►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
20 Dec 2021 ·
Fanatik are un articol mișto despre un profit uriaș făcut de cineva pe baza criptomonedelor Elrond și a tokenului RIDE, lansat pe baza ei. La propriu cineva a făcut profit 33 de milioane de dolari în câteva minute.
Citiți articolul, chiar dacă-i pe un site plin de reclame, explică bine ce s-a întâmplat, care-i treaba cu Elrond, Holoride și token-ul în discuție.
Pe scurt, însă, urma să se lanseze token-ul RIDE și era destul de așteptat, fiind parte a unui proiect sponsorizat de nume mari precum Audi și Porsche pentru că are o legătură ușoară cu industria auto. Acesta urma să se pună în piață la prețul de 0,1 USD.
La ora lansării, însă, ce să vezi: două persoane au cumpărat extrem de rapid foarte mult RIDE, așa că prețul unui token a crescut artificial foarte mult, tras de cererea foarte mare. Un astfel de achizitor a cumpărat 10,79 milioane de RIDE la prețul de 0,16 USD, plătind 1,6 milioane de dolari. Le-a vândut 5 minute mai târziu, când prețul unui RIDE crescuse aproape la 4 dolari, cu echivalentul a 34,5 de milioane de dolari.
Tranzacția n-a fost făcută în dolari, ci în moneda Elrond, dar nu contează. Poți vinde apoi Elrond pentru a obține dolari, euro sau ce vrei tu (iahturi, femei). Altcineva a făcut o tranzacție similară, ajutat și de boți, dar cu profit mai mic.
Scurt, frumos, rapid, nimic ilegal la mijloc. Omul a cumpărat când era ieftin și a vândut când era scump, exact cum speră să facă toți cei ce investesc în cripto sau la bursă. Atâta doar că, în acest caz, diferența dintre cele două momente de timp a fost de 5 minute. În ciuda articolului Fanatik care vorbește despre asta ca despre vreo păcăleală dată de cineva, omul de fapt s-a îmbogățit pentru că:
La ultimul punct mă refer la faptul că, la o lansare pe piață, se pot introduce diverse limitări de genul “să se dea câte una la fiecare, să ajungă la toată lumea”. Sau “cumperi astăzi, dar poți vinde abia peste X zile” tocmai pentru a împiedica specula de moment șamd. Dacă lași totul la liber, no rules, este de așteptat să apară probleme.
Fanatik mai bagă niște clickbait despre cum mii de români au pierdut bani. De fapt n-au pierdut bani, ci mai corect spus este că au cumpărat scump. Se pare că din nou a fost o problemă a sistemului. Oamenii ar fi apăsat butonul de buy la un preț, dar între timp prețul a crescut mult și tranzacția s-a efectuat la complet alt preț, mult mai mare. Nu știu cât de reală este această informație, dar este posibil să se fi întâmplat așa. În momente de volatilitate foarte mare, de exemplu, nu prea poți controla exact la cât vinzi sau cumperi criptomonede sau acțiuni sau orice altceva unde prețul variază mult și de câteva zeci de ori pe secundă. E ca la Black Friday, până pui produsul în coș și apeși Cumpără, ți l-a luat altul. Și de asta platformele trebuie să aibă și pentru astfel de cazuri niște mecanisme de protecție, dar asta e altă discuție.
Articolul spune și că cei de la Elrond ar fi intervenit apoi pe lângă cumpărător (nu știu cum l-au identificat, dar nu contează) și l-ar fi convins să doneze comunității 30% din profitul făcut. Găsiți acolo toate declarațiile. Nu știu cum îl pot forța să și facă asta și, din nou, nu-mi pasă așa tare mie personal. Sunt curios cât de șifonat ca imagine vor ieși proiectele Elrond și Holoride din treaba asta, având în vedere că acel speculant era un apropiat al platformei, care cunoștea ceva detalii despre aceasta.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
20/12/2021 la 2:02 PM
si eu sunt oarecum meserias in crypto. In 3 sapt am pierdut ‘decat’ 500 ron (din vreo 1500 bagati ) prin Revolut…
2Du(Citează)
20/12/2021 la 5:05 PM
Wow! Nwradu a ajuns să promoveze țepe și țepari. Mai e și plin de admirație. This is a new low.
Cristi(Citează)
20/12/2021 la 5:12 PM
@Cristi: știi care este definiția analfabetismului funcțional? Să citești un text, dar să nu înțelegi nimic din el.
nwradu(Citează)
21/12/2021 la 9:21 AM
I-au gasit rapid pe speculanti folosind explorer-ul, asta e frumusetea blockchain-ului e un mare extras de cont, se vad toate tranzactiile si ce s-a tranzactionat iar daca cunosti a cui este adresa respectiva il poti contacta, de aceea au facut in prealabil KYC (cunoasterea clientelei) la inregistrarea in Maiar.
Mihai Dobre(Citează)
20/12/2021 la 2:30 PM
Cred ca la 0) ar trebui sa pui: A avut 1.6 milioane $ echivalent in Elrond pentru a-i investi.
Okochea(Citează)
21/12/2021 la 9:35 AM
Funny e ca, fiind “insider”, probabil ca a avut Elrond de cand era 1 USD/bucata sau ceva, nu peste 200 ca acum.
alunelu(Citează)
20/12/2021 la 2:42 PM
Dupa ce am citit articolul si lantul de tweet-uri ale lui Beniamin Mincu pot trage o singura concluzie:
Un apropiat al sau a facut un pump and dump pe baza informatiilor informatiilor confidentiale pe care le avea si acum incearca sa dreaga busuiocul pretinzand ca nu stia despre ce era vorba.
Daca era vorba de actiuni sau alte chestii reglementate era caz de inchisoare, dar devreme crypromonedele nu sunt reglementate…asta e, un baiat expert in descurcareala a facut bani.
La urma urmei cand iti bagi banii in asa ceva ar trebui sa-ti asumi si tepele…
Alex(Citează)
20/12/2021 la 2:46 PM
Radu, ai mai multe informatii gresite in articol.
“Altcineva a făcut o tranzacție similară, ajutat și de boți, dar cu profit mai mic.” Prima tranzactie, cea cu profitul imens, a fost realizata tot cu ajutorul botilor.
“…dar între timp prețul a crescut mult și tranzacția s-a efectuat la complet alt preț, mult mai mare”. Fals. Sistemul iti arata cantitatea minima pe care o obtii in momentul in care introduci numarul de monede in campul de swap. Cei care tipa ca au cumparat la alt pret fata de ce creadeau nu au tinut cont de valoarea slippage si de “minimum received”, care era campul esential.
“…având în vedere că acel speculant era un apropiat al platformei, care cunoștea ceva detalii despre aceasta”. Faptul ca era implicat intr-o agentie neverificata de Elrond nu il face apropiat al lor. Oricine poate avea o agentie atata timp cat are noduri in sistem. Iar codul Elrond e open-source, deci oricine poate face un bot atata timp cat are cunostintele necesare.
PS: la orice lansare de moneda noua pe CEX-uri sau pe DEX-uri ai acelasi grafic. Lumea e suparata ca botii au facut ceea ce voiau sa faca si ei si n-au reusit, adica un profit de cateva ori mai mare in cateva minute. Daca voia cineva sa intre pe termen lung si fiindca are incredere in proiect, cred ca nu era nicio problema sa cumpere la 2-3 ore dupa lansare cand se linistesc apele.
Marius M(Citează)
20/12/2021 la 5:14 PM
De fapt a doua a fost fără boți, am greșit eu pe acolo.
nwradu(Citează)
20/12/2021 la 6:24 PM
Nu. Au fost 2 tranzacții cu boți, ambele primele la rand. Primul a cumpărat la 0.15 și a vândut tot, iar al doilea a cumpărat la 0.45 și a vândut încât sa își scoată investiția și a rămas cu 5 milioane de RIDE.
Marius M(Citează)
20/12/2021 la 2:57 PM
Caritasuri 2.0. Niste smecheri fac niste povesti prin care sa atraga idioti care sa bage bani, iar apoi le iau banii. E atat de simplu, doar ca acum sarlatania asta e acoperita cu mult marketing si influenceri platiti sa prosteasca mai departe. Si deloc surprinzator autoritatile dorm, fie din prostie/ignoranta fie din interes.
Oricine a vrut sa tranzactioneze la evenimentul asta poate sa confirme ca era imposibil tehnic sa o faci. Le pica sistemele, nu iti arata preturile in timp real, dai click la un pret si te trezesti ca s-a executat la altul. Sarlatanie in cel mai pur stil.
Si apoi citesti de unii care au facut ei in primele secunde nu stiu ce tranzactie si apoi alta tranzactie si uite ce rapid s-au imbogatit.
Sunt curios cat le va lua organelor abilitate sa inteleaga caritasurile astea de rit nou si sa inceapa niste anchete. Probabil ani de zile. Intre timp resursele de fraieri sunt nelimitate.
John(Citează)
20/12/2021 la 3:22 PM
Foarte bine punctat!
In curand o sa dispara conceptul de ”munca” pentru a castiga bani. O sa stam toti sa investim in burse si crypto. Asta e imaginea viitorului care se contureaza acum. Poate sunt eu mai pesimist, dar nu vad deloc bine ce va urma. Toti tinerii viseaza azi sa faca bani in felul asta, pentru ca e atat de promovat acest fenomen, incat nu poate sa nu atraga atentia tuturor. Nu mai gandeste nimeni un business pe termen lung, cu implicare si efort. De ce sa faci asta cand, iata, poti face milioane in minute. Ce nu se spune raspicat in toate aceste situatii e ca, ala care a facut 30 milioane in 5 minute, a pagubit niste mii de oameni de sume mai mici sau mai mari. Banii aia nu pica din cer. Dar niciodata nu se priveste situatia din aceasta perspectiva. Aia care castiga sunt dati ca exemplu, pagubitii tac in anonimat. Sunt convins ca in spatele acestor pagubiti sunt multe drame despre care nu se spune nimic.
Valentin(Citează)
20/12/2021 la 3:58 PM
@Valentin: E tare ciudat cum nu mai vrea lumea să muncească pe bani de nimic în timp de unii speculează milioane în câteva minute – e clar, sunt stricați dacă nu mai vor să muncească pe bani puțini.
Ce nu se spune e că cel care a făcut specula asta cunoștea sistemul, avea banii, avea modalitatea de a cumpăra și avea niște calcule. Ăia păgubiții, de care zici tu, după ce au citit pe twitter că-i rost de bani s-au înghesuit și ei, dar a fost mult prea târziu. Ăla care a băgat milionul ăla nu face asta de ieri și are alte informații decât cei ce stau cu telefonul în mână așteptând să pice ceva.
@John: care ar fi organele abilitate?
dam167(Citează)
20/12/2021 la 5:15 PM
Fiți serioși, burse și speculă există de mii de ani, nu e nimic nou la asta. Bursa în sine ca instituție organizată are o istorie veche. Este o parte a pieței. La fel ca în orice alt business, unii fac bani pe această parte a pieței, iar alții nu.
Poți să câștigi sau să pierzi bani și dacă-ți deschizi o brutărie, deși brutării există tot de mii de ani.
nwradu(Citează)
21/12/2021 la 3:31 AM
@dam167, exact, unii destepti au castigat bani prin specula. Iar altii mai putini destepti, care au incercat sa faca acelasi lucru, au pierdut bani. Si acum comenteaza ca nu este corect.
Pai mai baieti… daca erati voi aia care castigati bani din specula asta, era corect?
Sau voi ati investit crezand ca token-urile astea au vreo valoare de viitor?
Andrei G(Citează)
20/12/2021 la 3:12 PM
Problema e că speculanții sunt apropiați ai Elrond – Unul e o agentie de stacking, altul este “afiliat”, iar al treilea angajat (din declaratiile lui Mincu).
Toti au reusit sa faca tranzactii, in timp ce userii normali au avut probleme cu exchange-ul, iar cand a functionat, deja era pe scadere.
Andrei(Citează)
20/12/2021 la 3:15 PM
Lasati gargara. Toti sunt suparati ca lor nu le-a iesit, de fapt, pasenta. Ca toti ar fi vrut sa faca acelasi lucru, sa cumpere la 10 centi si sa vanda imediat la 4-5$. Incredibil cat de multi oameni au mizat pe specula si acum injura pe unul si pe altul ca nu le-a iesit schema. Cunosc cel putin 3-4 persoane care au invesit in crypto ca “au auzit ca se fac bani frumosi acolo”, dar habar nu au cu ce se mananca. Cumva ma bucur ca lansarea asta le-a spulberat unora de a castiga mii, zeci de mii, sute de mii de dolari intr-un minut.
Florian(Citează)
20/12/2021 la 5:18 PM
Nu e gargară. Bursa are, de exemplu, niște reguli privind insider trading. Nu mi se pare aici un caz de așa ceva, dar ofertele “publice” trebuie să fie foarte echitabile și cinstite pentru toată lumea, că altfel publicul pierde încrederea în acel serviciu sau companie sau platformă. Și de obicei ieși public tocmai pentru a te bucura de încrederea respectivă, altfel compania nu valorează mare lucru.
De ce te bucuri de răul altuia? Îți schimbă cu ceva viața ta?
nwradu(Citează)
21/12/2021 la 3:33 AM
Bursa este reglementata. Monedele virtuale su succes tocmai pentru ca nu sunt reglementate de nimeni. Altfel, in afara de specula, nu exista nicio justificare sa investesti in asa ceva.
Andrei G(Citează)
20/12/2021 la 3:59 PM
Nu vreau sa supar pe cineva dar pentru mine povestea suna cam asa:
Cineva (sau mai multi) au facut bani din “nimic” pe spinarea altora care voiai si ei sa faca bani din “nimic”.
Pentru ca in final asta este un token bazat pe o criptomoneda caruia i se atribuie o valoare de comun acord fara nici un beneficiu in lumea reala. Deci este un sir de litere/cifre cu care nu poti face nimic in lumea reala daca nu le schimbi in final in USD/EUR …
Nu ii plang de mila: toti (sau aproape toti) care au participat au vrut sa se imbogateasca din nimic.
Acum toti care au cumparat la 4 USD vor incerca sa creasca si mai mult valoarea ca sa nu iasa in pierdere. Binenteles pe spinarea altora care vor cumpara la 6 USD sperand si ei sa ii fraiereasca pe altii. Si tot asa pana la ultimii care vor cumpara la 20k USD (daca toata lumea este norocoasa pana atunci) si nu vor mai putea vinde pentru ca va pica piata pentru acest token sau pentru crypto-ul din spate si vor ramane cu un sigur de caractere pe care binentels il pot printa si inrama daca vor.
Repet totul este un nimic, umflat de banii cash multi care exista pe piata dupa recuperarea de dupa criza din 2008 si care a luat locul celuilalt nimic (mai clasic) care provocat criza din 2007/2008.
Doar ca nimicul asta de acum este pentru initiati, pentru destepti, pentru vizionari :)
Noise(Citează)
20/12/2021 la 4:10 PM
Și dolarului i se atribuie o valoare, e greu de cuantificat în ziua de azi ce ar putea reprezenta acea hârtie dacă n-ai avea un sistem bancar care să hotărască.
Altfel, mulți au profitat de avantajele crypto de până acum, s-au putut cumpăra și vinde bunuri importante fără să apară prin conturi vreo urmă. E normal ca ăia care înțeleg cum funcționează un sistem să-i exploateze pe ăia care nu au habar. Unii plătesc taxe și impozite de le ies pe ochi, alții… mai puțin.
dam167(Citează)
20/12/2021 la 4:28 PM
@Noise: exact parerea asta o am si eu despre crypto, pana acum. Nu inteleg pe ce se bazeaza cei care baga bani in asta, altceva decat ca vor sa-i arda pe altii mai putin norocosi, pregatiti, pe faza etc.
@dam167: de bine, de rau, valoarea dolarului este data, chiar daca zici tu de sistemul bancar, dar pe baza a ceea ce produce economia americana. Pana la urma, increderea nu este in dolarul per se, hartia de care zici, ci in economia SUA. Asta asa, vorbind foarte general. La cypto, valoarea este data de increderea pe care o cei care speculeaza ca ce?
Octav(Citează)
20/12/2021 la 5:24 PM
Unu la mână, discuția despre utilitatea criptomonedelor s-a terminat acum vreo doi ani. Cine a vrut să afle utilitatea lor a avut ample mijloace de a reține această utilitate sau de a o afla chiar și acum. Să tot zici că “nu are utilitate” este o vorbă aruncată de pomană.
Problema aici nu este că unii au vrut să se îmbogățească și vai ce țeapă au laut. Toți vrem să ne îmbogățim. Doar cine nu încearcă probabil nu se va îmbogăți niciodată, iar drumul și încercările mai sunt soldate și cu eșecuri.
Problema este că o ofertă publică trebuie să fie deschisă pentru toți, să aibă toți aceleași șanse de a o accesa. Când ieși cu o companie/token/whatever în public, de fapt vinzi încrederea în acea companie/token/whatever. Încrederea face ca prețul per unitate (acțiune/token/gram de aur/whatever) să crească sau să scadă, după cum este percepută acea companie/…
Dacă ai probleme la lansare și platforma permite speculă din aceasta agresivă, pierzi acea încredere a oamenilor în tine. Asta e mai grav decât o îmbogățire pe moment.
nwradu(Citează)
20/12/2021 la 11:25 PM
La pcgarage poti plati in bitcoin cand iti cumperi un calculator. Iti poti cumpara si bilete de avion cu etherum, probabil si multe alte lucruri de care eu nu stiu. nu trebuie sa ii schimbi neaparat intr o moneda reala, ca sa ii folosesti.
Alin(Citează)
21/12/2021 la 3:48 AM
@nwradu, s-o fi terminat acum 2 ani discutia despre utilitatea criptomonedelor, dar concluzia a fost ca nu prea au nici o utilitate in lumea reala.
@Alin, sigur, poti sa platesti direct in Bitcoin. Dar asta la un curs cu 5-6% mai mare decat orice exchange. Daca esti o persoana care produce bani legal, nu stiu cat de convenabil este asta.
Andrei G(Citează)
20/12/2021 la 4:25 PM
Intrebarea e: cine este mai sarac acum cu 33 de milioane de dolari? Caci este evident ca in cazul crypto, avem parte de un joc de suma 0, cineva castiga, altcineva pierde tot atat.
Octav(Citează)
20/12/2021 la 5:19 PM
Sunt mai săraci acei zeci de mii sau câți or fi fost care au cumpărat tokenul respectiv cu preț mare, plătind împreună în total 34,5 milioane când respectivul a vândut ce deținea.
nwradu(Citează)
21/12/2021 la 10:21 AM
Intrebarea era oarecum retorica, ma mir ca nu ai sesizat.
Si terminati fratilor cu asemanarea crypto cu bursa. Bursa se bazeaza pe valoara unor comanii care produc ceva. Ca extrag din pamant ceva si produc energie, semiconductori, masini, ca unii creeaza continut – muzica, filme etc., ca unii folosesc inteligenta umana sau artificiala si produc algoritmi, software etc.) dar totul are in spate un produs brut, care se adauga la produsul brut al planetei. Ca exista specula si pe bursa ca pot exista tepe sau ca valoarea unei actiuni nu poate fi data analitic, matematic ci mai mult de incredere sau de psihologia maselor, asta nu o neaga nimeni. Dar macar in spate este ceva care aduce, in teorie, plus valaore omenirii.
La crypto nu avem nimic deocamdata. Valoarea lor e data de increderea unora ca acea moneda valoreaza ceva :)) . E ca si cand ne-am apuca cativa de pe aici sa schimbam intre noi o scobitoare, incepand de la pretul ei din magazin, dar convingandu-ne ca ea valoreaza mai mult. Si, ne-o tot vindem unii altora pana cand ajunge sa valoreze 1000 de dolari, poate. Si mai intra in joc unii si din afara cercului pana cand la un moment dat isi da lumea seama ca e absurd sa platesti pretul asta pe o scobitoare. Scobitoarea in cauza are ceva paticular care o diferentiaza de restul scobitorilor (fie e facuta de o firma anume, fie dintr-o esenta de lemn unica etc.). Ce zici, este mai apropiat crypto de modelul bursei sau de cel al scobitorii?
Apoi, ma distreaza ca toti care vorbesc si au de a face cu crypto, echivaleaza bogatia tot in euro sau dolari. Unul n-ar zice “eu sunt mai bogat cu 3 coini”, “am facut 10 coini” etc.
Dar stati un pic, nu zice nimeni ca monezile cripto nu sunt de viitor, astfel incat sa inlocuiasca banii clasici. Poate ca este o idee buna sa ai numarul de monezi limitat iar valoarea lor sa creasca in functie de produsul brut al omenirii, sa ai un istoric al tranzactiilor built-in etc. Asa ar fi controlata inflatia, nu mai pot tiparii bancile centrale bani in nestire, dar nu stiu cat de sanatos ar fi asta in reglarea economiilor. Insa chestia asta trebuie sa se intample global si organizat intr-un fel. Adica mi-e greu sa-mi imaginez ca eu devin brusc bogat folosind specula cripto iar Bezos sau Gates cine vreti voi saracesc ca se incapataneaza, sa zicem, sa nu cumpere crypto deloc.
Octav(Citează)
20/12/2021 la 4:26 PM
Radu, încă o greșeală în textul tău: „În momente de volatilitate foarte mare, de exemplu, nu prea poți controla exact la cât vinzi sau cumperi criptomonede sau acțiuni sau orice altceva unde prețul variază mult și de câteva zeci de ori pe secundă. E ca la Black Friday, până pui produsul în coș și apeși Cumpără, ți l-a luat altul.”
În orice moment poți contola prețul la care vinzi/ cumperi. Asta dacă nu spui sistemului că tu ești de acord să vinzi/ cumperi la un preț de ”+” sau ”-” 300%, de exemplu. Pentru că astfel sistemul „înțelege” că poate să cumpere moneda de 1 USD, la orice preț disponibil până la 4 USD (DYOR slippeage). În acele momente, nu boții, nu informațiile „din interior” sau slăbiciunile sistemului sunt de vină ci neinformarea și lipsa de educație a foarte multor „investitori”.
waven(Citează)
20/12/2021 la 5:19 PM
Cred că depinde de platforma de tranzacționare, nu?
nwradu(Citează)
21/12/2021 la 10:53 AM
La Maiar Exchange, de exemplu, valoarea slippeage o alegi cu mâna ta …
waven(Citează)
20/12/2021 la 5:11 PM
*they’re the same picture meme
La bitcoin de exemplu ai digital scarcity, pe de alta parte, 40% din toti dolarii USD au fost printati in ultimul an.
Mack(Citează)
20/12/2021 la 7:59 PM
Da, sunt stricati!
Castigi in functie de ce poti sa oferi, de valoarea adusa in cadrul unei companii sau a unei echipe. A, da, sunt si companii care nu-si respecta angajatii la adevarata lor valoare. Nu-i nimic, ai optiunea sa schimbi. Daca ai ce sa oferi, altii te vor trata cu mai mult respect.
Vezi? Ideea asta: ”de ce sa muncim? ca sa ne plateasca astia prost?” e gresita. E de fapt un pretext ca sa nu faci nimic (pentru lenesi).
Cat despre speculanti, ei traiesc de pe urma celor de mai sus, asta e problema, ca toti ii considera investitori, anteprenori, cand de fapt sunt doar niste speculanti.
Valentin(Citează)
20/12/2021 la 9:21 PM
Angajații la adevărata lor valoare… mda. Eu și foști colegi am avut primul semn de întrebare când ne-am dat seama cât producem – obiectivul era ca fiecare angajat să producă echivalentul a 3 salarii – și cred că e un duș rece pentru mulți. Ca angajat n-o să faci niciodată mulți bani sau n-o să te poți bucura de ei din lipsa timpului și e o chestie cu care ești îndoctrinat de pe băncile școlii. Gândește-te cât de mișto ar fi ca doctorii sau inginerii să-și urmeze profesiile fără grija banilor, nu să ajungă acri din cauza lipsei lor. Mulți tineri s-au cam prins de vrăjeala asta și parcă n-ar mai vrea să fie la baza piramidei, că au văzut și ei că munca de o viață înseamnă pentru mulți o casă, o mașină și niște concedii.
Nu zic acum să ne apucăm toți de trading, că e nevoie de doctori și ingineri, dar hai să mai lăsăm bs-ul ăsta cu munca și brățara de aur.
dam167(Citează)
21/12/2021 la 1:23 AM
Ce inseamna sa traiesti in bula ta … si sa iti faci in cap propriile scenarii fara sa intelegi nimic defapt din articol.
Alex(Citează)
21/12/2021 la 10:24 AM
Si mie mi se pare ca, din tonul articolului si, mai ales al tiltului, suna mai mult a promovare decat a analiza critica.
Octav(Citează)
21/12/2021 la 9:57 AM
ce depasiti sunteti. eu deja cumpar terenuri agricole in metaverse.
Anda(Citează)