►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Să zicem că ești pe un drum național și în fața ta circulă mașina Poliției, cu radar pe bord, având viteza maximă legală sau un pic sub ea. Și tu ai vrea să depășești mașina Poliției, ca să nu mergi lipit de ei, dar cum faci asta fără să iei amendă pentru depășirea vitezei legale?
M-am regăsit recent în această situație amuzantă. Și chiar m-am gândit inginerește la ce soluție posibilă ai avea pentru a depăși fără a lua amendă.
Răspunsul cel mai simplu este, desigur, că nu depășești. Dacă deja se circulă cu viteza legală maximă pe acel tronson de drum, de ce să circuli și mai repede? În practică, însă, se întâmplă des să se circule mai repede, unele drumuri sunt foarte bune și toată lumea bagă 110 sau 120 km/h în loc de 90 sau 100 km/h. Să trecem deci peste acest scenariu, că e greu de găsit un om care să arunce primul piatra.
Un prim răspuns practic ar fi să depășești foarte lent, cu o diferența de viteză (delta v) de maximum 10 km/h. Asta pentru că, în cazul depășirii cu până la 10 km/h a vitezei legale, iei doar avertisment, nu și amendă. Așa că dacă Poliția circulă cu 100 km/h (era drum european), tu depășești atingând maximum 110 km/h în timpul manevrei. Nevermind, reținusem eu greșit cu avertismentul. De fapt, pentru depășire cu până la 10 km/h a vitezei legale, nu ești sancționat. Amenzile și punctele de penalizare se dau începând cu depășiri de peste 10 km/h. Ignorați asta, atunci. Puteți depăși o altă mașină și fără să depășiți viteza legală, chiar dacă nu este sancționată o mică depășire, după cum vedeți mai jos.
Metoda asta nu este foarte fezabilă pentru că, în viteză relativă, arată ca o depășire între doi melci. Știți când se depășesc două TIR-uri pe autostradă și durează 23 de minute pentru că unul dintre ele merge cu 3 km/h mai repede decât celălalt? Așa ar fi și aici. Trebuie o porțiune de drum pe care să nu vină nimeni pe contrasens, vizibilitate mare șamd.
Eu nu puteam aplica oricum metoda aceasta. Mașina Poliției deja circula cu 110 km/h. Așa că am avut o altă idee.
Am observat că Poliția aproape că respecta viteza legală prin satele prin care treceam, în sensul că încetinea până la 50-60 km/h în sate și accelera din nou la 110 km/h la ieșirea din ele. Fiind Logan MCV, nu creștea așa repede de la 50 la 110 km/h. Takes a while. Acela este momentul depășirii!
Practic, la ieșirea din localitate, poți să ai din nou 100 km/h. Drumul comută ca o poartă logică, înainte de semn ai voie maximum 50 km/h, după semnul cu sfârșitul localității ai voie 100 km/h. Imediat ce s-a terminat localitatea, Poliția accelerează de la 50 la 100 km/h. Tu, în spatele lor, faci același lucru, dar o calci zdravăn de tot, astfel încât să accelerezi în ritm mult mai mare. Intri în depășire, treci de Poliție cu vreo 80 km/h când ei încă au vreo 63 km/h, te-ai și distanțat până ajungi la 100 km/h. Și totul este complet legal.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
75 comentarii
27/01/2022 la 6:44 AM
Din cate știu daca deja te-ai pus in depășire, cel pe care îl depășești nu mai are voie sa accelereze deci da, te ajuta metoda =))
Ady94(Citează)
27/01/2022 la 11:20 AM
In practica rar se intampla asta, romanu are prostul obicei sa ii dea talpa cand se simte depasit.
Dupa multi ani de condus am inteles de ce nu semnalizeaza bmw-istii.
Ai si amarasteni care intra pe DN de pe drum fara prioritate, forteaza intarea, dai sa ii depasesti si ei dau talpa maxim de vezi cum le lesina janghina si lasa coloana de fum doar doar nu poti trece de ei.
alxzen(Citează)
27/01/2022 la 9:29 PM
Ai mare dreptate, nu m-am gândit la asta.
Eh, depinde de situație. Dacă vezi că te depășeșțe cineva în forță și este și loc destul, nu-i mare scofală că mai crești și tu viteza în acest timp.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 7:03 AM
am patit chestia asta we trecut pe E85. Mergeau la limita. 60 in loc vreo 110 in afara. S-a format o coloana destul de mare in spatele lor(zeci de masini) pe 2 randuri (vechea discutie cu acostamentul pe E85). Nimeni nu a avut curaj sa depaseasca. Au mers vreo 3 sate apoi s-au intors . Dupa asta coloana s-a dispersat.
tedi(Citează)
27/01/2022 la 9:57 AM
Am mai văzut și eu chestia asta. Nu înțeleg de ce le e frică să depășească, că oricum echipajul are viteza mai mică decât limita maximă pe sectorul respectiv de drum. Probabil din același motiv pentru care unii frânează mult sub limita legala atunci când văd echipaj radar
Cătălin Tănase(Citează)
27/01/2022 la 10:52 AM
De obicei masina de Politie circula cu viteza maxima legala. Ca sa ii poti depasi, ar insemna ca tu trebuie sa depasesti viteza legala, ceea ce le da dreptul sa te amendeze.
Asta este si scopul pentru care patruleaza in anumite zone, ca sa tempereze soferii grabiti.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 9:30 PM
Și de ce nu ar face asta, de altfel? Teoretic toată lumea ar trebui să circule așa, ca să fie predictibili.
E ca și cum ai da pe autostradă de unul care merge cu 70 km/h. Mai bine ținea 130 și el și nu te obliga să schimbi banda pentru depășire.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 11:28 PM
Da, da, este foarte bine sa circule asa. Daca toti ne deplasam cu viteza maxima, traficul este mai fluent (ps: valabil pe drumurile din afara oraselor).
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 7:15 AM
“în cazul depășirii cu până la 10 km/h a vitezei legale, iei doar avertisment” – doar la depasirea vitezei (cu pana-n 10 km/h) nu iei nimic; daca faci si alte nazbatii (cum ar fi sa dai peste unul, chiar daca nu era pe trecere), atunci da, se pune la socoteala.
Brokoly(Citează)
27/01/2022 la 9:45 PM
Huh, aveam impresia că este cu avertisment. Interesantă treaba asta.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 7:15 AM
“Asta pentru că, în cazul depășirii cu până la 10 km/h a vitezei legale, iei doar avertisment, nu și amendă.”
Conform carei legi? De ce sa primesti amenda sau avertisment daca nu ai depasit limita de viteza cu mai mult de 10km/h?
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 11:26 AM
De fapt nu exista sanctiune pentru depasirea cu pana la 10 km/h – nici macar avertisment (rezumat cap. VII Cod Rutier):
a) 2 sau 3 puncte-amendă si 2 puncte de penalizare pentru depășirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise
b) 4 sau 5 puncte-amendă si 3 puncte de penalizare pentru depășirea cu 21 -30 km/h a vitezei maxime admise
c) de la 6 la 8 puncte-amendă si 4 puncte de penalizare pentru depășirea cu 31 -40 km/h a vitezei maxime admise
d) de la 9 la 20 puncte-amendă si 6 puncte de penalizare pentru depășirea cu 41 -50 km/h a vitezei maxime admise
e) de la 9 la 20 puncte-amendă si suspendare 90 zile pentru depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise
In oricare din cazurile de mai sus amenda poate fi inlocuita cu avertisment, dupa cum crede agentul constatator. Punctele de penalizare sau suspendarea se dau chiar daca iei avertisment.
alunelu(Citează)
27/01/2022 la 11:47 AM
A auzit Radu ceva dar nu inteles. Nu exista asa ceva, sa iei doar avertisment daca te incadrezi in max 10 km/h peste limita. Oficial poti lua amenda si pentru doar 1 km/h in plus peste limita că de aia se cheamă LIMITĂ! Doar că poliția rutieră are o cutumă de a nu amenta depasirile de viteza in acest prag, de maxim 9 km/h peste limita corespunzătoare sectorului de drum pe care circuli. In aceste interval 1-9 km/h peste limita politia nu te opreste, nu pierde timpul scriind avertismente. Am auzit cu urechile mele cum un mare sef de pe la rutiera a explica aceasta intr-o emisiune tv și concluzia lui era de genul: ”pe autostrada in Ro poti circula fara sa iei amenda cu 139 km/h. De ce ai avea nevoie de mai mult?” Ceea ce mi se pare corect.
Mai sunt unii care confunda trecerea de la un prag de amenda la altul. De exemplu daca ai 50 km/h peste limita se suspenda permisul si amenda este maxima. Pe autostrada intre 180 km/h si 181 km/h diferenta este de cateva sute lei si permis in buzunar sau retinut.
Ps. Sa vezi ce misto este cand politia dă amenzile la plesneala (114 in loc de cea reala 70) si mergi prin tribunale sa-ți gasesti dreptatea.
EGO(Citează)
27/01/2022 la 11:50 AM
Fals. Nu este nicio cutuma. Este lege.
Te rog sa imi indici ce amenda iei pentru circulat cu 51km/h in zona de 50.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 12:01 PM
Se pare ca m-am inselat, cat timp scriam eu comentariul ”alunelul” a citat concret din codul rutier. Inseamna ca am muscat-o si am crezut povestile spuse pe la tv de politie. MERCI!
EGO(Citează)
27/01/2022 la 9:45 PM
Da, aveam eu impresia greșit cu avertismentul. My bad și mulțumesc pentru citarea codului rutier.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 7:24 AM
Și îți dă amendă că ai numărul murdar :D
Adrian(Citează)
27/01/2022 la 9:32 PM
Eu n-am numărul murdar, îl spăl periodic cu coca-cola :P
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 7:30 AM
Dupa care dau drumu la girofaruri si te opresc la control de acte si dotarile masinii, vad ca nu ai extinctor/trusa medicala in valabilitate iei amenda (sau nu daca le ai in regula) si mai pierzi si 20 de min cu toate verificarile si scrisul de amenda (daca iei).
Merg taras la consum si 8 ore trec si cu 60 la ora si cu 90 la ora…
Mihai M.(Citează)
27/01/2022 la 9:33 PM
Nah. De cele mai multe ori se duc și ei la o treabă undeva.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 8:03 AM
Sau poti sa le dai flashuri non stop din spate.
Anda(Citează)
27/01/2022 la 8:27 AM
Sau poti sa stepti cateva minute. Fiina masina de politie, au o zona limitata de actiune si patrulare, nu vor merge Bucuresti Cluj sau mai stiu eu. Dupa cateva minute se vor opri probabil pe undeva si atunci te duci in drumul tua linistit.
Ion(Citează)
27/01/2022 la 8:28 AM
Daca mai iei in calcul si eroarea dintre kilometrajul masinii si viteza reala (care variaza in functie de producator, cauciucuri, viteza, presiune, temperatura, etc), mai poti adauga in jur de 5km/h la viteza aia de depasire.
Politia probabil merge cu 100 km/h pe bord, in realitate au 95, sa zicem. Tu ii depasesti cu 114 pe bord, in realitate ai 109. Si depasirea de melc se intampla cu aproape 50% mai repede dar inca legal.
PHNC(Citează)
27/01/2022 la 9:38 PM
Da, doar că aici mergeau și ei cu 110 km/h pe bord.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 8:57 AM
Nu exista nici un gentleman agreement la asta cu 10km/h. Va invit pe E85 sau orice alt drum european sa mergeti cu 110 sau 70 afara/in si luati amenzi de capiati.
Paul T(Citează)
27/01/2022 la 9:23 AM
Ce gentleman’s agreement?
Indica articolul din lege pentru care iei amenda cand mergi cu 109.99999km/h in zona de 100!
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 9:01 AM
daca ambele masini merg in limita legala, nu exista un rationament pt care sa depasesti .. tii distanta si stai in spate, in limita legala ?
lmlm(Citează)
27/01/2022 la 10:33 PM
În spate e șir. Prefer să nu am o mașină imediat în față, dacă pot, ca să văd bine drumul sî eventualele capcane.
Dar în practică nu merg niciodată toate mașinile cu aceeași viteză, că acul ăla din bord are niște erori. De asta și pe autostradă te tot apropii sau depărtezi de alții care au aceeași viteză.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 9:16 AM
Circula cu vitezele astea la limita exact pentru a nu fi depasiti.
Daca ii depasesti, le poti da flash-uri celor din fata si munca lor e in zadar.
Sincer, mie mi se par foarte putine radare la ce viteze se circula.
De exemplu, este langa Ploiesti o localitate, Valea Calugareasca, unde nici o masina nu circula sub viteza de 80 kmh. Acolo sta politia destul de des cu radarul, insa viteza masinilor e aceeasi. Adica ei isi fac treaba, amendeaza, dar trec prea multe masini si ei sunt prea putini. Nu le pot opri pe toate.Probabil ar trebui niste radare suplimentare in cascada gen o zi da una nu pentru ca chiar nu este in regula.
Niles(Citează)
27/01/2022 la 9:41 AM
O adevarata dilema existentiala, tema acestui articol.
Blackskull(Citează)
27/01/2022 la 9:39 PM
O reușită a ingineriei teoretice!
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 9:46 AM
Ar trebui radare fixe si amenzi trimise prin posta. In felul acesta nu mai blocheaza degeaba personalul acolo. Inteleg insa ca nu le permite legislatia in prezent.
Scorpy(Citează)
27/01/2022 la 9:55 AM
E logic, dacă mașina Poliției merge cu viteza maximă legală, nu depășești. Nu prea am înțeles ce e de discutat pe aspectul acesta. Că mergem noi cu jdă km peste… e altă discuție, care nu se mai poartă când ai radarul pe post de ante-mergător.
Ca să scapi de Poliție, singura soluție fezabilă rămâne cea din ultimele două paragrafe ale postării.
motanes(Citează)
27/01/2022 la 10:04 AM
Radu, un asemenea articol nu-ti face cinste.
Asta mi se pare incurajare la “jmecherie”. Si mi se pare atat de “mitic” acest comportament: sa fentam sistemul, sa facem o combinatie, sa smenuim..sa sa
corny(Citează)
27/01/2022 la 10:17 AM
Chiar ca nu este un articol care sa ii faca cinste, care practic ii demonstreaza mentalitatea de tip balcanic. In tara unde traiesc, daca ai limita 50 si te prinde cu 53, iti iei amenda. Fara contestatii etc. Regulile sunt facute spre a fi respectate, nu spre a cauta cai de incalcare a lor. Un argument in plus pentru a justifica diferenta intre Romania si tarile civilizate. Totul pleaca de la oameni.
Gerry(Citează)
27/01/2022 la 10:54 AM
Majoritatea spunem ca vrem o tara unde regulile sa se respecte si Politia sa-si faca datoria. Dar cand se poate, fentam si noi sistemul. Este pe criteriul: “sa se schimbe ceva, dar sa nu ma afecteze pe mine”.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 10:57 AM
Exact. Mai ales daca faci si un calcul. Sa zicem ca mergi 20 de km in spatele politiei. Ei merg legal 100 km/h. Asta inseamna ca parcurg distanta in 12 minute. Tu vrei sa mergi cu 110 km/h. Asta inseamna 10,9 minute. O diferenta de un minut nu cred ca conteaza. E vorba doar de a incalca regulile. De a te simti smecher
AndreiofB(Citează)
27/01/2022 la 11:49 AM
Deci s-a demostrat ca Radu e genul care cel mai probabil iti taie fata, incercand sa intoarca pe linia dubla continua :)
Anda(Citează)
27/01/2022 la 12:56 PM
Ce fentare de sistem vezi aici? Legea e foarte clara cand spune ce se pedepseste.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 2:57 PM
@nashu_mare, titlul articolului este acesta:
“Cum depășești mașina poliției care merge deja cu viteza maximă legală”
De ce vrei sa depasesti masina de Politie care merge cu viteza maxima legala? Ca sa poti circula tu cu viteza mai mare decat cea legala. Te bazezi pe faptul ca probabil nu exista un radar in zona si fentezi sistemul.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 3:51 PM
@Andrei G
Motive ar fi destule: scoate fum, ridica apa, merge aiurea (cu variatii de viteza), merge cu 2km/h mai incet decat viteza legala, are becuri lipsa si nu stii cand franeaza, are folie pe geamuri si nu vezi in fata etc. Toata discutia este despre cum poti sa faci depasirea asta legal.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 9:12 PM
Din nou spun ca intrebarea este legata de cum depășești mașina poliției care merge deja cu “viteza maximă legală”, nu masina politiei care merge cu 2 km sub viteza maxima legala.
Chiar si in articol este specificat ca multi merg cu 110 sau 120 km/h pe drumuri unde limita este de 90 sau 100 km/h. Se induce ideea ca autorul articolului ar dori sa circule cu 10-20 km/h peste viteza legala (lucru pe care intradevar il facem majoritatea).
Iar restul problemelor ar fi asa:
1. Scoate fum – aici chiar ar fi o situatie neplacuta;
2. Ridica apa/are becuri lipsa – stai cu 20-30 de metri mai in spate si se rezolva; nu trebuie sa mergi la aspiratie mereu;
3. Are folie pe geamuri – daca se merge cu viteza maxima legala nu ai neaparat nevoie sa vezi ce este in fata… sau poti sa stai cu 20-30 de metri mai in spate.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 9:21 PM
0. Masurarea unei mărimi fizice, cum este viteza, are abatere. 2km/h este o abatere mai mult decât uzuală. Ce este viteza maxima afișată unuia este cu 2km/h mai puțin pentru altul. Dacă ala din față merge șerpuit, poti merge cu aceeași viteza (în scalar) și tot o sa îl ajungi din urmă.
2. Deci zici sa încetinești, nu sa depășești. Pentru ca asa alegi tu. Legal, poți sa faci și ce e scris în articol.
3. “nu ai nevoie sa vezi ce e în față”? Nimeni niciodată…
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 9:41 PM
Dar dacă citești articolul vei vedea metoda perfect legală pentru a depăși. Trebuie citit până la capăt, însă.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 9:51 PM
Nu, poate de asta vrei tu să depășești și ți-ai închipuit că toți sunt așa.
Eu vreau să nu am o mașină mare, cu rampă de lumini, în fața mea. Asta îmi permite să văd mai bine drumul, gropile, câinii, alții care intră în depășire și alte probleme. România nu are drumuri pe care să mergi oricum cu viteze mai mari decât cea legală.
În spate e coloană. După cum s-a zis mai sus, lumea nu prea are curajul să depășească poliția, așa că e suficient ca aceștia să meargă cu 5% mai încet decât viteza maximă și se face ditamai șirul în spatele lor.
nwradu(Citează)
28/01/2022 la 12:14 AM
@nashu_mare
0. 98 sau 100 km/h este aproape acelasi lucru. Nu se justifica efortul de a depasi la iesirea dintr-o localitate, mai ales daca asta inseamna ca faci o economie de timp de maxim 1 minut pentru fiecare ora de deplasare.
2. Nu am zis nici o secunda ca nu este legal sa te infingi in acceleratie la iesirea din localitate si sa depasesti.
3. Intre “nu ai nevoie” si “nu ai neaparat nevoie” este o mica diferenta de nuanta.
Daca citim din nou articolul, pare ca discutam despre depasit masina de politie. Nu prea am vazut sa aiba folie pe luneta.
Dar lasand asta la o parte… ce faci cu toate dubele / MCV-urile / camioanele / masinile de teren mai inalte care iti obstructioneaza vederea? Este absolut necesar sa le depasesti pe toate?
@nwradu, tu ai lasat sa se inteleaga din articol ca vrei sa depasesti masina de politie care merge cu viteza maxima legala, pentru ca toti in general mergem cu 10-20 km peste limita.
Nu inteleg care este problema cu faptul ca in spate ai coloana. Daca este coloana, trebuie sa stai lipit de masina din fata? Nu ai voie sa lasi o distanta de siguranta? De exemplu, in cazul in care este nevoie sa franezi brusc de la 100 km/h, distanta de oprire este de minim 60-70 de metri (fara sa luam in calcul timpul necesar pentru a actiona pedala de frana).
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 10:16 AM
Eu am patit urmatoarea speta:
Autostrada Bucuresti Pitesti, seara ora 20.00.
Politia in fata mea mergea cu girofarurile pornite (un Logan) dar avea viteza 110 km/h.
Acum se punea intrebarea: conform diferentei de viteza eu puteam sa il depasesc pe garcea cu 130-140, si eram save din punct de vedere al vitezei, buba era ca aveau girofarurile pornite, si atunci te intrebi, ai voie sa ii depasesti cand au girofarurile pornite ? ( legea zice ca trebuie sa opresti si sa le faci loc ).
Am mers in spatele lui cam 10 min, pana cand unul a avut tupeu si s-a bagat, apoi s-au bagat toti si i-au depasit.
Radu(Citează)
27/01/2022 la 10:58 AM
Ca sa fii obligat sa opresti, nu cumva ar trebui ca masina de Politie sa aiba in functiune si semnalele acustice?
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 10:02 PM
Este cu ȘI sonore în Codul Rutier.
Art.37.
(1) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa opreasca imediat, pe acostament sau, in lipsa acestuia, cat mai aproape de marginea drumului sau bordura trotuarului, in sensul de deplasare, la apropierea si la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au in functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare rosie si sonore.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa reduca viteza, sa circule cat mai aproape de marginea drumului in sensul de deplasare si sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au in functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare albastra si sonore.
Mult noroc să demonstrezi că nu le aveau funcționale, însă, dacă iei amendă. Ar fi bine să ai cameră de bord pentru asta.
Poliția circulă de multe ori cu girofarul pornit și viteză mică, de patrulare. Ce faci atunci? Nu știu. Mai are și lumină roșie și albastră. Bănuiesc că se aplică legea cea mai puternică, adică oprești pe margine, nu doar încetinești.
Am văzut ambulanță care mergea cu toate cele necesare pornite, dar cu 80 km/h. Ce faci atunci?
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 10:27 AM
Iar polițiștii, de treabă fiind, o să privească mișcarea ca pe o aroganță și vor aprinde imediat girofarul pentru a te trage pe dreapta. Nu-ți dau amendă pentru viteză, dar sigur găsesc ei ceva de care să se lege.
Adrian Bolocan(Citează)
27/01/2022 la 10:43 AM
Clarks(Citează)
27/01/2022 la 10:54 AM
“Fiind Logan MCV, nu creștea așa repede de la 50 la 110 km/h. Takes a while. Acela este momentul depășirii!”
Iar daca ai si tu acelasi logan e veselie mare :))
Tin minte cand am condus un logan de 1.4, cred ca i-a luat 30-40 de secunde de la 0 la 100 km/h, cu pedala apasata la maximum, iar de la suta la 120 alte 30 “lejer”
Mihai(Citează)
27/01/2022 la 10:02 PM
Logan fight!
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 10:54 AM
De unde pot da upvote la comentariu?
0Minime0(Citează)
27/01/2022 la 10:03 PM
Îi zici chiar omului “felicitări pentru comentariu, mi-a plăcut” ca să fie interacțiune umană, nu doar un +1 impersonal
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 10:58 AM
Da, poti doar ca tre’ sa ai grija sa nu ai continua la iesirea din localitate si daca nu te sincronizezi suficient de bine si cand te bagi la loc franzezi cat de putin ca sa nu sari suta, o sa iti iei amenda pentru ca ai franat imediat dupa depasire. Plus ca dupa aia nu inteleg ce mare lucru castigi, daca si ei merg cu 110. Adica te distantezi putin, dar dupa ei tot la 110 ajung pana la urma si mai stai si in bataia radarului. La urmatorul sat tu o sa franezi imediat la 50 si pe ei o sa ii doara in basca sa ii dea putin mai tare cateva secunde prin sat si iar sunt in spatele tau.
Boris(Citează)
27/01/2022 la 10:04 PM
Eu prefer să văd drumul în față mea, nu să am altă mașină acolo. Câștigi vizibilitate.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 10:04 PM
Dar da, trebuie să poți depăși legal acolo, bineînțeles.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 11:05 AM
Ai grija sa mai fie si depasirea permisa la iesirea aia din localitate!
Si sa nu te trezesti cu altul ce vine din fata, daca tot stai si te uiti in bord la viteza, la masina politiei si la panourile cu iesirea din localitate.
In condusul agresiv nu intra si apasarea pedalei de acceleratie la fund?
Oricum cand intrii in oras, la primul semafor esti ajuns si de ei sau cei care au stat cuminti si legali.
cineva(Citează)
27/01/2022 la 10:05 PM
Da, normal, trebuie să fie și permisă depășirea și toate condițiile propice ei. Uneori durează 3-4 sate până se întâmplă asta. Dacă-i trafic mare, nici nu mai depășești.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 11:08 AM
Mie mi-a placut curajul unuia, de a depasi coloana de masini.
La iesirea din oras, pe bulevard, orele 15, 16, coloana de masini. Din spate veanau doua masini de politie la distanta de aproximativ 100-150 metri una de cealalta. Ambele cu semnale acustice si luminoase. Toata coloana a tras pe dreapta, a trecut primul echipaj de politie, omul nostru a intrat si el in depasire, doar avea loc acum, putea sa iasa din coloana. Iar cea de-a doua masina de politie l-a calxonat si s-a tot oprit sa il intrebe de sanatate pe cetatean.
Dacian(Citează)
27/01/2022 la 10:07 PM
Dar a doua mașină nu avea și ea vreo misiune?
Pe mine mă enervează ăia care se bagă și ei să câștige câteva locuri atunci când tot șirul face loc unei ambulanțe sau mașini de pompieri. Mi se pare normal să revenim cu toții în șir în aceeași ordine.
De asemenea, mă enervează foarte tare ăia care se bagă să depășească mai multe mașini deodată. Să zicem că e un camion lent și în spatele lui este șir de mașini. Mi se pare normal să se depășească în ordinea șirului atunci când apare ocazia. Mereu e câte unul cu mașină puternică ce se bagă în depășire de pe locul 3 sau 4 și trece de mai mulți. Mi se pare frumos să aștepți să îți vină rândul.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 11:39 AM
Nu e de ajuns ca e plin de batmani pe drumuri cu toate cazanele, acum din partea ta quality content… ce sa zic astept cu interes articolul “cum sa fentezi apometrul ”
Diana(Citează)
27/01/2022 la 10:08 PM
Nu fentezi nimic, cred că înțelegi asta dacă citești articolul. Aș aprecia să comentezi doar după ce faci asta, face discuția mai constructivă și te ferește de ochi dați peste cap.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 11:53 AM
S-a scumpit apa asa mult?
Trebuie pentru gaz si energie electrica, mai ales ca are studii in domeniu. Asta ar fi informatii “cerute de public”, dupa cum se scuza telembiziunele.
cineva(Citează)
27/01/2022 la 12:50 PM
@nwradu Pe cat de mandru te-ai simtit cand ai facut manevra de mai sus, pe atat de rusinat cred ca o sa fii dupa ce o sa citesti toate comentariile la articol. Data viitoare cand mai scrii tips & tricks de genul, poate te gandesti de doua ori inainte sa publici.
Si nici nu e mare schema ce-ai descoperit tu, cred ca orice baietas cu bmw (cu acte in regula) ar fi procedat la fel. Bravo, tata, mare blogger!
CatalinP(Citează)
27/01/2022 la 1:00 PM
De ce ar fi o manevra perfect legala apanajul baietasilor cu bmw?
Dimpotriva, aia stau fricosi in spatele masinii de politie si nu o depasesc ca poate se enerveaza politistul si il cauta la altceva, cum s-a scris in comentarii mai sus.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 2:47 PM
Apropo de baietasii cu BMW, stiu pe unii care au folii negre peste tot si cand vad masina de politie oprita, lasa geamurile din fata jos de tot, chiar si la -10 grade.
Anda(Citează)
27/01/2022 la 10:16 PM
Absolut deloc. În primul rând, am scris articolul la fun. Cred că orice șofer își dă seama din experiență că șansele ca la ieșirea dintr-un sat să fie drumul liber și accelerația lui mult mai mare sunt destul de mici. De cele mai multe ori nu se întâmplă asta.
Din ce văd în majoritatea comentariilor, oamenii s-au prins de asta și de faptul că scenariul este unul atât de rar întâlnit încât poți să conduci un an de zile fără să dai de el măcar o dată. Tu fix în spatele unei mașini de poliție, la ieșirea din sat, ei cu viteză maximă în restul timpului și nici nu se retrag după o vreme? Este practic fantezie.
Acum, sigur, sunt și unii care pot găsi scandal sau probleme etice în orice lucru, că fiecare are o altă scală de valori. Nu pot decât să sper că și în viața reală sunt la fel de preacurați precum în comentarii, că aici e ușor de tot.
Dar dacă se întâmplă totuși, ce am zis eu în articol, este perfect legal totul aici și în orice țară din lumea asta, că nu cred că accelerația este pe undeva reglementată. Prin urmare, de ce mi-ar fi rușine de ceva? Că am respectat legea? Șefu’, România e țara în care prea puțini respectă legea. Să respecți legea este o raritate care te face mândru, nu rușinat. Eu, care merg și pe autostradă cu 130 km/h și prin sate cu 50 km/h pus pe cruise control, sunt foarte mândru de cum conduc!
nwradu(Citează)
28/01/2022 la 9:59 AM
Daca incepeai articolul cu “o sa vi se para stupid, dar sa vedeti ce problema (sau dilema existentiala, cum zicea cineva mai sus) am rezolvat de curand”, priveam altfel lucrurile. Dar felul in care ai scris articolul, m-a facut ca la final sa exprim doar “ce prostie”. Ai scris un articol despre nimic, ca si cum ai fi facut cine stie ce mare descoperire, asta e problema mea. Daca ai scrie un sfert din articole in felul acesta, cred ca probabil nu te-as mai urmari. Din fericire, nu e cazul inca.
Cat despre cum conduci, nu am niciun comentariu. Atata vreme cat respecti legea, tot respectu’, dar chiar tu ai scris in articol “unele drumuri sunt foarte bune și toată lumea bagă 110 sau 120 km/h în loc de 90 sau 100 km/h” si nu cred ca tu nu faci parte din “toata lumea”. Deci, nimeni nu e preacurat aici.
CatalinP(Citează)
27/01/2022 la 2:50 PM
Mai este o varianta, putin mai riscanta dar si mai spectaculoasa – inainte de intrarea intr-un sat, ei vor frana de la 100 la 50, pentru a intra cu 50, cat e limita legala. Probabil vor frana de la distanta, luand piciorul de pe acceleratie sau cu o frana usoara. Ei bine, atunci e momentul – ii depasesti si fix inainte de intrarea in sat pui frana brusca, sa ajungi la 50 :)
paul(Citează)
27/01/2022 la 10:17 PM
Și te lovesc ei din spate, că nu au frâne la fel de bune :P
Asta nu cred că merge, de fapt. Din experiența mea, nu calcă nimeni hotarul localității cu 50 km/h, ci încă mai are niște viteză de pierdut până la acea limită.
nwradu(Citează)
27/01/2022 la 6:14 PM
O solutie inginereasca, accelaratii, vectori, t1 si T2 etc. :)
Gaelex(Citează)
28/01/2022 la 9:50 AM
De aia am scris in paranteza “cu acte in regula”. Ideea e ca orice om care nu are ceva in neregula la masina se gandeste sa faca acea manevra, daca are posibilitatea de a depasi la iesirea din localitate. Iar masina de politie poate fi inlocuita cu orice alt vehicul, principiul e acelasi. Articolul nu ne invata nimic, aia e problema mea.
CatalinP(Citează)
03/02/2022 la 8:35 AM
Gresit!
In 90% din cazuri masina politiei se taraie sub viteza legala.
Si pentru ca nimeni nu pare a cunoaste legea, sau a fi atent la indicatoare, se formeaza carduri de fraieri care tin trena masinii de politie km intregi, contribuind la problema congestiei drumului.
Eu unul depasesc in toate aceste cazuri cu 5-10km peste viteza legala si las procesiunea de fraieri sa-si numere partzurile in continuare.
Never a problem, whatsoever.
Tom(Citează)