 models de masini din care trei sunt hibride (Lexus IS300h, BMW 330e, Toyota CHR cu motorul de 2 litrii) si alte masini diesel. Sincer Nu stiu ce o sa imi iau..fac 12.000 mii de mile pe an doar ducandu-ma la serviciu, give or take cam aproximativ 45.000 de km pe an fac, poate cititorii tai imi pot da vreun sfat.

      (Citează)

  15. Cei care au incercat sa calculeze cat ar trebui sa petreaca la incarcare conform testelor de consum WLTP gresesc foarte tare. O persoana priceputa, in conditiile de trafic/temperatura/viteza perfecte pot creste foarte mult autonomia. Oamenii aia au facut un plan si s-au tinut de el sa poata sa obtina recordul ala.

      (Citează)

  16. din comunicatul oficial : His drive from the Los Angeles to New York City Halls took five days in November and covered 2,834.5 miles of distance in total. How much of that time was spent charging the Porsche Taycan? Try just 2 hours, 26 minutes, and 48 seconds as it took Mr. Gerdes just 22 minutes to get from a 6% to an 80% full battery with Electrify America’s CCS DC fast 350KW charger. That’s nearly three times less than the previous Guinness Book record of the Kia EV6, while the trip only cost US$76.82 in electricity charges for the 18 cumulative stops on the Electrify America network that Porsche partnered with for this particular coast-to-coast trip.

      (Citează)

  17. Omenirea astepta cu sufletul la gura vestea asta!
    Sa vezi acum cozi, liste de asteptare, numere de ordine vandute pe olx!
    Riot & mayhem!
    :-)

    Au mai traversat unii Atlanticul cu pagaia dar lumea tot cu avionul merge…

      (Citează)

  18. Treaba e foarte simplă cu masinile electrice:
    – poți ajunge in Lefkada cu oprire de 30 minute de alimentare?
    Atît.

      (Citează)

  19. da, deci in concluzie tre sa imi iau un porsche ca prima masina electrica. stiam eu. hai ca in vreo 10-15 ani mi-o permit

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus