►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 27 ianuarie 2022
Review Huawei P50 Pro: prea scump pentru toate problemele sale »
27 Jan 2022 ·
AUTO ·
Aproape că se termină ianuarie și în București n-a fost cu adevărat nevoie de anvelope de iarnă. Spun cu adevărat pentru că n-am avut zăpadă sau polei ca să fie solicitate la maxim. Anvelopele de iarnă oricum sunt utile chiar și în aceste condiții pentru că au aderența mult mai bună la temperatură mică decât cele de vară, știu asta și mi se pare un avantaj esențial al lor.
Bănuiala mea este că România este o piață a anvelopelor de iarnă ieftine. Când zăpada apare atât de puțin prin București, care este cea mai mare piață pentru astfel de anvelope, mă îndoiesc că se vând cele mai performante în acest domeniu, ci cele mai ieftine.
Chiar și așa, sunt sigur că își fac datoria. Uneori mă întreb chiar câte vieți o fi salvat legea care impune echiparea anvelopelor de iarnă pe drumuri cu zăpadă sau gheață. Sunt sigur că multe. Uneori doi metri în minus la distanța de frânare fac diferența între “a fost aproape” și “accident”. Sau un pic de aderență în plus într-o curbă sau pentru a evita ceva neașteptat pe un drum pot face diferența între o sperietură de moment și mii de lei cheltuite în service.
Sunt curios care este strategia voastră legată de anvelope de iarnă. Le cumpărați pe cele mai ieftine pentru a respecta legea sau alegeți unele mai bune pentru că merită diferența de bani? Sau mergeți pe all-season? Teoretic calculul acesta ar trebui făcut de fapt raportând prețul lor la numărul de kilometri parcurși cu acel set, dar acum cu pandemia cred că un astfel de calcul oricum este dat peste cap și deci poate irelevant în acești ani.
Eu am de iarnă și de vară. Strategia mea a fost să investesc mereu în unele mai bune de iarnă pentru că am avut mereu impresia că se tocesc mai greu. Dacă mă țin o iarnă sau două în plus, simt că merită investiția suplimentară.
Mai am un truc: încerc să le vând mai departe când încă mai au viață în ele și deci pot recupera o parte din banii dați pe ele. Dacă le vând cu o iarnă sau două înainte de uzura completă și recuperez 20% din valoarea lor sunt de fapt mai câștigat decât dacă le utilizez până la dunga roșie și apoi le arunc.
În ultima vreme mă întreb însă tot mai mult dacă n-ar trebui, în viitor, să trec la unele all-season. Nu sunt ierni așa dure la noi. Poate că se tocesc mai rapid decât seturi separate, dar per 10.000 de km tot costă mai puțin. În plus, elimini și nevoia de a le schimba, plus că eu plătesc și depozitarea lor, că nu vreau ca balconul să fie debara de cauciucuri. Se adună costurile, pe când cu all-season m-ar costa doar câte o echilibrare din când în când. Cei cu astfel de anvelope all-season: cum ați ieșit la bani și cât de bune au fost iarna?
« Știri despre tehnologie – 27 ianuarie 2022
Review Huawei P50 Pro: prea scump pentru toate problemele sale »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
77 comentarii
27/01/2022 la 1:03 PM
eMAG nu accepta ca articolul sa fie marcat ca advertorial?
Louis(Citează)
27/01/2022 la 7:36 PM
Nu, că e ”la negru”…
marinel(Citează)
27/01/2022 la 1:04 PM
Cand am avut masina mai veche, am luat all-season bune. Unelecare erau chiar in topul cauciucurilor de iarna, deci mai bune pe timp de iarna decat multe vandute ca exclusiv de iarna. Bine, au si un cost pe masura, dar te scapa de tot chinul schimbului si a stocarii.
Acum, masina noua a venit cu cauciucuri foarte bune de vara, deci am cumparat si un set de iarna bun.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 1:43 PM
Eu am masina veche si iau cauciucuri top. Daca tot ma zgarcesc la masina macar sa nu iau un sant doar pentru ca am economisit 200-300 lei. Asa m-am gandit.
Chestiile bune la toate nu sunt de fapt bune la nimic :)
Iulian(Citează)
27/01/2022 la 1:06 PM
pentru noua masina am trecut la cele mai bune anvelope all season din gama:
Anvelopa All season Michelin CrossClimate 2 215/55R17 98W XL
au si fulgul si muntele si M+S, tot ce vrei.
dezbateri sunt multe, ar fi bine sa isi dea cu parerea cei ce au anvelope all season montate, din povesti e usor.
sorin(Citează)
27/01/2022 la 2:51 PM
Si mai ales nu cei care cumpara cele mai ieftine cauciucuri de iarna “ca-s mai bune decat alea all-season”.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 3:10 PM
Eu sunt la al doliea set de Michelin CrossClimate, in 5 ani, si le recomand cu caldura. Michelin s-a straduit foarte mult la inceput sa le prezinte a fi diferite de anvelopele All-season clasice. Anvelopele All-season clasice sunt anvelope de iarna cu mici imbunatatiri, care nu se comporta excelent vara. In schimb, CrossClimate sunt anvelope de vara, cu diverse imbunatatiri pentru a functiona ok si iarna, si sunt destinate climatului continental cu ierni usoare si putina zapada, deci exact ce e in Bucuresti. Au performante aproape identice cu cauciucurile de vara prin teste, si oricum se comporta excelent si pe zapada pe carosabil (nu am iesit la offroad pe zapada cu ele, deci aici nu am argumente). Daca le tii pe masina 4-5 ani, asta inseamna ca economisesti banii de la aprox 8-10 schimburi de anvelope + costuri depozitare, deci ai economisit deja mai mult de jumate din suma pentru urmatorul set de anvelope noi. Plus ca nu mai stai la cozi in perioada in care toti se ingramadesc sa le schimbe, nu mai faci programari, si nu te mai temi sa pleci la munte in septembrie-octombrie cu grija ca da vreo zapada la mare altitudine si te prinde cu cauciucurile de vara. Sunt un life-changer.
Walter White(Citează)
27/01/2022 la 6:47 PM
+1, cu toată gura!
Și eu sunt la al doilea set de CrossClimate+ (de ceva vreme am văzut că au apărut și CrossClimate2) în 7 ani, pe două mașini diferite. Sunt foarte mulțumit de ele atât pe vreme bună cât și pe perioada iernii, și nu am niciun motiv să aleg altceva pe viitor.
Later Edit: https://razvanbb.ro/review-anvelope-michelin-crossclimate/
seba18(Citează)
27/01/2022 la 11:08 PM
Și eu am crossclimate+, însă rămân un compromis. Vara sunt ok, însă iarna se comportă ca niste anvelope de iarna de gama cel mult medie. Iarna asta trece așa, însă la anul nu mă mai jos.
A, eu le folosesc unde chiar ninge și am avut acum câteva zile -25 de grade.
Ovidiu(Citează)
31/01/2022 la 4:50 PM
Fix pe astea le am avut avut eu pe o Honda Civic. Am fost multumit de ele, pana intr-o vara, la 40 de grade cand a trebuit sa franez de urgenta pe autostrada. Mi-a fugit masina de spate mai rau ca o dansatoare din buric. Din momentul ala, am renuntat la cauciucurile astea care nu sunt nici cal, nici magar.
Pentru o masina de oras, sunt eficiente. Daca faci drumuri lungi des, nu as recomanda.
Andrei B(Citează)
27/01/2022 la 1:07 PM
Eu am all season de anul asta, de la Pirelli. Inainte aveam seturi de iarna si de vara. Dar, locuind in Germania, doua schimburi pe an insemnau in jur de 100 de euro manopera (chiar daca aveam jante, costa spre 50 de euro sa demontezi si sa montezi 4 roti aici, cu pneurile deja puse pe jante). Asta inseamna ca in 4 ani se strang peste 400 de euro, adica aproape cat un set de pneuri all season bune noi (Pirelli all season, 17″, luate vara, au fost cam 500 de euro). La asta, mai pui si 2 randuri de cauciucuri care trebuie inlocuite la 4-5 ani (4 de vara, 4 de iarna) ca devin batrane. Clar nu merita anvelope speciale, decat pentru conditii extreme sau pentru piloti extremi. Stau in Hamburg, iarna sunt in general peste zero grade si maxim lapovita, pilot extrem nu sunt, deci chiar nu ma ajuta cu nimic roti separate.
Ion(Citează)
27/01/2022 la 1:07 PM
Am 2 expriente, una din Romania, a doua din Irlanda.
Romania – iarna e destul de nasol cu anvelope all season si foarte neplacut vara! Am avut 2 ani si apoi am trecut la iarna/vara. Iarna chiar trebuie evitata zapada si gheata. E posibil, dar cand nu poate fi evitat, e urat de tot!
Vara e relativ ok, dar se tocesc repede ca naiba! Le-am schimbat dupa ~25k si o singura iarna. Dupa 2 veri se consumasera deja prea mult pentru gustul meu.
In Irlanda nu ninge, ingheata putin si foarte rar. Dar ploua! Cauciucurile de vara ar fi ok, dar ar trebui grija mare cand e ud. Si nu prea merita investitia in cauciucuri de vara, mai ales la dimensiuni mari. Cauciucurile de iarna ar fi absolut bani aruncati. Solutia evidenta sunt cauciucurile all-season. Chiar si asa nu tin mai mult de 40k.
Dragos(Citează)
27/01/2022 la 1:10 PM
Am avut all season si nu, nu mai vreau. Sunt mai proaste si fata de cele mai ieftine anvelope de iarna. Iar cele de iarna le schimb la 7-8 ani pentru ca nu mai au aderenta buna, nu din cauza uzurii. Am vandut set de anvelope de iarna la mai bine de 40% din pretul unui set nou.
EGO(Citează)
27/01/2022 la 1:16 PM
Eu stiam ca un cauciuc nu se tine mai mult de 5-6 ani, poate sa fie si nerulat, tot nu e bun, ca imbatraneste cauciucul. Asta e recomandarea producatorului.
Acum evident romanii sunt experti si stiu ei mai bine.
Marean(Citează)
27/01/2022 la 1:23 PM
@Marean eu am văzut 10 ani ca durată de viață recomandată pentru o anvelopă, de exemplu: https://www.michelin.ro/auto/sugestii-si-sfaturi/sfat-auto/cand-trebuie-inlocuite-anvelopele
Când ai anvelope de iarnă și vară foarte mult contează faptul că acestea stau cam jumătate de an ferite de soare și intemperii, ceea ce prelungește semnificativ durata de viață a anvelopei.
ov1d1u(Citează)
27/01/2022 la 1:27 PM
Pai nu stiu, uite din linkul dat de tine
“După cinci ani sau mai mult, anvelopele dumneavoastră ar trebui examinate în detaliu cel puțin o dată pe an de către o persoană calificată.”
Cati dintre cei care tin cauciucuri peste 5 ani merg la o persoana calificata cel putin anual? Si persoana calificata nu inseamna baiatul de la vulcanizare.
Deci eu zic ca daca vrei sa fii fara griji, la 5-6 ani altele.
Marean(Citează)
27/01/2022 la 7:34 PM
“Eu stiam ca un cauciuc nu se tine mai mult de 5-6 ani, poate sa fie si nerulat, tot nu e bun, ca imbatraneste cauciucul. Asta e recomandarea producatorului.”
Orice producator vrea sa vanda, il intereseaza sa tii anvelopa mai putini ani.
Acum ma refer la viata anvelopei raportata la ani nu la km parcursi.
Am citit opinii avizate in domeniu care spun ca DOTul nu conteaza atat de mult cat numarul efectiv de ani in care anvelopa a fost FOLOSITA. De multe ori o anvelopa intra in utilizare la multe luni, chiar 1-2 ani de la data productiei.
Uzura cauciucului apare odata cu umflarea anvelopei, expunerea la UV si la temperaturi foarte ridicate timp indelungat.
Asadar viata unei anvelope poate varia mult. O anvelopa tinuta in garaj va avea viata cu mult mai lunga decat a uneia tinuta afara, in soare, 7-8 ani sunt absolut ok.
Eu unul tin masina in garaj si schimb anvelopele la 8 ani de la fabricatie, chiar la 9+ ani am schimbat o anvelopa (de iarna) dar avea DOT de 2 ani cand am luat-o, si era in stare buna cand am aruncat-o. Niciodata nu am depasit 70% din viata anvelopei exprimata in km.
Acum despre all season.
Am 4×4 permanent. Am folosit all season (M+S) Bridgestone Dueler (OE) in primul an al masinii (vreo 850 lei/buc pe vremuri, gume, nu glume), aveau vreo 9 luni vechime.
Am intrat intr-un giratoriu intr-o zi de Dec, era curat pe jos aparent dar cu o pojghita de umezeala inghetata peste. Aveam vreo 35km/h. In viraj masina a pierdut aderenta pe spate si a inceput o miscare periculoasa. Sistemul 4×4 plus contravirarea au rezolvat problema dar sa simti ca 2.5 tone se duc cum le dicteaza fizica si nu fraierul din spatele volanului, este o experienta…
A doua zi m-am dus si am luat instant anvelope dedicate de iarna, niste Dunlop Grandtrek, parca iar modelul acela de Bridgestone le folosesc de atunci numai vara.
Personal, nu as renunta la anvelope de iarna. Acum am niste Coopers WSC (cramponabile) pe jante dedicate si care-si fac treaba foarte bine. Nu stii niciodata cand ai treaba pe platoul Bucegilor sau bypass aglomeratia de pe Valea Oltului taind-o de la Tutulesti la Curtea de Arges pe forestiere, peste dealuri….
Deci depinde si cum folosesti masina. Daca o tii sa te dai mai mult prin oras, nevoia va fi mai putin evidenta, desi nu absenta. E vorba de cat risc poti sa iti asumi si cum poti sa-l ‘mitighezi’ la o adica.
In zona temperat continentala incalzirea se manifesta prin extreme climatice in ambele anotimpuri. Iarna, zapada si inghetul pot lovi peste noapte dupa zile cu soare si peste 15C. Ba chiar as spune ca spre deosebire de alti ani am inceput de 2-3 ani sa tin anvelopele de iarna pana la 25-30 Apr.
My 2-3 cents…
Tom(Citează)
27/01/2022 la 1:14 PM
15 ani am avut anvelope separate, de la medii pana la top, pana anul trecut cand am trecut la all season pt ca nu e nevoie si nu are sens.
In plus, decat sa tin 2 seturi 5 ani, mai bine le schimb pe astea all season la 2-3 ani, costul e la fel. Si am scapat si de neplacerea de a merge la Porsche de 2 ori pe an si sa fiu nevoit sa le verific eu presiunea, ca ei nu sunt in stare sa o faca cum trebuie.
Am luat goodyear vec 4, erau in top. Practic nu am nimic sa le reprosez, dar eu oricum nu prea conduc, doar sotia.
Marean(Citează)
27/01/2022 la 4:15 PM
Presiunea oricum trebuie sa o verifici macar de 2 ori pe an (toamna tarziu si primavara) pentru ca variaza destul de mult in functie de temperatura exterioara. Deci nu scapi de sarcina asta nici daca ai anvelope all-season.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 1:21 PM
De ce nu exista optiunea in care mergi cu cele de iarna si vara?
Andrei(Citează)
27/01/2022 la 7:46 PM
Exista.
Dar cu cat ai anvelope de iarna mai bune pe masina si cu cat e mai cald afara, cu atat la frane puternice se duc sanie, deci distanta de franare creste foarte mult, very unsafe. Uneori scartaie neplacut la viraje stranse prin oras, lipsa de confort.
Si binainteles, se tocesc extrem de repede, dar asta e chiar o nota de subsol fata de discountul la safety.
Tom(Citează)
27/01/2022 la 1:21 PM
Dai o caruta de bani pe o masina buna si te zgarcesti la cauciucuri, care fac cea mai mare diferenta pe banul dat.
Am luat totdeauna minim nokian, in general gama premium atat vara cat si iarna. N-ai idee cum iti intra pantalonii in fund cand franezi cu o masina de 2 tone pe carosabil alunecos.
Ma gandeam sa iau cross climate pt cea electrica care nu iese din oras, dar si aia e foarte grea si nu stiu cat de confortabil te-ai simti la o frana mai serioasa. Plus ca omori consumul pe tot anul.
add(Citează)
27/01/2022 la 1:24 PM
All season de calitate. La masina noua primu lucru facut a fost sa vand gumele de pe ea (niste goodyear de vara) si sa pun allseason. Am 4 ani cu ele si n-am simtit vreodata ca nu fac fata. Plus ca urasc sa merg/pierd vremea, la service ptr schimbat roti/anvelope.
Blackskull(Citează)
27/01/2022 la 1:25 PM
Pana anul asta am avut vara/iarna. Cele de vara le-am casat in toamna pe motiv de vechime 6 ani. Ori le-au luat baietii de la service sa faca un ban, ca aratau inca bine si prea au devenit serviabili cand le-am zis, ori le-au ars pe un camp.
Alea de iarna nu cred ca au 15000 de km, dar e ultimul an si pentru ele.
Ma gandesc si eu serios sa trec la all season, dar parca am o strangere de inima pentru alea 3 zile pe an in care prind zapada la munte.
Sorin(Citează)
27/01/2022 la 1:26 PM
Allseason eu zic ca e o struto-camila nici calitate pt iarna nici pentru vara si de ce sa risti viata cuiva?
Asa daa iei dupa costuri multe lucruri sunt discutabile…dar eu vad All Season doar pt cei care merg rar si nu ies din oras
GabiC(Citează)
27/01/2022 la 1:28 PM
Am allseason de la Continental si sunt mulțumit de ele. De mentionat ca nu merg la munte la ski cu masina.
Bogdan(Citează)
27/01/2022 la 1:31 PM
Uite care e chestia. Anvelopele de iarna nu au sens in Bucuresti daca prindem doar 2-3 zile cu zapada/polei pe an.
In loc de anvelope de iarna e mai bine sa iei anvelope all season pentru iarna pentru ca au performante mai mult decat decente si cand e frig si inghetat, si cand e uscat si cald.
In plus, gandeste-te ca avem si zile in perioada noiembrie – martie in care sunt 20 grade si cele de iarna au performante foarte scazute, fiind foarte moi.
Cea mai mare prostie pe care o fac soferii e sa tina anvelopele de iarna si vara. Iti intra ABS-ul imediat si ai o distanta de franare muuuult mai mare decat ar trebui. Apoi vai de ce am facut accident.
Pentru vara anvelope de vara daca vrei performanta maxima.
TL;DR Anvelope de vara vara si anvelope all season iarna.
Adi(Citează)
27/01/2022 la 1:44 PM
Asta chiar n-are niciun sens. Daca tot stai sa le schimbi pui de iarna, nu e ca si cum la 20 de grade (adica jumatate de ora la pranz intr-o zi de martie) se transforma brusc in plastelina.
In schimb polei sau zapada ai sanse sa intalnesti mereu, si daca te duci pana la supermarket dimineata.
Sorin(Citează)
27/01/2022 la 1:50 PM
Utilizez Crossclimate de aproape 3 ani (Bucuresti) si asa ma gandeam si eu. As avea nevoie mai mare de anvelope dedicate de vara, cand e cald afara, decat dedicate de iarna … “iarna”.
Pana in varful partiei nu intentionez sa ma duc cu masina.
Big T(Citează)
27/01/2022 la 1:31 PM
Nu stiu ce grafice folosești pentru a susține ca B folosește cele mai multe anvelope de iarnă, dar noi aici in nord ( ( SV, MM, BT, SM, BN) rupem la gume de iarnă integrale.
Fără, suntem in șanț.
Și asta nu de azi, de ieri
Ovidiu(Citează)
27/01/2022 la 10:09 PM
Radu e pitziponc de Bucale, n-are el treaba cu muntele sau cu condusul pe zapada.
Dorin(Citează)
27/01/2022 la 1:49 PM
Eu pe Skoda folosesc de ceva vreme anvelope all-season. Sunt la a doua generatie de Goodyear Vector 4 Seasons si nu am avut probleme cu ele pana acum. Am iesit chiar si din sleauri de zapada. Ideea e, daca tot cumperi anvelope all-season, sa mergi pe un brand premium.
Pompiliu-Ion Popescu(Citează)
27/01/2022 la 1:52 PM
La mașina veche, pe care am cumpărat-o când am avut nevoie neapărat de un mijloc de transport pentru câteva luni, am cumpărat anvelope de iarnă SH, cu tot cu jante. Mai țineau câteva ierni, dar le-am dat după prima iarnă, cu tot cu mașină.
Asta de acum e în leasing operațional și include obligatoriu și anvelope de iarnă. Nu știu de care sunt, nu știu cât țin. Mă duc la schimb de 2 ori pe an și ăia decid dacă pot să le mai folosesc un an sau nu. Și dacă nu, pun ei un set nou și trimit factura firmei de leasing.
Giani Mucea(Citează)
27/01/2022 la 2:46 PM
Atât cauciucurile de iarna cât și de vara le-am cumpărat de top. Consider ca nu trebuie neglijata calitatea cauciucurilor. Este suficient ca ele sa nu funcționeze o și singura data ca pe urma sa te uiți la cei dragi din cer.
Donaukinder(Citează)
27/01/2022 la 4:20 PM
In caz de accident te gandesti ca pentru 400-500 de lei in plus cheltuiti la fiecare 5 ani, te-ai fi putut proteja atat pe tine, cat si pe ceilalti din masina (nu mai luam in calcul si pietonii sau pasagerii din alte masini).
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 2:47 PM
Si eu merg pe all season din motive financiare si pentru ca nu mai stau pe la cozile de la vucanizare. Ideea din punctul meu de vedere este simpla. Nu fac atatia kilometrii incat sa merite investitia in acele anvelope dedicate fiecarui sezon. Iarna mai nou e ca vara pe la noi, iar daca merg la munte nu intentionez sa ajung pe partie. Chiar daca mai am un stil de condus sportiv, nu mai este atat de extrem ca la varsta de pana in 30 de ani.
ovidiu(Citează)
27/01/2022 la 2:53 PM
Eu nu am reusit sa ies decat impinsa dintr-o parcare, cu all season, zapada de vreo 20 cm.
“All-season, pentru un condus mediocru 365 de zile pe an.”
Anda(Citează)
27/01/2022 la 2:53 PM
Depinde ce te intereseaza:
1. confort ( de fapt lene ) sa schimbi anvelopele
2. siguranta sporita pentru tine sau familia ta, lipsa batai de cap cu tamponari.
Nu asta conteaza cel mai mult ?
Sunt sigur ca in 2-3 ani de zile ai avut o franare de urgenta si poate atunci ai avut noroc, adica spatiu de franare.
Uita-te pe recenzii la distanta de franare ( umed / uscat ) la ce ai in plan sa iei, pentru ca asta conteaza cel mai mult la clima de la noi.
Iar in legatura cu mersul la vulcanizare , odata pe an, le inspectezi si vezi daca e ceva in neregula ori cu ele ori cu masina.
Dan(Citează)
27/01/2022 la 7:56 PM
Exact.
All Season e marketing pur.
Sunt bune la toate si in fapt la nimic, sunt cauciucuri pentru zone unde rar scade sub -5C iar precipitatile sunt in principal ploaie sau lapovita usoara.
La cel mai subtire strat de zapada sau gheata se duc sanie, control zero. Daca mai prinzi si o rafala de vant lateral pe sosea, ala esti.
Tom(Citează)
27/01/2022 la 11:58 PM
Nu știu ce sa zic la pct. 2 – ca vine tare un prost din spate cu gume de vara/all-season/șterse și îți face mașina acordeon… ca tu te oprești și el nu!
Eu merg pe vară /iarnă Bridgestone runflat (am tracțiune spate). Se consuma extrem de rapid, dar oferă și performanta.
Ma bate gândul sa trec la all-season pentru ca merg 90% prin oraș, dar nu sint sigur ca pe lângă performanta mai slabă nu creste și consumul… Oricum pe zăpadă (cind ii ia iarna prin surprindere la mijlocul lui decembrie pe drumari) nu cred ca ma ajută tare…
Cosmin(Citează)
27/01/2022 la 2:55 PM
Daca o sa citesti review-uri de pe site-urile de specialitate, de la useri care chiar detin all season premium, o sa ajungi la concluzia ca acele anvelope isi pierd din proprietati, dupa aproximativ 2 ani, fiind altfel de cauciuc, chiar daca initial se comporta excelent, tot o sa trebuiasca inlocuite
Acum fiecare face cum crede, si in functie de locul in care se da cu masina,
daca ai loc sa le depozitezi, nu vad de ce nu ai avea 2 seturi, in alte tari nu se complica pentru ca au drumuri ca in palma, au soferi si vreme cat de cat “previzibile”, dar in Ro pot face diferenta dintre viata si moarte.
Cel putin la Iasi si in toata zona Moldovei se conduce haotic.
Personal, detin Golf Plus din 2007 cu seturi dedicate de anvelope vara si iarna Continental
fur(Citează)
27/01/2022 la 2:55 PM
Pt mine, pe suv de 2t+, am ales separat vara/iarna. Pt taica-meu,suv mic si un sedan de clasa mare, am ales all season crossclimate 2. Eu fac deplasări lungi și ma hazardez putin si pe lângă drum, el nu iese pe zapada si nici nu o calca. Crossclimate urile au si viata lunga, performante bune spre ft bune și iarna si vara, realitatea e ca nu toți mergem nici cu 240 blana, nici încărcați la maxim,sa avem nevoie de indici 120 wxyz la anvelope. Daca in ultimul an nu ai frânat brusc nici macar o data și nu faci raliu pe sosea, allseason all the way.
gogu(Citează)
27/01/2022 la 2:57 PM
Parerea mea este ca se reduce la numarul de kilometri parcursi si modul de utilizare a masinii .
Daca faci un numar mic de kilometri pe an si folosesti masina doar pentru cateva concedii si cumparaturi in weekend , clar all-season .
Daca faci naveta , mergi peste tot cu masina indiferent de vreme (munte-mare) si faci 30-40-50.000 km pe an, mai bun este separat vara iarna .
Chiar si all-seasonul vara se uzeaza mai mult si este mai zgomotos . Acum am o masina cu cauciucuri all-season si la 130kmh sunt mai zgomotoase decat unele de vara la 210-220kmh kmh . In final zgomotul asta se traduce si in uzura.
Constantin(Citează)
27/01/2022 la 2:57 PM
Eu stau pe un deal. Iarna cu all season lasi masina jos si te urci in ea inghetata a doua zi. Cu anvelope de iarna bune urci, cu alea medii poate, cu ele uzate lasi masina jos sau vii cu spatele si iti creste pulsul.
La ultima masina am all season pe ea si o sa le mai tin inca vreun an, desi sunt zgomotoase, dar am vazut ca daca le pot vinde iau foarte putin pe ele (R18).
Am luat inca un set de jante si cauciucuri de iarna medii (Hankook Winter i*cept), alea scumpe erau cu vreo 3-400 de lei in plus pe cauciuc. O sa le tin 3, maxim 4 ani apoi scap de ele si iau iar medii.
Eu am doua principii la cauciucuri:
– sunt singurul contact dintre masina ta si asfalt, si la accelerari si la decelerari, deci e foarte important sa te bazezi pe ele
– un set specializat (vara de vara si iarna de iarna) costa mereu semnificativ mai putin decat costa botul masinii, in caz ca nu reusesti sa opresti si intri in ceva.
Poate prin Bucuresti sa mai scapi iarna cu all-season, dar prin centrul si nordul tarii trebuie sa fii tare norocos sau inconstient. Cele all season sunt bune cand sunt noi, dupa vreo doua veri bafta multa la iarna.
rdb(Citează)
27/01/2022 la 3:10 PM
Avand in vedere trendul climatic si implicit faptul ca zapada este din ce in ce mai putina, recomand cu caldura all-season. Mi-am echipat si a doua masina cu all season si nu regret nici o secunda.
Gerry(Citează)
27/01/2022 la 3:19 PM
All season!! Micheline Cross Climate 2 de vreo 5 ani ( sunt la al 2-lea set si ma preg de al 3-lea, nu sariti cu hate-ul).
Mama, cand ma gandesc cum ma canoneam inainte cu schimbat si raschimbat si cozi si mizerie si tinp pierdut si carat de ele si ocupat balconul si tot asa.. treaba de masochist..
All season-urile cross climate sunt minunate. Mai putin pe zapada mare. Dar alea 3 zile pe an stau cuminte.
Morrissey(Citează)
27/01/2022 la 3:31 PM
daca ai 4×4 merge si all season, inca ai aderenta ok. Daca ai masina fara 4×4 si practici sporturi de iarna, deci mergi la schi, ai nevoie de anvelope de iarna pt saptamanile alea din iarna cand fie mergi incet cu all season fie stai acasa.
Cum eu nu am 4×4 am niste Michelin Alpin 5 si s-au mai aprins beculetele prin bord cand am mers la schi si ningea.
monciu(Citează)
27/01/2022 la 8:02 PM
Am 4×4 si am patit-o cu all season (ff usor dar suficient sa ma invat minte).
4×4 fara cauciucuri adecvate e degeaba, fix-pix. Ba poate fi chiar periculos daca te surprinde pentru ca masina se comporta altfel cand pierde aderenta decat una cu tractiune pe o singura punte.
Tom(Citează)
27/01/2022 la 3:56 PM
Confirm si eu ce au spus altii, all season chiar si de top isi pierd mult din proprietati in 2-3 ani. Am all season Michelin Crossclimate de 4 ani pe un Golf7. In primii 2 ani pe zapada n-au fost probleme si am zis ca sunt super. Anul asta am fost la Sinaia, am dat de putina zapada (fara gheata) intr-o parcare mai inclinata, nicidecum in varful partiei si ce sa vezi … n-au urcat …. indiferent de skilluri in manevrare :D. Ma gandesc sa trec la vara-iarna.
Mirela(Citează)
27/01/2022 la 4:24 PM
Gandeste-te ca de acum o vei avea si pe Alice in masina. Chiar daca riscul de accident este sub 0,1%, merita economia aia de cateva sute de lei pe an?
Eu intotdeauna recomand anvelope dedicate pentru fiecare sezon in parte. Daca tot cheltuim atatia bani pe masini si suntem incantati ca sunt pline de sisteme de protectie active si pasive, nu are sens sa facem economie la una dintre cele mai importante componente.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 5:45 PM
Ai vazut si tu x6 sau glk-uri cu anvelope aproape pe sarme, sau numai eu ?
Masinile astea oricum ar fi ele de 1 mil de euro, tot pe calitatea anvelopei se bazeaza cel mai mult, dar cine sa inteleaga… auzi calvar sa schimbi anvelopele… stai sa vezi calvar cu service sau spital , doamne fereste…
Bine ca e cineva care intelege importanta anvelopei…
Dan(Citează)
27/01/2022 la 9:18 PM
Mai ales la masinile astea de clasa superioara vezi probleme cu anvelope praf. Pentru ca unii isi permit sa cumpere o masina la mana a 5-a, dar cand trebuie sa dea 1000 de euro pe setul de anvelope … mai amana pana la anul. Asa, la un Golf, reusesti sa iei ceva bunicel pe la 1400 de lei.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 4:32 PM
cine papuci cumpara anvelope sh? sunt moduri mai simple sa te sinucizi…
add(Citează)
27/01/2022 la 5:29 PM
Merg zilnic, ies din oraș. Crossclimate de 5 ani, masina clasa compacta. Mers si la munte si la mare și in afara. Nu m-aș mai întoarce la iarna/vara am avut pentru mine nu merita calvarul caratului, vulcanizarilor etc. Merg civilizat fara schumachereli, locuiesc în București nu am casa pe deal.
Coco(Citează)
27/01/2022 la 9:58 PM
Same.
Am făcut drum în BG, acum 2 săptămîni, la munte, iarnă, frig, zăpadă.
Michelin Crossclimate vechi de 4 ani. Aproape nici o problemă, doar într-o zi cu ninsoare abundentă, străzile doar cu plugul (fără sare) am avut mici probleme.
Emil C(Citează)
27/01/2022 la 6:06 PM
Uite o chestie la care nu ma pricep asa ca ma intreb:
– sunt cauciucurile all season legale iarna?
– sunt cauciucurile all season la fel de performante iarna ca cele de iarna?
Daca raspunsul contine vreo forma de “nu” la oricare din aceste intrebari, as lua in continuare cauciuri de iarna si de vara.
Gaelex(Citează)
27/01/2022 la 6:17 PM
Da. La ambele.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 9:46 PM
Trebuia să ai și aici comentariu, că nu ieșea la număr! :))
2 întrebări:
– dacă nu conduci mașina, de ce te bagi?
– de ce nu ai permis de conducere?
Emil C(Citează)
27/01/2022 la 7:43 PM
Daca folosesti masina, presiunea se verifica macar la 2-3 saptamani.
Tom(Citează)
27/01/2022 la 7:59 PM
Poate daca folosesti zilnic la drumuri lungi. Pentru drumurile de oras, cu tot cu gropi si frig, de obicei verific la o luna sau mai rar si nu e nevoie sa completez cu mai mult de 0,1-0,2 atm.
O singura data am avut martor de presiune aprins in bord, dupa ce statuse masina nemiscata o luna.
Conteaza desigur calitatea anvelopelor, a jantelor si a montajului.
Sorin(Citează)
27/01/2022 la 9:20 PM
@Tom, cu cat mai des, cu atat mai bine. Eu am spus ca trebuie de minim 2 ori, fiindca tot de 2 ori schimbi pe an schimbi si anvelopele. Voiam doar sa arat ca din punctul asta de vedere, anvelopele all-season nu aduc nici o economie de timp.
Andrei G(Citează)
27/01/2022 la 8:25 PM
La drumuri lungi se verifica la fiecare drum. Diff de temp, de incarcare, daca tractezi sau nu, daca ai roof load sau nu, etc.
Nu e ca daca mergi in oras nu iti trebuie, dar adevarat ca riscurile sunt mai mici (desi de pana sunt mai mari).
Dar nu am si sper sa nici nu am vreodata senzori de presiune.
Tom(Citează)
27/01/2022 la 10:04 PM
După ce am citit comentariile de la acest articol am început sa nu ma mai simt aiurea ca am cumpărat degeaba o mașină cu senzori de presiune în roți. Unii oameni chiar verifică non stop presiunea la vulcanizare.
Eu trec prin meniu. Tot timpul e la fel. Nu variază semnificativ (adică nu influențat de temperatură) decât după ce schimb cauciucurile
Și am avut ani în care făceam către 50 000 km.
nashu_mare(Citează)
27/01/2022 la 10:17 PM
L-am auzit pe Titi Aur spunând că anvelopele all seasons nu sunt bune nici vara nici iarna. Omul are școală de conducere defensivă si stie ce vorbește. Eu ma uit pe testele de pe adac.de înainte de a cumpăra anvelope si nu ma zgarcesc pentru ca o anvelopa buna poate face diferența dintre viață si moarte într-o situație critică. Conduc de 25 ani.
Misulache(Citează)
27/01/2022 la 11:05 PM
Am Continental Winter Contact TS 870 de iarna si Continental ContiEcoContact 5 de vara. Off-topic. Tu ai facut vreun review de long term user al masinii tale..cu pro’s & cons ? Nu am cumparat niciodata all seasons, schimb cauciucurile odata la 2 ani. Fac pana la 45.000 de km pe an, nu locuiesc in Romania, iar cauciucurile mele vad in proportie de 80% nu mai autostrada.
Cristi(Citează)
28/01/2022 la 9:35 AM
in Brasov am nevoie de anvelope de iarna de top.
Yashipuku(Citează)
28/01/2022 la 9:48 AM
Fix acum un an am făcut și eu trecerea la all season. Le-am cumpărat de la auto soft ca să mi le și monteze. Este vorba de niște anvelope Bridgestone Weather Control, adică ce-am găsit mai bun în stoc. Not great, not terrible :)
Nu regret alegerea făcută, dar eu conduc rar, îndeosebi o dată pe săptămână la cumpărături și ~ o dată pe lună un concediu de weekend prelungit. De asemenea nici nu o recomand.
dumy(Citează)
28/01/2022 la 11:26 AM
Eu am all-seasson, Michelin CrossClimate . E drept ca si masina e 4×4 dar am facut 50-60 km cu ele in 2 ani , conducand doar in Romania. Merg bine pe zapada, gheata, polei insa depinde mult de piesa aflata intre scaun si volan. Am condus 10 ani /200.000 km un logan MCV fara abs, prin Maramures cu cauciucuri ieftine (Tigar, stiu ca sunt tot in fabrica Michelin facute dar nah) si am stat pe drum aproape in orice situatie, doar ca mergeam mai incet:)
Daniel(Citează)
28/01/2022 la 11:52 AM
Eu merg cu anvelope premium de vara dar si de iarna fiecare cu janta ei si mie le inlocuiesc singur.
Chiar si asa, sunt zone cu polei unde nu fac fata alea de iarna…deci nu vreau sa experimentez cu all seazon
Mi se intampla chiar si cu cele de vara in zone foarte calde din Grecia unde uneori intra abs-ul
Discursuri gen: imi iau anvelope ieftine sau all seazon si merg mai incet, sunt mai atent, am viteza mai mica sunt un mare BS. In caz de franare de urgenta, black ice si orice alt eveniment surpriza conteaza fiecare centrimetru la franare, nu sunteti Ken Block.
All season sunt bune pentru ierni care nu scad sub -2,3 grade
Am mai vazut si un nou gen de inconstienti care folosesc vara anvelopele de iarna dar ar vrea sa-i vada cu permisiul luat pe cei care iarna folosesc anvelope de vara….nu poti sa spui ca inginerii au fost destul de destepti sa inventeze o anvelope de iarna dar e un fel de conspiratie ca nu se poti folosi si vara.
lupy(Citează)
28/01/2022 la 1:27 PM
Anvelopele all seasons sunt un compromis, sa fie in parametrii decenti si vara si iarna. Avand in vedere proprietatile variabile ale cauciucului in functie de temperatura, nu exceleaza nici vara nici iarna.
Alegerea depinde de ce masina ai (adica ce performante vrei de la ea) si pe unde conduci (tip carosabil, temperatura, altitudine, etc).
Daca ai de ex. Porsche Cayenne, esti mai sportiv si conduci mult iarna la munte si vara la ses, atunci e recomandat sa alegi cauciucuri specializate pe sezon, masina se va comporta mai bine in conditii mai la limita.
Daca de ex. ai Renault Megane si mergi adesea in Bucuresti, atunci all seasons este o alegere potrivita.
vladutz(Citează)
28/01/2022 la 1:29 PM
Eu am avut in ultimii 7 ani, pana anul trecut, cele mai bune anvelope de iarna, Continental TS860.
Avand in vedere ca una a explodat, aveam jantele de tabla ruginite si trebuia sa le schimb si pe cele de vara, am trecut la all season. Bridgestone Wheather Control A005, eu am roti mai ciudate 215/45 R16 asa ca am dat destul pe ele 770 lei/bucata.
Am zis ca economisesc ceva si scap si de montaj de doua ori pe an.
Dar nu recomand, sunt OK pe asfalt negru, le-am ales ca sunt cele mai bune la franare pe ploaie, dar pe zapada uda sau ninsoare torentiala sunt dezastru.
Merg mai mult patinand, becul de ESP palpaie permanent, pana si troleibuzul a plecat mai repede ca mine de la semafor.
Am facut niste franari de urgenta intr-o parcare goala, ca sa stiu la ce sa ma astept, distanta de franare e dubla fata de Continental de iarna.
Am mers cu ele pe un drum forestier, la Rasnov, spre cabana Malaiesti, sunt OK dar nu sunt multumit. TS860 de la Continental zburau, am urcat cu ele orice panta, am mers pe drum forestier cu zapada, 60 km. (Nehoiu-Comandau, am trecut muntii)
In concluzie, merg all-season prin Brasov 99% din timp dar pentru 1% cand ninge rau sunt dezastru si imi pare rau ca le-am luat. Astept vara sa vedem cum se comporta si iau o decizie.
Tu, Radu, daca ai 4×4, si mai ales ca in Bucuresti nu prea e iarna, ai mai multe argumente pro all-season.
Costi(Citează)
28/01/2022 la 3:09 PM
Masina 4×4 in oras all season, pentru restul masinilor situatiilor iarna/vara.
Petro V(Citează)
28/01/2022 la 3:31 PM
+1 si de la mine
GOLF7 luat de nou in 2015 este la al doilea set de CrossClimate in cei 60.000km. Merge excelent si la iernile din Bucuresti
Jeep Renegade a venit cu GoodYear 4Season gen1 din fabrica. Au mers excelent si la zapada si pe offroad usor. Dupa 4 ani de folosire le-am inlocuit cu Falken all-season as210 . Am zis sa incerc. Nu regret.
PS: da multi zic ca sunt un compromis dar la aceste doua masini sunt alegerea corecta. Jeep are si un set de jante 16″ cu BF Goodrige KO2 (cele de scandal cum zic eu), iar cealalta masina a mea a rulat din 2016 de cand o am Michelin Pilot Sport 4S (nu am de iarna deloc), iar in vara asta probabil trece la Michelin Cup2.
Dragos(Citează)
28/01/2022 la 4:40 PM
esti sigur ca mergi asa de mult incat sa consumi guma inainte de a o imbatrani?
dpmdv.. anvelopele (impreuna cu franele si apoi directia) sunt elemente cheie de siguranta in trafic (gen life and death).
prin urmare.. folosesc anvelope bune, separat de vara / iarna, fiecare pe jante diferite si echilibrate, pe care nu le tin mai multe de 5 ani (si apoi nu le dau mai departe pentru ca nu vreau sa omor pe cineva).
daca e sa le consideri strict economic.. s-ar putea ca atunci cand pui in balanta consumul suplimentar de vara vs pretul unui set special de iarna.. sa nu fie chiar asa de avantajos un all-season.
daca mai adaugi confortul (zgomot suplimentar, raspusul in volan, etc).. eu nu cred ca iesi musai mai bine cu all-season.
john2381(Citează)
29/01/2022 la 6:56 PM
Eu vorbesc despre ce am acum pe masini, nu din povesti.
1. Michelin Crossclimate 2(fara doar si poate cea mai buna anvelopa all season)
2. Goodyear vector 4seasons gen-3(pret calitate pe asta as merge , michelin sunt superiori dar si scumpi)
3. Continental All Season Contact(foarte bune pe zapada dar cu minus mare la acvaplanare + zgomot si sunt mai scumpe decat Goodyear)
In teste pe internet o sa mai vezi Nokian pe locul 2-3-4. In functie de cine face testul. Nu stiu posibil sa fie bun nu-l am ca sa pot sa compar.
Daca nu duci lipsa de bani michelin iar dupa michelin as merge oricand pe Goodyear(am fost suprins ca au ajuns michelin crossclimate + din spate). Am avut prima generatie de michelin crossclimate si am luat Goodyear-ul ca nu aparuse inca la noi Crossclimate 2 dar nu am un regret precum il am la Continental ca nu am luat Goodyear si am dat si mai multi bani.
SW(Citează)
31/01/2022 la 1:29 PM
sunt all season de vara si all season de iarna,
tinand cont de vremea in bucuresti, am ales GOODYEAR VEC 4SEASONS, pt vara, de 1 an, merg perfect si eu merg f tare, avand masina puternica,
la schi nu merg, deci nu imi fac probleme
teo(Citează)
04/02/2022 la 9:11 PM
Mai ales că a venit și a 3-a persoană, îți recomand Michelin de vară și Michelin de iarnă.
Nu există All Season!
ionică(Citează)