►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
14/12/2021 la 11:01 AM
Asa, Romania, nu aducem doar cazanele si tigaile din “jermania”, acum aducem si conservele din Spania si Norvegia. GG us!
Ma intreb de ce oare nu incercam sa cumparam avioane noi si tot luam avioane care au fost / urmeaza sa fie scoase din uz.
Nu mai bine 15-20 avioane noi decat 30-40 care sunt uzate, si foarte aproape de EOL?
Andrei(Citează)
14/12/2021 la 11:45 AM
Initial asa am zis si eu, dar dupa putina documentatie cred ca e o solutie decenta. Un avion nou f35 costa 100milioane de euro. Luai 4 avioane de banii aia. Asa cumperi 40, vechi, dar intretinute si cu garantie. In plus la aceste aparate conteaza mult numarul orelor de zbor. Care probabil nu e mare, ca in perioade fericite fara razboi se folosesc maxim la antrenamente. Sa nu uitam ce aparate de zbor avem acum. La noi tramvaiele au 50 ani si ne miram ca avioanele militare sunt sh?
Ca o concluzie, si cu 0 si cu 40 si cu 200 avioane, tot la fel de putin contam in eventualitatea unui conflict. Bugetul nostru de aparare e la fel de sarac ca pib-ul vasluiului.
Robert(Citează)
14/12/2021 la 11:59 AM
pentru ca nu ne permitem.
add(Citează)
14/12/2021 la 12:09 PM
Ceva mai smart ar fi sa luam drone. Ieftine, ieftin de zburat cu ele, in nagorno-karabakh au facut diferenta.
add(Citează)
14/12/2021 la 12:42 PM
Asa e si cu 10 si cu 40 si cu 200 de avioane suntem tot acolo, dar poate solutia nu este neaparat F35… mai sunt si alte avioane produse in Europa.
Daca nu ma insel, inainte de a lua F16 din Portugalia, eram interesati si de Grippn (?)…
Vad si eu lucrurile ca nepriceputeanu’ si ma gandesc doar ca un avion nou e mai bun ca unul vechi… Din pacate anumite decizii nu sunt explicate pentru a fi intelese ci doar se merge pe retorica e bine pentru c-am zis eu!
Si, doar stim, ca sunt multe situatii in care nu este urmarit binele tarii / poporului ci binele individual / al partidului…
Andrei(Citează)
14/12/2021 la 12:59 PM
cate baze au suedejii la noi in tara de ar trebui sa luam Grippen?
Ronnie(Citează)
14/12/2021 la 2:12 PM
@Andrei, nu ne permitem avioane F35 pentru ca sunt foarte scumpe. Nu doar costurile initiale de achizitie, dar si costurile operatrionale sunt mult mai mari decat la “clasicele” F16.
Iar problema cu aparatele Grippen este, asa cum spune si @Ronnie, ca aliatii nostri sunt tarile NATO, nu Suedia. Nu putem sa cumparam tehnica militara de la o tara oarecare si apoi sa avem pretentia sa fim ajutati de catre SUA si celelalte tari membre Nato.
PS: asta daca nu luam in calcul si faptul ca avioanele Grippen sunt de cel putin 4-5 ori mai scumpe decat F16.
Andrei G(Citează)
14/12/2021 la 11:23 AM
Vazusem o schema faina. Lansezi niste NFT-uri fara valoare, dupa care le cumperi tot tu, cu crypto la cateva sute de mii de dolari bucata sau chiar mai mult. Dintr-o data, ai o colectie de NFT-uri care valoreaza un car de bani. Dupa care astepti sa vina fraierii.
Anda(Citează)
14/12/2021 la 11:52 AM
Nimic despre faptul că s-a căcat tot internetul pe el de frica unui tool de logging?
Giani Mucea(Citează)
14/12/2021 la 12:26 PM
log4j?
Cineva(Citează)
14/12/2021 la 1:10 PM
Da, parcă nu mai există nimic altceva în afară de log4j zilele astea.
Giani Mucea(Citează)
14/12/2021 la 2:14 PM
Aici aud prima data de Log4j, deci nu cred ca a fost lumea chiar atat de panicata. Poate s-a discutat foarte mult in anumite cercuri de oameni foarte tehnici si pasionati de asa ceva.
Andrei G(Citează)
14/12/2021 la 3:31 PM
Nu are treabă cu pasiunea, că nici mie nu-mi pasă de asta. Dar crede-mă că departamentele IT ale companiilor care folosesc vreun enterprise software cu Apache sunt cu curul în sus de ieri dimineață.
Giani Mucea(Citează)
14/12/2021 la 7:08 PM
Exact ce spuneam, anumite cercuri.
Poate am gresit si nu este vorba de oamenii pasionati. Din cate inteleg discutam de fapt de un cerc si mai restrans, adica oamenii care lucreaza in domeniu si a caror sarcina este sa se asigure ca astfel de vulnerabilitati nu afecteaza foarte grav compania.
Andrei G(Citează)
14/12/2021 la 9:47 PM
Da, e cerc restrâns de oameni care chiar sunt agitați din cauza asta. Dar, din câte am înțeles, e o problemă destul de nasoală care va afecta și utilizatorii normali.
Oricum, era doar o glumă, relax. Nu îi dictez eu lui Radu ce știri să scrie.
Giani Mucea(Citează)
14/12/2021 la 2:51 PM
Sper ca dupa lansarea la bursa sa putem cumpara actiuni la Bitdefender si prin intermediul Revolut. Cred ca ar fi o investitie buna pe termen lung.
Scorpy(Citează)
14/12/2021 la 3:07 PM
… iar pe ele sa instalam un xp hackerit de pe filelist.
Un sas(Citează)
14/12/2021 la 3:10 PM
Grifonul suedez e produs 50% in US and A, colaborarea dintre Suedia si USA este foarte stransa si veche. Nu ar fi o problema ca suntem tara NATO si am cumpara avioane din Suedia daaaar…
F-16 este calul de bataie din NATO, este, daca vreti, vw golf4 tdi al aviatiei militare occidentale.
USA opereaza avioane produse in anii ’60 – celebrele B52, si intentioneaza sa o faca inca 40 de ani de acum inainte. Cu tehnologia potrivita (radare, senzori, echipamente de lupta, arme efectiv), F-16 este inca si v-a fi muuult timp de acum incolo un avion mai mult decat decent.
Daca le putem face reparatia capitala si in general cam orice mentenanta la noi in tara (asa cum facem cu MIG21) atunci ne-am scos, cel putin pentru o vreme. Ar mai ramane sa producem si o parte din munitie la noi….
Can ai o flota de peste 50 aparate operationale, cu tot sistemul de lupta integrat, deja nu mai esit chiar Neica-nimeni. Daca am tine 120-140 aparate, am fi deja o forta. Cand esti vecin cu Russia parca nu e asa rau sa ai cat de cat cu ce.
enzo(Citează)
14/12/2021 la 6:25 PM
“România ar putea cumpăra 32 de F-16 de la norvegieni.”
Sa speram ca de data asta nu vor fi iar la mana a 2-a
Dragos Braga(Citează)
14/12/2021 la 7:12 PM
Normal ca vor fi la mana a doua pentru ca Norvegia nu produce F-16. Iar un F-16 model nou costa cel putin 50 de milioane de dolari, deci tranzactia total ar depasi 2 miliarde (nu 500 de milioane cat vom plati noi acum).
Andrei G(Citează)
14/12/2021 la 8:32 PM
Crezi ca facand o reparatie capitala la un avion vechi realizezi acelasi lucru ca la un autoturism?
Structura unui avion este supusa fantastic de mult fenomenului de oboseala datorita vibratiilor. Fenomenul de oboseala pe intelesul tuturor are drept consecinta ruperea materialului la un efort mult mai mic decat efortul de rupere al materialului nou (pentru o solicitare statica). Nu cred ca cineva va evalua oboseala avioanelor ce vor fi cumparate.
Nicu(Citează)
15/12/2021 la 3:13 PM
Oboseala metalului in cazul avioanelor chiar este verificata si este luata in calcul spre deosebire de o masina.
Oricum, indiferent de situatie, noi ca tara nu ne permitem o flota de F-35. Atat din punct de vedere al costurilor de achizitie, dar si al costurilor de operare.
Asa ca vom cumpara F-16… uzate, dar tot mai bune decat modelele MIG 21 pe care vrem sa le pensionam.
Andrei G(Citează)