►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
12 Dec 2021 ·
AUTO ·
Ce cursă în Formula 1! Verstappen a câștigat titlul în ultimul tur și mi se pare că nu-l merita, Hamilton fiind mai bun în întreaga cursă. Cred însă că Hamilton a pierdut pe mâna echipei sale, care n-a știut să-i schimbe pneurile la timp… de două ori.
Situația a fost așa: la start Hamilton a trecut în față, plecând de pe 2 și depășindu-l pe Verstappen încă de la început. A fost apoi o fază controversată în care Verstappen a vrut să depășească, l-a cam forțat pe Hamilton în afara circuitului și Hamilton atunci a tăiat curba. FIA a decis că nu-i nimic în neregulă cu asta, dar și Hamilton a tăiat zdrăvăn curba aceea, n-a mers pur și simplu prin exteriorul circuitului.
Dar na, trecem peste, incident de cursă. Hamilton a condus toată cursa, urmat de Verstappen la câteva secunde. Verstappen nu putea ține ritmul, zic eu. Mercedes-urile au fost din nou mai rapide.
Au fost apoi două momente care l-au costat pe Hamilton titlul de campion din cauza strategiei greșite a echipei sale. A fost un Virtual Safety Car în care Hamilton a rămas pe circuit, dar Verstappen a intrat și a schimbat. Asta i-a permis apoi să recupereze din distanța față de Hamilton, având pneuri cu 20 de tururi mai proaspete. Prima greșeală a Mercedes a fost aceasta: nu l-au chemat pe Hamilton să schimbe odată cu Verstappen, deși ar fi fost interesul lor să existe o sincronizare perfectă acolo.
Apoi, cu 5 tururi înainte de final, Safety Car real din cauza unui accident. Verstappen din nou intră la boxe și schimbă din nou pneurile, de data aceasta pe soft-uri. Hamilton din nou rămâne pe circuit. Verstappen iese de la boxe tot pe doi, dar cu vreo 5 mașini întârziate între el și Hamilton. Cu un tur înainte de finish, arbitrii decid că acele 5 mașini întârziate pot depăși safety car-ul, așa că Verstappen ajunge fix în fundul lui Hamilton sub safety car.
Safety car-ul se retrage. Mai este un singur tur de cursă. Verstappen are soft-uri proaspete, Hamilton hard-uri folosite peste 40 de tururi. Depășirea a fost o simplă formalitate. A fost a doua greșeală a echipei Mercedes: când Verstappen a intrat pentru soft-uri, trebuia și Hamilton chemat la boxe pentru schimb. Sincronizarea aceasta ar fi făcut imposibilă schimbarea de lider și i-ar fi adus lui Hamilton campionatul. Cred că au crezut cu toții că nu va fi timp pentru reluarea cursei, iar Hamilton va câștiga sub safety car.
Verstappen ia titlul după o cursă în care a fost pe locul 2 de la cap și până cu 20 de secunde înainte de final și în care de fapt nu a putut ține ritmul cu Hamilton, dar a fost ajutat de două safety car-uri și de două decizii inspirate ale echipei Red Bull (sau neinspirate ale Mercedes de a nu face nimic). Asta e viața.
A mai fost acolo o controversă. Întâi s-a zis că mașinile întârziate nu au voie să depășească safety car-ul. Cu 5 mașini între Hamilton și Verstappen, olandezul n-ar fi putut câștiga într-un singur tur. Apoi, chiar la final. s-a decis că mașinile întârziate pot depăși. Nu știu finețurile regulamentului și cum se decid astfel de lucruri. Poate că mașinile întârziate nu pot depăși safety car-ul dacă acesta stă pe circuit mai puțin de X tururi, dar pot depăși dacă safety car-ul stă mai mult de X tururi. Sau poate e decizia arbitrilor și asta e situația.
Oricum dacă Hamilton ar fi fost chemat măcar o dată în plus la boxe, din postura de lider și sincronizat cu Verstappen, părerea mea este că ar fi rămas campion. Sunt chiar pissed off, având în vedere că, după ce Hamilton a condus toată cursa minus 1 tur, eram convins și foarte bucuros că va fi titlul său. I need a drink.
Hamilton are 7 titluri de campion mondial, este considerat cel mai bun pilot din toate timpurile, este multi-milionar și rămâne în Formula 1 și la anul. Este greu să-ți pară rău de el. Mi-ar fi plăcut însă să ajungă la 8 titluri, cu unul mai mult decât Michael Schumacher. Verstappen este viitorul Formulei 1, se vede că este foarte rapid și talentat. La anul se schimbă substanțial mașinile și regulamentul tehnic. Epoca Verstappen putea începe de atunci, zic eu.
Cred că este prima oară când titlul s-a decis cu o depășire făcută în chiar ultimul tur. Păcat însă că a părut efectul unui safety car și al unor bâlbâieli de reguli și de schimburi de anvelope. Dar na, asta e… am vrut spectacol, am avut anul acesta spectacol cât în trei alte campionate în trecut.
De remarcat cât de bine l-a încetinit Perez pe Hamilton la un moment dat în cursă, făcându-l să piardă vreo 6 secunde. Perez s-a ținut bine de tot pe poziție și depășirea a fost foarte dificilă:
Verstappen este campion mondial la 24 de ani. A ajuns în Formula 1 în 2015, după doar un sezon în Formula 3. Astăzi a fost ultima cursă pentru Raikkonen, care se retrage din Formula 1 cu 21 de victorii și titlul de campion mondial luat cu Ferrari în 2007. Giovinazzi va pleca și el, se mută în Formula E. Mai important, de la anul vin noile mașini Va fi o schimbare fundamentală, practic o nouă eră în F1. 20 martie, Bahrain.
Clasamentul final 2021:
La echipe:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
58 comentarii
12/12/2021 la 5:33 PM
E cel mai titrat. Dar nu cel mai bun.
Cipper(Citează)
12/12/2021 la 5:36 PM
Mai mult de 5 minute nu pot urmări cursele de formula 1. Oricînd te uiți de-a lungul unei curse, mi se pare că e același clip rulat în buclă. Totul calculat la milisecundă, schimbat de roti in 2 s, pilotul nu prea conteaza, trebuie doar să nu iasă în decor, iar acolo sunt toți cam de același nivel. Tehnologia e peste skill-ul șoferului. Băieții ăia au mii de ore de pilotat pe mașinile alea, nu mai exista secrete, mașina cam face tot acolo. De ce m-aș suita? Nu simt nimic privind la tv.
Am fost de citeva ori la karting, la Tunari, pe banii mei. Scump, scump, dar distractiv, mai ales cu kartul de 13cp, acolo simți masina. Dacă aș avea la dispoziție un kart de 30cp cu diferențial spate, dar disponibil non-stop, să trag vreo două ore pe zi, într-o lună as fi de nivel competiție. Am văzut poveștile piloților români de raliu: băieți pasionați, făceau drift cu niste gioarse, ceva talent nativ. Au avut noroc de un sponsor și așa au ajuns piloți de raliu.
finch(Citează)
12/12/2021 la 5:52 PM
Same here. Urmăream când erau Schumacher, hakkinen și desigur Miki Alexandrescu care iesea la bere cu toți piloții dar acum mi se pare un circ obscen.
An de an se schimba regulile, șicanări, mizerii, totul pentru bani. Piloții super fițe, zero talent, zero modestie.
Mai bine mă uit la snooker că acolo sunt aceleași reguli de 30 de ani.
Tano(Citează)
13/12/2021 la 10:50 AM
De fapt regulile se schimba de la an la an pentru a pune un accent cat mai mare pe talentul pilotilor si nu numai pe masina. Se pun din ce in ce mai multe limitari tocmai pentru ca unele masini sa nu fie cu 3-4 clase peste celelalte.
Andrei G(Citează)
13/12/2021 la 12:53 PM
@finch: probabil ă iau puțin prea în serios comentariul tău, dar într-o lună, cu exercițiu de 2 ore/zi, n-ai fi competitiv nici măcar într-un joc pe PC – care e, să zicem, aproape de un simulator. Cât despre realitate, mă bucur că te simți pilot pe cartul ăla, dar la o mașină de tip „formula” nici n-ai aduce pneurile și frânele în temperatura optimă de operare. Ai varianta de a merge la curse live, dacă ce e la TV nu e suficient.
@Tano: deci ai urmărit cât, 2-3 sezoane? Șicanări și mizerii s-au făcut tot timpul, ăia sunt piloții de curse. E ca și cum ai vrea ca la fotbal să nu se mai lovească jucătorii între ei. La începutul anilor ’90 monopostul Williams a avut suspensii electronice, calibrate pentru fiecare circuit ca să țină mașina practic lipită de pistă – s-au interzis suspensiile alea ulterior, normal. Ideea e că tehnologia evoluează și doar prin schimbări de regulamente se poate ajunge la un echilibru între echipe.
@Andrei G: n-ai cu cine, te adresezi unor oameni care nu au vrut/vor să urmărească Formula 1.
dam167(Citează)
12/12/2021 la 5:37 PM
Mda.
A avut noroc Verstappen.
Per ansamblu un titlu asteptat, 16 din 22 de curse avind masina mai buna.
Dar tinind cont de cursa asta, Hamilton a fost pur si simplu maret si a avut un ghinion colosal.
Emil C(Citează)
12/12/2021 la 6:18 PM
Ma bucur pentru Max, nu pot zice ca a fost cel mai bun, dar nu mi-a placut niciodata de Lewis. Poate pentru ca e un plangacios penibil – vezi vaicareala pe radio cand Perez il tinea in sah – “This is some dangerous driving, man”. BTW, mare Checco, trebuie sa conduca asa mai des.
Imi place ca Ferrari da semne de revenire; Alonso intr-o masina mai buna ar face minuni. Sper ca masinile din 2022 sa fie competitive si fiabile, sa nu avem multe DNF-uri din motive tehnice.
@finch: ma faci sa rad, dar asa, cu hohote. Esti gresit informat, pilotii nu au mii de ore de condus masinile, eventual simulatoarele, toate antrenamentele in masini sunt organizate oficial si strict supravegheate de cand s-au introdus limitarile de costuri in F1. Vezi ca au bagat acum camera in casca pilotului, vezi exact ce vede el, incearca tu sa faci ce fac ei dupa 2 ani intr-un kart.
alunelu(Citează)
12/12/2021 la 6:24 PM
Faza din virajul 6 din lap 1 a fost foarte fotbalistica gen s-a lasat faza sa continue. Si Verstappen a avut o intrare fortata in viraj, dar si Hamilton a barbierit bine o secunda scurtand sicana.
Personal, imi plac rezultatele muncite si urasc oportunismul extrem si nu ii pot nega talentul lui Verstappen, dar a castigat cursa ca un turkish delight cu ochi, iar Mercedes ar face bine sa angajeze si niste strategi cu mai multa apetenta pentru risc.
Per total, H merita sa castige cursa dar inferentele inconsistente ale arbitrajului parca distrag atentia de la racing si uite ca a fost si Verstappen favorizat (a zis si el ca “miracles happen”). Ar trebui sa ii dea si lui Perez o bucata din trofeu pentru ca desi Verstappen a castigat 5 secunde de pe urma bataliei Perez – Hamilton, tot n-a fost suficient de aproape inainte de safety car.
Am vazut ca existau breaking news ca Mercedes si RB erau la Race Direction sa protesteze pe motive ca V l-a depasit pe H pe safety car.
Ma enervez ca astia se invart in cerc si mie tot nu o sa imi priasca burgerii comandati. Fml
Mihai(Citează)
12/12/2021 la 6:31 PM
Mercedes a depus contestatie pentru manevrele lui Max din ultimul tur. Titlul s-a castigat pe circuit, au fost decizii ciudate in ultimele curse, care l-au avantajat pe Hamilton (asa zi eu). In 2 curse Max a pierdut puncte din cauza pilotilor Mercedes (Marea Britanie si Ungaria). Nu inteleg ambitia asta de a castiga titlul prin tot felul de mijloace (contestatii, presiune pe comisari, etc.). Max a fost cel mai bun pe pista, iar daca L.H. este sportiv ar trebui sa accepte infrangerea.
Stefan(Citează)
12/12/2021 la 6:42 PM
In care curse a fost mai bun Max? In alea in care tooooate franarile lui langa Lewis au fost la limita acrosajului? In asta in care a “recuperat” 11 secunde pe barba safety car? De ce nu fost toti lasati sa revina in acelasi tur, cumva pentru ca nu mai era timp sa depaseasca? Sper sa castige Mercedes contestatia chiar daca nu-l halesc deloc pe Lewis. Daca era safety car virtual si se pastra diferenta acum plangea cu lacrimi de crocodil ca ele e mai bun si nu are masina.
In mod normal ar trebui gasita o metoda prin care diferentele sa se pastreze si pe safety car, fix cum e la virtual safety car.
MihaiDB(Citează)
12/12/2021 la 6:37 PM
E pacat ca sunteti multi care va uitati la cursa și nu pricepeți nimic. Dar nimic frate.
Prima decizie a Mercedes n-a fost greșita, dimpotrivă, Hamilton avea 10-11s avans cu 6 tururi înainte de final, Verstappen mai având și acel trenuleț de 4-5 mașini întârziate între el și Hamilton. Așa ca aș zice ca a fost fix decizia corecta, dat fiind ca fără acel accident nu mai avea ce sa se întâmple.
A doua decizie n-a fost, de fapt, o decizie, fiindcă Mercedes nu a avut decât o opțiune, aceea de a-l tine pe Hamilton pe circuit. Altfel riscau ca Verstappen sa nu între și se facă rocada. Dacă cursa s-ar fi terminat apoi sub Safety Car (presupunere perfect rezonabila la acel moment), aruncau practic titlul pe geam.
In final s-a incalcat si regulamentul, dat fiind ca Safety Car-ul ar fi trebuit sa mai rămână încă minim un tur pe pista conform regulamentului. Aparent, “sa fie spectacol” e mai important decat respectarea regulilor.
Stefan(Citează)
12/12/2021 la 7:03 PM
Și mie mi se pare surprinzător că mulți n-au priceput deși chiar și comentatorii români ai transmisiunii de pe Digi au indicat aceste aspecte de fiecare dată.
Marian(Citează)
12/12/2021 la 8:22 PM
Corect.
Emil C(Citează)
13/12/2021 la 7:54 AM
Finalmente cineva care spune lucrurilor pe nume … crucial ptr un sport, dar nu numai, este respectarea regulamentului.
In acest sezon, dar mai ales la cursa de aseara parca am revazut “cooperativa” din fotbalul romanesc. Practic s-au schimbat regulile in timpul jocului.
sfx(Citează)
13/12/2021 la 11:11 AM
@Stefan, legat de a doua intrarea la boxe: asa cum Verstapen a intrat la boxe si a reusit totusi sa recupereze distanta fata de Hamilton putea sa intre la boxe si, chiar daca ar fi iesit in spatele lui Verstapen, avea aproape aceleasi sanse sa il depaseasca.
Nu spune nimeni ca Verstapen nu a fost ajutat si de noroc, dar asa se intampla in Formula 1. Nu intotdeauna lucrurile merg perfect. Echipa de la RB a fost mai inspirata si a profitat la maxim de aceste incidente. In schimb Mercedes a avut o strategie de “play safe” care vedem cu totii ca nu a functionat atat de bine.
Andrei G(Citează)
12/12/2021 la 8:28 PM
Nu prea e asa, prima oara daca intra el primu, max sigur nu intra si se schimba liderul, iar a 2a oara dupa cea iesit max avea 17sec si daca il chemau la. Boxe iar pierdea prima pozitie… Las ca daca e cel mai talentat pilot din istorie. Ia titlu la anu si apoi poate sa se retraga linistit
Adeian(Citează)
12/12/2021 la 9:09 PM
Păi nu intra primul, intra în turul imediat intrării lui Vestappen și ieșea cu același gap apoi în fața sa.
nwradu(Citează)
12/12/2021 la 9:16 PM
Daca nu intri imediat ce se anunță yellow flag, când diferențele sunt inca aproape cele de până în yellow flag, pierzi momentul. E ca la poker, unde primul întotdeauna merge la risc, pentru că nu știe ce fac sau cat plusează următorii.
Costin(Citează)
14/12/2021 la 12:04 PM
Radu, ce e neclar din comunicarea radio a lui Bono catre Hamilton? “We might have lost track position?”
Fara cele 7 secunde recuperate de Perez lui Max, Hamilton putea sa intre bine mersi la boxe sub VSC si sa isi pastreze pozitia. Alea 7 secunde au cantarit enorm in final.
Marius M(Citează)
12/12/2021 la 9:03 PM
Faptul ca cineva a câștigat fără a pilota o mașina Mercedes este o mare realizare.
Mercedes are 8 ani la rând titlul de cea mai buna mașina/echipa.
Sa fii fan Mercedes și Hamilton la acest moment nu are nici un farmec. E ca si cum la fotbal Germania are 7-0 si tu vrei sa mai dea un gol.
Okochea(Citează)
12/12/2021 la 9:45 PM
Nu a castigat Verstappen, echipa tehnica Mercedes i-a dat titlul pe tava. Hamilton este un pilot net superior, mult mai calm si mai controlat.
Ce a facut Perez este un gunoi si ar trebui eliminat din cursele de F1 pentru totdeauna pentru ca el nu a concurat ca sa castige ci ca sa il intarzie pe Hamilton.
Asa ceva este complet lipsit de sportivitate, pilotul trebuie dat afara din sport iar echipa care practica asa ceva trebuie sa aiba interdictie minim 1 an la participatul la competitie.
FIA face tot felul de regulamente tampite, numai de mizeriile astea evidente nu se ocupa.
Gaelex(Citează)
12/12/2021 la 11:17 PM
De ce e gunoi? Trebuia sa se dea la o parte?
Pozitia se câștigă pe circuit prin lupta.
Cum a dat Lewis de cineva care i se opune au aparut problemele.
El era obișnuit ani de zile sa plece doar din pole si sa faca cursa solitara.
Răzvan(Citează)
12/12/2021 la 11:20 PM
@gaelex: ce zici tu este echivalent cu ce făcea Barichello în fața lui Schumi. Cum, bă, dacă e mai bun să îi cedeze locul unui incapabil? Așa, că vor oasele tale de borfaș?
Sly(Citează)
14/12/2021 la 12:09 PM
Va dati seama, tot internetul il ridica in slavi pe Perez pentru racing adevarat, ba chiar si fanii lui Hamilton apreciaza lupta, iar Gaelex al nostru il vrea exclus din F1. Esti ireal, omule :))
Marius M(Citează)
12/12/2021 la 9:57 PM
@Gaelex, Tu ești sănătos la cap? Perez s-a aparat foarte regulamentar. Geez.
Costin(Citează)
13/12/2021 la 6:46 AM
A condus *incet* ca să îl țină pe loc pe Hamilton. Nu a condus *rapid* ca să ia locul întâi.
Gaelex(Citează)
13/12/2021 la 10:20 AM
Atunci iti recomand sa te uiti la lupte de cocosi, ca e mai pe intelesul tau sportul ala.
Costin(Citează)
13/12/2021 la 12:27 PM
@Gaelex, daca un comisar considera ca ai condus prea incet si incurci pilotul din spate prea mult, iti poate transmite prin radio sa il lasi sa treaca. Perez nu a fost anuntat prin radio, asa ca nu a incalcat niciun regulament, nu are de ce sa fie dat afara din curse.
Formula 1 este un sport de echipa unde conteaza masina, pilotul, strategia, actiunea coechipierilor, etc.
Daca vrei sa scoti toate elementele distruptive din ecuatie si sa lasi doar talentul pilotilor, le dai la toti acelasi model de masina si vezi ce iese.
Andrei G(Citează)
12/12/2021 la 9:58 PM
Cred că Russell e viitorul campion de F1, dacă, sub noile reglementări Mercedes rămâne o mașină competitivă. E posibil ca Hamilton să mai aibă o șansă la anu, cât îl crește pe Russell.
Glumetzu(Citează)
12/12/2021 la 10:17 PM
Asa, asa, sa-l trimita in… Romania sa joace fotbal, ca prea i-a dat la gioale lui Hamilton. Nici nu trebuia lasat sa concureze azi dupa nenorocirea pe care a facut-o in calificari, in care l-a tinut la aspiratie pe Max.
Propun ca sezonul urmator, Perez sa primeasca cartul lui @finch sa nu mai influenteze el rezultatele.
iMars.ro(Citează)
12/12/2021 la 10:19 PM
Cum o fi sa conduci toată cursa și apoi în ultimul tur FIA sa dea tot avantajul tău competitorului? Și sa pierzi astfel și cursa și campionatul? M-am super enervat eu de acasă, nu îmi imaginez ce-o fi în capul lui Hamilton. O fi asa regulamentul, dar nu mi se pare corect ce s-a întâmplat. Hamilton a trebuit sa ii depășească fizic pe toți aia lapped înainte de safety car, pe când Verstappen nu. E un super avantaj ce i-a fost oferit de FIA.
Matilda(Citează)
12/12/2021 la 11:14 PM
Nu înțeleg unde este avantajul? Asta e regula safety car-ului, toți se aliniaza in spatele safety car-ului in ordinea din cursa. Nu e prima data cand intra safety car-ul, se putea intampla oricui.
A greșit Mercedes ca nu a intrat sa schimbe cauciucurile pt ca au crezut ca termina pe safety car.
Răzvan(Citează)
13/12/2021 la 12:01 AM
Toate safety car-urile oferă acest avantaj și cam toate cursele au avut un SC.
Hamilton i-a depășit pe cei lapped sub steag albastru.
Dacă ne imaginăm că cei 5 depășiți erau mai rapizi și îi prindea SC-ul înainte de a-i depăși Lewis aceștia ar fi apucat în fața SC-ului și ar fi mers înainte până ajungeau din urmă trenul de mașini din spatele SC-ului. ( la fel ne putem imagina un SC mai devreme în cursă cu aceeași rezultat : Max în spatele lui Lewis la câțiva metrii )
Lewis trebuia chemat la boxe când a fost Virtual SC mai înainte sau când au început să pice transmisia lui Russel, frânele lui Raikonen sau pana lui Norris.
Dacă se încheia cursa sub SC dădeam cu pietre că de ce n-au băgat steag roșu și n-au păstrat lap-urile rămase pentru restart ( acum o săptămână au avut loc de două restarturi chiar ) astfel ar fi pornit toți cu pneuri noi și iar ieșea loterie.
Dacă Hamilton câștiga titlul din octombrie ca anul trecut deciziile din acest GP nu ar mai fi fost atât de descusute astăzi.
Marian(Citează)
13/12/2021 la 6:50 AM
A fost o mizerie și furt pe față că au schimbat regula și au lăsat mașinile rămase în urmă să depășească safety car.
Mercedes au fost proști, trebuiau sa schimbe cauciucurile sincron cu Red Bull. Dar prostia lor nu a fost de ajuns și a trebuit ca FIA sa dea titlul lui Verstappen.
O victorie nemeritat pentru un nemernic. Pilotul mai bun este Hamilton și mașina mai bună este Mercedes.
Gaelex(Citează)
13/12/2021 la 1:32 PM
Deci ar fi fost mai bine sa se termine sub safety car? Ce campion ar fi ala? E racing, nu coloana oficiala a lui Oprea.
Mike(Citează)
13/12/2021 la 5:52 PM
Cam la fel cum ar fi fost sa fii mai bun aproape tot sezonul, sa fii la egalitate de puncte dintr-un ghinion al tau sau oportunism al adversarului, si la sfarsit munca de un an intreg sa fie in van.
mix(Citează)
12/12/2021 la 11:09 PM
A fost anul lui Max, daca mai punem si magariile facute de Mercedes era campion de mult timp (UK – Hamilton il elimina din cursa pe Max si Lewis castiga 25 de puncte, Ungaria – Bottas il loveste in primul viraj pe Max si ii distruge cursa, Max termina pe 9,ca sa nu mai zic ca Lewis ajunge pe 2 ca a fost descalificat Vettel, iar noroc).
Ghinion Max la Baku, abandon cu 5 ture înainte de final, era liber.
Noroc Hamillton in Uk, cu aripa fata rupta era ca si abandonat, dar intra steag roșu, ajunge la boxe si in final castiga cursa.
Primul sezon cand Lewis a dat de un concurent pe măsură a avut probleme.
Nu înțeleg cum nu va enerva Lewis anii trecuți cand concura singur cu cea mai buna mașină de departe… mare campion cand concurezi singur.
Mai intervenea si Toto si ii cerea lui Bottas sa faca schimb de locuri cand era clar ca lupta se dedea intre ei noi.
Pe scurt, Lewis un campion influențat de context: rivali f slabi, Mercedes avion pe langa restul, favorizat de echipa.
Răzvan(Citează)
13/12/2021 la 12:00 AM
LOL nu. Dupa un tur sub SC, plutonul e deja compactat, ajungi la coada.
Sol(Citează)
13/12/2021 la 12:24 AM
Foarte dubioase deciziile luate in ultimele curse … dupa toate red flag urile si restarturile cu accidente din cursa trecuta, astazi a fost cireasa de pe tort. Sincer cred ca si daca era HAM pe 2 la fel ar fi procedat Masi. Pare ca interesul e doar pentru drame din astea fortate. Plot twist dupa plot twist, pe modelul : ala negru , de respira greu… er ta-sau mah !
Ian(Citează)
13/12/2021 la 12:51 AM
Referitor la campionat decis in ultimul tur, vezi campionatul din 2008, decis in ultimul viraj al ultimului tur al ultimei curse din sezon.
mihai(Citează)
13/12/2021 la 2:28 AM
Nu e așa! Gap’ul nu mai e același. Hamilton ieșea la coada plutonului pt ca el a rulat foarte încet in turul in care Verstapen a schimbat…se pierd minim 15sec dacă nu chiar mai mult…plus poziții…ca la VSC nu se reface ordinea ca la SC…
Mercedes nu a greșit nimic in cursa asta! Nu înțeleg ce ai inteles tu din cursa…Pur și simplu nu au avut de făcut alte alegeri…a fost pur ghinion si maxim noroc pt Verstapen… singurul lucru care putea sa ii aducă titlul lui Hamilton in ultima tura era ca Botas sa oprească mașina într-un loc incomod astfel ca SC sa nu poată sa se mai retragă…
Dan(Citează)
13/12/2021 la 5:20 AM
Regulamentul spune ca, daca tot lasi masinile sa depaseasca Safety car-ul, atunci acesta trebuie sa ramana pe pista, pana ce acele masini intra in acelasi tur cu liderul. Se pare ca nu a fost asa, de aici si una dintre constestatiile facute de Mercedes.
Liviu(Citează)
13/12/2021 la 9:23 AM
Nu am vazut cursa de ieri ci doar am privit un rezumat pe youtube plus m-am uitat pe timpi si niste date de cursa, prin urmare emit o parere oarecum neutra. Si pe puncte lucrurile sunt asa:
1. Mercedes a pierdut titlul din cauza faptului ca s-au crezut castigatori foarte devreme. Cam toate cursele pe care Mercedes le-a castigat in ultimii 7-8 ani au fost din prima grila si apoi management de pneuri. Desigur sunt exceptii de tipul Brazilia cand Hamilton si-a aratat valoarea, doar ca aceste lucruri se intampla foarte rar si ei nu par a sti sa gestioneze asta. Mai mult sa nu uitam ca sunt oameni in echipa Mercedes care nu stiu ce inseamna sa piarda un titlu mondial, castigul fiind absolut ceva normal la ei.
2. Red Bull ca echipa si-au dorit foarte mult titlul pentru Verstappen si au riscat cu tot ce au avut. Ceea ce a facut Perez in cursa nu stiu cat de mult este in spiritul unei intreceri de masini, dar este rezultatul modului in care F1 a fost gestionata in ultimii 10-15 ani. Si oricat de deranjati am fi pentru asta sa nu uitam ca toate echipele fac acest tip de manevre, inclusiv Mercedes.
3. Verstappen este viitorul F1 si cam tot ce vine cu asta. Lumea vrea sa vada in F1 drama si intreceri la limita, Verstappen a adus asta si a mai revitalizat clasica poveste F1: Mercedes pole->management de pneuri->victorie. Chestia asta se traduce in foarte multi bani pentru Liberty Media si cei implicati in fenomen.
4. Hamilton este un pilot care oricum a intrat in istorie, iar castigarea celui de-al optulea titlu l-ar pune intr-un loc unde foarte greu va fi egalat. Pe langa asta el este foarte interesat sa lasa o mostenire acestui sport cu tot ce vine asta. Personal il vad facandu-si o echipa de F1 ce este o pepiniera de talente pentru ceilalti.
5. Este foarte interesant cum Sainz a iesit pe locul 3 cu Ferrari si mai ales faptul ca acesta incepe sa mearga mai bine fata de Leclerc. Cam in cat timp se produce o schimbare de focus din Leclerc pe el?!
In rest am avut un sezon mai interesant fata de ceea ce a fost in alti ani si probabil ca din 2022 lucrurile se vor schimba. O sa fie foarte interesant cum o sa gestioneze Liberty Media toata nebunia asta.
Asdad2005(Citează)
13/12/2021 la 9:43 AM
Cei care au ca argument: “Trebuia sa castige Hamilton, doar pentru ca el a condus 57 de tururi”, ar trebui sa se uite la alte sporturi, cum ar fi sahul. Nu conteaza cat de multe tururi conduci, nu conteaza cat de bine conduci daca la linia de finish trece altcineva, fie si prin noroc. Regula e simpla si clara: primul care trece linia de finish. Ce se intampla pana atunci (SC, VSC, abandonuri, tatonari, etc), sunt irelevante.
Personal, eu ma bucur ca a castigat Verstappen. Uitandu-ma la tot sezonul, a meritat titlul asta. Pe de alta parte, ma enerveaza la culme faptul ca Mercedes a fost de multe ori ‘avantajata’ de decizile FIA.
Ca ieri, la iesirea SC din ultimul tur, balanta a inclinat spre Verstappen, chiar nu ma deranjeaza atata timp cat in trecut balanta a inclinat mult spre Hamilton. Poti sa-i spui ‘karma’.
F1 e un sport complex: Verstappen ca sa castige nu trebuie sa fie doar cel mai bun pilot, ci trebuie sa fie ajutat si de Perez, de rapiditatea mecanicilor si de deciziile strategilor. Pe scurt: munca in echipa.
CP(Citează)
13/12/2021 la 10:28 AM
In toate pe care le-a castigat..nu?
Stefan(Citează)
13/12/2021 la 1:23 PM
Da, mai ales la Spa.
Emil C(Citează)
13/12/2021 la 12:54 PM
Si totusi eu nu inteleg de ce a fost scos Perez din cursa..
eBogdan(Citează)
13/12/2021 la 1:11 PM
Masina avea ceva probleme si, decat sa riste sa se opreasca undeva pe pista si sa prelungeasca yellow flag pana la final, cei de la RB i-au spus sa se retraga. La constructori nu mai aveau cum sa castige (Mercedes avea nevoie de 17 puncte si Lewis termina maximum pe 2, cu 18, daca totul iesea bine pt RB), asa ca au mers pe principiul better safe than sorry.
Costin(Citează)
13/12/2021 la 1:21 PM
Le-a fost frica sa nu se strice masina fix la final si sa nu mai intre SC…
Nu avea absolut nimic masina.
Emil C(Citează)
13/12/2021 la 2:45 PM
Am inteles acum.. Mersi de lamurire. Oricum.. jos palaria in fata lui Perez.
eBogdan(Citează)
13/12/2021 la 3:34 PM
Da, chiar si acolo. L-a impiedicat cineva pe L.H. sa nu obtine pole-ul?
Si poate nu va aduceti aminte cum l-a scos Hamilton pe Rosberg acum cativa ani: https://www.youtube.com/watch?v=HQFiAOzsRwU&ab_channel=F1Enthusiast
Stefan(Citează)
13/12/2021 la 5:30 PM
“racing incident”.
Hamilton e un baiat cu ciudatenii “ideologice”, cu excese de genul “ingenuncheat pentru BLM”.
Dar ca persoana e mult peste genul arogant ca Verstappen care nici in momentele cind era clar vinovat nu a recunoscut asta. Olandezul se comporta tot ca in karting sau in F3 (de revazut schimbarile multiple de trasa pe linia dreapta) si ataca mereu agresiv in speranta ca adversarul cedeaza. E un “bully” iar evenimentul de la Silverstone e exemplul perfect ca nu stie sa-si recunoasca limitele.
Emil C(Citează)
13/12/2021 la 8:47 PM
Doar o partida de sah intre doi melci, e mai plictisitoare decat o cursa de F1. Si asta nu de ieri, ci cam de vreo 25 de ani.
Blackskull(Citează)
13/12/2021 la 10:49 PM
Faceti o confuzie teribila si judecati atribuirea titlului dupa ultima cursa.
Faceti random in ordinea curselor si veti constata ca fiecare cursa este la fel de relevanta in economia campionatului. Nu o cursa te face campion…
A avut noroc Max in Abu Dhabi, DA dar m-am saturat de cate ori Mercedes & LewLew au avut noroc de zona conspirationista. Mai toate steagurile rosii date in curse au picat bine Mercedes, nu si pentru RB sau Ferrari. A avut ghinion coroborat cu o strategie defensiva LewLew si gata a sarit planeta ca nu e drept. Motor racing-ul nu este doar despre dreptate – ingineri, masina, strategi, jucatori de culise, avocati, spioni (DA, Mercedes, aceia drepti si fair-play) si NOROC.
Pe de alta parte prestatia lui LewLew in toti acesti ani coroborata cu regulamentul tehnic (DRS … moartea depasirilor) a fost lipsita de emotie. Cu exceptia acestui sezon nu am nicio amintire demna de lupta a doi campioni.
Ani la rand Mercedes a dominat F1; nu zic Lewis pentru ca atat timp cat la sfarsit de sezon colegul tau tot de la Mercedes a iesit pe 2 inseamna ca acea masina o poate conduce si un pilot de jumatea grilei si tot campion iese – 2020, 2019, 2016, 2015, 2014 – cam de atatea ori a contat exclusiv masina indiferent ce maimuta ai fi pus la volan. Si in 2017, 2018 tot masina si echipa operationala au facut diferenta; Vettel n-a fost niciodata un campion rasat cat sa puna in pericol pozitia Mercedes.
Karma… agresiv a condus Lewis la aceeasi varsta ca si Max; tot asa a luat si el titlul in fata lui Massa. E usor sa pari gentleman cand ai cea mai buna masina de pe grila dar e si nasol sa pierzi un campionat in aceste conditii, nu?!
7. Cifra magica. Era nevoie de +1 ca sa-l invinga pe Schumacher si sa ajunga all time champ. Ar fi fost o mare nedreptate statistica istorica.
Schumacher a avut rivali multi campioni mondiali: Senna, Villeneuve, Damon Hill, Hakinen, Alonso.
LewLew … Rosberg ? Vettel ? oarecum la fel de anonimi si cand spun asta ma gandesc ca peste 10-20 ani generatiile urmatoare vor vedea un tip cocotat in varful clasamentului despre care nimeni nu scrie nimic ca ar fi dus o rivalitate cu cineva. Campion pur sange esti atunci cand rivalii tai sunt de calibru similar, campioni rasati. Faima victoriei e data de combatanti.
Schumacher a castigat 2 titluri cu Benetton cu o masina cotat slab, mult in urma Williams. A castigat alte 3 titluri cu Ferrari fiind masinsa a 2a, mai slaba. Schumi are numai 3 titluri cu masina cea mai puternica. Schumi nu a pierdut niciun titlu cu masina cea mai buna.
De fiecare data cand cineva domina prea mult F1 se schimbau regulile ca sa pastreze interesul si astfel Ferrai au fost opriti la numai 5 reusite. Cu Mercedes a fost nevoie de 8 ani ca sa se schimbe ceva. Cand ai cel mai mare buget esti oarecum de la sine si pretendent la titlu.
Cine vrea sa inteleaga de ce e bine ca dominatia aceasta falsa Mercedes si LewLew sa inceteze dupa niste ani cam stie care a fost istoria F1. Altfel ii pot lasa pe cei 2 sa mai castige 10 titluri. Si ?
Ce vreau sa mai spun:
Juan Manuel Fangio are 5 titluri cu 4 constructori diferiti – Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes-Benz and Maserati
Ce e drept si ce nu e in ceea ce se intampla de niste ani in F1 ?
Kpk1(Citează)
13/12/2021 la 11:18 PM
Max
Record absolut: cele mai multe podiumuri intr-un sezon – 10 victorii si 8 locuri 2; cu masina a 2a impotriva unei echipe campioane de 8x.
Record all time: Schumacher 13 victorii intr-un sezon din 18 curse.
Hamilton are 11 victorii intr-un sezon.
Cei doi au stabilit recordurile cu masina cea mai buna.
Putem sa concluzionam ca in aceste conditi, in sezonul 2021 Max a fost peste masina sa.
Titlul 2021 e cat se poate de meritat tinand cont de multi factori si nu doar cei emotionali din Abu Dhabi.
Kpk1(Citează)
13/12/2021 la 11:45 PM
Masina a 2 a a fost Mercedes. Numai un fan de fotbal poate sustine contrariul. Pe final au facut un efort si au revenit, dar Redbull are cea mai buna masina de la ultimele 3-4 curse ale sezonului trecut. De altfel Newey a admis asta chiar ieri.
Cu masina aia, un pilot echilibrat cistiga campionatul din octombrie.
Emil C(Citează)
14/12/2021 la 9:20 AM
Pentru analize foarte tehnice si obiective, va recomand pitstops.ro. Sunt destul de stufoase, dar ajuta mult la o mai buna intelegere a fenomenului. Valentin Raducan e omul, e si comentator pe look si mi se pare la alt nivel fata de ceilalti de prin Romania.
mix(Citează)
14/12/2021 la 10:24 AM
A fost o mizerie de mare premiu . Fishface nu merita , a fost avantajat de-a lungul sezonului pentru miscari incorecte , ilegale conform regulamentului sportiv si de-asta a castigat . Massi ar trebui sa fie dat afara pentru modul in care a gestionat anul acesta – e depasit total , nici nu se compara Charlie Whiting.
Nu-l plac nici pe Ham (in sensul ca nu sunt fanul lui) insa nu a meritat ce i s-a intamplat .
Liviu(Citează)