►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știri despre tehnologie – 28 ianuarie 2022
First world problems: Tesla nu avea karaoke în mașină pe piața chineză »
28 Jan 2022 ·
Dacă zvonurile acestea sunt adevărate—și nu m-ar mira deloc să fie—Apple arată că știe bine de tot cum să-și atragă o cotă de piață și mai mare.
Am scris eu de multe ori pe blog despre mPOS-uri (unu, doi). Sunt dispozitive prin care un telefon mobil devine un POS la care poți plăti cu cardul. Treaba asta este extrem de utilă în foarte multe situații. Orice ospătar poate avea POS în buzunar, mici comercianți de pe la târguri și festivaluri pot accepta rapid plata cu cardul, iar sistemul este mult mai simplu pentru că elimină marele POS din ecuație.
De fapt, anul trecut am și făcut o plată la un mPOS. N-am trecut-o la tehnologii noi utilizate în 2021 pentru că am plătit anterior așa în străinătate, dar acum am făcut-o la un târg de bebeluși (obiecte pentru ~, nu se vând chiar copii acolo) de la Romexpo. Vânzătorul avea mPOS pe telefonul propriu, o soluție de la BCR parcă, iar noi am plătit apropiind telefonul nostru de telefonul vânzătorului. Yey, nice, rapid!
Un zvon recent spune că telefoanele iPhone vor putea accepta direct plăți în viitor, fără nevoia unui mic dongle atașat pe spate. Este doar treabă de update de software în acest sens. Am văzut mPOS-uri iPhone înainte, inclusiv într-un magazin Apple, și de obicei aveau conectat pe spate un mic aparat, ca o mini-versiune de POS normal. Acum s-ar putea plăti direct.
Zvonurile par foarte credibile deoarece în 2020 Apple a achiziționat compania Mobeewave, care face soluții mPOS. Eu credeam că vor să controleze mai bine această piață de servicii B2B și plăți contactless, dar poate că doar au implementat în telefoane tehnologia lor. Asta se putea face de mult, dovadă plata mea telefon la telefon fără nici un dongle în ecuație.
La noi nu va conta prea mult asta, aici sunt mai puține iPhone-uri și nici Apple Pay nu are serviciile bancare lansate full. La americani, însă, Apple are o cotă de piață de aproape 50% in trimestrul 3 din 2020 și, când vor apărea datele pentru Q4, când a intrat iPhone 13 în vânzare cu rezultate foarte bune, probabil va sări la 65%, dacă nu mai mult, mai ales pe fondul lipsei seriei Samsung Note. Asta înseamnă o piață imensă pe care Apple se poate extinde cu serviciile sale financiare.
Probabil va trebui să vând acțiunile la Square, care acum se numește Block și care este destul de tare pe segmentul de plăți POS.
« Știri despre tehnologie – 28 ianuarie 2022
First world problems: Tesla nu avea karaoke în mașină pe piața chineză »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
25 comentarii
28/01/2022 la 1:14 PM
*Pe langa: e halucinant cum o piata bogata si dezvoltata cum e US e client captiv in asa mare proportie pentru unele companii. Pe telco Apple si Comcast imi vin in minte.
ipo(Citează)
28/01/2022 la 1:18 PM
Daca le-ar da curierilor cate un iphone sa facem plata ramburs cu cardul ar fi chiar bine.
Boris(Citează)
28/01/2022 la 2:45 PM
pai…de ce nu platesti cu cardu de la inceput atunci?
GabrielG(Citează)
28/01/2022 la 3:08 PM
@GabrielG, de exemplu de Black Friday am primit in 1-2 zile toate comenzile cu plata ramburs, iar cele platite in avans cu cardul mi-au venit si dupa o saptamana.
Mai nou, tendinta tutror comerciantilor (si poate si a firmelor de curierat) este sa prioritizeze comenzile cu plata ramburs. Probabil fac asta pentru a reduce cat mai mult posibilitatea ca un client sa se razgandeasca si sa refuze coletul.
Andrei G(Citează)
28/01/2022 la 3:31 PM
Pe langa motivul enuntat de andrei, pentru ca eu stiu ca plata inainte se face intr-un singur loc, si cata vreme emagul nu e nimfomane, nu ma coafeaza optiunea.
Boris(Citează)
28/01/2022 la 3:51 PM
Cardul e un mijloc de plata.
Rambursul e un termen de plata , anume plata la livrare ( C.O.D. in nomenclator international)
Nu exista o legatura intrinseca intre ele.
Dar exista cauzalitate. Nu mai sunt foarte multi oameni care comanda ramburs pentru ca nu au un card, desi e posibil si asta, insa stiu sigur ca exista oameni care fac plata cu cardul pentru ca nu tin cash in casa, pentru ca exita o limita de incasare cash si pentru ca nu vor sa ajunga in situatia discutiei de genul “nu am sa va dau rest”.
In conditiile astea o sa creasca din nou numarul comenzilor cu ramburs.
Clientii vor ramburs din cauza conditiilor de livrare si a serviciilor proaste.
catalinx(Citează)
28/01/2022 la 4:10 PM
Tocmai m-a anuntat emag ca imi vireaza banii pe un retur de la un partener. Returul facut pe 28 decembrie (un cadou de Craciun ajuns prea tarziu, desi il comandasem cu o saptamana inainte – deci l-am lasat in easybox sa si-l ia inapoi).
Asadar emag si/sau partenerul au stat cu banii mei in cont 1 luna. Adica pana la limita la care plata nefinalizata se anula oricum.
In cazul asta era o suma sub 200 de lei, si sincer sa fiu am uitat complet.
Dar daca ai comandat un TV de 5000 de lei si vine curierul la usa cu cutia lovita, parca ai prefera sa il dai inapoi si sa pastrezi banii in cont.
Sorin(Citează)
28/01/2022 la 6:05 PM
In general e bine sa suni in call-center si sa ii rogi sa grabeasca procesul, sunt destul de receptivi(cel putin in cazul meu mereu au fost). Lucrurile merg si mai repede daca esti client genius.
Adrian(Citează)
28/01/2022 la 11:45 PM
Adrian, in general e bine sa nu ne rugam de altii sa isi faca treaba pe banii nostri.
boris(Citează)
28/01/2022 la 1:54 PM
Inca o sursa de venit pentru Apple. Isi vor opri ei un comision din plata.
cm(Citează)
29/01/2022 la 5:18 PM
Evident! That is how money works… Din punctul meu de vedere s-au mișcat foarte greu… trebuia sa fi făcut demult mișcarea asta… Apple wallet merge extraordinar… de 3 ani de când folosesc am avut o singura data o problema și a mers din a 2-a încercare… nu mai am nici un card fizic la mine de 2 ani pt ca știu ca nu voi avea nevoie(am cardurile atât pe Apple Watch cât și pe iPhone și sansele sa rămân la ambele fără baterie sunt minime).
Dan(Citează)
28/01/2022 la 2:03 PM
Păi stai așa.
Revolut face deja chestia asta de ceva vreme.
Folosește sistemul NFC în sens invers: apropii cardul de zona unde e chipul NFC și îl activează ca și cum ar lua banii de pe card.
Ăla care are cardul, intră în aplicația de internet banking proprie și autorizează plata.
Să moară băeții ce au făcut Apple.
Ionut M(Citează)
28/01/2022 la 2:29 PM
Nu e același lucru, revolut doar completează câmpurile alea pentru adauhare de card
Tom(Citează)
29/01/2022 la 5:32 PM
Nu e deloc același lucru…
1. Ceea ce povestești tu merge doar pe Android pt ca Apple nu vor sa deschidă protocolul NFC pt restul(decât cu anumite excepții pe care și le aleg singuri: de ex pt Tesla ca sa deschizi/pornești mașina)
2. “Plata”(e mai mult un TopUp) prin Revolut pe care tu ai descris-o poate aduce comisioane extra măricele pt uni plătitori in funcție de banca la care au cardul…
Dan(Citează)
28/01/2022 la 3:33 PM
Banca Transilvania tocmai a lansat BTePos (anuntat de mai bine de un an). Pos pe mobil cu nfc (android).
Coco(Citează)
28/01/2022 la 3:50 PM
daca tot merge atat de bine pe Android, de ce nu e folosita?
zup(Citează)
28/01/2022 la 4:54 PM
La Bringo cred ca folosesc telefoane, am platit de vreo 2 ori la livrare si mi s-a parut ca e un telefon normal + o minitastatura pentru PIN.
Sorin(Citează)
28/01/2022 la 3:58 PM
La mine au venit toate in timp util – fie in aceeași zi for maxim 4 zile. Toate plătite cu cardul.
PS statistica se face pe eșantioane, nu pe indivizi.
CristiX(Citează)
28/01/2022 la 6:05 PM
@CristiX, corect, statistica se face pe esantioane si nu pe indivizi. Iar statistic, sunt deja mai multi clienti care platesc in avans cu cardul decat cei care aleg plata ramburs (cel putin la Emag). Daca am tine cont doar de asta, nu ar mai exista
Dar asta nu inseamna ca nu exista si categoria celor care platesc ramburs si explicam unul dintre motivele posibile pentru asta.
Oricum, pe mine in calitate de client, nu prea mai intereseaza esantioanele. Ma intereseaza situatiile de care m-am lovit si voi lua decizii in functie de asta.
Andrei G(Citează)
29/01/2022 la 5:44 PM
Andrei G cred ca a fost o întâmplare ce povestești tu cu eMAG. Așa mi se întâmpla și mie acum 2-3ani. In prezent cu Sameday și Genius primesc comenzile a 2-a zi. Și de Black Friday am primit toate comenzile(vreo 15) in interval de 2zile…toate plătite cu cardul…dacă fac retur într-adevăr durează mult pana virează banii…dar nu ma deranjează…ideea e ca, dacă nu trăiești de pe o zi pe alta și ai posibilitatea sa îți faci un buffer financiar de 2-3salarii in avans, nu o sa ai probleme ca îți blochează banii…dacă vrei ceva urgent și te gândești ca de BF sa cumperi ăla, atunci ceva e greșit…când vrei ceva urgent te duci in Altex/MG/Flanco/Mall și îți iei…de BF cumperi cu gândul ca vei primi marfa peste 2 sapt și te bucuri dacă vine mai devreme…
Dan(Citează)
30/01/2022 la 10:41 AM
@Dan, in primul rand pare ca tu pleci de la concluzia ca singurul comerciant online este Emag si ca doar acolo exista dilema daca sa platesti cu cardul in avans sau cash/cu cardul la livrare.
Intr-adevar la Emag lucrurile se misca destul de bine in general, dar inca mai apar si acolo probleme (mai ales la produsele care nu sunt vandute/livrate de ei).
Mai sunt multe alte magazine unde livrarile ajung foarte greu, sau nu ajung deloc si atunci as vrea sa nu am banii blocati in conturile lor pentru cateva saptamani. Sau in cazul in care comanzi un produs cu posibilitate de verificare a coletului, daca observi la livrare ca are un defect, este mult mai usor sa il refuzi, decat sa il trimit retur si sa astepti sa primesti banii inapoi.
Iar legat de cumparaturile de Black Friday, de ce as pleca cu gandul ca primesc produsele peste 2 saptamani, cand pot sa aleg sa platesc ramburs si sa stiu ca sunt 90% sanse sa primesc produsele in 1-2 zile?
Andrei G(Citează)
28/01/2022 la 4:02 PM
Vad ca tehnologia exista de multa vreme si pe telefoanele cu Android. Doar ca nu a fost implementat un modul de plata direct in sistemul de operare, este nevoie sa lucrezi in parteneriat cu un tert.
https://www.mastercard.com/global/en/business/overview/start-accepting/tap-on-phone.html
Andrei G(Citează)
28/01/2022 la 8:58 PM
mai este si viva wallet
dan(Citează)
29/01/2022 la 12:46 PM
Cum a zis și Coco mai devreme, există soluții de integrare a unor soluții de soft POS-uri în aplicații ce rulează pe dispozitive cu OS Android. Sau pot rula independent, singura cerință e ca device-ul să aibă NFC. Cargus, DPD au deja implementat așa ceva pe dispozitivele de livrare – PDA-uri, palmuri, terminale, cum vreți să le ziceți. Inclusiv băncile din RO au astfel de soluții.
Cumpărătorii pot alege să plătească în continuare ramburs, dar cu cardul la curier, din fix motivele expuse mai devreme. Companiei vânzătoare îi convine pentru că se curtează timpii de transfer, iar companiei de curierat îi convine că are banii în contul colector fără intervenție umană (curier > casier), rapoarte de settlement etc.
Petruș(Citează)
29/01/2022 la 1:01 PM
Nici nu ai cum să implementezi direct altfel. :)
Petrus(Citează)