►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« eMAG vinde din stoc pachet PS5 cu 3 jocuri bune și PS Plus pe un an (update: stoc la Flanco)
Declar Manner cu ciocolată și caramel cele mai bune napolitane din lume »
Ford a anunțat că a produs 1 milion de vehicule la Craiova. Un milion!
Mă gândeam ce înseamnă industria auto pentru România. Era o hartă acum ceva vreme, nu mai știu unde, dar arăta care este cea mai mare industrie din fiecare țară. În toate țările în care se produceau mașini, industria auto era cea mai mare industrie a acelei țări.
În România, industria auto generează 14% din PIB și angajează 200.000 de oameni. 200.000 de oameni care mai departe dau de muncă altora prin cumpărăturile lor, copiii duși la grădiniță, turism, un televizor nou de Black Friday. Cascade cascade.
Sunt mereu uimit că statul român nu face eforturi susținute pentru a atrage mai multă industrie auto în România. Avem două centre mari, Dacia și Ford, plus o fabrică de cutii de viteze la Sebeș, și mulți alți producători de subansamble în jurul lor. Industria auto trece însă printr-o transformare puternică adusă de electrificare, acum este momentul când majoritatea producătorilor se extind sau își schimbă puternic strategia, iar România ar putea beneficia de această reconfigurare europeană.
De exemplu, mașinile electrice au cutii de viteze cu o singură viteză, treburi simple. Și plăcuțele de frână se uzează mult mai lent, nu mai este nevoie de atât de multe. Tot felul de subansamble ale unui motor pe combustie? Vor fi necesare mai puține, astfel de fabrici se vor reconfigura în viitor. Este nevoie, însă, de baterii.
Uitați o statistică interesantă: China construiește câte o mega-fabrică de baterii în fiecare săptămână. SUA una la fiecare 4 luni. Europa una la fiecare 2 luni.
(sursa)
N-are și România loc pe harta aceasta nouă a mașinilor electrice, a noului val de industrie auto? Ar trebui să aibă, dar poate ar trebui un grup de lobby, un soi de mică autoritate sau ceva care să atragă astfel de interese și atenția spre România. Că de la sine, fără să te vinzi tu, nu cred că va veni cineva prea curând să facă fabrici aici, că nu avem drumuri pentru ele.
Ford a sărbătorit vehiculul 1.000.000 cu un clip făcut cu M-Power Ford Puma Rally1 hibrid:
« eMAG vinde din stoc pachet PS5 cu 3 jocuri bune și PS Plus pe un an (update: stoc la Flanco)
Declar Manner cu ciocolată și caramel cele mai bune napolitane din lume »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
18/12/2021 la 8:08 AM
De unde este acest 14% din PIB? De la reprezentantii industriei auto, nu?
14% din PIB inseamna vreo 35 miliarde euro cifra de afaceri anuala.
Impartit la vreo 500k de masini pe an cate se produc in romania, rezulta undeva la 70k pe masina, in conditiile in care o dacia costa… cat? 10k de euro?
Seems legit.
Da stiu ca se produc si subansamble, dar diferenta e prea mare.
Ce faci Radule, faci white washing pt industria auto? Ba sa renuntam la spatiu verde pt a face viata mai usoara masinilor, ba laudam industria auto, ba pomenim de lobby etc
Ne iei asa prin invaluire, nu? Vestul europei va trece la electrice inaintea estului, deci inca va mai fi piata aici pt motoare termice, deci pregatim terenul sau cum?
Bravo, e good business presupun.
:-) semi glumesc
Marean(Citează)
18/12/2021 la 8:21 AM
E foarte amuzant acest 14% daca ne uitam la nr de angajati. Deci 200 de oameni, adica aprox. 4% din nr de angajati din romania, produc 14% din PIB.
Adica un angajat din industria auto este de vreo 3.5 ori mai productiv decat angajatul mediu din romania. !!!
Bai va dati seama ce supra oameni lucreaza in industria auto? Genii sunt toti. Hai, toata lumea sa munceasca sa faca masini!
Marean(Citează)
18/12/2021 la 12:43 PM
Pentru gigei:
14% era în 2019, o spune directorul Dacia, probabil raportat la 2018, dar unii dau aceeași informație și în 2021, de buni ce sunt….
deși a crescut oarecum pibul..
succesuri!
theSame(Citează)
18/12/2021 la 8:35 AM
Dacă e treabă așa de profitabilă, ce alte “eforturi susținute” să mai facă statul?
Vali(Citează)
18/12/2021 la 8:36 AM
Chiar imi era dor de un advertorial Ford… era chiar timpul. :))
miluch(Citează)
18/12/2021 la 9:45 AM
Lasa ca face eforturi Ungaria pentru noi. Aproape o fabrica de automotive pe an se deschide in Ungaria. Ultima este de baterii
kilroy(Citează)
18/12/2021 la 10:20 AM
Grup de lobby in Ungaria: daca veniți la noi va dam cutare si cutare.
Grup de lobby al guvernului României: cat dați ca sa veniți la noi morții voștri de multinationale?
Coco(Citează)
18/12/2021 la 12:20 PM
Cred că asta era harta cu industria din fiecare țără:
Mapped: Visualizing the Top Export in Every Country
https://www.visualcapitalist.com/mapped-top-export-in-every-country/
Olivian Breda(Citează)